Topic: Zona depoului Berceni (IMGB)
32 posts, 26940 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Zona depoului IMGB
misterr
Singurul loc din Bucureşti în care METROUL iese la suprafaţă (FOTO&VIDEO)
Poate puţini ştiu că în Bucureşti există o porţiune din linia de metrou care iese la suprafaţă, un loc în care călătorii se pot bucura de razele soarelui. Între ultimele două staţii ale Magistralei 2, Dimitrie Leonida şi Berceni, fost IMGB, metroul nu mai beneficiază de tunel.
Nu mulţi sunt cei care ajung cu metroul până în capătul Magistralei 2. În trecut, atunci când colosul industrial IMGB funcţiona la capacitate maximă, zeci de mii de oameni se foloseau de metrou pentru a ajunge la muncă.
Astăzi, până la capăt mai merg locuitorii comunelor limitrofe părţii de sud a Bucureştiului care de multe ori aleg să îşi parcheze maşinile în apropierea staţiei de metrou şi apoi să folosească acest mijloc de transport pentru a ajunge în zone importante din Capitală.
"Traficul este mult prea aglomerat în Bucureşti, ajung mai repede cu metroul. Aici este linişte, nu îmi fac griji că maşina ar putea păţi ceva", spune unul dintre puţinii pasageri care ajung până la capătul Magistralei 2.
Chiar şi aşa, de multe ori, vagoanele sunt goale, lăsând orice pasager să se bucure de acest lucru care pentru mulţi ar putea să pară inedit, acela de a călători intr-un metrou în care vagoanele de tren sunt inundate de lumină.
"Eu folosesc zilnic metroul, dar mereu găsesc un loc pe scaun atunci când plec de aici. Foarte rar este aglomeraţie precum în alte staţii de metrou, chiar şi dimineaţa, la orele de vârf. Locuiesc în comuna Berceni, dar sunt studentă în Bucureşti", declară o tânără.
În prezent, metroul este folosit în mare parte de cei care locuiesc în comunele din apropierea Bucureştiului, dar şi de muncitorii companiei Doosan IMGB.
"Singurele momente când vezi mai mulţi la metrou este atunci când se iese şi se intră în ture. Schimbul 1 iese la 15.30 şi schimbul doi la 22.30-23.00. Bine, cei care lucrează la Poarta 2 aleg să meargă la staţia Dimitrie Leonida", spune un fost angajat al Doosan IMGB.
Cu 30 de ani în urmă, mai exact pe 24 ianuarie 1986, era dată în exploatare prima parte a Magistralei 2 de metrou, menită să lege platformele industriale Pipera și IMGB de restul orașului. Începută în februarie 1982, în momentul în care a fost aprobată investiţia şi lucrǎrile de construcţie, aceasta a fost terminată în doar patru ani, folosind o tehnologie bazată pe scuturile realizate de Întreprinderea 23 August.
Excepţia de la aceastǎ tehnologie a fǎcut-o porţiunea cuprinsǎ între staţiile IMGB şi Piaţa Sudului, care a fost executatǎ în galerie deschisǎ, aşa cum s-a lucrat pe malul Dâmboviţei.
Staţia Berceni, denumită între 1986 și 2009 Depoul IMGB sau IMGB 2, este considerată singura stație de metrou din București supraterană.
În timp ce restul reţelei se foloseşte de tuneluri, aceasta este construită direct la suprafaţă. Mai mult, stația include și depoul de garare al garniturilor, servind de asemenea ca stație terminus pentru Magistrala 2.
Singurul loc din Bucureşti în care METROUL iese la suprafaţă (FOTO&VIDEO)
Poate puţini ştiu că în Bucureşti există o porţiune din linia de metrou care iese la suprafaţă, un loc în care călătorii se pot bucura de razele soarelui. Între ultimele două staţii ale Magistralei 2, Dimitrie Leonida şi Berceni, fost IMGB, metroul nu mai beneficiază de tunel.
Nu mulţi sunt cei care ajung cu metroul până în capătul Magistralei 2. În trecut, atunci când colosul industrial IMGB funcţiona la capacitate maximă, zeci de mii de oameni se foloseau de metrou pentru a ajunge la muncă.
Astăzi, până la capăt mai merg locuitorii comunelor limitrofe părţii de sud a Bucureştiului care de multe ori aleg să îşi parcheze maşinile în apropierea staţiei de metrou şi apoi să folosească acest mijloc de transport pentru a ajunge în zone importante din Capitală.
"Traficul este mult prea aglomerat în Bucureşti, ajung mai repede cu metroul. Aici este linişte, nu îmi fac griji că maşina ar putea păţi ceva", spune unul dintre puţinii pasageri care ajung până la capătul Magistralei 2.
Chiar şi aşa, de multe ori, vagoanele sunt goale, lăsând orice pasager să se bucure de acest lucru care pentru mulţi ar putea să pară inedit, acela de a călători intr-un metrou în care vagoanele de tren sunt inundate de lumină.
"Eu folosesc zilnic metroul, dar mereu găsesc un loc pe scaun atunci când plec de aici. Foarte rar este aglomeraţie precum în alte staţii de metrou, chiar şi dimineaţa, la orele de vârf. Locuiesc în comuna Berceni, dar sunt studentă în Bucureşti", declară o tânără.
În prezent, metroul este folosit în mare parte de cei care locuiesc în comunele din apropierea Bucureştiului, dar şi de muncitorii companiei Doosan IMGB.
"Singurele momente când vezi mai mulţi la metrou este atunci când se iese şi se intră în ture. Schimbul 1 iese la 15.30 şi schimbul doi la 22.30-23.00. Bine, cei care lucrează la Poarta 2 aleg să meargă la staţia Dimitrie Leonida", spune un fost angajat al Doosan IMGB.
Cu 30 de ani în urmă, mai exact pe 24 ianuarie 1986, era dată în exploatare prima parte a Magistralei 2 de metrou, menită să lege platformele industriale Pipera și IMGB de restul orașului. Începută în februarie 1982, în momentul în care a fost aprobată investiţia şi lucrǎrile de construcţie, aceasta a fost terminată în doar patru ani, folosind o tehnologie bazată pe scuturile realizate de Întreprinderea 23 August.
Excepţia de la aceastǎ tehnologie a fǎcut-o porţiunea cuprinsǎ între staţiile IMGB şi Piaţa Sudului, care a fost executatǎ în galerie deschisǎ, aşa cum s-a lucrat pe malul Dâmboviţei.
Staţia Berceni, denumită între 1986 și 2009 Depoul IMGB sau IMGB 2, este considerată singura stație de metrou din București supraterană.
În timp ce restul reţelei se foloseşte de tuneluri, aceasta este construită direct la suprafaţă. Mai mult, stația include și depoul de garare al garniturilor, servind de asemenea ca stație terminus pentru Magistrala 2.
- csl29
-
Posted:
-
Re: Zona depoului Berceni (IMGB)
csl29
Racordul Depoului Berceni cu CFR în prezent.Singurul lucru schimbat la aceasta linie sunt pavelele, în rest șina foarte ruginita și vegetația crescută.
Racordul Depoului Berceni cu CFR în prezent.Singurul lucru schimbat la aceasta linie sunt pavelele, în rest șina foarte ruginita și vegetația crescută.
20240331_131223.jpg (1.58 MB; downloaded 1021 times)
- Mihaidraghici
-
Posted:
-
Re: Zona depoului Berceni (IMGB)
Mihaidraghici
Peste cateva saptamani o sa `luceasca` din nou, odata cu sosirea ramelor Alstom!
Peste cateva saptamani o sa `luceasca` din nou, odata cu sosirea ramelor Alstom!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Zona depoului Berceni (IMGB)
shoppy
Linia este in gestiune ca fiind in circulatie deci este inspectata periodic, tufisurile nu conteaza, se curata si se baga un tren de proba inainte sa fie folosita.
Linia este in gestiune ca fiind in circulatie deci este inspectata periodic, tufisurile nu conteaza, se curata si se baga un tren de proba inainte sa fie folosita.
📖 Pagination options