Topic: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
2623 posts, 639359 views
📖 Pagination options
- mradulescu
-
Posted:
-
Un raspuns pe zi...
mradulescu
Luati de cititi cu atentie (inclusiv definitiile din preambul)
http://en.wikipedia.org/wiki/Largest_urban_areas_of_the_European_Union
http://en.wikipedia.org/wiki/Largest_cities_of_the_European_Union_by_population_within_city_limits
Deci argumentul 1 e un pic din poignee... Adica exista diferenta majore intre Bucuresti si Paris, dar totusi densitatea POPULATIEI din Bucuresti este mai mare...
Ce nu inteleg la atitudine colegului subway guru este urmatorul: Planul de dezvoltare al MT (citat mai devreme) prevede realizare de diametrale urbane (pe care le sustin si eu), (M5, M7, M4, M6) si o densitate mai mare de statii.
In schimb, fata de ce propun eu (inca alte magistrale, caci cu cele de care vorbeam nu se face primavara), se propun extensii catre Ilfov.
PS. Eu m-as abtine sa fac ironii la persoane - povestea cu japonezul si cu inep.... nu pre tine.
subway guru wrote:
Un scurt comentariu pe marginea 'ideilor' colegului #mradulescu:
Argumentul nr.1:
De ce daca la Paris ploua nu trebuie deschisa umbrela la Bucuresti...
Pt ca Bucurestii nu sunt 'Marele Paris' ci doar cel mult 'Micul Paris', incomparabil nici ca densitate de trafic si nici ca nr de calatori...
Explicatie:
Bucurestii sunt in centrul unei zone 'metropolitane' rarefiate de cca 2,5 mil loc, Parisul in mijlocul unei 'mari aglomeratii' urbane de 12-13 mil. loc.
Deci pana aici, totul e FOAAARTE INTERESANT!
Luati de cititi cu atentie (inclusiv definitiile din preambul)
http://en.wikipedia.org/wiki/Largest_urban_areas_of_the_European_Union
http://en.wikipedia.org/wiki/Largest_cities_of_the_European_Union_by_population_within_city_limits
Deci argumentul 1 e un pic din poignee... Adica exista diferenta majore intre Bucuresti si Paris, dar totusi densitatea POPULATIEI din Bucuresti este mai mare...
Ce nu inteleg la atitudine colegului subway guru este urmatorul: Planul de dezvoltare al MT (citat mai devreme) prevede realizare de diametrale urbane (pe care le sustin si eu), (M5, M7, M4, M6) si o densitate mai mare de statii.
In schimb, fata de ce propun eu (inca alte magistrale, caci cu cele de care vorbeam nu se face primavara), se propun extensii catre Ilfov.
PS. Eu m-as abtine sa fac ironii la persoane - povestea cu japonezul si cu inep.... nu pre tine.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Oriucum inca n-am vazut de la tine vreun argument
Adica te plangi ca ne mai trebuie multe, dar strambi din nas la propunerile mele.
subway guru wrote:
Nimeni nu da 'cu pietre'...dar daca nu putem sa criticam si sa replicam 'la critici' atunci de ce ne mai pierdem timpul pe forum???
Pentru moment eu astep 'replica' prietenului la Argumentul Nr.1...
Sau incercam sa venim si cu argumente, altele decat 'japonezul' FOARTE INTERESANT...
Uite, itzi propun eu o 'tema de gandire':
Care sunt cele opt 'raze' de metrou 'dibuite' inca din studiul din 1953...???
Cate avem si cate inca ne mai trebuie???...ca sa putem spune ca 'acoperim' cat de cat directiile principale de trafic, N-S, E-V, NE-SV, NV-SE...
Oriucum inca n-am vazut de la tine vreun argument
Adica te plangi ca ne mai trebuie multe, dar strambi din nas la propunerile mele.
- b69crx
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
b69crx
desi propunerile unor colegi par/sunt mai fanteziste...totusi trebuie sa recunoastem ca metroul din bucuresti nu este exceptional la modul in care deserveste orasul si ca e loc mult de imbunatatiri. Care imbunatatiri... nu prea vin.
Avem o radiara (m2) care merge cel mai bine din tot sistemul si un..rotocol care nu e nici radiara, nici inelara, e ceva sapat pe sub pamant care ocoleste glorios centrul si trece pe undeva pe la victoriei, gara, dristor, grozavesti,izvor etc. AAAAAAAAAAAA, si mai are niste 'antene' prin militari, pe la republica si pe la Nicolae Teclu (who the fuck is nicolae teclu).
Pai...chestia e ca oamenii au treaba prin centru, nu pe la statiile sus-mentionate. Si au nevoie de metrou prin centru.
