Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere

814 posts, 188009 views
 
Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 59
 
 

📖 Pagination options
Re: Sistemul de Management al Traficului aztec

SMT-ul asta are treaba cu primaria generala/semafoare...
Nu aveau si cei de la sectoare sistemele lor de supraveghere separate?
Sau politia?
Intreb,...ca cel putin de primariile de sector parca auzisem ceva...
Zic doar de video, ca banuiesc ca asta a cazut, nu si conexiunea cu semafoarele...

 


Re: Sistemul de Management al Traficului TibiV

Video - poliţia locală de sector.
Legătura cu SMT ? Zero !

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Nightwolf

aztec wrote:
SMT-ul asta are treaba cu primaria generala/semafoare...
Nu aveau si cei de la sectoare sistemele lor de supraveghere separate?
Sau politia?
Intreb,...ca cel putin de primariile de sector parca auzisem ceva...
Zic doar de video, ca banuiesc ca asta a cazut, nu si conexiunea cu semafoarele...


Negativ, singurii care erau mai presus decat toti erau cei de la RATB cu unda lor verde pe linia lui 41 ... dupa evenimentele soldate cum multi raniti si morti a fost dezafectat automatul respectiv si semafoarele de atunci functioneaza normal fara influenta din partea vagoanelor...

Cat priveste partea de supraveghere, singurele sectoare care au PROPRIUL LOR circuit de CCTV sunt cele din sectoarele 1, 2 si 3.

TibiV wrote:
Video - poliţia locală de sector.
Legătura cu SMT ? Zero !


Corect!

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului 133 313

andrei11 wrote:
Dă  drumul la apa in chiuvetă in asa fel incat ce curge de la robinet sa fie > ( mai mult ) decat ce se scurge prin teava de evacuare.


Daca apa curge la DN16 cu o presiune de X metri coloana de apa iar canalizarea are DN50 curgere libera... Inseamna ca nu ti-au desfundat sifonul.  :lol:
Nota: DN=diametru nominal, nu drum national.
Din pacate la drumuri e exact invers, se trece de la "diametru" mai mare la "diametru" mai mic... rezulta... creste presiunea.
Cadou.
pompa.jpg (5.37 KB; downloaded 2408 times)

 


Re: Sistemul de Management al Traficului TibiV

133 313 wrote:
Din pacate la drumuri e exact invers, se trece de la "diametru" mai mare la "diametru" mai mic... rezulta... creste presiunea.

Cat mi-am batut eu gura, exact cu argumentul asta, pentru largirea M.Bravu in zona Dristor, intre Baba Novac si Kaufland, unde se ingusteaza de la 6 benzi la (nici macar) 4 benzi...

O sa vedeti ca am dreptate cand se va termina Pasajul Piata Sudului si cand M.Bravu va fi ales de tot mai multa lume.
Ce se intampla acum, din cauza santierului, la Piata Sudului se va intampla permanent la Dristor...

 


Re: Sistemul de Management al Traficului andrei11

Trebuie sa sapam pe undeva...O fi vreun pasaj   intr-o schita de intentie ceva... Care sa sub(supra)traverseze ambele intersectii, si Dudesti-ul si Baba Novac. Stiu ca e si metrou pe acolo, dar cred ca stiu si ''vizionarii" lucrul acesta. Metrou a fost si la Lujerului, si la Piata Sudului si vad ca nu s-au incurcat de el.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului TibiV

andrei11 wrote:
Metrou a fost si la Lujerului, si la Piata Sudului si vad ca nu s-au incurcat de el.

Da, dar la ce adâncime a fost ?...
La Dristor 2 dacă îţi cade portofelul din buzunar pe trotuar îmbogăţeşti un Metrorex-ist....

 


Re: Sistemul de Management al Traficului aztec

Un km de stire pe HOTNEWS

Pasi de melc in normalizarea traficului rutier din Bucuresti: a repornit partial sistemul de management al traficului
de Catiusa Ivanov    
Miercuri, 21 octombrie 2015, 10:46
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...icului.htm

Sistemul de management al traficului pe zona de Sud a Bucurestiului a fost repus in functiune, a declarat pentru HotNews.ro Cornel Pieptea, viceprimar al Capitalei. Acesta spune ca pana la sfarsitul saptamanii ar urma sa se puna in functiune si sistemul din partea de Nord a orasului, insa acesta nu va functiona la capacitate de 100%. Dar pana la normalizarea traficului mai e cale lunga: trebuie reparati si senzorii defecti din intersectii.

"Sistemul are doua mari concentratoare, unul la Piata Unirii, unul la Piata Victoriei. Cel de la piata Unirii, care primeste date de la circa 25 de intersectii din Sudul orasului, a fost reconectat cu centrul de control. Astfel, avem imagini de la camerele video din intersectie si se poate face managementul traficului in intersectiile in care senzorii functioneaza. Concentratorul de la Piata Victoriei, care gestioneaza circa 100 de intersectii din zona de nord a orasului, va fi reconectat cu centrul de control pana la finalul saptamanii. Atunci vom primi imagini din teren si din aceasta zona si vom putea dirija intersectiile care au echipament functional. Dupa ce va fi pus in functiune in tot orasul, saptamana viitoare vom face o evaluare a intersectiilor cu probleme, care nu au camere sau senzori functionali si vom incepe reparatiile pentru a-l aduce la 100%. Nu va pot spune cat dureaza reparatiile fiindca depinde de ce avarii gasim", a declarat Cornel Pieptea pentru HotNews.ro.

In ultimele saptamani, de la inceperea scolii, traficul din Bucuresti a devenit de cosmar, strazile fiind mult mai aglomerate decat in primavara sau anul trecut. Soferii si calatorii RATB stau blocati cu orele in trafic in fiecare zi. Una dintre principalele cauze ale aglomeratiei este faptul ca sistemul de management al traficului nu mai functiona de circa 4 luni, fiind defecte mai multe cabluri, iar Primaria Capitalei nu a comandat nici macar o expertiza pentru a vedea de ce s-a stricat. Abia dupa ce problema  a aparut in presa, primaria s-a apucat de treaba sa repare sistemul.

"Este adevarat ca sistemul de managementul traficului nu functioneaza. Situatia este cunoscuta... Sistemul nu merge de circa 4 luni. Au cedat cele doua concentratoare de date de la Piata Victoriei si Piata Unirii, fibra optica aferenta care transmitea datele catre centru si senzorii de la Unirii. Deocamdata nu stim cauza defectiunilor. Este posibil sa fie de la lucrarile de infastructura - au fost taiate niste cabluri, sau de la sobolani care au ros firele", a declarat viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea, pentru HotNews.ro, la inceputul lunii octombrie.

Pieptea spune atunci ca situatia putea fi remediata daca se dorea acest lucru. "Avem un contract de service cu UTI care expira la sfarsitul lui 2015, iar expertiza putea fifacuta in baza acestui contract. Este adevarat ca exista un diferent aici, desi contractul a fost semant, Administratia Strazilor doreste ca toate lucrarile sa fie facute pe baza de comanda, nu sa se plateasca o suma lunara pentru intretinere. Practic asa s-a ajuns in situatia asta. Acum se discuta pentru a se gasi o solutie. In paralel, fiindca au cedat cele doua concentratoare, fibra optica si senzorii, este nevoie de un contract de reparatii care este in curs de atribuire", a spus Pieptea.

Daca problemele nu se rezolva, Banca Europeana ar putea cere inapoi  cele 17 milioane de euro pe care le-a dat pentru realizarea sistemului de managementul traficului.

"Daca sunt probleme si nu functioneaza si se dovedeste ca e din vina beneficiaruli, exista cai prin care sa ne luam banii inapoi", a declarat Mario Patrone, director general BERD, pentru stirileprotv.ro.

Realizarea Sistemului de Management al Traficului din Bucuresti a facut parte din programul multisector pentru BUCURESTI, program finantat printr-un imprumut de la BERD, si a costat circa 20 milioane de euro. Sistemul din Trafic a fost instalat in perioada 2007 - 2009.

Sistemul reprezinta implementarea in mod integrat si unitar a trei subsisteme de tip deschis si anume:

       1) Sistemul de control adaptiv al traficului urban (UTC)

       2) Sistemul de management al transportului public (PTM)

       3) Sistemul de camere video cu circuit inchis pentru supravegherea traficului (CCTV).

Fluxurile de trafic sunt coordonate prin intermediul Centrului de Control a municipalitatii care dispune de echipamente de cea mai inalta tehnicitate, fiind unul dintre cele mai performante din Europa.

Zona initiala de implementare pentru acest proiect a fost inelul principal de circulatie si axa Nord-Sud a orasului, cu un total de 100 intersectii. Ulterior, printr-o extensie a proiectului, s-au mai integrat 46 de intersectii, urmand ca, treptat, sa fie integrate si restul de 263 intersectii semaforizate ale orasului.

Un raport BERD dezvaluie mai multe probleme legate de sistemul de management al traficului

Intr-un raport intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov finantat de BERD sunt dezvaluite mai multe probleme legate de sistemul de management al traficului. Cea mai importanta este ca din cele 270 de intersectii echipate cu senzori pentru monitorizarea traficului, doar 170 sunt legate la sistem.

" Sistemul de management al traficului din Bucuresti (SMTB) a fost implementat de compania romaneasca UTI intre 2007 si 2009. Initial, sistemul acoperea 96 intersectii, dar a fost extins pe parcursul ultimilor ani, pentru a acoperi astazi aproximativ 270 intersectii din cele 450 de intersectii semaforizate din oras. Dintre aceste 270 intersectii, aproximativ 170 sunt conectate la Centrul de Control, in vreme ce restul nu sunt conectate.   Cele 170 de intersectii care sunt conectate la sistem (printr-o retea de fibra optica) au antene si sistem de detectare video, iar sistemul are capacitatea de a adapta timpii de semaforizare. Cele 100 de intersectii neconectate au doar detectori de trafic, iar putine dintre ele au planuri pentru modificarea fazelor de trafic. Planurile pentru modificarea fazelor de semaforizare pot fi schimbate numai cu aprobare de la Primarie. Datele inregistrate pot fi descarcate de la intersectiile neconectate, dar nu exista informatii in timp real despre avariile de sistem", se arata in raport.

O alta problema este ca "nu exista interventie live in program", neexistand ingineri de trafic care sa poata face acest lucru, iar contractul de mentenanta a sistemului a expirat.

"In timp ce sistemul a fost proiectat pentru interventia in timp real, implementarea limitata si lipsa intretinerii au condus la utilizarea sistemului pentru gestionarea punctuala a incidentelor. Desi este o companie privata si, prin urmare, nu se afla intr-o pozitie decizionala cu privire la sistemul de transport, compania are o pozitie foarte puternica in gestionarea traficului (...) In prezent, contractul de intretinere este expirat, si astfel SMTB nu ofera serviciile pe care trebuie sa le furnizeze. (...) Informatiile de mai sus implica faptul ca prezentul SMTB poate fi ¬prea sofisticat¬ si mare pentru capacitatea profesionala a orasului. Chiar daca nu exista nici o indoiala ca, operat cu resurse profesionale adecvate, acest sistem poate fi utilizat pentru a reduce congestiile de trafic tot mai mari, este necesar sa exploram care este cea mai buna optiune pentru a obtine un centru de control al traficului in Bucuresti", se arata in raport.

In ceea ce priveste managementul vehiculelor pentru transportului public, numai ~ 300 autobuze au capabilitate de a solicita prioritate la intersectii, dar este neclar in ce masura acest lucru este folosit, este alta problema sesizata in document.
Esecul  sistemului de management al traficului de a funtiona la potentialul sau complet poate fi in principal atribuit urmatoarelor institutii, se arata in raport:

- Departamentului de transport al orasului ii lipseste un numar potrivit de angajati. Exista doar trei angajati in departament si ei trebuie sa se confrunte cu toate problemele de trafic din oras. Ei nu interactioneaza zilnic sau in mod obisnuit cu operatorii de la centrul de control. In plus, personalului departamentului ii lipseste capacitatea profesionala de a administra corespunzator un astfel de centru de control atat de sofisticat.

- SMTB insusi este gazduit la sediul UTI iar personalul care lucreaza acolo este alcatuit numai din operatori care monitorizeaza starea traficului. Nu exista un inginer de trafic la centrul de control si nici personal cu o capacitate profesionala suficienta pentru a utiliza acest sistem la intregul sau potential.

- In plus, contractul de intretinere a SMTB a expirat si nu a fost innoit din cauza lipsei resurselor financiare.

- Numai 300 autobuze sunt echipate cu tehnologia necesara pentru a solicita prioritate, dar deoarece acestea nu sunt alocate pe aceleasi rute, nu exista posibilitatea oferirii de benzi de prioritate pentru autobuzele aflate in intarziere

- Fondurile pentru intretinere lipsesc si mare parte a infrastructurii este deteriorata.


Raportul prezinta si optiuni de extindere a sistemului:

a. Conectarea tuturor intersectiilor semaforizate la SMTB

b. Actualizarea programelor de semnalizare de la SMTB

c. Echiparea tuturor vehiculelor de transport public cu emitatori ce le vor permite sa aiba prioritate in intersectii

d. Instalarea de VMS (semnale cu mesaj variabil) combinate cu detectoare ce vor oferi informatii in timp real despre evenimentele speciale, timpii de calatorie si optiunile de ruta

e. Capacitate de amendare, inclusiv trecerea pe rosu la semafor, utilizarea benzii pentru transport public de catre traficul general, incalcarea limitei de viteza.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului aztec

Si o stire tragica.Din pacate gropile si lucrarile prost semnalizarte inca mai fac victime

UPDATE Un politist care insotea o coloana oficiala a cazut intr-o groapa, in Bucuresti. Politistul a decedat
Un accident grav s-a petrecut pe bulevardul Stirbei Voda din Bucuresti, in zona Casei Radio. Un agent de la Brigada Rutiera, care insotea o coloana oficiala, a cazut de pe motocicleta, intr-o groapa care era semnalizata, in zona avand loc lucrari la carosabil, a declarat seful Serviciului de Presa al Politiei Capitalei, Diana Sarca, pentru Mediafax si Digi24.
UPDATE Politistul a decedat la Spitalul Universitar, dupa ce manevrele de resuscitare au esuat, au declarat pentru Mediafax surse medicale.
Barbatul de 28 de ani se afla in misiune si se indrepta catre o zona in care ar fi urmat sa fluidizeze circulatia. El lucra de la varsta de 20 de ani la Brigada Rutiera a Capitalei.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului neb1

aztec wrote:
a cazut de pe motocicleta, intr-o groapa care era semnalizata,
Scuze colegule dar astia pe digi zic ca a cazut cu motocicleta cu tot in groapa ,nu doar el. Se vede in filmulet si motocicleta in groapa.
Dumnezeu sa il ierte ca era baiat tanar  :(

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Un+politist+care+insotea+o+coloana+oficiala+a+cazut+intr-o+groap

 


Re: Sistemul de Management al Traficului aztec

Stiu ca nu are legatura prea mare... sau are.
Din pacate..

