MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5562 posts, 1205202 views
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 398
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex mradulescu

Ma rog, am fost la Paris de cateva ori, dar n-am nimerit in statia Etoile respectiva.

Oricum, m-am uitat un pic pe harta atasata si am vazut ca la Paris au destul de multe capete de linie cu bucla de intoarcere, deci oare asa pot sa asigure o frecventa mai ridicata fara limitarile impuse de rebrusare?

Oricum, la Paris codificarea liniilor si indicatoarele sunt admirabile, prost sa fii si sa nu nimeresti.
Si cheiar daca nu au peroane duble, de multe ori corespondentele dintre statii (si ei au garla...) au culoare diferite pentru ceel doua sensuri.
Si, (or fi si exceptii, dar eu nu m-am lovit de treaba asta), la un peron vine de fiecare data o SINGURA linie, care merge intr-o SINGURA directie.

Propunerea mea ar fi fost ca macar la Eroilor, (poate si la Parc Drumul Taberei), Universitate2, sa faca statii cu peroane d-astea duble, pentru optimizarea urcarii/coborarii pasagerilor. Costul suplimentar al acestor peroane ar putea fi acoperit printr-o proiectare mai judicioasa a statiilor (a tuturor) ca n-are nimeni nevoie de hala ca la Eroilor sau Uniriii1. Adica de ce sa nu faca statii "suple" ca la Paris, dar cu multe intrari si pasaje de corespondenta?

Si conform http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_solution, nu e chiar o solutie rara.

 


solutia spaniola mradulescu

Plus ca daca traficul estimat initial nu justifica solutia, macar sa construiasca peroanele suplimentare dar sa nu le puna in functie decat atunci cand o fi nevoie.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex 2009

Personal, mi se pare un moft a adopta solutia spaniola la metroul din Bucuresti. In primul rand vorbim de un oras la 2 mil. de locuitori deci nu cine stie ce aglomeratie urbana, iar metroul are alte prioritati. Prefer sa vad M5 finalizat, M4, M6, apoi daca o mai fi, constructia semiinelului de sud. Parere personala, luati-o ca atare. Mai bine ar construi o linie de metrou fara conductor cum e M14 la Paris. Nici macar celebrul M14 nu are adoptata solutia spaniola.

@ mradulescu
In ceea ce priveste metroul din Paris, ti-am raspuns aici, ca sa nu fim off-topic.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mradulescu

Nu spun ca solutia spaniola e un MUST.
Cu siguranat insa ca ar merita sa fie luata in calcul, pentru ca oricum e mult mai usor sa o proiectezi inca de la inceput, decat sa o faci dupa aia.

Nici Tolouse nu are 2 milioane de locuitori (ba chiar vreo 500,000. si are o statie in schema asta

Eu nici nu stiam ca exista o asemenea solutie "consacrata" cand am deschis subiectul.
Ideea mi-a venit ca vorbeam de necesitatea de a introduce autobuze articulate pe 381 si imi exprimam mirarea, intrucat acesta dubleaza in mare paret M2. Atunci mi s-a replicat ca M2 merge deja la aproape de capacitatea maxima si ma gandeam la solutii care sa evite stationarile lungi in statiile de mare trafic.
De-asta ziceam, ar fi moft daca ar fi MULT mai scump,  dar daca am face statii mai "suple" nu ar fi un mare efort

Si eu mi-as dori sa fie impanzi orasul cu cat mai multe linii (M5 pina in Pantelimon, M7 Rahova-Colentina, etc.)
Oricum, metrou automat se poate pune si mai tarziu, contractul in executie din Drumul taberei se refera strict la tuneluri si structura statiilor, nu la linii, material rulant si sisteme de management/control al traficului.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

M2 e departe de capacitatea maxima proiectata...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mradulescu

In medie zilnica sau in ore de varf?
Intreb, ca nu stiu. :roll:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Capacitatea maxima...e maxima 'proiectata', nu 'oferta maxima' disponibila momentan......
Ora de varf se refera la 'cererea' maxima...
Legea cererii si ofertei...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mradulescu

Adica, numarul de calatori pe zi este departe de capacitatea proiectata sau si, chiar la orele de varf, capacitatea proiectata prevede valori mai mari decat cel inregistrate in prezent?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Bingo, fix la tinta !

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mradulescu

Si atunci de cere "poporul" autobuze articulate pe 381?
Care oricum, nu exista de foarte mult timp, inainte cu ce se descurcau?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

381 nu are traseul lui M 2. Ma refer si in Berceni si pe "ramura".
M 2 nu are frecventa proiectata, nici macar pe departe, cel putin in ultima perioada.
Problema rezolvata !

 


Frecventa maxima mradulescu

De curiozitate, pe M2 cu ramele Bombardier si aistemul actual de control al traficului, care este intervalul de succedare minim care se poate obtine si care este primul factor care limiteaza acest interval?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex georgica2704

Pe M2 intervalul minim este undeva la 2 minute la orele de varf.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

Esti sigur ? De aceea  m-am abtinut sa raspund. Eu stiu ca a fost odata, candva... Recunosc ca nu frecventez aceasta magistrala, dar intamplator cand am avut nevoie m-am simtit ca la mine in Piata Iancului ( M 1 ) cu intervale de 6 - 8 minute. Si nu era  12 noaptea.

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 398
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433500 posts in 5398 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use