Topic: Știri și articole din presă
51 posts, 35710 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Câteva detalii suplimentare despre proiect:
Câteva detalii suplimentare despre proiect:
Screenshot_20210602-213831.jpg (273.85 KB; downloaded 4370 times)
Screenshot_20210602-213942.jpg (102.75 KB; downloaded 4368 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
andrei11
Un articol care mi s-a părut interesant...Club Feroviar
Arhitecți clujeni: Ce nu e în regulă cu metroul din localitate
Societatea civilă din Cluj acuză un soi de conspirație națională împotriva metroului din localitate. Mai precis, cei din fostul Regat nu l-ar dori, Bucureștiul urmând să rămână singurul oraș din România cu un astfel mijloc de transport. Însă, vocile clujenilor îndreptate împotriva modului de abordare a proiectului par a fi în ultimul timp destul de numeroase, comparativ cu cele ale clujenilor susținători. Arhitectul clujean Șerban Țigănaș, membru marcant al Ordinului Arhitecților din România, este unul dintre ultimii critici ai acestui proiect. Cel puțin în forma în care a fost gândit. „Construim metrou pentru Florești, nu pentru Cluj”, spune el.
Cunoscutul arhitect Șerban Țigănaș a vorbit luni într-o emisiune radio despre proiectul metroului de la Cluj, arătându-se sceptic cu privire la realizarea acestuia, potrivit publicației monitorulcj.ro.
„Încă nu am văzut argumentele științifice care aduc metroul ca fiind o soluție. Metroul este extrem de puternic în orașele ample și cu o oarecare constituție topografică plană. Se știe că metroul este absolut important acolo unde creează o rețea, ori la Cluj este vorba despre o linie. Mi-am pus întrebarea «pe cine duce, unde?». Marile probleme pe care le are Clujul nu sunt pe linia propusă pentru metrou, ci exact perpendicular pe aceasta. Deci facem metrou pentru Florești, nu pentru Cluj”, a explicat arhitectul, luni, la un post de radio local.
El a vorbit și despre logica din spatele realizării unui proiect precum e metroul la Cluj. Astfel, cele 310 milioane de euro pe care proiectul metroului de la Cluj ar urma să le primească prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) acoperă investiția necesară realizării a nouă stații de metrou, mai exact din cartierul Mănăștur până în Sopor, fără legătură directă cu Floreștiul.
„În Sopor nu e nimic. Facem un metrou ca să meargă cei din Mănăștur într-un loc în care nu e nimic construit. Metroul reprezintă o soluție lentă, o dezvolți încet și costă foarte mult”, este de părere Șerban Țigănaș.
Metroul s-ar putea „ciocni” și de alte obstacole
În ceea ce privește finalizarea metroului, arhitectul a menționat că ar putea apărea și alte impedimente, odată cu demararea lucrărilor.
„Mi-e foarte greu să spun dacă se va construi sau nu, însă dacă va începe construcția și avem ghinionul absolut predictibil de a ne întâlni cu arheologia din zona centrală a Clujului, s-ar putea să pățim ce s-a întâmplat în Salonic, unde se construiește un metrou de foarte mulți ani și care s-a ciocnit la fiecare stație de arheologie, finalizându-se cu o criză a metroului într-un oraș mare”, a mai spus Țigănaș.
Lucrările de foraje pentru metrou continuă
Cu toate acestea, proiectul metroului de la Cluj merge mai departe, acum o săptămână, pe șantierul de pe Bulevardul 21 Decembrie fiind demarate noi lucrări de foraje în vederea construirii metroului și a trenului metropolitan.
De asemenea, în luna octombrie a anului trecut, Primăria municipiului Cluj-Napoca anunța începerea primelor lucrări în cadrul proiectului metroului. Astfel, în perioada octombrie – decembrie 2020, a avut loc realizarea lucrărilor de foraje geotehnice în cadrul proiectului de metrou și tren metropolitan, Primăria Cluj-Napoca alături de Geostud și de toți deținătorii de rețele stabilind amplasamentele pentru 42 de foraje.
Termenul de finalizare, amânat
Noul termen anunțat pentru finalizarea întregului proiect care prevede metroul de la Cluj este anul 2029, și nu 2026, așa cum anunțase cu optimism municipalitatea. Finalizarea metroului ar putea fi condiționată și de primirea sau nu a celor peste 300 milioane de euro prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Proiectul metroului ar putea primi prin PNRR o finanțare de aproximativ 30% din valoarea totală a investiției, mai exact, 310 milioane de euro. PNRR a fost depus de țara noastră la finalul lunii trecute la Bruxelles, printre proiectele majore ale Clujului incluse fiind și metroul.
Astfel, după cum se arată în PNRR, se așteaptă ca până în anul 2029, la finalizarea integrală a magistralei de metrou, să existe 12,7 km de rețea nouă de metrou, 15 stații noi și 30 de rame electrice.
Dacă nu metrou greu, măcar unul ușor
În pofida abordărilor critice, este însă cert că orașul are nevoie de o schimbare de paradigmă privind transportul public. La fel ca multe orașe ale României, Bucureștiul fiind unul dintre acestea, Clujul cu ale sale aglomerații urbane, dezvoltare susținută și fascinație exercitată asupra multor investitori, are nevoie de o nouă rețea de transport. Dacă nu metrou greu – subteran, cel puțin câteva linii de metrou ușor de suprafață.
Boc furios pe cei care spun că nu e nevoie de metrou la Cluj
Primarul Emil Boc spune că suferă, alături de clujeni, când vede aglomerația de pe drumuri. El este iritat de cei care spun că orașul nu ar avea nevoie de așa ceva.
”De ce la Cluj să se facă metrou și centură? Pentru că clujenii merită acest lucru. Dezvoltarea orașului cere trecerea la nivelul următor. De cinci ani am făcut proiecte în locul guvernului. Noi am făcut toată munca lor administrativă. Acum când suntem cu proiectele spre finanțare vin și spun să nu se facă.
Că suntem cu proiectele de a le finaliza și a le pune spre licitație (n.red. Metrou și Centura metropolitană) vin și spun că ”Să nu se facă!”. E dureros că și clujeni își rup hainele de pe ei spunând că de ce să se facă la Cluj lucrurile acestea. Pe mine mă lasă indiferent asemenea atitudini, pentru că eu știu ce gândesc majoritatea clujenilor care suferă ca mine când văd aglomerația și văd problemele. Și știu că nu putem trece la nivel următor fără metrou, centură metropolitană sau tren metropolitan. Așa că îi tolerez și pe cei care au libertatea de exprimare, dar nu sunt de acord cu ei”, a spus primarul Emil Boc.
Un articol care mi s-a părut interesant...Club Feroviar
Arhitecți clujeni: Ce nu e în regulă cu metroul din localitate
Societatea civilă din Cluj acuză un soi de conspirație națională împotriva metroului din localitate. Mai precis, cei din fostul Regat nu l-ar dori, Bucureștiul urmând să rămână singurul oraș din România cu un astfel mijloc de transport. Însă, vocile clujenilor îndreptate împotriva modului de abordare a proiectului par a fi în ultimul timp destul de numeroase, comparativ cu cele ale clujenilor susținători. Arhitectul clujean Șerban Țigănaș, membru marcant al Ordinului Arhitecților din România, este unul dintre ultimii critici ai acestui proiect. Cel puțin în forma în care a fost gândit. „Construim metrou pentru Florești, nu pentru Cluj”, spune el.
Cunoscutul arhitect Șerban Țigănaș a vorbit luni într-o emisiune radio despre proiectul metroului de la Cluj, arătându-se sceptic cu privire la realizarea acestuia, potrivit publicației monitorulcj.ro.
„Încă nu am văzut argumentele științifice care aduc metroul ca fiind o soluție. Metroul este extrem de puternic în orașele ample și cu o oarecare constituție topografică plană. Se știe că metroul este absolut important acolo unde creează o rețea, ori la Cluj este vorba despre o linie. Mi-am pus întrebarea «pe cine duce, unde?». Marile probleme pe care le are Clujul nu sunt pe linia propusă pentru metrou, ci exact perpendicular pe aceasta. Deci facem metrou pentru Florești, nu pentru Cluj”, a explicat arhitectul, luni, la un post de radio local.
El a vorbit și despre logica din spatele realizării unui proiect precum e metroul la Cluj. Astfel, cele 310 milioane de euro pe care proiectul metroului de la Cluj ar urma să le primească prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) acoperă investiția necesară realizării a nouă stații de metrou, mai exact din cartierul Mănăștur până în Sopor, fără legătură directă cu Floreștiul.
„În Sopor nu e nimic. Facem un metrou ca să meargă cei din Mănăștur într-un loc în care nu e nimic construit. Metroul reprezintă o soluție lentă, o dezvolți încet și costă foarte mult”, este de părere Șerban Țigănaș.
Metroul s-ar putea „ciocni” și de alte obstacole
În ceea ce privește finalizarea metroului, arhitectul a menționat că ar putea apărea și alte impedimente, odată cu demararea lucrărilor.
„Mi-e foarte greu să spun dacă se va construi sau nu, însă dacă va începe construcția și avem ghinionul absolut predictibil de a ne întâlni cu arheologia din zona centrală a Clujului, s-ar putea să pățim ce s-a întâmplat în Salonic, unde se construiește un metrou de foarte mulți ani și care s-a ciocnit la fiecare stație de arheologie, finalizându-se cu o criză a metroului într-un oraș mare”, a mai spus Țigănaș.
Lucrările de foraje pentru metrou continuă
Cu toate acestea, proiectul metroului de la Cluj merge mai departe, acum o săptămână, pe șantierul de pe Bulevardul 21 Decembrie fiind demarate noi lucrări de foraje în vederea construirii metroului și a trenului metropolitan.
De asemenea, în luna octombrie a anului trecut, Primăria municipiului Cluj-Napoca anunța începerea primelor lucrări în cadrul proiectului metroului. Astfel, în perioada octombrie – decembrie 2020, a avut loc realizarea lucrărilor de foraje geotehnice în cadrul proiectului de metrou și tren metropolitan, Primăria Cluj-Napoca alături de Geostud și de toți deținătorii de rețele stabilind amplasamentele pentru 42 de foraje.
Termenul de finalizare, amânat
Noul termen anunțat pentru finalizarea întregului proiect care prevede metroul de la Cluj este anul 2029, și nu 2026, așa cum anunțase cu optimism municipalitatea. Finalizarea metroului ar putea fi condiționată și de primirea sau nu a celor peste 300 milioane de euro prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Proiectul metroului ar putea primi prin PNRR o finanțare de aproximativ 30% din valoarea totală a investiției, mai exact, 310 milioane de euro. PNRR a fost depus de țara noastră la finalul lunii trecute la Bruxelles, printre proiectele majore ale Clujului incluse fiind și metroul.
Astfel, după cum se arată în PNRR, se așteaptă ca până în anul 2029, la finalizarea integrală a magistralei de metrou, să existe 12,7 km de rețea nouă de metrou, 15 stații noi și 30 de rame electrice.
Dacă nu metrou greu, măcar unul ușor
În pofida abordărilor critice, este însă cert că orașul are nevoie de o schimbare de paradigmă privind transportul public. La fel ca multe orașe ale României, Bucureștiul fiind unul dintre acestea, Clujul cu ale sale aglomerații urbane, dezvoltare susținută și fascinație exercitată asupra multor investitori, are nevoie de o nouă rețea de transport. Dacă nu metrou greu – subteran, cel puțin câteva linii de metrou ușor de suprafață.
Boc furios pe cei care spun că nu e nevoie de metrou la Cluj
Primarul Emil Boc spune că suferă, alături de clujeni, când vede aglomerația de pe drumuri. El este iritat de cei care spun că orașul nu ar avea nevoie de așa ceva.
”De ce la Cluj să se facă metrou și centură? Pentru că clujenii merită acest lucru. Dezvoltarea orașului cere trecerea la nivelul următor. De cinci ani am făcut proiecte în locul guvernului. Noi am făcut toată munca lor administrativă. Acum când suntem cu proiectele spre finanțare vin și spun să nu se facă.
Că suntem cu proiectele de a le finaliza și a le pune spre licitație (n.red. Metrou și Centura metropolitană) vin și spun că ”Să nu se facă!”. E dureros că și clujeni își rup hainele de pe ei spunând că de ce să se facă la Cluj lucrurile acestea. Pe mine mă lasă indiferent asemenea atitudini, pentru că eu știu ce gândesc majoritatea clujenilor care suferă ca mine când văd aglomerația și văd problemele. Și știu că nu putem trece la nivel următor fără metrou, centură metropolitană sau tren metropolitan. Așa că îi tolerez și pe cei care au libertatea de exprimare, dar nu sunt de acord cu ei”, a spus primarul Emil Boc.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
cris_m
Saptamana trecuta am vazut o serie de sondaje geo in zona Pietei Avram Iancu, respectiv in zona strazii Mihai Eminescu/Iuliu Hațieganu pe care am reusit sa le imortalizez:
Saptamana trecuta am vazut o serie de sondaje geo in zona Pietei Avram Iancu, respectiv in zona strazii Mihai Eminescu/Iuliu Hațieganu pe care am reusit sa le imortalizez:
20210719_190734-1612x1209.jpg (601.68 KB; downloaded 3796 times)
20210719_190738-1612x1209.jpg (538.88 KB; downloaded 3795 times)
20210719_190744-1612x1209.jpg (553.5 KB; downloaded 3795 times)
20210719_190824-1612x1209.jpg (445.24 KB; downloaded 3795 times)
20210719_190832-1612x1209.jpg (514.67 KB; downloaded 3795 times)
20210719_190927-1612x1209.jpg (581.12 KB; downloaded 3795 times)
- subway guru
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
Consilieri locali din Cluj acuză că SF pentru metroul clujean va fi discutat luni, cu prea puțin timp acordat pentru analiza acestuia. Graba ar ridica semne de întrebare și ar naște suspiciuni. „De joi până luni toată lumea se poate documenta” le răspunde primarul Emil Boc.
Consilierii locali vor aproba sau respinge în ședința de luni, 22 noiembrie, studiul de fezabilitate pentru Metrou și Tren Metropolitan. Ședința este una extraordinară, anunțată din scurt, joi, 18 noiembrie, potrivit stiridecluj.ro.
Unii consilieri local din Cluj-Napoca spun că totul s-a făcut rapid, ceea ce ridică unele suspiciuni în privința modului grăbit de tratare a unor proiecte extrem de importante și scumpe.
Primarul Emil Boc a spus că nu e nicio grabă
”Discutăm de metrou de azi de ieri. Discutăm de ani de zile. E o etapă procedurală, de a vedea exact cât costâ, pe ce ne-au spus specialiștii. Apoi intră în alte furci caudine, la Ministerul Transporturilor, apoi interministeriale, apoi în hotărâre de Guvern. Am făcut dezbateri publice, am vorbit de doi ani de zile, am trecut prin intrat prin Consiliul Local. Studiu acesta nu a venit din cer. Am aprobat un studiu de prefezabilitate care a ajuns inclusiv pe masa Guvernului. De 2 ani de zile, din 2019 tot lucrăm în fază procedurală și acum suntem într-o etapă în care mergem mai departe, la nivelul următor, pentru a putea parcurge pașii necesari, astfel încât să fie accesați banii europeni. Am avut ședință ordinară, iar acum avem extraordinară. De joi până luni, toată lumea se poate documenta, informa, pentru că nu e un subiect nou pe ordinea de zi. Dezbaterile de la Mediu au fost publice. Am avut dezbateri anul trecut și anul acesta. E un proiect complex, care are multe etape. E proiectul secolului la Cluj. Va decongestiona radical traficul cu axa Florești – Mărăști – Aeroport, va conecta marile obiective importante ale Clujului: Spitalul Regional de Urgență, Aeroportul (la Podul IRA se va conecta metroul cu trenul metropolitan)”, a declarat Emil Boc, la Ziua live.
Metroul va însemna spații pietonale extinse la Cluj, piste de biciclete, aer mai curat. E un volum mare de călători care va fi preluat din mașină și dus cu metroul. Clujul nu își va putea menține nivelul de salarii, dacă nu integrează zona metropolitană. Floreștiul este deja Cluj. Trebuie integrate Apahida, Baciu și apoi trecem mai departe, la nivelul următor, a mai spus Emil Boc.
PNL are majoritate în Consiliul Local, astfel că vorbim numai despre o formalitate în privința aprobării studiului de fezabilitate. Probabil din acest motiv, ședința a fost anunțată de pe o zi pe alta. Studiul aflat pe site -ul Primăriei Cluj-Napoca vorbește despre un cost la metrou de 2 miliarde de euro.
Costurile metroului sunt importante. Un kilometru de linie ar costa nu mai puțin de 97,6 de milioane de euro.
Sursa: Club Feroviar
- R936
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
R936
Clujul, cu susul în jos. Se cumpără autobuze care să înlocuiască troleibuzele, până se sapă pentru metrou
Clujul va fi un uriaș șantier, odată cu începerea lucrărilor pentru metrou. Teoretic, prima săpătură se va face în 2023, așa că mai avem un an de liniște. Apoi, o să ne fie dor de ambuteiajele de acum. 🙂
Dacă proiectul va fi început, vor începe lucrări în mai multe zone ale orașului. Cele nouă stații din prima etapă a proiectului se vor realiza prin săpătură deschisă.
“Ca să grăbim lucrările, stațiile se vor realiza prin metoda top-down. Se va amplasa un tavan pe piloți, apoi vor putea continua săpăturile în interior. Astfel, vom reduce disconfortul pe o perioadă de circa nouă luni”, a spus Ionel Oprea, proiectantul principal.
Luna trecută, project managerul centurii metropolitane avertiza că sincronizarea proiectelor centurii și metroului va face din Cluj un oraș insuportabil. „Vom suferi… Și acasă când zugrăvești ajungi să suferi. Administrația locală din zona metropolitană va trebui să informeze populația și să o pregătească. Va fi un mare deranj pe durata construcției centurii și metroului, mai ales dacă se vor face deodată”, a spus Ciprian Comșulea.
Timp de 5-10 ani ne mutăm la prieteni :). “Va fi deranj mare, vom suferi cu toții”
Pe durata cât Clujul va fi cu susul în jos, liniile de troleibuz vor fi înlocuite cu autobuze. “Am decis să cumpărăm 60 de autobuze noi pe proiectul metroului, care să înlocuiască troleibuzele. O condiție obligatorie a contractorului este să deviem transportul public, care să circule însă permanent”, a mai afirmat Oprea.
La riscul blocării orașului s-a referit și consilierul local Anca Ciubăncan. “Execuția lucrărilor va bloca total circulația, pe o durată incertă, dacă avem în vedere riscul unor vestigii arheologice”, a transmis Ciubăncan.
https://media9.ro/clujul-cu-susul-in-jos ... -metrou/
Clujul, cu susul în jos. Se cumpără autobuze care să înlocuiască troleibuzele, până se sapă pentru metrou
Clujul va fi un uriaș șantier, odată cu începerea lucrărilor pentru metrou. Teoretic, prima săpătură se va face în 2023, așa că mai avem un an de liniște. Apoi, o să ne fie dor de ambuteiajele de acum. 🙂
Dacă proiectul va fi început, vor începe lucrări în mai multe zone ale orașului. Cele nouă stații din prima etapă a proiectului se vor realiza prin săpătură deschisă.
“Ca să grăbim lucrările, stațiile se vor realiza prin metoda top-down. Se va amplasa un tavan pe piloți, apoi vor putea continua săpăturile în interior. Astfel, vom reduce disconfortul pe o perioadă de circa nouă luni”, a spus Ionel Oprea, proiectantul principal.
Luna trecută, project managerul centurii metropolitane avertiza că sincronizarea proiectelor centurii și metroului va face din Cluj un oraș insuportabil. „Vom suferi… Și acasă când zugrăvești ajungi să suferi. Administrația locală din zona metropolitană va trebui să informeze populația și să o pregătească. Va fi un mare deranj pe durata construcției centurii și metroului, mai ales dacă se vor face deodată”, a spus Ciprian Comșulea.
Timp de 5-10 ani ne mutăm la prieteni :). “Va fi deranj mare, vom suferi cu toții”
Pe durata cât Clujul va fi cu susul în jos, liniile de troleibuz vor fi înlocuite cu autobuze. “Am decis să cumpărăm 60 de autobuze noi pe proiectul metroului, care să înlocuiască troleibuzele. O condiție obligatorie a contractorului este să deviem transportul public, care să circule însă permanent”, a mai afirmat Oprea.
La riscul blocării orașului s-a referit și consilierul local Anca Ciubăncan. “Execuția lucrărilor va bloca total circulația, pe o durată incertă, dacă avem în vedere riscul unor vestigii arheologice”, a transmis Ciubăncan.
https://media9.ro/clujul-cu-susul-in-jos ... -metrou/
- orex
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
orex
Cum va arăta viitorul metrou din Cluj-Napoca. ANIMAȚIE VIDEO
Consiliul local a aprobat studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou din Cluj-Napoca (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici). Metroul va avea o lungime de 21,03 km, va dispune de 19 stații și va fi gata în 2030, scrie primarul din Cluj-Napoca Emil Boc.
Emil Boc a publicat o animație video a viitorului metrou care va fi construit în Cluj-Napoca, al doilea oraș după București care ar beneficia de acest mijloc de transport.
„Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.
Investiția totală: 2.052.196.984 EURO. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, Alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.
În imaginile de mai jos puteți vizualiza o simulare video a câtorva stații ale viitorului metrou clujean.
Proiectul de hotărâre și documentația tehnică pot fi consultate aici: https://primariaclujnapoca.ro/…/proiect- ... are-1…/”, a scris Emil Boc pe Facebook.
https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotde ... 3705699/
Cum va arăta viitorul metrou din Cluj-Napoca. ANIMAȚIE VIDEO
Consiliul local a aprobat studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou din Cluj-Napoca (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici). Metroul va avea o lungime de 21,03 km, va dispune de 19 stații și va fi gata în 2030, scrie primarul din Cluj-Napoca Emil Boc.
Emil Boc a publicat o animație video a viitorului metrou care va fi construit în Cluj-Napoca, al doilea oraș după București care ar beneficia de acest mijloc de transport.
„Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații.
Investiția totală: 2.052.196.984 EURO. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, Alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.
În imaginile de mai jos puteți vizualiza o simulare video a câtorva stații ale viitorului metrou clujean.
Proiectul de hotărâre și documentația tehnică pot fi consultate aici: https://primariaclujnapoca.ro/…/proiect- ... are-1…/”, a scris Emil Boc pe Facebook.
https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotde ... 3705699/
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Sursa: Monitorul de Cluj
Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, a căruia durată de execuţie este estimată la circa 10 ani, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.
„Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii 'Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan'. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Cărbunaru.
Potrivit acestuia, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti.
„Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”, a menţionat oficialul Guvernului.
Sursa: Monitorul de Cluj
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
subway guru
Primarul Boc anunta licitatie de executie metrou in luna februarie.
Va fi cartulie galbena, cu proiectare si tot tacamul all inclusive.
Primarul Boc anunta licitatie de executie metrou in luna februarie.
Va fi cartulie galbena, cu proiectare si tot tacamul all inclusive.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Și un articol pe această temă:
Sursa: Știri de Cluj
Și un articol pe această temă:
Metroul Clujului va intra în licitație în februarie 2022, iar apoi lucrurile nu mai pot fi controlate. Totul va depinde de firmele care vor participa și dacă vor fi contestații.
”Vom încheia împreună cu Florești un protocol prin care comuna Florești ne va mandata pentru a demara și derula procedurile de licitație în vederea realizării acestui obiectiv. Termen: 17 ianuarie 2022, de a trece prin consiliul local aceste protocoale de colaborare. Licitația o vom lansa în luna februarie și trebuie să ne rugăm să nu fie contestații”, a spus primarul Emil Boc, la conferința de presă de luni, 3 ianuarie, prima din ultimul an.
Activistul civic Szakats Istvan a fost pomenit de primarul Emil Boc și catalogat drept principalul dușman al metroului și centurii metropolitane.
Szakats a analizat cele spuse de primar și a precizat că acesta a încercat să deruteze opinia publică.
Sursa: Știri de Cluj
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Sursa: Digi24
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, miercuri, că a semnat protocolul de colaborare pentru construcția metroului de la Cluj-Napoca și Florești. Traseul va avea 21 de kilometri, 19 stații, iar lucrările de bază ar trebui încheiate până în anul 2026.
"Am semnat astăzi protocolul de colaborare pentru construcţia metroului de la Cluj-Napoca şi Floreşti. Traseul va avea 21 de km, cu 19 staţii. Din estimările preliminare va transporta până la 164.000 de călători pe zi în anul 2030", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat că Ministerul Transporturilor va finanţa acest obiectiv prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar valoarea totală estimată este de două miliarde de euro.
Primăriile Cluj-Napoca şi Floreşti se vor ocupa de licitaţia pentru proiectarea şi execuţia acestui proiect, dar şi de implementarea contractului, a precizat ministrul, adăugând că lucrările de bază pentru primele 9 staţii trebuie încheiate până în anul 2026.
La finele anului trecut, MTI a anunţat aprobarea de către Executiv a indicatorilor tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou Cluj, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) fiind de aproape 10,113 miliarde lei.
Prin obiectivul de investiţii "Tren metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj" se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran. Amplasamentul este în judeţul Cluj, municipiul Cluj-Napoca şi comuna Floreşti. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10.112.816.000 lei, iar finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile (inclusiv Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă), de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca şi al UAT Comuna Floreşti, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, se menţiona în comunicatul MTI, potrivit Agerpres.
Sursa: Digi24
- V2A
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
V2A
https://economedia.ro/breaking-contractu ... bPuD8szQ
BREAKING Contractul de 1,3 miliarde euro de pentru metroul din Cluj-Napoca a fost scos la licitație
Municipiul Cluj-Napoca a scos la licitație contractul de proiectare și execuție a magistralei de metrou din localitate, primul și singurul proiect de metrou din afara Bucureștiului. Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul va primi o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR.
„Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ, ceea ce va permite punerea în funcțiune după executarea tuturor lucrărilor și dotarea completă. Lucrările aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens)”, este descrierea achiziției.
Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca este un contract „la cheie” care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren.
Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri.
Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:
Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.
Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.
Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.
„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
https://economedia.ro/breaking-contractu ... bPuD8szQ
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
PTMZ
Și link-ul licitației:
https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100138802
Termene limită:
- depuneri oferte: 9 mai
- evaluări: 30 noiembrie
Și link-ul licitației:
https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100138802
Termene limită:
- depuneri oferte: 9 mai
- evaluări: 30 noiembrie
- orex
-
Posted:
-
Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca
orex
Contract-record pentru consultanță în România : serviciile de supervizare pentru execuția Magistralei de Metrou din Cluj costă 125 milioane lei
Contract-record pentru consultanță în România : serviciile de supervizare pentru execuția Magistralei de Metrou din Cluj costă 125 milioane lei
Primăria Cluj Napoca ar putea plăti până la 125 de milioane de lei pentru supervizarea magistralei de metrou din municipiu, potrivit unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Este un contract-record pentru acest tip de servicii, direct proporțional cu valoarea estimată a contractului de proiectare și execuție : 6,66 miliarde lei (1,3 miliarde Euro). Serviciile de supervizare înseamnă practic, consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție, dar și în perioada de garanție. Contractul pentru Magistrala M 1 cu 19 stații a fost lansat în licitație în martie și este unul de tip ,,la cheie”. Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren. Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri. Inițial, termenul pentru depunerea ofertelor era stabilit pentru 9 mai, dar Primăria a prelungit data -limită până la 24 iunie. Durata contractului de proiectare și execuție este de 8 ani.
,,Servicii de supervizare proiect (consultanță) aferent obiectivului de investitii: „PROIECTARE ȘI EXECUȚIE LUCRĂRI DE INFRASTRUCTURĂ (STRUCTURĂ DE REZISTENȚĂ, CALE DE RULARE, FINISAJE, SISTEME DE INSTALAȚII), AUTOMATIZARE TRAFIC, RACORDARE ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ AFERENTE OBIECTIVULUI DE INVESTIȚIE „TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA – ETAPA I A SISTEMULUI DE TRANSPORT METROPOLITAN RAPID CLUJ: MAGISTRALA I DE METROU ȘI TREN METROPOLITAN” se arată în anunțul de intenție, documentația completă cu caietul de sarcini urmând să fie disponibile în SEAP la jumătatea lunii. Experții tehnici ai Asocierii SWS Engineering S.p.A., SYSTRA și METRANS Engineering S.R.L (responsabili și cu întocmirea documentatiei tehnico economice incluse în Documentatia de atribuire) vor verifica ofertele tehnice și financiare în calitate de experți cooptați pe lângă comisia de evaluare.
📖 Pagination options