Din cate am observat personal,de cele mai multe ori(daca nu intodeauna) masina ministrului de interne are ca si deschizator un motociclist si o masina de politie, daca nu si agenti pe traseu. Asta si cand avea masina germana ce acuma e "subiect de presa" si cu asta noua din "stapanul inelelor"...Plus ca viteza de deplasare e mai mare si conduce mai agresiv decat atunci cand este PM sau Pres.

Ce misiune avea politistul mort intr-o groapa din carosabil: fluidizarea circulatiei sau deschizator de coloana pentru Gabriel Oprea?
de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 21 octombrie 2015, 17:51

Seful Serviciului de Presa al Politiei Capitalei, Diana Sarca, a declarat, pentru agentia Mediafax, ca groapa in care a cazut politistul cu motocicleta era semnalizata si ca acesta se afla in misiune si se indrepta catre o zona in care ar fi urmat sa fluidizeze circulatia.

Versiunea oficiala nu este in concordanta cu mai multe surse citate de EurActiv.ro si care au declarat, in cursul zilei de miercuri, ca politistul Bogdan Cosmin Gigina insotea coloana oficiala a ministrului de Interne, Gabriel Oprea.

Patru surse au declarat ca Oprea se deplasa de la un restaurant din Cotroceni catre sediul Ministerului de Interne. O alta sursa consultata de EurActiv.ro a declarat ca ministrul venea de la restaurant si mergea catre casa. Groapa in care a cazut motociclistul se afla pe Stirbei Voda, pe segmentul dintre Splaiul Unirii si Calea Plevnei, foarte aproape de intersectia cu cea din urma.

Cel mai scurt drum intre zona Cotroceni si centrul Capitalei este pe Stirbei Voda, unde se afla si groapa, sapata pentru o interventie la reteaua de gaze.

Reprezentantii Ministerului Afacerilor Interne responsabili de relatia cu presa nu au putut fi contactati telefonic pana la ora publicarii acestui text pentru a da informatii suplimentare referitoare la posibila implicare a ministrului Oprea in acest eveniment rutier, precizeaza Euractiv.ro.

Cine are dreptul la coloana oficiala

Cotidianul Adevarul noteaza ca, potrivit Codului Rutier, patru demnitari romani au dreptul sa beneficieze zilnic de coloane oficiale, insa acestora li se adauga si ministri care au nevoie sa se deplaseze in regim de urgenta.

Art. 223
(1)Politia rutiera asigura insotirea coloanelor oficiale cu echipaje specializate potrivit competentei.
(2)Se insotesc cu echipaje ale politiei rutiere demnitari romani sau oficialitati straine cu functii similare acestora, dupa cum urmeaza:
a)Presedintele Romaniei;
b)presedintele Senatului;
c)presedintele Camerei Deputatilor;
d)primul-ministru al Guvernului.

(3)In situatii deosebite, care impun deplasarea in regim de urgenta, pot beneficia de insotirea cu echipaje ale politiei rutiere si ministrii din Guvernul Romaniei sau omologi din strainatate aflati in vizita oficiala in Romania, precum si sefii misiunilor diplomatice acreditati in Romania, cu ocazia depunerii scrisorilor de acreditare.

(4)Beneficiaza de insotire si candidatii la functia de Presedinte al Romaniei, pe timpul campaniei electorale, dupa validarea candidaturii, numai pe raza localitatilor unde au loc activitatile electorale.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Nightwolf

Nu v-am zis eu de atatea ori SA NU mai credeti tot ce zice presa?? Iar incepeti?

 


Re: Sistemul de Management al Traficului florin

Dacă altcineva tace... pe cine să credem?

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Nightwolf

Astazi pot sa zic DOAR CA presa a facut lumina si ca el NU a cazut in groapa ...

P.S.: Sunt niste reguli ... nu-si risca nimeni cariera/job-ul pt frustrarea ulterioara a unui sef care va considera ca s-a vorbit prea mult. E chestia aia de am zis-o eu acu ceva timp -- renuntarea la niste drepturi si libertati ;)

 


Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 59
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2441 forum members have written 435809 posts in 5434 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use