Topic: Accidente / incidente
5211 posts, 1487232 views
📖 Pagination options
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
linia 69
In cazul de fata nu este vorba de un macaz defect care s-a schimbat singur sub tramvai. S-au intamplat si astfel de evenimente, stim cu totii. La fel de bine stim si ca o mare parte a macazurilor nu merg decat manual. Nu e bine, stim si asta. Dar tot la fel de bine o stiu si vatmanii. Stiu si ca trebuie sa reduca viteza inainte de a intra pe orice fel de macaz, cu atat mai mult pe unul care nu functioneaza decat manual.
Aici vorbim de o eroare comisa de vatman. N-am nimic personal cu omul respectiv, nici nu-l cunosc, cum n-am nimic cu niciun vatman dar vorbind strict de cazul asta, cand macazul din fata tramvaiului era facut pe alta directie decat cea pe care trebuia s-o ia si sa nu vada asta .... inseamna, sa-mi fie cu iertare, ca nu a fost atent deci nu prea are ce cauta sa conduca un tramvai. O greseala e suficient o data sa faci ... si iata ce se poate intampla. Cu atat mai mult cu cat nu cred ca era prima oara cand trecea pe acolo. Deci stia ca macazul nu functioneaza electric si ca s-ar putea sa coboare sa-l schimbe.
In cazul de fata nu este vorba de un macaz defect care s-a schimbat singur sub tramvai. S-au intamplat si astfel de evenimente, stim cu totii. La fel de bine stim si ca o mare parte a macazurilor nu merg decat manual. Nu e bine, stim si asta. Dar tot la fel de bine o stiu si vatmanii. Stiu si ca trebuie sa reduca viteza inainte de a intra pe orice fel de macaz, cu atat mai mult pe unul care nu functioneaza decat manual.
Aici vorbim de o eroare comisa de vatman. N-am nimic personal cu omul respectiv, nici nu-l cunosc, cum n-am nimic cu niciun vatman dar vorbind strict de cazul asta, cand macazul din fata tramvaiului era facut pe alta directie decat cea pe care trebuia s-o ia si sa nu vada asta .... inseamna, sa-mi fie cu iertare, ca nu a fost atent deci nu prea are ce cauta sa conduca un tramvai. O greseala e suficient o data sa faci ... si iata ce se poate intampla. Cu atat mai mult cu cat nu cred ca era prima oara cand trecea pe acolo. Deci stia ca macazul nu functioneaza electric si ca s-ar putea sa coboare sa-l schimbe.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
cris_m
Problema e mult mai serioasa in zona, trebuie regandit totul. Uite de exemplu, ce se intampla daca tramvaiul 228 circula pe linia 1 si avea verde la fel ca 11? Care intra primul? Ca nu am vazut semne de cedeaza/prioritate...
Problema e mult mai serioasa in zona, trebuie regandit totul. Uite de exemplu, ce se intampla daca tramvaiul 228 circula pe linia 1 si avea verde la fel ca 11? Care intra primul? Ca nu am vazut semne de cedeaza/prioritate...
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
linia 69
Cel care are prioritate de dreapta, la fel ca la autovehicule. Din cate stiu Codul Rutier nu face exceptie intre tramvaie.
Cel care are prioritate de dreapta, la fel ca la autovehicule. Din cate stiu Codul Rutier nu face exceptie intre tramvaie.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
cris_m
Da, corect, nu m-am gandit. Insa si in aceasta varianta apare exact problema din incident. De asta zic, zona ar trebui regandita si automatizata mult mai bine. Stiu, sunt probabil enervant cu automatizarea, dar asta mi-e specialitatea
Da, corect, nu m-am gandit. Insa si in aceasta varianta apare exact problema din incident. De asta zic, zona ar trebui regandita si automatizata mult mai bine. Stiu, sunt probabil enervant cu automatizarea, dar asta mi-e specialitatea
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
andrei11
11 și 1 nu pot avea verde în același timp. Dacă NU funcționează semafoarele și nu sunt alte semne de circulație sau reglementări interne STB se aplică regula priorității de dreapta.
11 și 1 nu pot avea verde în același timp. Dacă NU funcționează semafoarele și nu sunt alte semne de circulație sau reglementări interne STB se aplică regula priorității de dreapta.
