MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1273643 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 305 306 307 308 309 310 311  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) aztec

Offtopic. Revin cu o harta, referitor la tunelul din zona Cismigiu..
Cam greu sa faci tunelul sub o balta...

Vedeti si santul...sau canalul ce lega lacul Cismigiu si Dambovita, dupa ce a fost sistematizata, deci dupa 1860.





Revin si cu rugamintea, daca se poate, a se face topic separat de metrou subiectul cu tunelul secrete ce au fost postate in ultimele zile aici, pivnite sau diverse.. eu stiu sigur de unul..numai ca este mult recent.
borroczyn 2.jpg (223.36 KB; downloaded 1526 times)

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

Nu mi se pare nimic  chiar off aici. ( Parere proprie ).

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) Cristian

Mai este si ala intre Palatul Cotroceni si curtea Academiei Militare. Unii zic ca e si mai lung, si duce pana la la Casa Poporului. Dovezi nu prea exista, harti & stuff, dar prima parte este mentionata in diferite lucrari despre revolutie. De exemplu in Istoria Loviturilor de Stat din Romania - Alex Mihai Stoenescu.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) zapacitu

Exista cu siguranta niste tunele in zona Cotroceni - Academie - MAPN - Palatul Parlamentului :) Deja le-au ratat sfintele, asa ca nu mai tre sa ne facem griji.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

Fuga cu elicopterul... prin tunele.  :lol: Tunele fac doar cartitele. Oamenii stiu ca nu prea au cum sa scape din ele daca se sigileaza capetele.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) t530

133 313 - Multumim pentru fotoreportaj ! :bere:
Ai descoperit ce au betonat la Valea Ialomitei ?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

Ultima coloana forata la CV din moment ce carcase nu mai sunt si nici foreza.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) thor5

133 313 wrote:
Am o propunere, ia sa nu mai inceapa nimic pana nu se pun la punct toate detaliile. Ca o fi un nou regim cu demolari, ca o fi cutremur... pana nu se creaza conditiile mai bine ne preocupam de ce facem acum, si lasam diversiunile si deturnarile de atentie de pe chestiuni cu adevarat urgente. Nu avem PSS pentru TBM-uri, nici macar cat sa poata fi scoase si duse in Pantelimon, ne gandim deja la fantasmagorii.


Pai tocmai asta e motivul pentru care nu avem front de lucru (suficient) la metrou ! Pentru ca nu s-a planificat la nivel de magistrala! Pentru ca tot M5 se face la "Lasa , ba, ca merge si-asa!" De aia trebuie sa scoatem cartitele si sa le plimbam prin tot orasul ca pe moaste! De aia avem atatia timpi morti. Pentru ca nu vrem sa facem M5 dintr-un capat in altul DIRECT, ci vrem sa facem niste "bretele" din margini de oras pana la inelul M1. Si apoi sa mai sapam cate una-doua statii, asteptandu-l pe Dumnezeu sa ne faca curatenie in cuget, in simtiri si in infrastructura terestra.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

thor5 wrote:
"Apropo, blocurile comuniste sunt garantate ca si perioada de folosire 100 de ani."
Durata proiectata de viata a constructiilor civile din clasa 3 de importanta (adica a blocurilor de locuit, printre alte constructii) este de 50 de ani.  Perioada de folosinta de 100 ani era in perioada interbelica, dar comunistii au dorit sa "ieftineasca" locuintele "muncitoresti" si de aceea au redus perioada de folosire.

Cred ca esti in eroare, din mai multe motive :
1) Betonul
Betonul folosit in perioada interbelica era ceva de genul B 120 ( poate 150 ).
Betonul din epoca Comunista este ceva de genul B 200.
2)Structura de rezistenta
Structura de rezistenta a blocurilor interbelice are unele grave deficiente, ca si conceptie. De exemplu :
Sprijiniri de gradul 2, adica stalpi care se sprijina pe grinzi la nivelul etajului 1 pentru a creea un spatiu mai mare la parter.
Sprijin tot de gradul 2 la nivelele superioare ( nivelele ''retrase" ) de la ultimele etaje.
3) Buiandrugi subdimensionati sau prost incastrati.
4) Bovindouri cu nemiluita, ceea ce face  ca cei 2 stalpi sa fie legati indirect, prin unghiuri de 90*.
5) Amprenta la parter total asimetrica, ceea ce face ca in caz de cutremur structura sa se comporte in mod distinct in diversele parti ale constructiei.
6) Deseori a doua linie posibila de rezistenta - peretii de caramida - nu aveau continuitate la unele nivele, mai ales la parter sau / si la subsol, ceea ce face ca in caz de cutremur practic zidaria sa nu mai fie a doua linie de rezistenta ci sa incarce stalpii. Iar zidaria era supradimensionata, grea si ineficienta in caz de cutremur.
7) Etc, etc. Daca vrei mai continui, dar cred ca nu e cazul.
Asadar cred ca esti in mare eroare cu durata de existenta a unei cladiri avand ca si structura de rezistenta stalpi si grinzi din beton armat din perioada interbelica.
Oricum, indiferent ce STAS imi scoti in fata, sunt absolut sigur ca durata de folosinta a unui bloc comunist  - in conditii de exploatare normala, intretinere si mentenanta - este de 100 de ani, iar blocurile interbelice sunt toate compromise la ora actuala ( 15 Octombrie 2015 ).
Si acesta este un singur exemplu, care se afla pe traseul lui M 5. Mai am zeci  ( multe zeci )  de exemple din Bucuresti.
10-15-2015 11-51-06 PM.png (933.56 KB; downloaded 1565 times)

Ai avut curiozitatea sa calculezi fortele ce apar in caz de cutremur intr-o grinda care urmareste forma unui bovindou ? Mai ales la unghiurile de 90*. Macar daca ar fi fost de 60*, dar eu n-am vazut decat bovindouri la 90*.
Alt exemplu de ASA NU.
Ca si masura de siguranta contra cutremurului s-au introdus unele grinzi in unghi de 45* care sa lege grinzile principale de stalpi. Ce s-a constatat la cutremurul din 1977.
Nodurile de cadru au fost prost proiectate iar grinzile suplimentare in loc sa ajute stalpii si grinzile principale au facut tocmai contrariul, adica "au tras'' de stalpi in directii opuse, rezultatul fiind ruperea nodului de cadru si colapsarea constructiei.
Blocul din imagine se gaseste pe Calea Calarasilor. Din noroc / din prostie cred ca aici s-au imbinat corect armaturile in nodul de cadru.
10-16-2015 12-14-49 AM.png (979.19 KB; downloaded 1556 times)

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) TibiV

Primul exemplu dat de tine...
Chiar dacă nu are bulină,  sigur va fi " Casata" urmatorului cutremur...
Chiar m-am întrebat, nu ar fi cazul să vină o dată ?...
Că se rezolvă imediat şi traseul lui M5, şi al lui M4, şi cam toate traseele prin centru...

Căci toate condamnatele astea vin jos, cu sau fără metrou...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) survola

Nu fiți siniștri.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

Hai ca m-ati enervat rau de tot in seara asta cu blocurile interbelice care cica erau proiectate sa reziste 100 de ani. Eu n-am gasit ceva in sensul acesta.
Alt exemplu de pe B-dul Carol, intre Armeneasca si Mosilor, aproape de Mosilor. Cu rosu --> stalpii, cu galben grinda.
Respectivul stalp se opreste la nivelul etajului I si se sprijina pe grinda ( sprijinire indirecta ) pentru a face loc intrarii in bloc. Rezolvare arhitecturala ok, nu ma pricep, din punct de vedere al rezistentei si al comportamentului la cutremur este un dezastru total. Rog colegul thor 5 sa explice cum se va comporta grinda respectiva, avand si calitatea betonului dubioasa,  la miscarile pe verticala ale blocului. Si la ce forte trebuie sa faca fata nodurile de cadru. Dar pana la nodurile de cadru, grinda respectiva va ceda. Suta-n mie. Si daca cedeaza grinda cu stalpul aferent ghici ce se intampla, in cel mai fericit caz prabusire partiala. Care mai mult ca sigur va antrena si scara, pentru ca scara / liftul nu pot fi prea departe de intrare.  Plus ca probabil are o zidarie barosana, care cantareste sute de kilograme pentru fiecare perete in parte si care nu are continuitate pana-n subsol pentru ca se opreste tot la nivelul etajului I. Deci va solicita tot aceeasi grinda si nodurile de cadru aferente. Nu este o a doua linie de rezistenta, ci va suprasolicita prima linie, respectiv in final stalpii. Treaba cu bovindourile e suplimentara, ca sa puna gaz pe foc. Stalpii perimetrali - care si asa au o problema pentru ca sunt ancorati numai in 3 parti - mai trebuie sa suporte si grinzi dublu cotite la 90 * (dublu zigzac).
10-16-2015 12-50-52 AM.png (1.05 MB; downloaded 1598 times)

Cred ca ne putem opri cu exemplele aici in acest topic, - astept evident dreptul la replica - dar concluzia cred ca e clara, blocurile interbelice  sunt varza la capitolul rezistenta in anul de gratie 2015.    

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

De comportat se vor comporta  asa cum tot explica de cel putin 25 ani la nivel 'savant' Magister...Dl prof.univ.dr. Ing. Dan Lungu !...dar cred ca a inceput si Domnia Sa sa oboseasca sa tot vorbeasca...la urechi surde... :twisted:
La nivel 'profan' e...cum zice TibiV...
:popa:

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) 133 313

Dar de... bloc tip OD nu vorbeste nimeni? Ia cautati voi la el o schita in plan parter si o schita in plan etaj. Eventual la genul Veteranilor si Iancului nu... Taberei si Colentina.
Ce asteptam noi cutremurul si sa vezi surprize. Ce-o sa mai cada din fronturile stradale "moderne" care din 1990 pana azi au avut la parter o succesiune gen... butic-aprozar-imobiliara-pacanele-shop&go-notariat-apometre-iar imobiliara-frizerie- si de la capat. Si fiecare a venit si a mai gaurit si el cum i-a placut.
Ok, cu interbelicele ne-am lamurit. Or sa pice, de cutremur sau de altceva (sper doar nu bombardament). Ca... asa se intampla peste tot, la un moment dat dispar in istorie dispar. Ca ajung neadecvate vremurilor. De asta nici nu se consolideaza. Si mai bine nu-i fortezi pe proprietari sa le consolideze. Deci la faza asta... primaria ar parea ca face bine ca nu ingroapa bani in ele. Cine pricepe ca situatia trebuie sa se schimbe bine, cine nu... mai sta o vreme pana la cutremur.
Intre timp poate se ocupa vreun inspectorat de oprirea subrezirii celor productie post 1960, care sunt MAI INALTE, MAI MULTE si INCA NEAMORTIZATE.
P.S. Vreau citate din treaba cu clasele de importanta, ca de vorbit vorbe si intors talcuri sunt satul. Ne intoarcem la scuipati intre Enel si Astaldi. Ca ala nu ma lasa, ca ala mi-a rupt cablurile. Si asa mai departe. Cand de fapt problema este... ca Astaldi/rom stie de ce nu primeste banii dar tine batista pe tambal. Nici usturoi n-au mancat, nigi gura nu le miroase. Si or sa o lalaie pana la insolventa si basta. Ca si restul "sfintilor" infrastructurali. In frunte cu Radion care a reusit sa treaca cu 3 praguri ale indecentei mai mult ca restul decat restul cu smecheria din Pantelimon.

 


Go to page:  1  ... 305 306 307 308 309 310 311  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2319 forum members have written 423941 posts in 5276 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use