Topic: Petiție - Înființarea Muzeului Transportului Bucureștean
72 posts, 197236 views
📖 Pagination options
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
andreiiul
Raspunsul DCMB este unul strict tehnic, folosindu-se de criteriile stabilite prin lege.
STB de asemenea i-a dus de nas si le-au prezentat celor de DCMB tot ce au cerut, dar fara a contracara argumentele asociatie.
Inca o data observam lipsa de interes din partea autoritatilor locale sau centrale de a avea ce prezenta generatiilor viitoare.
Poate era buna si o parere si din partea Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida.
Raspunsul DCMB este unul strict tehnic, folosindu-se de criteriile stabilite prin lege.
STB de asemenea i-a dus de nas si le-au prezentat celor de DCMB tot ce au cerut, dar fara a contracara argumentele asociatie.
Inca o data observam lipsa de interes din partea autoritatilor locale sau centrale de a avea ce prezenta generatiilor viitoare.
Poate era buna si o parere si din partea Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida.
- Asociația Metrou Ușor
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Asociația Metrou Ușor
Avem nevoie acum mai mult decât oricând de ajutorul vostru! STB licitează astăzi la fier vechi și ultimele vehicule istorice pe care le mai deține: tramvaie, troleibuze și autobuze românești unicate, de patrimoniu tehnic național, o parte din ele fiind păstrate ani de zile cu scopul precis de a fi restaurate și expuse la parade.
Este a doua oară când STB încearcă să caseze istoria noastră. Suntem pe cale să pierdem ultimele troleibuze și autobuze unicat produse la fosta ROCAR, ultimul tramvai bidirecțional V2A ce a inaugurat în 1983 linia supranumită azi „metrou ușor”, prototipurile tramvaielor Bucur 1 - primele tramvaie moderne din București, dar și ultimele două autobuze DAF - cândva prezente pe mai toate liniile capitalei. Toate acestea au fost simboluri ale transportului bucureștean și ale industriei naționale. Deși Bucureștiul a produs mii de tramvaie, troleibuze și autobuze de-a lungul generațiilor, flota muzeală a STB se rezumă la doar 3 tramvaie românești de epocă ce ies o singură dată pe an la paradă.
Asociația Metrou Ușor a trimis către Direcția pentru Cultură a Municipiului București un dosar cu 15 anexe ce dovedește valoarea istorică a fiecărui vehicul în parte. Răspunsul primit de la ei este halucinant, cu argumente foarte slabe și pline de erori. Se spune că Asociația "probabil face o confuzie". STB nu a oferit niciun răspuns, deși termenul legal a fost depășit de mult.
Direcția pentru Cultură a Municipiului București dezamagește și șochează, Direcția considerând faptul că primele vagoane V2S-T BUCUR 3001 și 3002 nu ar fi prototipuri, specificând mai mulți ani greșiți de fabricare, denumiri tehnice eronate, precum și precizând că vehiculele au un << grad ridicat de uzură >> și că << sunt depreciate fizic și economic >>, asta deși vorbim despre niște vehicule istorice retrase din circulație. Asociația consideră absolut normal ca acestea să fie depreciate contabil și să aibă un grad de uzură fizică din timpul vieții comerciale active, nu înțelegem de ce ar fi acesta un argument pentru a nu salva cele 9 vehicule istorice unicat. Cel mai grav însă, pentru o instituție de profil, Direcția nu a citat nici măcar o Lege pe baza căreia a ajuns la respectivele concluzii.
Asociația consideră astfel analiza Direcției pentru Cultură a Municipiului București ca fiind eronată, incompletă și cu o serie de argumente absurde nejustificate din punct de vedere tehnico-juridic precum << deprecierea economică >>, aspecte care nu prezintă interes din punct de vedere al patrimoniului istoric.
OPRIȚI CASAREA ISTORIEI! Cerem încă o dată scoaterea patrimoniului de pe lista de casat și expunerea lui în Muzeul Transportului Bucureștean. Avem în spate o petiție semnată de peste 2400 de oameni. Semnați și voi petiția pentru salvarea istoriei transportului bucureștean! https://campaniamea.declic.ro/petitions ... ucurestean
Consultați comunicatul oficial precum și răspusul Direcției anexat aici:
Avem nevoie acum mai mult decât oricând de ajutorul vostru! STB licitează astăzi la fier vechi și ultimele vehicule istorice pe care le mai deține: tramvaie, troleibuze și autobuze românești unicate, de patrimoniu tehnic național, o parte din ele fiind păstrate ani de zile cu scopul precis de a fi restaurate și expuse la parade.
Este a doua oară când STB încearcă să caseze istoria noastră. Suntem pe cale să pierdem ultimele troleibuze și autobuze unicat produse la fosta ROCAR, ultimul tramvai bidirecțional V2A ce a inaugurat în 1983 linia supranumită azi „metrou ușor”, prototipurile tramvaielor Bucur 1 - primele tramvaie moderne din București, dar și ultimele două autobuze DAF - cândva prezente pe mai toate liniile capitalei. Toate acestea au fost simboluri ale transportului bucureștean și ale industriei naționale. Deși Bucureștiul a produs mii de tramvaie, troleibuze și autobuze de-a lungul generațiilor, flota muzeală a STB se rezumă la doar 3 tramvaie românești de epocă ce ies o singură dată pe an la paradă.
Asociația Metrou Ușor a trimis către Direcția pentru Cultură a Municipiului București un dosar cu 15 anexe ce dovedește valoarea istorică a fiecărui vehicul în parte. Răspunsul primit de la ei este halucinant, cu argumente foarte slabe și pline de erori. Se spune că Asociația "probabil face o confuzie". STB nu a oferit niciun răspuns, deși termenul legal a fost depășit de mult.
Direcția pentru Cultură a Municipiului București dezamagește și șochează, Direcția considerând faptul că primele vagoane V2S-T BUCUR 3001 și 3002 nu ar fi prototipuri, specificând mai mulți ani greșiți de fabricare, denumiri tehnice eronate, precum și precizând că vehiculele au un << grad ridicat de uzură >> și că << sunt depreciate fizic și economic >>, asta deși vorbim despre niște vehicule istorice retrase din circulație. Asociația consideră absolut normal ca acestea să fie depreciate contabil și să aibă un grad de uzură fizică din timpul vieții comerciale active, nu înțelegem de ce ar fi acesta un argument pentru a nu salva cele 9 vehicule istorice unicat. Cel mai grav însă, pentru o instituție de profil, Direcția nu a citat nici măcar o Lege pe baza căreia a ajuns la respectivele concluzii.
Asociația consideră astfel analiza Direcției pentru Cultură a Municipiului București ca fiind eronată, incompletă și cu o serie de argumente absurde nejustificate din punct de vedere tehnico-juridic precum << deprecierea economică >>, aspecte care nu prezintă interes din punct de vedere al patrimoniului istoric.
ani eronati DCMB VIN.jpg (475.57 KB; downloaded 4432 times)
OPRIȚI CASAREA ISTORIEI! Cerem încă o dată scoaterea patrimoniului de pe lista de casat și expunerea lui în Muzeul Transportului Bucureștean. Avem în spate o petiție semnată de peste 2400 de oameni. Semnați și voi petiția pentru salvarea istoriei transportului bucureștean! https://campaniamea.declic.ro/petitions ... ucurestean
Consultați comunicatul oficial precum și răspusul Direcției anexat aici:
Comunicat ONG Metrou Usor istoria la fier vechi.pdf
Comunicat ONG Metrou Usor istoria la fier vechi.pdf (495.73 KB; downloaded 1449 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
ADK
Nu știu când o să reușiți să pricepeți că pe absolut nimeni nu interesează istoria transportului în comun bucureștean. Este adevărat că s-au tăiat vehicule importante și se mai taie dar pentru ei scopul este profitul și decența lor (bine, mai puțin în cazul tramvaielor, din cauza prețului foarte ridicat de achiziție/construcție), nu mașinile în sine că sunt fabricate de X, care astăzi a falimentat, și doar datorită prezenței acelor vehicule (mă refer la 98, 7459 și 7460) ar indica că a existat cândva și Rocar, fabrică ce producea autobuze, troleibuze și autoutilitare chiar în București. Nu vreau să credeți că sunt contra ridicării unui muzeu, și eu îmi doresc, mai ales în cazul DAF-urilor, însă vreau chiar personal să fac ceva, find suficient să salvez măcar un autobuz ca Alexandru B. și să-l am funcțional și înmatriculat, nu să mai aștept și să le explic/cer ajutorul la toți deoarece rezultatul final dat de autorități este oricum unul dezamăgitor. Semnăturile arată totuși un interes mai mult din partea pasionaților, nu a locuitorilor și nu doar din București, dar este un număr încă prea mic cele peste 2100 de semnături care nu sunt (ca fapt-divers) nici măcar jumătate din angajații regiei, ce să mai zic de locuitori, care să demonstreze într-adevăr un interes în salvarea acelor vehicule (să nu uităm că și la Ploiești la fel s-a întâmplat, și acum urmează Timișoara).
Nu știu când o să reușiți să pricepeți că pe absolut nimeni nu interesează istoria transportului în comun bucureștean. Este adevărat că s-au tăiat vehicule importante și se mai taie dar pentru ei scopul este profitul și decența lor (bine, mai puțin în cazul tramvaielor, din cauza prețului foarte ridicat de achiziție/construcție), nu mașinile în sine că sunt fabricate de X, care astăzi a falimentat, și doar datorită prezenței acelor vehicule (mă refer la 98, 7459 și 7460) ar indica că a existat cândva și Rocar, fabrică ce producea autobuze, troleibuze și autoutilitare chiar în București. Nu vreau să credeți că sunt contra ridicării unui muzeu, și eu îmi doresc, mai ales în cazul DAF-urilor, însă vreau chiar personal să fac ceva, find suficient să salvez măcar un autobuz ca Alexandru B. și să-l am funcțional și înmatriculat, nu să mai aștept și să le explic/cer ajutorul la toți deoarece rezultatul final dat de autorități este oricum unul dezamăgitor. Semnăturile arată totuși un interes mai mult din partea pasionaților, nu a locuitorilor și nu doar din București, dar este un număr încă prea mic cele peste 2100 de semnături care nu sunt (ca fapt-divers) nici măcar jumătate din angajații regiei, ce să mai zic de locuitori, care să demonstreze într-adevăr un interes în salvarea acelor vehicule (să nu uităm că și la Ploiești la fel s-a întâmplat, și acum urmează Timișoara).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
ByOnu
Ploiesti si Timisoara au fost totusi un succes pentru Asociatie, vehiculele muzeabile fiind salvate.
Vezi aici: viewtopic.php?f=408&t=4797&start=14#p363454 si aici: viewtopic.php?f=395&t=4953#p336405
Ploiesti si Timisoara au fost totusi un succes pentru Asociatie, vehiculele muzeabile fiind salvate.
Vezi aici: viewtopic.php?f=408&t=4797&start=14#p363454 si aici: viewtopic.php?f=395&t=4953#p336405
- ADK
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
ADK
De Timișoara nu știam, dar la Ploiești tot așa vehiculele pentru muzeu au fost tăiate (adică troleibuzele Renault și Rocar (exceptând gresorul), FBW și autobuzele DAC), singurele rămase find doar tramvaiele, ceva Ikarus și singurul Rocar 312E. Oricum Ikarus va lua CTP Iași (să sperăm că reușesc), poate și troleibuzul, iar la TCE să rămână măcar tramvaiul V3A.
De Timișoara nu știam, dar la Ploiești tot așa vehiculele pentru muzeu au fost tăiate (adică troleibuzele Renault și Rocar (exceptând gresorul), FBW și autobuzele DAC), singurele rămase find doar tramvaiele, ceva Ikarus și singurul Rocar 312E. Oricum Ikarus va lua CTP Iași (să sperăm că reușesc), poate și troleibuzul, iar la TCE să rămână măcar tramvaiul V3A.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Puss in Boots
Iasul are deja un Rocar adus de la Piatra. N-am auzit sa fie vorba de asa ceva. Mai bine ar aduce si un ikarus scurt, stiu ca au rezervat unul lung.
Iasul are deja un Rocar adus de la Piatra. N-am auzit sa fie vorba de asa ceva. Mai bine ar aduce si un ikarus scurt, stiu ca au rezervat unul lung.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
ADK
Acela e un Rocar 212E iar TCE are Rocar 312E, nu știu dacă mai are și Clujul pentru muzeul propriu. Iașiul are acum ocazia, sau cel puțin în viitorul apropriat, să ia unul dintre cele 2 Ikarusuri păstrate de TCE (2160 sau 2185) iar pentru unul scurt care încă circulă să aștepte retragerea lor sau când va mai urma o nouă achiziție de autobuze în Ploiești.
Acela e un Rocar 212E iar TCE are Rocar 312E, nu știu dacă mai are și Clujul pentru muzeul propriu. Iașiul are acum ocazia, sau cel puțin în viitorul apropriat, să ia unul dintre cele 2 Ikarusuri păstrate de TCE (2160 sau 2185) iar pentru unul scurt care încă circulă să aștepte retragerea lor sau când va mai urma o nouă achiziție de autobuze în Ploiești.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Puss in Boots
Iasul are rezervat din ce stiu un Ikarus lung de la Ploiesti dar atat (nu cele doua de care se vorbeste). Cat despre trolee (scurte sau articulate - vezi Tg.Jiu) nu stiu nimic. La Iasi e foarte greu sa se apuce sa reconditioneze tramvaiele care stau sa se dezintegreze daramite sa ia altele....ce s-a luat pana acum si ce se va mai lua sau face a fost/este si va fi o minune.
Iasul are rezervat din ce stiu un Ikarus lung de la Ploiesti dar atat (nu cele doua de care se vorbeste). Cat despre trolee (scurte sau articulate - vezi Tg.Jiu) nu stiu nimic. La Iasi e foarte greu sa se apuce sa reconditioneze tramvaiele care stau sa se dezintegreze daramite sa ia altele....ce s-a luat pana acum si ce se va mai lua sau face a fost/este si va fi o minune.
- Asociația Metrou Ușor
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
Asociația Metrou Ușor
BREAKING NEWS
Toate cele 9 vehicule propuse oficial pentru muzeu, în repetate rânduri, de către Asociația Metrou Ușor au fost scoase de pe lista pentru fier vechi!
Pentru moment nu avem mai multe informații, în afara notei de informare din partea Bursei Române de Mărfuri. Acestea nu se mai regăsesc în lista vehiculelor scoase la mezat.
Ultimele luni nu au fost ușoare, vehiculele istorice apărând de două ori pe lista pentru fier vechi. Mulțumim societății civile și partenerilor din Cluj, Iași, Ploiești, Timișoara, Oradea, Constanța și tuturor celorlalte comunități unite de pasionați pentru susținerea imensă de care au dat dovadă inițiativei Metrou Ușor. Mulțumim și partenerilor media fără de care aceste știri nu ar fi ajuns la atât de multe persoane. Cu ajutorul vostru ne apropiem de 2500 de semnături.
BREAKING NEWS
Toate cele 9 vehicule propuse oficial pentru muzeu, în repetate rânduri, de către Asociația Metrou Ușor au fost scoase de pe lista pentru fier vechi!
Pentru moment nu avem mai multe informații, în afara notei de informare din partea Bursei Române de Mărfuri. Acestea nu se mai regăsesc în lista vehiculelor scoase la mezat.
Ultimele luni nu au fost ușoare, vehiculele istorice apărând de două ori pe lista pentru fier vechi. Mulțumim societății civile și partenerilor din Cluj, Iași, Ploiești, Timișoara, Oradea, Constanța și tuturor celorlalte comunități unite de pasionați pentru susținerea imensă de care au dat dovadă inițiativei Metrou Ușor. Mulțumim și partenerilor media fără de care aceste știri nu ar fi ajuns la atât de multe persoane. Cu ajutorul vostru ne apropiem de 2500 de semnături.
colaj nou 9 vehicule MU.png (1.95 MB; downloaded 3701 times)
- CiprianTRB
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
ADK
Sincer nu mă așteptam. În ce situație se află fiecare vehicul în parte? de 1270 știu că mai e doar o carcasă și că sincer n-aveți ce face cu el, păstrați ce mai aveți întreg sau nu foarte greu de recompletat/reparat, părerea mea. Trebuia de mai devreme acționat și pentru oprirea ultimelor autobuze Ikarus 260, Iveco și chiar IK4.
Sincer nu mă așteptam. În ce situație se află fiecare vehicul în parte? de 1270 știu că mai e doar o carcasă și că sincer n-aveți ce face cu el, păstrați ce mai aveți întreg sau nu foarte greu de recompletat/reparat, părerea mea. Trebuia de mai devreme acționat și pentru oprirea ultimelor autobuze Ikarus 260, Iveco și chiar IK4.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
aztec
Acum trebuie insistat la fiecare candidat sa ia la cunoștință cu cererea de înființare și să adere(promită) că o face dacă e ales.
Nu că ar conta în intenția de vot ...
Acum trebuie insistat la fiecare candidat sa ia la cunoștință cu cererea de înființare și să adere(promită) că o face dacă e ales.
Nu că ar conta în intenția de vot ...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
WT_fan06
ADK wrote:- După ultimele vești -
Nu știu când o să reușiți să pricepeți că pe absolut nimeni nu interesează istoria transportului în comun bucureștean.
ADK wrote:
Trebuia de mai devreme acționat și pentru oprirea ultimelor autobuze Ikarus 260, Iveco și chiar IK4.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean
ADK
Și? n-a fost așa? nu erau să fie date la valorificare din simplul fapt că nu-i interesa pe nimeni? mă refer celor ce aveau putere nu la toți ”trecătorii” de pe stradă fără pic habar de domeniu. Eu zic totuși chiar și cu răspunsul în față să nu vă bucurați prea repede, să sperăm totuși în salvarea lor în continuare (la cum se sucesc unii) și nu topite ca tot până acum, dacă s-au putut salva și în repetate rânduri doar prin analiza Direcției pentru Cultură a MB. Dar văd că iar căutați critici...
Și? n-a fost așa? nu erau să fie date la valorificare din simplul fapt că nu-i interesa pe nimeni? mă refer celor ce aveau putere nu la toți ”trecătorii” de pe stradă fără pic habar de domeniu. Eu zic totuși chiar și cu răspunsul în față să nu vă bucurați prea repede, să sperăm totuși în salvarea lor în continuare (la cum se sucesc unii) și nu topite ca tot până acum, dacă s-au putut salva și în repetate rânduri doar prin analiza Direcției pentru Cultură a MB. Dar văd că iar căutați critici...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”
•
Choose destination