Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4065 posts, 1005027 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 291
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Autobuzul electric e silenţios, dar scump
Vehiculul cu baterii, testat de RATB, e cu 60.000 € mai «piperat» decât unul pe motorină


Muncipalitatea a găsit soluţia pentru a scăpa oraşul de poluare şi a-l introduce, din punctul de vedere al transporturilor, în lumea bună.
RATB pregăteşte achiziţionarea de autovehicule ecologice cu motoare electrice. Pe străzile pline de gropi ale Capitalei a fost deja testat cel mai nou tip de autobuz hibrid, cu o capacitate de 155 de călători.
Specialiştii Primăriei Capitalei analizează la ora actuală eficienţa ecologică a maşinii care a făcut anul trecut 1.300 de km pe linia 381, de la Piaţa Reşiţa la Piaţa Victoriei. Vehiculul ecologic este propulsat de un motor Diesel şi două electrice, ultimele alimentate cu ajutorul bateriilor.

Autobuzul Mercedes Citaro, pe motorină- 198.000 €
Mai mult, autobuzul îşi poate recupera energia electrică folosită prin frânare. „Recuperarea parţială a energiei de frânare reprezintă o sursă importantă de economii, în condiţiile transportului urban de călători, datorită numărului şi frecvenţei ridicate a opririlor", ne-a spus purtătorul de cuvânt al RATB Mihai Vlădărău.

«Îşi încarcă bateriile când frânez»
Radu Constantin (40), şofer RATB: „Are un bord mult mai simplu faţă de autobuzele pe care le avem acum. Cu un singur buton închizi şi deschizi uşile. Confortul pentru pasageri este mai mare, iar podeaua mai ridicată. Îşi încarcă bateriile când frânăm. Consumă 44 litri de motorină la 100 km".

«Actualele maşini sunt mai confortabile»
Ion Milea (43), şofer RATB: „Prefer confortul cabinei din autobuzele de acum, simplităţii din maşina pe care am testat-o. Acolo spaţiul era mai mic, nu aveam aer condiţionat. Nu sunt obişnuit cu modul de deplasare. Se conduce greu, chiar dacă autobuzul pe care merg acum consumă mai mult, 47 litri de motorină la 100 km".

http://www.click.ro/actualitate/bucures ... 11091.html

 


Re: Discutii diverse Gabi23

In ziua de 18 august 2009, s-a produs un incident destul de grav pe linia 268. Doamna Rodica Rotaru, una dintre cele doua soferite ale Autobazei Alexandria, care in acea vreme era titulara pe autobuzul Mercedes Citaro #4703, a suferit un infarct la volan in zona statie Orizont. A primit ingrijiri medicale la fata locului, fiind apoi transportata la Spitalul Municipal. Autobuzul am vazut ca a reaparut in circulatie, dar dansa nu il mai conduce. As fi curios sa stiu cum se mai simte, ce s-a mai intamplat cu dumneaei, daca este bine acum  :?.

 


Re: Discutii diverse Chev Celios

Unu cu doua handicapuri.Si locomotor si mental. Va rog cititi si comentariile.
http://www.220.ro/oSnsHhaVZ2/R-A-T-B-In ... a-448-Pr-3

 


Re: Discutii diverse shoppy

Greseste si soferul, raspunsul corect ar fi fost "dar ce va face sa credeti ca nu a-si fi coborat?" nu "hai taci din gura si urca mai repede", mai ales acum cand orice dobitoc mai mult sau mai putin retardat te filmeaza si te da pe internet.
Nu conteaza ca soferul e obosit sau stresat, e treaba sindicatului sa se asigure ca soferii nu sunt nici obositi nici stresati.

 


  • Iasmin
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Iasmin

shoppy wrote:
Greseste si soferul, raspunsul corect ar fi fost "dar ce va face sa credeti ca nu a-si fi coborat?" nu "hai taci din gura si urca mai repede", mai ales acum cand orice dobitoc mai mult sau mai putin retardat te filmeaza si te da pe internet.
Nu conteaza ca soferul e obosit sau stresat, e treaba sindicatului sa se asigure ca soferii nu sunt nici obositi nici stresati.

Soferului de autobuz ii trebuie aproximativ 20-25 de secunde dupa ce a primit un semnal de carucior sa asigure astfel autobuzul:
1. trage frana de mana.
2. apasa pe avarie, anuntand ceilalti participanti ai traficului ca autobuzul va stationa pe o perioana indelungata.
3. scoti autobuzul din viteza (NEUTRU).
4. deschizi usa soferului.
5. lasi autobuzul introparte.
6. scoti aerul din scaune pentru a te putea ridica.
7. cauti manusi sau o carpa pentru a ridica trapa. In cel mai nefericit caz scoti un patent din scule, autobuzele din seria 41XX, 42XX avand rupta tragatoarea de la trapa.
8. Cobori din autobuz!

shoppy, nu cred ca soferul a gresit spunand sa TACA si urca mai repede. Soferul respectiv pierde minute coborand si urcand trapa. Calculeaza si tu: 3 handicapati pe semicursa + 2 minut pentru urcarea si coborarea fiecaruia cat va rezulta? Ai condus vreodata un autobuz 5 zile pe saptamana timp de 9 ore? Este usor pentru dansii?

 


Re: Discutii diverse shoppy

Am impresia ca tu ai o gandire comunisto-infantila, sa stabilim niste chestii inainte de a putea continua discutia:

Nu ti se pare o prostie sa se puna niste rampe si apoi sa se faca justificari ca nu e timp sa se foloseasca?
Ai vazut vreun clip de promovare a transportului in comun dintr-o tara cu apa calda?
De asta s-a facut sofer de autobuz, ca sa bata obrazu altuia ca cat de greu ii e lui si ce munca grea face?

Sau pe scurt, esti multumit sa traiesti in capitala republicii bananiere Romania sau vrei ceva mai mult?

 


Re: Discutii diverse dot com

Autobaza Alexandriei a introdus azi Mercedes Citaro pe linia 117. Am vazut azi pe #4715 si pe #4707 pe aceasta linie.  :)

 


  • Adrian Dorofte
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Adrian Dorofte

Scuzati limbajul, dar astia de la Autobaza Alexandria mi se par de-a dreptul cretinei. Cum naiba sa mai bagi o linie cu Citaro, cand tu de-abia faci fata celorlalte linii pe care le gestionezi? :evil:

105,116,168,226,268,302,385,si jumatate din turele de pe 635. Hmm, nu sunt putine deloc, nu?Se pare ca asta cred cei de la Alexandria.

Sper ca macar sa nu fie pe atat de neinspirati incat sa faca din 117 linie full Citaro. :?

S-a zis cu frecventele cat de cat acceptabile de pe 268, spre exemplu. 168 e pierdut de mult, dupa 385, la pranz cel putin, iti urmaresti urechile lungindu-se in timp ce astepti in statie, 116 ce mai functiona cat de cat acceptabil data fiind lungimea traseului, dar tare cred ca va fi VAX de acum inainte, 105 e durere, 226 mai are un pic si clacheaza. Nu vad importanta liniei 302;o circula ea plina, dar doar in cazul in care autobuzul stationeaza foarte mult la Ghencea in terminal, caci altfel e cam gol. Macar de s-ar scoate cateva ture de pe fantomatica 635.

P.S.Si mai e o treaba-vad ca le place mult sa trimita Citaro 2(care sunt mai noi si mai sofisticate decat Citaro 1) pe 117, dupa cum se desprinde din mesajul 'antevorbitorului' meu. La fel se intampla si pe 302... :x

 


Re: Discutii diverse Chev Celios

Daca erau doar doua-trei Citaro pe 117 e foarte posibil sa fi fost rezervele.

 


Re: Discutii diverse dot com

Pe linia 117 circula in paralel autobuze Iveco si Mercedes (1 si 2).

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

Iasmin wrote:
Soferului de autobuz ii trebuie aproximativ 20-25 de secunde dupa ce a primit un semnal de carucior sa asigure astfel autobuzul:
1. trage frana de mana.
2. apasa pe avarie, anuntand ceilalti participanti ai traficului ca autobuzul va stationa pe o perioana indelungata.
3. scoti autobuzul din viteza (NEUTRU).
4. deschizi usa soferului.
5. lasi autobuzul introparte.
6. scoti aerul din scaune pentru a te putea ridica.
7. cauti manusi sau o carpa pentru a ridica trapa. In cel mai nefericit caz scoti un patent din scule, autobuzele din seria 41XX, 42XX avand rupta tragatoarea de la trapa.
8. Cobori din autobuz!

shoppy, nu cred ca soferul a gresit spunand sa TACA si urca mai repede. Soferul respectiv pierde minute coborand si urcand trapa. Calculeaza si tu: 3 handicapati pe semicursa + 2 minut pentru urcarea si coborarea fiecaruia cat va rezulta? Ai condus vreodata un autobuz 5 zile pe saptamana timp de 9 ore? Este usor pentru dansii?


Nu ai dreptate aici, cand au venit primele Citaro am participat la mai multe scolarizari, oprirea pentru deschiderea trapei nu dureaza cu mult mai mult decat oprirea normala, soferul doar trage frana de mana, avariile nu sunt necesare pentru autobuze in statii. Iar pentru deschiderea trapei soferul nici macar nu trebuie sa se aplece, toate autobuzele sunt dotate cu un tragator metalic special pentru deschiderea trapei (ca le-au rupt/pierdut/aruncat e exclusiv vina lor). Si in plus soferul este la servici si este platit pentru orele efectuate deci trebuie sa respecte obligatiile de servici, oricum se plangeau sindicatele ca stau prea mult jos soferii/vatmanii, acum au ocazia sa faca miscare.

Motivul aparitiei de Citaro pe 117 este simplu, IVECO nu mai sunt functionale decat maxim 10, restul sunt ori picate, ori nu au mai trecut ITPul. Iar aparitia Citaro 2 pe linii rau famate este simplu de explicat si deja sunt hartii prin mai multe autobaza pentru trimiterea de Citaro 2 in mare majoritate pe linii ca 139, 173, 226, 116, 102 etc din cauza faptului ca au camere video pentru descurajarea infractiunilor in mijloacele de transport in comun.

 


Re: Discutii diverse Chev Celios

De zilele trecute Floreasca a pierdut turele din linia 616.La ora actuala decat Titan mai deserveste linia 616.

 


  • Adrian Dorofte
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Adrian Dorofte

^ OFFTOPIC:

"La ora actuala decat Titan mai deserveste linia 616."

O fi, n-o fi offtopic, insa devine exasperanta meteahna multor persoane de a fi folosi adverbul "decat" in propozitii afirmative. Asadar, 'decat' se foloseste "decat" in propozitii cu semnificatie/conotatie negativa sau comparativa, in care se minimalizeaza sau maximizeaza contextual importanta unuia dintre termenii comparati raportat la celalalt/ceilalti.(sper ca nu exista dubii cu privire la exprimarea pur intentionata... :lol:)

Chev Celios, nu mi-o lua in nume de rau, dar macar incearca urmatoarele variante: "La ora actuala numai/doar Titan mai deserveste linia 616." Eu zic ca oricare dintre ele suna mai bine decat varianta ta. ;)

 


Re: Discutii diverse Gabi23

Autobaza Nordului ne-a facut azi placerea sa ne trimita inca o data pe linia 131 unul din cele 10 DAF-uri pe care le mai are,#847. Asptecte observate pe parcursul calatoriei intre Piata Presei Libere si A.S.E (mentionez ca nu am iesit special sa calatoresc cu el sau sa ii fac poze, ci pur si simplu aveam treaba in oras):

Negative:
-    Caldura nefunctionala
-    Ploua in interior
-    Afisajul frontal vizibil destul de greu pentru ca era cam aburita firma deoarece la sofer era totusi cald
-    Calatorii intrebau in fiecare statie dezorientati ce masina este si daca ajunge la Romana
-    Turnichetii pe care ii are montati (am mai vorbit despre ei, fiind o masina experiment) ingreunau urcarea si coborarea calatorilor.
-    Validatoare defecte

Pozitive:
-    Viteza de circulatie mult mai mare decat a autobuzelor Euro 3 si Euro 4, depasind pe Calea Dorobantilor intre Piata Charles de Gaulle si Sos. Stefan cel Mare mai multe autobuze 282, 331, 301 care mergeau clasic de incet desi pe aceasta portiune traficul era lejer.
-    Usile puteau fi deschise cu o lejeritate mult mai mare decat la Citaro
-    A fost vizitat totusi de o echipa de controlori intre Sos. Stefan cel Mare si A.S.E.


Daca tot nu am prins in poze linia 131 cu DAF-uri, facand poze din iunie 2008, uite ca azi am reusit aceast lucru si prevad ca nu va fi si singura zi. Duminica circulase la fel #866 tot pe 131. Nordului a luat-o pe urma celor de la Pipera, tin autobuze in garaj (si sunt absolut sigur ca azi erau destule functionale in garaj, nu tamponate sau cu alte probleme). Sigur, apreciabil ca decat sa fie un tur lipsa, bine ca a fost aceasta masina dar totusi...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2417 forum members have written 433082 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use