Topic: Complexul de tuneluri "Eroilor"
99 posts, 67473 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Problema e cat au reusit ei sa faca intr-un an si jumatate de cand M 3 era vorba sa treaca pe sub curtea Palatului Cotroceni si pana cand s-a sucit tovarasul. In lipsa unor date concrete suntem liber sa speculam. Eu cred ca s-a facut destul, si bazandu-ma pe schita de mai jos ( luata de pe forumul lui Catalin ) cred ca schimbarile au fost majore.
Problema e cat au reusit ei sa faca intr-un an si jumatate de cand M 3 era vorba sa treaca pe sub curtea Palatului Cotroceni si pana cand s-a sucit tovarasul. In lipsa unor date concrete suntem liber sa speculam. Eu cred ca s-a facut destul, si bazandu-ma pe schita de mai jos ( luata de pe forumul lui Catalin ) cred ca schimbarile au fost majore.
1.png (396.67 KB; downloaded 7753 times)
2.png (324.12 KB; downloaded 7738 times)
3.png (577.53 KB; downloaded 7740 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Asa cum arata prima schita, subtraversarea era prevazuta exact in curba M3 catre Dr Leonte. Cum acea curba nu mai exista, daca facusera deja subtraversarea, la modificarea traseului M3 au trebuit facute ceva "ajustari" asupra galeriei M1.
Asa cum arata prima schita, subtraversarea era prevazuta exact in curba M3 catre Dr Leonte. Cum acea curba nu mai exista, daca facusera deja subtraversarea, la modificarea traseului M3 au trebuit facute ceva "ajustari" asupra galeriei M1.
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
alexxd_31
Buna seara!
In caietul de sarcini pentru trenurile CAF exista o sectiune numita: PROFILUL CĂII DE RULARE PE MAGISTRALA DE METROU 1+3 CURBELE ŞI PROFILUL IN LUNG AL TRASEULUI (Profilul in lung = “LG” in tabel) .
Un link catre caietul de sarcini Metrorex se gaseste aici pe forum la pagina 28 la sectiunea Trenuri CAF.
Presupun ca se poate realiza in Autocad sau alt program Schema exacta a traseului din zona statiei Eroilor.
O seara buna tuturor!
Buna seara!
In caietul de sarcini pentru trenurile CAF exista o sectiune numita: PROFILUL CĂII DE RULARE PE MAGISTRALA DE METROU 1+3 CURBELE ŞI PROFILUL IN LUNG AL TRASEULUI (Profilul in lung = “LG” in tabel) .
Un link catre caietul de sarcini Metrorex se gaseste aici pe forum la pagina 28 la sectiunea Trenuri CAF.
Presupun ca se poate realiza in Autocad sau alt program Schema exacta a traseului din zona statiei Eroilor.
O seara buna tuturor!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Multumim de pont, uitasem complet de tabel.
Bingo, axa statieiEroilor este la km2 + 719. Eroilor are 200 m lungime, deci la iesire borna indica 2 + 619.
"Podul" este la km 2 + 397.
# alexxd_31 ai fost de milioane cu informatia.
La un calcul simplu, "podul" se afla aproximativ la 224 metri de capul statiei, cap reprezentat de scarile de acces. De acolo trebuie masurat.
Despartirea dintre M 1 si M 3 e la vreo 120 metri de acelasi cap al statiei. S-au simplifac lucrurile cu pozitionarea "podului" in spatiu.
In alta ordine de idei, eu cred ca modificarile au fost minime, adica tunelele lui M 1 le-au lasat asa cum erau in proiect si au modificat numai traseul lui M 3.
Mai cred ca portiunea dintre Eroilor si macaze a ramas neschimbata, s-a modificat numai traseul lui M 3 de la macaze spre Gradina Botanica.
Multumim de pont, uitasem complet de tabel.
Bingo, axa statieiEroilor este la km2 + 719. Eroilor are 200 m lungime, deci la iesire borna indica 2 + 619.
"Podul" este la km 2 + 397.
# alexxd_31 ai fost de milioane cu informatia.
La un calcul simplu, "podul" se afla aproximativ la 224 metri de capul statiei, cap reprezentat de scarile de acces. De acolo trebuie masurat.
Despartirea dintre M 1 si M 3 e la vreo 120 metri de acelasi cap al statiei. S-au simplifac lucrurile cu pozitionarea "podului" in spatiu.
In alta ordine de idei, eu cred ca modificarile au fost minime, adica tunelele lui M 1 le-au lasat asa cum erau in proiect si au modificat numai traseul lui M 3.
Mai cred ca portiunea dintre Eroilor si macaze a ramas neschimbata, s-a modificat numai traseul lui M 3 de la macaze spre Gradina Botanica.
1.png (391.05 KB; downloaded 7740 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Atentie, podul ERA la km 2+397. Nu sunt asa sigur ca a ramas exact in acelasi loc. De ce spun asta...Daca ne luam dupa schite, podul este situat in zona unde galeria M3 este simpla, fara perete despartitor pe mijloc. Ori, singura portiune de pe M3 fara perete "cu usi" la ora actuala zona macazurilor.
Iar macazurile nu prea au cum sa fie la 224m de statie.
Atentie, podul ERA la km 2+397. Nu sunt asa sigur ca a ramas exact in acelasi loc. De ce spun asta...Daca ne luam dupa schite, podul este situat in zona unde galeria M3 este simpla, fara perete despartitor pe mijloc. Ori, singura portiune de pe M3 fara perete "cu usi" la ora actuala zona macazurilor.
Iar macazurile nu prea au cum sa fie la 224m de statie.
Eroilor1.png (373.42 KB; downloaded 7724 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Observatii :
Tunelul lui M 1 in zona respectiva "e simplu", adica linie simpla, vad ca are latimea de 4,40 m. M 3 e galerie dubla, pentru ca are latimea de 9,46. Stie cineva ce reprezinta portiunea colorata in roz si care are latimea de 2,60 ?
Mai incolo, spre curtea Palatului Cotroceni galeria dubla M 3 vad ca se reduce la o galerie simpla ce pare sa aiba latimea de 4,40.
Intrebare
Cineva care se pricepe mai bine poate face putina lumina aici.
Sunt convins - desi reprezinta niste schite de popularizare - ca desenele sunt facute cu simt de raspundere si nu sunt aruncate cote de aiurea.
# Sab, repet, parerea mea e ca nu aveau de ce sa modifice galeriile lui M 1, au modificat numai galeria lui M 3 de la pod incolo. E o problema cu peretele despartitor ( cu usi ) ale lui M 3, s-a adaugat ulterior cand s-a modificat proiectul ?
Reamintesc pentru carcotasi ca exista un interval de aproximativ 18 luni cand s-a lucrat pentru varianta Cotroceni dupa care s-au sucit pentru varianta Gradina Botanica.
Sau chestia cu "suceala" e de fapt o speculatie ? si de fapt ce avem noi aici e o simpla varianta de proiect care nu a fost aplicata niciodata ?
Ma gandesc si la urmatorul fapt :
1) Prin zona statiei Politehnica - spre Leu exista si celebreleapeducte.
2) Tunelele se faceau in paralel cu statiile, oricum scuturile au pornit din statia Politehnica, pe ce traseu ?
E ceva care nu se leaga...
Observatii :
Tunelul lui M 1 in zona respectiva "e simplu", adica linie simpla, vad ca are latimea de 4,40 m. M 3 e galerie dubla, pentru ca are latimea de 9,46. Stie cineva ce reprezinta portiunea colorata in roz si care are latimea de 2,60 ?
Mai incolo, spre curtea Palatului Cotroceni galeria dubla M 3 vad ca se reduce la o galerie simpla ce pare sa aiba latimea de 4,40.
Intrebare
Cineva care se pricepe mai bine poate face putina lumina aici.
Sunt convins - desi reprezinta niste schite de popularizare - ca desenele sunt facute cu simt de raspundere si nu sunt aruncate cote de aiurea.
# Sab, repet, parerea mea e ca nu aveau de ce sa modifice galeriile lui M 1, au modificat numai galeria lui M 3 de la pod incolo. E o problema cu peretele despartitor ( cu usi ) ale lui M 3, s-a adaugat ulterior cand s-a modificat proiectul ?
Reamintesc pentru carcotasi ca exista un interval de aproximativ 18 luni cand s-a lucrat pentru varianta Cotroceni dupa care s-au sucit pentru varianta Gradina Botanica.
Sau chestia cu "suceala" e de fapt o speculatie ? si de fapt ce avem noi aici e o simpla varianta de proiect care nu a fost aplicata niciodata ?
Ma gandesc si la urmatorul fapt :
1) Prin zona statiei Politehnica - spre Leu exista si celebreleapeducte.
2) Tunelele se faceau in paralel cu statiile, oricum scuturile au pornit din statia Politehnica, pe ce traseu ?
E ceva care nu se leaga...
4.png (384.59 KB; downloaded 7711 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
sab
Desi schita pare sa indice o galerie simpla, sectiunea arata clar o galerie dubla pentru M3. Din aceasta dilema nu putem iesi...
Este cam ciudat sa faci o simpla varianta de traseu cu atatea cote si sectiuni.... "Suceala" este reala, o arata si "File de poveste":
"Se vor restudia soluţiile de racordare a tronsonului 3 Militari la tronsonul I Splai, al Magistralei I de metrou, evitîndu-se lansarea de scuturi şi traseul în zona Palatului Cotroceni" .
Deci traseul prin Cotroceni a fost o varianta "in carti". Stim ca Ceausescu se razgandea destul de des, chiar in timpul lucrarilor. A se vedea Casa Poporului, statia suprapusa GdN, chiar si M2 .
Totusi s-a demolat destul de mult pe acel colt al strazii Dr Leonte, pe unde trebuia sa vina M3. Zona macazurilor, pozitionarea subtraversarii, traseul M1 in zona ,cu acele "fandari" bruste in lateral, toate par sa indice ca s-a plecat la lucru cu aceasta varianta de traseu. Altfel, subtraversarea putea sa fie bine-merci undeva mai spre podul Cotroceni. Panta M1 putea sa fie lina, loc era suficient, etc. Ba se putea face si un macaz ca M1 sa poata intra si la linia M1, peron central.
Desi schita pare sa indice o galerie simpla, sectiunea arata clar o galerie dubla pentru M3. Din aceasta dilema nu putem iesi...
Este cam ciudat sa faci o simpla varianta de traseu cu atatea cote si sectiuni.... "Suceala" este reala, o arata si "File de poveste":
"Se vor restudia soluţiile de racordare a tronsonului 3 Militari la tronsonul I Splai, al Magistralei I de metrou, evitîndu-se lansarea de scuturi şi traseul în zona Palatului Cotroceni" .
Deci traseul prin Cotroceni a fost o varianta "in carti". Stim ca Ceausescu se razgandea destul de des, chiar in timpul lucrarilor. A se vedea Casa Poporului, statia suprapusa GdN, chiar si M2 .
Totusi s-a demolat destul de mult pe acel colt al strazii Dr Leonte, pe unde trebuia sa vina M3. Zona macazurilor, pozitionarea subtraversarii, traseul M1 in zona ,cu acele "fandari" bruste in lateral, toate par sa indice ca s-a plecat la lucru cu aceasta varianta de traseu. Altfel, subtraversarea putea sa fie bine-merci undeva mai spre podul Cotroceni. Panta M1 putea sa fie lina, loc era suficient, etc. Ba se putea face si un macaz ca M1 sa poata intra si la linia M1, peron central.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
133 313
Daca descoperiti catacombe "secrete" ale Bucurestiului primiti un premiu.
Daca descoperiti catacombe "secrete" ale Bucurestiului primiti un premiu.
- sab
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Ca sa vorbim "aceeasi limba" schema actuala a statiei Eroilor cu macazele si numerotarea liniilor. Am pus in plus si linia de legatura cu M 5.
Ca sa vorbim "aceeasi limba" schema actuala a statiei Eroilor cu macazele si numerotarea liniilor. Am pus in plus si linia de legatura cu M 5.
2-13-2015 11-12-33 PM.png (19.99 KB; downloaded 7583 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
aztec
Pt aducere aminte si improspatarea memorilor, stiam ca mai cistisem un pic subiectul cu botanica...
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=152...&start=600
Pt aducere aminte si improspatarea memorilor, stiam ca mai cistisem un pic subiectul cu botanica...
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=152...&start=600
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Foarte important :
1) Axa statiei Eroilor se gaseste la km 2 + 719 ( date oficiale )
2) Statia Eroilor din datele oficiale este lunga de 200 m, rezulta ca la iesirea din statia Eroilor spre Cotroceni avem km 2 + 619.
Rezulta ca de la iesirea din statie si pana la "pod" sunt aprox 220 m, ceea ce corespunde in desenul nr 2. ( Podul gasindu-se la km 2 + 397 )
3) Am pornit de la ideea ca tunelele lui M 1 sunt neschimbate, ceea ce s-a modificat fiind traseul lui M 3.
In poza 1 am prezentat pozitionarea liniilor in plan, asa cum cred eu.
In poza nr 2 am intervenit cu anumite comentarii in text.
De precizat ca pozele 1 si 2 sunt mult mai atent desenate ca poza din paginile de dinainte.
Poza nr 3 - sursa de inspiratie pentru pozitionarea podului in plan.
Important
Astept obiectii.
Daca nu vor fi, voi desena niste sectiuni reprezentative. Vor fi destule si vor vizualiza foarte bine si pozitionarea tunelelor si pe verticala.
Foarte important :
1) Axa statiei Eroilor se gaseste la km 2 + 719 ( date oficiale )
2) Statia Eroilor din datele oficiale este lunga de 200 m, rezulta ca la iesirea din statia Eroilor spre Cotroceni avem km 2 + 619.
Rezulta ca de la iesirea din statie si pana la "pod" sunt aprox 220 m, ceea ce corespunde in desenul nr 2. ( Podul gasindu-se la km 2 + 397 )
3) Am pornit de la ideea ca tunelele lui M 1 sunt neschimbate, ceea ce s-a modificat fiind traseul lui M 3.
In poza 1 am prezentat pozitionarea liniilor in plan, asa cum cred eu.
1.png (1.27 MB; downloaded 7229 times)
In poza nr 2 am intervenit cu anumite comentarii in text.
De precizat ca pozele 1 si 2 sunt mult mai atent desenate ca poza din paginile de dinainte.
2.png (1.18 MB; downloaded 7239 times)
Poza nr 3 - sursa de inspiratie pentru pozitionarea podului in plan.
3.png (395.87 KB; downloaded 7234 times)
Important
Astept obiectii.
Daca nu vor fi, voi desena niste sectiuni reprezentative. Vor fi destule si vor vizualiza foarte bine si pozitionarea tunelelor si pe verticala.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Voi face ( cel putin ) 5 sectiuni, din suta in suta de metri, sunt cele mai reprezentative.
Daca este cazul evident voi face si sectiuni speciale, sa vedem in ce directie vor decurge discutiile.
Pentru inceput o sectiune a statiei Eroilor 1.
Voi face ( cel putin ) 5 sectiuni, din suta in suta de metri, sunt cele mai reprezentative.
Daca este cazul evident voi face si sectiuni speciale, sa vedem in ce directie vor decurge discutiile.
Pentru inceput o sectiune a statiei Eroilor 1.
4.png (783.02 KB; downloaded 7194 times)
5.png (87.63 KB; downloaded 7191 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
andrei11
Nu vrea nimeni sa intervina ?
Ok, mergem mai departe.
Pentru inceput se observa ca am schimbat metrourile, sunt ceva mai moderne precum si locomotiva LDH. Locomotiva din desenul nr 6 este mult mai realista decat surata ei pusa in desenul nr. 5. Cea din desenul nr 5 e mai mult pentru trenurile CFR.
In alta ordine de idei, observati ca a aparut o fantoma.
Ce e cu ea ? Acolo incep sa se nasca niste spatii care nu mi-e clar ce e cu ele, s-ar putea sa fie pline cu pamant, s-ar putea sa fie spatii goale, asa cum sunt de exemplu intre linia 1 si 3 la iesirea spre Izvor.
In rest cred ca desenul este super clar.
Astept criticile de rigoare.
"Inaltimeile" ( adica adancimile ) sunt puse aproximativ. Am un tabel cu ele, dar e prea complicat sa-l respect si in fond aici e un forum de discutii si nu suntem la un examen de specialitate. Dar valorile nu sunt departe de realitate.
Aici suntem la "Sectiunea 0 m"
Nota strict personala :
LDH - ul in final va pleca spre depoul Ciurel
Nu vrea nimeni sa intervina ?
Ok, mergem mai departe.
Pentru inceput se observa ca am schimbat metrourile, sunt ceva mai moderne precum si locomotiva LDH. Locomotiva din desenul nr 6 este mult mai realista decat surata ei pusa in desenul nr. 5. Cea din desenul nr 5 e mai mult pentru trenurile CFR.
In alta ordine de idei, observati ca a aparut o fantoma.
Ce e cu ea ? Acolo incep sa se nasca niste spatii care nu mi-e clar ce e cu ele, s-ar putea sa fie pline cu pamant, s-ar putea sa fie spatii goale, asa cum sunt de exemplu intre linia 1 si 3 la iesirea spre Izvor.
In rest cred ca desenul este super clar.
Astept criticile de rigoare.
"Inaltimeile" ( adica adancimile ) sunt puse aproximativ. Am un tabel cu ele, dar e prea complicat sa-l respect si in fond aici e un forum de discutii si nu suntem la un examen de specialitate. Dar valorile nu sunt departe de realitate.
6.png (31.45 KB; downloaded 7057 times)
Aici suntem la "Sectiunea 0 m"
6a.png (707.34 KB; downloaded 7054 times)
Nota strict personala :
LDH - ul in final va pleca spre depoul Ciurel
📖 Pagination options