Topic: Discuții înaintea începerii lucrărilor
65 posts, 7160 views
📖 Pagination options
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
Puss in Boots
Parca trebuia sa fie totul finalizat in 2026 ca sa putem avea banii prin PNRR. Ce e cu 2028?
Bine, eu sunt extrem de sceptic per total stiind cum merg lucrurile pe la noi.
PTMZ wrote here:
Secțiunea 1 a metroului a fost inclusă în PNRR:
Parca trebuia sa fie totul finalizat in 2026 ca sa putem avea banii prin PNRR. Ce e cu 2028?
Bine, eu sunt extrem de sceptic per total stiind cum merg lucrurile pe la noi.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Pe PNRR intră doar faza 1, care va fi gata până în 2026. Faza 2, cea care va fi gata până în 2028, este complementară și va primi alte surse de finanțare.
Pe PNRR intră doar faza 1, care va fi gata până în 2026. Faza 2, cea care va fi gata până în 2028, este complementară și va primi alte surse de finanțare.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
Robert
Si ce este asa de interesant la acest articol? In afara ca e scris de Club Feroviar si ei scriu cam orice...
andrei11 wrote here:
Un articol care mi s-a părut interesant...Club Feroviar
Arhitecți clujeni: Ce nu e în regulă cu metroul din localitate
Si ce este asa de interesant la acest articol? In afara ca e scris de Club Feroviar si ei scriu cam orice...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
Costin
Pentru cine nu cunoaste Clujul in detaliu, cred ca e interesant totusi. Cel putin pentru mine a fost.
Mie mi se pare normal si chiar benefic ca se dezbat toate alternativele. Nu ma pronunt asupra oportunității, insa o solutie de tip metrou usor adevarat (Strassenbahn din Stuttgart de exemplu) trebuie luata in considerare, si mi s-ar parea o prostie sa fie desconsiderata doar din mândria de a avea "metrou greu adevarat". Aduc asta in discutie pentru ca imi lasa impresia ca asta se intampla acum, dar repet, habar nu am care e solutia cea buna.
Pentru cine nu cunoaste Clujul in detaliu, cred ca e interesant totusi. Cel putin pentru mine a fost.
Mie mi se pare normal si chiar benefic ca se dezbat toate alternativele. Nu ma pronunt asupra oportunității, insa o solutie de tip metrou usor adevarat (Strassenbahn din Stuttgart de exemplu) trebuie luata in considerare, si mi s-ar parea o prostie sa fie desconsiderata doar din mândria de a avea "metrou greu adevarat". Aduc asta in discutie pentru ca imi lasa impresia ca asta se intampla acum, dar repet, habar nu am care e solutia cea buna.
- alex83
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
alex83
Daca e sa fim mai exacti, "dezbat" e cam mult spus. Din tot ce se scrie, se pare ca decizia e luata. Poate spune oricine orice, micutul Boc cam da cu ignore.
Daca e sa fim mai exacti, "dezbat" e cam mult spus. Din tot ce se scrie, se pare ca decizia e luata. Poate spune oricine orice, micutul Boc cam da cu ignore.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
Robert
Daca ati citit rapoartele preliminare acolo scrie clar ca metroul usor primeste cel mai mare punctaj, deci nu mai e vorba de metro greu. Clar decizia este luata. UE nu va finanta tramvai de suprafata si deja trenul suburban este cuprins in studiu, deci idea de S Bahn nu este alternativa. Ea este total separata in aceasta discutie.
In rest este parerea unui arhitect, personala. Asa cum fiecare din noi avem o parere. Nu este prima oara cand CTP pune carul in fata boilor, dar sa nu uitam ca multe proiecte care acum sunt laudate la nivel mondial, au fost blamate la vremea lor.
Daca ati citit rapoartele preliminare acolo scrie clar ca metroul usor primeste cel mai mare punctaj, deci nu mai e vorba de metro greu. Clar decizia este luata. UE nu va finanta tramvai de suprafata si deja trenul suburban este cuprins in studiu, deci idea de S Bahn nu este alternativa. Ea este total separata in aceasta discutie.
In rest este parerea unui arhitect, personala. Asa cum fiecare din noi avem o parere. Nu este prima oara cand CTP pune carul in fata boilor, dar sa nu uitam ca multe proiecte care acum sunt laudate la nivel mondial, au fost blamate la vremea lor.
- R936
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
R936
Acum 3 ani, primarul însuși își asuma că vom avea transport public 100% electric electric până în 2025. Un an-doi mai târziu, zicea despre cum vom avea transport public electric până în 2026, 2028 și apoi a ajuns până la 2030.
Acum se vorbește de înlocuirea troleibuzelor (proaspăt achiziționate, unele în 2016, altele în 2019) cu autobuze pe perioada lucrărilor care probabil vor dura mulți ani. Cu siguranță după ani de stat pe loc, actualele troleibuze vor fi inutilizabile.
De mai bine de 5 ani, PMUD-ul Clujului prevedea extinderea rețelei de troleibuz în diferite zone printre care și Zorilor. Probabil se voia/știa de multă vreme înlocuirea troleibuzelor cu autobuze, și acum s-a găsit o oportunitate pentru a face acest lucru.
Acum îmi e mai clar de ce nu s-a făcut nici o extindere a rețelei de troleibuz din PMUD, care ar fi fost finanțabile prin fonduri europene (doar s-au reactivat segmente vechi care oricum existau, dar nu erau folosite, precum cele de pe străzile Fabricii, Muncii, Bulgarilor, Câmpul Pâinii sau Traian Vuia).
Probabil că asta va însemna sfârșitul "erei" troleibuzelor clujene, ironic, în timp ce primarul își anunță în mod repetat intenția de a electrifica integral trasportul public al orașului...
În plus, de ce trebuie înlocuite troleibuzele cu autobuze, în loc să fie mutată/deviată rețeaua (așa cum s-a făcut la construcția bulevardului 21 decembrie acum mai bine de 30 de ani, când troleibuzele au circulat pe actuala Dorobanților), sau de ce trebuie achiziționate autobuze în loc să fie achiziționate troleibuze cu autonomie, care să poată parcurge distanțele unde rețeaua nu poate fi deviată cu ajutorul bateriilor, și în rest să poată fi păstrată actuala rețea.
După finalizarea metroului, acele troleibuze cu autonomie ar putea în continuare să fie utilizate pe trasee acoperite parțial de rețea de troleib
R936 wrote here:
Clujul, cu susul în jos. Se cumpără autobuze care să înlocuiască troleibuzele, până se sapă pentru metrou
Acum 3 ani, primarul însuși își asuma că vom avea transport public 100% electric electric până în 2025. Un an-doi mai târziu, zicea despre cum vom avea transport public electric până în 2026, 2028 și apoi a ajuns până la 2030.
Acum se vorbește de înlocuirea troleibuzelor (proaspăt achiziționate, unele în 2016, altele în 2019) cu autobuze pe perioada lucrărilor care probabil vor dura mulți ani. Cu siguranță după ani de stat pe loc, actualele troleibuze vor fi inutilizabile.
De mai bine de 5 ani, PMUD-ul Clujului prevedea extinderea rețelei de troleibuz în diferite zone printre care și Zorilor. Probabil se voia/știa de multă vreme înlocuirea troleibuzelor cu autobuze, și acum s-a găsit o oportunitate pentru a face acest lucru.
Acum îmi e mai clar de ce nu s-a făcut nici o extindere a rețelei de troleibuz din PMUD, care ar fi fost finanțabile prin fonduri europene (doar s-au reactivat segmente vechi care oricum existau, dar nu erau folosite, precum cele de pe străzile Fabricii, Muncii, Bulgarilor, Câmpul Pâinii sau Traian Vuia).
Probabil că asta va însemna sfârșitul "erei" troleibuzelor clujene, ironic, în timp ce primarul își anunță în mod repetat intenția de a electrifica integral trasportul public al orașului...
În plus, de ce trebuie înlocuite troleibuzele cu autobuze, în loc să fie mutată/deviată rețeaua (așa cum s-a făcut la construcția bulevardului 21 decembrie acum mai bine de 30 de ani, când troleibuzele au circulat pe actuala Dorobanților), sau de ce trebuie achiziționate autobuze în loc să fie achiziționate troleibuze cu autonomie, care să poată parcurge distanțele unde rețeaua nu poate fi deviată cu ajutorul bateriilor, și în rest să poată fi păstrată actuala rețea.
După finalizarea metroului, acele troleibuze cu autonomie ar putea în continuare să fie utilizate pe trasee acoperite parțial de rețea de troleib
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
Andrei98
Treaba asta cu troleibuzele cu autonomie trebuia gandita de cand au cumparat AT-uri si Solarisurile pentru ca sigur stiu de atunci unde se va ajunge cu aceste lucrari. Iar niste troleibuze cu autonomie nu stricau nimanui in afara lucrarilor. Probabil reaua vointa este singurul motiv pentru care acest mijloc de transport este exterminat incet dar sigur. Cand se va termina metroul probabil vor baga un motiv de genul "avem metrou acum, mai avem si cateva tramvaie plus cateva autobuze electrice. La ce ne mai trebuie troleibuze?"
Treaba asta cu troleibuzele cu autonomie trebuia gandita de cand au cumparat AT-uri si Solarisurile pentru ca sigur stiu de atunci unde se va ajunge cu aceste lucrari. Iar niste troleibuze cu autonomie nu stricau nimanui in afara lucrarilor. Probabil reaua vointa este singurul motiv pentru care acest mijloc de transport este exterminat incet dar sigur. Cand se va termina metroul probabil vor baga un motiv de genul "avem metrou acum, mai avem si cateva tramvaie plus cateva autobuze electrice. La ce ne mai trebuie troleibuze?"
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
subway guru
Fiecare cu sursa lui!
A mea e Stiri din capitala…
Pe 15 februarie ar trebui urcat anuntul in SEAP daca ANAP nu formuleaza obiectii.
PTMZ wrote here:
Și un articol pe această temă:
Fiecare cu sursa lui!
A mea e Stiri din capitala…
Pe 15 februarie ar trebui urcat anuntul in SEAP daca ANAP nu formuleaza obiectii.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
punmeister
Imi place ca au copiat CAFul de Quito (copia ieftina a BM3) pentru Cluj
Imi place ca au copiat CAFul de Quito (copia ieftina a BM3) pentru Cluj
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
subway guru
Informatia mea se refera strict la infrastructura, n-am idee ce intentioneaza referitor la achizitia materialului rulant.
Informatia mea se refera strict la infrastructura, n-am idee ce intentioneaza referitor la achizitia materialului rulant.
- punmeister
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Mai exact, în PNRR se menționează un necesar de 16 trenuri cu lungimea de 52m (un tren înseamnă 2 rame cu 2 vagoane). O captură de ecran din PNRR regăsiți aici (pagina anterioară).
Mai exact, în PNRR se menționează un necesar de 16 trenuri cu lungimea de 52m (un tren înseamnă 2 rame cu 2 vagoane). O captură de ecran din PNRR regăsiți aici (pagina anterioară).
📖 Pagination options