Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1393388 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
George
De acord, de altfel eu stau pe V. Argesului si sunt foarte bucuros ca pe aici nu o sa sape...doar 5 minute pana la Brancusi e totalmente acceptabil, ar fi fost si pt. cei de pe V. Ialomitei (care puteau ajunge si la Romancierilor). Cu depoul nu prea aveau alta solutie, terenurile dincolo de V. Oltului sunt proprietati private iar exproprierile ar fi fost o distractie cam scumpa.
De acord, de altfel eu stau pe V. Argesului si sunt foarte bucuros ca pe aici nu o sa sape...doar 5 minute pana la Brancusi e totalmente acceptabil, ar fi fost si pt. cei de pe V. Ialomitei (care puteau ajunge si la Romancierilor). Cu depoul nu prea aveau alta solutie, terenurile dincolo de V. Oltului sunt proprietati private iar exproprierile ar fi fost o distractie cam scumpa.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
bercenicity
Nu ma refer la motivele pentru care se construieste ramura Valea Ialomitei, ci la urmari: o statie in plus, ajuta poporul din nord-vestul cartierului.
La mai mult de doua ramuri incepe sa se incurce treaba pentru un metrou full-size. Valea Argesului oricum ar trebui sa alimenteze ramura de sud a Drumului Tabrei, Bd. 1 Mai si Str. Sibiu. Daca ramura M5 s-ar fi bifurcat la Favorit prin Sibiu (sau poate chiar la Drumul Sarii), in mod natural capetele acestora ar fi fost la Valea Ialomitei si Valea Argesului. Dar probabil raportul cost-beneficiu s-ar fi comparat nefavorabil cu solutia actuala...
Nu ma refer la motivele pentru care se construieste ramura Valea Ialomitei, ci la urmari: o statie in plus, ajuta poporul din nord-vestul cartierului.
La mai mult de doua ramuri incepe sa se incurce treaba pentru un metrou full-size. Valea Argesului oricum ar trebui sa alimenteze ramura de sud a Drumului Tabrei, Bd. 1 Mai si Str. Sibiu. Daca ramura M5 s-ar fi bifurcat la Favorit prin Sibiu (sau poate chiar la Drumul Sarii), in mod natural capetele acestora ar fi fost la Valea Ialomitei si Valea Argesului. Dar probabil raportul cost-beneficiu s-ar fi comparat nefavorabil cu solutia actuala...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Eu tocmai asta vreau sa inteleg, daca in afara de amortizarea costurilor liniei catre depou mai exista si un alt motiv care sa justifice o asemenea solutie.
O statie in plus ajuta atunci cand este situata pe traseul "firesc". Daca faci o bifurcatie artificiala cu calatori pentru doar o statie, situatia nu mai este asa roza...Din motive care tin de coordonare, stationare in tunel sau in statia de dinainte de Romancierilor, costuri in plus cam nejustificate (sub/supratraversare, tunel dublu, construirea si dotarea statiei).
De acord cu tine ca poate ar fi trebuit sa existe doua ramuri "corecte", una pe ramura de nord si alta pe ramura de sud a buclei. Din pacate ramura de sud este neterminata, infundandu-se in str Sibiu. Abia acum am inteles ca se lucreaza la o strapungere, dar nu foloseste prea mult. In aceste conditii ramanea bifurcarea la Sibiu la la Moghioros, insa probabil ca nu s-a considerat necesar. Culmea, s-a considerat necesar bifurcatia de la Romancierilor
Cred ca a contat si "argumentul" cartierului ANL la construirea acestei statii, dar tot ramane o situatie un pic anormala. Uitati-va cum se stationeaza la Eroilor/NG si veti intelege la ce ma refer...Orice bifurcatie este o mica "problema", chiar si in conditiile unei magistrale super-automatizate si dotata cu trenuri moderne.
bercenicity wrote:
Nu ma refer la motivele pentru care se construieste ramura Valea Ialomitei, ci la urmari: o statie in plus, ajuta poporul din nord-vestul cartierului....
Eu tocmai asta vreau sa inteleg, daca in afara de amortizarea costurilor liniei catre depou mai exista si un alt motiv care sa justifice o asemenea solutie.
O statie in plus ajuta atunci cand este situata pe traseul "firesc". Daca faci o bifurcatie artificiala cu calatori pentru doar o statie, situatia nu mai este asa roza...Din motive care tin de coordonare, stationare in tunel sau in statia de dinainte de Romancierilor, costuri in plus cam nejustificate (sub/supratraversare, tunel dublu, construirea si dotarea statiei).
De acord cu tine ca poate ar fi trebuit sa existe doua ramuri "corecte", una pe ramura de nord si alta pe ramura de sud a buclei. Din pacate ramura de sud este neterminata, infundandu-se in str Sibiu. Abia acum am inteles ca se lucreaza la o strapungere, dar nu foloseste prea mult. In aceste conditii ramanea bifurcarea la Sibiu la la Moghioros, insa probabil ca nu s-a considerat necesar. Culmea, s-a considerat necesar bifurcatia de la Romancierilor
Cred ca a contat si "argumentul" cartierului ANL la construirea acestei statii, dar tot ramane o situatie un pic anormala. Uitati-va cum se stationeaza la Eroilor/NG si veti intelege la ce ma refer...Orice bifurcatie este o mica "problema", chiar si in conditiile unei magistrale super-automatizate si dotata cu trenuri moderne.
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
linia 69
Parca ziceau ca in 50 de zile de la semnarea contractului se apuca de treaba. AAAA pana la terminarea vacantei de vara se ocupa de organizarea santierului + alte lucrari.
andrei11 wrote:
Sa vedem in toamna cand se vor apuca de sapat, asa au promis ca dupa vacanta de vara cel mai tarziu îi dau drumul.
Parca ziceau ca in 50 de zile de la semnarea contractului se apuca de treaba. AAAA pana la terminarea vacantei de vara se ocupa de organizarea santierului + alte lucrari.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Utilizator anonim
Nu mai e mult de asteptat, desi prin public nu se mai aude nimic, e agitatie, sedinte zilnice, pregatirea de predare a amplasamentelor etc.
Nu mai e mult de asteptat, desi prin public nu se mai aude nimic, e agitatie, sedinte zilnice, pregatirea de predare a amplasamentelor etc.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Din pacate, degeaba ai metrou daca el nu-ti asigura macar o legatura cu centrul orasului, daca inca nu este posbila traversarea rapida a orasului de la un capat la altul (ma refer la M5). Dupa parerea mea, asa cum cred ca am mai spus, metroul pana la Eroilor nu rezolva decat partial problema. Daca de acolo va trebui sa te sui intr-un troleibuz (daca vor mai ramane) sa ajungi la Universitate/Romana (spre aceste 2 puncte este concentrat transportul in comun de suprafata din Dr Taberei, asa cum este el astazi), eficienta liniei de metrou scade mult.
Cat despre mers pe jos…sa nu exageram, vine o varsta cand aceasta varianta nu mai e posibila, si oricum e cam bizar sa punem problema in acest mod. Asa cum s-a mai spus pe aici, de la blocul tau si pana la metrou poti sa mergi cateva sute de metri pe pe jos sau sa iei un autobuz, dar o data ajuns in reteaua de metrou trebuie sa poti atinge destinatiile-cheie, fie direct, fie cu transbordare usoara metrou-metrou. Este INADMISIBIL sa trebuiasca iar sa iei transportul de suprafata. Din pacate, actualul M5 cu capat la Eroilor va trece pe sub balcon, dar nu te va duce nicaieri, fiindca zona Eroilor nu este un punct central sau de maxim interes al orasului.
Desigur cealalta varianta este sa mai schimbi 2 metrouri la Eroilor, respectiv Unirii, dar probabil ca trebuie sa ai tendinte spre masochism ca sa faci asta. Amintiti-va ce "bine" functiona metroul din Militari pe vremea cand avea capat la Eroilor, cand o buna parte din calatori care vroiau sa ajunga in centru au renuntat la metrou in favoarea transportului de suprafata, era cam acelasi timp daca trebuia sa schimbi 2 metrouri. Probabil ca acelasi lucru se va intampla si cu metroul din Drumul Taberei cu capat la Eroilor cand se va deschide.
sab wrote:Dominatrix wrote:
Ba se va intampla si la Unirii pe perioada cand M5 va avea capat (temporar) la Eroilor, pentru ca cei din Drumul Tbaerei vor prefera metroul pentru calatoria mai departe spre centru. Nu cred ca toti vor fi masochisti sa coboare la Eroilor si sa se inghesuie intr-un RATB pe Kogalniceanu sau sa o ia "perpedes" pe acolo spre centru. Deci in mod sigur va creste numarul de transbordari la Unirii.
Eu nu as face-o, sincer...De ce sa mai fac inca o schimbare la Unirii daca un autobuz/troleibuz ma duce direct la Universitate ? Depinde acum unde ai treaba, dar daca nu ai chiar la Unirii sau pe traseul M2 atunci nu ai de ce sa ajungi la Unirii .
George wrote:
Cat despre "dilema" ce face calatorul la Eroilor, va spun ca marea problema e sa te vezi la Eroilor, de acolo bineinteles ca cine vrea sa ajunga la Univ. va lua un autobuz sau troleibuz si nu se va complica cu metroul pe la Unirii. Chiar si mersul pe jos e o optiune viabila.
Din pacate, degeaba ai metrou daca el nu-ti asigura macar o legatura cu centrul orasului, daca inca nu este posbila traversarea rapida a orasului de la un capat la altul (ma refer la M5). Dupa parerea mea, asa cum cred ca am mai spus, metroul pana la Eroilor nu rezolva decat partial problema. Daca de acolo va trebui sa te sui intr-un troleibuz (daca vor mai ramane) sa ajungi la Universitate/Romana (spre aceste 2 puncte este concentrat transportul in comun de suprafata din Dr Taberei, asa cum este el astazi), eficienta liniei de metrou scade mult.
Cat despre mers pe jos…sa nu exageram, vine o varsta cand aceasta varianta nu mai e posibila, si oricum e cam bizar sa punem problema in acest mod. Asa cum s-a mai spus pe aici, de la blocul tau si pana la metrou poti sa mergi cateva sute de metri pe pe jos sau sa iei un autobuz, dar o data ajuns in reteaua de metrou trebuie sa poti atinge destinatiile-cheie, fie direct, fie cu transbordare usoara metrou-metrou. Este INADMISIBIL sa trebuiasca iar sa iei transportul de suprafata. Din pacate, actualul M5 cu capat la Eroilor va trece pe sub balcon, dar nu te va duce nicaieri, fiindca zona Eroilor nu este un punct central sau de maxim interes al orasului.
Desigur cealalta varianta este sa mai schimbi 2 metrouri la Eroilor, respectiv Unirii, dar probabil ca trebuie sa ai tendinte spre masochism ca sa faci asta. Amintiti-va ce "bine" functiona metroul din Militari pe vremea cand avea capat la Eroilor, cand o buna parte din calatori care vroiau sa ajunga in centru au renuntat la metrou in favoarea transportului de suprafata, era cam acelasi timp daca trebuia sa schimbi 2 metrouri. Probabil ca acelasi lucru se va intampla si cu metroul din Drumul Taberei cu capat la Eroilor cand se va deschide.
sab wrote:Exact la acest aspect ma gandeam cand am scris acel mesaj. Oare ce masuri se au in vedere pentru rezolvarea acestei probleme care e de presupus ca se va agrava odata cu deschiderea M5?
Din pacate la Unirii este o problema mare cu pasajul pietonal care nu face fata nici acum.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Acum ma intelegi si pe mine cand spuneam ca limitarea ramurii de Militari a fostei M1 la Eroilor era o ABERATIE. Si pentru Militari chiar exista posibilitatea de a ajunge la Unirii, cum s-a circulat bine-merci cca 10 ani. Dar o decizie arbitrara a cuiva a schimbat totul.
Intre noi fie spus, daca Militariul a rezistat, va rezista si Dr Taberei cca 2-3 ani pana se ajunge la Universitate si poate la Iancului. Macar la M5 orizontul de timp este oarecum scurt, la Militari nu s-a stiut cat va dura si daca nu cumva se va permanentiza situatia.
Cu transportul de suprafata, asa este acum, insa la fel de bine daca vrei sa ajungi la Unirii/Muncii pe la suprafata poti sa iei 104, deci exista si alte alternative in afara de Universitate/Romana. La fel, daca nu vrei sa iei metroul si sa ocolesti orasul pana la GdN poti sa iei 96..Din pacate te costa o calatorie in plus.
Bineinteles ca NICIUNA. Nu vreau sa se supere nimeni pe mine, dar solutia aplicata la Unirii a fost gresita din start. Acolo erau necesare, asa cum am mai spus, doua pasaje pietonale, care sa porneasca din fiecare capat al statiei M1. Sau daca se opta pentru un singur pasaj, macar sa fi plecat din capatul dinspre Horoscop. Asa cum este acum, solutia nu este nici cal nici magar si te obliga la un parcurs "nefiresc". Nici macar scari directe nu existe, sa se separe fluxurile. Asa cum am spus-o si cu alte ocazii (valabil si pentru limitarea M3 la Eroilor) calatorul este pe ultimul plan cand se iau deciziile sau se adopta solutiile tehnice la metrou.
Probabil ca ceva se va rezolva intr-un viitor nu foarte previzibil, la contructia M7, cand se va intercala statia Unirii3 intre cele doua statii existente azi. Dar pana atunci nu cred ca se va face nimic.
Acum ma intelegi si pe mine cand spuneam ca limitarea ramurii de Militari a fostei M1 la Eroilor era o ABERATIE. Si pentru Militari chiar exista posibilitatea de a ajunge la Unirii, cum s-a circulat bine-merci cca 10 ani. Dar o decizie arbitrara a cuiva a schimbat totul.
Intre noi fie spus, daca Militariul a rezistat, va rezista si Dr Taberei cca 2-3 ani pana se ajunge la Universitate si poate la Iancului. Macar la M5 orizontul de timp este oarecum scurt, la Militari nu s-a stiut cat va dura si daca nu cumva se va permanentiza situatia.
Cu transportul de suprafata, asa este acum, insa la fel de bine daca vrei sa ajungi la Unirii/Muncii pe la suprafata poti sa iei 104, deci exista si alte alternative in afara de Universitate/Romana. La fel, daca nu vrei sa iei metroul si sa ocolesti orasul pana la GdN poti sa iei 96..Din pacate te costa o calatorie in plus.
Dominatrix wrote:
Oare ce masuri se au in vedere pentru rezolvarea acestei probleme care e de presupus ca se va agrava odata cu deschiderea M5?
Bineinteles ca NICIUNA. Nu vreau sa se supere nimeni pe mine, dar solutia aplicata la Unirii a fost gresita din start. Acolo erau necesare, asa cum am mai spus, doua pasaje pietonale, care sa porneasca din fiecare capat al statiei M1. Sau daca se opta pentru un singur pasaj, macar sa fi plecat din capatul dinspre Horoscop. Asa cum este acum, solutia nu este nici cal nici magar si te obliga la un parcurs "nefiresc". Nici macar scari directe nu existe, sa se separe fluxurile. Asa cum am spus-o si cu alte ocazii (valabil si pentru limitarea M3 la Eroilor) calatorul este pe ultimul plan cand se iau deciziile sau se adopta solutiile tehnice la metrou.
Probabil ca ceva se va rezolva intr-un viitor nu foarte previzibil, la contructia M7, cand se va intercala statia Unirii3 intre cele doua statii existente azi. Dar pana atunci nu cred ca se va face nimic.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Sa se apuce Subway si colectivul sa proiecteze un nou acces intre Unirii I si II. O spun cu toata seriozitatea si nu 'la plesneala' . Nu stiu cat de dificil este - probabil ca este, dar inginerii nostri constructori cred ca pot oferi solutiile tehnice. Eventual sa se tina seama si pentru o ulterioara dezvoltare care M 7, M 6 - propunerea mea de a ajunge tot la Unirii si magistrala 'Ghencea - Basarabia'.
Intrebare catre Subway Macar teoretic se poate proiecta un nou acces la Unirii asa cum il gandesc eu in randurile de mai sus ?
Sa se apuce Subway si colectivul sa proiecteze un nou acces intre Unirii I si II. O spun cu toata seriozitatea si nu 'la plesneala' . Nu stiu cat de dificil este - probabil ca este, dar inginerii nostri constructori cred ca pot oferi solutiile tehnice. Eventual sa se tina seama si pentru o ulterioara dezvoltare care M 7, M 6 - propunerea mea de a ajunge tot la Unirii si magistrala 'Ghencea - Basarabia'.
Intrebare catre Subway Macar teoretic se poate proiecta un nou acces la Unirii asa cum il gandesc eu in randurile de mai sus ?
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
URANUS
Si eu mi-am imaginat o prelungire a M5 de la Ghencea (Terminal 41) spre Pantelimon, eventual si mai departe, pe traseul Bulevardul Ghencea, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Libertății, Bulevardul Unirii pe traseul lui 104 până la Hurnuzachi apoi pe Basarabia până la Morarilor și apoi pe Vergului până la Cora, cu stații la: Ghencea, Antiaeriană, o stație undeva între Sebastian și Progresul, Panduri, Marriot, Piața Constituției, Piața Unirii 3, Mircea Vodă, Nerva Traian, Vitan, Alba Iulia, Piața Muncii 2, Stadion Național, Chișinău, Costin Georgian 2, Cora, Antilopa 2....dar....visez frumos.
