Topic: Stația Aparătorii Patriei
49 posts, 26284 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Statia Aparatorii Patriei
andrei11
Unele cote ca sa va puteti juca si voi cu ele, care vreti, nu ma supar.
Urmatoarea interventie, cu schitele. ( Daca nu apar noutati, desigur ).
Unele cote ca sa va puteti juca si voi cu ele, care vreti, nu ma supar.
Urmatoarea interventie, cu schitele. ( Daca nu apar noutati, desigur ).
7-3-2014 7-45-14 PM.jpg (161.21 KB; downloaded 8489 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
@andrei11
Din ce stiu eu, 'accesul lu' Piedoane' e doar o amarata de trapa de utilaje, toate statiile au asa ceva in caz ca e nevoie sa schimbi un ventilator ori un transformator mai voluminos, ce nu merge bagat pe scari ori adus cu trenul la peron...
@andrei11
Din ce stiu eu, 'accesul lu' Piedoane' e doar o amarata de trapa de utilaje, toate statiile au asa ceva in caz ca e nevoie sa schimbi un ventilator ori un transformator mai voluminos, ce nu merge bagat pe scari ori adus cu trenul la peron...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Da, Ok, dar dupa acces urmeaza "Culoarul lui Piedone" care se vede din film / din poze ca e finisat, faiantat, gresat, colorat frumos, asadar e un culoar gandit pentru public, nu pentru ventilator.
Oricum ( amandoi ) stim ca pe vremea aceea puteai ( din condei ) sa faiantezi si sa gresezi un culoar fara prea multa bataie de cap, ce s-or fi gandit oamenii, avem bani, hai sa-l faiantam / gresam, ca cine stie, poate se deschide si accesul celalalt.
Pe de alta parte subtraversarea liniilor acolo e ilogica total, daca vroiau sa faca o subtraversare de serviciu faceau una de latime minima, nu de 4 metri latime. N-are sens.
Subtraversarea aceea e gandita asa ca poate poate s-o deschide la un moment dat si accesul lui Piedone.
Da, Ok, dar dupa acces urmeaza "Culoarul lui Piedone" care se vede din film / din poze ca e finisat, faiantat, gresat, colorat frumos, asadar e un culoar gandit pentru public, nu pentru ventilator.
Oricum ( amandoi ) stim ca pe vremea aceea puteai ( din condei ) sa faiantezi si sa gresezi un culoar fara prea multa bataie de cap, ce s-or fi gandit oamenii, avem bani, hai sa-l faiantam / gresam, ca cine stie, poate se deschide si accesul celalalt.
Pe de alta parte subtraversarea liniilor acolo e ilogica total, daca vroiau sa faca o subtraversare de serviciu faceau una de latime minima, nu de 4 metri latime. N-are sens.
Subtraversarea aceea e gandita asa ca poate poate s-o deschide la un moment dat si accesul lui Piedone.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Statia Aparatorii Patriei
misterr
1. Trapa aia are dimensiunile cam cît un cavou, puțin mai lungă, nu puteai să introduci mare lucru prin ea, oricum obiecte mult mai mici decît ce ai putea introduce pe scări sau cu trenul la peron. Iar sub ea e o scară fixă metalică și un bloc de beton, care ar împiedica coborîrea obiectelor cu macaraua.
2. E un non-sens absolut ca pentru trapa aia micuță să faci ditamai culoarul lung de zeci de metri (și înalt), nu sîntem la piramidele egiptene. Dacă era o simplă trapă tehnică, era chiar lîngă complexul comercial, nu tocmai dincolo de piață. Se vede clar că e un culoar cu dimensiuni normale pentru acces pietonal.
3. Însuși Gheorghe Udriște a spus foarte clar că e vorba de al doilea acces al stației, nefinalizat, de care se știe foarte bine, și că există disponibilitate din partea Metrorex pentru finalizarea lui.
1. Trapa aia are dimensiunile cam cît un cavou, puțin mai lungă, nu puteai să introduci mare lucru prin ea, oricum obiecte mult mai mici decît ce ai putea introduce pe scări sau cu trenul la peron. Iar sub ea e o scară fixă metalică și un bloc de beton, care ar împiedica coborîrea obiectelor cu macaraua.
2. E un non-sens absolut ca pentru trapa aia micuță să faci ditamai culoarul lung de zeci de metri (și înalt), nu sîntem la piramidele egiptene. Dacă era o simplă trapă tehnică, era chiar lîngă complexul comercial, nu tocmai dincolo de piață. Se vede clar că e un culoar cu dimensiuni normale pentru acces pietonal.
3. Însuși Gheorghe Udriște a spus foarte clar că e vorba de al doilea acces al stației, nefinalizat, de care se știe foarte bine, și că există disponibilitate din partea Metrorex pentru finalizarea lui.
- misterr
-
Posted:
-
Apărătorii Patriei
misterr
Continuare la discuțiile de la Apărătorii Patriei:
Priza de aer, care înainte era vizibilă la suprafață, acum este în spatele acestui gard:
Am adăugat și puțină „culoare locală”:
Rămîneți pe recepție, vi se pregătește ceva (tot legat de „Apărătorii Patriei”)!
Continuare la discuțiile de la Apărătorii Patriei:
Priza de aer, care înainte era vizibilă la suprafață, acum este în spatele acestui gard:
P1030905.JPG (124.54 KB; downloaded 8479 times)
P1030901.JPG (122.87 KB; downloaded 8485 times)
P1030899.JPG (127.08 KB; downloaded 8478 times)
P1030897.JPG (123.94 KB; downloaded 8477 times)
Am adăugat și puțină „culoare locală”:
P1030908.JPG (139.26 KB; downloaded 8476 times)
Rămîneți pe recepție, vi se pregătește ceva (tot legat de „Apărătorii Patriei”)!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Statia Aparatorii Patriei
andrei11
Impreuna cu userul # misterr ne-am gandit – acum vreo luna – sa prezentam unele aspecte mai putin cunoscute ale statiei de metrou Aparatorii Patriei din cartierul Berceni, mai ales ca primarul corpolent al sectorului – Piedone dupa porecla – cu mare fast anunta acum mai bine de un an deschiderea unui nou acces al statiei aflat in adormire tocmai de pe vremea Socialismului Multilateral Dezvoltat. Pana la urma se pare ca acest proiect a adormit definitiv si in Epoca Capitalista.
Zis si facut, mai ales # misterr a purces la exploatarea statiei cu aparatul de fotografiat in mana, ba de cateva ori a folosit cu incredere si blocnotesul dotat cu creion si guma.
Trebuie facuta precizarea ca la fundamentarea concluziilor ce vor urma au stat la baza unele documente importante pentru noi, si anume.
Schita userului # rosetti 61
2 filmulete, unul al Pro TV – ului iar celalalt al televiziunii Realitatea Tv.
http://vid2.stirileprotv.ro/2012/01/13/60541359-2.mp4
https://www.youtube.com/watch?v=j__eQUxTnXk
https://www.youtube.com/watch?v=tPr87lv1iM8
Observatiile noastre de pe teren precum si un sir lung de discutii purtate in mediul on line. Aceste discutii au fost deseori in contradictoriu si facute pe baza a circa 60 – 70 de fotografii / schite care au circulat intre noi si care pana la urma au dus la concluziile pe care le veti citi ceva mai jos.
Google Earth.
Un prim aspect asupra caruia as vrea sa zabovim un pic este structura de rezistenta a statiei
In desen am prezentat structura de rezistenta de la nivelul peronului.
Observatii :
Structura de rezistenta a statiei se bazeaza pe peretii perimetrali din beton si pe o serie de stalpi, unii legati cu grinzi intre ei, altii nu. Deasemenea stalpii rezolva diferit preluarea fortelor verticale, stalpii din mijlocul caii de rulare fiind legati direct de planseu si fiind “pereche” iar celalalti stalpi fiind legati prin grinzi ca in figura de mai sus. Nefiind de specialitate, nu stau sa analizez de ce s-a recurs la o asemenea pozitionare si legare a stalpilor intre ei, îi las pe cunoscatori sa ofere explicatii daca doresc s-o faca.
Detaliu cu prinderea stalpilor din statie direct de planseu :
Detaliul cu grinzile care leaga stalpii din spatiile tehnice ( captura din filmul Pro Tv – ului )
Avand in vedere schita lui rosetti mai sus prezentata si pornind de la ideea ca peronul util este lung de 120 metri – nu am stat sa verific acest lucru – rezulta urmatoarele cote de gabarit ale statiei. Daca cotele nu sunt conforme, rog sa spuneti unde gresesc.
Si un desen facut de mine, care reprezinta acelasi lucru.
In continuare voi prezenta doua lucruri mai bizare referitor la culoarul de corespondenta intre cele 2 peroane de la capatul spre IMGB al statiei.
In poza de mai jos misterr cercetand mai atent culoarul a descoperit o usa, pe care am notat-o “usa lui misterr”. Parerea mea proprie – fiind si pe colt – este ca acea usa mai degraba este “usa femeii de serviciu’’ unde-si tine mopul, galeata si matura, nu seamana cu o usa care ar duce sub spatiul actual destinat “Spatiilor tehnice”
Tot vigilenta lui #misterr a descoperit o usa de serviciu la nivelul intermediar dintre peron si culoarul de legatura.
Ca sa se ajunga de la peron la culoar exista un palier de odihna, scarile nu sunt continue pana jos. Acolo este o usa. De precizat ca pe partea cealalta a scarilor ( pe peronul spre IMGB ) nu exista nici o usa.
De ce am scris acolo “Posibil spatii tehnice sub linii”
Explicatii :
La constructia statiei este greu de crezut ca atunci cand s-a realizat culoarul de legatura s-a sapat strict culoarul si nu a fost excavat intreg spatiul.
Totodata iar este greu de explicat de ce s-a preferat o asemenea legatura – cand firesc era sa se mai construiasca un vestibul normal ca in capatul celalalt al statiei. Poate numai existenta unor alte spatii la nivelul intermediar si la nivelul culoarului de legatura sa justifice cota culoarului de legatura.
De fapt trebuie sa lamurim ce sunt cu cele 2 usi, usa lui misterr si usa de la nivelul intermediar.
Urmatoarea schita apartine in totalitate lui misterr, se observa notati atat hidrantii de pe peronul spre centru cat si denumirea usilor de pe peron. Ca si bonus pozitionarea unui ventilator din spatiile tehnice.
Va urma
Impreuna cu userul # misterr ne-am gandit – acum vreo luna – sa prezentam unele aspecte mai putin cunoscute ale statiei de metrou Aparatorii Patriei din cartierul Berceni, mai ales ca primarul corpolent al sectorului – Piedone dupa porecla – cu mare fast anunta acum mai bine de un an deschiderea unui nou acces al statiei aflat in adormire tocmai de pe vremea Socialismului Multilateral Dezvoltat. Pana la urma se pare ca acest proiect a adormit definitiv si in Epoca Capitalista.
Zis si facut, mai ales # misterr a purces la exploatarea statiei cu aparatul de fotografiat in mana, ba de cateva ori a folosit cu incredere si blocnotesul dotat cu creion si guma.
Trebuie facuta precizarea ca la fundamentarea concluziilor ce vor urma au stat la baza unele documente importante pentru noi, si anume.
Schita userului # rosetti 61
fig.1.png (605.59 KB; downloaded 9418 times)
2 filmulete, unul al Pro TV – ului iar celalalt al televiziunii Realitatea Tv.
http://vid2.stirileprotv.ro/2012/01/13/60541359-2.mp4
https://www.youtube.com/watch?v=j__eQUxTnXk
https://www.youtube.com/watch?v=tPr87lv1iM8
Observatiile noastre de pe teren precum si un sir lung de discutii purtate in mediul on line. Aceste discutii au fost deseori in contradictoriu si facute pe baza a circa 60 – 70 de fotografii / schite care au circulat intre noi si care pana la urma au dus la concluziile pe care le veti citi ceva mai jos.
Google Earth.
Un prim aspect asupra caruia as vrea sa zabovim un pic este structura de rezistenta a statiei
In desen am prezentat structura de rezistenta de la nivelul peronului.
fig.2.png (140.11 KB; downloaded 9385 times)
Observatii :
Structura de rezistenta a statiei se bazeaza pe peretii perimetrali din beton si pe o serie de stalpi, unii legati cu grinzi intre ei, altii nu. Deasemenea stalpii rezolva diferit preluarea fortelor verticale, stalpii din mijlocul caii de rulare fiind legati direct de planseu si fiind “pereche” iar celalalti stalpi fiind legati prin grinzi ca in figura de mai sus. Nefiind de specialitate, nu stau sa analizez de ce s-a recurs la o asemenea pozitionare si legare a stalpilor intre ei, îi las pe cunoscatori sa ofere explicatii daca doresc s-o faca.
Detaliu cu prinderea stalpilor din statie direct de planseu :
fig.3.png (516.95 KB; downloaded 9377 times)
Detaliul cu grinzile care leaga stalpii din spatiile tehnice ( captura din filmul Pro Tv – ului )
fig.4.png (56.61 KB; downloaded 9366 times)
Avand in vedere schita lui rosetti mai sus prezentata si pornind de la ideea ca peronul util este lung de 120 metri – nu am stat sa verific acest lucru – rezulta urmatoarele cote de gabarit ale statiei. Daca cotele nu sunt conforme, rog sa spuneti unde gresesc.
fig.5.png (629.4 KB; downloaded 9358 times)
Si un desen facut de mine, care reprezinta acelasi lucru.
fig.6.png (77.98 KB; downloaded 9373 times)
In continuare voi prezenta doua lucruri mai bizare referitor la culoarul de corespondenta intre cele 2 peroane de la capatul spre IMGB al statiei.
In poza de mai jos misterr cercetand mai atent culoarul a descoperit o usa, pe care am notat-o “usa lui misterr”. Parerea mea proprie – fiind si pe colt – este ca acea usa mai degraba este “usa femeii de serviciu’’ unde-si tine mopul, galeata si matura, nu seamana cu o usa care ar duce sub spatiul actual destinat “Spatiilor tehnice”
fig.7.png (162.56 KB; downloaded 9368 times)
Tot vigilenta lui #misterr a descoperit o usa de serviciu la nivelul intermediar dintre peron si culoarul de legatura.
Ca sa se ajunga de la peron la culoar exista un palier de odihna, scarile nu sunt continue pana jos. Acolo este o usa. De precizat ca pe partea cealalta a scarilor ( pe peronul spre IMGB ) nu exista nici o usa.
fig.8.png (23.83 KB; downloaded 9363 times)
De ce am scris acolo “Posibil spatii tehnice sub linii”
Explicatii :
La constructia statiei este greu de crezut ca atunci cand s-a realizat culoarul de legatura s-a sapat strict culoarul si nu a fost excavat intreg spatiul.
Totodata iar este greu de explicat de ce s-a preferat o asemenea legatura – cand firesc era sa se mai construiasca un vestibul normal ca in capatul celalalt al statiei. Poate numai existenta unor alte spatii la nivelul intermediar si la nivelul culoarului de legatura sa justifice cota culoarului de legatura.
De fapt trebuie sa lamurim ce sunt cu cele 2 usi, usa lui misterr si usa de la nivelul intermediar.
Urmatoarea schita apartine in totalitate lui misterr, se observa notati atat hidrantii de pe peronul spre centru cat si denumirea usilor de pe peron. Ca si bonus pozitionarea unui ventilator din spatiile tehnice.
fig.9.png (35.8 KB; downloaded 9363 times)
fig.10.png (143.57 KB; downloaded 9358 times)
Va urma
- andrei11
-
Posted:
-
Statia Aparatorii Patriei
andrei11
( Continuare )
Nu am considerat necesara notarea hidrantilor de la peronul spre IMGB, dar daca este de interes se poate rezolva destul de usor.
Urmatorul desen : configurarea actuala a spatiilor tehnice, si ca bonus notarea usii de sigilare a statiei in caz de explozie atomica sau in cazul altor evenimente care necesita acest lucru.
Accesul de la suprafata, asa cum se prezinta la ora actuala,
a) la suprafata :
b) la interior
Si acum configurarea statiei in cazul in care s-ar inaugura si accesul secundar. De precizat ca e o problema la ora actuala cu acest acces, trebuie facute unele modificari pentru ca accesul sa dea intr-o zona libera, eventual lungit culoarul in afara perimetrului actual cu circa 10 metri. Nu e un cap de tara, se poate rezolva.
Si o captura Google Earth unde se pot vedea conturul statiei, pozitionarea prizei de aer, a accesului lui Piedone si a acesului actual in statie.
In final, drept bonus, din partea lui #misterr 2 poze ale prizei exterioare de aer, cea de a doua surprizand si un crampei din viata comunitatii.
( Continuare )
Nu am considerat necesara notarea hidrantilor de la peronul spre IMGB, dar daca este de interes se poate rezolva destul de usor.
Urmatorul desen : configurarea actuala a spatiilor tehnice, si ca bonus notarea usii de sigilare a statiei in caz de explozie atomica sau in cazul altor evenimente care necesita acest lucru.
fig.11.png (23.83 KB; downloaded 9347 times)
fig.12.png (40.32 KB; downloaded 9372 times)
fig.13.png (283.15 KB; downloaded 9360 times)
Accesul de la suprafata, asa cum se prezinta la ora actuala,
a) la suprafata :
fig.14.png (351.11 KB; downloaded 9441 times)
b) la interior
fig.15.png (291.45 KB; downloaded 9354 times)
fig.16.png (286.93 KB; downloaded 9353 times)
Si acum configurarea statiei in cazul in care s-ar inaugura si accesul secundar. De precizat ca e o problema la ora actuala cu acest acces, trebuie facute unele modificari pentru ca accesul sa dea intr-o zona libera, eventual lungit culoarul in afara perimetrului actual cu circa 10 metri. Nu e un cap de tara, se poate rezolva.
fig.17.png (28.05 KB; downloaded 9351 times)
fig.18.png (71.02 KB; downloaded 9350 times)
Si o captura Google Earth unde se pot vedea conturul statiei, pozitionarea prizei de aer, a accesului lui Piedone si a acesului actual in statie.
fig.19.png (718.16 KB; downloaded 9378 times)
In final, drept bonus, din partea lui #misterr 2 poze ale prizei exterioare de aer, cea de a doua surprizand si un crampei din viata comunitatii.
fig.20.png (499.28 KB; downloaded 9352 times)
- andrei11
-
Posted:
-
- Lixandru Dragos-Liviu
-
Posted:
-
Re: Staţia Apărătorii Patriei
Lixandru Dragos-Liviu
Aduc două poze de aici, cu imagini din capătul unde se află acele scări ce dau către pasajul de subtraversare (posibilă viitoare ieşire către piaţă), ca o continuare la discuţia de mai sus, despre acest subiect.
Cu câteva luni în urmă, am observat la nivelul subtraversării că era foarte multă apă, cam de o jumătate de metru.
Aduc două poze de aici, cu imagini din capătul unde se află acele scări ce dau către pasajul de subtraversare (posibilă viitoare ieşire către piaţă), ca o continuare la discuţia de mai sus, despre acest subiect.
Cu câteva luni în urmă, am observat la nivelul subtraversării că era foarte multă apă, cam de o jumătate de metru.
Aparatorii Patriei (subtraversare).jpg (280.22 KB; downloaded 9057 times)
A. Patriei (subtraversare).jpg (138.04 KB; downloaded 9053 times)
- CSL
-
Posted:
-
Re: Statia Aparatorii Patriei / M 2
CSL
Si dezgrop niște morți..
Ar fi minunat un acces nou. Poate așa se mai potolește și curentul de aer de la singurul acces. Mai ales când vin sau pleacă trenurile simultan.
În zona încercuită este îngropată o conductă de apă.
http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44.37 ... 36377&z=20
De ținut minte că toate detaliile de pe patformă sunt puse de utilizatori și nu reflectă neapărat realitatea.
Si dezgrop niște morți..
Ar fi minunat un acces nou. Poate așa se mai potolește și curentul de aer de la singurul acces. Mai ales când vin sau pleacă trenurile simultan.
În zona încercuită este îngropată o conductă de apă.
http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44.37 ... 36377&z=20
De ținut minte că toate detaliile de pe patformă sunt puse de utilizatori și nu reflectă neapărat realitatea.
Aparatorii patriei.jpg (426.23 KB; downloaded 7150 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Statia Aparatorii Patriei / M 2
subway guru
Prezenta unei conducte de apa in amplasament nu e chiar un impediment major, mai nashpa e cu canalizarile, ca astea functioneaza gravitational.
Prezenta unei conducte de apa in amplasament nu e chiar un impediment major, mai nashpa e cu canalizarile, ca astea functioneaza gravitational.
- GPS
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Statia Aparatorii Patriei / M 2
GPS
La Apărătorii Patriei abia se văd panourile pentru că sunt puse în fața sursei de lumină…
Și vechile semne ce au oferit informații călătorilor mai bine de 30 de ani…
La Apărătorii Patriei abia se văd panourile pentru că sunt puse în fața sursei de lumină…
0764D2BE-6C6C-4C49-A886-F8C383D53B6B.jpeg (922.82 KB; downloaded 2826 times)
Și vechile semne ce au oferit informații călătorilor mai bine de 30 de ani…
CDB628FE-BDD9-4D70-BAEE-A59C837C7800.jpeg (830.53 KB; downloaded 2826 times)
31B25A4E-F7DC-4054-A78A-81F7F645F863.jpeg (887.31 KB; downloaded 2826 times)
- sab
-
Posted:
-
Statia Aparatorii Patriei / M 2
sab
Si cand te gandesti ce luminoasa era statia Aparatorii Patriei la inaugurare si cum arata acum, ca o grota, cu plafonul dat jos.
Traiasca cei care distrug si nu pun nimic in loc...
Sursa foto : wikipedia
Si cand te gandesti ce luminoasa era statia Aparatorii Patriei la inaugurare si cum arata acum, ca o grota, cu plafonul dat jos.
Traiasca cei care distrug si nu pun nimic in loc...
Sursa foto : wikipedia
Metrou_-_Aparatorii_Patriei.jpg (170.3 KB; downloaded 2803 times)
📖 Pagination options