Topic: Discuții diverse
800 posts, 257954 views
📖 Pagination options
- mcosmin
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
TibiV
Astea sunt cuvintele cheie: "care se vrea serios și cu planuri de viitor"...
BodoMinea wrote:
un astfel de serviciu nou de transport care se vrea serios și cu planuri de viitor trebuie promovat intens: să primească un nume de brand, o hartă bine făcută cu corespondențele serioase, o numerotare și/sau denumire a traseelor, un site propriu, o schemă tarifară și de abonamente bine explicată
Astea sunt cuvintele cheie: "care se vrea serios și cu planuri de viitor"...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Problema este ca nu prea este util pentru multa lume sa se invarteasca pe centura ca sa ajunga la GdN ca sa ia metroul, adica daca nu stai pe sectorul A1 - DN1 este mult mai util sa intri in Bucuresti prin dreptul tău si de acolo sa te descurci cu metroul sau transportul.
Deci pentru GdN ai avea trenurile Bucuresti Vest - GdN, Otopeni - Gdn si Snagov - GdN, pentru celelalte segmente ai nevoie de alte gari, care nu exista, sau daca exista atunci sunt slab conectate la transportul in comun.
Problema este ca nu prea este util pentru multa lume sa se invarteasca pe centura ca sa ajunga la GdN ca sa ia metroul, adica daca nu stai pe sectorul A1 - DN1 este mult mai util sa intri in Bucuresti prin dreptul tău si de acolo sa te descurci cu metroul sau transportul.
Deci pentru GdN ai avea trenurile Bucuresti Vest - GdN, Otopeni - Gdn si Snagov - GdN, pentru celelalte segmente ai nevoie de alte gari, care nu exista, sau daca exista atunci sunt slab conectate la transportul in comun.
- Bogdan Ciorascu
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Adica cum << asimetrică >>
E vorba de locomotiva de mai jos :
Lixandru Dragos-Liviu wrote:
IR 1585, cu plecare de la linia 9 a Gării de Nord – Bucureşti (30 noiembrie 2016), ora 14, în direcţia Constanţa, având la tracţiune asimetrica 41-0926-0.
Adica cum << asimetrică >>
E vorba de locomotiva de mai jos :
12-9-2016 8-24-00 PM.png (248.11 KB; downloaded 3005 times)
- punmeister
-
Posted:
-
- Lixandru Dragos-Liviu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Lixandru Dragos-Liviu
Aduc o informaţie găsită pe internet pe acest site, astfel:
http://www.railwaypro.com/wp/senegal-pu...om-alstom/
Senegal purchases 15 regional trains from Alstom
December 15, 2016
alstom-coradiaAPIX, on behalf of Senegal’s Ministry of Transport, awarded Alstom a contract for the supply of 15 Coradia Polyvalent trains that will be built in 2017.
The trains will run on the new line that will eventually connect the centre of Dakar to the new international airport Blaise Diagne (AIBD) in Diass, about 50 km from the city of Dakar, via the new town of Diamniadio. They will serve 14 stations over a distance of 57 km, which they will cover in 45 minutes. The number of daily passengers is estimated at 115,000.
The Coradia Polyvalent train for Senegal is dual-mode (diesel/electric) and is capable of running at speeds of 160 km/h. With a total length of 72 meters, the train has four cars, a capacity of 400 passengers and a first and second class. It is adapted to the climatic and environmental conditions of the country and has a highly efficient air conditioning system. Its low floor provides easier access and on-board movement in particular for people with reduced mobility.
The trains will be built at Alstom’s site in Reichshoffen responsible for the design, manufacture and validating the trains. Five other sites in France will be involved in the project.
Senegalul cumpără deja 15 trenuri regionale de la compania Anlstom. Ehh, Doamne, la ei se poate , la noi încă nu
Aduc o informaţie găsită pe internet pe acest site, astfel:
http://www.railwaypro.com/wp/senegal-pu...om-alstom/
Senegal purchases 15 regional trains from Alstom
December 15, 2016
alstom-coradiaAPIX, on behalf of Senegal’s Ministry of Transport, awarded Alstom a contract for the supply of 15 Coradia Polyvalent trains that will be built in 2017.
The trains will run on the new line that will eventually connect the centre of Dakar to the new international airport Blaise Diagne (AIBD) in Diass, about 50 km from the city of Dakar, via the new town of Diamniadio. They will serve 14 stations over a distance of 57 km, which they will cover in 45 minutes. The number of daily passengers is estimated at 115,000.
The Coradia Polyvalent train for Senegal is dual-mode (diesel/electric) and is capable of running at speeds of 160 km/h. With a total length of 72 meters, the train has four cars, a capacity of 400 passengers and a first and second class. It is adapted to the climatic and environmental conditions of the country and has a highly efficient air conditioning system. Its low floor provides easier access and on-board movement in particular for people with reduced mobility.
The trains will be built at Alstom’s site in Reichshoffen responsible for the design, manufacture and validating the trains. Five other sites in France will be involved in the project.
Senegalul cumpără deja 15 trenuri regionale de la compania Anlstom. Ehh, Doamne, la ei se poate , la noi încă nu
- Andi782
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Andi782
Si la noi s-a putut, dar dupaia au aparut articole in presa ca ''tehnocratii arunca 9 milioane de euro pe un tren desi la Craiova se face cu 5 milioane'' desi contractul nu s-a semnat anul acesta. Iar apoi au venit si aia de la softronic sa planga, dar oare au participat la licitatie?
Si la noi s-a putut, dar dupaia au aparut articole in presa ca ''tehnocratii arunca 9 milioane de euro pe un tren desi la Craiova se face cu 5 milioane'' desi contractul nu s-a semnat anul acesta. Iar apoi au venit si aia de la softronic sa planga, dar oare au participat la licitatie?
- shoppy
-
Posted:
-
- stefan_br
-
Posted:
-
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
BodoMinea
În cazul acelei rame hibride Alstom Coradia, trenul de 9 milioane de euro cu care nu va circula nimeni, presa iar și-a dat cu părerea pentru audiență și scandal, nu pentru informare. Rama a fost la pachet în contractul de reabilitare al unei magistrale care face parte din Coridorul IV Pan-European (proiect pe bani europeni parcă 85% cu o valoare mult mai mare ca a acelui tren), unde Alstom s-a ocupat de instalarea echipamentelor ETCS din cadrul ERTMS, și tot de asta Alstom a furnizat rama care se va echipa ca și laborator pentru testarea acestor sisteme... Softronic nu se ocupă cu mentenanța căii de rulare și în niciun caz cu sisteme ATO/ATP, deci nici nu aveau ce căuta în discuție. Coradia Polyvalent e pentru CFR Infra, teste de semnalizare, automatizare, comunicații și cale. Acum cu CFR și ramele Softronic... nu zic că ar arăta rău în parcul de la Călători, dar sunt vise îndepărtate Poate doar închiriat vreun Hyperion dar n-are de ce să facă Softrans asta când sunt full cursele.
Ne tot amenință cu proiectul acesta de trenuri urbane/suburbane și CFR Infra, Călători și primăriile din zonă... Dar deja au trecut luni de când au spus că se apucă, și nu e nici urmă de lucrări la noile puncte de oprire, nicio mediatizare mai concretă a traseului, intervalelor și sistemului tarifar... Sper să nu fie un proiect doar pe hârtie sau unul sortit eșecului, personal acest tren m-ar ajuta și l-aș folosi aproape zilnic. Mai cunosc și alte persoane care s-ar folosi de el, dar momentan n-au auzit decât de la mine. Am mai menționat mai sus de ce ar avea nevoie un astfel de mijloc de transport nou pentru a se bucura de o bază stabilă de călători, plus acest lucru ar trebui făcut dinainte de lansare: dar nici urmă de peroane, nici de pliante de informare, nici de spoturi publicitare sau informații concrete care să ajungă la potențialul public călător.... Doar nu e vreo lansare secretă.
--
În lipsa unui topic dedicat pentru „Vandalizarea și întreținerea precară (sau improprie) a materialului rulant”, și ca să nu mai postez unde nu e chiar on-topic (ca această intervenție a mea pe același subiect), o voi face aici.