Deci solutia e nu sa fugim de 'esentialul problemei' prin drumul taberei, straulesti, otopeni, etc (bune si alea, nu zic), ci sa vedem TBM-uri marsaluind 'pe sub' centru: Universitate, sectiunea centrala M4, Obor-Mosilor-Unirii-Cosbuc. Asta ne doare de fapt pe noi. Ca pana acum, timp de 22 de ani, ne-am scarpinat 'in dos' cu niste amarate de statii pe la Linia de Centura si 1Mai, cvasiinutile, in loc sa ne apucam vartos de sapat...prin centru, ca acolo e cea mai mare nevoie.
in lumina asta, poate propunerile lui mradulescu nu sunt asa de rele.
sau ma rog, exista si alternativa actuala. treaba in centru, metrou IOC, deci luam masina si ingrosam ambuteiajele pana cand nu mai poate circula nimeni. Asta daca nu vrem sa facem o plimbarica pe la parc bazilescu.
desi propunerile unor colegi par/sunt mai fanteziste...totusi trebuie sa recunoastem ca metroul din bucuresti nu este exceptional la modul in care deserveste orasul si ca e loc mult de imbunatatiri. Care imbunatatiri... nu prea vin.
Avem o radiara (m2) care merge cel mai bine din tot sistemul si un..rotocol care nu e nici radiara, nici inelara, e ceva sapat pe sub pamant care ocoleste glorios centrul si trece pe undeva pe la victoriei, gara, dristor, grozavesti,izvor etc. AAAAAAAAAAAA, si mai are niste 'antene' prin militari, pe la republica si pe la Nicolae Teclu (who the fuck is nicolae teclu).
Pai...chestia e ca oamenii au treaba prin centru, nu pe la statiile sus-mentionate. Si au nevoie de metrou prin centru.
Deci solutia e nu sa fugim de 'esentialul problemei' prin drumul taberei, straulesti, otopeni, etc (bune si alea, nu zic), ci sa vedem TBM-uri marsaluind 'pe sub' centru: Universitate, sectiunea centrala M4, Obor-Mosilor-Unirii-Cosbuc. Asta ne doare de fapt pe noi. Ca pana acum, timp de 22 de ani, ne-am scarpinat 'in dos' cu niste amarate de statii pe la Linia de Centura si 1Mai, cvasiinutile, in loc sa ne apucam vartos de sapat...prin centru, ca acolo e cea mai mare nevoie.
in lumina asta, poate propunerile lui mradulescu nu sunt asa de rele.
sau ma rog, exista si alternativa actuala. treaba in centru, metrou IOC, deci luam masina si ingrosam ambuteiajele pana cand nu mai poate circula nimeni. Asta daca nu vrem sa facem o plimbarica pe la parc bazilescu.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Am revenit...
@b69crx:
Tu ai citit ce am scris eu?
Ca metroul trebuie facut prin buricul targului?
Cu cine 'te contrazici'? ca nu prea pricep...
Poate doar cu colegul #mradulescu ce nu vrea M5 pe la Universitate???
@mradulescu:
Din clipa in care ai propus cu mare 'emfaza' sa deturnezi linia din Militari pe Elisabeta si M5 spre Romana...ai calcat in KaKa...
La Argumentul Nr.1 ai 'evitat' din poignee sa raspuzi...o bila neagra pentru tine...chiar sustii ca Paris=Bucuresti???
Eu ti-am oferit niste variante 'elegante' de a iesi din dificultatea 'de baza'...Bucuresti=Praga, Varsovia, Budapesta...eventual Sofia...dar tu...Nu si Nu...o tzii 'langa'...
Ramai in 'iluzii'...
FOARTE INTERESANT!!!...din ce in ce mai interesant (de m-a apucat cascatul 'troznitor din falci'...)
Pentru Argumentul Nr.2...te las sa 'fermentezi' pana maine seara...
Am revenit...
@b69crx:
Tu ai citit ce am scris eu?
Ca metroul trebuie facut prin buricul targului?
Cu cine 'te contrazici'? ca nu prea pricep...
Poate doar cu colegul #mradulescu ce nu vrea M5 pe la Universitate???
@mradulescu:
Din clipa in care ai propus cu mare 'emfaza' sa deturnezi linia din Militari pe Elisabeta si M5 spre Romana...ai calcat in KaKa...
La Argumentul Nr.1 ai 'evitat' din poignee sa raspuzi...o bila neagra pentru tine...chiar sustii ca Paris=Bucuresti???
Eu ti-am oferit niste variante 'elegante' de a iesi din dificultatea 'de baza'...Bucuresti=Praga, Varsovia, Budapesta...eventual Sofia...dar tu...Nu si Nu...o tzii 'langa'...
Ramai in 'iluzii'...
FOARTE INTERESANT!!!...din ce in ce mai interesant (de m-a apucat cascatul 'troznitor din falci'...)
Pentru Argumentul Nr.2...te las sa 'fermentezi' pana maine seara...
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Sorry, am sters mesajul 'dublat' din greseala...ca nu-mi place sa ma repet...
Sorry, am sters mesajul 'dublat' din greseala...ca nu-mi place sa ma repet...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Poti s-mi explici matale pentru care motiv este absurda "indreptarea" liniei din Militari?
Nu ar fi prin "buricul targulu" ca sa citez din clasici?
Daca ai mai urmarit mesajele mele, am propus si varianta inversa, respectiv M5 sa ramana pe unde e planificat, pe la Universitate, iar M3 sa traverseze pe la Romana. Doar ca ultima varianta e mai complicata da mai multe complicatii in zona Eroilor.
Este evident ca in prezent, din motive "istorice" M3 este in realitate "deturnat" de-a lungul inelului M1.
Simplificand maxim problema, in afara de constrangerea bugetara, care din scheme face mai mult sens si de ce?
subway guru wrote:
Am revenit...
Poate doar cu colegul #mradulescu ce nu vrea M5 pe la Universitate???
@mradulescu:
Din clipa in care ai propus cu mare 'emfaza' sa deturnezi linia din Militari pe Elisabeta si M5 spre Romana...ai calcat in KaKa...
La Argumentul Nr.1 ai 'evitat' din poignee sa raspuzi...o bila neagra pentru tine...chiar sustii ca Paris=Bucuresti???
Poti s-mi explici matale pentru care motiv este absurda "indreptarea" liniei din Militari?
Nu ar fi prin "buricul targulu" ca sa citez din clasici?
Daca ai mai urmarit mesajele mele, am propus si varianta inversa, respectiv M5 sa ramana pe unde e planificat, pe la Universitate, iar M3 sa traverseze pe la Romana. Doar ca ultima varianta e mai complicata da mai multe complicatii in zona Eroilor.
Este evident ca in prezent, din motive "istorice" M3 este in realitate "deturnat" de-a lungul inelului M1.
Simplificand maxim problema, in afara de constrangerea bugetara, care din scheme face mai mult sens si de ce?
sondaj.png (33.24 KB; downloaded 2445 times)
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Pentru ca nu respecta una din 'regulile elementare' de prioritizare...nu demolezi ceea ce functioneaza...mai ales ca ceea ce propui e o 'aberatie tehnica', parca te-ai juca cu un joc de Lego...
Exista o zicala americana 'sfanta': If it works, don't fix it!
P.S.
'Ideogramele' alea colorate ce reprezinta?...Stele verzi pe pereti???
Inainte de a veni cu idei 'cretze', fa o lista de 'probleme' de implementare si un mic 'check' sumar daca 'problemele' sunt 'surmontabile' sau nu, nu fii atat de 'lenes' incat sa lasi treaba asta in seama altora (sau mai rau, sa pretinzi sa ti-o faca altii...)...e de minim 'bun simtz'...
Pentru ca nu respecta una din 'regulile elementare' de prioritizare...nu demolezi ceea ce functioneaza...mai ales ca ceea ce propui e o 'aberatie tehnica', parca te-ai juca cu un joc de Lego...
Exista o zicala americana 'sfanta': If it works, don't fix it!
P.S.
'Ideogramele' alea colorate ce reprezinta?...Stele verzi pe pereti???
Inainte de a veni cu idei 'cretze', fa o lista de 'probleme' de implementare si un mic 'check' sumar daca 'problemele' sunt 'surmontabile' sau nu, nu fii atat de 'lenes' incat sa lasi treaba asta in seama altora (sau mai rau, sa pretinzi sa ti-o faca altii...)...e de minim 'bun simtz'...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
subway guru wrote:
Pentru ca nu respecta una din 'regulile elementare' de prioritizare...nu demolezi ceea ce functioneaza...mai ales ca ceea ce propui e o 'aberatie tehnica', parca te-ai juca cu un joc de Lego...
Exista o zicala americana 'sfanta': If it works, don't fix it!
P.S.
'Ideogramele' alea colorate ce reprezinta?...Stele verzi pe pereti???
Inainte de a veni cu idei 'cretze', fa o lista de 'probleme' de implementare si un mic 'check' sumar daca 'problemele' sunt 'surmontabile' sau nu, nu fii atat de 'lenes' incat sa lasi treaba asta in seama altora (sau mai rau, sa pretinzi sa ti-o faca altii...)...e de minim 'bun simtz'...[/quot
Tie ti se pare ca M3 works? se taraste.
Eu aici simt un fel de indaratnicie la schimbare, la corectarea erorilor trecute.
Am enumerat deja problemele legate de aceasta shimbare legate de reconfigurarea traseelor si statiei eroilor.
Daca M3 ar lua-o pe la universitate, perechea de linii M3ar trebui doar separata (prin schimbare de nivel )de perechea de linii M1, pentru ca M3, sa poata subtraversa razant atat pe M1, cat si dambovita, cotind usor razant pe Elisabeta.
M5 ar lua-o frumos pe sub toate drept spre Stirbei. E chiar IMPOSIBIL?
Cele trei scheme reprezina inelul M1 cu galben, Diametrala M2 cu rosu, si cele trei variante in discutie (ce prezenta, si cele dou optiuni date de mine)
Ma refer ca performanta in corespondente, "acoperire" a buricului targului si comportament la incarcare maxima.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Nu prea ne intereseaza ce 'simti' sau 'nu simti' tu...unii sunt mai sensibilicosi, altii mai 'indolenti' (ca sa nu zic nesimtziti...)...
Eu ti-am cerut o simpla lista cu probleme de implementare 'practica'...ai asa ceva sau vorbim degeaba???
Singura 'indaratnicie' eu am sezisat-o doar la tine, e din lipsa de incercare de a lua 'contact' cu realitatea si a veni cu picioarele pe pamant, si preferinta pentru starea 'cu capul in nori'...dar cel mai mult mi-a placut exprimarea poetica 'cotind usor razant pe Elisabeta'...e...monumentala...sincer! cred ca manevra asta nici cu bicicleta nu ar fi chiar asa de usor de facut...
Chiar nu vrei sa pui nimic 'concret' pe hartie? ca hartia nu minte...
In rest 'ideogramele' alea ying/yiang sunt bune pt ars pe betzisoare parfumate la templele budhiste ZEN...pentru fericire vesnica si 'reincarnari multiple'...
Nu prea ne intereseaza ce 'simti' sau 'nu simti' tu...unii sunt mai sensibilicosi, altii mai 'indolenti' (ca sa nu zic nesimtziti...)...
Eu ti-am cerut o simpla lista cu probleme de implementare 'practica'...ai asa ceva sau vorbim degeaba???
Singura 'indaratnicie' eu am sezisat-o doar la tine, e din lipsa de incercare de a lua 'contact' cu realitatea si a veni cu picioarele pe pamant, si preferinta pentru starea 'cu capul in nori'...dar cel mai mult mi-a placut exprimarea poetica 'cotind usor razant pe Elisabeta'...e...monumentala...sincer! cred ca manevra asta nici cu bicicleta nu ar fi chiar asa de usor de facut...
Chiar nu vrei sa pui nimic 'concret' pe hartie? ca hartia nu minte...
In rest 'ideogramele' alea ying/yiang sunt bune pt ars pe betzisoare parfumate la templele budhiste ZEN...pentru fericire vesnica si 'reincarnari multiple'...

- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Acuma esti exagerat.
Nu am cunostinte de proiectare EFECTIVA a unei linii de metrou (nu cunosc gabarite exacte, raze de curbura minime admise etc.)
Dar totusi la GDN, M1 e aliniat cu Calea Grivitei, apoi coteste mai curand brusc decat razant pe Polizu, api inca o data stanga pe Buzesti (pe sub McD?) iar in capat la Buzesti o ia pieptis la dreapta, ca sa intre in statie. De ce acol a incaput si pe Berzei/Plevnei/Plevnei nu se poate?
Ca Polizu nu e o strada larga. de loc. si acolo daca pui linie dubla de tramvai masina ar merge pe trouar.
Esti tare incapatanat ca nu poti sa te ridici din adncime TBM ului, sa scoti capul la lumina sa sa incerci sa intelegi cele doua scheme, dpdv al "stategiei" de a "imprastia" metroul prin oras si nu a abilitatii de a scormoni direct tunele cu cartita.
Dupa cum am vazut in mai multe locuri si documentare serioase, la o treaba de-astae se pleaca dupa necesitati. Se propun solutii "logice" pe baza acestor necesitati si abia apoi vine partea subterana, de implementare. La momentul respectiv se cauta solutii practice pentru realizarea traseului propus. Mai simple, mai complicate, mai ieftine, mai scumpe, dupa caz. Pe baza lor, mamagemetul proiectului alege solutia care se potriveste cel mai bine proiectului si bugetului si o da in executie. Nasol, se mai intampla sa nu se gaseasca solutii tehnice cu niciun chip si atunci se revizuieste proiectul initial.
Eu sunt la nivelul logic, Imaginez o solutie la nivel logic. Unde sa fie statiile si pe sub ce strazi ar fi optim de trecut. Acuma ecipa tehnica vine si zice: pai pe aici nu se poate ca e strada mult prea ingusta sau e curba prea din scurt. Solutie alternativa (mai scumpa??) coboram 10 m mai mult si atunci putem subtraversa, cu grija cladirile respective. Comitetul de proiect analizeaza situatia si decide. Beneficiie vs solutie=costuri
Tu, gurule, am senzatia ca esti un gica contra teribil: daca nu e cum ai fost tu obsinuit sau cum s-a facut pina acum, atunci NU SE POATE.
Ai vazut pe forumul ref metrou Paris sapte mii de povesti cu mutari de linii, prelungiri care nu fusesera gandite, subtraversari facute ulterior, tunel "suspendat" prin cariera subterana (statia Danube).
Frumos ar fi sa zici asa : "Nu sunteti tampiti, dar pe strada pe care vreti voi nu se poate, ca nu incape (6m+6M=12>10M) de exemplu. Dar ar trebui sa zici: avem si varianta tunele suprapuse, care incape, dar costa 30% (exemplu ma mult) ce doriti: sa schimbati traseul sa sa mergem cu tunele suprapuse.
subway guru wrote:
Nu prea ne intereseaza ce 'simti' sau 'nu simti' tu...unii sunt mai sensibilicosi, altii mai 'indolenti' (ca sa nu zic nesimtziti...)...
Eu ti-am cerut o simpla lista cu probleme de implementare 'practica'...ai asa ceva sau vorbim degeaba???
Singura 'indaratnicie' eu am sezisat-o doar la tine, e din lipsa de incercare de a lua 'contact' cu realitatea si a veni cu picioarele pe pamant, si preferinta pentru starea 'cu capul in nori'...dar cel mai mult mi-a placut exprimarea poetica 'cotind usor razant pe Elisabeta'...e...monumentala...sincer! cred ca manevra asta nici cu bicicleta nu ar fi chiar asa de usor de facut...
Chiar nu vrei sa pui nimic 'concret' pe hartie? ca hartia nu minte...
In rest 'ideogramele' alea ying/yiang sunt bune pt ars pe betzisoare parfumate la templele budhiste ZEN...pentru fericire vesnica si 'reincarnari multiple'...
Acuma esti exagerat.
Nu am cunostinte de proiectare EFECTIVA a unei linii de metrou (nu cunosc gabarite exacte, raze de curbura minime admise etc.)
Dar totusi la GDN, M1 e aliniat cu Calea Grivitei, apoi coteste mai curand brusc decat razant pe Polizu, api inca o data stanga pe Buzesti (pe sub McD?) iar in capat la Buzesti o ia pieptis la dreapta, ca sa intre in statie. De ce acol a incaput si pe Berzei/Plevnei/Plevnei nu se poate?
Ca Polizu nu e o strada larga. de loc. si acolo daca pui linie dubla de tramvai masina ar merge pe trouar.
Esti tare incapatanat ca nu poti sa te ridici din adncime TBM ului, sa scoti capul la lumina sa sa incerci sa intelegi cele doua scheme, dpdv al "stategiei" de a "imprastia" metroul prin oras si nu a abilitatii de a scormoni direct tunele cu cartita.
Dupa cum am vazut in mai multe locuri si documentare serioase, la o treaba de-astae se pleaca dupa necesitati. Se propun solutii "logice" pe baza acestor necesitati si abia apoi vine partea subterana, de implementare. La momentul respectiv se cauta solutii practice pentru realizarea traseului propus. Mai simple, mai complicate, mai ieftine, mai scumpe, dupa caz. Pe baza lor, mamagemetul proiectului alege solutia care se potriveste cel mai bine proiectului si bugetului si o da in executie. Nasol, se mai intampla sa nu se gaseasca solutii tehnice cu niciun chip si atunci se revizuieste proiectul initial.
Eu sunt la nivelul logic, Imaginez o solutie la nivel logic. Unde sa fie statiile si pe sub ce strazi ar fi optim de trecut. Acuma ecipa tehnica vine si zice: pai pe aici nu se poate ca e strada mult prea ingusta sau e curba prea din scurt. Solutie alternativa (mai scumpa??) coboram 10 m mai mult si atunci putem subtraversa, cu grija cladirile respective. Comitetul de proiect analizeaza situatia si decide. Beneficiie vs solutie=costuri
Tu, gurule, am senzatia ca esti un gica contra teribil: daca nu e cum ai fost tu obsinuit sau cum s-a facut pina acum, atunci NU SE POATE.
Ai vazut pe forumul ref metrou Paris sapte mii de povesti cu mutari de linii, prelungiri care nu fusesera gandite, subtraversari facute ulterior, tunel "suspendat" prin cariera subterana (statia Danube).
Frumos ar fi sa zici asa : "Nu sunteti tampiti, dar pe strada pe care vreti voi nu se poate, ca nu incape (6m+6M=12>10M) de exemplu. Dar ar trebui sa zici: avem si varianta tunele suprapuse, care incape, dar costa 30% (exemplu ma mult) ce doriti: sa schimbati traseul sa sa mergem cu tunele suprapuse.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
O solutie de compromis pentru un racord mai mult decat util. Asta evident, ca sa fiu in ton cu ultima postare, dupa ce se face un studiu de caz cu numar de pasageri transportati, bla bla bla, bla bla bla. Fiind - asa cum a spus si # mradulescu o solutie teoretica nu am evidentiat decat statiile de corespondenta. Dar evident ca pot fi si mai multe. Cu aceasta ocazie lasam in pace si M 3 si M 5. Evident Eroilor ( M 8 ) - statie de sine statatoare - in partea stanga a garlei.
Subliniez pentru a mia oara : este o solutie complet teoretica - o rezolvare "eleganta" pentru ceea ce a sugerat colegul #mradulescu. Evident ca acest racord - ca si legaturi intremagistrale - nu este necesar.
Numai daca toata populatia Bucurestiului se va inghesui deodata pe Stirbey Voda / Dacia / via Piata Romana si va voi sa circule cu metroul !!
O solutie de compromis pentru un racord mai mult decat util. Asta evident, ca sa fiu in ton cu ultima postare, dupa ce se face un studiu de caz cu numar de pasageri transportati, bla bla bla, bla bla bla. Fiind - asa cum a spus si # mradulescu o solutie teoretica nu am evidentiat decat statiile de corespondenta. Dar evident ca pot fi si mai multe. Cu aceasta ocazie lasam in pace si M 3 si M 5. Evident Eroilor ( M 8 ) - statie de sine statatoare - in partea stanga a garlei.
Subliniez pentru a mia oara : este o solutie complet teoretica - o rezolvare "eleganta" pentru ceea ce a sugerat colegul #mradulescu. Evident ca acest racord - ca si legaturi intremagistrale - nu este necesar.
Numai daca toata populatia Bucurestiului se va inghesui deodata pe Stirbey Voda / Dacia / via Piata Romana si va voi sa circule cu metroul !!



M 8.zip
M 8.zip (364.15 KB; downloaded 203 times)
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
@mradulescu:
URRRAAA!
Iacata ca din 'ciondaneala' noastra a iesit la iveala CEVA...Dragostea pentru Maria Sa Fizica...Stiinta 'primordiala' a tot ce 'este si va fi'...daca ai sti cat ma bucur...avem in sfarsit un 'teren comun'...daca si cu trigonometria reusim sa ne 'impacam'...e un mare pas inainte...
Acum, cu Fizica, stii tu, e dihotomia fizica teoretica (tot felul de 'elucubratii') si Fizica experimentala (adica 'proba veritatzii...)
Dar ca sa nu ne 'afundam' in incertitudini, daca vorbim de traseul M4 de la Gara 'in jos', mai bine apelam la 'Logica' (ca nu are atatea 'improbabilitati' si nici nu e 'cuantica'...e ori 'alba' ori 'neagra'...)
Daca M4 tot ar merge spre Berzei, de ce nu ar ajunge la Hasdeu??? Nu e 'mai logic'?
De la Hasdeu incolo...totul e 'discutabil'...
P.S.
Daca tot te-ai declarat 'fan Paris Metro' nu vrei sa urmezi regulile de acolo? adica sa mergi cu metroul pe sub strazi nu pe sub cladiri? Hai, mai reciteste wikipedia, 'enciclopedia' habarnistilor aici...http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%C3%A9tro
sau 'modelele' le luam doar atunci cand 'ne convine'?
Si inca 'un subiect de gandire'...cand 'desenezi' trasee din varful canapelei, spune-ne si cum ai de gand sa subtraversezi 'podurile' de peste Dambovitza, ca au fundatii de adancime...ehh? Nashpa...
P.P.S.
Englezii te invata ce vor ei, nu ce trebuie...Eu am luat lectii de la americani...mai precis de la Henry Kissinger, care a zis-o foarte clar... Daca vrei sa rezolvi o problema, nu o tamponezi cu anestezice, torni benzina peste foc...si se rezolva 'de la sine'...
sa sti ca mai am ceva rezerva de 'benzina' in 'bricheta'...
@andrei11:
M5 la Eroilor NU subtraverseaza nici statia Eroilor1 si nici podul...ai luat 'tzeapa'...
Restul mesajelor...maine...logoreea voastra depaseste 'capacitatea' normala de prelucrare...
mradulescu wrote:subway guru wrote:
Pentru ca nu respecta una din 'regulile elementare' de prioritizare...nu demolezi ceea ce functioneaza...mai ales ca ceea ce propui e o 'aberatie tehnica', parca te-ai juca cu un joc de Lego...
Exista o zicala americana 'sfanta': If it works, don't fix it!
P.S.
'Ideogramele' alea colorate ce reprezinta?...Stele verzi pe pereti???
Inainte de a veni cu idei 'cretze', fa o lista de 'probleme' de implementare si un mic 'check' sumar daca 'problemele' sunt 'surmontabile' sau nu, nu fii atat de 'lenes' incat sa lasi treaba asta in seama altora (sau mai rau, sa pretinzi sa ti-o faca altii...)...e de minim 'bun simtz'...[/quot
Tie ti se pare ca M3 works? se taraste.
Eu aici simt un fel de indaratnicie la schimbare, la corectarea erorilor trecute.
Am enumerat deja problemele legate de aceasta shimbare legate de reconfigurarea traseelor si statiei eroilor.
Daca M3 ar lua-o pe la universitate, perechea de linii M3ar trebui doar separata (prin schimbare de nivel )de perechea de linii M1, pentru ca M3, sa poata subtraversa razant atat pe M1, cat si dambovita, cotind usor razant pe Elisabeta.
M5 ar lua-o frumos pe sub toate drept spre Stirbei. E chiar IMPOSIBIL?
Cele trei scheme reprezina inelul M1 cu galben, Diametrala M2 cu rosu, si cele trei variante in discutie (ce prezenta, si cele dou optiuni date de mine)
Ma refer ca performanta in corespondente, "acoperire" a buricului targului si comportament la incarcare maxima.
@mradulescu:
URRRAAA!
Iacata ca din 'ciondaneala' noastra a iesit la iveala CEVA...Dragostea pentru Maria Sa Fizica...Stiinta 'primordiala' a tot ce 'este si va fi'...daca ai sti cat ma bucur...avem in sfarsit un 'teren comun'...daca si cu trigonometria reusim sa ne 'impacam'...e un mare pas inainte...
Acum, cu Fizica, stii tu, e dihotomia fizica teoretica (tot felul de 'elucubratii') si Fizica experimentala (adica 'proba veritatzii...)
Dar ca sa nu ne 'afundam' in incertitudini, daca vorbim de traseul M4 de la Gara 'in jos', mai bine apelam la 'Logica' (ca nu are atatea 'improbabilitati' si nici nu e 'cuantica'...e ori 'alba' ori 'neagra'...)
Daca M4 tot ar merge spre Berzei, de ce nu ar ajunge la Hasdeu??? Nu e 'mai logic'?
De la Hasdeu incolo...totul e 'discutabil'...
P.S.
Daca tot te-ai declarat 'fan Paris Metro' nu vrei sa urmezi regulile de acolo? adica sa mergi cu metroul pe sub strazi nu pe sub cladiri? Hai, mai reciteste wikipedia, 'enciclopedia' habarnistilor aici...http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%C3%A9tro
sau 'modelele' le luam doar atunci cand 'ne convine'?
Si inca 'un subiect de gandire'...cand 'desenezi' trasee din varful canapelei, spune-ne si cum ai de gand sa subtraversezi 'podurile' de peste Dambovitza, ca au fundatii de adancime...ehh? Nashpa...
P.P.S.
Englezii te invata ce vor ei, nu ce trebuie...Eu am luat lectii de la americani...mai precis de la Henry Kissinger, care a zis-o foarte clar... Daca vrei sa rezolvi o problema, nu o tamponezi cu anestezice, torni benzina peste foc...si se rezolva 'de la sine'...
sa sti ca mai am ceva rezerva de 'benzina' in 'bricheta'...
@andrei11:
M5 la Eroilor NU subtraverseaza nici statia Eroilor1 si nici podul...ai luat 'tzeapa'...
Restul mesajelor...maine...logoreea voastra depaseste 'capacitatea' normala de prelucrare...

-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Daca nu stii, pune mana si invatza...ca nu esti analfabet ori 'handicapat'...si nimeni nu s-a nascut invatzat!
Esti OLIMPIC LA FIZICA si vreu sa ma mandresc cu tine!!!
Tot asa cum, cu cea mai mare umilintza posibila, mi-as dori ca si tu sa te poti mandri cu mine...
Necunoasterea e o scuza 'buna' doar pentru tampitzi...si mai lasa-ne cu 'manele' de-astea 'ieftine'...ori esti 'valabil' ori nu esti...si atunci te abtzii sa 'debitezi' inep...pardon...'idei interesante'...
mradulescu wrote:
Acuma esti exagerat.
Nu am cunostinte de proiectare EFECTIVA a unei linii de metrou (nu cunosc gabarite exacte, raze de curbura minime admise etc.)
Daca nu stii, pune mana si invatza...ca nu esti analfabet ori 'handicapat'...si nimeni nu s-a nascut invatzat!
Esti OLIMPIC LA FIZICA si vreu sa ma mandresc cu tine!!!
Tot asa cum, cu cea mai mare umilintza posibila, mi-as dori ca si tu sa te poti mandri cu mine...
Necunoasterea e o scuza 'buna' doar pentru tampitzi...si mai lasa-ne cu 'manele' de-astea 'ieftine'...ori esti 'valabil' ori nu esti...si atunci te abtzii sa 'debitezi' inep...pardon...'idei interesante'...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Dupa parerea mea, e o varianta mai putin corecta si efienta decat ce am zis eu. Eu nu l-as lasa pe M3 deloc in pace
M3in paralel cu M1, ocolind tot orasul ca sa ajunga in partea diametral opusa este o mare tampenie. Nu ma intereseaza motivele istorice si faptul ca functioneaza de atatia ani nu e un criteriu.
Sa o luam altfel. Daca M3 n-ar fi existat in acest moment. Si trebuia sa o proiectam complet. In zilele noastre, fara marele Carmaci. Cu aceleasi "capete"
Ati duce-o tot pe ocolite, dublandu-se cu inelul central?
Daca da, atunci as aplica aceeasi logica si as sugera ca M5, si e nou proiectata, ca sa coste mai putin, si sa nu sapam atat prin strazile din centru, sa o ia frumos invers la stanga de la Eroilor pe la Grozavesti, Crangasi, GdN.. Obor si la un Iancului2 sa se desprinda frumos spre Pantelimon.
Ca de la Academie o cobori frumos si o bagi pe sub elefterie, la Biserica faci o curba larga si te infigi in liniile lui M1.
Nu vi se pare absurd?
Subway guru, lasand abilitatile tale de proiectare, te cam contrazici. citez din memorie: Sa facem diametrale cat cuprinde, ca avem atatea zone descoperite. Sa acoperim buricul targului" Pai si de ce sa nu o facem pe M3 diametrala? Ca e dureros sa refaci statia de la Eroilor mai radical?
Ca poate solutia asta ocolitoare oi fi gasit-o matale cand a fost nevoie, in configuratia data, si te-ai indragostit de ea?
andrei11 wrote:
O solutie de compromis pentru un racord mai mult decat util. Asta evident, ca sa fiu in ton cu ultima postare, dupa ce se face un studiu de caz cu numar de pasageri transportati, bla bla bla, bla bla bla. Fiind - asa cum a spus si # mradulescu o solutie teoretica nu am evidentiat decat statiile de corespondenta. Dar evident ca pot fi si mai multe. Cu aceasta ocazie lasam in pace si M 3 si M 5. Evident Eroilor ( M 8 ) - statie de sine statatoare - in partea stanga a garlei.
Dupa parerea mea, e o varianta mai putin corecta si efienta decat ce am zis eu. Eu nu l-as lasa pe M3 deloc in pace
M3in paralel cu M1, ocolind tot orasul ca sa ajunga in partea diametral opusa este o mare tampenie. Nu ma intereseaza motivele istorice si faptul ca functioneaza de atatia ani nu e un criteriu.
Sa o luam altfel. Daca M3 n-ar fi existat in acest moment. Si trebuia sa o proiectam complet. In zilele noastre, fara marele Carmaci. Cu aceleasi "capete"
Ati duce-o tot pe ocolite, dublandu-se cu inelul central?
Daca da, atunci as aplica aceeasi logica si as sugera ca M5, si e nou proiectata, ca sa coste mai putin, si sa nu sapam atat prin strazile din centru, sa o ia frumos invers la stanga de la Eroilor pe la Grozavesti, Crangasi, GdN.. Obor si la un Iancului2 sa se desprinda frumos spre Pantelimon.
Ca de la Academie o cobori frumos si o bagi pe sub elefterie, la Biserica faci o curba larga si te infigi in liniile lui M1.
Nu vi se pare absurd?
Subway guru, lasand abilitatile tale de proiectare, te cam contrazici. citez din memorie: Sa facem diametrale cat cuprinde, ca avem atatea zone descoperite. Sa acoperim buricul targului" Pai si de ce sa nu o facem pe M3 diametrala? Ca e dureros sa refaci statia de la Eroilor mai radical?
Ca poate solutia asta ocolitoare oi fi gasit-o matale cand a fost nevoie, in configuratia data, si te-ai indragostit de ea?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination