Topic: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
177 posts, 23856 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
orex
TPBI:
1. a bifat doar un raspuns, fara legatura cu interpelarea ta;
2. a pasat problema altora cand, in fapt, acest tip de afisaj e vrerea lor, asa cum rezulta din caietul de sarcini al serviciilor publice de transport local de cǎlǎtori prin curse regulate în regiunea Bucureşti - Ilfov, document asociat contractului de delegare a gestiunii.
TPBI:
1. a bifat doar un raspuns, fara legatura cu interpelarea ta;
2. a pasat problema altora cand, in fapt, acest tip de afisaj e vrerea lor, asa cum rezulta din caietul de sarcini al serviciilor publice de transport local de cǎlǎtori prin curse regulate în regiunea Bucureşti - Ilfov, document asociat contractului de delegare a gestiunii.
- citaro4775
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
citaro4775
La majoritatea Citaro-urilor de pe linia 102 le-au fost actualizate afisajele, astfel textul acestora este derulat asemenea afisajelor Citaro-urilor pe care pana acum le vedeam pe liniile 232 si 312.
La majoritatea Citaro-urilor de pe linia 102 le-au fost actualizate afisajele, astfel textul acestora este derulat asemenea afisajelor Citaro-urilor pe care pana acum le vedeam pe liniile 232 si 312.
- STB Spotting 21
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
STB Spotting 21
Acelasi lucru valabil si la autobuzele liniei 104, Otokar si Mercedes Citaro deopotriva.
Acelasi lucru valabil si la autobuzele liniei 104, Otokar si Mercedes Citaro deopotriva.
- mirceade
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
mirceade
Despre proiectul cu ecranele de afișare a timpilor în stații se mai aude ceva?
Despre proiectul cu ecranele de afișare a timpilor în stații se mai aude ceva?
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
alchimistul
Personal, sper sa nu se intample. Stim cu totii cum se face mentenanta la noi si nu am dubii ca sistemul, daca va fi instalat, va functiona cu aceleasi sincope precum afisajele din interiorul mijloacelor de transport. Noi inca nu stim, privind de la distanta, ce linie deserveste un V3A oarecare, pentru ca nu i-a pasat nimanui sa puna afisaje cu leduri portocalii pe vagoane. Ori un Citaro cu foaie in geam. Iertat fie-mi pesimismul, dar deocamdata sa se rezolve aspectele banale, ieftine, de mare impact asupra calatorului. Lucrurile de tipul "nice to have" se fac intotdeauna dupa ce ai rezolvat prioritatile zero
Personal, sper sa nu se intample. Stim cu totii cum se face mentenanta la noi si nu am dubii ca sistemul, daca va fi instalat, va functiona cu aceleasi sincope precum afisajele din interiorul mijloacelor de transport. Noi inca nu stim, privind de la distanta, ce linie deserveste un V3A oarecare, pentru ca nu i-a pasat nimanui sa puna afisaje cu leduri portocalii pe vagoane. Ori un Citaro cu foaie in geam. Iertat fie-mi pesimismul, dar deocamdata sa se rezolve aspectele banale, ieftine, de mare impact asupra calatorului. Lucrurile de tipul "nice to have" se fac intotdeauna dupa ce ai rezolvat prioritatile zero
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
WT_fan06
Din păcate, așa cum a zis și colegul mai sus, informarea călătorilor este un subiect complex pe care aproape nimeni nu l-a abordat serios până acum. Primul push a venit de la TPBI care merită aprecierea pentru hărțile calitative pe care le fac în mod constant pentru devierile importante și pentru liniile noi sau modificate.
În rest, operatorul STB S.A. "știe" mai bine cum să informeze călătorii: cu plăcuțe pictate și cu afișaje ilizibile sau lizibile dar cu informație inutilă, că e mai important de unde vine autobuzul decât unde se duce (cred unii).
Din păcate, așa cum a zis și colegul mai sus, informarea călătorilor este un subiect complex pe care aproape nimeni nu l-a abordat serios până acum. Primul push a venit de la TPBI care merită aprecierea pentru hărțile calitative pe care le fac în mod constant pentru devierile importante și pentru liniile noi sau modificate.
În rest, operatorul STB S.A. "știe" mai bine cum să informeze călătorii: cu plăcuțe pictate și cu afișaje ilizibile sau lizibile dar cu informație inutilă, că e mai important de unde vine autobuzul decât unde se duce (cred unii).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
shoppy
Afacerea a mirosit prost de la inceput, adica vine un sector mai smecher si mijloceste el cumparatul de afisaje pentru tot Bucurestiul, iar cand PS1 a zis ca nu da bani pentru asa ceva a picat si mai bine pentru ei ca toti au sarit sa arunce cu noroi in PS1 ca uite ca toate sectoarele colaboreaza intre ele pentru beneficiul bucuresteanului numai PS1 e rea si nu vrea, dupa care e venit momentul sa se inteleaga la bani.
Pe langa problema cu sa dai bani altui sector ca sa iti instaleze afisaje eu nu sunt sigur de cadrul organizational, adica pui tu afisaje care sa afiseze datele pe care STB ti le pune la dispozitie dupa un anumit standard, dar daca intr-o zi STB incepe sa dea prost, schimba standardul sau nu mai da deloc ce faci?, aste este reglementat de TPBI?
Afacerea a mirosit prost de la inceput, adica vine un sector mai smecher si mijloceste el cumparatul de afisaje pentru tot Bucurestiul, iar cand PS1 a zis ca nu da bani pentru asa ceva a picat si mai bine pentru ei ca toti au sarit sa arunce cu noroi in PS1 ca uite ca toate sectoarele colaboreaza intre ele pentru beneficiul bucuresteanului numai PS1 e rea si nu vrea, dupa care e venit momentul sa se inteleaga la bani.
Pe langa problema cu sa dai bani altui sector ca sa iti instaleze afisaje eu nu sunt sigur de cadrul organizational, adica pui tu afisaje care sa afiseze datele pe care STB ti le pune la dispozitie dupa un anumit standard, dar daca intr-o zi STB incepe sa dea prost, schimba standardul sau nu mai da deloc ce faci?, aste este reglementat de TPBI?
- valy
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
valy
Solarisul 5424 (61) afișa pe lateral doar 61 ROSETTI, cu un font foarte mare.
Solarisul 5424 (61) afișa pe lateral doar 61 ROSETTI, cu un font foarte mare.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
cosminduru
Așa este normal să fie, va mai dura dar se poate schimba mentalitatea și la noi.
Îmi amintesc cu amuzament situația întâlnită la Piața Crângași cu fosta linie de noapte N120. Avea traseul cu un fel de buclă spre podul Grant, și astfel făcea aceleați stații în ambele direcții. Deci călătorii care așteptau acolo se puteau trezi cu două N120 în decurs de câteva minute, doar că unul mergea spre centru și celălalt spre 16 februarie. Cum știai care e care? La noroc, întrebai șoferul, sau se mergea pe ideea că nimeni nu așteaptă N-ul la Crângași la 3 dimineața să meargă în Giulești.
Situații de acest tip am mai întâlnit, cu autobuze de pe aceeași linie care merg în direcții diferite (opuse) dar, din cauza unei bucle a traseului sau a unor sensuri unice, ambele direcții opresc la aceeași stație. Și călătorii văd în ce direcție merge citind pe afișaj, nu se uită doar după număr.
Așa este normal să fie, va mai dura dar se poate schimba mentalitatea și la noi.
Îmi amintesc cu amuzament situația întâlnită la Piața Crângași cu fosta linie de noapte N120. Avea traseul cu un fel de buclă spre podul Grant, și astfel făcea aceleați stații în ambele direcții. Deci călătorii care așteptau acolo se puteau trezi cu două N120 în decurs de câteva minute, doar că unul mergea spre centru și celălalt spre 16 februarie. Cum știai care e care? La noroc, întrebai șoferul, sau se mergea pe ideea că nimeni nu așteaptă N-ul la Crângași la 3 dimineața să meargă în Giulești.
Situații de acest tip am mai întâlnit, cu autobuze de pe aceeași linie care merg în direcții diferite (opuse) dar, din cauza unei bucle a traseului sau a unor sensuri unice, ambele direcții opresc la aceeași stație. Și călătorii văd în ce direcție merge citind pe afișaj, nu se uită doar după număr.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
bgd70
Sa asteptam sa vedem daca chiar se vor schimba afisajele. Pana acum TPBI nu a raspuns concret daca vor face modificarea asta, poate e doar un test sau o eroare, avand in vedere ca doar pe firma laterala e modificarea.
Sa asteptam sa vedem daca chiar se vor schimba afisajele. Pana acum TPBI nu a raspuns concret daca vor face modificarea asta, poate e doar un test sau o eroare, avand in vedere ca doar pe firma laterala e modificarea.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
Andi_C
Pe displayul lateral mai afișeaza astfel de displayuri, dar din ce am văzut sunt probleme de afișare mai mult, uneori arătând "61 COMP", apoi "61 APUSUL".
Pe displayul lateral mai afișeaza astfel de displayuri, dar din ce am văzut sunt probleme de afișare mai mult, uneori arătând "61 COMP", apoi "61 APUSUL".
- valy
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
valy
Pe lateral am văzut eu. Nu l-am văzut și din față.
Pe lateral am văzut eu. Nu l-am văzut și din față.
- Andi_C
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
Andi_C
Tot de displayurile laterale am vorbit și eu.
Tot de displayurile laterale am vorbit și eu.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
WT_fan06
Informarea călătorilor are și componenta de online. Am să pun aici, cu timpul, toate lucrurile penibile ce sunt share-uite de TPBI pe contul de Instagram. Am destule strânse de-a lungul timpului, dar am să vin cu cel mai recent exemplu și am să-l comentez.
Deci autoritatea în transporturi face aluzii pe Instagram, iar unii călători chiar ar putea lua de bune aceste lucruri. Pentru că, logic, de ce ai publica așa?
Din ce am văzut în ultimele luni, pare că nu există niciun filtru la ce publică TPBI pe Instagram. Comunicatele oficiale preluate pe story sunt îngropate în zeci de alte share-uri care mai de care. Am să revin în zilele următoare cu alte perle pentru că situația deja împinge limitele ridicolului.
Vreau să fiu corect înțeles - nu am nicio problemă cu autorii originali ce au postat acele materiale și care au dat tag la TPBI. Sunt liberi să facă asta. Ce nu este normal este ca orice lucru să fie preluat de TPBI, pe contul lor oficial prin care informează toți călătorii. Aici este problema.
Informarea călătorilor are și componenta de online. Am să pun aici, cu timpul, toate lucrurile penibile ce sunt share-uite de TPBI pe contul de Instagram. Am destule strânse de-a lungul timpului, dar am să vin cu cel mai recent exemplu și am să-l comentez.
IMG_20240416_104230.jpg (222.63 KB; downloaded 1282 times)
Deci autoritatea în transporturi face aluzii pe Instagram, iar unii călători chiar ar putea lua de bune aceste lucruri. Pentru că, logic, de ce ai publica așa?
Din ce am văzut în ultimele luni, pare că nu există niciun filtru la ce publică TPBI pe Instagram. Comunicatele oficiale preluate pe story sunt îngropate în zeci de alte share-uri care mai de care. Am să revin în zilele următoare cu alte perle pentru că situația deja împinge limitele ridicolului.
Vreau să fiu corect înțeles - nu am nicio problemă cu autorii originali ce au postat acele materiale și care au dat tag la TPBI. Sunt liberi să facă asta. Ce nu este normal este ca orice lucru să fie preluat de TPBI, pe contul lor oficial prin care informează toți călătorii. Aici este problema.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination