MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 558709 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect t530

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/lucrarile-magistrala-5-metrou-iancului-pantelimon-vor-incepe-abia-cinci-ani-primaria-capitalei-refuzat-autorizarea-1_56b216cf5ab6550cb86b70dd/index.html#

Lucrările la Magistrala 5 Metrou Iancului-Pantelimon vor începe abia peste cinci ani. Primăria Capitalei a refuzat autorizarea

Lucrările la Magistrala 5 de metrou, tronsonul Iancului-Pantelimon, finanţate printr-un credit acordat de Banca Europeană de Investiţii, erau programate să înceapă în acest an şi să se încheie în 2018. Nu va fi aşa, pentru că Primăria Capitalei a refuzat să dea autorizaţie de construire.

„Primăria Capitalei a refuzat să dea autorizaţie de construire, aşa că începerea excavaţiilor a fost amânată după 2020“, au precizat pentru Cetateanul.net oficialii Metrorex. Lipsesc avizele de la PMB „Termenul iniţial pentru începerea lucrărilor la tronsonul Iancului-Pantelimon a fost 2016 şi nu se poate respecta din cauza lipsei avizelor de circulaţie şi urbanism de la PMB (implicit a autorizaţiei de construire); procedurile de avizare au fost stopate de responsabilii municipalităţii din cauza lucrărilor în curs de modernizare a tramvaiului. Lucrările de metrou au fost blocate pentru moment, fiind amânate după anul 2020”, au precizat sursele Metrorex. Primăria a preferat să modernizeze şoseaua Scandalul între Metrorex şi Primăria Capitalei mocnea de ceva vreme, însă nimeni nu se aştepta la amânarea cu mai bine de patru ani de zile a acestui proiect vital pentru zona de est a Bucureştiului. Primăria Capitalei s-a apucat să modernizeze Şoseaua Pantelimon fără să-i pese că aici urma să fie construită o linie de metrou, mai arată Cetateanul.net. Credit de la Banca Europeană de Investiţii Aceeaşi sursă reaminteşte că pentru finanţarea proiectului a fost semnat un contract, pe 16 decembrie 2011, cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), pentru ca apoi să fie ratificat prin Legea nr. 33/08.03.2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 156/25.03.2013. Valoarea creditului se ridică la 465 de milioane de euro.

Tronsonul Iancului-Pantelimon al Magistralei 5 de metrou urma să aibă şase staţii: Piaţa Iancului 2, Naţional Arena, Chişinău, Morarilor, Sfântul Pantelimon şi Vergului (lângă Cora Pantelimon).

 


Re: Stiri despre proiect aztec

Nu stiu daca sunt undeva datele, daca da,...pt a nu fi duplicate poate sa se stearga.
Astea sunt cele mai recente date ce le-am gasit eu..oricum m-am muncit putin sa fie in formatul asta...

Procentul de realizarea a structurii de rezistenta aferentă proiectului Magistrala 5 de metrou, Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomitei, la data de11 ianuarie 2016, este de 75%

Eroilor
Retele
Apa90%
Canal90%
Termoficare60%
Electrice100%
Telecomunicatii90%

Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 95%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 100%
Radier 100%
Pereti caseta radier 0%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 0%
Accese statii 0%
Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 100%
Sapatura nivel intermediar 100%
Sapatura nivel radier 40%
ACADEMIA MILITARA
Deviere retele
Apa 70%
Canal 65%
Gaze 10%
Electrice 100%
Telecomunicatii 100%

Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 100%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 100%
Planseu intermediar 100%
Radier 100%
Pereti caseta vestibul 97%
Pereti caseta intermediar 94%
Pereti caseta radier 20%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 0%
Accese statii 0%
Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 100%
Sapatura nivel intermediar 100%
Sapatura nivel radier 100%

ORIZONT

Deviere retele
Apa 98%
Canal 100%
Termoficare 100%
Gaze 99%
Electrice 100%
Telecomunicatii 100%

Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 100%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 100%
Radier 100%
Pereti caseta vestibul 100%
Pereti caseta radier 100%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 100%
Accese statii 28%

Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 100%
Sapatura nivel radier 100%

FAVORIT
Deviere retele
Apa 100%
Canal 87%
Termoficare 85%
Gaze 96%
Electrice 100%
Telecomunicatii 100%
Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 100%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 100%
Radier 100%
Pereti caseta vestibul 100%
Pereti caseta radier 100%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 100%
Accese statii 52%
Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 100%
Sapatura nivel radier 100%
Drumul Taberei 34

Deviere retele
Apa 100%
Canal 86%
Termoficare 90%
Gaze 100%
Electrice 100%
Telecomunicatii 100%

Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 100%
Sapatura nivel radier 100%

Parc Drumul Taberei
Deviere retele
Apa 33%
Canal 50%
Termoficare 15%
Gaze 10%
Electrice 90%
Telecomunicatii 64%

Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 100%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 58%
Radier 0%
Pereti caseta vestibul 0%
Pereti caseta radier 0%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 0%
Accese statii 0%

Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 70%
Sapatura nivel radier 0%
Romancierilor

Deviere retele
Apa 83%
Canal 100%
Termoficare 0%
Gaze 100%
Electrice 100%
Telecomunicatii 100%
Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 100%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 100%
Radier 100%
Pereti caseta vestibul 100%
Pereti caseta radier 100%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 100%
Accese statii 32%
Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 100%
Sapatura nivel radier 100%

Brancusi

Deviere retele
Apa 100%
Canal 90%
Gaze 100%
Electrice 90%
Telecomunicatii 100%

Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 100%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 100%
Radier 100%
Pereti caseta vestibul 100%
Pereti caseta radier 100%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 100%
Accese statii 40%

Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%
Sapatura nivel vestibul 100%
Sapatura nivel radier 100%

Raul Doamnei

Deviere retele
Apa 100%
Canal 5%
Termoficare 100%
Gaze 100%
Electrice 100%
Telecomunicatii 100%

Structura statie
Pereti mulati 80%
Stalpi 73%
Planseu superior 50%
Planseu vestibul 0%
Radier 7%
Pereti caseta vestibul 7%
Pereti caseta radier 7%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 0%
Accese statii 18%

Sapatura in statie
Sapatura deschisa 40%
Sapatura nivel vestibul 7%
Sapatura nivel radier 7%

Stația și depoul Valea Ialomitei

Deviere retele
Apa 100%
Canal 100%
Termoficare 100%
Gaze 100%
Electrice 100%
Telecomunicatii 100%

Structura statie
Pereti mulati 100%
Stalpi 100%
Planseu superior 100%
Planseu vestibul 100%
Planseu intermediar 100%
Radier 100%
Pereti caseta vestibul 100%
Pereti caseta intermediar 100%
Pereti caseta radier 100%
Constructii interioare (scari,peroane, pereti) 99%
Accese statii 99%

Sapatura in statie
Sapatura deschisa 100%


sursa http://www.metrorexm5.ro

 


Re: Stiri despre proiect aztec

Si tot pe subiect


Metroul de Drumul Taberei bate pasul pe loc. Când e gata, cât a costat până acum şi câţi bani ne-a dat UE


Structura de rezistenţă a viitoarei magistrale M5 este gata în proporţie de 80%, exact ca acum două luni. Între timp însă, constructorii au fost nevoiţi să repare stricăciunile provocate de surparea pământului în zona Eroilor, care a dat lucrările înapoi. Metroul de Drumul Taberei a înghiţit până acum 350 de milioane de euro, din care UE a decontat 50%.