Si eu mi-am imaginat o prelungire a M5 de la Ghencea (Terminal 41) spre Pantelimon, eventual si mai departe, pe traseul Bulevardul Ghencea, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Libertății, Bulevardul Unirii pe traseul lui 104 până la Hurnuzachi apoi pe Basarabia până la Morarilor și apoi pe Vergului până la Cora, cu stații la: Ghencea, Antiaeriană, o stație undeva între Sebastian și Progresul, Panduri, Marriot, Piața Constituției, Piața Unirii 3, Mircea Vodă, Nerva Traian, Vitan, Alba Iulia, Piața Muncii 2, Stadion Național, Chișinău, Costin Georgian 2, Cora, Antilopa 2....dar....visez frumos.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Goldmund
Sunt un adept al calatoriei cu metroul prin marile orase(gen Paris! - acolo ma descurc de minune ca turist doar daca iau metroul si ajung unde vreau, nu trebuie sa caut un loc de parcare si... vad orasul, atat cat se vede- oportun: si in Bucuresti ar trebui lasat metroul sa circule putin si la suprafata, deasupra, acolo unde se poate omul are nevoie si de lumina zilei ,ca doar nu suntem cartitze )
Cand va fi gata primul segment din M5(pana la Eroilor), deja se poate ajunge mai departe pentru jumatate din Bucuresti, restul cand vor fi gata si celelalte magistrale anuntate
Sunt un adept al calatoriei cu metroul prin marile orase(gen Paris! - acolo ma descurc de minune ca turist doar daca iau metroul si ajung unde vreau, nu trebuie sa caut un loc de parcare si... vad orasul, atat cat se vede- oportun: si in Bucuresti ar trebui lasat metroul sa circule putin si la suprafata, deasupra, acolo unde se poate omul are nevoie si de lumina zilei ,ca doar nu suntem cartitze )
Cand va fi gata primul segment din M5(pana la Eroilor), deja se poate ajunge mai departe pentru jumatate din Bucuresti, restul cand vor fi gata si celelalte magistrale anuntate
- cornel001
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
Pentru ca sunteti 'baieti & fete de treaba', inca o stire de 'inside'...
Se pare ca se va incepe cu 'atacarea' tronsonului Parc Dr. Taberei - Academia Militara...
Pentru ca sunteti 'baieti & fete de treaba', inca o stire de 'inside'...
Se pare ca se va incepe cu 'atacarea' tronsonului Parc Dr. Taberei - Academia Militara...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Nu e logic !
Ni se pregateste o surpriza neplacuta ? Sau astea sunt primele TBM - uri 'lansate' ? Ca nu mai imi permit sa le spun 'cartite'. - 2 de la Parc... si 2 de la Academia Militara. Urmand ca la un decalaj de 3 - 4 luni sa vina si celalalte TBM - uri pentru restul tronsoanelor.
De fapt o sa ne dam seama repede dupa statii, pentru ca statiile ar trebui sa fie atacate in paralel cu tunelurile. Tot Subway o sa ne lamureasca...
Nu e logic !
Ni se pregateste o surpriza neplacuta ? Sau astea sunt primele TBM - uri 'lansate' ? Ca nu mai imi permit sa le spun 'cartite'. - 2 de la Parc... si 2 de la Academia Militara. Urmand ca la un decalaj de 3 - 4 luni sa vina si celalalte TBM - uri pentru restul tronsoanelor.
De fapt o sa ne dam seama repede dupa statii, pentru ca statiile ar trebui sa fie atacate in paralel cu tunelurile. Tot Subway o sa ne lamureasca...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
E vorba de a pune 'piciorul in teren'...
Pana vin 'cartitzele' trebuie facute 1001 lucruri pregatitoare...
Si nu e chiar asa de simplu...
Doar ca veti fi primii sa stiti...
E vorba de a pune 'piciorul in teren'...
Pana vin 'cartitzele' trebuie facute 1001 lucruri pregatitoare...
Si nu e chiar asa de simplu...
Doar ca veti fi primii sa stiti...
📖 Pagination options