MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5585 posts, 1237802 views
 
Go to page:  1  ... 271 272 273 274 275 276 277  ... 399
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa TibiV

COMUNICAT DE PRESĂ

Precizări referitoare la pichetul Unitatății - Sindicatul Liber din Metrou

Referitor la pichetul Unitatății - Sindicatul Liber din Metrou (USLM), de astăzi 31.07.2018, Metrorex face următoarele precizări:
Conducerea societății manifestă constant deschidere faţă de iniţiativele partenerilor de dialog social, iar reprezentanţii sindicatelor sunt consultați în conformitate cu legile dialogului social.
Subiectele pentru care reprezenanții USLM au fost chemați la discuții au fost legate de eficientizarea activității societății, îndeplinarea obiectivelor, reglementarea relațiilor de muncă ori de serviciu dintre cele două părți, promovarea drepturilor și intereselor comune ale membrilor săi, îmbunătățirea serviciilor, îmbunătățirea condițiilor de muncă.
Principala problemă ridicată de fiecare dată de reprezentanții sindicatului este însă, prelungirea contractului dintre Sindomet și Metrorex pentru închirierea spațiilor din stațiile de metrou. Contractul încheiat în 2003 pentru 5 ani și prelungit apoi de încă două ori, expiră în această toamnă. Comercianții și sindicatul au insistat să fie prelungit în continuare cu acordul părților.
Sindomet Servcom SRL are în administrare toate spațiile comerciale din stațiile de metrou, cu excepția restaurantului McDonald’s din stația Piața Unirii2. Veniturile şi cheltuielile obţinute din activitatea contractului s-au repartizat din 2003 până în 2017, în cote de 25% pentru Metrorex și 75% pentru Sindomet iar începând cu 26.09.2017, procentele de repartizare sunt 36% pentru Metrorex și 64% pentru Sindomet Servcom SRL.
Adunarea Generală a Acţionarilor a solicitat Consiliului de Administraţie şi conducerii executive a Metrorex organizarea unei licitaţii pentru închirierea spaţiilor, conform procedurilor legale la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat contractul" (n.n. 26.09.2018).
Metrorex are obligația să își optimizeze veniturile, inclusiv pe cele obținute din închirierea spațiilor comerciale. Așa încât Metrorex a notificat Sindomet că acest contract va înceta de drept în septembrie 2018. În continuare, Metrorex va respecta procedurile legale pentru închirierea spațiilor comerciale existente în stațiile de metrou.
În cadrul pichetului s-au lansat informații ce decredibilizează societatea de transport, legate de siguranța circulației trenurilor și a siguranței călătorilor.
În acest sens, Metrorex face următoarele precizări: Metrorex respectă cerințele privind siguranța circulației și securitatea transportului, conform reglementărilor și normelor emise de autoritățile din domeniu.Totodată în cadrul societății este funcțional sistemul de management al calității prevăzut în standardul SR EN ISO 9001:2015.

Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,                                            
ing. Dumitru ŞODOLESCU


Sursa: e-mail....
Dar curand va aparea in toata presa.

 


Re: Accidente / incidente andrei11

Cum de au încăput 2000 de oameni în el ?

 


Re: Accidente / incidente punmeister

Pentru ca M2...

 


Re: Stiri si articole din presa Puss in Boots

punmeister wrote:
Sa vedem, CAF pana acum a luat doua contracte babane, pana la 60 de trenuri M7 pentru GVB Amsterdam si 43 de trenuri (unde se mai pot adauga inca 47 de trenuri) pentru STI Bruxelles (aprox. 8,2 milioane euro/tren).
PS: E cumva vina CAF ca Metrorex a vrut trenuri pe criteriul 60% pret si 15% performante tehnice?


CAF nu e vreun rahat de firma, dar vorba lui Punmeister, daca tu vrei un produs ieftin, atunci ieftin ti se va da (si ieftin nu e egal calitate, in 99% din cazuri). Idem discutia de la tramvaie.

 


Re: Stiri si articole din presa shoppy

Sau e guvernul disperat sa scoata bani de peste tot si nu mai inghite capuseseli pe fata in ograda MT.

 


Re: Accidente / incidente mcosmin

Omul are dreptate pana la un punct.

1) nu mai sunt scoli de specialitate.

2) oamenii chiar ies la pensie.

E criza pe piata fortei de munca si Metrorex nu e singura afectata. Dar deh, daca salariile sunt de ***** cine ar munci in Romania cand pot face exact aceiasi munca in afara dar cu 10x salariul? (astept sa vina blabla-ul legat de productivitate).

 


Re: Stiri si articole din presa mcosmin

punmeister wrote:
Sa vedem, CAF pana acum a luat doua contracte babane, pana la 60 de trenuri M7 pentru GVB Amsterdam si 43 de trenuri (unde se mai pot adauga inca 47 de trenuri) pentru STI Bruxelles (aprox. 8,2 milioane euro/tren).
PS: E cumva vina CAF ca Metrorex a vrut trenuri pe criteriul 60% pret si 15% performante tehnice?


CAF e orice numai inocenta nu. Au incercat sa influenteze licitatia pt M5. Chiar si pt trenurile aflate acum in circulatie, CAF nu a avut oferta cea mai ieftina. Si apoi sunt niste lucruri de bun simt: metale care ruginesc, usi care scapa aer si suiera, ventilatia inexistena, motoare care intepeneau sub greutatea calatorilor, plus multe altele.

Trenurile de aici au fost un experiment. CAF avea nevoie sa isi testeze prototipul in productie. Si prototipul perfectionat aici probabil il vand acum in Belgia si Olanda, bineinteles la un pret mai mare.

Bine, si Metrorex e cel putin la fel de vinovata - mai ales ca au acceptat oferta stiind foarte bine ca suntem soareci de laborator in subteran. Sa dea Domnul sa nu avem o tragedie pe trenurile astea... Din ce vad, le evitam la mustata.

Companiile intotdeauna vor incerca sa obtina profit maxim pe seama statului si inclusiv a noastra. Daca statul ii lasa doar noi avem de pierdut.

 


Re: Accidente / incidente shoppy

Daca in contractul colectiv de munca scrie ca "rudele angajatilor au prioritate la angajare" este evident ca degeaba esti bun sau muncitor, daca nu esti ruda nu intrii, si chiar daca esti lenes si hot, daca esti ruda intrii sigur, si uite asa se umple regia de lenesi si incompetenti care nu sunt in stare sa faca decat greve.
Si eu am cunostinte care au fost luate de pe M2 sa faca mentenanta pe M4 ca pe M4 sunt niste nulitati pe care cel mai bine le lasi sa stea degeaba, si uite asa va exista un nucleu din ce in ce mai mic de meseriasi care vor fi suprasolicitati pana cand ies la pensie sau pleaca scarbiti si nu mai ai cu cine sa faci treaba, dar asta nu inseamna ca oamenii sunt prost platiti ci ca s-a umplut regia de rude lenese.
Iar in MT lucreaza mii de oameni in domeniul feroviar in mai multe companii si pe mai multe mii de km de cf prin campii si prin munti, si nu face nimeni scandal, si uite ca vin unii care au cativa km prin Bucuresti cu salarii duble ca sa se planga ei de "statutul feroviarului", ca sa vezi ce destepti sunt unii.

 


Re: Accidente / incidente mcosmin

Si CFR va avea aceiasi soarta.

Faptul ca Metrorex angajeaza rude e problema lor. Dar argumentele omului sunt in principiu corecte. Ca spune el doar jumate de adevar e alta problema.

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

MT: Discuţiile despre spaţiile comerciale de la metrou sunt încheiate din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor

   Discuţiile despre spaţiile comerciale din staţiile de metrou sunt încheiate din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor, ministrul de resort, Lucian Şova, susţinând la întâlnirile cu reprezentanţii sindicatelor că administraţia Metrorex are obligaţia să îşi optimizeze veniturile, inclusiv pe cele obţinute din închirierea spaţiilor comerciale, afirmă reprezentanţii MT, la solicitarea AGERPRES.
   "Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi de faptul că nu a mai fost prelungit contractul dintre Sindomet (firmă deţinută de sindicatul de la metrou) şi Metrorex pentru închirierea spaţiilor din staţiile de metrou. Discuţiile despre aceste spaţii comerciale sunt încheiate din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor. Contractul de închiriere, încheiat în 2003 pentru 5 ani şi prelungit apoi de încă două ori, expiră la 26 septembrie a.c. Comercianţii şi sindicatul au insistat să fie prelungit în continuare, cu acordul părţilor. Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a susţinut, la întâlnirile cu reprezentanţii sindicatelor, că administraţia Metrorex are obligaţia să îşi optimizeze veniturile, inclusiv pe cele obţinute din închirierea spaţiilor comerciale", precizează Ministerul Transporturilor, într-un punct de vedere referitor la pichetul organizat marţi de USLM.
   De asemenea, Ministerul Transporturilor spune că Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM) a transmis la Ministerul Transporturilor o adresă prin care cere ministrului să nu susţină noua organigramă a Metrorex.
   "Precizăm că modul de organizare a unei companii este atributul societăţii, nu al Ministerului Transporturilor", se arată în document.

 


Re: Accidente / incidente TibiV

mcosmin wrote:
Faptul ca Metrorex angajeaza rude e problema lor.

Ar fi daca problema lor daca ar fi IF (Intreprindere Familiala, exista acest tip de societate comerciala...)
Dar nu este.

Orice chestie de genul asta (amgajarea rudelor) este anticoncurentiala (da, exista notiunea asta si la resurse umane).
Nu angajam unul bun ca nu este ruda, anagajm unul prost care este...
Si dupa aia ne miram ca se intampla "chestii".

Eu stiu companii mari care interzic legaturile de rudenie intre angajati (si chiar relatiile intime).
Cunosc un caz in care un el si o ea s-au placut, si au trebuit sa decida care isi da demisia inainte de a anunta ca vor sa se casatoreasca.

 


Re: Accidente / incidente Puss in Boots

La Stat nu se aplica :lol: cazurile pe care le stiu si de care citesc sunt in directia nepotismului.... daca "nepotul" e inteligent sau genial, e excelent, dar daca nu e, atunci nu e si treaba merge inainte. Regardless....

 


Re: Accidente / incidente mcosmin

Discutia cu legaturile de familie in companii e mult mai ampla. Majoritatea companiilor permit astfel de relatii, iar cele care le interzic sunt oricum la limita legalitatii in UE. Nu stiu sa fi existat o companie care sa dea afara angajati pe faza asta fara sa existe in prealabil o negociere din care compania sa scape fara sa fie data in judecata pentru discriminare si incalcarea drepturilor omului. In UE, salariatul va castiga mereu din astfel de cazuri.

Problema nu e ca se angajeaza rude, ci ca se angajeaza rude proaste. In CCM ar trebui sa spuna ca rudele au prioritate daca sunt la acelasi nivel de cunostinte.

 


Re: Stiri si articole din presa punmeister

mcosmin wrote:
CAF e orice numai inocenta nu. Au incercat sa influenteze licitatia pt M5. Chiar si pt trenurile aflate acum in circulatie, CAF nu a avut oferta cea mai ieftina.

Eu m-am referit la ce avem noi acum, M5 e alta poveste. La licitatia din 2011 pentru 16 trenuri noi (cu optiunea pentru inca opt trenuri) au participat doar CAF si Bombardier, CAF a venit cu oferta de 97 de milioane de euro (cu care au castigat) iar Bombardier cu 117 milioane de euro. Deci?

 


Go to page:  1  ... 271 272 273 274 275 276 277  ... 399
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2441 forum members have written 435912 posts in 5435 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use