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Sava_6115-6315
Chiar inainte de macaz linia vireaza putin dreapta spre Giurgiului, dar vatmanul vede clar macazul.
https://www.google.ro/maps/@44.4037791,26.0971509,3a,80.3y,144.45h,75.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVpUq2ewcr6bxy8HQ6IWDTQ!2e0!7i13312!8i6656 Semaforul indica liber dreapta cand traficul auto spre Oltenitei are rosu si liber inainte cand Giurgiului are rosu. Aici tramvaiul nu are culori. Pozitia semaforului este aiurea, dupa macaz pe viraj, dar pentru un vatman care alearga zilnic de 10 ori prin acea intersectie nu este o problema.
Partea cu macazul nu sta pe pozitie nu este cazul aici. Ca sa se actioneze sub rotile tramvaiului ar trebui ca acele macazului sa aibe joc, iar cand trece unul din boghiuri peste calcaiele acelor, acestea sa se miste de pe pozitie. Am avut situatii cu macaz actionat sub roti pe Basarabia intersectie cu Chisinau si parca la Trafic Greu intersectie cu 13 Septembrie. Aici se vede clar cum vagonul 228 accelereaza si intra cu viteza pe macaz si merge inainte. Smucitura este din cauza configuratiei liniilor. Nu am dubii in privinta erorii umane. Am trait o astfel de situatie, dar fara sa mai fie alt tramvai in zona - la intersectia Orhideelor cu Giulesti. Tatra in care ma aflam (linia 44) in loc sa vireze dreapta pe Giulesti a mers inainte! Vatmanul a oprit, a dat cu spatele a schimbat macazul si a plecat pe traseul normal.Treaba asta se intampla prin 2014, cand macazul era actionat la ranga iar vatmanii ori traversau intersectia pe jos ori opreau tramvaiul in mijlocul drumului...
Chiar inainte de macaz linia vireaza putin dreapta spre Giurgiului, dar vatmanul vede clar macazul.
https://www.google.ro/maps/@44.4037791,26.0971509,3a,80.3y,144.45h,75.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVpUq2ewcr6bxy8HQ6IWDTQ!2e0!7i13312!8i6656 Semaforul indica liber dreapta cand traficul auto spre Oltenitei are rosu si liber inainte cand Giurgiului are rosu. Aici tramvaiul nu are culori. Pozitia semaforului este aiurea, dupa macaz pe viraj, dar pentru un vatman care alearga zilnic de 10 ori prin acea intersectie nu este o problema.
Partea cu macazul nu sta pe pozitie nu este cazul aici. Ca sa se actioneze sub rotile tramvaiului ar trebui ca acele macazului sa aibe joc, iar cand trece unul din boghiuri peste calcaiele acelor, acestea sa se miste de pe pozitie. Am avut situatii cu macaz actionat sub roti pe Basarabia intersectie cu Chisinau si parca la Trafic Greu intersectie cu 13 Septembrie. Aici se vede clar cum vagonul 228 accelereaza si intra cu viteza pe macaz si merge inainte. Smucitura este din cauza configuratiei liniilor. Nu am dubii in privinta erorii umane. Am trait o astfel de situatie, dar fara sa mai fie alt tramvai in zona - la intersectia Orhideelor cu Giulesti. Tatra in care ma aflam (linia 44) in loc sa vireze dreapta pe Giulesti a mers inainte! Vatmanul a oprit, a dat cu spatele a schimbat macazul si a plecat pe traseul normal.Treaba asta se intampla prin 2014, cand macazul era actionat la ranga iar vatmanii ori traversau intersectia pe jos ori opreau tramvaiul in mijlocul drumului...
- essco
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
essco
Chiar daca e offtopic, te contrazic. Suntem in 2020, exista becuri inteligente. Daca tii cu tot dinadinsul, poti sa anulezi/zidesti intrerupatorul din perete si aprinzi becul cu telefonul. Intrerupatorul, in acest caz, simbolizeaza ranga.
andrei11 wrote:
Macazurile din cadrul rețelei STB - cele automate - nu se pot schimba singure pentru că pur și simplu nu mai au instalațiile electrice NU valide, ci pur și simplu nu mai sunt la locul lor. Începând cu siguranțele. Hai să-ți explic mai explicit, dacă nu mai ai întrerupătorul din perete în veci nu o să poți aprinde lumina în cameră. Firele sunt izolate, evident. Poți să te uiți o veșnicie la becul ăla, n-o să se aprindă.
Chiar daca e offtopic, te contrazic. Suntem in 2020, exista becuri inteligente. Daca tii cu tot dinadinsul, poti sa anulezi/zidesti intrerupatorul din perete si aprinzi becul cu telefonul. Intrerupatorul, in acest caz, simbolizeaza ranga.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Tom
Din captura din film (minutul 1:23), vatmanul pare să se uite inspre stânga. Nu se vede foarte clar, dar așa pare. Dacă 7 vira la dreapta, ce căuta spre stânga? Iar dacă spre dreapta trebuia să meargă, vatmanul lui 109 nici nu se aștepta ca 228 să vireze stânga în fața lui. Ar fi interesant dacă ar putea găsi martori din tramvaiul 228 să vadă dacă nu a fost ceva care a distras atenția vatmanului în zona macazului și dacă vatmanul a schimbat macazul sau acesta era deja schimbat spre Olteniței. În film se vede 228 oprit înainte de banda pentru viraj la stânga, unde opresc oricum tramvaiele fie că macazul este sau nu în direcția în care merg. În filmare, când 109 era oprit în stație, se vede 228 oprit, deși în acel moment semaforul era verde spre direcția în care până la urmă a mers, iar când 109 a pornit și tot traficul dinspre Giurgiului a intrat în intersecție pe verde, 228 s'a pus în mișcare. Asta e cam ciudat, pentru că dacă 228 ar fi intenționat să meargă spre Olteniței din motive doar de vatman știute, a mai și trecut pe roșu. Am putea spune slavă Domnului că 228 a fost "oprit" de colegul lui înainte să pătrundă și în intersecția cu benzile pentru traficul auto.
Din captura din film (minutul 1:23), vatmanul pare să se uite inspre stânga. Nu se vede foarte clar, dar așa pare. Dacă 7 vira la dreapta, ce căuta spre stânga? Iar dacă spre dreapta trebuia să meargă, vatmanul lui 109 nici nu se aștepta ca 228 să vireze stânga în fața lui. Ar fi interesant dacă ar putea găsi martori din tramvaiul 228 să vadă dacă nu a fost ceva care a distras atenția vatmanului în zona macazului și dacă vatmanul a schimbat macazul sau acesta era deja schimbat spre Olteniței. În film se vede 228 oprit înainte de banda pentru viraj la stânga, unde opresc oricum tramvaiele fie că macazul este sau nu în direcția în care merg. În filmare, când 109 era oprit în stație, se vede 228 oprit, deși în acel moment semaforul era verde spre direcția în care până la urmă a mers, iar când 109 a pornit și tot traficul dinspre Giurgiului a intrat în intersecție pe verde, 228 s'a pus în mișcare. Asta e cam ciudat, pentru că dacă 228 ar fi intenționat să meargă spre Olteniței din motive doar de vatman știute, a mai și trecut pe roșu. Am putea spune slavă Domnului că 228 a fost "oprit" de colegul lui înainte să pătrundă și în intersecția cu benzile pentru traficul auto.
228-01-23.png (395.93 KB; downloaded 4063 times)
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
BodoMinea
Nu am alte detalii... Nu știu zona, nu știu dacă autobuzul a fost implicat. Pozele sunt preluate de pe Instagram - de aici și calitatea slabă, postarea a fost făcută ieri dimineață (29 mai).
Nu am alte detalii... Nu știu zona, nu știu dacă autobuzul a fost implicat. Pozele sunt preluate de pe Instagram - de aici și calitatea slabă, postarea a fost făcută ieri dimineață (29 mai).
Screenshot_20200530-122040.jpg (230.02 KB; downloaded 3984 times)
Screenshot_20200530-122004.jpg (272.32 KB; downloaded 3983 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Utilizator anonim
E la Dristor vis a vis de Mec spre Vacaresti. Pare accident de persoana sau i s-a facut cuiva rau in autobuz.
P.S. Intre timp V3A 185 a deraiat in intersectie la Diham in jurul orei 13.50. O imagine de pe FB Info Trafic Bucuresti si Ilfov.
E la Dristor vis a vis de Mec spre Vacaresti. Pare accident de persoana sau i s-a facut cuiva rau in autobuz.
P.S. Intre timp V3A 185 a deraiat in intersectie la Diham in jurul orei 13.50. O imagine de pe FB Info Trafic Bucuresti si Ilfov.
