Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Infrastructura pentru biciclete

604 posts, 178052 views
 
Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 44
 
 

📖 Pagination options
Re: Pistele pentru biciclisti BodoMinea

misterr wrote:
Cred că glumești... Tu ai văzut clipul? Acel biciclist încalcă toate regulile de circulație posibile, sînt zeci și zeci de încălcări una după alta, și culmea, tot el are pretenții să fie respectat în trafic și să îi pună pe ceilalți la punct!

Eu am văzut clipul și poate sunt complet paralel cu regulile de circulație, dar nu văd încălcările acestea flagrante: omul merge pe la bordura din dreapta, pe carosabil, mai puțin la schimbarea benzii. Nu filtrează traficul (slalom) decât atunci când mașinile stau pe loc (regulamentar). Nu depășește decât obstacolele staționare. Respectă culoarea semafoarelor, semnele de circulație, regulile de preselectarea a benzilor și de încadrare. Folosește pistele deschise acolo unde sunt și nu circulă pe trotuar. Îmi scapă mie niște finețuri?

Eu cred că nimeni din această discuție nu ar trebui să arate cu degetul spre o categorie întreagă de conducători de vehicule, deoarece opinia fiecăruia va fi influențată de mijlocul de transport pe care îl folosește preponderent. Așa cum există o proporție foarte mare de șoferi care încalcă sistematic orice fel de reguli și legi, care vorbesc la telefon în mers, care nu se asigură și nu folosesc semnalizarea, care forțează depășiri pe trecerile de pietoni, așa există și bicicliști care circulă fără lumini sau elemente reflectorizante, care trec pe roșu, care nu își respectă poziția pe bandă, care schimbă brusc direcția de mers sau chiar care circulă pe contrasens. Dar în aceași măsură în care există șoferi prudenți și responsabili, există și bicicliști care respectă regulile de circulație și care se echipează corespunzător, fiind astfel vizibili.

Consider că toate categoriile de conducători de vehicule, indiferent de ce sunt propulsate trebuie să respecte regulile de circulație, chiar dacă infrastructura locală are lipsuri. Însă în aceași măsură, municipalitatea ar trebui să respecte toate categoriile de vehicule, să creeze condiții pentru circulație în siguranță, iar autoritățile abilitate să pună în aplicare legea. Eu circul des cu bicicleta sau trotineta electrică, fie ea personală sau de pe o aplicație de închiriat. Mă echipez corespunzător și circul pe carosabil, respectând codul rutier.

Exemplu - cum arată „harta pistelor” în București:

Cum arată în Budapesta:



Cum încurajează Budapesta respectarea regulilor prin materiale media ce se adresează inclusiv publicului internațional:



Cum arată în Paris:



Așa arată, în schimb, harta cea mai optimistă a pistelor deschise din București. Doresc să vă reamintesc că majoritatea „pistelor” făcute în bătaie de joc pe trotuar, fără borduri coborâte au fost închise de poliție. Prin urmare, pe hartă sunt marcate cu verde pistele adevărate, cu separare de partea carosabilă pentru autovehicule, iar cu roșu sunt pistele de pe trotuar care încă sunt deschise circulație (și prin urmare obligă bicicliștii la utilizarea lor).
bike.PNG (584.95 KB; downloaded 4772 times)

Ca să nu mai vorbim de ce consideră alte țări sau chiar alte orașe din România când se apucă de construit piste:



Versus ce aberații mai apar prin București:




Cred că indiferent de vehiculul sau mijloc de transport ales, trebuie să fim deschiși la nou, la alternative, să fim toleranți și să ne gândim astfel - niciodată nu vor ajunge mijloacele de transport, subterane sau de suprafață, în toate colțurile cartierelor, pentru că este o imposibilitate fizică și financiară. Pentru ca oamenii să nu renunțe de tot la transportul public din cauza lipsei de opțiuni tip „last mile”, ideal este să luăm în calcul toate opțiunile: bicicletele și trotinetele pot fi atât mijloace de transport last mile, de la sau până la stația regională/suburbană de transport public, dar pot și dubla liniile de transport pentru a prelua din capacitatea acestora.

