MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1273562 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 301 302 303 304 305 306 307  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

Rugaminte catre 'corul antic din auditorium'...nu navaliti cu avalansa de intrebari ca eu sunt doar unul singur iar voi sunteti...multi!, n-am sa pot niciodata sa va raspund la toti simultan 'in timp real', mai ales ca problemele pe care le ridicati nu sunt defel 'triviale', intrebarile par simple dar doar pentru necunoscatori, raspunsurile nu sunt deloc simplu de dat si explicat... :mrgreen:
La unele din intrebarile pe care le puneti voi nici macar unii specialisti 'cu experienta' nu ar fi in stare sa raspunda corespunzator...  :ugeek:
Asa ca...aveti doar putzintica rabdare ca gurul vostru va va lamuri!
:mrgreen:
Va cer doar un strop de incredere in 'inteligenta tehnica romaneasca', doar atat, sa fiti convinsi ca si 'inginerii nostri' sunt tot parte a acestui popor, pe care l-au servit si-l vor sluji cu onestitate si din tot sufletul...acum...si in vecii vecilor...sper... :!:
Hai sa incercam sa urmarim un fir logic si un rationament asisderea impreuna si lucrurile 'may be' vor fi Mai clare pentru toata lumea... :geek:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

George wrote:
@subway guru: Incerc sa inteleg. Deci, zona de influenta a tasarilor creste direct proportional cu adancimea, dar, daca adancimea e mai mare, magnitudinea lor ar scadea. Totusi, sub o anumita adancime tasarile acelea s-ar transmite exclusiv solului, pe langa faptul ca am avea problema presiunii apei si a epuismentelor masive in statii.
E cat de cat corect? Eu nu sunt inginer, ci jurist  :lol:

Si atunci, inteleg ca e preferabila o solutie cu tunelurile la mica adancime, care insa presupune consolidari (cel putin dupa Universitate).

Totusi, din ce spui tu pare ca exista si o zona intermediara, adica aceste tuneluri de medie adancime. Sunt ele de plano excluse?
In varianta lui @robert24, cu TBM-ul acela cu diametru de 11 m, ar sapa nu doar tunelul, ci si statia - cu peroane suprapuse si destul de inguste - ar mai trebui "doar" un fel de "put" de acces, ca in pozele redate in paginile anterioare. E chiar atat de SF si daca, da, de ce - daca nu, de ce nu s-ar incerca asa?

Insist dintr-un motiv foarte simplu - daca nu se poate, macar sa stim si noi de ce si sa nu mai pedalam pe idee.

Pana la cuvantul 'jurist' total de acord, concluzii corecte...Mai departe e alta iahnie de fasole!  :lol:  ...de care deocamdata facem abstractie.
Continuam cu tunelele 'gemene' de adancime...
Daca 'ampriza' lor e de cca. 20m, bolta aia de 'surpare' ca sa nu se simta nimic la suprafata in subsolul de Campie Danubiana e de cca. 3-4 ori mai mare...
Uuuups! We have a problem!
50-80m adancime???
E clar ca la adancimea asta, statii 'cut&cover'...forget it!
Ar trebui statii in solutii tot subterane...damn' it!
Si nu cu solutii mineresti 'clasice' ca terenul nu permite, nu e roca, e chisai...
Nu comentez mai mult, concluzia e cam clara...
Dead way end...
:popa:
Alte solutii si alternative...comentate de maine incolo... :idea:
Ca nu au intrat zilele in sac si oricum Romania traieste dupa calendare...in afara timpurilor!
;)

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

Incercam sa continuam cu solutia de tunele cale simpla suprapuse?
Cam cum ar arata treaba asta?
Un tunel 'de medie adancime' la baza cu vatra la cca 26-27m adancime si celalalt la cca 13m baza...adica la 4fi si la 2fi...
Pentru siguranta executiei, solutia asta presupune sa sapi mai intai tunelul adanc si abia apoi tunelul 'de deasupra'...
Si sa ai o zona de 'infasurare' intre tunelele paralele si cele suprapuse...
Concret, la Hasdeu sunt paralele, la Universitate sunt paralele...ce mai ramane?
Cismigiu?
Nici nu se merita sa mai comentez inconvenientele 'substantiale', nu se justifica 'neam'...
Nu Mai vorbesc ca pe interstatia 'suprapusa' tunelul superior se sapa in teren deja 'afanat' deci cu tasari substantial sporite si aproape 'incontrolabile'...se reduce (sau nu) zona de influenta, dar sigur se amplifica amploarea tasarilor...adica tocmai ceea ce nu dorim defel...
P.S.
Vezi tu @George la ce ma fortezi?...sa dau 'din casa' experienta de o viata...pe gratis!
Dupa o indelunga meditatie stau inca in dubiu daca sa continui sau nu, ca acest gen de consideratii se 'vand' pe piata libera pe bani grei...de catre firmele internationale de consultanta...
Oare chiar 'stiinta de carte romaneasca' e chiar asa de lipsita de valoare incat sa fie 'livrata' pe nimic tuturor, fie ei prieteni ori dusmani?
Tu ce zici?

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) George

Eu inteleg pana aici, desi desigur ar ramane solutia tunelului unic cu cai suprapuse (11 m diametru)...
Personal, te inteleg foarte bine si nu voi mai insista sa continui, ramane total la aprecierea ta.

Ar mai ramane, eventual, intrebarea zonelor cu probleme, unde ar fi necesare consolidari, daca se merge cu solutia clasica, tunele paralele la relativ mica adancime.
Ca nu e nevoie pana la Univ e o veste buna, dar ma gandesc ca probabil pe Pache Protopopescu sunt zone mai delicate. In fine. Sper ca tronsonul central sa se faca in viitorul apropiat, asta e ceea ce tin sa adaug.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

Inca ma mai gandesc la o solutie care sa impace si capra si varza...probabil va fi pe PM si nu pe public..
Cand ma hotarasc te anunt cum voi proceda...la mare problema m-ai bagat!... :mrgreen:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

Oricum daca ajunge la Universitate, M 5 are un sens...si un scop de sine statator...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) aztec

Ok..cu tunel dublu e problem.
Dar sant cut and cover din pereti mulati dar cu sensurile suprapuse e la fel de dificil?
Bine,daca dureaza ca in Drumul Taberei nu cred ca aproba nimeni...si cred ca ar fi cosmar uitilitatile...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

andrei11 wrote:
Oricum daca ajunge la Universitate, M 5 are un sens...si un scop de sine statator...

Doar daca ajunge macar la Iancului...daca se opreste la Universitate e fiasco total...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

aztec wrote:
Ok..cu tunel dublu e problem.
Dar sant cut and cover din pereti mulati dar cu sensurile suprapuse e la fel de dificil?
Bine,daca dureaza ca in Drumul Taberei nu cred ca aproba nimeni...si cred ca ar fi cosmar uitilitatile...

N-ai inteles, era vorba de tunele gemene de adancime mare...nu te grabi sa tragi concluzii pripite...
Cu 'galeria suprapusa' e alta belea si alta treaba....nimic nu e simplu asa cum ar parea...

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) t530

@Guru - intrebare :)
Detii cumva o informatie cum ca in zona Izvor (Casa Poporului) a fost umpluta cu un amestec de fasole, papura sau ceva de genul ?!  :?

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) andrei11

subway guru wrote:
Doar daca ajunge macar la Iancului...daca se opreste la Universitate e fiasco total...

Nu chiar total...din ( cel putin ) 2 cauze :
1) Ajunge la M 2.
2) Îl mai tii minte pe 84 ?
Cine are nevoie de M 2 tot o sa ajunga la M 2, direct la Universitate sau in stadiul actual prin M 1 / M 3 la Unirii / Victoriei
Totusi Universitate este "centru" si destula lume se imprastie acolo in alte directii.
La Iancului nu ar face altceva decat "sa dea" din nou de M 1
Oricum limitarea pentru o perioada nedefinita la Eroilor e fiasco mai total decat fiascoul total de la Universitate.

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

t530 wrote:
@Guru - intrebare :)
Detii cumva o informatie cum ca in zona Izvor (Casa Poporului) a fost umpluta cu un amestec de fasole, papura sau ceva de genul ?!  :?

Fara nicio suparare, dar asta e cea mai misto intrebare la care nu m-as fi asteptat!!!
Nota zece!
Am ramas 'bush bee'...(daca intelegi transcrierea expresiei frantuzesti)!
:lol:  :lol:  :lol:
Esti tare!
:mrgreen:

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) subway guru

andrei11 wrote:
subway guru wrote:
Doar daca ajunge macar la Iancului...daca se opreste la Universitate e fiasco total...

Nu chiar total...din ( cel putin ) 2 cauze :

Daca nu ajunge la Iancului e acelasi total fiasco!
Nu esti de acord?
Intrebarea mea pentru tine si pentru toti ceilalti colegi e...cum facem ca sa nu fie fiasco???

 


Re: Discutii generale: M5 (partea a III a) t530

Eram curios daca este adevarat :)

 


Go to page:  1  ... 301 302 303 304 305 306 307  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2319 forum members have written 423932 posts in 5276 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use