MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului

3301 posts, 524525 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 236
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului George

Da maestre, totul trebuie sa fie legal, dar ma intrebam si eu ca un carcotas ce ma aflu zilele astea - am avut mult de munca si sunt usor cu capsa pusa, trebuie sa recunosc - daca ne trebuie chiar acu' metrou la lacul Straulesti.

Altfel, pe principiul facem sanie vara, ideea nu e rea, daca se lucreaza si la chestiile care "ard".

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului subway guru

Ca de la 'maestru' la 'magister':
La explicatiile 'personale' te intzeleg perfect, si eu sunt 'carcotas' de cand ma stiu si 'cu capsa pusa' cat cuprinde si mai tot timpul...
In ceea ce priveste 'fronturile de lupta', sunt trei 'deschise', M5, M6 si M4 la care se pregateste si deschiderea celui de-al patrulea M7 pe PPP...
Din punct de vedere 'ingineresc' (nici haiducesc, nici avocatzesc), vorba poetului, 'bucurosi le-om duce toate', doar sa fie in 'interesul public'...Doamne ajuta! :ugeek:

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului andrei11

In ceea ce priveste 'fronturile de lupta', sunt trei 'deschise', M5, M6 si M4 la care se pregateste si deschiderea celui de-al patrulea M7 pe PPP...

Sa ne vina cineva in ajutor, e caldura mare in subteran !!!!!. Sariti ca arde !!!!!!!
Underground revolutioneaza investitiile in Romania. Apropos, sti ce vreau sa spun, kilometrii aia de autostrada unde sunt ? Or fi prin tunele, numai ca noi nu stim.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului George

subway guru wrote:
Ca de la 'maestru' la 'magister':
La explicatiile 'personale' te intzeleg perfect, si eu sunt 'carcotas' de cand ma stiu si 'cu capsa pusa' cat cuprinde si mai tot timpul...
In ceea ce priveste 'fronturile de lupta', sunt trei 'deschise', M5, M6 si M4 la care se pregateste si deschiderea celui de-al patrulea M7 pe PPP...
Din punct de vedere 'ingineresc' (nici haiducesc, nici avocatzesc), vorba poetului, 'bucurosi le-om duce toate', doar sa fie in 'interesul public'...Doamne ajuta! :ugeek:


Doamne ajuta!

Apropo, @sguru, te-am notat cu 30 % realizat anul asta din M5 prima parte...azi pe bicla la Razoare ma gandeam ca slabe sanse, daca nu va apucati curand...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului subway guru

Nu ma nota pe mine, noteaza-i pe alde Astaldi...
Eu tzi-am spus cat ar trebui sa faca pt a fi 'in grafic'...
P.S.
Oricum, deja toata lumea e 'nervoasa' ca nu se hotarasc odata sa 'atace' lucrarile 'frontal' si pe toate 'fronturile'...
'Presam' cat putem, daca nu...trecem la 'represalii' (citeste 'penalitatzi de intarziere')...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului George

Penalizati-i, mama lor, ca pe Fetesti - Baneasa au facut o porcarie, aia de la Swietelsky au lucrat cinstit, mecanizat, snapanii de la Astaldi, cu sapa, ca snapanii si mai mari de la PORR, de parca eram in sec.XIX...

Gata, noapte buna!

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului subway guru

De maine...continuam, dar la locul 'potrivit'...adica pe M5, nu pe M4... ;)

 


Re: Stiri despre proiect andrei11

1) Aeroportul Baneasa nu  mai exista de ceva vreme.
2) Ced ca a facut insolatie careva, extensia lui M 4 spre SUD nu e din era noastra, deci discutam aiurea.
Si nu inteleg de ce sunt 2 magistrale - M 4 si M 6. Ce, la M 5 care lucreaza la 3 capete sunt 2 magistrale ? E una singura. Nu inteleg de ce aceasta inversunare constanta pentru M 4 si M 6. Cand e de fapt M 6 ( Otopeni - Progresu ) si care are un apendice pentru depoul Straulesti.
Sa vad ca ma combate cineva pe aceasta tema ! ( Cu argumente, evident ).

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Draga #andrei11, ma incumet sa-ti raspund eu...
Indiferent cum vor fi liniile de metrou organizate/botezate in exploatare, magistralele primesc un indicativ atunci cand sunt aprobate SF-urile si indicatorii tehnico-economici de constructie...
Din punctul asta de vedere situatia se prezinta dupa cum urmeaza (discutam numai despre investitii aprobate prin Hotarare de Guvern):
M1-TR I (tronsonul 1) = Semanatoarea-Timpuri Noi;
M1-TR II = Mihai Bravu - Republica;
M1-TR III = Eroilor - Dep. Militari;
M1-TR IV = Semanatoarea - Crangasi;
M2-Tr I+II = Dep. IMGB - Pta. Unirii 2;
M2-Tr III-IV = Pta. Unirii 2 - Pipera;
TL (tronsonul de legatura) = Crangasi - GN1;
M3 = GN1 - Dristor2 + tunel Republica - Pantelimon si Parcare Pantelimon;
M4-R1 (racordul 1) = Grigorescu - Linia de Centura;
M4-R2 = GN2 - 1Mai - Bazilescu - Dep. Straulesti;
M5-Tr I = Dr. Taberei - Universitate;
M5-Tr II = Universitate - Pantelimon + Dep. V. Ialomitei;
M6 = 1Mai - Aeroport Otopeni.

De aici concluzia, continuarea de la GN2 spre sud e alt tronson lipit la M4 si nu la M6...
Cine vrea sa schimbe toate astea trebuie sa mearga si sa modifice hotararile de guvern (lucru absolut inutil...)
La fel e si cu denumirile de statii, pentru constructie sunt valabile denumirile din hotararile de guvern, in exploatare pot sa le schimbe dupa cum cred de cuviintza...

Sper ca am 'clarificat' pe deplin situatia...

P.S.
Mai sunt si alte 'inconsecvente' istorice, de exemplu pe majoritatea liniilor 'vechi', tunelul '1' de constructie e 'linia 2' de circulatie si vice-versa!!!
Dumnezeu sa ne mai inteleaga... :lol:  :lol:  :lol:
Noroc ca cei care raspund de aceste lucruri au grija si nu 'incurca borcanele', zapaceala e doar pt. 'nestiutori'... ;)

 


Re: Stiri despre proiect andrei11

Cine ia peste picior SF - urile nu stie despre ce vorbeste.
Daca imi aduc aminte si pe vremea cealalta erau SF - uri, numai ca le spunea altcumva, parca ''Nota de Fundamentare". Si se lucra destul de mult la ele.
Mi-am amintit de o intamplare de mult de tot, dar o sa ti-o spun pe MP ca e off topic / off forum total.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect sab

Nu prea am inteles cum M4 R2 este pana la Straulesti, cand in 1989 (cand s-a aprobat inceperea lucrarilor si s-a alocat acest "ïndicativ") nici prin gand ca Ceausescu sa viseze metrou pana la Straulesti, ci doar pana la Laromet, dar in fine.... Se mai pot adauga ulterior extensii ("lipiri") la investitii cu nume deja aprobate ? Ca pe aceeasi logica TL trebuia sa fie M1 TR5, iar fosta M3 trebuia sa fie M1 TR6 in momentul in care n-a mai fost magistrala distincta si s-a aprobat lipirea la M1.

Este bine ca se fac studii de prefezabilitate si studii de fezabilitate . Dar intrebare...Ele au dat "cu plus" la M6 si M4 extensia spre Straulesti ?  :? Ca altfel se fac...ca sa fie...si li se potriveste mai bine abrevierea SF . ;)

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

@andrei11:
Echivalentul de pe vremuri al SF-ului se numea STE (studiu tehnico-economic), Nota de Fundamentare era un soi de SPF...
@sab:
Orice hotarare de guvern se poate modifica tot prin hotarare de guvern.
Concret, ultimul HG referitor la M4 este:
Hotarâre nr. 598 din 08/06/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 421 din 16/06/2011
Intrare in vigoare: 16/06/2011

pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 467/1990 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru obiectivul de investiţii "Racorduri la reţeaua de metrou din Bucureşti, tronsonul I Sălăjan-Linia de centură şi tronsonul II Gara de Nord-Basarab-Laromet"
Publicat în 16/06/2011

 În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) şi alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,

   Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

  Articol unic. - Hotărârea Guvernului nr. 467/1990 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice pentru obiectivul de investiţii "Racorduri la reţeaua de metrou din Bucureşti, tronsonul I Sălăjan-Linia de centură şi tronsonul II Gara de Nord-Basarab-Laromet", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 21 noiembrie 1992, se modifică şi se completează după cum urmează:
  1. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:
   "HOTĂRÂRE
pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Racorduri la reţeaua de metrou din Bucureşti, tronsonul I Nicolae Grigorescu 2-Anghel Saligny şi tronsonul II Gara de Nord 2-Basarab-Laminorului-Lac Străuleşti"

  2. Articolul unic se renumerotează şi va deveni articolul 1.
  3. După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 2, care va avea următorul cuprins:
   "Art. 2. - Finanţarea obiectivului de investiţii, ai cărui indicatori tehnico-economici sunt prevăzuţi în anexa la prezenta hotărâre, se face din împrumuturile acordate de Banca Europeană de Investiţii, asigurate conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din surse proprii ale Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti Metrorex - S.A., precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii."
  4. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

 

Contrasemnează:
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu

   Bucureşti, 8 iunie 2011.
   Nr. 598.

In anexa sunt indicatorii:

INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI AI OBIECTIVULUI DE INVESTIŢII
"Racorduri la reţeaua de metrou din Bucureşti, tronsonul I Nicolae Grigorescu 2-Anghel Saligny şi tronsonul II Gara de Nord 2-Basarab-Laminorului-Lac Străuleşti"

   Titular: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
   Beneficiar: Societatea Comercială "Metrorex" - S.A.
   Amplasament: Bucureşti, sectoarele 1 şi 3
   Indicatorii tehnico-economici:
 

               
   Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA
(în preţuri la data de 1 noiembrie 2010; 1 euro = 4,2664 lei),
din care:         mii lei     1.939.204*)
   - construcţii+montaj (C+M),
din care:         mii lei     1.304.453
   - Valoarea totală de finanţat, inclusiv TVA
(în preţuri la data de 1 noiembrie 2010; 1 euro = 4,2664 lei),
din care:         mii lei     1.223.999
   - construcţii+montaj (C+M)         mii lei     832.145
   Eşalonarea valorii totale de finanţat, inclusiv TVA             
   Anul I     INV
C+M     mii lei
mii lei     164.199
111.605
   Anul II     INV
C+M
   mii lei
mii lei
   370.160
251.659
   Anul III     INV
C+M

   mii lei
mii lei

   426.105
289.702
   Anul IV     INV
C+M

   mii lei
mii lei
   263.535
179.179
   din care:             
   - racordul I         km     4,7
           staţii     4
   - racordul II         km     7,8
           staţii     8
   Capacitate maximă de transport         călători/oră/sens     50.000
   Viteză comercială         km/oră     36
   Durata de realizare a investiţiei:         luni     48

   ___________
  *) Valoarea se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.

   Factori de risc:
   Obiectivul de investiţii se va proteja antiseismic conform Normativului P100-1/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
   Finanţarea investiţiei:
   Finanţarea obiectivului de investiţii s-a făcut din împrumuturile acordate de Banca Europeană de Investiţii, asigurate conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din surse proprii ale Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. Valoarea totală de finanţat se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din surse proprii ale Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex" - S.A., precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 


Re: Stiri despre proiect andrei11

Nu te contrazic, nu le prea am cu termenele, toata viata mea mi-am petrecut-o la "munca de jos". Cercetarea / Proiectarea ne consulta numai cand apareau belele pe teren. Iar pe unde am lucrat eu inainte de '89 toate belelele se raportau "foarte sus".
Asa incat nu prea stapanesc bine termenii de studiu tehnico-economic si Nota de Fundamentare. Greseala ( confuzia ) imi apartine in totalitate.

 


Re: Stiri despre proiect Adrian Rosca

Ce treaba o fi avand sedinta CTUAT din 18 iulie cu statia Laminorului? Conform ordinii de zi (http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/ctu ... 7_2012.pdf), trebuia sa se ia in discutie Universitate-Pantelimon si 1 Mai-Otopeni si nu Laminorului. :!:

 


Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 236
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433599 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use