Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul ClujMetroul din Cluj Napoca

 

Topic: Discuții înaintea începerii lucrărilor

65 posts, 7160 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Puss in Boots

PTMZ wrote here:
Secțiunea 1 a metroului a fost inclusă în PNRR:

Parca trebuia sa fie totul finalizat in 2026 ca sa putem avea banii prin PNRR. Ce e cu 2028?
Bine, eu sunt extrem de sceptic per total stiind cum merg lucrurile pe la noi.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Pe PNRR intră doar faza 1, care va fi gata până în 2026. Faza 2, cea care va fi gata până în 2028, este complementară și va primi alte surse de finanțare.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Robert

andrei11 wrote here:
Un articol care mi s-a părut interesant...Club Feroviar
Arhitecți clujeni: Ce nu e în regulă cu metroul din localitate

Si ce este asa de interesant la acest articol? In afara ca e scris de Club Feroviar si ei scriu cam orice...

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Costin

Pentru cine nu cunoaste Clujul in detaliu, cred ca e interesant totusi. Cel putin pentru mine a fost.

Mie mi se pare normal si chiar benefic ca se dezbat toate alternativele. Nu ma pronunt asupra oportunității, insa o solutie de tip metrou usor adevarat (Strassenbahn din Stuttgart de exemplu) trebuie luata in considerare, si mi s-ar parea o prostie sa fie desconsiderata doar din mândria de a avea "metrou greu adevarat". Aduc asta in discutie pentru ca imi lasa impresia ca asta se intampla acum, dar repet, habar nu am care e solutia cea buna.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca alex83

Daca e sa fim mai exacti, "dezbat" e cam mult spus. Din tot ce se scrie, se pare ca decizia e luata. Poate spune oricine orice, micutul Boc cam da cu ignore.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Robert

Daca ati citit rapoartele preliminare acolo scrie clar ca metroul usor primeste cel mai mare punctaj, deci nu mai e vorba de metro greu. Clar decizia este luata. UE nu va finanta tramvai de suprafata si deja trenul suburban este cuprins in studiu, deci idea de S Bahn nu este alternativa. Ea este total separata in aceasta discutie.

In rest este parerea unui arhitect, personala. Asa cum fiecare din noi avem o parere. Nu este prima oara cand CTP pune carul in fata boilor, dar sa nu uitam ca multe proiecte care acum sunt laudate la nivel mondial, au fost blamate la vremea lor.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca R936

R936 wrote here:
Clujul, cu susul în jos. Se cumpără autobuze care să înlocuiască troleibuzele, până se sapă pentru metrou



Acum 3 ani, primarul însuși își asuma că vom avea transport public 100% electric electric până în 2025. Un an-doi mai târziu, zicea despre cum vom avea transport public electric până în 2026, 2028 și apoi a ajuns până la 2030.
Acum se vorbește de înlocuirea troleibuzelor (proaspăt achiziționate, unele în 2016, altele în 2019) cu autobuze pe perioada lucrărilor care probabil vor dura mulți ani. Cu siguranță după ani de stat pe loc, actualele troleibuze vor fi inutilizabile.

De mai bine de 5 ani, PMUD-ul Clujului prevedea extinderea rețelei de troleibuz în diferite zone printre care și Zorilor. Probabil se voia/știa de multă vreme înlocuirea troleibuzelor cu autobuze, și acum s-a găsit o oportunitate pentru a face acest lucru.
Acum îmi e mai clar de ce nu s-a făcut nici o extindere a rețelei de troleibuz din PMUD, care ar fi fost finanțabile prin fonduri europene (doar s-au reactivat segmente vechi care oricum existau, dar nu erau folosite, precum cele de pe străzile Fabricii, Muncii, Bulgarilor, Câmpul Pâinii sau Traian Vuia).

Probabil că asta va însemna sfârșitul "erei" troleibuzelor clujene, ironic, în timp ce primarul își anunță în mod repetat intenția de a electrifica integral trasportul public al orașului...

În plus, de ce trebuie înlocuite troleibuzele cu autobuze, în loc să fie mutată/deviată rețeaua (așa cum s-a făcut la construcția bulevardului 21 decembrie acum mai bine de 30 de ani, când troleibuzele au circulat pe actuala Dorobanților), sau de ce trebuie achiziționate autobuze în loc să fie achiziționate troleibuze cu autonomie, care să poată parcurge distanțele unde rețeaua nu poate fi deviată cu ajutorul bateriilor, și în rest să poată fi păstrată actuala rețea.
După finalizarea metroului, acele troleibuze cu autonomie ar putea în continuare să fie utilizate pe trasee acoperite parțial de rețea de troleib

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Andrei98

Treaba asta cu troleibuzele cu autonomie trebuia gandita de cand au cumparat AT-uri si Solarisurile pentru ca sigur stiu de atunci unde se va ajunge cu aceste lucrari. Iar niste troleibuze cu autonomie nu stricau nimanui in afara lucrarilor. Probabil reaua vointa este singurul motiv pentru care acest mijloc de transport este exterminat incet dar sigur. Cand se va termina metroul probabil vor baga un motiv de genul "avem metrou acum, mai avem si cateva tramvaie plus cateva autobuze electrice. La ce ne mai trebuie troleibuze?"

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca subway guru

PTMZ wrote here:
Și un articol pe această temă:

Fiecare cu sursa lui!  :rofl:
A mea e Stiri din capitala…
:bere:
Pe 15 februarie ar trebui urcat anuntul in SEAP daca ANAP nu formuleaza obiectii.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca punmeister

Imi place ca au copiat CAFul de Quito (copia ieftina a BM3) pentru Cluj :rofl:

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca subway guru

Informatia mea se refera strict la infrastructura, n-am idee ce intentioneaza referitor la achizitia materialului rulant.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca punmeister

Din ce am inteles vor trenuri de 50 metri lungime.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca subway guru

Un tren mai lung nu se justifica la Cluj.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Mai exact, în PNRR se menționează un necesar de 16 trenuri cu lungimea de 52m (un tren înseamnă 2 rame cu 2 vagoane). O captură de ecran din PNRR regăsiți aici (pagina anterioară).

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Metroul din Cluj Napoca  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435652 posts in 5431 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use