Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
470 posts, 177231 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Sursa foto: colorizare VA FI FOST / ISTORICO , pagina de Facebook.
LINK: https://www.facebook.com/photo?fbid=7455 ... 76391959
Personal, nu cunosc sursa originala sau fotograful.
LE privind localizarea si datarea, via colegul @stere
Sursa foto: colorizare VA FI FOST / ISTORICO , pagina de Facebook.
LINK: https://www.facebook.com/photo?fbid=7455 ... 76391959
Personal, nu cunosc sursa originala sau fotograful.
LE privind localizarea si datarea, via colegul @stere
stere wrote here:
Salutare - poza de mai sus (VA FI FOST) cu tramvaiul de serviciu care face dreapta si celalalt spre stanga este la intersectia Ion Mihalache (fost 1 Mai) cu Maresal Averescu (fost Miciurin). Cele doua tramvaie vin de pe Miciurin.
Ca datare - as zice ca e undeva la sfarsitul anilor 60 - inceputul anilor 70, intrucat lipseste din dreapta cladirea ICI. Pe Fostul Bucuresti apare silueta cladirii prima data in 1972.
361839239_745566384037999_9089341108437442589_n.jpg (918.79 KB; downloaded 2130 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Costin
Nu stiu daca originalul era la o calitate foarte slaba, sau daca colorizarea a distrus calitatea imaginii, dar la un zoom-in, veti observa ca s-au pierdut aproape toate detaliile imaginii.
Ma uitam dupa indicii pentru localizare, dar nu se inteleg nici cum arata stalpii sau felinarele. Ar putea fi Stefan cel Mare colt cu Lizeanu, insa detaliile nu ajuta deloc.
Nu stiu daca originalul era la o calitate foarte slaba, sau daca colorizarea a distrus calitatea imaginii, dar la un zoom-in, veti observa ca s-au pierdut aproape toate detaliile imaginii.
Ma uitam dupa indicii pentru localizare, dar nu se inteleg nici cum arata stalpii sau felinarele. Ar putea fi Stefan cel Mare colt cu Lizeanu, insa detaliile nu ajuta deloc.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Sursa foto: colorizare VA FI FOST / ISTORICO , pagina de Facebook.
LINK: https://www.facebook.com/photo/?fbid=757 ... 76391959
Sursa foto: colorizare VA FI FOST / ISTORICO , pagina de Facebook.
LINK: https://www.facebook.com/photo/?fbid=757 ... 76391959
364743725_757449242849713_1901402055267874219_n.jpg (749.08 KB; downloaded 2122 times)
- stere
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
stere
Salutare - poza de mai sus (VA FI FOST) cu tramvaiul de serviciu care face dreapta si celalalt spre stanga este la intersectia Ion Mihalache (fost 1 Mai) cu Maresal Averescu (fost Miciurin). Cele doua tramvaie vin de pe Miciurin.
Ca datare - as zice ca e undeva la sfarsitul anilor 60 - inceputul anilor 70, intrucat lipseste din dreapta cladirea ICI. Pe Fostul Bucuresti apare silueta cladirii prima data in 1972.
Salutare - poza de mai sus (VA FI FOST) cu tramvaiul de serviciu care face dreapta si celalalt spre stanga este la intersectia Ion Mihalache (fost 1 Mai) cu Maresal Averescu (fost Miciurin). Cele doua tramvaie vin de pe Miciurin.
Ca datare - as zice ca e undeva la sfarsitul anilor 60 - inceputul anilor 70, intrucat lipseste din dreapta cladirea ICI. Pe Fostul Bucuresti apare silueta cladirii prima data in 1972.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
shoppy
Da, par sa fie blocurile rueseti de vizavi de ICI : https://www.google.ro/maps/@44.4621812,2 ... ntry=ttu
Da, par sa fie blocurile rueseti de vizavi de ICI : https://www.google.ro/maps/@44.4621812,2 ... ntry=ttu
- 1689
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
1689
Referitor la cea de-a doua poza, incerc sa identific depoul din imagine…
Prin eliminare, datorita blocurilor care se vad in fundal, nu prea ramine decit Titan-ul
(Militari a avut doar Tatra de la inaugurare, Panduri nu putea avea blocuri, Splai a avut doar EP(V3A iar orientarea halelor era, oricum, spre Glina), Colentina nu are blocuri pe fundal, Giurgiului e relativ nou, n-a mai prins V3A 71 in schema originala, iar Bucurestii Noi, Dudesti si Victoria nu au nici ele blocuri inalte in jur)
Intrebarea care se pune, insa, e care sint blocurile din fundal si de unde vine coloana de abur ?
Referitor la cea de-a doua poza, incerc sa identific depoul din imagine…
Prin eliminare, datorita blocurilor care se vad in fundal, nu prea ramine decit Titan-ul
(Militari a avut doar Tatra de la inaugurare, Panduri nu putea avea blocuri, Splai a avut doar EP(V3A iar orientarea halelor era, oricum, spre Glina), Colentina nu are blocuri pe fundal, Giurgiului e relativ nou, n-a mai prins V3A 71 in schema originala, iar Bucurestii Noi, Dudesti si Victoria nu au nici ele blocuri inalte in jur)
Intrebarea care se pune, insa, e care sint blocurile din fundal si de unde vine coloana de abur ?
- ADK
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ADK
Titan? La Titan nu știu de blocuri în spate din perioada aceea, în rest constructiv este dpmdv identic. Chiar și eu m-am întrebat ce depou ar putea fi?
După hale îmi sugerează și Colentina, doar că la Colentina nu știu să fi existat/existe blocuri pe fundal.
Bucureștii-Noi cam exclus, Dudești nu știu să fi arătat așa în formatul vechi, Splai nu știu cum arăta, Victoria în niciun caz. Dar cineva ne v-a lămuri.
Titan? La Titan nu știu de blocuri în spate din perioada aceea, în rest constructiv este dpmdv identic. Chiar și eu m-am întrebat ce depou ar putea fi?
După hale îmi sugerează și Colentina, doar că la Colentina nu știu să fi existat/existe blocuri pe fundal.
Bucureștii-Noi cam exclus, Dudești nu știu să fi arătat așa în formatul vechi, Splai nu știu cum arăta, Victoria în niciun caz. Dar cineva ne v-a lămuri.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
cris_m
Eu sunt 100% convins ca e vorba de depoul Alexandria. Intr-adevar, pentru cineva care nu a vazut si aspectul initial acum este foarte greu sa-l mai identifici din cauza aspectului mult modificat, insa nu imposibil. Eu zic ca am reusit. Lasati pentru moment elementele din fundal (blocurile) si hai sa ne uitam la planul apropiat care se vede foarte bine.
In stanga se observa niste cladiri de cu un etaj cu aspect industrial. In centru remarcam prezenta unui cos inalt de la centrala de incalzire a halelor. Tot in zona centrala, sub cos vedem o usa de garaj pentru accesul auto. Daca ne uitam pe Google Maps, observam ca la modernizarea depoului cosul a fost scurtat, insa baza a ramas. Cladirile mentionate inca exista si sunt parte din autobaza Alexandria. Usa de garaj este la locul ei, alaturi de alte 5 usi pentru liniile tramvaielor. Eu zic ca toate acestea sunt dovezi mai mult decat relevante.
Acum, daca revenim la planul indepartat, observam ca blocurile de pe fundal de pe Prelungirea Ghencea sunt chiar de 10 etaje, in fata lor fiind un camp. Unghiul este aproximativ, imaginea nu e mai clara, din pacate...
Eu sunt 100% convins ca e vorba de depoul Alexandria. Intr-adevar, pentru cineva care nu a vazut si aspectul initial acum este foarte greu sa-l mai identifici din cauza aspectului mult modificat, insa nu imposibil. Eu zic ca am reusit. Lasati pentru moment elementele din fundal (blocurile) si hai sa ne uitam la planul apropiat care se vede foarte bine.
In stanga se observa niste cladiri de cu un etaj cu aspect industrial. In centru remarcam prezenta unui cos inalt de la centrala de incalzire a halelor. Tot in zona centrala, sub cos vedem o usa de garaj pentru accesul auto. Daca ne uitam pe Google Maps, observam ca la modernizarea depoului cosul a fost scurtat, insa baza a ramas. Cladirile mentionate inca exista si sunt parte din autobaza Alexandria. Usa de garaj este la locul ei, alaturi de alte 5 usi pentru liniile tramvaielor. Eu zic ca toate acestea sunt dovezi mai mult decat relevante.
Depoul Alexandria detalii.png (4.77 MB; downloaded 1914 times)
Acum, daca revenim la planul indepartat, observam ca blocurile de pe fundal de pe Prelungirea Ghencea sunt chiar de 10 etaje, in fata lor fiind un camp. Unghiul este aproximativ, imaginea nu e mai clara, din pacate...
Depoul Alexandria unghi poza.png (2.3 MB; downloaded 1914 times)
- GPS
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
shoppy
Dupa hala cu acel etaj de geamuri in mijlocul acoperisului poate fi Alexandria sau Colentina, insa numai Alexandria are portalul de conducte in stanga halei.
Dupa hala cu acel etaj de geamuri in mijlocul acoperisului poate fi Alexandria sau Colentina, insa numai Alexandria are portalul de conducte in stanga halei.
ale.jpg (321.29 KB; downloaded 1861 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
1689
Da, intr-adevar, am uitat Alexandria si chiar acesta este.
Iar coloana de abur poate fi de la CET Vest.
Da, intr-adevar, am uitat Alexandria si chiar acesta este.
Iar coloana de abur poate fi de la CET Vest.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Anii ‘70, Șos. Colentina în zona Bucur Obor. Nu îmi e clar ce faceau acele tramvaie într-o fundătură, probabil le întorceau în triunghi în intersecție cumva.
Sursa foto este necunoscută, se precizează doar Pinterest.
Anii ‘70, Șos. Colentina în zona Bucur Obor. Nu îmi e clar ce faceau acele tramvaie într-o fundătură, probabil le întorceau în triunghi în intersecție cumva.
Sursa foto este necunoscută, se precizează doar Pinterest.
anii70.png (204.47 KB; downloaded 1590 times)
- dm5758
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
dm5758
Nu pare o fundatură, probabil circulau pe un singur fir. Fotografia este din perioada lărgirii Șos. Colentina și începerea construirii blocului și Magazinului Bucur-Obor
Nu pare o fundatură, probabil circulau pe un singur fir. Fotografia este din perioada lărgirii Șos. Colentina și începerea construirii blocului și Magazinului Bucur-Obor
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Pai mai departe spre Str. Ziduri Moși nu se văd șine, nici măcar 1 singur fir.
Pai mai departe spre Str. Ziduri Moși nu se văd șine, nici măcar 1 singur fir.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination