Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 522742 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
ByOnu
Question for Guru: E vreo coincidenta ca au ales 109/177 atat pt proba 'calda' (probabil si pt cea 'rece') cat si pt vizita ministrei? Ma uitam asa la TEM -- destul de curatel, n-are desene pe el, ci doar mazgalituri cretinoide -- ar fi frumos sa-l curete pt inaugurare. Viseee...
Question for Guru: E vreo coincidenta ca au ales 109/177 atat pt proba 'calda' (probabil si pt cea 'rece') cat si pt vizita ministrei? Ma uitam asa la TEM -- destul de curatel, n-are desene pe el, ci doar mazgalituri cretinoide -- ar fi frumos sa-l curete pt inaugurare. Viseee...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
'Criteriul' a fost mult mai (si exclusiv) tehnic...e rama cu diametrul rotzilor 'maxim'...
'Criteriul' a fost mult mai (si exclusiv) tehnic...e rama cu diametrul rotzilor 'maxim'...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
sab
Capatul de linie se putea amenaja bine-merci la Bazilescu daca se dorea si mai departe vedeam ce faceam si cand faceam si cand se justifica. Insa nu aruncam banii aiurea ACUM. Depoul si prelungirea se puteau face odata cu M6, daca intr-adevar nu se gasea alta solutie de depou pentru aceasta magistrala.
Ti-am raspuns la aceasta parte. Statiile de pe M2 au fost facute in alta "iepoca", poate in mod arbitrar, desi la ce val intra la/iesea de la IMGB a fost nevoie si de amenajarea celei de-a doua statii acolo (IMGB2), deci lucrurile erau macar partial justificate cand s-a luat decizia de construire. Deci statiile respective nu au fost mereu goale ca acum.
Insa daca stii 'peisajul', la IMGB (Leonida) zona este in plina dezvoltare. Au aparut si continua sa apara diverse dezvoltari rezidentiale, pe un teren care era teren agricol pana de curand. Asa ca acum exista si alti calatori (este adevarat ca nu foarte multi deocamdata) decat ''IMGB-istii'' care s-au diminuat considerabil. Cred ca intuiesti si tu ca o zona de case-vile presarata cu cateva blocuri nu poate genera 'neam' trafic pentru metrou. Asa este dealtfel si toata zona M4, de aceea daca judecam in conditii de eficienta, investitia de acolo nu prea se justifica. Noi ne chinuim sa gasim argumente pentru continuarea investitiei in M4 (gen "daca tot erau incepute, nu era bine sa le continuam?"), cand aceste argumente nu exista sau sunt "subtiri" si linia trebuia trecuta in conservare sau regandita si convertita in linie spre aeroport.
Ma mai mult, am preferat sa investim prioritar in M4R2(actuala M4), dacat in M4R1 (NG-LdC), necesar "ca aerul" pentru reorganizarea circulatiei metroului. Sunt curios cati calatori a generat in primul an de la inaugurare M4 si cati a generat dupa inagurarea M3 prelungita tronsonul NG-LdC, ca sa vedem care investitie era mai justificata. Sau chiar o comparatie intre M4 si NG-LdC in primul an de functionare (noiembrie 2008-iulie 2009), cat a functionat ca racord.
Revenind la prelungirea M4 spre nord , nici un argument nu pledeaza ACUM pentru construirea celor doua statii de pe M4, decat lipsa unui rebrusment (care, daca se dorea, se facea si se rezolva simplu problema) si o circulatie (nota bene, consecinta a lipsei acestui rebrusment), pe care vad ca nu sunt singurul "nebun" care nu o considera chiar normala.
Deci pentru ca nu am facut un macaz care ar fi costat sa zicem 20-25 mil euro (nu stiu,vad ca nimeni nu spune cat sa discutam concret, avansez si eu o cifra), extindem M4 cu cheltuieli totale de cca 250 mil euro. Nu ti se pare ca suntem pe o pista gresita ?
