Topic: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
2619 posts, 602677 views
📖 Pagination options
- mradulescu
-
Posted:
-
Metroul Bucuresti in 2030
mradulescu
Eu as as vedea metroul bucrestean in 2030, presupunand ca avem primari vrednici care sa preia Metrorex....
Magistrala 1 (Dristor – Obor – GdN – Eroilor – Unirii – Dristor)
• Dristor
• Piata Muncii
• Piata Iancului
• Obor (corespondenta cu M7)
• Spitalul Colentina
• Perla (corespondenta cu M 6)
• Victoriei (corespondenta cu M2)
• Gara de Nord (corespondenta cu M4 si M6)
• Eroilor (corespondenta cu M3 si M5)
• Izvor (corespondenta cu M7
• Unirii 1
• Timpuri Noi
• Mihai Bravu
• Dristor (continuare M1)
Magistrala 2 (Pipera –Berceni)
• Pipera
• Aurel Vlaicu
• Aviatorilor (corespondenta cu M6 si
• Piata Victoriei (corespondenta cu M1)
• Romana (corespondenta cu M5 si M
• Universitate (corespondenta cu M3)
• Piata Unirii 2 (corespondenta cu M1 si
• Tineretului
• Eroii Revolutiei (corespondenta cu M
• Constantin Brancoveanu
• Piata Sudului (corespondenta cu M10)
• Aparatorii Patriei
• Dimitrie Leonida
• Berceni
Magistrala 3 (Militari-Universitate-Anghel Saligny)
• Preciziei
• Pacii
• Gorjului
• Lujerului (corespondenta cu M10)
• Politehnica
• Eroilor (corespondenta cu M1 si M5)
• Cismigiu (corespondenta cu M4 si cu M1-Izvor)
• Universitate (corespondemta cu M2)
• Mosilor (corespondenta cu M7)
• Scoala Iancului (corespondenta cu M5)
• Decebal (corespondenta cu M
• Dristor (corespondenta cu M1 si M
• Liviu Rebreanu
• Nicolae Grigorescu
• 1 Decembrie 1918
• Nicolae Teclu
• Anghel Saligny
Magistrala 4 (Straulesti-Giurgiului)
• Straulesti (depou)
• Laminorului
• Parc Bazilescu
• Jiului
• 1 Mai
• Grivita
• Grant
• Gara De Nord 2
• Berzei (corespondenta cu M5)
• Cismigiu (corespondenta cu M3 si cu M1-Izvor)
• Izvor (corespondenta cu M1 si
• Puisor
• Chirigiu (Corespondenta cu M7)
• Viilor
• Eroii Revolutiei2
• Piata Progresul
• Luica
• Giurgiului (CFR Progresul)
Magistrala 5 (Hornbach Militari - Drumul Taberei - Piata Romana-Pantelimon)
• Hornbach Militari
• Preciziei
• Valea Cascadelor
• Valea Ialomitei (+Prel. Ghencea – Raul Doamnei)
• Romancierilor
• Parc Drumul Taberei
• Drumul Taberei 34
• Favorit
• Orizont
• Razoare
• Eroilor
• Berzei
• Palatul Regal
• Piata Romana
• Piata Galati
• Mosilor
• Scoala Iancului (corespondenta cu M3)
• Piata Iancului
• Delfinului
• Fundeni
• Cora Pantelimon
• Depou Pantelimon
• Industriilor
Magistrala 6 (Aeroport Otopeni – Piata Romana- Giulesti)
• Aeroport Otopeni
• Otopeni Centru
• Otopeni LC
• Privighetorilor
• Baneasa Shopping City
• Aeroport Baneasa
• Piata Presei Libere
• Casin
• Arcul De Triumf
• Aviatorilor 2
• Piata Dorobanti
• Perla 2
• Piata Romana 2
• Gara de Nord 3
• Teatrul Giulesti
• Crangasi 2
• Bd. Constructorilor
• Calea Giulesti
• Giulesti Sarbi
Magistrala 7 (Colentina – Rahova)
• Pasaj Colentina (Complex Europa)
• Soseaua Fundeni
• Doamna Ghica
• Teiul Doamnei
• Obor 2
• Mosilor
• Carol I
• Calarasi
• Unirii 3
• Cosbuc
• Chirigiu
• Sebastian
• Piata Rahovei
• Teius
• Sos. Alexandriei
Magistrala 8 (Titan – Tei – Dorobanti – Crangasi – Militari – Ghencea)
• N. Grigorescu
• Titan
• Diham
• Delfinului
• Heliade intre Vii
• Doamna Ghica
• Palatul Ghica
• Maica Domnului
• Glinka
• Floreasca
• Aviatorilor
• Arcul de Triumf
• Mihalache
• Grant
• Teatrul Giulesti
• Crangasi
• Ciurel
• Lujerului
• Parc Drumul Taberei
• Ghencea
Magistrala 9 (Crangasi - Pantelimon)
• Crangasi
• Petrache Poenaru
• Grozavesti
• Eroilor
• Izvor
• Piata Constitutiei
• Unirii
• Mircea Voda
• Traian
• Piata Alba Iulia
• Decebal
• Muncii
• Arenal Nationala
• Chisinau
• Morarilor
• Republica
• Depou Pantelimon
Magistrala 10 (Academia Militara – Piata Sudului)
• Politehnica
• Academia Militara
• 13 Septembrie
• Piata Rahova
• Salaj
• Ferentari
• Piata Progresul
• Marie Curie
• Nitu Vasile
• Piata Sudului
• Vacararesti
• Dristor
Eu as as vedea metroul bucrestean in 2030, presupunand ca avem primari vrednici care sa preia Metrorex....
Magistrala 1 (Dristor – Obor – GdN – Eroilor – Unirii – Dristor)
• Dristor
• Piata Muncii
• Piata Iancului
• Obor (corespondenta cu M7)
• Spitalul Colentina
• Perla (corespondenta cu M 6)
• Victoriei (corespondenta cu M2)
• Gara de Nord (corespondenta cu M4 si M6)
• Eroilor (corespondenta cu M3 si M5)
• Izvor (corespondenta cu M7
• Unirii 1
• Timpuri Noi
• Mihai Bravu
• Dristor (continuare M1)
Magistrala 2 (Pipera –Berceni)
• Pipera
• Aurel Vlaicu
• Aviatorilor (corespondenta cu M6 si
• Piata Victoriei (corespondenta cu M1)
• Romana (corespondenta cu M5 si M
• Universitate (corespondenta cu M3)
• Piata Unirii 2 (corespondenta cu M1 si
• Tineretului
• Eroii Revolutiei (corespondenta cu M
• Constantin Brancoveanu
• Piata Sudului (corespondenta cu M10)
• Aparatorii Patriei
• Dimitrie Leonida
• Berceni
Magistrala 3 (Militari-Universitate-Anghel Saligny)
• Preciziei
• Pacii
• Gorjului
• Lujerului (corespondenta cu M10)
• Politehnica
• Eroilor (corespondenta cu M1 si M5)
• Cismigiu (corespondenta cu M4 si cu M1-Izvor)
• Universitate (corespondemta cu M2)
• Mosilor (corespondenta cu M7)
• Scoala Iancului (corespondenta cu M5)
• Decebal (corespondenta cu M
• Dristor (corespondenta cu M1 si M
• Liviu Rebreanu
• Nicolae Grigorescu
• 1 Decembrie 1918
• Nicolae Teclu
• Anghel Saligny
Magistrala 4 (Straulesti-Giurgiului)
• Straulesti (depou)
• Laminorului
• Parc Bazilescu
• Jiului
• 1 Mai
• Grivita
• Grant
• Gara De Nord 2
• Berzei (corespondenta cu M5)
• Cismigiu (corespondenta cu M3 si cu M1-Izvor)
• Izvor (corespondenta cu M1 si
• Puisor
• Chirigiu (Corespondenta cu M7)
• Viilor
• Eroii Revolutiei2
• Piata Progresul
• Luica
• Giurgiului (CFR Progresul)
Magistrala 5 (Hornbach Militari - Drumul Taberei - Piata Romana-Pantelimon)
• Hornbach Militari
• Preciziei
• Valea Cascadelor
• Valea Ialomitei (+Prel. Ghencea – Raul Doamnei)
• Romancierilor
• Parc Drumul Taberei
• Drumul Taberei 34
• Favorit
• Orizont
• Razoare
• Eroilor
• Berzei
• Palatul Regal
• Piata Romana
• Piata Galati
• Mosilor
• Scoala Iancului (corespondenta cu M3)
• Piata Iancului
• Delfinului
• Fundeni
• Cora Pantelimon
• Depou Pantelimon
• Industriilor
Magistrala 6 (Aeroport Otopeni – Piata Romana- Giulesti)
• Aeroport Otopeni
• Otopeni Centru
• Otopeni LC
• Privighetorilor
• Baneasa Shopping City
• Aeroport Baneasa
• Piata Presei Libere
• Casin
• Arcul De Triumf
• Aviatorilor 2
• Piata Dorobanti
• Perla 2
• Piata Romana 2
• Gara de Nord 3
• Teatrul Giulesti
• Crangasi 2
• Bd. Constructorilor
• Calea Giulesti
• Giulesti Sarbi
Magistrala 7 (Colentina – Rahova)
• Pasaj Colentina (Complex Europa)
• Soseaua Fundeni
• Doamna Ghica
• Teiul Doamnei
• Obor 2
• Mosilor
• Carol I
• Calarasi
• Unirii 3
• Cosbuc
• Chirigiu
• Sebastian
• Piata Rahovei
• Teius
• Sos. Alexandriei
Magistrala 8 (Titan – Tei – Dorobanti – Crangasi – Militari – Ghencea)
• N. Grigorescu
• Titan
• Diham
• Delfinului
• Heliade intre Vii
• Doamna Ghica
• Palatul Ghica
• Maica Domnului
• Glinka
• Floreasca
• Aviatorilor
• Arcul de Triumf
• Mihalache
• Grant
• Teatrul Giulesti
• Crangasi
• Ciurel
• Lujerului
• Parc Drumul Taberei
• Ghencea
Magistrala 9 (Crangasi - Pantelimon)
• Crangasi
• Petrache Poenaru
• Grozavesti
• Eroilor
• Izvor
• Piata Constitutiei
• Unirii
• Mircea Voda
• Traian
• Piata Alba Iulia
• Decebal
• Muncii
• Arenal Nationala
• Chisinau
• Morarilor
• Republica
• Depou Pantelimon
Magistrala 10 (Academia Militara – Piata Sudului)
• Politehnica
• Academia Militara
• 13 Septembrie
• Piata Rahova
• Salaj
• Ferentari
• Piata Progresul
• Marie Curie
• Nitu Vasile
• Piata Sudului
• Vacararesti
• Dristor
- mradulescu
-
Posted:
-
Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Si un PowerPoint cu magistralele
Si un PowerPoint cu magistralele
propunere metrou.zip
propunere metrou.zip (1.46 MB; downloaded 264 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
andrei11
Este o schema super interesanta care merita studiata. Cine spune din start ca este superfantezista se poate insela. Vezi exemplul recent discutat de la Paris cu linii avand corespondente in 2 statii consecutive, desi merg pe rute diferite si cu statii inchise / parasitre. Sa nu-mi spuneti acum ca francezii au facut special statii pentru a fi inchise ulterior dupa 30 - 40 de ani de functionare.
Este o schema super interesanta care merita studiata. Cine spune din start ca este superfantezista se poate insela. Vezi exemplul recent discutat de la Paris cu linii avand corespondente in 2 statii consecutive, desi merg pe rute diferite si cu statii inchise / parasitre. Sa nu-mi spuneti acum ca francezii au facut special statii pentru a fi inchise ulterior dupa 30 - 40 de ani de functionare.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Si tot luand ca exemplu Parisul, si acolo, de-a lungul timpului, au facut modificari la liniile existente, schimbari de nivel pentru intersectii intre magistrale sau alte schimbari de trasee.
Si nici la ei relieful nu ajuta, fiind impanzit, dupa cum se vede in topicul corespunzator, tot felul de probleme legate de foste cariere, traversari supra si subterane ale Senei etc.
Si tot luand ca exemplu Parisul, si acolo, de-a lungul timpului, au facut modificari la liniile existente, schimbari de nivel pentru intersectii intre magistrale sau alte schimbari de trasee.
Si nici la ei relieful nu ajuta, fiind impanzit, dupa cum se vede in topicul corespunzator, tot felul de probleme legate de foste cariere, traversari supra si subterane ale Senei etc.
- George
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
George
Hristos a inviat!
Pentru orizontul 2030, daca suntem realisti, nicio modificare de amploare a magistralelor existente nu este nici posibila si nici recomandabila.
Ce putem astepta cu optimism de la urmatorii 18 ani (sa nu uitam, dupa 20 de ani in care mare lucru nu s-a facut, degetele a doua maini sunt suficiente pentru a numara statiile noi):
- terminarea M 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Contrar propunerilor de mai sus, mi se pare foarte ok ca M5 (iar nu M3, pe care nu are rost sa o bramburim) sa traverseze centrul, pe la Universitatea si Piata Iancului. Eu cred ca va fi cea mai folosita, cea mai de succes linie din Bucuresti.
- terminarea M 4 pana la Lac Straulesti, respectiv Gara Progresul. Se va completa astfel axa nord-sud cu inca o linie, care se va dovedi foarte utila si va servi la revitalizarea unor zone din sud.
- construirea M6, ca ramura derivata din M4. Ideea ca M6 sa plece din M4 m-a convins intre timp. In primul rand, din considerente pragmatice si financiare de care nu putem face abstractie. Apoi, pentru ca legatura Gara - aeroport e foarte importanta, aeroportul Otopeni nu e doar pentru bucuresteni.
- cu maxim noroc, vom mai avea si M7.
E putin, 4 magistrale cu totul noi, foarte lungi si statii multe? Eu nu cred, efortul bugetar ar fi oricum enorm, mai mare decat ceea ce putem spera sa se aloce pentru toata reteaua feroviara din tara!
Si atunci, mai ramane loc de inchideri/reconfigurari/indesiri de statii pe magistralele clasice?
Eu nu cred. Noi nu suntem la Paris, statiile nu sunt atat de dese, nu avem nici banii si nici necesitatea obiectiva a reconfigurarilor pe care ei le-au facut atat de des. Nu cred ca in Romania se va intampla asa ceva - daca nu ma credeti, intrebati-l pe subway guru. Intrebati-l si pe 2009...
Poate, repet, intr-un scenariu foarte optimist, sa se mai construiasca niste statii intermediare, de ex. intre Politehnica si Lujerului. Si cam atat. Si cred ca e bine asa. Ce e construit, bine si rau, ramane asa (la fel de SF sunt chestiile alea cu mutat si reconstruit Piata Romana; statia aia e ok, trebuie refatuita, in rest, e chiar o chestie destul de specifica si utila asa cum e).
Ganditi-va ca orice reconstruire si mutare de statiei presupune un deranj enorm, o perturbare a traficului de suprafata si pe magistrala respectiva ani intregi. Vrea cineva asa ceva? Paradoxal, tocmai faptul ca avem putine linii impiedica sa aplicam strategii de genul celor uzuale in Paris, Londra si Berlin, unde poti inchide niste tronsoane ca ai alte linii care deservesc zona.
Ce va fi peste 50 de ani, mai vedem, poate pana atunci ne teleportam si ramane metroul ca muzeu dar pana atunci banii trebuie investiti inteligent si maximizat folosul, prin linii noi si construite cu cap.
Hristos a inviat!
Pentru orizontul 2030, daca suntem realisti, nicio modificare de amploare a magistralelor existente nu este nici posibila si nici recomandabila.
Ce putem astepta cu optimism de la urmatorii 18 ani (sa nu uitam, dupa 20 de ani in care mare lucru nu s-a facut, degetele a doua maini sunt suficiente pentru a numara statiile noi):
- terminarea M 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Contrar propunerilor de mai sus, mi se pare foarte ok ca M5 (iar nu M3, pe care nu are rost sa o bramburim) sa traverseze centrul, pe la Universitatea si Piata Iancului. Eu cred ca va fi cea mai folosita, cea mai de succes linie din Bucuresti.
- terminarea M 4 pana la Lac Straulesti, respectiv Gara Progresul. Se va completa astfel axa nord-sud cu inca o linie, care se va dovedi foarte utila si va servi la revitalizarea unor zone din sud.
- construirea M6, ca ramura derivata din M4. Ideea ca M6 sa plece din M4 m-a convins intre timp. In primul rand, din considerente pragmatice si financiare de care nu putem face abstractie. Apoi, pentru ca legatura Gara - aeroport e foarte importanta, aeroportul Otopeni nu e doar pentru bucuresteni.
- cu maxim noroc, vom mai avea si M7.
E putin, 4 magistrale cu totul noi, foarte lungi si statii multe? Eu nu cred, efortul bugetar ar fi oricum enorm, mai mare decat ceea ce putem spera sa se aloce pentru toata reteaua feroviara din tara!
Si atunci, mai ramane loc de inchideri/reconfigurari/indesiri de statii pe magistralele clasice?
Eu nu cred. Noi nu suntem la Paris, statiile nu sunt atat de dese, nu avem nici banii si nici necesitatea obiectiva a reconfigurarilor pe care ei le-au facut atat de des. Nu cred ca in Romania se va intampla asa ceva - daca nu ma credeti, intrebati-l pe subway guru. Intrebati-l si pe 2009...
Poate, repet, intr-un scenariu foarte optimist, sa se mai construiasca niste statii intermediare, de ex. intre Politehnica si Lujerului. Si cam atat. Si cred ca e bine asa. Ce e construit, bine si rau, ramane asa (la fel de SF sunt chestiile alea cu mutat si reconstruit Piata Romana; statia aia e ok, trebuie refatuita, in rest, e chiar o chestie destul de specifica si utila asa cum e).
Ganditi-va ca orice reconstruire si mutare de statiei presupune un deranj enorm, o perturbare a traficului de suprafata si pe magistrala respectiva ani intregi. Vrea cineva asa ceva? Paradoxal, tocmai faptul ca avem putine linii impiedica sa aplicam strategii de genul celor uzuale in Paris, Londra si Berlin, unde poti inchide niste tronsoane ca ai alte linii care deservesc zona.
Ce va fi peste 50 de ani, mai vedem, poate pana atunci ne teleportam si ramane metroul ca muzeu dar pana atunci banii trebuie investiti inteligent si maximizat folosul, prin linii noi si construite cu cap.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Robert24
De acord. Macar sa avem in 15-18 ani proiectele actuale gata. Dar nu as uita extinderea magistralelor existente, mai ales M2 macar la sensul giratoriu de la intrarea in Pipera. In acea zona lucreaza peste 15,000 de oameni!
De acord. Macar sa avem in 15-18 ani proiectele actuale gata. Dar nu as uita extinderea magistralelor existente, mai ales M2 macar la sensul giratoriu de la intrarea in Pipera. In acea zona lucreaza peste 15,000 de oameni!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Vrei o parere din 'realitatea cruda'?
15000 de calatori/zi e o 'gluma proasta' pentru o linie de metrou...se tot 'agita' ideiile astea de a duce metroul prin catunele invecinate doar in ideea ca astfel s-ar prinde niste fonduri europene...dupa umila mea parere e o 'prostie' si bani 'tocatzi' de pomana...
METROUL TREBUIE CONSTRUIT IN BURICUL TARGULUI!!!
DIXIT!!!
Avand in vedere ca o linie de metrou costa INGROZITOR de multe parale...trebuie sa stai si sa te gandesti/razgandesti de zece ori inainte de a te 'avanta' la drum...
La propunerile 'imberbe' ale tanarului coleg #mradulescu, tzinand cont de cele zise mai sus, nu vreau sa comentez...sunt simple 'copilarii', mai ales ca modificarea unei linii existente costa cel putzin dublu decat construirea uneia noi...
Asa ca pentru cei cu idei dintr-astea 'cretze' ramane valabila invitatzia...cine vine cu banii de acasa ca sa facem asemenea 'nasarambe'???
Ceva miliardari in euro/dollari prin preajma???
Daca vine 'Jiji' Becali cu valiza 'recuperata', cine aduce celelalte 999???
Vrei o parere din 'realitatea cruda'?
15000 de calatori/zi e o 'gluma proasta' pentru o linie de metrou...se tot 'agita' ideiile astea de a duce metroul prin catunele invecinate doar in ideea ca astfel s-ar prinde niste fonduri europene...dupa umila mea parere e o 'prostie' si bani 'tocatzi' de pomana...
METROUL TREBUIE CONSTRUIT IN BURICUL TARGULUI!!!
DIXIT!!!
Avand in vedere ca o linie de metrou costa INGROZITOR de multe parale...trebuie sa stai si sa te gandesti/razgandesti de zece ori inainte de a te 'avanta' la drum...
La propunerile 'imberbe' ale tanarului coleg #mradulescu, tzinand cont de cele zise mai sus, nu vreau sa comentez...sunt simple 'copilarii', mai ales ca modificarea unei linii existente costa cel putzin dublu decat construirea uneia noi...
Asa ca pentru cei cu idei dintr-astea 'cretze' ramane valabila invitatzia...cine vine cu banii de acasa ca sa facem asemenea 'nasarambe'???
Ceva miliardari in euro/dollari prin preajma???
Daca vine 'Jiji' Becali cu valiza 'recuperata', cine aduce celelalte 999???
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
Dr2005
Totuşi, 15.000 de călători (adică 30.000 de călătorii pe zi) pentru o singură staţie cred că e suficient pentru o staţie de metrou. Mai ales că zona aia se va mai dezvolta.
În schimb, pentru că tot e vorba de M2, propun limitarea sa la Apărătorii Patriei, pentru restul traseului fiind suficientă o pendulă la 20 de minute, care duminica să meargă până la Centură, că are pe unde. Nu ştiu însă dacă staţia permite rebrusamentul rapid al ramelor de metrou (la Depoul IMGB uneori se adună şi 5 garnituri: câte una la fiecare peron, una pe rebrusament, una la semnalul de intrare şi una în tunel).
Totuşi, 15.000 de călători (adică 30.000 de călătorii pe zi) pentru o singură staţie cred că e suficient pentru o staţie de metrou. Mai ales că zona aia se va mai dezvolta.
În schimb, pentru că tot e vorba de M2, propun limitarea sa la Apărătorii Patriei, pentru restul traseului fiind suficientă o pendulă la 20 de minute, care duminica să meargă până la Centură, că are pe unde. Nu ştiu însă dacă staţia permite rebrusamentul rapid al ramelor de metrou (la Depoul IMGB uneori se adună şi 5 garnituri: câte una la fiecare peron, una pe rebrusament, una la semnalul de intrare şi una în tunel).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Indiferent ce crezi/nu crezi tu, 15000 calatori nu e suficient nici macar pentru o statie de 'metrou lejer' (e discutabil chiar si pentru o 'linie de tramway 'clasic'), e de 'calibrul'...duba maxi-taxi/mini-bus...
Mai treziti-va si voi la 'realitate' ca sunt 'satul' de atata SF...fara minte...
Indiferent ce crezi/nu crezi tu, 15000 calatori nu e suficient nici macar pentru o statie de 'metrou lejer' (e discutabil chiar si pentru o 'linie de tramway 'clasic'), e de 'calibrul'...duba maxi-taxi/mini-bus...
Mai treziti-va si voi la 'realitate' ca sunt 'satul' de atata SF...fara minte...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Ma rog, propunerile mele erau un exercitiu de imaginatie... cum ar fi daca s-ar putea...
Nici nu ma gandeam ca s-ar incepe cu modificarea liniilor vechi...
Si adevarat, avand in vedere ca in ultimii 20 de ani nu s-a construit aprope nimic - oricum, nimic de la 0, orizontul 2030 ar fi mult prea optimist.
Acuma, de ce l-as fi dus pe M5 in Romana si pe M3 la Universitate? S-ar putea, evident si invers, dar:
1. segmentul comun M1/M3 mi se pare o mare tampenie
2. M3 face deja o curba prin Gradina Botanica si vine la Eroilor paralel cu Dambovita, deci ar fi mai usor sa o carmeasca stanga pe sub Elisabeta. Nu ar fi nevoie, probabil, decat de o schimbare de adancime.
3. M5 vine perpendicular, deci ar merge usor drept pe sub Stirbei.
M4 l-am lasat (nu stiu excat de traseu pe la Casa Poporului) in principiu cam cum e gandit acuma
M7 e la fel ca in planurile actuale
Pe M6 nu l-am gandit in principal ca linie de aeroport (sa fim seriosi, daca ziceti ca traficul prognozat pentru M7 abia-abia justifica metrou-greu, ma indoiesc ca traficul de Otopeni necesita in vreun fel metrou greu), ci ca o linie care sa lege zona Baneasa/Piata Presei de restul orasului, intr-un mod cat mai util. (Ganditi-va ce trafic e acuma pe 131 si 331 si ca de-aia Aviatorilor figureaza in top 10 cele mai utilizate statii).
Legatura directa Gara de Nord - Otopeni chiar nu mi se pare o prioritate (presupunand ca M6 ar ajunge pina la Otopeni). Multe aeropurtui din Europa, mult mai mari decat Otopeniul nu au inca sau abia de ceva vreme sunt deservite de metrou sau tren regional... O linie desprinsa din M4, pe linga problemele de trafic pe care le-ar aduce (iar suprapunem magistrale M1/M3) in conditiile in care ne dorim ca M4 sa ajunga in Giurgiului, nu ar servi prea mult orasului in sine. O legatura Gara de Nord/Otopeni care sa presupuna o schimbare undeva mi se pare foarte civilizata.
Magistrala 8 (Titan – Tei – Dorobanti – Crangasi – Militari – Ghencea) se suprapune jumatate peste 41... evident ca prioritate ar avea jumatatea cealalta (evident insa care ar avea sens doar dupa ce s-ar face M7)
Si e la fel de evident ca celelalate magistrale pe care le-am propus ar avea sens NUMAI dupa ce s-ar da in folosinta toate de pina atunci.
In ceea ce priveste banii, vad ca deocamdata M5 este planificat la un cost de 1,5 miliarde de euro.
Ca ordin de marime, bugetul Capitalei pe 2012 este de 4.6 milarde lei, aproximativ 1 miliard de euro (din care evident, o suma mult mai mica este alocata investitiilor).
Autostrada suspendata a lui Oprescu (neaprobata) este estimata la 1,6 miliarde de euro.
Deci e adevarat, vorbim de sume enorme. Sunt curios, in alte capitale, cum se finanteaza constructia metroului, care nici la ei nu e ieftina? Se fac oare emisiuni de obligatiuni municipale?
Ma rog, propunerile mele erau un exercitiu de imaginatie... cum ar fi daca s-ar putea...
Nici nu ma gandeam ca s-ar incepe cu modificarea liniilor vechi...
Si adevarat, avand in vedere ca in ultimii 20 de ani nu s-a construit aprope nimic - oricum, nimic de la 0, orizontul 2030 ar fi mult prea optimist.
Acuma, de ce l-as fi dus pe M5 in Romana si pe M3 la Universitate? S-ar putea, evident si invers, dar:
1. segmentul comun M1/M3 mi se pare o mare tampenie
2. M3 face deja o curba prin Gradina Botanica si vine la Eroilor paralel cu Dambovita, deci ar fi mai usor sa o carmeasca stanga pe sub Elisabeta. Nu ar fi nevoie, probabil, decat de o schimbare de adancime.
3. M5 vine perpendicular, deci ar merge usor drept pe sub Stirbei.
M4 l-am lasat (nu stiu excat de traseu pe la Casa Poporului) in principiu cam cum e gandit acuma
M7 e la fel ca in planurile actuale
Pe M6 nu l-am gandit in principal ca linie de aeroport (sa fim seriosi, daca ziceti ca traficul prognozat pentru M7 abia-abia justifica metrou-greu, ma indoiesc ca traficul de Otopeni necesita in vreun fel metrou greu), ci ca o linie care sa lege zona Baneasa/Piata Presei de restul orasului, intr-un mod cat mai util. (Ganditi-va ce trafic e acuma pe 131 si 331 si ca de-aia Aviatorilor figureaza in top 10 cele mai utilizate statii).
Legatura directa Gara de Nord - Otopeni chiar nu mi se pare o prioritate (presupunand ca M6 ar ajunge pina la Otopeni). Multe aeropurtui din Europa, mult mai mari decat Otopeniul nu au inca sau abia de ceva vreme sunt deservite de metrou sau tren regional... O linie desprinsa din M4, pe linga problemele de trafic pe care le-ar aduce (iar suprapunem magistrale M1/M3) in conditiile in care ne dorim ca M4 sa ajunga in Giurgiului, nu ar servi prea mult orasului in sine. O legatura Gara de Nord/Otopeni care sa presupuna o schimbare undeva mi se pare foarte civilizata.
Magistrala 8 (Titan – Tei – Dorobanti – Crangasi – Militari – Ghencea) se suprapune jumatate peste 41... evident ca prioritate ar avea jumatatea cealalta (evident insa care ar avea sens doar dupa ce s-ar face M7)
Si e la fel de evident ca celelalate magistrale pe care le-am propus ar avea sens NUMAI dupa ce s-ar da in folosinta toate de pina atunci.
In ceea ce priveste banii, vad ca deocamdata M5 este planificat la un cost de 1,5 miliarde de euro.
Ca ordin de marime, bugetul Capitalei pe 2012 este de 4.6 milarde lei, aproximativ 1 miliard de euro (din care evident, o suma mult mai mica este alocata investitiilor).
Autostrada suspendata a lui Oprescu (neaprobata) este estimata la 1,6 miliarde de euro.
Deci e adevarat, vorbim de sume enorme. Sunt curios, in alte capitale, cum se finanteaza constructia metroului, care nici la ei nu e ieftina? Se fac oare emisiuni de obligatiuni municipale?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Pentru 'exercitii de imaginatie' fa-ti un blog...
Si mai ales...nu 'debita prostii'...
Citez 'rapid' din memorie:
Statii puse in functiune dupa 1989...
-Basarab1;
-Antilopa;
-Gorjului nava1;
-Gorjului nava2;
-Gara de Nord2;
-Basarab2;
-Grivita;
-1Mai;
-N.Grigorescu2;
-1Dec;
-Policolor;
-LdC;
-Pajura;
-Bazilescu.
'M4-R1+R2' si tunelul Republica-Pantelimon erau in dec '89 toate 'in stadiu incipient'...
Inainte de a emite 'panseuri'...documenteaza-te...
Restul asa-ziselor 'planuri de viitor'...bullshit...n-ai nici cea mai mica idee despre 'ce va sa vina'...
Sorry...aici se discuta despre 'adevaratele planuri de viitor'...
P.S.
Ce va mai place sa-l 'maimutzaritzi' pe Ceausescu din varful canapelei din sufrageria voastra de la bloc...
Pentru 'exercitii de imaginatie' fa-ti un blog...
Si mai ales...nu 'debita prostii'...
Citez 'rapid' din memorie:
Statii puse in functiune dupa 1989...
-Basarab1;
-Antilopa;
-Gorjului nava1;
-Gorjului nava2;
-Gara de Nord2;
-Basarab2;
-Grivita;
-1Mai;
-N.Grigorescu2;
-1Dec;
-Policolor;
-LdC;
-Pajura;
-Bazilescu.
'M4-R1+R2' si tunelul Republica-Pantelimon erau in dec '89 toate 'in stadiu incipient'...
Inainte de a emite 'panseuri'...documenteaza-te...
Restul asa-ziselor 'planuri de viitor'...bullshit...n-ai nici cea mai mica idee despre 'ce va sa vina'...
Sorry...aici se discuta despre 'adevaratele planuri de viitor'...
P.S.
Ce va mai place sa-l 'maimutzaritzi' pe Ceausescu din varful canapelei din sufrageria voastra de la bloc...
- George
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
George
@subway guru: as atenua un pic impactul ultimului tau mesaj, aratand ca eu sunt cel cu panseul aproximativ ca dupa 89 s-au facut vreo 10 statii.
In tot cazul, in urmatorii 20 de ani stam bine daca "facem" M 4 - M 7, altceva nu pare realist.
Mai e mult pana departe...
@subway guru: as atenua un pic impactul ultimului tau mesaj, aratand ca eu sunt cel cu panseul aproximativ ca dupa 89 s-au facut vreo 10 statii.
In tot cazul, in urmatorii 20 de ani stam bine daca "facem" M 4 - M 7, altceva nu pare realist.
Mai e mult pana departe...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
subway guru
Nu #George, asta de mai sus era citatul la care am facut referire...
Doar ca tanarul nostru coleg nu prea 'cunoaste' istorie...e 'explicabil' dat fiind ca e nou pe forum...
Nu te contrazic in principiu...din contra...spun ca daca nu facem acum ce trebuie...va mai curge multa apa pe Dambovitza pana va fi cum ne dorim...
Bugetul tzarii cu greu ar putea suporta mai mult decat constructia a doua-maxim trei linii de metrou 'in paralel'...Daca nu le facem acum cand avem 'intrarile' de fonduri de la UE...atunci...la Sf. Asteapta...
mradulescu wrote:
Ma rog, propunerile mele erau un exercitiu de imaginatie... cum ar fi daca s-ar putea...
Nici nu ma gandeam ca s-ar incepe cu modificarea liniilor vechi...
Si adevarat, avand in vedere ca in ultimii 20 de ani nu s-a construit aprope nimic...
Nu #George, asta de mai sus era citatul la care am facut referire...
Doar ca tanarul nostru coleg nu prea 'cunoaste' istorie...e 'explicabil' dat fiind ca e nou pe forum...
George wrote:
@subway guru: as atenua un pic impactul ultimului tau mesaj, aratand ca eu sunt cel cu panseul aproximativ ca dupa 89 s-au facut vreo 10 statii.
In tot cazul, in urmatorii 20 de ani stam bine daca "facem" M 4 - M 7, altceva nu pare realist.
Mai e mult pana departe...
Nu te contrazic in principiu...din contra...spun ca daca nu facem acum ce trebuie...va mai curge multa apa pe Dambovitza pana va fi cum ne dorim...
Bugetul tzarii cu greu ar putea suporta mai mult decat constructia a doua-maxim trei linii de metrou 'in paralel'...Daca nu le facem acum cand avem 'intrarile' de fonduri de la UE...atunci...la Sf. Asteapta...
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou
mradulescu
Daca nici exercitii de imaginatie nu putem face.....
In definitiv, n-am facut decat sa iau liniile existente, liniile propuse si sa propun in plus alte linii/modificari.
Stiu foarte bine treburile astea. Oricum, nu eu m-am legat de cate statii s-au facut sau nu dupa 1989.
Din pacate, cele mai multe s-au facut pentru ca erau incepute. Erau insa necesare? NU. Spune-mi, te rog, ce trafic ai pe segmentul Nicolae Grigorescu2 - LdC? Adica socotim daca M7 ar avea traficul necesar si noi am construit (finalizat) un segement absoulut inutil.
M4 din prezent? cu siguranta mai util decat segementul de mai sus, dar iarasi, s-a finalizat pentru ca fusesese inceput. Valori de trafic? oare ceva de genul
Am rugamintea sa-mi spui de ce propunerile mele sunt fanteziste? Nu spun ca nu sunt ajustabile, dar de ce sa mi "demontezi" asa, dintr-o fraza?
In definitiv am adunat propunerile existente (M7, M4) am propus spre revizuire M5, am propus alte linii (inutilr?) si am propus niste modificari la liniile existente.
Intr-adevar, sunt fanteziste versus un anumit buget. Dar nici sa visam nu e voie?
(In primul rand, eu nu stau la bloc... . )
In al doilea rand, ai atins un subiect delicat, care nu cred ca-si are locul aicea. Am sa-ti raspund punctual, usor iritat:
Regimul comunist in general si Ceausescu in particular au fost CEA MAI MARE NENOROCIRE care s-a abatut asupra Romaniei. Faptul ca s-au construit niste lucruri (metroul, in cazul de fata) e complet irelevant. Sute de orase din toata lumea au metrou fara sa fi avut regim comunist.
Pentru fanii regimurilor comuniste si ale realizarilor marete, exista o destinatie pe care o recomand: Coreea de Nord.
Pe linga crimele de neiertat, regimul comunist a distrus toate sistemele de valori si a indobitocit poporul. Inca mai tragem ponoasele acestei adevarate ciume.
Daca vrei sa adancim, as propune o discutie privata.
subway guru wrote:
Pentru 'exercitii de imaginatie' fa-ti un blog...
Si mai ales...nu 'debita prostii'...
Daca nici exercitii de imaginatie nu putem face.....
In definitiv, n-am facut decat sa iau liniile existente, liniile propuse si sa propun in plus alte linii/modificari.
subway guru wrote:
Citez 'rapid' din memorie:
Statii puse in functiune dupa 1989...
-Basarab1;
[....]
-Bazilescu.
'M4-R1+R2' si tunelul Republica-Pantelimon erau in dec '89 toate 'in stadiu incipient'...
Inainte de a emite 'panseuri'...documenteaza-te...
Stiu foarte bine treburile astea. Oricum, nu eu m-am legat de cate statii s-au facut sau nu dupa 1989.
Din pacate, cele mai multe s-au facut pentru ca erau incepute. Erau insa necesare? NU. Spune-mi, te rog, ce trafic ai pe segmentul Nicolae Grigorescu2 - LdC? Adica socotim daca M7 ar avea traficul necesar si noi am construit (finalizat) un segement absoulut inutil.
M4 din prezent? cu siguranta mai util decat segementul de mai sus, dar iarasi, s-a finalizat pentru ca fusesese inceput. Valori de trafic? oare ceva de genul
subway guru wrote:
Indiferent ce crezi/nu crezi tu, 15000 calatori nu e suficient nici macar pentru o statie de 'metrou lejer' (e discutabil chiar si pentru o 'linie de tramway 'clasic'), e de 'calibrul'...duba maxi-taxi/mini-bus...
subway guru wrote:
Restul asa-ziselor 'planuri de viitor'...bullshit...n-ai nici cea mai mica idee despre 'ce va sa vina'...
Sorry...aici se discuta despre 'adevaratele planuri de viitor'...
Am rugamintea sa-mi spui de ce propunerile mele sunt fanteziste? Nu spun ca nu sunt ajustabile, dar de ce sa mi "demontezi" asa, dintr-o fraza?
In definitiv am adunat propunerile existente (M7, M4) am propus spre revizuire M5, am propus alte linii (inutilr?) si am propus niste modificari la liniile existente.
Intr-adevar, sunt fanteziste versus un anumit buget. Dar nici sa visam nu e voie?
subway guru wrote:
P.S.
Ce va mai place sa-l 'maimutzaritzi' pe Ceausescu din varful canapelei din sufrageria voastra de la bloc...
(In primul rand, eu nu stau la bloc... . )
In al doilea rand, ai atins un subiect delicat, care nu cred ca-si are locul aicea. Am sa-ti raspund punctual, usor iritat:
Regimul comunist in general si Ceausescu in particular au fost CEA MAI MARE NENOROCIRE care s-a abatut asupra Romaniei. Faptul ca s-au construit niste lucruri (metroul, in cazul de fata) e complet irelevant. Sute de orase din toata lumea au metrou fara sa fi avut regim comunist.
Pentru fanii regimurilor comuniste si ale realizarilor marete, exista o destinatie pe care o recomand: Coreea de Nord.
Pe linga crimele de neiertat, regimul comunist a distrus toate sistemele de valori si a indobitocit poporul. Inca mai tragem ponoasele acestei adevarate ciume.
Daca vrei sa adancim, as propune o discutie privata.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination