Topic: Gara Centrală din București - un vis neîmplinit
97 posts, 64229 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Si pana la urma unde vedeti voi aceasta Gara Centrala pentru Bucuresti construita, inclusiv cu ceva anexe, sau de acum incolo nu mai este voie ca nici un tren sa aiba destinatie finala Bucurestiul ( venind din Nord de exemplu ) ci Giurgiu sau Fetesti sau care gara vreti voi / Poftim, Slobozia Veche
M-ar interesa inclusiv liniile de Cale Ferata spre destinatiile din tara pe unde vor trece, inclusiv - evident - legatura cu vreo statie de metrou ( nou construita ) - care o fi aceea si de pe ce (viitoare ) magistrala Cam multe intrebari...
Si pana la urma unde vedeti voi aceasta Gara Centrala pentru Bucuresti construita, inclusiv cu ceva anexe, sau de acum incolo nu mai este voie ca nici un tren sa aiba destinatie finala Bucurestiul ( venind din Nord de exemplu ) ci Giurgiu sau Fetesti sau care gara vreti voi / Poftim, Slobozia Veche
M-ar interesa inclusiv liniile de Cale Ferata spre destinatiile din tara pe unde vor trece, inclusiv - evident - legatura cu vreo statie de metrou ( nou construita ) - care o fi aceea si de pe ce (viitoare ) magistrala Cam multe intrebari...
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
DanCld
O locatie buna pentru o gara centrala in acest moment ar fi sub parcul Izvor.
O locatie buna pentru o gara centrala in acest moment ar fi sub parcul Izvor.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
La ce adancime si cum aduci trenurile aici ? Si pe unde le scoti din gara ? Si cu cate linii "vii"/ "pleci" ? Si cam cate linii ar avea gara ? Pe langa faptul ca Parcul Izvor mi se pare destul de mic.
La ce adancime si cum aduci trenurile aici ? Si pe unde le scoti din gara ? Si cu cate linii "vii"/ "pleci" ? Si cam cate linii ar avea gara ? Pe langa faptul ca Parcul Izvor mi se pare destul de mic.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
Nu e nimic imposibil, uitati-va la proiectul garii din Stuttgart, eu as propune o alta loctie pentru gara subterana centrala, locul unde trebuia sa creasca Esplanada.
andrei11 wrote:
La ce adancime si cum aduci trenurile aici ? Si pe unde le scoti din gara ? Si cu cate linii "vii"/ "pleci" ? Si cam cate linii ar avea gara ? Pe langa faptul ca Parcul Izvor mi se pare destul de mic.
Nu e nimic imposibil, uitati-va la proiectul garii din Stuttgart, eu as propune o alta loctie pentru gara subterana centrala, locul unde trebuia sa creasca Esplanada.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Unde vineEsplanada asta, ca in Bucuresti sunt mai multe.
Unde vineEsplanada asta, ca in Bucuresti sunt mai multe.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ByOnu
Cred ca se refera la terenul de pe Bd. Unirii, vis-a-vis de Biblioteca. Good idea! Dar cum aducem trenurile pana acolo?
Cred ca se refera la terenul de pe Bd. Unirii, vis-a-vis de Biblioteca. Good idea! Dar cum aducem trenurile pana acolo?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Las-o balta, ramane cum am stabilit. La Gara ( de Nord )
Numai daca nu stam ( noi românii ) pe o punga de petrol si inca n-am aflat.
Las-o balta, ramane cum am stabilit. La Gara ( de Nord )
Numai daca nu stam ( noi românii ) pe o punga de petrol si inca n-am aflat.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Costin
Cam greu... La nivelul solului e imposibil, pe deasupra e urat iar pe dedesubt trebuie subtraversat tot ce e sub piata Unirii. Si daca ar face cineva asa ceva, nu e suficienta distanta pentru a scoate linia la suprafata (de la Unirii pana la Esplanada), ar avea o rampa prea mare... La Razoare nu va mai convine?
Cam greu... La nivelul solului e imposibil, pe deasupra e urat iar pe dedesubt trebuie subtraversat tot ce e sub piata Unirii. Si daca ar face cineva asa ceva, nu e suficienta distanta pentru a scoate linia la suprafata (de la Unirii pana la Esplanada), ar avea o rampa prea mare... La Razoare nu va mai convine?
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
Firesc in mediul urban (mai ales centru), liniile de cale ferata trebuie ascunse in subteran, asta tine de civilizatie.
Greu, dar nu imposibil.
Nu mergea vorba de o gara cu peroane la supafata (ca Gara de Nord), eu aveam in vedere gara centrala subterana, ceva de gen cum exista in Varsovia (gara fost trecuta in subteran inca de comunisti, in 1975)
locatia http://old.wikimapia.org/#lat=52.2288751&lon=21.0032094&z=17&l=0&m=b
sau aia din New York, Grand Central Terminal - e o gara fantastica chiar si acum (in subteran are 2 nivele de peroane), dar ce sa mai spunem in 1917!!! cand fost construita. Niste imagini cu structura ei subterana:
locatiahttp://old.wikimapia.org/#lat=40.7526101&lon=-73.9773149&z=16&l=0&m=b
sau noua gara centrala din San Francisco, ce are o istorie foarte interesanta. Construita in 1939, era parte componenta a podului Bay Bridge(de unde venea calea ferata, de pe continent pe peninsula, unde e orasul). A servit drept gara feroviara (pentru firma Key System) pana in anul 1958,
cand odata cu febra automobilistica, ce a acaparat tara intreaga, au desfiintat calea ferata de pe pod => si calea ferata din gara a fost desfiintata, iar caile de acces au fost asfaltate, iar gara a devenit terminal pentru autobuze suburbane si autocare(1958-2010).
Pentru a deveni in viitor, din gara aia elevata, una subterana, in care vor junge atat trenuri normale/suburbane, cat si viitoarele trenuri de mare viteza(ce vor aparea cu finisarea proiectului HSR din California).
Acolo nicicum nu e zona centrala.
Simplu, dar scump, eu as propune sa se realizeze niste tunele, cam in 4 etape.
- etapa 1 - un tunel care sa lege Gara de Nord(respectiv toata reteaua) de gara centrala(de care discutam), pe urmatorul traseu.
- etapa 2 - un tunel care sa lege gara centrala de E, adica Constanta sa aiba iesire directa spre noua gara + se poate realiza o gara mai mica pentru Stadionul National, linia ar trebui sa aiba urmatorul traseu:
Apropo proiectul ar implica desfiintarea liniei de la suprfata ce junge in Gara Titan
- etapa 3 - un tunel care sa lege gara centrala de zonele de V (Craiova, Turnu.... Serbia...)
- etapa 4 - un tunel care sa lege gara centrala de zonele de S (Giurgiu .. Bulgaria ... Grecia)
In concluzie, ce propun eu, e de fapt o gara subterana, cu 5 nivele subterane, dar si cu fundatii suficient de rezistente, astfel incat sa poata sa sustina un proiect de talia Esplanada(adica blocuri cu multe etaje), cine considera imposibila aceasta situatie, ii invit sa se uite la gara centrala din New York amintita mai sus, la suprafata arata asa:
Precum se vede deasupra sunt mega blocuri turn, iar sub sunt 2 nivele subterane de peroane, ce arata cam asa:
In ce priveste propunerea mea, arata cam asa in sectiune:
Culorile din shita inseamna:
gri - blocuri gen Esplanada
maro - sol
rosu - tunelul ce vine de la Gara de Nord
albastrul de la nivelul -3 - un viitor tunel (in caz de marirea traficului in gara, adica convertirea nivelului -3 in peroane)
albastru inchis - peretii mulati a garii
Nivelul -1 - nivelul garii(sali de asteptare, case de bilete, spatii de retail...)
Nivelul -2 - nivelul peroanelor + culoarea violet - peronul
Nivelul -3(alb) - nivelul parcarii ce in caz de necesitate, poate fi convertit in peroane
Nivelele -4 si -5 - parcari subterane
P.S.Firesc ca, multi m-ar numi cel putin visator(luand in consideratie halul in care se afla acum CFR-ul), insa asa vad eu viitorul, cand atat mentalitatea poporului se va schimba => ca politicienii vor fi mai responsabili cu banul public => se vor investi banii in proiecte utile societatii, nu in "fasuri" populiste (gen pasajele Pipera,PPL,PCG).
cos wrote:
La nivelul solului e imposibil, pe deasupra e urat
Firesc in mediul urban (mai ales centru), liniile de cale ferata trebuie ascunse in subteran, asta tine de civilizatie.
cos wrote:
iar pe dedesubt trebuie subtraversat tot ce e sub piata Unirii.
Greu, dar nu imposibil.
cos wrote:
Si daca ar face cineva asa ceva, nu e suficienta distanta pentru a scoate linia la suprafata (de la Unirii pana la Esplanada), ar avea o rampa prea mare...
Nu mergea vorba de o gara cu peroane la supafata (ca Gara de Nord), eu aveam in vedere gara centrala subterana, ceva de gen cum exista in Varsovia (gara fost trecuta in subteran inca de comunisti, in 1975)
locatia http://old.wikimapia.org/#lat=52.2288751&lon=21.0032094&z=17&l=0&m=b
sau aia din New York, Grand Central Terminal - e o gara fantastica chiar si acum (in subteran are 2 nivele de peroane), dar ce sa mai spunem in 1917!!! cand fost construita. Niste imagini cu structura ei subterana:
locatiahttp://old.wikimapia.org/#lat=40.7526101&lon=-73.9773149&z=16&l=0&m=b
sau noua gara centrala din San Francisco, ce are o istorie foarte interesanta. Construita in 1939, era parte componenta a podului Bay Bridge(de unde venea calea ferata, de pe continent pe peninsula, unde e orasul). A servit drept gara feroviara (pentru firma Key System) pana in anul 1958,
cand odata cu febra automobilistica, ce a acaparat tara intreaga, au desfiintat calea ferata de pe pod => si calea ferata din gara a fost desfiintata, iar caile de acces au fost asfaltate, iar gara a devenit terminal pentru autobuze suburbane si autocare(1958-2010).
Pentru a deveni in viitor, din gara aia elevata, una subterana, in care vor junge atat trenuri normale/suburbane, cat si viitoarele trenuri de mare viteza(ce vor aparea cu finisarea proiectului HSR din California).
cos wrote:
La Razoare nu va mai convine?
Acolo nicicum nu e zona centrala.
ByOnu wrote:
Cred ca se refera la terenul de pe Bd. Unirii, vis-a-vis de Biblioteca. Good idea! Dar cum aducem trenurile pana acolo?
Simplu, dar scump, eu as propune sa se realizeze niste tunele, cam in 4 etape.
- etapa 1 - un tunel care sa lege Gara de Nord(respectiv toata reteaua) de gara centrala(de care discutam), pe urmatorul traseu.
- etapa 2 - un tunel care sa lege gara centrala de E, adica Constanta sa aiba iesire directa spre noua gara + se poate realiza o gara mai mica pentru Stadionul National, linia ar trebui sa aiba urmatorul traseu:
Apropo proiectul ar implica desfiintarea liniei de la suprfata ce junge in Gara Titan
- etapa 3 - un tunel care sa lege gara centrala de zonele de V (Craiova, Turnu.... Serbia...)
- etapa 4 - un tunel care sa lege gara centrala de zonele de S (Giurgiu .. Bulgaria ... Grecia)
In concluzie, ce propun eu, e de fapt o gara subterana, cu 5 nivele subterane, dar si cu fundatii suficient de rezistente, astfel incat sa poata sa sustina un proiect de talia Esplanada(adica blocuri cu multe etaje), cine considera imposibila aceasta situatie, ii invit sa se uite la gara centrala din New York amintita mai sus, la suprafata arata asa:
Precum se vede deasupra sunt mega blocuri turn, iar sub sunt 2 nivele subterane de peroane, ce arata cam asa:
In ce priveste propunerea mea, arata cam asa in sectiune:
Culorile din shita inseamna:
gri - blocuri gen Esplanada
maro - sol
rosu - tunelul ce vine de la Gara de Nord
albastrul de la nivelul -3 - un viitor tunel (in caz de marirea traficului in gara, adica convertirea nivelului -3 in peroane)
albastru inchis - peretii mulati a garii
Nivelul -1 - nivelul garii(sali de asteptare, case de bilete, spatii de retail...)
Nivelul -2 - nivelul peroanelor + culoarea violet - peronul
Nivelul -3(alb) - nivelul parcarii ce in caz de necesitate, poate fi convertit in peroane
Nivelele -4 si -5 - parcari subterane
P.S.Firesc ca, multi m-ar numi cel putin visator(luand in consideratie halul in care se afla acum CFR-ul), insa asa vad eu viitorul, cand atat mentalitatea poporului se va schimba => ca politicienii vor fi mai responsabili cu banul public => se vor investi banii in proiecte utile societatii, nu in "fasuri" populiste (gen pasajele Pipera,PPL,PCG).
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Robert24
O intrebare micuta... Cumva Gara de Nord nu este SUFICIENT de centrala?!? De ce sa platesti SUTE de MILIOANE de euro sa o duci 3 kilometri mai "la vale"? Suntem un stat prea bogat care nu stie ce sa mai faca cu banii. Hai sa nu mai visam si sa ne concentram mai bine cum sa transformam actuala gara intr-una CIVILIZATA! Macar sa fie salubra, sa aiba un sistem de informatii foarte bine pus la punct, sa existe automate de bilete la fiecare peron etc. Tineti minte ca se tot vehicula ideea sa se mute GdN prin Bucurestii Noi sau chiar prin Chitila, si acum vreti gara in Piata Unirii. Hai sa revenim cu picioarele pe pamant!
Acum probabil cativa dintre voi or sa zica: "Ia uite-l si p-asta care se impotriveste progresului". Ei bine, chiar deloc! Dar trebuie intai sa ne gandim unde ne aflam. Facea cineva o comparatie cu gara din Stuttgart. Cunosc extrem de bine problema de acolo. Stiati ca majoritatea locuitorilor din BW se impotrivesc acestui proiect megalomatic? De ce? Pentru ca e extrem de scump chiar si pentru Germania! q.e.d.
O intrebare micuta... Cumva Gara de Nord nu este SUFICIENT de centrala?!? De ce sa platesti SUTE de MILIOANE de euro sa o duci 3 kilometri mai "la vale"? Suntem un stat prea bogat care nu stie ce sa mai faca cu banii. Hai sa nu mai visam si sa ne concentram mai bine cum sa transformam actuala gara intr-una CIVILIZATA! Macar sa fie salubra, sa aiba un sistem de informatii foarte bine pus la punct, sa existe automate de bilete la fiecare peron etc. Tineti minte ca se tot vehicula ideea sa se mute GdN prin Bucurestii Noi sau chiar prin Chitila, si acum vreti gara in Piata Unirii. Hai sa revenim cu picioarele pe pamant!
Acum probabil cativa dintre voi or sa zica: "Ia uite-l si p-asta care se impotriveste progresului". Ei bine, chiar deloc! Dar trebuie intai sa ne gandim unde ne aflam. Facea cineva o comparatie cu gara din Stuttgart. Cunosc extrem de bine problema de acolo. Stiati ca majoritatea locuitorilor din BW se impotrivesc acestui proiect megalomatic? De ce? Pentru ca e extrem de scump chiar si pentru Germania! q.e.d.
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
Nu, gara se afla langa linia lui 1, iar linia lui 1 este situata pe inelul principal, inelul principal = cu centura Bucurestiului din perioada interbelica (in acelasi timp chiar atunci alte capitale europene aveau gara in buricul targului).
Deoarece asta te juta sa folosesti mai putin masina in oras, si oricum pretul vehiculat mai sus, e mult sub pretul metroului "de sub balarii", adica M6, 1 miliard 200mii euro .
Si eu ma intreb referitor la multe proiecte din Bucuresti, referitor la asta( tot acelasi M6, statiile din 10 in 10m pe M5, pasaje construite inutile(sau in viitor), doar pentru popularitatea primarului, in zone cat mai populate, precum sunt pasajele din Pipera(statia de metrou), PPL (zona circulata de oameni), PCG( statie de metrou, parc). Nimeni nu isi pune intrebarea dar la ce consecinte vor aduce ele? sau ce fluidizam cu pasajul din Pipera? dar Caramfil nu are cumva 1 banda pe sens? dar Caramfil nu aduce cumva in Aviatorilor (in o zona care in mod normal ar trebui protejata si prezervata), dar Avitorilor nu cumva duce in centru? Dar pasajele de la PPL, Pipera si PCG nu cumva vor duce la marirea cozilor in intersectiile de la S, pe axa N-S => adica se va declansa un proces care va necesita "rezolvarea" intersectiilor (Arcul de Triumf, Victoriei, Romana....), in loc sa facem aceasta unica artera istorica din Bucuresti , o artera mai pietonala, si sa scoatem bani din turism, noi vom arunca banii publici, sa mergem pe acolo cu masina repede.
Deacord, acum ar fi bine sa fie gara mai curata .... Insa eu am precizat in P.S. ca aia e doar o viziune a viitorului, cand lumea se va mai schimba prin tara => si mentalitatea poporului respectiv, dar asta presupun ca se va intampla cand eu nu voi mi fi .
Asemeni idei "crete", pot fi scoase doar de politicieni proveniti din tractoristi de pe la CAP-uri, dupa o bericioaica in carciuma din Casa Poporului, sau de tanti Catinca de la 7, din cartierul Ferentari..... Sau de politicienii georgieni, ce au pornit in Tbilisi, un proiect "revolutionar" , ce consta in desfiintarea caii ferate ce trece prin centrul orasului(impreuna cu gara centrala), si constructia in loc unei centuri feroviare la N de oras, iar in locul liniilor si garii din centru, vor fi facute blocuri. Eu zic ca e bine .
Eu din cate am mai uzit ca era o problema si cu "verzii" care erau nemultumiti de taierea unor copaci (ce ar fi daca si in Romania, ar fi un partid verdepe bune, nu o anexa politica a unui partid mai mare, ce ar fi daca ei ar fi iesit sa protesteze contra pasajului de la PPL (ca acolo realizarea asta mare duce la taierea unor copaci) as fi venit si eu la proteste, dar daca nu avem societate civila....).
Robert24 wrote:
O intrebare micuta... Cumva Gara de Nord nu este SUFICIENT de centrala?!?
Nu, gara se afla langa linia lui 1, iar linia lui 1 este situata pe inelul principal, inelul principal = cu centura Bucurestiului din perioada interbelica (in acelasi timp chiar atunci alte capitale europene aveau gara in buricul targului).
Robert24 wrote:
De ce sa platesti SUTE de MILIOANE de euro sa o duci 3 kilometri mai "la vale"?
Deoarece asta te juta sa folosesti mai putin masina in oras, si oricum pretul vehiculat mai sus, e mult sub pretul metroului "de sub balarii", adica M6, 1 miliard 200mii euro .
Robert24 wrote:
Suntem un stat prea bogat care nu stie ce sa mai faca cu banii.
Si eu ma intreb referitor la multe proiecte din Bucuresti, referitor la asta( tot acelasi M6, statiile din 10 in 10m pe M5, pasaje construite inutile(sau in viitor), doar pentru popularitatea primarului, in zone cat mai populate, precum sunt pasajele din Pipera(statia de metrou), PPL (zona circulata de oameni), PCG( statie de metrou, parc). Nimeni nu isi pune intrebarea dar la ce consecinte vor aduce ele? sau ce fluidizam cu pasajul din Pipera? dar Caramfil nu are cumva 1 banda pe sens? dar Caramfil nu aduce cumva in Aviatorilor (in o zona care in mod normal ar trebui protejata si prezervata), dar Avitorilor nu cumva duce in centru? Dar pasajele de la PPL, Pipera si PCG nu cumva vor duce la marirea cozilor in intersectiile de la S, pe axa N-S => adica se va declansa un proces care va necesita "rezolvarea" intersectiilor (Arcul de Triumf, Victoriei, Romana....), in loc sa facem aceasta unica artera istorica din Bucuresti , o artera mai pietonala, si sa scoatem bani din turism, noi vom arunca banii publici, sa mergem pe acolo cu masina repede.
Robert24 wrote:
Hai sa nu mai visam si sa ne concentram mai bine cum sa transformam actuala gara intr-una CIVILIZATA! Macar sa fie salubra, sa aiba un sistem de informatii foarte bine pus la punct, sa existe automate de bilete la fiecare peron etc.
Robert24 wrote:
Acum probabil cativa dintre voi or sa zica: "Ia uite-l si p-asta care se impotriveste progresului". Ei bine, chiar deloc! Dar trebuie intai sa ne gandim unde ne aflam.
Deacord, acum ar fi bine sa fie gara mai curata .... Insa eu am precizat in P.S. ca aia e doar o viziune a viitorului, cand lumea se va mai schimba prin tara => si mentalitatea poporului respectiv, dar asta presupun ca se va intampla cand eu nu voi mi fi .
Robert24 wrote:
Tineti minte ca se tot vehicula ideea sa se mute GdN prin Bucurestii Noi sau chiar prin Chitila, si acum vreti gara in Piata Unirii. Hai sa revenim cu picioarele pe pamant!
Asemeni idei "crete", pot fi scoase doar de politicieni proveniti din tractoristi de pe la CAP-uri, dupa o bericioaica in carciuma din Casa Poporului, sau de tanti Catinca de la 7, din cartierul Ferentari..... Sau de politicienii georgieni, ce au pornit in Tbilisi, un proiect "revolutionar" , ce consta in desfiintarea caii ferate ce trece prin centrul orasului(impreuna cu gara centrala), si constructia in loc unei centuri feroviare la N de oras, iar in locul liniilor si garii din centru, vor fi facute blocuri. Eu zic ca e bine .
Robert24 wrote:
Facea cineva o comparatie cu gara din Stuttgart. Cunosc extrem de bine problema de acolo. Stiati ca majoritatea locuitorilor din BW se impotrivesc acestui proiect megalomatic? De ce? Pentru ca e extrem de scump chiar si pentru Germania! q.e.d.
Eu din cate am mai uzit ca era o problema si cu "verzii" care erau nemultumiti de taierea unor copaci (ce ar fi daca si in Romania, ar fi un partid verdepe bune, nu o anexa politica a unui partid mai mare, ce ar fi daca ei ar fi iesit sa protesteze contra pasajului de la PPL (ca acolo realizarea asta mare duce la taierea unor copaci) as fi venit si eu la proteste, dar daca nu avem societate civila....).
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Mircea G
Sa facem o gara centrala , poate in alta existenta a pamintului caci acum nu se poate si nu se justifica prin nimic .
Totusi , pt cei cu vise erotice , in curind avem si gara centrala ! Stati sa se mai dezmorteasca piata constructiilor si Gara de Nord va fi suficient de central . Problema este ca daca am avea o gara centrala , ce naiba facem cu ea ???? calatori , NU ; trenuri , vai de ele ...deci "ce punem in ea ?"
Sa facem o gara centrala , poate in alta existenta a pamintului caci acum nu se poate si nu se justifica prin nimic .
Totusi , pt cei cu vise erotice , in curind avem si gara centrala ! Stati sa se mai dezmorteasca piata constructiilor si Gara de Nord va fi suficient de central . Problema este ca daca am avea o gara centrala , ce naiba facem cu ea ???? calatori , NU ; trenuri , vai de ele ...deci "ce punem in ea ?"
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Gabi23
Aceeaşi boschetari şi coţcari din prezent .
Mircea G wrote:
.deci "ce punem in ea ?"
Aceeaşi boschetari şi coţcari din prezent .
- ADY881
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ADY881
Pai se poate face un muzeu mare a CFR si a cailor ferate romane, cu material rulant de la locomotive cu abur, pana la trenuri noi.... dar stati ca am uitat ca sunt in Romania si nu in Germania, la noi locomotivele vechi se dau la fier vechi, iar copii de mici sunt pasionati de manele si se specializeaza in manelism (unii) .
Mircea G wrote:
.deci "ce punem in ea ?"
Pai se poate face un muzeu mare a CFR si a cailor ferate romane, cu material rulant de la locomotive cu abur, pana la trenuri noi.... dar stati ca am uitat ca sunt in Romania si nu in Germania, la noi locomotivele vechi se dau la fier vechi, iar copii de mici sunt pasionati de manele si se specializeaza in manelism (unii) .
📖 Pagination options