Topic: Siguranța rutieră
680 posts, 225017 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
TibiV
Corect !...
Am insa o observatie fata de primul paragraf:
Legislatia zice doar de vreo 10 ani ca limita este 50 km/h in interiorul localitatii... "Inainte" a fost 60 km/h. Am trait "momentul" fiind sofer.
(Tot atunci s-a bagat si prioritatea autobuzelor la plecarea din statie. Dar pe asta au "taiat-o" rapid, doar nu statea un dom'parlamentar dupa autobuz...)
Vitezele de circulatie in localitati se supun doar "legislatiei". Nu am fost in SUA, dar am inteles ca aia au limite si de 15 mile/ora, si te ia gaia daca o incalci...
In afara localitatilor, viteza maxima este data de legile fizicii - adica de razele minime de curbura ale caii de rulare.
Iar in normativul DX (drum expres) aceste raze sunt mult mai mici decat la autostrada.
Daca raza de curbura raza este mai mica, evident ca viteza maxima admisa va fi mai mica (capitolul "cinematica" (parca...) din fizica de liceu...)
Efectul curbelor se compenseaza pe toate, absolut toate caile de rulare (sosea, cale ferata, metrou) prin "inclinarea" laterala a suprafetei de rulare, astfel incat rezultanta greutatii si a fortei centrifuge sa fie "normala" (perpendiculara) pe suprafata de rulare, in conditiile in care circuli la viteza de proiectare.
Problema este ca nu poti "inclina" prea mult suprafata de rulare, pentru ca s-ar putea ca unii sa fie nevoiti sa opreasca fix acolo... Ai fost vreodata intr-un tren care s-a oprit fix intr-o curba proiectata pentru +120 km/h ? Iti cade sanwich-ul de pe masa...
Asa ca nu poti inclina excesiv "calea de rulare" (ca doar nu faci un cilindru din ala in care motociclistii nebuni se invart intr-un tub vertical de 7-8 metri diametru...)
ASADAR:
Marea minciuna CNAIR/ex-CNADNR este ca se va circula cu 130 km/h.
Se va putea circula cu 130 km/h in aceeasi masura in care pe A1, A2 si A3 se poate circula cu 200 km/h.
Au fost prinsi acolo destui vitezomani cu +200 km/h.
"Se poate", dar cu riscuri enorme.
Mai pe scurt: vrei 130 km/h, trebuie sa faci curbe mai largi.
Dar licitatia A12 se lanseaza pe vechiul SF, facut pentru DX (drum expres), pe normativul de DX, care prevede "curbe mai stranse".
Evident, "legiuitorul" (Parlamentul Romaniei... ) poate stabili ca desi a fost facut pe normativ de DX, noua sosea merita denumirea de "autostrada" si sa-i dam voie la 130...
O maxima idiotenie.
Este ca si cand ar da o lege ca CF Predeal-Brasov "merita mai mult", hai sa lasam trenurile sa circule pe acolo cu 160 km/h...
In urmatoarele (maxim) 6 ore vei avea "Breaking news" cu sute de morti la toate televiziunile....
shoppy wrote:
Din ce inteleg eu, astia vor sa faca un drum cu 2 benzi pe sens dar fara banda de urgenta, sa spuna ca este express(desi nu este) deci viteza de circulatie este 110, dupa care sa o creasca la 130 ca cica legislatia permite(desi nu permite), deci gata, se circula cu 130, deci practic aveti o autostrada.
Corect !...
Am insa o observatie fata de primul paragraf:
shoppy wrote:
ziceam ca administratorul unui drum poate lua o decizie de crestere a vitezei de circulatie cu 10 fata de viteza normala pe acel drum, asa avem in interiorul Bucurestiului drumuri pe care limita este 60 desi in legislatie zice ca in interiorul localitatii este 50.
Legislatia zice doar de vreo 10 ani ca limita este 50 km/h in interiorul localitatii... "Inainte" a fost 60 km/h. Am trait "momentul" fiind sofer.
(Tot atunci s-a bagat si prioritatea autobuzelor la plecarea din statie. Dar pe asta au "taiat-o" rapid, doar nu statea un dom'parlamentar dupa autobuz...)
Vitezele de circulatie in localitati se supun doar "legislatiei". Nu am fost in SUA, dar am inteles ca aia au limite si de 15 mile/ora, si te ia gaia daca o incalci...
In afara localitatilor, viteza maxima este data de legile fizicii - adica de razele minime de curbura ale caii de rulare.