100685056_3430051800356328_3835893733677596672_n.jpg (80.58 KB; downloaded 3982 times)
- alexandru_gr
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
alexandru_gr
Sursa foto Cristian Drăghici grupul Info Trafic de pe Facebook- intersecția Diham
Sursa foto Cristian Drăghici grupul Info Trafic de pe Facebook- intersecția Diham
FB_IMG_15908374427442088.jpg (421.93 KB; downloaded 3956 times)
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
Chev Celios
https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... anite.html
Utilizator anonim wrote:
E la Dristor vis a vis de Mec spre Vacaresti. Pare accident de persoana sau i s-a facut cuiva rau in autobuz.
Un autobuz STB a fost lovit de un excavator în București. Patru persoane au fost rănite
Un autobuz cu călători a fost lovit de un excavator în Sectorul 3 din Bucureşti. Patru persoane au fost rănite ușor, dar au refuzat transportarea la spital.
Conducătorul excavatorului a vrut să iasă dintr-un șantier, moment în care a lovit autobuzul STB care circula dinspre Camil Ressu către Calea Vitan.
În autobuz erau 14 persoane, iar 4 au fost rănite ușor, dar au refuzat transportul la spital. În accident, mai multe ferestre şi uşi ale autobuzului s-au spart.
Sursa: Pro TV
https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... anite.html
- 1689
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
1689
Revenind la incidentul de la Pieptanari...
Intr-adevar, semaforul de cale libera pentru tramvaie are doua faze (dreapta si inainte). Asta se poate vedea dintr-o filmare din cabina pe linia 1 (cred ca din 2017).
Din pacate, acesta este instalat pe acelasi stilp cu semaforul pentru trafic rutier, la vreo 20 de metri distanta de locul unde opresc tramvaiele in rond (altfel ar bloca banda de intoarcere - si aici se vede o greseala de proiectare a intregii intersectii, ambele bucle nu au semaforizare si intersecteaza linia de tramvai intens circulata !).
Pentru a preveni astfel de incidente in viitor ar trebui ca semaforul de cale libera sa fie mutat pe un stilp instalat inaintea buclei de intoarcere si, eventual, instalat un semafor (sau macar un galben intermitent sincronizat cu cel de cale libera pentru directia de iesire spre Oltenitei-Giurgiului si de verde pentru tramvaiele venind dinspre Giurgiului- Oltenitei) pentru traficul rutier pe bucla de intoarcere.
Instalarea de transpondere pe tramvaie care sa comunice cu semaforizarea dinamica ar fi usor de implementat (si se practica uzual in alte tari chiar si in Europa de Est), dar - pentru PMB - se pare ca e ceva de domeniul SF.
Revenind la incidentul de la Pieptanari...
Intr-adevar, semaforul de cale libera pentru tramvaie are doua faze (dreapta si inainte). Asta se poate vedea dintr-o filmare din cabina pe linia 1 (cred ca din 2017).
Din pacate, acesta este instalat pe acelasi stilp cu semaforul pentru trafic rutier, la vreo 20 de metri distanta de locul unde opresc tramvaiele in rond (altfel ar bloca banda de intoarcere - si aici se vede o greseala de proiectare a intregii intersectii, ambele bucle nu au semaforizare si intersecteaza linia de tramvai intens circulata !).
Pentru a preveni astfel de incidente in viitor ar trebui ca semaforul de cale libera sa fie mutat pe un stilp instalat inaintea buclei de intoarcere si, eventual, instalat un semafor (sau macar un galben intermitent sincronizat cu cel de cale libera pentru directia de iesire spre Oltenitei-Giurgiului si de verde pentru tramvaiele venind dinspre Giurgiului- Oltenitei) pentru traficul rutier pe bucla de intoarcere.
Instalarea de transpondere pe tramvaie care sa comunice cu semaforizarea dinamica ar fi usor de implementat (si se practica uzual in alte tari chiar si in Europa de Est), dar - pentru PMB - se pare ca e ceva de domeniul SF.
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Accidente / incidente
ANTENA
In cazul Diham pare destul de clar din poze ca a sarit acul macazului dupa ce boghiul 3 s-a incadrat corect spre dreapta.
Cu coada vagonului care s-a dus inainte a fost maturat Audiul.
Aici e strict vorba de linii invechite si mentenanta deficitara.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... SaoAS1hYIX
In cazul Diham pare destul de clar din poze ca a sarit acul macazului dupa ce boghiul 3 s-a incadrat corect spre dreapta.
Cu coada vagonului care s-a dus inainte a fost maturat Audiul.
Aici e strict vorba de linii invechite si mentenanta deficitara.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... SaoAS1hYIX
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination