Topic: Aspecte generale privind troleibuzele
154 posts, 72225 views
📖 Pagination options
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
telvanni
Cred ca era doar foarte incins si de aceea scotea fum si pe loc.
Cred ca era doar foarte incins si de aceea scotea fum si pe loc.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Dominatrix
Solutii neconventionale privind macazele de troleibuz gasim in Republica Ceha.
http://www.modeltrolejbusu.cz/cojeco.htm
Cele mai interesante piese de retea sunt asa-numitele:
-"výhybka angličan", echivalentul "traversarii - dubla jonctiune cu ace interioare rombului traversarii" de la caile ferate, adica asa ceva, reprezentat schematic:
- "výhybka poloangličan", adica o traversare cu jonctiune simpla, reprezentata schematic asa:
Fotografii cu piesele de retea, gasiti in link'ul de mai sus. In Romania, nu cunosc sa existe asemenea configuratii.
Solutii neconventionale privind macazele de troleibuz gasim in Republica Ceha.
http://www.modeltrolejbusu.cz/cojeco.htm
Cele mai interesante piese de retea sunt asa-numitele:
-"výhybka angličan", echivalentul "traversarii - dubla jonctiune cu ace interioare rombului traversarii" de la caile ferate, adica asa ceva, reprezentat schematic:
- "výhybka poloangličan", adica o traversare cu jonctiune simpla, reprezentata schematic asa:
Fotografii cu piesele de retea, gasiti in link'ul de mai sus. In Romania, nu cunosc sa existe asemenea configuratii.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
bercenicity
Si in spatiul german gasim configuratii din-astea - caracteristice sistemului cu sanii comercializat de:
K+M (http://www.kuma.ch)
http://catalog.kuma.ch/Default.aspx?ID=-2144334798
http://catalog.kuma.ch/Default.aspx?ID=-2144334800
Si in spatiul german gasim configuratii din-astea - caracteristice sistemului cu sanii comercializat de:
K+M (http://www.kuma.ch)
http://catalog.kuma.ch/Default.aspx?ID=-2144334798
http://catalog.kuma.ch/Default.aspx?ID=-2144334800
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Dominatrix
Iata un exemplu real de incrucisare cu dubla jonctiune, care permite circulatia in orice directie (adica prima situatie din mesajele de mai sus). Imaginea este din Salzburg si preluata de aici: http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/1039026
Am pus imaginea la dimensiune mare, ca sa se vada detaliile.
Iata un exemplu real de incrucisare cu dubla jonctiune, care permite circulatia in orice directie (adica prima situatie din mesajele de mai sus). Imaginea este din Salzburg si preluata de aici: http://de.academic.ru/dic.nsf/dewiki/1039026
Am pus imaginea la dimensiune mare, ca sa se vada detaliile.
tb_salzburg.ZIP
tb_salzburg.ZIP (360.55 KB; downloaded 284 times)
- bercenicity
-
Posted:
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Goldmund
Inchipuiti-va un oras fara cabluri inutile pe stalpi si peste tot fire de troleibuze...
OK, trebuie sa recunosc ceva:
ar fi o mare pierdere pentru Bucuresti sa nu aiba si troleibuze(pe langa tramvaie, autobuze si metrou), insa parerea mea este ca(tocmai pentru un oras precum Bucuresti)nu ar fi indicat peste tot sa vedem cablurile 'firobuzului'(asa spun brasovenii la troleibuz daca nu ma insel)
Repet inca o data: sunt un sustinator al transoprtului in comun(cat timp am locuit in Bucuresti am fost un fan al metroului, m-a interesat mereu de dezvoltarea lui - pentru care eram f. mandru), m-a interesat soarta tramvaielor, autobuzelor(in Romania nu am avut masina si nici carnet!) Regret cand aflu ca un oras precum Constanta(in care domneste un 'Berlusconi de Romania', cu tot 'bunga-bunga', frivolitatile si 'nebuniile' unui dezaxat!) nu mai are tramvaie...In Stuttgart folosesc metroul usor in fiecare zi, masina privata o data pe saptamana sau cand mergem intr-o vizita. Dar ma bucur ca am un tramvai modern(ca un metrou) f.rapid si nu un troleibuz ...
Inchipuiti-va un oras fara cabluri inutile pe stalpi si peste tot fire de troleibuze...
OK, trebuie sa recunosc ceva:
ar fi o mare pierdere pentru Bucuresti sa nu aiba si troleibuze(pe langa tramvaie, autobuze si metrou), insa parerea mea este ca(tocmai pentru un oras precum Bucuresti)nu ar fi indicat peste tot sa vedem cablurile 'firobuzului'(asa spun brasovenii la troleibuz daca nu ma insel)
Repet inca o data: sunt un sustinator al transoprtului in comun(cat timp am locuit in Bucuresti am fost un fan al metroului, m-a interesat mereu de dezvoltarea lui - pentru care eram f. mandru), m-a interesat soarta tramvaielor, autobuzelor(in Romania nu am avut masina si nici carnet!) Regret cand aflu ca un oras precum Constanta(in care domneste un 'Berlusconi de Romania', cu tot 'bunga-bunga', frivolitatile si 'nebuniile' unui dezaxat!) nu mai are tramvaie...In Stuttgart folosesc metroul usor in fiecare zi, masina privata o data pe saptamana sau cand mergem intr-o vizita. Dar ma bucur ca am un tramvai modern(ca un metrou) f.rapid si nu un troleibuz ...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Dominatrix
Goldmund, spre deosebire de Germania, in Romania, desfiintarea tramvaielor si troleibuzelor e o MARE AFACERE, prin valorificarea cuprului inalt aliat din firul de contact si otelului din linii, precum si incurajarea furtului de motorina de la autobuzele introduse in locul lor. Asta e situatia, fie ca ne place, fie ca nu. Dovada stau multe alte orase romanesti in care s-a procedat astfel. Probabil in curand urmeaza si Bucurestiul, desi inca sper sa ma insel.
Legat de utilitatea troleibuzelor, eu merg pe principiul ingineresc: "Nu repara ce functioneaza, ca mai rau il strici". Si troleibuzele, de bine de rau, functioneaza. Ca nu au fost niciodata iubite in Romania, ci au fost IMPUSE printr-o politica la nivel statal, e alta discutie. Dar ele FUNCTIONEAZA. De distrus orice prost poate sa le distruga, dar nu acesta e scopul, cu atat mai mult cu cat dezvoltarea sistemelor de troleibuze este incurajata si finantata de UE. Spre deosebire de autobuze, hibride sau nu.
Goldmund wrote:Uratenia Bucurestiului este data de multe alte aspecte care nu au nici o legatura cu troleibuzele. Cu sau fara reteaua de troleibuz, orasul va arata la fel de bine sau de prost (depinde cum privim problema). Ciudat ca nimeni din tara asta nu se simte deranjat prea mult de poluarea autobuzelor (desi Bucurestiul este cea mai poluata capitala din Europa!) sau de evaziunea fiscala de pe dube. Doar transportul electric - singurul nefraudabil cu canistra - deranjeaza.
Inchipuiti-va un oras fara cabluri inutile pe stalpi si peste tot fire de troleibuze...
Goldmund wrote:Unde "peste tot?" Vrei sa comparam extinderea retelei de troleibuz existenta astazi cu cea de acum 30 - 35 de ani? Desi ponderea acestui mijloc de transport s-a redus radical - si implicit si retaua de contact a disparut - nu cred ca acum Bucurestiul arata mai "bine" decat arata atunci. Parere personala.
OK, trebuie sa recunosc ceva:
ar fi o mare pierdere pentru Bucuresti sa nu aiba si troleibuze(pe langa tramvaie, autobuze si metrou), insa parerea mea este ca(tocmai pentru un oras precum Bucuresti)nu ar fi indicat peste tot sa vedem cablurile 'firobuzului'(asa spun brasovenii la troleibuz daca nu ma insel)
Goldmund wrote:Mare noroc pe orasul Constanta. Daca nu ii forta Gheorghiu Dej sa introduca troleibuzul, si Ceausescu tramvaiul, acum Pastaie nu ar mai fi avut ce desfiinta, ramanand fara soferii fara salarii si ciordeli de motorina, iar sefii cei mari fara cupru electrolitic, otel inalt aliat, si comisioane. Mare "noroc", intr-adevar.
Repet inca o data: sunt un sustinator al transoprtului in comun(cat timp am locuit in Bucuresti am fost un fan al metroului, m-a interesat mereu de dezvoltarea lui - pentru care eram f. mandru), m-a interesat soarta tramvaielor, autobuzelor(in Romania nu am avut masina si nici carnet!) Regret cand aflu ca un oras precum Constanta(in care domneste un 'Berlusconi de Romania', cu tot 'bunga-bunga', frivolitatile si 'nebuniile' unui dezaxat!) nu mai are tramvaie...
Goldmund, spre deosebire de Germania, in Romania, desfiintarea tramvaielor si troleibuzelor e o MARE AFACERE, prin valorificarea cuprului inalt aliat din firul de contact si otelului din linii, precum si incurajarea furtului de motorina de la autobuzele introduse in locul lor. Asta e situatia, fie ca ne place, fie ca nu. Dovada stau multe alte orase romanesti in care s-a procedat astfel. Probabil in curand urmeaza si Bucurestiul, desi inca sper sa ma insel.
Legat de utilitatea troleibuzelor, eu merg pe principiul ingineresc: "Nu repara ce functioneaza, ca mai rau il strici". Si troleibuzele, de bine de rau, functioneaza. Ca nu au fost niciodata iubite in Romania, ci au fost IMPUSE printr-o politica la nivel statal, e alta discutie. Dar ele FUNCTIONEAZA. De distrus orice prost poate sa le distruga, dar nu acesta e scopul, cu atat mai mult cu cat dezvoltarea sistemelor de troleibuze este incurajata si finantata de UE. Spre deosebire de autobuze, hibride sau nu.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Goldmund
De acord intr-un totul cu tine, Dominatrix.
Nici eu nu as desfiinta ceea ce functioneaza si nu e pagubos pt. orasul in care traiesc - ca doar nu sunt obsedat de ceva anume...
Dar nici starea asta nu e in regula:
'avem autobuze, se fura cu canistra, avem troleibuze, le desfiintam pentru cablurile de cupru'. Recunosc, e o stare de fapt inadmisibila si ma bucur ca intalnesc aici oameni responsabili(in ce declara si vor sa faca)si luptatori pentru o normalitate...europeana.
Inca o data:
daca nu sunt un fan al troleibuzului asta nu inseamna ca doresc desfiintarea lui.
De acord intr-un totul cu tine, Dominatrix.
Nici eu nu as desfiinta ceea ce functioneaza si nu e pagubos pt. orasul in care traiesc - ca doar nu sunt obsedat de ceva anume...
Dar nici starea asta nu e in regula:
'avem autobuze, se fura cu canistra, avem troleibuze, le desfiintam pentru cablurile de cupru'. Recunosc, e o stare de fapt inadmisibila si ma bucur ca intalnesc aici oameni responsabili(in ce declara si vor sa faca)si luptatori pentru o normalitate...europeana.
Inca o data:
daca nu sunt un fan al troleibuzului asta nu inseamna ca doresc desfiintarea lui.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
nokia2110
Sunt curios, Gh. Gheorghiu-Dej a dorit să introducă troleibuze (firobuze) în anumite oraşe din România doar pentru că el a fost electrician (şi unul chiar foarte bun!) sau şi din cauză că ştia ce îi poate duce mintea pe Români?
Altă curiozitate: un troleibuz, pe un drum drept, bine asflatat, cu o reţea de contact bine întinsă şi cu rândunicile de la trolee în stare bună cam ce viteză poate să bage fără a-i sări troleele de pe reţeaua de contact?
Sunt curios, Gh. Gheorghiu-Dej a dorit să introducă troleibuze (firobuze) în anumite oraşe din România doar pentru că el a fost electrician (şi unul chiar foarte bun!) sau şi din cauză că ştia ce îi poate duce mintea pe Români?
Altă curiozitate: un troleibuz, pe un drum drept, bine asflatat, cu o reţea de contact bine întinsă şi cu rândunicile de la trolee în stare bună cam ce viteză poate să bage fără a-i sări troleele de pe reţeaua de contact?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Dominatrix
Cu exceptia Timisoarei, troleibuzele au fost initial bagate pe gat de catre sovietici. E greu de spus daca electrifcarea transportului public din Romania a fost facuta initial (anii '50 -'60) pentru a mai taia pofta de subtilizare a combustibililor, in virtutea unei traditii mioritice in acest sens, desi este foarte posibil ca si acesta sa fie unul din motive. Ce este sigur insa este ca Ceausescu a sesizat cat de multa motorina se fura la toate nivelele in fostele IJTL'uri, si a contracarat acest jaf national prin extinderea transportului electric. Comunismul, desi nu foarte la vedere, a stiut sa negocieze abil cu acest aspect grav, care pana la urma tot o forma de subminare a economiei nationale este.
Gheorghiu-Dej dupa parerea mea a fost o dovada vie ca pot exista si oameni politici favorabili transportului electric. Dupa 1958, proaspat scapat de trupele sovietice, si dupa ce a prins gustul pentru aspectul mai civilizat al celorlalte tari "vecine si prietene", Dej incepe sa lase o libertate destul de mare specialistilor in dezvoltarea urbana, aceasta libertate prelungindu-se si in prima perioada ceausista. Atunci a fost debutul electrificarii rapide a transporturilor, a reaparitiei notiunii de transport de agrement si turistic etc. Din pacate, deschiderea sa nepermisa spre valorile central- si vest-europene se pare ca l-a cam costat, daca e sa dam crezare gurilor rele...
Despre viteza troleibuzelor, am avut ocazia sa merg acum mai multi ani de cateva ori cu troleibuzele in suburbiile orasului Vancouver. Pe drum drept, fara trafic prea mare si cu statii departate, in zonele fara piese de separatie, macaze sau incrucisari se mergea si cu 60 km/h sau poate chiar putin mai mult.
Cu exceptia Timisoarei, troleibuzele au fost initial bagate pe gat de catre sovietici. E greu de spus daca electrifcarea transportului public din Romania a fost facuta initial (anii '50 -'60) pentru a mai taia pofta de subtilizare a combustibililor, in virtutea unei traditii mioritice in acest sens, desi este foarte posibil ca si acesta sa fie unul din motive. Ce este sigur insa este ca Ceausescu a sesizat cat de multa motorina se fura la toate nivelele in fostele IJTL'uri, si a contracarat acest jaf national prin extinderea transportului electric. Comunismul, desi nu foarte la vedere, a stiut sa negocieze abil cu acest aspect grav, care pana la urma tot o forma de subminare a economiei nationale este.
Gheorghiu-Dej dupa parerea mea a fost o dovada vie ca pot exista si oameni politici favorabili transportului electric. Dupa 1958, proaspat scapat de trupele sovietice, si dupa ce a prins gustul pentru aspectul mai civilizat al celorlalte tari "vecine si prietene", Dej incepe sa lase o libertate destul de mare specialistilor in dezvoltarea urbana, aceasta libertate prelungindu-se si in prima perioada ceausista. Atunci a fost debutul electrificarii rapide a transporturilor, a reaparitiei notiunii de transport de agrement si turistic etc. Din pacate, deschiderea sa nepermisa spre valorile central- si vest-europene se pare ca l-a cam costat, daca e sa dam crezare gurilor rele...
Despre viteza troleibuzelor, am avut ocazia sa merg acum mai multi ani de cateva ori cu troleibuzele in suburbiile orasului Vancouver. Pe drum drept, fara trafic prea mare si cu statii departate, in zonele fara piese de separatie, macaze sau incrucisari se mergea si cu 60 km/h sau poate chiar putin mai mult.
- nokia2110
-
Posted:
-
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
bercenicity
Despre viteza
http://trolleymotion.at/en/ndetails.php?n_ID=908
Ce am prins si eu pe la noi: cu un DAC 217E in Mamaia pe 41 cu catenara romaneasca si asfalt asa si asa, vitezometrul indica 60+ km/h.. limita de viteza era 50km/h
Mai este si povestea cu testele de viteza ale Ikarusului 415T pe Iuliu Maniu spre autostrada cu limitatorul dezactivat, dar nu mai gasesc unde era...
In SUA,tramvaiele "interurbane" cu trolee au atins si viteze de aproximativ 178km/h in teste.
Despre viteza
http://trolleymotion.at/en/ndetails.php?n_ID=908
Ce am prins si eu pe la noi: cu un DAC 217E in Mamaia pe 41 cu catenara romaneasca si asfalt asa si asa, vitezometrul indica 60+ km/h.. limita de viteza era 50km/h
Mai este si povestea cu testele de viteza ale Ikarusului 415T pe Iuliu Maniu spre autostrada cu limitatorul dezactivat, dar nu mai gasesc unde era...
In SUA,tramvaiele "interurbane" cu trolee au atins si viteze de aproximativ 178km/h in teste.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
nokia2110
În Bucureşti, prin 1995, pe Bd. Dacia, între Str. Alecu Russo/Str. Icoanei şi Lic. Ec. "Virgil Madgearu" şoferii de troleibuz băgau şi 50-60 la oră
În Bucureşti, prin 1995, pe Bd. Dacia, între Str. Alecu Russo/Str. Icoanei şi Lic. Ec. "Virgil Madgearu" şoferii de troleibuz băgau şi 50-60 la oră
📖 Pagination options