Iar in normativul DX (drum expres) aceste raze sunt mult mai mici decat la autostrada.
Daca raza de curbura raza este mai mica, evident ca viteza maxima admisa va fi mai mica (capitolul "cinematica" (parca...) din fizica de liceu...)
Efectul curbelor se compenseaza pe toate, absolut toate caile de rulare (sosea, cale ferata, metrou) prin "inclinarea" laterala a suprafetei de rulare, astfel incat rezultanta greutatii si a fortei centrifuge sa fie "normala" (perpendiculara) pe suprafata de rulare, in conditiile in care circuli la viteza de proiectare.
Problema este ca nu poti "inclina" prea mult suprafata de rulare, pentru ca s-ar putea ca unii sa fie nevoiti sa opreasca fix acolo... Ai fost vreodata intr-un tren care s-a oprit fix intr-o curba proiectata pentru +120 km/h ? Iti cade sanwich-ul de pe masa...
Asa ca nu poti inclina excesiv "calea de rulare" (ca doar nu faci un cilindru din ala in care motociclistii nebuni se invart intr-un tub vertical de 7-8 metri diametru...)
ASADAR:
Marea minciuna CNAIR/ex-CNADNR este ca se va circula cu 130 km/h.
Se va putea circula cu 130 km/h in aceeasi masura in care pe A1, A2 si A3 se poate circula cu 200 km/h.
Au fost prinsi acolo destui vitezomani cu +200 km/h.
"Se poate", dar cu riscuri enorme.
Mai pe scurt: vrei 130 km/h, trebuie sa faci curbe mai largi.
Dar licitatia A12 se lanseaza pe vechiul SF, facut pentru DX (drum expres), pe normativul de DX, care prevede "curbe mai stranse".
Evident, "legiuitorul" (Parlamentul Romaniei... ) poate stabili ca desi a fost facut pe normativ de DX, noua sosea merita denumirea de "autostrada" si sa-i dam voie la 130...
O maxima idiotenie.
Este ca si cand ar da o lege ca CF Predeal-Brasov "merita mai mult", hai sa lasam trenurile sa circule pe acolo cu 160 km/h...
In urmatoarele (maxim) 6 ore vei avea "Breaking news" cu sute de morti la toate televiziunile....
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
zapacitu
Nu s-a scos, e in vigoare si azi.
TibiV wrote:
Tot atunci s-a bagat si prioritatea autobuzelor la plecarea din statie. Dar pe asta au "taiat-o" rapid, doar nu statea un dom'parlamentar dupa autobuz...
Nu s-a scos, e in vigoare si azi.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
aztec
Ați făcut legislația rutiera la fara frecventa?
Viteza maxima in localitate este 50. Punct.
Nu exista 60, poți merge cu 59 km/h pt ca depășirea cu pana in 10 km/h nu este sancționată de codul rutier.
Administratorul drumului poate umbla la limitele de viteza in interiorul localităților cu restricții sau creșterea vitezei maxime in plaja 30 km/h si 80 km/h in interiorul localității.
Vom găsi de regula maxim 60 pt ca trebuie acceptul politiei rutiere pt viteze mai mari...
În afara localităților nu se aplica, acolo nu cred ca se poate creste peste viteza maximă legala, doar a tăia din ea.
Ați făcut legislația rutiera la fara frecventa?
Viteza maxima in localitate este 50. Punct.
Nu exista 60, poți merge cu 59 km/h pt ca depășirea cu pana in 10 km/h nu este sancționată de codul rutier.
Administratorul drumului poate umbla la limitele de viteza in interiorul localităților cu restricții sau creșterea vitezei maxime in plaja 30 km/h si 80 km/h in interiorul localității.
Vom găsi de regula maxim 60 pt ca trebuie acceptul politiei rutiere pt viteze mai mari...
În afara localităților nu se aplica, acolo nu cred ca se poate creste peste viteza maximă legala, doar a tăia din ea.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Sa stii ca a existat fara frecventa in comunism, dar examenele erau pe bune.
Află ca pe vremea mea erau doua viteze in localitati, auto 60 km / h iar camioanele 40 km / h.
Nu cred ca stiti de ce s-au uniformizat vitezele la 50 km / h pentru toate tipurile de vehicule.
In rest ai dreptate.
Sa stii ca a existat fara frecventa in comunism, dar examenele erau pe bune.
Află ca pe vremea mea erau doua viteze in localitati, auto 60 km / h iar camioanele 40 km / h.
Nu cred ca stiti de ce s-au uniformizat vitezele la 50 km / h pentru toate tipurile de vehicule.
In rest ai dreptate.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
aztec
Probleme din cauza diferentei de viteza, pt ca limita de fapt la 40 ? Nu stiu, doar presupun. Si înmulțirea mașinilor?
Dar explicatia de ce cam in toata lumea exista limitari in jurul valorilor 50 localitate si 90/100 pt drumuri normale?
In cartile vechi de automobilism din anii 70 erau explicate foarte bine.. la fel cum "pozitile" erau "lumini de gabarit".... avea o logica...
Probleme din cauza diferentei de viteza, pt ca limita de fapt la 40 ? Nu stiu, doar presupun. Si înmulțirea mașinilor?
Dar explicatia de ce cam in toata lumea exista limitari in jurul valorilor 50 localitate si 90/100 pt drumuri normale?
In cartile vechi de automobilism din anii 70 erau explicate foarte bine.. la fel cum "pozitile" erau "lumini de gabarit".... avea o logica...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Asadar in trecut in localitati erau 2 trepte de viteza, 40 si 60.
Se considera ( pe buna dreptate ), camioanele vechi aveau o frânare mai ineficientă, asadar viteza sigura in interiorul localitatii era considerata 40.
Aparea insa o problema, in interiorul localitatilor automobilele erau obligate tot timpul sa depaseasca camioanele, de unde rezulta evident pericole potentiale.
Odata cu noile camioane si frânele lor mult mai performante s-a decis uniformizarea vitezei de tranzit a localitatilor pentru toate categoriile de vehicule la 50.
______________
Despre lumini de gabarit se vorbeste la camioane / autocare / in general la autovehicule peste o anumita inaltime si nu sunt identice cu << pozitiile >>.
Asadar in trecut in localitati erau 2 trepte de viteza, 40 si 60.
Se considera ( pe buna dreptate ), camioanele vechi aveau o frânare mai ineficientă, asadar viteza sigura in interiorul localitatii era considerata 40.
Aparea insa o problema, in interiorul localitatilor automobilele erau obligate tot timpul sa depaseasca camioanele, de unde rezulta evident pericole potentiale.
Odata cu noile camioane si frânele lor mult mai performante s-a decis uniformizarea vitezei de tranzit a localitatilor pentru toate categoriile de vehicule la 50.
______________
Despre lumini de gabarit se vorbeste la camioane / autocare / in general la autovehicule peste o anumita inaltime si nu sunt identice cu << pozitiile >>.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
aztec
Si viteza maximă are legătură cu timpul fizic de reactie de la apariția unui pericol, vizualizarea, procesarea de creier, trimiterea comenzii către picior si acționarea franei, apoi intervine distanță de frânare(îmbunătățită cu timpul).
Insa timpul de reactie este cam același la mase( ca nu facem legi pt piloți de curse) si era dat cam de 0.7 sec daca am reținut.
Deci la 50km/h parcurgem cam 33 m de la apariția evenimentului pana la oprire( am găsit un tabel) in care primi 14 metri este distanta parcursa de la apariția evenimentului pana la apăsarea franei. Abia apoi contează eficienta mașinii si cauciucurilor.
Destul de îngrijorător daca stai sa te gândești ca 14 metri nu poți fizic face nimic daca este pe nepregătite. .si nu conștientizam asta, fiecare crede ca este rapid și ca putem evita aproape totul. .. Si vrem viteze mai mari in orașe.
De aceea începem sa fim înlocuiți ușor-usor de sisteme automate de frânare pt ca sunt mai rapide....
Si viteza maximă are legătură cu timpul fizic de reactie de la apariția unui pericol, vizualizarea, procesarea de creier, trimiterea comenzii către picior si acționarea franei, apoi intervine distanță de frânare(îmbunătățită cu timpul).
Insa timpul de reactie este cam același la mase( ca nu facem legi pt piloți de curse) si era dat cam de 0.7 sec daca am reținut.
Deci la 50km/h parcurgem cam 33 m de la apariția evenimentului pana la oprire( am găsit un tabel) in care primi 14 metri este distanta parcursa de la apariția evenimentului pana la apăsarea franei. Abia apoi contează eficienta mașinii si cauciucurilor.
Destul de îngrijorător daca stai sa te gândești ca 14 metri nu poți fizic face nimic daca este pe nepregătite. .si nu conștientizam asta, fiecare crede ca este rapid și ca putem evita aproape totul. .. Si vrem viteze mai mari in orașe.
De aceea începem sa fim înlocuiți ușor-usor de sisteme automate de frânare pt ca sunt mai rapide....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Problema tine si de anticipatie si de cum gândeşti traficul si tot ce tine de el...
Problema tine si de anticipatie si de cum gândeşti traficul si tot ce tine de el...
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
georgica2704
O mașină a intrat într-o stație RATB și a lovit șase oameni. Un bărbat este în comă.
Un grav accident rutier s-a produs duminică în Capitală. O femeie a pierdut controlul volanului şi a lovit în plin șase pietoni care se aflau într-o staţie de autobuz, pe Calea Văcărești. Doi dintre pietoni au fost grav răniţi, unul dintre ei e în comă.
Sursa :http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/o-masina-a-intrat-intr-o-statie-ratb-si-a-lovit-sase-oameni-749282
O mașină a intrat într-o stație RATB și a lovit șase oameni. Un bărbat este în comă.
Un grav accident rutier s-a produs duminică în Capitală. O femeie a pierdut controlul volanului şi a lovit în plin șase pietoni care se aflau într-o staţie de autobuz, pe Calea Văcărești. Doi dintre pietoni au fost grav răniţi, unul dintre ei e în comă.
Sursa :http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/o-masina-a-intrat-intr-o-statie-ratb-si-a-lovit-sase-oameni-749282
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
@aztec, zic sa pui mai puntine puncte, poate mai afli ceva nou https://www.google.ro/maps/@44.4676495,...6656?hl=en
@aztec, zic sa pui mai puntine puncte, poate mai afli ceva nou https://www.google.ro/maps/@44.4676495,...6656?hl=en
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
De marti, oricine poate conduce un tractor pe drumurile publice, chiar daca nu are permis (VIDEO)
http://vid2.stirileprotv.ro/2017/06/28/61894852-2.mp4
Oricine poate conduce un tractor pe drumurile publice, chiar daca nu are permis.
Conform unei hotarari a Inaltei Curti de Casatie de Justitie, care a fost publicata marti in Monitorul Oficial, tractorul nu este autovehicul, ci doar o masina agricola care face diverse lucrari si care se deplaseaza, ocazional, pe un drum. Astfel, legislatia rutiera nu i se aplica.
Potrivit Inaltei Curti de Casatie si Justitie, textul infractiunii de conducere fara permis nu se refera si la tractoare. Soferii cu experienta spun ca tractoarele pot face atat servicii dar si pagube foarte mari.
Bogdan Bura, tractorist: "Daca ar fi dupa mine, i-as pune si pe biciclisti si carutasi sa faca cursuri, nu au treaba, habar, ies de pe ulite fara sa se asigure. Adica mie de ce sa-mi ia permisul daca sunt baut si lui ce sa-i faca? Dar daca-i iese cineva in fata ce faci? Sau un indicator nu stie ce inseamna."
Vasile Harlaoanu, tractorist: "Eu as fi de acord sa ia permis, sa nu mearga fara permis nici unul. Obligat, ca e periculos. El nu stie sa se asigure, nu stie sa mearga."
Oamenii din mediul rural si soferii nu stiu ce sa creada de noua prevedere. Unii spun ca cei care nu detin un permis de conducere nu ar avea voie sa se urce la volan, iar altii spun ca asteapta lamuriri de la politisti.
Barbat din mediul rural: "Nu, asta nu se poate, dar se baga si la scuter, dar sa mergi cu asa ceva, asa nu se poate."
Aceasta prevedere ridica si probleme juridice in eventualitatea unui accident provocat de o persoana care nu are permis si nici asigurare pe tractor.
Liviu Bran, avocat: "Acum suntem intr-un gol de lege in sensul in care legiuitorul ar trebui sa prevada in Codul Penal ca in notiunea de autovehicul ar trebui sa fie continuta si cea a tractoarelor. Oricine are un tractor poate merge pe drumul public putand sa savarseasca omor din culpa sau distrugere. Ar plati cel vinovat, dar nefiind asigurat, nu are posibilitati financiare."
Momentan, politistii au fost rezervati in a se exprima referitor la aceasta scapare legislativa.
De marti, oricine poate conduce un tractor pe drumurile publice, chiar daca nu are permis (VIDEO)
http://vid2.stirileprotv.ro/2017/06/28/61894852-2.mp4
Oricine poate conduce un tractor pe drumurile publice, chiar daca nu are permis.
Conform unei hotarari a Inaltei Curti de Casatie de Justitie, care a fost publicata marti in Monitorul Oficial, tractorul nu este autovehicul, ci doar o masina agricola care face diverse lucrari si care se deplaseaza, ocazional, pe un drum. Astfel, legislatia rutiera nu i se aplica.
Potrivit Inaltei Curti de Casatie si Justitie, textul infractiunii de conducere fara permis nu se refera si la tractoare. Soferii cu experienta spun ca tractoarele pot face atat servicii dar si pagube foarte mari.
Bogdan Bura, tractorist: "Daca ar fi dupa mine, i-as pune si pe biciclisti si carutasi sa faca cursuri, nu au treaba, habar, ies de pe ulite fara sa se asigure. Adica mie de ce sa-mi ia permisul daca sunt baut si lui ce sa-i faca? Dar daca-i iese cineva in fata ce faci? Sau un indicator nu stie ce inseamna."
Vasile Harlaoanu, tractorist: "Eu as fi de acord sa ia permis, sa nu mearga fara permis nici unul. Obligat, ca e periculos. El nu stie sa se asigure, nu stie sa mearga."
Oamenii din mediul rural si soferii nu stiu ce sa creada de noua prevedere. Unii spun ca cei care nu detin un permis de conducere nu ar avea voie sa se urce la volan, iar altii spun ca asteapta lamuriri de la politisti.
Barbat din mediul rural: "Nu, asta nu se poate, dar se baga si la scuter, dar sa mergi cu asa ceva, asa nu se poate."
Aceasta prevedere ridica si probleme juridice in eventualitatea unui accident provocat de o persoana care nu are permis si nici asigurare pe tractor.
Liviu Bran, avocat: "Acum suntem intr-un gol de lege in sensul in care legiuitorul ar trebui sa prevada in Codul Penal ca in notiunea de autovehicul ar trebui sa fie continuta si cea a tractoarelor. Oricine are un tractor poate merge pe drumul public putand sa savarseasca omor din culpa sau distrugere. Ar plati cel vinovat, dar nefiind asigurat, nu are posibilitati financiare."
Momentan, politistii au fost rezervati in a se exprima referitor la aceasta scapare legislativa.
- andrei11
-
Posted:
-
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Florinds
Se pare ca indivizii de la ICCJ sunt niste mosi ramoliti si depasiti care nu au nicio treaba cu justitia. Mai auzisem ca judeca mai bine cei tineri, intrucat cei in varsta au ramas cantonati in coduri trecute, greseli trecute, dar aceasta decizie deja a pus capac. Acum cateva zile interzisesera politistilor locali sa amendeze contravenientii.
Poate au tractoristi in familie, dar cati sa aiba, stiu ca acolo judeca cinci insi un caz.
Incredibil, sa intri pe drumurile publice cu ditamai casa pe roti fara sa stii regulile de circulatie.
Se pare ca indivizii de la ICCJ sunt niste mosi ramoliti si depasiti care nu au nicio treaba cu justitia. Mai auzisem ca judeca mai bine cei tineri, intrucat cei in varsta au ramas cantonati in coduri trecute, greseli trecute, dar aceasta decizie deja a pus capac. Acum cateva zile interzisesera politistilor locali sa amendeze contravenientii.
Poate au tractoristi in familie, dar cati sa aiba, stiu ca acolo judeca cinci insi un caz.
Incredibil, sa intri pe drumurile publice cu ditamai casa pe roti fara sa stii regulile de circulatie.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
shoppy
Da, si busesti pe unu cu un camion de 200.000euro cu incarcatura de 300.000euro, si tu esti pielea ****** care stai cu 5 frati in cocioaba bunicilor care-s de mult morti si nici tractorul nu este al tau, ce sa-i ia?, boii de la bicicleta?
Abia mai scapam de carutasi acum am dat de tractoristi, sa vedeti cum cresc asigurarile iara din cauza unor tampiti.
Da, si busesti pe unu cu un camion de 200.000euro cu incarcatura de 300.000euro, si tu esti pielea ****** care stai cu 5 frati in cocioaba bunicilor care-s de mult morti si nici tractorul nu este al tau, ce sa-i ia?, boii de la bicicleta?
Abia mai scapam de carutasi acum am dat de tractoristi, sa vedeti cum cresc asigurarile iara din cauza unor tampiti.
📖 Pagination options