Topic: Stiri despre proiect
1308 posts, 558528 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
misterr
Bulevardul Eroilor, ÎNCHIS şi după 90 de zile. Metrorex vrea să BLOCHEZE TRAFICUL încă TREI LUNI
Deşi Primăria Capitalei spera ca lucrările de la Eroilor să fie gata încă din luna februarie, Metrorex vine cu o veste cutremurătoare.
[...]
Bulevardul Eroilor, ÎNCHIS şi după 90 de zile. Metrorex vrea să BLOCHEZE TRAFICUL încă TREI LUNI
Deşi Primăria Capitalei spera ca lucrările de la Eroilor să fie gata încă din luna februarie, Metrorex vine cu o veste cutremurătoare.
[...]
- t530
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
t530
http://www.evz.ro/semnal-de-alarma-tras-de-locuitorii-din-cartierul-cotroceni-cand-metrorex-sapa-vertical-casa-se-zguduie-de-zici-ca-e-cutremur-de-sase-grade.html
Suna interesant "risc de epidemie" !?
http://www.evz.ro/semnal-de-alarma-tras-de-locuitorii-din-cartierul-cotroceni-cand-metrorex-sapa-vertical-casa-se-zguduie-de-zici-ca-e-cutremur-de-sase-grade.html
Semnal de ALARMĂ tras de locuitorii din cartierul Cotroceni: “Când Metrorex sapă vertical, casa se ZGUDUIE de zici că e cutremur de ŞASE GRADE!"
Locuitorii de pe Bulevardul Eroii Sanitari, ale căror case sunt direct afectate atât de surparea de teren survenită în luna decembrie a anului trecut, cât şi de lucrările subterane şi de suprafaţă, sunt disperaţi. Clădirile în care aceştia locuiesc sunt fisurate.
Parcuri distruse prin tăierea copacilor şi transformarea lor în „spaţii de parcare”, case vechi cu structuri de rezistenţă fisurate prezentând riscul propagării fisurilor în toată zona, infiltraţii,risc de epidemie, zgomot, praf, canalizări sparte, carosabil distrus, trafic blocat, dar şi totala lipsă de predictibilitate, comunicare şi de transparenţă a METROREX şi a autorităţilor locale, sunt doar câteva dintre problemele care afectează în prezent cartierul Cotroceni, care reprezintă Zona protejată nr. 45. În faţa acestor grave situaţii create de construcţia Magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei – Pantelimon), Comunitatea s-a mobilizat.
Suna interesant "risc de epidemie" !?
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
^^ Concluzia: sa sape doar orizontal, sau si mai bine, de jos in sus
Mai e una la fel de tare:
http://www.antena3.ro/actualitate/catal...40774.html
"Cătălin Homor a fost adus în fruntea companiei de Drumuri și Autostrăzi. „Tehnocratul” Cătălin Homor, fost director al Metrorex, este direct responsabil pentru cele două scandaluri uriașe de la Metrou: dosarul penal legat de achiziționarea trenurilor noi șisurparea de la Magistrala 5 Drumul Taberei."
^^ Concluzia: sa sape doar orizontal, sau si mai bine, de jos in sus
Mai e una la fel de tare:
http://www.antena3.ro/actualitate/catal...40774.html
"Cătălin Homor a fost adus în fruntea companiei de Drumuri și Autostrăzi. „Tehnocratul” Cătălin Homor, fost director al Metrorex, este direct responsabil pentru cele două scandaluri uriașe de la Metrou: dosarul penal legat de achiziționarea trenurilor noi șisurparea de la Magistrala 5 Drumul Taberei."
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
ByOnu
http://www.capital.ro/conferinta-capita...teres.html
Mi-e rau... Pentru o linie de tramvai sa nu construim metrou in unul dintre cele mai mari cartiere din Bucuresti?! Desi, logic si economic vorbind, ACUM ca tot au modernizat bulevardele, singura solutie civilizata este ca tramvaiele sa circule ca 41, la intervale de 5 min maxim.
http://www.capital.ro/conferinta-capita...teres.html
Emanoil Dascălu, secretar de stat în ministerul Fondurilor Europene a declarat, la conferința Capital, că magistrala 5 Râul Doamnei - Pantelimon se va opri la Iancului și nu va fi contruită până la Pantelimon.
"S-a refăcut linia de tramvai care leagă Piața Iancului de Pantelimon, motiv pentru care Magistrala 5 se va opri la stația Iancului, nu va mai cuprinde parea a doua. Primăria nu are altfel interes. Există finanțare pentru linia spre Otopeni. Partea centrală e una pe care ne-o dorim. Vorbim de o dezvoltare a întregii zone, nu doar pentru cei care vin de la aeroport. Dacă tot avem această șansă, s-o facem", a spus Dascălu.
Mi-e rau... Pentru o linie de tramvai sa nu construim metrou in unul dintre cele mai mari cartiere din Bucuresti?! Desi, logic si economic vorbind, ACUM ca tot au modernizat bulevardele, singura solutie civilizata este ca tramvaiele sa circule ca 41, la intervale de 5 min maxim.
- radu73
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
radu73
M5 se va opri la Iancului ....
http://www.b365.ro/secretar-de-stat-mag...46696.html
dar cred ca nu va mai trece de Eroilor ...
M5 se va opri la Iancului ....
http://www.b365.ro/secretar-de-stat-mag...46696.html
dar cred ca nu va mai trece de Eroilor ...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
misterr
Iniţiatorii studiilor de fezabilitate nefolosite vor fi buni de plată
În contextul în care în România s-au cheltuit sume importante de bani pentru studiile de fezabilitate ale unor proiecte care nu s-au mai concretizat, sau pentru care studiile au expirat şi nu au mai fost bune, mai mulţi parlamentari s-au gândit să sancţioneze contravenţional astfel de abateri, pentru că nimeni nu îşi asumă răspunderea. Conform unui proiect de lege depus la Senat, autorităţile locale sau centrale care nu pun în aplicare studiile de fezabilitate pot fi sancţionate cu până la 10% din cuantumul sumei alocate pentru studiul respectiv.
Iniţiatorii proiectului, deputaţii PNL, explică în expunerea de motive faptul că autorităţile utilizează studiile de fezabilitate ca pe nişte instrumente de risipire a banului public. Prima metodă prin care banii publici sunt risipiţi constă în contractarea unor studii de fezabilitate fără ca autorităţiile să aibă bani pentru etapa de execuţie a proiectului. O altă metodă este aceea prin care autorităţile contractează studii de fezabilitate având bani pentru următoarea etapă, cea de execuţie, în schimb omit să demareze procedurile de achiziţie în vederea execuţiei. Îşi permit toate acestea pentru că nimeni nu poate trage la răspundere autorităţile pentru risipa banului public.
Avertismentul Curţii de Conturi
Şi preşedintele Curţii de Conturi, Nicolae Văcăroiu, atrăgea atenţia asupra faptului că nu există răspundere pentru excesul studiilor de fezabilitate: „Constatările noastre sunt că asistăm la un exces de studii de fezabilitate. De multe ori, acest exces ar fi bun dacă s-ar concretiza în proiecte aprobate. Nu sunt de natura elementelor infracționale decât atunci când depistezi că studiile de fezabilitate se fac de copilul primarului şi încasează câte 200 de milioane de lei la fiecare studiu”, declara recent Văcăroiu, în faţa comisiilor parlamentare.
Capac la borcanul cu miere
Concret, conform proiectului de lege, efectuarea de cheltuieli pentru achiziţionarea, elaborare sau actualizarea studiilor de fezabilitate şi a altor studii aferente, pentru care nu este prevăzută finanţarea, ori pentru care procedurile de achiziţie în vederea execuţiei nu pot fi demarate în termen de trei luni de la recepţia studiului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu 10% din suma studiului respectiv. De exemplu, doar pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, CNADNR a atribuit anul trecut un contract în valoare de şapte milioane de euro pentru refacerea studiului de fezabilitate, asta după ce primul studiu făcut în 2008, cu trei milioane de euro, a expirat. Proiectul iniţiat de liberali se află în dezbaterea comisiilor de specialitate din Senat, urmând a fi supus votului senatorilor. Forul decizional este Camera Deputaţilor.
32 milioane de euro au cheltuit până în 2014 autorităţile pe studiile de fezabilitate pentru investiţii care nu au mai fost realizate.
andrei11 wrote:
Si acum ce se va intampla cu orele consumate in Studiul de Fezabilitate / tehnic etc al statiilor din Pantelimon ?
Arhivă ? Ce s-a intamplat si cu studiile inginerului Leonida pentru metrou.
[...]
E fix ce s-a intamplat si cu studiul inginerului Leonida.
Când se va repune in discutie problema metroului alte proiecte, alte studii, alte calcule.
Sa-l lasam pe ing Leonida, mai recent, cand a fost proiectata fosta M 3 GdN - Pantelimon ( si depoul aferent care a si fost construit ).
Guru ne-a spus ca prin zona sos Fundeni sunt deja si niste mulati.
Inseamna ca proiectul statiilor Electroaparataj / Fundeni / Granitul exista deja. S-a mai uitat cineva la ele ? [bip] ( injuratura ). Asa se va pune problema si daca se va continua magistrala vreodata spre Pantelimon.
[...]
2030 si peste ? Pe pariu ca o sa se ceara alte proiecte, alte studii, alte schite, alte, alte ? Am cam aruncat banii degeaba pe toate cele...
[...]
Ca sa fie foarte clar, nu am nimic cu "Metroul SA" dar cine le dă contracte / comenzi pentru lucrari care nu se vor mai realiza ? Ar fi interesant de stiut. Până una alta din banii cui au fost platiti pentru M - uri ? Cumva din banii statului ?
Sa faci un proiect acum (de fapt e facut de ceva ani ) care va fi pus in aplicare peste 15 - 20 ? Si atunci nici macar nu se va pune in aplicare pentru ca vor fi facute alte studii ?
Vreau sa vad si eu proiectul lui Ceausescu pentru statiile Iancului / Electroaparataj / Fundeni / Granitul. Tot ei le-au facut si sunt in arhiva lor. Sunt convins ca aceste 3 statii s-au reproiectat de la zero. Asa se va intampla si peste 2 decenii, asta daca se va mai face metrou in Pantelimon.