Așa arată Automotorul Siemens DESIRO SR20D 2042 sosit astăzi împreună cu IR 1786 din direcția Târgoviște - Titu (cuplat cu automotorul 2113 dinspre Pitești)... Doar una din 'Săgețile Albastre' chinuite de vandalism, lipsă de piese, lipsă de puncte de mentenanță și mai ales lipsă de interes...
Chiar nu se poate îmbunătăți paza remizelor și a depourilor?
Readuc la cunoștință faptul că CFR Călători deține 120 astfel de automotoare, varianta de tren ușor a Desiro pentru utilizare regională: intrate in serviciu începând cu anul 2003, acestea au deservit o multitudine de rute, inclusiv ca trenuri IR/IC, curse mult mai lungi decât cele pentru care sunt optimizate. Acest fapt a dus la nevoia de investiții costisitoare în adaptări ale așezării interioare și a spațiului pentru bagaje, cheltuieli pentru material rulant care nu mai sunt susținute prin subvenții de la Guvern de câțiva ani. Operațiunile de mentenanță s-au dovedit mai ample și costisitoare decât la alte automotoare ale operatorului național, ca în cazul oricărui material rulant cu echipamente moderne și sisteme failsafe, iar în lipsa unui contract de mentenanță și consultanță cu proiectanții și/sau constructorii, acestea pun probleme și fac ca aproximativ 40% din aceste trenuri să fie imobilizate, iar rute care ar renta pentru acestea sunt deservite de compuneri complet ineficiente energetic și economic de locomotivă și unul sau două vagoane, care nu oferă nici cele mai bune condiții în multe cazuri.
Automotoare similare sunt foarte populare cu operatorii și călătorii din Europa și nu numai, având în consum redus și oferind un grad de confort decent pentru distanțe mici și medii, adică exact ce e nevoie pentru trenuri regionale și suburbane, asta pe lângă aspectul plăcut, vizibilitatea bună (nu la cel din poză...), prețul relativ mic pentru fiecare vagon, fiabilitatea și diversele servicii și sisteme suplimentare care se pot instala pe acestea (informare a călătorilor, ticketing flexibil, esențial într-un tren urban/suburban/orice tentativă de rapid transit, chestii care la noi pe calea ferată sunt SF).
Îmi place să cred că actuala conducere a SNTFC CFR Călători că are o strategie de reabilitare a acestor automotoare și de achiziții de material rulant modern și confortabil, desigur întreținut corespunzător și care să crească popularitatea și gradul de utilizare al acestui mijloc de transport, chiar dacă acest lucru implică perioade de operare cu vehicule închiriate sau mici ajustări tarifare... Altfel rutele vor continua să fie preluate de operatori privați mai flexibili care profită și investesc în material rulant adecvat și servicii atractive.
Andi782 wrote:
Si la noi s-a putut, dar dupaia au aparut articole in presa ca ''tehnocratii arunca 9 milioane de euro pe un tren desi la Craiova se face cu 5 milioane'' desi contractul nu s-a semnat anul acesta. Iar apoi au venit si aia de la softronic sa planga, dar oare au participat la licitatie?
În cazul acelei rame hibride Alstom Coradia, trenul de 9 milioane de euro cu care nu va circula nimeni, presa iar și-a dat cu părerea pentru audiență și scandal, nu pentru informare. Rama a fost la pachet în contractul de reabilitare al unei magistrale care face parte din Coridorul IV Pan-European (proiect pe bani europeni parcă 85% cu o valoare mult mai mare ca a acelui tren), unde Alstom s-a ocupat de instalarea echipamentelor ETCS din cadrul ERTMS, și tot de asta Alstom a furnizat rama care se va echipa ca și laborator pentru testarea acestor sisteme... Softronic nu se ocupă cu mentenanța căii de rulare și în niciun caz cu sisteme ATO/ATP, deci nici nu aveau ce căuta în discuție. Coradia Polyvalent e pentru CFR Infra, teste de semnalizare, automatizare, comunicații și cale. Acum cu CFR și ramele Softronic... nu zic că ar arăta rău în parcul de la Călători, dar sunt vise îndepărtate Poate doar închiriat vreun Hyperion dar n-are de ce să facă Softrans asta când sunt full cursele.
stefan_br wrote:
Sa vedem ce va iesi.
Ne tot amenință cu proiectul acesta de trenuri urbane/suburbane și CFR Infra, Călători și primăriile din zonă... Dar deja au trecut luni de când au spus că se apucă, și nu e nici urmă de lucrări la noile puncte de oprire, nicio mediatizare mai concretă a traseului, intervalelor și sistemului tarifar... Sper să nu fie un proiect doar pe hârtie sau unul sortit eșecului, personal acest tren m-ar ajuta și l-aș folosi aproape zilnic. Mai cunosc și alte persoane care s-ar folosi de el, dar momentan n-au auzit decât de la mine. Am mai menționat mai sus de ce ar avea nevoie un astfel de mijloc de transport nou pentru a se bucura de o bază stabilă de călători, plus acest lucru ar trebui făcut dinainte de lansare: dar nici urmă de peroane, nici de pliante de informare, nici de spoturi publicitare sau informații concrete care să ajungă la potențialul public călător.... Doar nu e vreo lansare secretă.
--
În lipsa unui topic dedicat pentru „Vandalizarea și întreținerea precară (sau improprie) a materialului rulant”, și ca să nu mai postez unde nu e chiar on-topic (ca această intervenție a mea pe același subiect), o voi face aici.
Desiro2042.jpg (811.86 KB; downloaded 2682 times)
Așa arată Automotorul Siemens DESIRO SR20D 2042 sosit astăzi împreună cu IR 1786 din direcția Târgoviște - Titu (cuplat cu automotorul 2113 dinspre Pitești)... Doar una din 'Săgețile Albastre' chinuite de vandalism, lipsă de piese, lipsă de puncte de mentenanță și mai ales lipsă de interes...
Chiar nu se poate îmbunătăți paza remizelor și a depourilor?
Readuc la cunoștință faptul că CFR Călători deține 120 astfel de automotoare, varianta de tren ușor a Desiro pentru utilizare regională: intrate in serviciu începând cu anul 2003, acestea au deservit o multitudine de rute, inclusiv ca trenuri IR/IC, curse mult mai lungi decât cele pentru care sunt optimizate. Acest fapt a dus la nevoia de investiții costisitoare în adaptări ale așezării interioare și a spațiului pentru bagaje, cheltuieli pentru material rulant care nu mai sunt susținute prin subvenții de la Guvern de câțiva ani. Operațiunile de mentenanță s-au dovedit mai ample și costisitoare decât la alte automotoare ale operatorului național, ca în cazul oricărui material rulant cu echipamente moderne și sisteme failsafe, iar în lipsa unui contract de mentenanță și consultanță cu proiectanții și/sau constructorii, acestea pun probleme și fac ca aproximativ 40% din aceste trenuri să fie imobilizate, iar rute care ar renta pentru acestea sunt deservite de compuneri complet ineficiente energetic și economic de locomotivă și unul sau două vagoane, care nu oferă nici cele mai bune condiții în multe cazuri.
Automotoare similare sunt foarte populare cu operatorii și călătorii din Europa și nu numai, având în consum redus și oferind un grad de confort decent pentru distanțe mici și medii, adică exact ce e nevoie pentru trenuri regionale și suburbane, asta pe lângă aspectul plăcut, vizibilitatea bună (nu la cel din poză...), prețul relativ mic pentru fiecare vagon, fiabilitatea și diversele servicii și sisteme suplimentare care se pot instala pe acestea (informare a călătorilor, ticketing flexibil, esențial într-un tren urban/suburban/orice tentativă de rapid transit, chestii care la noi pe calea ferată sunt SF).
Îmi place să cred că actuala conducere a SNTFC CFR Călători că are o strategie de reabilitare a acestor automotoare și de achiziții de material rulant modern și confortabil, desigur întreținut corespunzător și care să crească popularitatea și gradul de utilizare al acestui mijloc de transport, chiar dacă acest lucru implică perioade de operare cu vehicule închiriate sau mici ajustări tarifare... Altfel rutele vor continua să fie preluate de operatori privați mai flexibili care profită și investesc în material rulant adecvat și servicii atractive.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
Pai privatii de calitate o sa trezeasca CFR Calatori la realitate, atunci cand vor numara banii cu magnetul...
Pai privatii de calitate o sa trezeasca CFR Calatori la realitate, atunci cand vor numara banii cu magnetul...
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
BodoMinea
Wow, jurnalismul de șanț făcut doar de dragul rating-ului lovește din nou.
Tocmai m-a anunțat tata, care urmărea știrile la Digi 24 că WOAAA TOȚI ELEVII ȘI STUDENȚII AU GRATUIT LA TRANSPORTUL PE CALEA FERATĂ!
Și chiar așa își afișau titlul și cei de la Digi 24 și ProTV. Deși s-a specificat foarte clar că măsura se aplică pentru studenţi, masteranzi și doctoranzi care urmează cursurile de zi ale unităților acreditate de pe teritoriul țării. Atunci... elevii ce treabă au? S-au încurcat domnii în informații...
Tot de prin presă...
Reprezentant al studenţilor: Fără norme de aplicare, gratuitatea CFR nu se va aplica
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...ica-648836
Articolul nu pleacă de la o idee greșită, ci de la o problemă clară - Ok, politicienii au aruncat ideea și și-au și acceptat-o tot ei: dar nema bani pentru aplicare și norme/proceduri... Dar să rămânem optimiști Mai e o săptămână până se aplică măsura oficial (termen pus ulterior din pix, teoretic s-ar fi aplicat de când au anunțat, teoretic e în vigoare și acum, dar au realizat că nu se poate aplica din aer așa).
Totuși, genul ăsta de reduceri și excepții la/de la plata tarifelor de transport nu sunt acordate în niciun caz de operatorul de cale ferată, care poate introduce cel mult niște reduceri comerciale, temporare, pentru promovarea unor rute/oferte etc..., în cazul acestui articol CFR Călători (deși măsurile acestea - ca și cele actuale referitoare la elevi, studenți cu legitimații, studenți cu cupoane, pensionari, veterani etc - se aplică și privaților). Aceștia țin statistica tuturor biletelor pentru care s-a încasat un preț redus cu 25/50/100% și motivul (tipul și nr actului doveditor al calității respectivului călător) și își primesc diferența din bugetul instituției desemnate de lege. Deci banii aduși înapoi în exploatare nu ar trebui să iasă în pierdere. Doar nu o să suporte CFR Călători din fonduri proprii, pe termen lung o idee politică fără resursele materiale și organizatorice și documentația care ar fi trebuit să o acompanieze... adică nu m-ar mira la ce ajutor social se mai practică în transport pe la noi, dar totuși. Asta NU se va întâmpla. Cine a venit cu proiectul trebuie să îl ducă până la capăt, altfel va rămâne în stadiul actual - vorbe în vânt.
Oricum, când se definitivează chestia asta și se stabilește birocrația aferentă (eventual una masivă și fără sens), banii vor veni de undeva, și ghiciți de unde - de la bugetul de stat. Adică logica magnificului partid aflat la guvernare este briliantă: o vai, avem o gaură imensă în buget și stabilim o comisie de anchetă, e vina celor dinaintea noastră desigur -> dar noi dăm pomeni studenților că nu prea ne plac, și suportăm integral costul de transport nelimitat al 500.000 de persoane, măcar temporar, cât să ne mai voteze și dintre ei. Chiar atâția bani de aruncat pe fereastră au la Transporturi și Educație? Au rezolvat restul problemelor și singura variantă de încurajare a devenit gratuitatea? Păi mno, să se obișnuiască populația din fașă cu ajutorul social, dormit în post pe banii statului și pomeni electorale. The future is bright!
Pe lângă pensiile și salariile mărite în același mod dubios, heiruptist și propagandistic. Te doare mintea...
Wow, jurnalismul de șanț făcut doar de dragul rating-ului lovește din nou.
Tocmai m-a anunțat tata, care urmărea știrile la Digi 24 că WOAAA TOȚI ELEVII ȘI STUDENȚII AU GRATUIT LA TRANSPORTUL PE CALEA FERATĂ!
Și chiar așa își afișau titlul și cei de la Digi 24 și ProTV. Deși s-a specificat foarte clar că măsura se aplică pentru studenţi, masteranzi și doctoranzi care urmează cursurile de zi ale unităților acreditate de pe teritoriul țării. Atunci... elevii ce treabă au? S-au încurcat domnii în informații...
Tot de prin presă...
Reprezentant al studenţilor: Fără norme de aplicare, gratuitatea CFR nu se va aplica
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/...ica-648836
De la 1 februarie, aproape o jumătate de milion de studenţi, masteranzi şi doctoranzi ar putea circula gratuit pe calea ferată, promit guvernanţii. Acum beneficiază de bilete de tren cu reducere la jumătate doar cei care au până în 26 de ani, iar numărul călătoriilor cu reducere este limitat la 24 într-un an. Fericirea unora va fi paguba altora. Pentru CFR Călători, gratuitatea pe calea ferată pentru studenţi înseamnă mai puţini bani încasaţi din bilete. Va trebui să stea la mila statului pentru a-şi acoperi gaura din buget.
Articolul nu pleacă de la o idee greșită, ci de la o problemă clară - Ok, politicienii au aruncat ideea și și-au și acceptat-o tot ei: dar nema bani pentru aplicare și norme/proceduri... Dar să rămânem optimiști Mai e o săptămână până se aplică măsura oficial (termen pus ulterior din pix, teoretic s-ar fi aplicat de când au anunțat, teoretic e în vigoare și acum, dar au realizat că nu se poate aplica din aer așa).
Totuși, genul ăsta de reduceri și excepții la/de la plata tarifelor de transport nu sunt acordate în niciun caz de operatorul de cale ferată, care poate introduce cel mult niște reduceri comerciale, temporare, pentru promovarea unor rute/oferte etc..., în cazul acestui articol CFR Călători (deși măsurile acestea - ca și cele actuale referitoare la elevi, studenți cu legitimații, studenți cu cupoane, pensionari, veterani etc - se aplică și privaților). Aceștia țin statistica tuturor biletelor pentru care s-a încasat un preț redus cu 25/50/100% și motivul (tipul și nr actului doveditor al calității respectivului călător) și își primesc diferența din bugetul instituției desemnate de lege. Deci banii aduși înapoi în exploatare nu ar trebui să iasă în pierdere. Doar nu o să suporte CFR Călători din fonduri proprii, pe termen lung o idee politică fără resursele materiale și organizatorice și documentația care ar fi trebuit să o acompanieze... adică nu m-ar mira la ce ajutor social se mai practică în transport pe la noi, dar totuși. Asta NU se va întâmpla. Cine a venit cu proiectul trebuie să îl ducă până la capăt, altfel va rămâne în stadiul actual - vorbe în vânt.
Oricum, când se definitivează chestia asta și se stabilește birocrația aferentă (eventual una masivă și fără sens), banii vor veni de undeva, și ghiciți de unde - de la bugetul de stat. Adică logica magnificului partid aflat la guvernare este briliantă: o vai, avem o gaură imensă în buget și stabilim o comisie de anchetă, e vina celor dinaintea noastră desigur -> dar noi dăm pomeni studenților că nu prea ne plac, și suportăm integral costul de transport nelimitat al 500.000 de persoane, măcar temporar, cât să ne mai voteze și dintre ei. Chiar atâția bani de aruncat pe fereastră au la Transporturi și Educație? Au rezolvat restul problemelor și singura variantă de încurajare a devenit gratuitatea? Păi mno, să se obișnuiască populația din fașă cu ajutorul social, dormit în post pe banii statului și pomeni electorale. The future is bright!
Pe lângă pensiile și salariile mărite în același mod dubios, heiruptist și propagandistic. Te doare mintea...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination