Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

150 posts, 76302 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective abc_XC

Sursa este pagina de facebook CFR Infrastructura: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/?fref=ts
Lucrări de înlocuire a unui schimbător de cale în stația CF Verești (secția Pașcani – Suceava) pentru viteza de 120 km/h
♦ Lucrările de înlocuire a schimbătorului de cale din statia Veresti au drept scop ridicarea restricției de viteză și restabilirea vitezei de circulatie a trenurilor de călători la 120 km/h.
Executant: Sucursala Regionala CF Iași/Secțiile L 5 Suceava și CT3
Perioadă de execuție: 13-14 iunie 2017

Utilaje de intervenție CFR SA:
♦ macarala feroviară EDK (125 tone)
♦ utilajul Colmar multifunctional cu deplasare mixtă (rutier-feroviar)

Caracteristici tehnice schimbător de cale montat:
♦ schimbator tip 60
♦ raza=300
♦ deviație dreapta, ace flexibile
♦ tangenta=1/9
♦ montat pe traverse de beton
Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructura1.jpg (129.46 KB; downloaded 8044 times)

CFR Infrastructura2.jpg (127.2 KB; downloaded 8024 times)

CFR Infrastructura3jpg.jpg (98.77 KB; downloaded 8039 times)

CFR Infrastructura4.jpg (109.77 KB; downloaded 8111 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective stefan_br

Am ajuns sa ne laudam cu inlocuirea unui schimbator de cale? Suntem de rasul curcilor.  :lol:

Astept sa vad pe pagina celor de la infrastructura cand semneaza contractul de reabilitare ai primilor km de pe M500.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Celestin Draganescu

Asteptam cu interes reportaje de la schimbat stalpi. :)

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

Da, schimbatorul de 160 pe directa de pe Constanta, care s-a observat in practica ca invariabil i se rupe inima la circulatie cu 160 pe directa, este acum prezentat ca o mare descoperire la 120 pe directa.

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2017/3706-24-iulie-2017-lucrari-de-reparatii-fir-i-adjud-pufesti

Tronsonul feroviar Adjud – Pufești a intrat în reparații!
Bucureşti, 25 iulie 2017

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA vă informează că între stațiile Pufești și Adjud se execută lucrări de reparații la infrastructura feroviară pe firul I, între km 238+500 și km 240+500, în vederea redeschiderii traficului feroviar.

În perioada de execuție a lucrărilor de reparații la terasamentul căii ferate, pe o lungime de 2,8 km și la cele două poduri, circulația trenurilor pe intervalul de stații Adjud - Pufești se desfășoară doar pe firul II și cu restricție de viteză de 30 km/h în zona șantierului.

Programul de lucrări este structurat în două etape de execuție, în prima fiind cuprinse lucrările pentru refacerea terasamentului, protejarea taluzului și reparații la suprastructură, iar a doua etapă va cuprinde lucrările de săpături în albia râului pentru sistematizarea scurgerii, realizarea unor racordurilor noi și montarea unor grinzi de beton în zona taluzului pentru a stopa procesul de eroziune.

Scopul acestor lucrări este reluarea traficului feroviar pe ambele firede circulaţieîntre Adjud și Pufești, creşterea vitezei şi a gradului de confort.

Valoarea contractului încheiat cu SC VIOTOP SRL este de 1,7 mil lei, finanțarea lucrărilor fiind asigurată din fonduri proprii CFR. Termenul de finalizare a lucrărilor este 18 august 2017, iar pentru nerespectarea graficului de execuție sau a termenelor prevăzute în contract se vor percepe penalități.

Menționăm că aceste lucrări sunt cuprinse în programul anual de reparații și consolidare a infrastructurii feroviare derulat din fonduri proprii ale CFR SA în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulație a trenurilor, prin creşterea vitezei şi a gradului de confort.


Aici este si o poza: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1671891126179082

 


Re: Stiri, noutati, perspective StefanD_

Se pare ca nimeni nu s-a prezentat la licitatia pentru studiul de fezabilitate al legaturii Odaile - OTP.

Club Feroviar wrote:
Proiectul s-a blocat din cauza faptului că la cele două licitații organizate de CFR SA pentru întocmirea studiului de fezabilitate nu s-a prezentat nimeni, după cum a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA. El a precizat că se va organiza o a treia licitație, iar dacă este depășită această etapă, nu vor mai fi probleme, pentru că proiectarea o vor face angajații companiei.


http://clubferoviar.ro/proiectul-bucharest-airport-train-impas/

 


Re: Stiri, noutati, perspective drbm

CFR infra


http://www.cfr.ro

DIRECŢIA COMUNICARE ŞI RELAŢII EXTERNE
Serviciul Comunicare Mass-Media.................................................................Tel/Fax: 021.317.74.38; int CFR:122312/122905
Nr: 17/2/260/06.09.2017

COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA  a alocat în primul semestru al acestui an 500 milioane de lei pentru lucrări de reparații la infrastructura feroviara

Bucureşti, 06 septembrie 2017

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a alocat, în primul semestru al acestui an, 500 de milioane de lei pentru programul de întreținere, reparații curente și reparații capitale la infrastructura feroviară publică, finanțat din surse proprii ale companiei și din fonduri de la bugetul de stat.

Programul de întreținere, reparații curente și reparații capitale, finanțat din alocațiile de la bugetul de stat, în valoare totală de 196.152.000 lei, și din surse proprii ale companiei, în valoare totală de 295.532.000 milioane lei, cuprinde 284 de proiecte structurate la nivelul celor 8 regionale de cale ferată pe o gamă complexă de lucrări la linii, terasamente, poduri, podețe, tuneluri, instalații și treceri la nivel.

La capitolul întreținere și reparații curente s-au semnat în prima jumătate a acestui an 47 de contracte de lucrări, 30 de proiecte sunt în evaluare, 12 proiecte sunt în curs de licitație, iar alte 10 proiecte au fost transmise pentru validare și urmează a fi lansate pe SEAP.

La capitolul reparații capitale, care cuprinde lucrări multianuale, s-au alocat surse financiare pentru continuarea a 62 de lucrări contractate în anii anteriori, 10 dintre acestea fiind finalizate în al II-lea trimestru, au fost semnate 12 noi contracte de lucrări, 10 proiecte sunt în licitație, fiind demarate de asemenea alte 101 proiecte, care la ora actuală se află în diferite etape de implementare. La acest capitol, un accent deosebit s-a pus pe prioritizarea proiectelor de modernizare a 74 de treceri la nivel cu calea ferată de pe întreaga rețea feroviară.

“Investițiile financiare alocate de companie pentru acest program asigură continuitate în graficul de execuție a lucrărilor multianuale, iar prin lucrările anuale derulate pe rețeaua feroviară reușim să menținem un ritm constant în strategia companiei de îmbunătățire a capacităților de exploatare oferite operatorilor de transport de călători și de marfă execuția, strategie care vizează creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță pe infrastructura feroviară publică, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Menționăm faptul că programul de întreținere, reparații curente și reparații capitale nu afectează continuitatea graficului de circulație a trenurilor de călători și de marfă, lucrări fiind executate prin asigurarea condiţiilor optime de trafic pe întreaga rețea feroviară.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-...-feroviara

 


Re: Stiri, noutati, perspective survola

Se circulă pe ”Centura de Nord” !!!

Fără marfare prin Gara Băneasa. Bucureştenii vor sta mai puţin la barieră în Pipera şi în Andronache - Cetățeanul.net - 7 sept 2017
Trenurile de marfă care vin sau se îndreaptă spre Portul Constanţa nu vor mai trece, începând de luni, prin Bucureşti, pe la Gara Băneasa, şi nu vor mai fi nevoite să dea prioritate garniturilor de călători.
După ce a fost închis circulației în ultimii cinci ani, tronsonul feroviar Pasărea – Mogoșoaia, va fi redeschis pe 11 septembrie.
În prezent, traficul trenurilor de marfă pe relația București – Constanța se desfăşoară pe la Gara Băneasa, unde trenurile trebuie să aştepte ore în şir trecerea garniturilor de călători, care au prioritate şi al căror număr este destul de mare, mai ales în sezonul estival. Compania CFR SA, responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare, a investit o sumă modică în redeschiderea secțiunii Pasărea – Mogoșoaia  care facilitează circulația atât a trenurilor de marfă cât și a celor de pasageri pe relația București Nord – Chitila – Mogoșoaia – Voluntari – Pasărea -Fundulea – Constanța.
Principalul avantaj al acestei investiţii constă în faptul că bucureştenii nu vor mai fi nevoiţi să aştepte atât de mult la barierele de pe Şoseaua Petricani, în Pipera, şi din Andronache, pe unde trec trenurile spre şi dinspre Constanţa.
Marele câştig este însă pentru transportatorii feroviari de marfă. Odată cu redeschiderea acestui tronson capacitatea de transport feroviar în zonă  va crește cu peste 30 de trenuri pe zi, iar acest lucru ar aduce CFR SA, administratorul național de infrastructură feroviară, un venit suplimentar de peste trei milioane de euro anual, prin încasarea tarifului de utilizare a infrastructurii (TUI), notează Club Feroviar.
Lucrările de reparație și înlocuire a traverselor au fost făcute de austriecii de la Wiebe România și au durat mai puțin de 30 de zile. În ultimii ani, au mai existat încercări de repunere în funcţiune a liniei ferate de centură din zona Otopeni, însă populaţia de etnie romă din zonă a aflat iar linia de contact a dispărut, înainte ca ea să fie pusă sub tensiune.
Proiectul a fost susținut de Ministerul Transporturilor, dar şi de Primăria Capitalei, iar ministrul Răzvan Cuc și primarul Gabriela Firea speră ca prin această soluție să se reducă numărul de accidente în zona podului Băneasa. Tranzitul trenurilor către cel mai important port maritim al României, portul Constanța, cel mai mare din sud-estul Europei, este extrem de aglomerat, mai ales în perioada de vară, de numărul mare de trenuri de pasageri care circulă înspre și dinspre Constanța.

CFR SA redeschide Centura de Nord a Capitalei - Clubferoviar.ro - 7 sept 2017
Închisă circulației feroviare în ultimii cinci ani, secțiunea Pasărea – Mogoșoaia, parte a Centurii Feroviare din București, va fi redeschisă traficului, la data de 11 septembrie.
În prezent, traficul trenurilor de marfă pe relația București – Constanța este sufocat de circulația și prioritizarea unui număr mare de trenuri de călători.
Reprezentanții CFR SA au investit în redeschiderea secțiunii Pasărea – Mogoșoaia  care facilitează circulația atât a trenurilor de marfă cât și a celor de pasageri pe relația București Nord – Chitila – Mogoșoaia – Voluntari – Pasărea -Fundulea – Constanța.
Astfel, trenurile cu destinația Chitila nu vor mai tranzita Bucureștiul ci, în schimb, vor utiliza Centura Feroviară a București-ului lucru care va fluidiza circulația în zonă.
Odată cu redeschiderea acestei secțiuni capacitatea de transport feroviar în zonă  ar crește cu peste 30 de trenuri pe zi, iar acest lucru ar aduce CFR SA, administratorul național de infrastructură feroviară, un venit suplimentar, anual, de peste 3 milioane de euro , prin încasarea taxei de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI).
Redeschiderea secțiunii Pasărea – Mogoșoaia va descongestiona atât traficul trenurilor de pasageri cât și cel al trenurilor de marfă, cele care circulă către și dinspre Constanța.
Lucrările de reparație și înlocuire a traverselor pe secțiunea  menționată au fost executate de către compania Wiebe România și au durat mai puțin de 30 de zile.
Acest proiect a fost susținut atât de către Ministerul Transporturilor cât și de către Primăria Municipiului București, iar cei doi reprezentanți oficiali ai instituțiilor, ministrul Răzvan Cuc și, respectiv, Primarul Gabriela Firea, speră ca prin această soluție să reducă numărul de accidente în zona podului Băneasa.
Tranzitul trenurilor către cel mai important port maritim al României, portul Constanța, este în general extrem de afectat, în perioada de vară, de numărul mare de trenuri de pasageri care circulă înspre și dinspre Constanța.
Tronsonul București Nord-Constanța, în lungime de 225 km, face parte din Coridorul IV Paneuropean, cel care pe teritoriul României parcurge relația Curtici – Constanța (ramura nordică) și Arad – Calafat (ramura sudică).
Modernizarea acestui tronson, pentru viteza de circulație de 160 km/h, a costat aproximativ 1 miliard de euro, fondurile fiind asigurate în mare parte de către Uniunea Europeană.
Prin sprijinirea lucrărilor de reabilitare și modernizare a Coridorului IV, Uniunea Europeană a subliniat importanța accesului feroviar către portul Constanța, fapt care, în esență, asigură dezvoltarea economică a portului, acesta fiind cel mai mare din Europa de sud-est.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Ai pus două articole ( aproape ) identice.  :shock:

 


Re: Stiri, noutati, perspective survola

Da, dar fiecare aduce o nuanță aceleași știri.
Primul este cu bariere și cu romi strângători, al doilea e mai tehnic, mai feroviar.
Bine că nu se contrazic  :D

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Barierele : Petricani / Andronache / Cernica sunt trei pete uriașe de rușine pe obrazul Bucureștiului. Da, la Cernica ar trebui  evident un pasaj pe 3 nivele ca să fie totul în regulă. Știu că Cernica nu ține de București,  dar de facto cam da.

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

Cum aia a masii, de 10 ani tot spun  unii ca sectiunea aia de CF trebuie refacuta si... nimic !
CFR a explicat tot timpul ca "nu e bani".
Acum vine "pisi blonda" si in doua luni refacem CFB ?... Brusc gasiram bani in portofel ?...

 


Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

Cred ca defapt expira garantia la modernizarea tronsonului, si posibil sa fi facut galagie si companiile de marfa platitoare de TUI.

 


Re: Stiri, noutati, perspective drbm

Trafic feroviar restrictionat intre Orsova si Baile Herculane, pentru reabilitarea unui pod

Circulatia trenurilor va fi intrerupta, in perioada 18 - 20 septembrie 2017, intre statiile CF Orsova (jud. Mehedinti) si Baile Herculane (jud. Caras-Severin), pentru a permite efectuarea unor lucrari de reabilitare a unui pod de cale ferata pe magistrala 900, la kilometrul feroviar 397+866, informeaza Centrul Infostrafic.
In aceasta perioada  va fi afectata circulatia a noua trenuri, calatorii urmand a fi transbordati intre cele doua statii cu mijloace de transport auto.

http://m.hotnews.ro/stire/22008403

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433703 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use