Cât despre semaforizare și semnalizare, opinia mea este următoarea: în funcție de amplasamentul intersecției, poate să fie între... benefic și esențial să existe semnalizare dedicată pentru bicicliști, eventual chiar și unde nu există piste speciale pentru bicicliști. Un exemplu discutat mai devreme, de pe Calea Victoriei:
Capture.JPG (148.46 KB; downloaded 4775 times)

În situația de mai sus, prezentată prin StreetView, ignorăm pietonii care trec pe roșu și ne uităm la intersecție. Aici putem avea următoarea situație: pietonii trec foarte repede, biciclistul care vine regulamentar găsește intersecția liberă. La roșu pentru înainte, poate fi astfel obligat să se oprească și să depună efort pentru plecarea de pe loc inutil. Consider că aici s-ar putea institui un „intermitent pentru înainte dedicat bicicliștilor”, nu pentru ar scurta timpul de parcurs (urmând oricum un roșu la următoarea intersecție mare), ci pentru a reduce inconvenientul opririlor și plecărilor de pe loc inutile. Nu am mai găsit pe internet exemplul, însă există intersecții în Germania, Olanda și Danemarca unde s-a introdus „intermitentul pentru bicicliști”, inclusiv în intersecții tip „T” în care biciclistul poate continua pe faza de stop a mașinilor dacă nu schimbă direcția de mers.
b.JPG (551.42 KB; downloaded 4777 times)

Așa arată următoarea intersecție și desigur, aici NU mai putem aplica asta. Aici biciclistul trebuie, într-adevăr să respecte culoarea semaforizării actuale. Însă în aceași măsură, aici trebuie mărită cumva atenția șoferilor care fac stânga peste pista de biciclete fără niciun fel de asigurare (am pățit personal de mai multe ori).
Un alt exemplu de măsură pentru protecția bicicliștilor este conceptul „bike box” - un tip de semnalizare ce aduce bicicliștii în fața mașinilor la stop în intersecțiile cu vizibilitate redusă, diminuând astfel riscul accidentelor:



Eu aș vedea ca fiind benefic un bike box din acesta inclusiv în locuri unde nu există pistă, ca de exemplu în următoarea poziție a intersecției de la Apaca:
c.JPG (546.33 KB; downloaded 4775 times)

Aici avem o bandă cu intermitent pentru dreapta, astfel biciclistul care merge înainte trebuie să se încadreze între aceasta și prima bandă de mers înainte, fiind adesea forțat să se lipească de sau să stea în spatele unui autobuz sau troleibuz care merge tot pe direcția înainte, fiind astfel într-o situație de risc. Introducerea unui bike box ar permite încadrarea mai ușoară și mai sigură a bicicliștilor.

În final, doresc să vă spun că nu putem scăpa de poluare și transportul personal ineficient cu 1x autovehicul pentru fiecare persoană decât ajutând toate alternativele să coexiste. Această simbioză pur și simplu nu poate exista când autorităților „le put” bicicliștii, la propriu. E de datoria noastră, ca forum de transport, să ne implicăm și în astfel de probleme... with an open mind.

https://adevarul.ro/news/bucuresti/vice ... index.html
VICEPRIMARUL CAPITALEI NU MERGE CU BICICLETA. NU VREA „SĂ FACĂ BĂTĂTURI LA C*R ȘI SĂ PUTĂ”
Viceprimarul Capitalei revine în centrul atenției cu o nouă exprimare îndoielnică. Într-o intervenție în direct, la București FM, Aurelian Bădulescu a declarat că nu vrea să meargă cu bicicleta fiindcă nu vrea să facă „bătături la c*r și să pută”.
Domnule, io vreau să vă întreb ceva, dacă ați lucra, să spunem, ați fi avocat, și vreți să mergeți cu bicicleta… Domn’le, dar nu puți când ajungi la tribunal, de la mersul pe bicicletă? Eu cred că puți. Eu nu vreau să am de-a face cu oameni care put!, a spus Bădulescu în emisiunea „În comunitate”, care a avut ca temă mobilitatea urbană.
Iar asta nu a fost tot. Viceprimarul a ținut să clarifice și alt motiv pentru care îi displace total ideea de a folosi bicicleta ca mijloc de transport.
Eu nu vreau să merg cu bicicleta, că nu vreau să fac bătături la c*r! N-am hemoroizi, că io-s din ăla de la țară și nu fac de astea, am mâncat sănătos. Nu vreau să fac bătături la c*r și să put! Eu sunt curat, sunt crescut la țară, a mai precizat Bădulescu, în direct, la postul public de radio.



 


Re: Pistele pentru biciclisti Valentin

Eu nu vreau să merg cu bicicleta, că nu vreau să fac bătături la c*r! N-am hemoroizi, că io-s din ăla de la țară și nu fac de astea, am mâncat sănătos. Nu vreau să fac bătături la c*r și să put! Eu sunt curat, sunt crescut la țară, a mai precizat Bădulescu, în direct, la postul public de radio.


E suficient ce e bolduit ca sa ne dam seama ce fel de oameni avem in primarie.  :popa:  :popa:  :headbash:

Omul asta n-a auzit de trotineta/bicicleta electrica - acolo nu depui efort decat daca vrei , dar na. Daca ar fi piste bine inchegate efortul ar fi mai redus decat sa mergi langa bordura si sa te treaca apele ca vine cate un prost ce trece razant pe langa tine.

 


Re: Pistele pentru biciclisti Puss in Boots

Eu nu stiu cum il mai suporta pamantul/lumea/Primaria pe jegul asta.

 


Re: Pistele pentru biciclisti ByOnu

BoboMinea,  :applause:  ai sumarizat perfect ceea ce voiam sa scriu.

Sunt, intr-adevar, niste intersectii pe Calea Victoriei unde trebuie puse pe intermitent semafoarele pentru biciclete. Moxa, Ministerul Turismului, Amzei, Franklin, Palatul Telefoanelor, Sediul Politiei, Magazinul Victoria si Muzeul de Istorie sunt primele pe care le am in minte, mai precis: cam toate semafoarele la care nu te intersectezi cu masini. Sa fim realisti, azi stai degeaba la ele daca nu trece nimeni, iar daca chiar ar fi sa stau aiurea la 4, 5, 7, 8 semafoare a cate 1 min fiecare, pe langa cele obligatorii (Manu, Dacia, Grivita, Campineanu, Elisabeta sau Mihai Voda), cred ca n-as mai merge deloc cu bicicleta.

Cei care sar pe aici cu gura n-au pus funduletul pe o șa. Si nici proiectantii! Semaforizare facuta ca pentru masini, desi este evident ca biciclistii au alte nevoi. Eu ii invit cu drag la o tura, impreuna cu mine, si luam toata Calea Victoriei si vreau eu sa-i vad cum stau ei la semafoare exclusiv pentru treceri de pietoni (care sunt mai mult decat utile pentru calmarea traficului motorizat de pe Calea Victoriei! A nu se intelege ca-s contra lor.), fara ca cineva sa traverze cate 1-2 minute.

Da: favorizarea biciclistilor este cam ceea ce se practica in tarile dezvoltate, dar la noi nu stiu unii cum sa le mai dea in cap:
1. Taxa de bicicleta, pentru ca vezi doamne pista e facuta din banii lor de soferi (multi biciclisti au permisul oricum, pentru ca-s si soferi, dar stiu sa echilibreze mijloacele de transport dupa nevoiele reale de moment). Nu faceti piste din "banii mei!".
2. Desfiintate pistele pentru ca au "ocupat" o banda.
3. 3 luni pe an nu circula biciclete. Partial fals.
Si cate si mai cate aiureli.

Ne aflam intr-o jungla urbana in care multi isi parcheaza canapelele cu roti pe unde apuca, iar faptul ca unei categorii i s-a realizat putina pista ii scoate din sarite.

 


Re: Sectorul 4 mirceade

1689 wrote:
Bicicleta este un mijloc de transport care se preteaza pe distante scurte (eventual medii), ca o alternativa pentru accesul la transportul de capacitate (tren, metrou, metrou usor, tren suburban gen RER/S-bahn, linii expres etc.).

In plus, se preteaza unui climat temperat continental (Olanda e un exemplu foarte bun).

A veni cu propunerea de a folosi bicicleta ca mijloc de deplasare zilnica din Berceni in Pipera mi se pare o abordare puerila.


Orice distanță pe o rază de 20-30 km e complet abordabilă pe bicicletă dacă există infrastructură serioasă și nu făcută în glumă care să permită viteze de deplasare frecvent în zona de 35km/h. Berceni - Pipera sunt 14km amărâți!!! În țările civilizate, unde există infrastructură cu prioritate dedicată pentru bicicliști se poate face naveta astfel între sateliți și centrul orașului.
A avea o abordare peste care alte țări au trecut încă din anii '60 (mai multă infrastructură pentru mașini rezolvă traficul) e cu adevărat abordarea puerilă fiindcă, pe lângă avantajele imediate de decongestionare, foarte important este și efectul pe termen lung asupra sănătății publice (câți bătrâni de 60 de ani cu genunchii blocați sau probleme cardiace care merg zilnic pe bicicletă ați văzut pe afară?).

 


Re: Pistele pentru biciclisti 1689

Orice se poate.
Putem interzice circulatia masinilor personale cu totul din noiembrie pina in martie-aprilie.

 


Re: Pistele pentru biciclisti adila

Puss in Boots wrote:
Eu nu stiu cum il mai suporta pamantul/lumea/Primaria pe jegul asta.

Il suporta de ce sa nu-l suporte, cati altii nu sunt si gandesc ca el? De ce crezi ca suntem ultimii la orice? Pai noi inca dezbatem acest subiect al pistelor pt biciclete la 30 de ani de la Revolutie, este o rusine.

 



Re: Pistele pentru biciclisti ByOnu

Sa se reia oare lucrarile la tronsonul 1? :think:

89339728_2565063870374533_822737230777810944_o.jpg (168.78 KB; downloaded 3890 times)

Sursa: Florin Grigorescu Facebook.

 


Re: Pistele pentru biciclisti mirceade

Da, s-au apucat și în partea opusă, Calea Victoriei cu Națiunile Unite.

 


Re: Pistele pentru biciclisti ByOnu

Da, dar este o diferenta. Din ce stiu: pentru proiectul I (vezi poza de mai sus), constructorul este unul extern (in cazul acesta Vesta), pe cand la celelalte proiecte lucreaza chiar o companie municipala. Mi-as dori din suflet sa vad un exces de zel acum inainte de alegeri, dupa aproape 4 ani in care nu s-a facut mai nimic pe partea de velo-infrastructura. :cry:

Colegul Serban.k urmareste santierele. In continuare, cateva fotografii realizate de el.

1. Piata Natiunilor Unite.
pista biciclete natiunile unite.jpg (700.41 KB; downloaded 3628 times)
20200301-084835.jpg (186.89 KB; downloaded 3630 times)
20200301-085104.jpg (192.87 KB; downloaded 3629 times)
20200301-085208.jpg (209.3 KB; downloaded 3628 times)
20200301-085248.jpg (173.46 KB; downloaded 3628 times)
20200301-085655.jpg (143.52 KB; downloaded 3630 times)

 


Re: Pistele pentru biciclisti ByOnu

Tot de la Serban.k, de pe SSC. ;)

2. Tonsonul Piata Victoriei - Charles de Gaulle

Am incercuit doua aberatii monumentale, treceri de pietoni care dau intr-o parcare.. in Piata Victoriei din Capitala. :headbash: In ceea ce priveste calitatea lucrarilor, daca pe cea mai noua portiune dintre Cercul Militari si Piata Natiunilor Unite lucrarea este de o calitate foarte buna (lucrare executata de Compania Municipala de Strazi, Poduri si Pasaje), cea dintre Piata Victoriei si Metrou Aurel Vlaicu este de o calitate execrabila (din cate stiu este executata de o alta companie), aproape mai proasta decat era inaintea inceperii lucrarilor de modernizare (pentru cine stie, pista exista deja de pe vremea lui Videanu).

PYCrbdy.jpg (486.19 KB; downloaded 3629 times)


20200317-121649.jpg (229.01 KB; downloaded 3631 times)
20181124-143621.jpg (154.05 KB; downloaded 3630 times)
20200317-122002.jpg (187.85 KB; downloaded 3633 times)
20200317-121652.jpg (203.51 KB; downloaded 3629 times)
20200317-122955.jpg (225.22 KB; downloaded 3633 times)
20200317-123236.jpg (151.98 KB; downloaded 3631 times)
20200317-123604.jpg (199.29 KB; downloaded 3630 times)
20200317-122112.jpg (242.35 KB; downloaded 3632 times)

 


Re: Pistele pentru biciclisti adila

Este bine ca se face ceva desi foarte tarziu s-au hotarat.
Revenind la comentariile anterioare, nu vad unde este problema ca o trecere de pietoni da intr-o parcare auto. Cu ajungi in parcare daca nu pe jos? In plus prin parcarea auto poti face oricand si un mic trotuar daca nu cumva chiar exista deja si pe plan prevazut.

 


Re: Pistele pentru biciclisti ByOnu

Pai fix asta ma deranjeaza, ca nu au prevazut un trotuar pe acea portiune. Ar face orice, doar sa nu desfiinteze 3-4 locuri de parcare. :no:

Cat despre faptul ca este bine ca se face ceva... evident! Din partea mea, sa fie alegeri din 2 in 2 ani. Doar asta i-ar mai pune putin la munca. Dar este ridicol de putin in 4 ani, foarte putin. Ambele santiere fotografiate nu constituie o pista noua, ci doar anexe ale celei existente deja pe Calea Victoriei. Avem nevoie de piste pe principalele raze si cel putin pe intreg inelul median.

 


Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 44
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2425 forum members have written 434642 posts in 5410 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use