Pe viitor, cand s-o construi M6 poate o sa fie nevoie de un depou la Straulesti, insa acum in 2011, cand se liciteaza, chiar nu este nevoie. Odata cu M6 , s-ar putea licita si construi ATUNCI si aceasta extindere a M4 necesara...pentru M6 . Eventual un lot separat, asa cum este si Valea Ialomitei si depoul M5.
Aceeasi judecata o putem aplica si pentru o eventuala extindere spre sud a M4, caz in care ar fi nevoie de un depou pentru M4. Desi si aici problema este simpla, se incepe "noua" M4 dinspre sud (de la Depoul Progresu spre GdN2) si am rezolvat iar problema simplu. Asa cum sesizeaza si altii, M4 este necesara mai mult pe segmentele Progresu-Eroii Revolutiei si, hai sa spunem, Eroii Revolutiei-Izvor/Hasdeu pentru legatura cu M1-M3, decat pe segmentul GdN-Izvor/Hasdeu. Si atunci de ce nu ne axam pe lucrurile necesare in acel moment si investim in lucruri inutile momentan ? De ce plecam din start de la ideea ca M4 trebuie extinsa de la GdN2 catre Progresu si in acest caz are nevoie de un depou ?
Tocmai acest tronson dintre GdN2 si intersectia cu M1/M3 ridica cele mai mari probleme si, pana nu se ia o decizie asupra traseului, poate fi lasata bine-merci "pe mai tarziu".
Insa prelungirea M4 spre sud inca este departe, deci nici acest argument ca depoul ar fi necesar pentru extinderea M4 nu sta in picioare. La fel ca si in cazul M4, daca se va pune vreodata problema si daca M4 va fi extinsa de la GdN2 spre sud, atunci putem construi acest depou ATUNCI.
Asta ar fi despre "necesitarea "depoului si statiei Straulesti, pentru Laminorului chiar nu vad nicio justificare pentru constructie acum. Eventual se poate construi si lasa neechipata (gen Brancoveanu/Basarab) pana se va justifica .
Asa cum sesizeaza si altii lucrurile urgente si necesare erau in alta parte, nu acolo. Nici M6 si si nici prelungirea M4 spre nord nu fac parte din acest film "de extrema urgenta". Unii insa vad orasul si necesitatile lui in alt mod decat oamenii obisnuiti. Atata timp cat nu pliezi investitiile pe lucrurile urgente si necesare, acest lucru poate genera rationamente gen "conspiratii".
Dominatrix wrote:
1. In primul rand, cum se va circula de la 1 iulie pe M4 nu e o situatie "normala", desi pe termen scurt probabil ca un interval minim de 6-7 minute intre trenuri va fi suficient. De aceea, o prelungire pana la Laminorului, unde s-ar putea amenaja un capat de linie normal e absolut necesara. Si treaba asta trebuie facuta inainte de M6, care va functiona ca o ramura separara din M4 de la statia 1 Mai.
Capatul de linie se putea amenaja bine-merci la Bazilescu daca se dorea si mai departe vedeam ce faceam si cand faceam si cand se justifica. Insa nu aruncam banii aiurea ACUM. Depoul si prelungirea se puteau face odata cu M6, daca intr-adevar nu se gasea alta solutie de depou pentru aceasta magistrala.
Dominatrix wrote:
3. Nu inteleg de ce toata lumea se ia de statiile Laminorului si Straulesti ca nu vor fi folosite, dar nimeni nu vede statiile IMGB si Depoul IMGB in care bate vantul la fel de mult.
Ti-am raspuns la aceasta parte. Statiile de pe M2 au fost facute in alta "iepoca", poate in mod arbitrar, desi la ce val intra la/iesea de la IMGB a fost nevoie si de amenajarea celei de-a doua statii acolo (IMGB2), deci lucrurile erau macar partial justificate cand s-a luat decizia de construire. Deci statiile respective nu au fost mereu goale ca acum.
Insa daca stii 'peisajul', la IMGB (Leonida) zona este in plina dezvoltare. Au aparut si continua sa apara diverse dezvoltari rezidentiale, pe un teren care era teren agricol pana de curand. Asa ca acum exista si alti calatori (este adevarat ca nu foarte multi deocamdata) decat ''IMGB-istii'' care s-au diminuat considerabil. Cred ca intuiesti si tu ca o zona de case-vile presarata cu cateva blocuri nu poate genera 'neam' trafic pentru metrou. Asa este dealtfel si toata zona M4, de aceea daca judecam in conditii de eficienta, investitia de acolo nu prea se justifica. Noi ne chinuim sa gasim argumente pentru continuarea investitiei in M4 (gen "daca tot erau incepute, nu era bine sa le continuam?"), cand aceste argumente nu exista sau sunt "subtiri" si linia trebuia trecuta in conservare sau regandita si convertita in linie spre aeroport.
Ma mai mult, am preferat sa investim prioritar in M4R2(actuala M4), dacat in M4R1 (NG-LdC), necesar "ca aerul" pentru reorganizarea circulatiei metroului. Sunt curios cati calatori a generat in primul an de la inaugurare M4 si cati a generat dupa inagurarea M3 prelungita tronsonul NG-LdC, ca sa vedem care investitie era mai justificata. Sau chiar o comparatie intre M4 si NG-LdC in primul an de functionare (noiembrie 2008-iulie 2009), cat a functionat ca racord.
Revenind la prelungirea M4 spre nord , nici un argument nu pledeaza ACUM pentru construirea celor doua statii de pe M4, decat lipsa unui rebrusment (care, daca se dorea, se facea si se rezolva simplu problema) si o circulatie (nota bene, consecinta a lipsei acestui rebrusment), pe care vad ca nu sunt singurul "nebun" care nu o considera chiar normala.
Deci pentru ca nu am facut un macaz care ar fi costat sa zicem 20-25 mil euro (nu stiu,vad ca nimeni nu spune cat sa discutam concret, avansez si eu o cifra), extindem M4 cu cheltuieli totale de cca 250 mil euro. Nu ti se pare ca suntem pe o pista gresita ?
Pe viitor, cand s-o construi M6 poate o sa fie nevoie de un depou la Straulesti, insa acum in 2011, cand se liciteaza, chiar nu este nevoie. Odata cu M6 , s-ar putea licita si construi ATUNCI si aceasta extindere a M4 necesara...pentru M6 . Eventual un lot separat, asa cum este si Valea Ialomitei si depoul M5.
Aceeasi judecata o putem aplica si pentru o eventuala extindere spre sud a M4, caz in care ar fi nevoie de un depou pentru M4. Desi si aici problema este simpla, se incepe "noua" M4 dinspre sud (de la Depoul Progresu spre GdN2) si am rezolvat iar problema simplu. Asa cum sesizeaza si altii, M4 este necesara mai mult pe segmentele Progresu-Eroii Revolutiei si, hai sa spunem, Eroii Revolutiei-Izvor/Hasdeu pentru legatura cu M1-M3, decat pe segmentul GdN-Izvor/Hasdeu. Si atunci de ce nu ne axam pe lucrurile necesare in acel moment si investim in lucruri inutile momentan ? De ce plecam din start de la ideea ca M4 trebuie extinsa de la GdN2 catre Progresu si in acest caz are nevoie de un depou ?
Tocmai acest tronson dintre GdN2 si intersectia cu M1/M3 ridica cele mai mari probleme si, pana nu se ia o decizie asupra traseului, poate fi lasata bine-merci "pe mai tarziu".
Insa prelungirea M4 spre sud inca este departe, deci nici acest argument ca depoul ar fi necesar pentru extinderea M4 nu sta in picioare. La fel ca si in cazul M4, daca se va pune vreodata problema si daca M4 va fi extinsa de la GdN2 spre sud, atunci putem construi acest depou ATUNCI.
Asta ar fi despre "necesitarea "depoului si statiei Straulesti, pentru Laminorului chiar nu vad nicio justificare pentru constructie acum. Eventual se poate construi si lasa neechipata (gen Brancoveanu/Basarab) pana se va justifica .
Asa cum sesizeaza si altii lucrurile urgente si necesare erau in alta parte, nu acolo. Nici M6 si si nici prelungirea M4 spre nord nu fac parte din acest film "de extrema urgenta". Unii insa vad orasul si necesitatile lui in alt mod decat oamenii obisnuiti. Atata timp cat nu pliezi investitiile pe lucrurile urgente si necesare, acest lucru poate genera rationamente gen "conspiratii".
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Goldmund
Nu ma bag in dicutii filozofice, insa spuneti-mi daca am inteles pana acum:
ultimele 2 statii vor avea o circulatie a ramelor pe ambele sensuri/linii si la 'Jiului' trebuie sa fii atent la ce spune dispecerul in palnie pe ce linie/sens vine metroul.OK?
E o solutie definitiva sau ceva temporal, pana vor construi tronsonul pana la Lac Straulesti+ depou?!
In orice caz, pt. zeci de mii de bucuresteni va fi contactul cu reteaua de Metrou-Bucuresti, o treaba buna.
Abia astept fotografiile cu statiile terminate
Nu ma bag in dicutii filozofice, insa spuneti-mi daca am inteles pana acum:
ultimele 2 statii vor avea o circulatie a ramelor pe ambele sensuri/linii si la 'Jiului' trebuie sa fii atent la ce spune dispecerul in palnie pe ce linie/sens vine metroul.OK?
E o solutie definitiva sau ceva temporal, pana vor construi tronsonul pana la Lac Straulesti+ depou?!
In orice caz, pt. zeci de mii de bucuresteni va fi contactul cu reteaua de Metrou-Bucuresti, o treaba buna.
Abia astept fotografiile cu statiile terminate
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andrei11
Ai inteles perfect, e ceva temporal pana se da in functiune Lac Straulesti. O singura corectie : Este vorba de 2 statii in aceasta situatie, Jiului si 1 Mai.
Ai inteles perfect, e ceva temporal pana se da in functiune Lac Straulesti. O singura corectie : Este vorba de 2 statii in aceasta situatie, Jiului si 1 Mai.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Dr2005
Dacă e temporaL e grav, mă aşteptam să fie temporarR. Oricum... putem zice şi temporal, că la câţi ani vor trece până va ajunge metroul la Străuleşti...
andrei11 wrote:
Ai inteles perfect, e ceva temporal
Dacă e temporaL e grav, mă aşteptam să fie temporarR. Oricum... putem zice şi temporal, că la câţi ani vor trece până va ajunge metroul la Străuleşti...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andrei11
Lasa-l asa, ca am scris bine, temporal. Stiu eu de ce am scris asa...
Lasa-l asa, ca am scris bine, temporal. Stiu eu de ce am scris asa...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Dominatrix
E un lucru cunoscut ca Romania e campioana la solutii temporare, devenite definitive. Speram sa nu fie si cazul aici.
E un lucru cunoscut ca Romania e campioana la solutii temporare, devenite definitive. Speram sa nu fie si cazul aici.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
andrei11
Pentru binele vostru azi am pierdut aproape o ora si un sfert pe M 4. Se circula cu 4 TEM - uri, un TEM fiind format din 3 REM - uri ! - probabil "cap de serie" sa nu se incurce cei de la siguranta circulatiei. Frecventa intre 6,5 minute si 10,5 minute. La 1 Mai era distractie mare, se incurca lumea intr-o veselie, m-am prins, nimeni nu asculta indicatiile din megafoane. Evident s-a mers "normal" intre GdN 2 si 1 Mai si fara calatori intre 1 Mai si Parc....
Pentru binele vostru azi am pierdut aproape o ora si un sfert pe M 4. Se circula cu 4 TEM - uri, un TEM fiind format din 3 REM - uri ! - probabil "cap de serie" sa nu se incurce cei de la siguranta circulatiei. Frecventa intre 6,5 minute si 10,5 minute. La 1 Mai era distractie mare, se incurca lumea intr-o veselie, m-am prins, nimeni nu asculta indicatiile din megafoane. Evident s-a mers "normal" intre GdN 2 si 1 Mai si fara calatori intre 1 Mai si Parc....
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
De la 1iulie se va circula la 6 minute, atat cu TEM de 3REM cat si cu TEM de 2REM.
Acum e 'distractzie' pt ca la 1Mai trebuie 'golit' trenul pt a continua cursa 'fara calatori' si invers, nu mai e 'cap de linie', trebuie sa iei spre gara trenul ce vine dinspre Bazilescu...dar de vineri 'se intra in normal'...
Lumea era obisnuita pana acum ca orice tren tras la peron in 1Mai sa o ia spre gara, acum va trebui sa-si schimbe 'obisnuintzele'...
De la 1iulie se va circula la 6 minute, atat cu TEM de 3REM cat si cu TEM de 2REM.
Acum e 'distractzie' pt ca la 1Mai trebuie 'golit' trenul pt a continua cursa 'fara calatori' si invers, nu mai e 'cap de linie', trebuie sa iei spre gara trenul ce vine dinspre Bazilescu...dar de vineri 'se intra in normal'...
Lumea era obisnuita pana acum ca orice tren tras la peron in 1Mai sa o ia spre gara, acum va trebui sa-si schimbe 'obisnuintzele'...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
Goldmund
Scuze pt. "l" pus aiurea...Normal ca e temporar.Ei, acum situatia (si pentru statia 1Mai- nu am stiut!)sper sa fie ceva temporar
Scuze pt. "l" pus aiurea...Normal ca e temporar.Ei, acum situatia (si pentru statia 1Mai- nu am stiut!)sper sa fie ceva temporar
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
Acum cred ca e mai clar pt toata lumea cum e cu 'temporalul'
De la 1Mai (inclusiv) se circula dus-intors, alternativ pe ambele linii pana la Bazilescu si retur, pe restul tronsonului se va circula ca si pana acum...
Acum cred ca e mai clar pt toata lumea cum e cu 'temporalul'
De la 1Mai (inclusiv) se circula dus-intors, alternativ pe ambele linii pana la Bazilescu si retur, pe restul tronsonului se va circula ca si pana acum...
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
George
cainii latra, caravana trece...
http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=20750&lang=ro
Avem deja anunt de intentie, deci baietii chiar se apuca.
Daca aveam deja M5 gata si M6 in constructie, ma bucuram. Asa imi pare ca ne facem tichie de margaritar.
cainii latra, caravana trece...
http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=20750&lang=ro
Avem deja anunt de intentie, deci baietii chiar se apuca.
Daca aveam deja M5 gata si M6 in constructie, ma bucuram. Asa imi pare ca ne facem tichie de margaritar.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si proiectului
subway guru
Pai nu spusesi chiar tu ca trebuie parcurse cu 'celeritate' toate 'procedurili' legale ca sa fie 'beton' si sa nu existe cale 'de intoarcere'???
Ori o luam 'haiduceste' pe aratura, ori o luam 'avocatzeste', 'pre lege'???
Pai nu spusesi chiar tu ca trebuie parcurse cu 'celeritate' toate 'procedurili' legale ca sa fie 'beton' si sa nu existe cale 'de intoarcere'???
Ori o luam 'haiduceste' pe aratura, ori o luam 'avocatzeste', 'pre lege'???
📖 Pagination options