[...]
Ba eu spun ca daca statul plateste un proiect care nu se va aplica niciodata asta se numeste nu şpagă ci hai sa le dam bani pe degeaba ca sa nu moara de foame. Din pacate nici un particular nu si-ar permite sa ceara un proiect din acesta la ce vreti voi si care proiect sa nu-i foloseasca la nimic ca nu-l implementeaza. Ce ati spune sa ceara IKEA un proiect pentru un magazin pe care sa-l construiasca in 2040 ? Si asta poate ca da, poate ca nu.
De aceea spun, cand se va pune real constructia lui M 5 in Pantelimon se vor cere alte proiecte conform standerdelor de atunci. Asta inseamna ca proiectul actual nu a folosit la nimc. Ce nu e clar aici ? Cui i-a mai folosit proiectul statiei Laminorului / 1989 ? Dar a statiilor din Pantelimon / 1989 ? Bani aruncati de aiurea. La fel se va intampla si acum.
Metrorex...Metrorex e a statului. Metroul si Metrorex sunt desprinse din aceeasi entitate de dinainte de 1989. Hai ca nu ma prostiti voi pe mine. Inainte de 1989 eu faceam si ghetele si sireturile... Acum ghetele le face unul si sireturile altul. Dar stai, eu cu ghetele nu am voie sa iau sireturi decat de la unul singur. Si mai mult, ala s-ar putea sa faca sireturi fara sa fac eu ghete. Asta e socialismo - comunism crunt. Am patit asta in agricultura inainte de 1989. Daca ma provocati va spun, dar nu acum.
[...]
Nu, nu, e bine sa iasa in evidenta ceva.
Metroul SA primeste comenzi de la Metrorex SAprin intermediul statului pentru lucrari care se vor sau nu se vor executa, sau stai sa ne mai gandim, mai vedem noi peste 20 de ani.
Repet, nu am nimic nici cu Metroul nici cu Metrorex dar e suspect cum tu stat comanzi lucrari care nu se vor executa aproape sigur intr-un interval rezonabil de timp.
[...]
Mie mi se pare suspect ca statul isi comanda niste proiecte care nu le pune in aplicare.Cred ca acum am formulat corect.
Iniţiatorii studiilor de fezabilitate nefolosite vor fi buni de plată
În contextul în care în România s-au cheltuit sume importante de bani pentru studiile de fezabilitate ale unor proiecte care nu s-au mai concretizat, sau pentru care studiile au expirat şi nu au mai fost bune, mai mulţi parlamentari s-au gândit să sancţioneze contravenţional astfel de abateri, pentru că nimeni nu îşi asumă răspunderea. Conform unui proiect de lege depus la Senat, autorităţile locale sau centrale care nu pun în aplicare studiile de fezabilitate pot fi sancţionate cu până la 10% din cuantumul sumei alocate pentru studiul respectiv.
Iniţiatorii proiectului, deputaţii PNL, explică în expunerea de motive faptul că autorităţile utilizează studiile de fezabilitate ca pe nişte instrumente de risipire a banului public. Prima metodă prin care banii publici sunt risipiţi constă în contractarea unor studii de fezabilitate fără ca autorităţiile să aibă bani pentru etapa de execuţie a proiectului. O altă metodă este aceea prin care autorităţile contractează studii de fezabilitate având bani pentru următoarea etapă, cea de execuţie, în schimb omit să demareze procedurile de achiziţie în vederea execuţiei. Îşi permit toate acestea pentru că nimeni nu poate trage la răspundere autorităţile pentru risipa banului public.
Avertismentul Curţii de Conturi
Şi preşedintele Curţii de Conturi, Nicolae Văcăroiu, atrăgea atenţia asupra faptului că nu există răspundere pentru excesul studiilor de fezabilitate: „Constatările noastre sunt că asistăm la un exces de studii de fezabilitate. De multe ori, acest exces ar fi bun dacă s-ar concretiza în proiecte aprobate. Nu sunt de natura elementelor infracționale decât atunci când depistezi că studiile de fezabilitate se fac de copilul primarului şi încasează câte 200 de milioane de lei la fiecare studiu”, declara recent Văcăroiu, în faţa comisiilor parlamentare.
Capac la borcanul cu miere
Concret, conform proiectului de lege, efectuarea de cheltuieli pentru achiziţionarea, elaborare sau actualizarea studiilor de fezabilitate şi a altor studii aferente, pentru care nu este prevăzută finanţarea, ori pentru care procedurile de achiziţie în vederea execuţiei nu pot fi demarate în termen de trei luni de la recepţia studiului, constituie contravenţie şi se sancţionează cu 10% din suma studiului respectiv. De exemplu, doar pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, CNADNR a atribuit anul trecut un contract în valoare de şapte milioane de euro pentru refacerea studiului de fezabilitate, asta după ce primul studiu făcut în 2008, cu trei milioane de euro, a expirat. Proiectul iniţiat de liberali se află în dezbaterea comisiilor de specialitate din Senat, urmând a fi supus votului senatorilor. Forul decizional este Camera Deputaţilor.
32 milioane de euro au cheltuit până în 2014 autorităţile pe studiile de fezabilitate pentru investiţii care nu au mai fost realizate.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
misterr
Lucrări la magistrala 5 de metrou. Bulevardul Eroii Sanitari este încadrat ca zonă protejată
Locuitorii de pe bulevardul Eroii Sanitari, unde se fac lucrări pentru noua magistrală de metrou, au descoperit că zona ar trebui să fie protejată conform documentelor Primăriei Capitalei. Oamenii spun însă că reglementările sunt doar pe hârtie, pentru că în realitate, casele vechi şi de o sută de ani se clatină ori de câte ori se lucrează în subteran.
„Cartierul Cotroceni în zona Eroii Sanitari este în zonă protejată, se cheamă zona protejată 45. Suntem pe aliniamentul de demarcaţie. Aici cei de la Metrorex nu aveau voie să facă activităţi care provoacă degradarea clădirilor protejate sau sunt incompatibile cu statutul de zonă protejată”, spune un localnic.
Aceste reglementări speciale pentru zona Eroii Sanitari ar avea şi un motiv.
„Sunt probleme legate de sol. Au început să se desprindă scările de casă sau subsoluri inundate. Ştiu că aici e albia Dâmboviţei şi pânza freatică este mai sus”, spune Angela Răcăşan.
Locuitorii spun că, în aceste condiţii, se explică de ce casele lor au de suferit de pe urma lucrărilor pentru magistrala 5. Dincolo de problemele de sol, imobilele din zonă sunt foarte vechi.
„Casele din spatele nostru sunt monumente istorice care au un grad suplimentar de protecţie. În mod normal constructorul trebuia să conceapă măsuri de asigurare pentru că sunt case de 100 de ani”, spune Iulian Ungureanu.
Ajutați de avocați, locuitorii spun că au trimis mai multe solicitări autorităților prin care au cerut să vadă dacă documentația emisă este legală sau dacă se respectă normele speciale din zonă.
„Comunicarea autorităţilor lipseşte cu desăvârşire. Primărie, Minsiterul Transporturilor care are are în subordine Metrorexul. Inspectoratul de stat în construcţii care ar trebui să se asigure că orice şantier nu afectează cetăţenii”, spune Irina Zamfirescu, reprezentanta unui ONG.
Cele mai mari probleme au apărut la sfârşitul lunii decembrie, când o suprafaţă importantă s-a surpat din cauza lucrărilor de metrou. Atunci autorităţile au evacuat mai multe familii dintr-un imobil care risca să se prăbuşească.
Acum, oficialii Primăriei Capitalei îi liniştesc pe oameni şi le transmit că toate avizele sunt obţinute legal, dar şi că s-au făcut studii care arată că zona nu mai prezintă alte pericole.
http://s1.digi24.ro/onedb/transcode/56ee5dc5682ccf9b4ad9b830.webm
Lucrări la magistrala 5 de metrou. Bulevardul Eroii Sanitari este încadrat ca zonă protejată
Locuitorii de pe bulevardul Eroii Sanitari, unde se fac lucrări pentru noua magistrală de metrou, au descoperit că zona ar trebui să fie protejată conform documentelor Primăriei Capitalei. Oamenii spun însă că reglementările sunt doar pe hârtie, pentru că în realitate, casele vechi şi de o sută de ani se clatină ori de câte ori se lucrează în subteran.
„Cartierul Cotroceni în zona Eroii Sanitari este în zonă protejată, se cheamă zona protejată 45. Suntem pe aliniamentul de demarcaţie. Aici cei de la Metrorex nu aveau voie să facă activităţi care provoacă degradarea clădirilor protejate sau sunt incompatibile cu statutul de zonă protejată”, spune un localnic.
Aceste reglementări speciale pentru zona Eroii Sanitari ar avea şi un motiv.
„Sunt probleme legate de sol. Au început să se desprindă scările de casă sau subsoluri inundate. Ştiu că aici e albia Dâmboviţei şi pânza freatică este mai sus”, spune Angela Răcăşan.
Locuitorii spun că, în aceste condiţii, se explică de ce casele lor au de suferit de pe urma lucrărilor pentru magistrala 5. Dincolo de problemele de sol, imobilele din zonă sunt foarte vechi.
„Casele din spatele nostru sunt monumente istorice care au un grad suplimentar de protecţie. În mod normal constructorul trebuia să conceapă măsuri de asigurare pentru că sunt case de 100 de ani”, spune Iulian Ungureanu.
Ajutați de avocați, locuitorii spun că au trimis mai multe solicitări autorităților prin care au cerut să vadă dacă documentația emisă este legală sau dacă se respectă normele speciale din zonă.
„Comunicarea autorităţilor lipseşte cu desăvârşire. Primărie, Minsiterul Transporturilor care are are în subordine Metrorexul. Inspectoratul de stat în construcţii care ar trebui să se asigure că orice şantier nu afectează cetăţenii”, spune Irina Zamfirescu, reprezentanta unui ONG.
Cele mai mari probleme au apărut la sfârşitul lunii decembrie, când o suprafaţă importantă s-a surpat din cauza lucrărilor de metrou. Atunci autorităţile au evacuat mai multe familii dintr-un imobil care risca să se prăbuşească.
Acum, oficialii Primăriei Capitalei îi liniştesc pe oameni şi le transmit că toate avizele sunt obţinute legal, dar şi că s-au făcut studii care arată că zona nu mai prezintă alte pericole.
http://s1.digi24.ro/onedb/transcode/56ee5dc5682ccf9b4ad9b830.webm
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
sab
Traficul in zona Eroilor, unde se lucreaza la Magistrala 5 de metrou, redeschis partial intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...dicina.htm
Metrorex anunta ca de luni dupa amiaza a fost redeschisa circulatia rutiera pentru transportul in comun si pentru autovehiculele cu sarcina pe osie mai mica de 3.5 tf., intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Carol Davila, pe bd. Eroilor si bd. Eroii Sanitari. Inchiderea circulatiei s-a facut dupa ce in decembrie a avut loc un incident, terenul surpandu-se de sub carosabil in timp ce unul din utilajele care sapa tunelul metroului lucra in zona. Totusi, Metrorex anunta ca in perioada in care a fost inchis traficul s-a lucrat la accesul care subtraverseaza Bd. Eroilor, lucrare ce oricum ar fi necesitat o intrerupere a traficului timp de trei luni si care era programata pentru luna mai.
"Metrorex a intreprins toate demersurile astfel incat lucrarile sa fie finalizate inaintea termenului prevazut in graficul actiunilor de punere in siguranta a zonei care prevedea ca data finala de executie - 22.03.2016, termen asumat impreuna cu specialistii din domeniu in cadrul sedintelor organizate la sediul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, sedinte solicitate de Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) si Prefectura, cu participarea Inspectoratului de Stat in Constructii si cu toate Partile si institutiile implicate, inclusiv de catre expertii tehnici atestati", anunta compania.
"De asemenea, Metrorex a solicitat ca in perioada in care circulatia de pe Bd. Eroilor este restrictionata, sa se execute o alta lucrare, respectiv accesul care subtraverseaza Bd. Eroilor, acces care oricum ar fi necesitat o intrerupere a traficului in aceasta zona timp de trei luni (perioada prevazuta in proiect si programata conform graficului general al lucrarilor pentru luna mai 2016), lucru care s-a si realizat", mai arata Metrorex intr-un comunicat publicat luni.
Potrivit Metrorex, "lucrarile dispuse prin documentatiile tehnice de consolidare, de refacerea sistemului rutier si a trotuarelor, de iluminat public, marcaje si semaforizare, pentru redarea traficului rutier pe bd. Eroii Sanitari, au fost executate si se poate redeschide circulatia in zona".
Pe 11 decembrie 2015, in zona intersectiei bulevardelor Eroilor si Eroilor Sanitari a aparut o tasare a pamantului sub carosabil. Incidentul s-a produs chiar in timp ce TBM-ul Varvara intra in statia Eroilor 2. Ca masuri s-a dispus inhciderea traficului in zona si stoparea lucrarilor pana la remedierea stituatiei.
Traficul in zona Eroilor, unde se lucreaza la Magistrala 5 de metrou, redeschis partial intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina
http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in...dicina.htm
Metrorex anunta ca de luni dupa amiaza a fost redeschisa circulatia rutiera pentru transportul in comun si pentru autovehiculele cu sarcina pe osie mai mica de 3.5 tf., intre Splaiul Independentei si Facultatea de Medicina Carol Davila, pe bd. Eroilor si bd. Eroii Sanitari. Inchiderea circulatiei s-a facut dupa ce in decembrie a avut loc un incident, terenul surpandu-se de sub carosabil in timp ce unul din utilajele care sapa tunelul metroului lucra in zona. Totusi, Metrorex anunta ca in perioada in care a fost inchis traficul s-a lucrat la accesul care subtraverseaza Bd. Eroilor, lucrare ce oricum ar fi necesitat o intrerupere a traficului timp de trei luni si care era programata pentru luna mai.
"Metrorex a intreprins toate demersurile astfel incat lucrarile sa fie finalizate inaintea termenului prevazut in graficul actiunilor de punere in siguranta a zonei care prevedea ca data finala de executie - 22.03.2016, termen asumat impreuna cu specialistii din domeniu in cadrul sedintelor organizate la sediul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, sedinte solicitate de Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) si Prefectura, cu participarea Inspectoratului de Stat in Constructii si cu toate Partile si institutiile implicate, inclusiv de catre expertii tehnici atestati", anunta compania.
"De asemenea, Metrorex a solicitat ca in perioada in care circulatia de pe Bd. Eroilor este restrictionata, sa se execute o alta lucrare, respectiv accesul care subtraverseaza Bd. Eroilor, acces care oricum ar fi necesitat o intrerupere a traficului in aceasta zona timp de trei luni (perioada prevazuta in proiect si programata conform graficului general al lucrarilor pentru luna mai 2016), lucru care s-a si realizat", mai arata Metrorex intr-un comunicat publicat luni.
Potrivit Metrorex, "lucrarile dispuse prin documentatiile tehnice de consolidare, de refacerea sistemului rutier si a trotuarelor, de iluminat public, marcaje si semaforizare, pentru redarea traficului rutier pe bd. Eroii Sanitari, au fost executate si se poate redeschide circulatia in zona".
Pe 11 decembrie 2015, in zona intersectiei bulevardelor Eroilor si Eroilor Sanitari a aparut o tasare a pamantului sub carosabil. Incidentul s-a produs chiar in timp ce TBM-ul Varvara intra in statia Eroilor 2. Ca masuri s-a dispus inhciderea traficului in zona si stoparea lucrarilor pana la remedierea stituatiei.
- t530
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
t530
http://www.profit.ro/stiri/social/metrorex-primeste-4-oferte-pentru-150-milioane-de-cartele-magnetice-si-contactless-destinate-accesului-prin-usile-batante-15427438
http://www.profit.ro/stiri/social/metrorex-primeste-4-oferte-pentru-150-milioane-de-cartele-magnetice-si-contactless-destinate-accesului-prin-usile-batante-15427438
Metrorex primește 4 oferte pentru 150 milioane de cartele magnetice și contactless destinate accesului prin ușile batante
Paragon Identification și Cubit France Technologies, ambele din Franța, Ceracarta Spa (Italia) și asocierea Inform Lykos și Austria Card au depus oferte pentru livrarea unui număr de 149,8 milioane de cartele magnetice și contactless destinate accesului în stațiile Metrorex prin ușile batante care vor fi montate de UTI Grup, valoare estimată a contractului ridicându-se la 36,5 milioane de lei, fără TVA.
În cadrul licitației a depus ofertă și asocierea Quantum Protect Cluj-Napoca și Calmell (Spania), dar a fost respinsă de comisia de evaluarea a transportatorului în ședința de deschidere a documentelor.
Cu o durată de patru ani, contractul va fi finanțat din subvenție de la bugetul de stat și din veniturile proprii ale transportatorului.
Mai mult de jumătate din cantitate vor fi cartele magnetice de două călătorii, la care se adaugă cartele magnetice de 10 călătorii - 18,7 milioane de bucăți, carduri contactless - 49 milioane de bucăți și carduri contactless reîncărcabile - 1,8 milioane de bucăți.
“Metrorex are în vedere modernizarea sistemului de taxare printr-o procedură separată. În acest caz avem în vedere achiziționarea unor porți de acces care să aibă încorporate validatoare moderne ce au posibilitatea de acceptare atât a cartelelor magnetice, a cardurilor contactless ce vor fi emise de Metrorex, a cardurilor Mifare compatibile cu cardurile emise de RATB, cât și a cardurilor bancare contactless (tip Paywave, Paypass sau similare), astfel încât se vor achiziționa carduri contactless (reîncârcabile și de unică folosință), înainte de punerea în funcțiune a sistemului de taxare modernizat, atât pentru teste, cât și pentru emiterea de titluri de transport pentru publicul călător. Cardurile contactelss se vor utiliza în cadrul sistemului de taxare pentru Metrorex, RATB și posibil alți operatori de transport, iar acestea trebuie să fie total compatibile cu sistemul de taxare modernizat”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
Profit.ro a anunțat, în exclusivitate, la mijlocul lunii decembrie 2015, că Metrorex a atribuit asocierii formate din TIAB, UTI Grup și Logic IT Consult contractul prin care accesul călătorilor la metrou se va face prin porți batante, dotate cu aparate de citire a cardurilor contactless, dar și a actualelor cartele magnetice, turnicheții de trecere urmând să fie înlocuiți pe parcursul acestui an.
“În data de 08.12.2015, Metrorex a încheiat contractul de execuție lucrări cu ofertantul declarat câștigător, respectiv asocierea TIAB - UTI Grup - Logic IT Consult”, se arăta într-un răspuns al companiei de transport, remis la solicitarea Profit.ro.
Subcontractanții asocierii sunt Somet și Prodata Mobility Systems NV Belgia.
Estimat la 149,99 milioane de lei, fără TVA, contractul a fost atribuit pentru 149,7 milioane de lei, fără TVA, conform datelor operatorului de transport.
Metrorex înregistrează zilnic o medie cuprinsă între 600.000 și 700.000 de călători.
Cu peste 4.000 de angajați, Metrorex operează o rețea de 69,25 kilometri cale dublă, distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații. A cincea magistrală se află în construcție și va lega Drumul Taberei (Râul Doamnei) de Eroilor, pe o lungime de 6,5 kilometri și 10 stații.
În 2014, încasările Metrorex au atins 569 milioane de lei, în creștere cu 8,2% față de anul precedent. Societatea a închis anul pe zero, de la pierderi de 64,5 milioane de lei în 2013.
- t530
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
t530
http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/metroul-din-pantelimon-%E2%80%93-un-vis-prea-indepartat--trenul-soseste-in-anul-2030-413821
Ceeee spun baietii astia aici ? Mai stam 1 an jumate ? Anuntul asta este ca redarea circulatie pe Valea Ialomitei "Septembrie 2014"
http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/metroul-din-pantelimon-%E2%80%93-un-vis-prea-indepartat--trenul-soseste-in-anul-2030-413821
Ceeee spun baietii astia aici ? Mai stam 1 an jumate ? Anuntul asta este ca redarea circulatie pe Valea Ialomitei "Septembrie 2014"
Conform Metrorex, tronsoanele viitoarei magistrale 5 au termene de finalizare diferite. Astfel, secțiunea Râul Doamnei (Drumul Taberei) – Eroilor se va finaliza în decembrie 2017. Tronsonul Eroilor – Universitate – Piaţa Iancului ar urma să fie gata în decembrie 2022, iar tronsonul Piața Iancului – Pantelimon va începe să fie construit abia după anul 2022.
Metroul din Pantelimon – un vis prea îndepărtat. Trenul sosește în anul 2030
Dezvoltarea rețelei de metrou din București are loc cu viteza unui melc care merge înapoi. După ce magistrala Drumul Taberei – Piața Universității aproape că a fost abandonată, tronsonul de metrou dintre Piața Iancului și Pantelimon se va realiza abia în 2030.
Deși este deja elaborat, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov (PMUD) va fi îndeplinit, treptat, până în anul 2030. “Proiectul de construire a metroului până în cartierul Pantelimon este prevăzut în PMUD. Conform estimărilor Metrorex, proiectul va fi început după anul 2022, iar punerea în funcţiune a acestui tronson este estimată după anul 2026”, a precizat, ca răspuns la întrebările României Libere, compania Metrorex.
Tronsonul de metrou din cartierul Pantelimon va face parte din linia care va porni din cartierul Drumul Taberei și va ajunge în centrul Capitalei. Cele mai importante stații ar urma să fie Eroilor, Universitate și Piața Iancului - acestea fiind și puncte de joncțiune cu actualele magistrale subterane.
Conform Metrorex, tronsoanele viitoarei magistrale 5 au termene de finalizare diferite. Astfel, secțiunea Râul Doamnei (Drumul Taberei) – Eroilor se va finaliza în decembrie 2017. Tronsonul Eroilor – Universitate – Piaţa Iancului ar urma să fie gata în decembrie 2022, iar tronsonul Piața Iancului – Pantelimon va începe să fie construit abia după anul 2022.
Totuși, acest ultim tronson, a cărui realizare va impune distrugerea (și apoi refacerea) infrastructurii de la suprafață, nu a demarat până acum, în condițiile în care Șoseaua Iancului și Șoseaua Pantelimon sunt, de ani de zile, afectate de lucrări masive de reabilitare. Lucrări care, de altfel, nu sunt în totalitate gata, și din cauza cărora tramvaiele nu mai pot circula nici pe Șoseaua Iancului, nici pe Șoseaua Pantelimon.
Nu e o prioritate
Merită amintit faptul că, la începutul anului 2016, secretarul de stat din Ministerul Fondurilor Europene Emanoil Dascălu anunța în martie că tronsonul de metrou Piața Iancului – Pantelimon nu este o prioritare și poate chiar nu se va mai construi deloc, întrucât cartierul Pantelimon beneficiază de tramvai. Pe hârtie, deocamdată.
Totuși, pe acest principiu, nu ar mai fi nevoie de metrou nici în alte zone din București unde există linii de tramvai. Ministerul Fondurilor Europene, căruia România liberă i-a adresat câteva întrebări legate de proiectul metroului din Pantelimon, nu a confirmat (dar nici nu a respins) ideea exprimată de Emanoil Dascălu.
MFE a precizat, pentru România Liberă, că “urmare a testării proiectelor de metrou în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București Ilfov, au rezultat ca prioritare în perioada 2014-2020 următoarele proiecte noi de investiții: Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni (cel mai ridicat grad de maturitate); Magistrala 5. Secțiunea Eroilor (Opera) - Universitate - Piața Iancului”.
Pentru perioada anilor 2014 – 2020, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), Metrorex dispune de 726,24 milioane de euro, din care 544,68 milioane de euro reprezintă finanţare din Fondul de Coeziune, iar 181,56 milioane de euro reprezintă cofinanţare naţională, arată Ministerul Fondurilor Europene.
100 de ani de metrou
Ideea unui metrou în București a apărut încă din perioada 1901-1910. Viitorul inginer Dimitrie Leonida, al cărui nume a fost dat în prezent unei stații, își alegea ca temă a diplomei sale de licență proiectul construcției unui metrou în București. Ideea lui revoluţionară a prins contur abia după câteva zeci de ani, potrivit b365.ro. Propunerea a fost reluată în 1929 – 1930, când s-a pus în discuţie Planul de sistematizare a Capitalei, în cadrul comisiei conduse de arhitectul Duiliu Marcu, dar nu a fost pus în practică. Prima linie a fost inaugurată abia pe 16 noiembrie 1979, când a fost pus în funcţie primul tronson de metrou al Magistralei I, cu o lungime de 8,1 Km, pe distanţa Semănătoarea – Timpuri Noi. Trei zile mai târziu, din Depoul Ciurel a plecat în staţia Semănătoarea primul tren de metrou care a primit călători.
După 37 de ani de la inaugurarea primului tronson de metrou, în subteranul bucureştean circulă, zilnic, peste 600.000 de călători. Numărul celor care au călătorit cu metroul din Bucureşti în cele aproape patru decenii de activitate echivalează cu circa 63% din populaţia globului.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Cristy
Extras din interviul dat de ministrul transporturilor cu privire la M5:
Restul discutiei aici: http://www.agerpres.ro/economie/2016/04...a-11-10-10
Extras din interviul dat de ministrul transporturilor cu privire la M5:
AGERPRES: Fiindcă a venit vorba despre metrou, se vor respecta termenele actuale de finalizare a metroului din Drumul Taberei? Lucrările sunt în grafic?
Dan Costescu: Sunt în grafic. Nu este ușor să le ținem în grafic, pentru că apar tot felul de elemente pe mai toate magistralele, dar de asta este management de proiect, ca să le ținem în grafic și, dacă derapăm un pic, să revenim imediat pe axa corespunzătoare.
AGERPRES: Sunt bani pentru lucrările la Magistrala 5 Râul Doamnei — Hașdeu?
Costescu: Bani sunt. Și aici sunt mici lucruri de acoperit, dar o să ne descurcăm cu Ministerul de Finanțe, cu banii de la buget. Avem și sursa certificatelor verzi pe care Metrorex, ca mijloc de transport ecologic, nepoluant, o folosește și vom suplimenta micile diferențe. Nu vom avea probleme la acest capitol.
AGERPRES: Ce valoare au aceste certificate verzi?
Dan Costescu: Mai avem un rest de 8 milioane de lei de anul trecut și acum estimăm să folosim undeva la 40-50 de milioane de lei, dar este o negociere cu Ministerul de Finanțe. Cele 8 milioane de lei sunt rămase de anul trecut și le reportăm pe aceleași magistrale, pe M4 (Gara de Nord — Parc Bazilescu — n.r.) și M5.
Restul discutiei aici: http://www.agerpres.ro/economie/2016/04...a-11-10-10
- t530
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
t530
http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actuali...intarziere
http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actuali...intarziere
Metroul din Drumul Taberei, încă o întârziere
O veste proastă pentru cei care aşteaptă ca metrourile să ajungă şi în cartierul Drumul Taberei. Nici termenul martie 2017, anunţat de autorităţi, nu mai eeste valabil. Reprezentanţii Metrorex spun că trenul va circula pe noua linie abia spre finalul anului viitor. Ceva mai devreme ar urma să fie anulate totuşi restricţiile de circulaţie de la suprafaţă.
Trenurile de metrou nu vor pleca din staţiie de pe noua magistrala Drumul Taberei-Eroilor nici în martie 2017, ultimul din lungul şirul de termene avansate de autorităţi.
Lucrările au acumulat noi întârzieri. Aşa că şefii de la Metrorex le transmit acum bucureştenilor care locuiesc în Drumul Taberei că nu se vor urca în metrou mai devreme de a doua jumătate a anului viitor.
„Au rezultat probleme la reconstituirea suprafeţelor după închiderea şantierelor. Mai precis, nu sunt prevăzute aceste proceduri de refacere a iluminatului public, de refacere a spaţiilor verzi. Metrorex îşi scrie acum procedurile pentru a remedia aceste deficienţe istorice şi pentru a da noul termen de punere în funcţiune”, a explicat Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
După încă un termen de finalizare ratat, oamenilor din zonă - care trăiesc de mulţi ani în praf şi zgomot de şantier - nu le-a mai rămas decât să glumească.
„Aşteptăm. Când va fi va fi. Probabil când va avea ăsta mic al meu 18 ani o să inaugurăm metroul”, a spus un locuitor din cartier.
„Era vorba de trei ani şi cum la cât s-a ridicat? Eu cred că trebuie să se ia măsuri”, a adăugat o altă persoană.
Noua linie de metrou va avea aproape șapte kilometri şi 10 staţii. Tunelurile sunt aproape gata şi se lucrează deja la amenajarea staţiilor.
Au rămas, însă, de săpat 220 de metri în zona Eroilor pe sub râul Dâmboviţa şi actuala staţie de metrou. Aceste lucrări au stagnat după ce, la finalul anului trecut, asfaltul s-a surpat în zonă şi a fost nevoie de consolidarea terenului. Urmarea - tunelul va fi gata abia în august.
Singura veste bună e că strada Valea Ialomiţei, unde se construieşte depoul, ar urma să fie redeschisă circulaţiei peste şase luni. Motivul pentru care acum nu se circulă pe această arteră importantă este că nu s-a încheiat licitaţia pentru iluminatul public din zonă. Linia de metrou din Drumul Taberei se construieşte deja de patru ani şi jumătate. Ar fi trebuit să fie gata în trei.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
ByOnu
Fotografii in premiera din subteran (Orizont si 34) pe pagina oficiala a Ministerului Transporturilor. Deci se lucreaza la finisaje!
https://www.facebook.com/MinisterulTran...6488047232
Fotografii in premiera din subteran (Orizont si 34) pe pagina oficiala a Ministerului Transporturilor. Deci se lucreaza la finisaje!
https://www.facebook.com/MinisterulTran...6488047232
📖 Pagination options