Lucrările la structura de rezistenţă a Magistralei 5 de Metrou, Tronsonul 1 Drumul Taberei – Eroilor, sunt finalizate în proporţie de 80%, tot atât cât erau şi în luna noiembrie, la precedenta informare a Metrorex. Între timp însă, s-a surpat asfaltul în zona Eroilor, din cauza lucrărilor din subteran, astfel că Metrorex şi constructorii au trebuit să repare stricăciunile(încă lucrează la ele), ceea ce a ţinut pe loc proiectul M5. „Mai sunt de efectuat lucrări de deviere reţele utilitare, execuţie accese în staţii şi refacerea suprafeţelor de teren afectate de construcţie”, spun reprezentanţii Regiei.

Dacă ne raportăm la luna iunie 2015, când ECONOMICA.NET a cerut Metrorex stadiul lucrărilor la M5, observăm că progresul făcut de constructori este de doar 2%. Mai mult, estimarea Regiei că 90% din lucrări vor fi terminate la sfârşitul lui 2015 s-a dovedit prea optimistă. "Lucrările la structura de rezistenţă a Magistralei 5 de Metrou, tronsonul Valea Ialomiţei - Eroilor 2 sunt realizate în proporţie de 78% şi vor ajunge la un grad de realizare de 90% până la sfârşitul anului", spuneau, în 23 iunie 2015, reprezentanţii Metrorex. Metroul de Drumul Taberei, cu tot cu finisaje, căi de rulare, automatizare şi instalaţii va fi gata în semestrul 2 al anului viitor, apreciau, atunci, reprezentanţii metroului bucureştean

După datele la zi, noile estimări ale Metrorex sunt că, în martie 2017 locuitorii din Drumul Taberei ar trebui să meargă deja cu metroul. Practic, în 13 luni, toate lucrările ar trebui să fie gata, inclusiv testele cu materialul rulant şi dispozitivele de semnalizare. Până atunci însă, mai trebuie efectuat restul de lucrări la structura de rezistenţă şi finisajele. Realizarea finisajelor a început doar timid iar lucrările sunt estimate a dura un an.  „Finisajele pe Magistrala 5 sunt în stadiu incipient. Se vor finaliza la începutul anului 2017”, arată Metrorex.

Cât a costat până acum, cât mai este de plată.  Ce a decontat UE

Metrorex a plătit lucrări efectuate la M5, de la începutul proiectului , în 2011, de 1,527 miliarde de lei cu TVA. „Mai sunt de plătit 1,198 miliarde de lei”, precizează Metrorex. Din totalul sumelor plătite, UE a decontat jumătate.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
sursa http://www.economica.net

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.metrorexm5.ro/

Aici este noul site al Magistralei 5....datele puse de tine sunt ca cele de pe acest site  :)
Ultimul update facut este in 11 Ianuarie 2016

 


Re: Stiri despre proiect aztec

Metrorex: expertiza a confirmat faptul ca imobilele din zona Eroilor sunt in siguranta.

In data de 15 februarie 2016 a fost transmisa la Metrorex expertiza care a confirmat faptul ca imobilele sunt in siguranta, atât din punct de vedere al stabilitatii terenului de sub cladire, cât si din punct de vedere structural.
Desi cladirile nu au fost afectate in nici un fel ca urmare a evenimentului, pentru siguranta, s-au efectuat lucrari de consolidare a terenului de sub cladiri si din jurul acestora.
In dupa amiaza aceleiasi zile, Metrorex a transmis o adresa catre Constructor si spre stiinta catre Consultant si Inspectoratul de Stat in Constructii, cu rezultatele expertizei.
Din discutiile purtate cu Constructorul, a rezultat ca acesta s-a angajat sa execute in locuinte lucrari de inlocuire a unor instalatii, precum si lucrari de vopsitorie, finisaje, etc. S-a stabilit de comun acord cu locatarii ca dupa finalizarea acestor lucrari, incepând cu saptamâna viitoare acestia se pot muta in locuinte.
Metrorex a manifestat o preocupare si o implicare permanenta privind determinarea constructorului de a urgenta lucrarile de consolidare. In acest sens Metrorex a initiat si participat la sedinte de lucru cu constructorul, proiectantul, consultantul si alti specialisti (verificatori de proiecte, experti) pentru a identifica masurile necesare, care au fost implementate in regim de urgenta reducând durata de executare a lucrarilor.
Astfel, Metrorex a contractat expertize de specialitate in:
- constructii hidrotehnice - expertize tehnice pentru stabilirea de solutii de punere in siguranta a constructiilor (retele) din zona afectata;
- geotehnica si fundatii - expertize geotehnice menite sa determine cauzele care au favorizat producerea incidentului, precum si solutiile de punere in siguranta si consolidare a terenului din zona afectata;
- constructii civile - expertize tehnice pentru stabilirea de solutii de punere in siguranta a cladirilor din zona afectata.
Pentru a se evita o noua restrictionare a circulatiei, Metrorex a solicitat ca in perioada in care circulatia de pe bd. Eroilor este restrictionata, sa se realizeze si accesul care subtraverseaza acest bulevard. Aceste lucrari ar fi necesitat conform graficului o intrerupere a traficului in zona timp de trei luni - perioada prevazuta in proiect si programata pentru luna mai 2016.

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.puterea.ro/social/metrorex-tine-la-secret-graficul-lucrarilor-si-banii-cheltuiti-magistrala-m5-cel-putin-doi-ani-de-intarziere-131552.html

Metrorex ţine la secret graficul lucrărilor şi banii cheltuiţi. Magistrala M5, cel puţin doi ani de întârziere



SC Metrorex SA refuză să dea socoteală contribuabilului român cu privire la stadiul lucrărilor la Magistrala 5. A trebuit să apară o hotărâre de guvern ca să aflăm că primul tronson Drumul Taberei-Universitate din cadrul M5 are o întârziere de cel puţin doi ani. Opacitatea Metrorex se reflectă şi asupra sumelor suplimentare, inclusiv dobânzi şi penalităţi, pentru împrumutul pe care statul român l-a făcut la Banca Europeană de Investiţii (BEI). În mentalitatea Metrorex, bucureştenii nu trebuie să afle care este stadiul exact al lucrărilor, întârzierile, calendarul execuţiei şi sumele cheltuite din bani publici.

Fără să ofere explicaţii şi detalii cu privire la situaţia lucrărilor după surparea care a avut loc în luna decembrie 2015 în zona Eroilor, Metrorex a anunţat că săptămâna viitoare cele 14 persoane care au fost evacuate din case se pot muta înapoi. Firesc ar fi fost să existe o colaborare între Metrorex şi Municipalitate, care, la rândul său, să anunţe suspendarea restricţiilor de trafic şi reluarea circulaţiei. Numai că Primăria Capitalei nu ştie nimic despre anunţul Metrorex ca să ne comunica noutăţi despre traficul din zona Eroilor. Ziarul PUTEREA a oferit Metrorex un spaţiu în care să prezinte periodic, dacă zilnic nu se poate, stadiul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou. Răspunsul şefei biroului de presă, este stupefiant.  

“Mulţumim foarte mult pentru buna intenţie, dar, zilnic, nu este posibil să vă transmitem rapoarte. Vă vom oferi, periodic, informaţii despre stadiul lucrărilor. De altfel, avem şi un site dedicat Magistralei 5 de metrou, www.metrorexm5.ro, pe care vă invităm să-l vizitaţi”, este răspunsul primit de la Metrorex.

Cu alte cuvinte, Metrorex nu se simte dator să dea socoteală bucureştenilor despre cum şi cât lucrează, deşi este finanţat din bani publici şi creează mare deranj sutelor de mii de oameni care tranzitează zona Eroilor.

Un site uitat

Conştiincioşi, reaccesăm site-ul indicat de reprezentanta Metrorex. Constatăm că site-ul nu a mai fost actualizat din 22 decembrie 2015, când pe fondul emoţiilor create de surpare nu se promitea informări zilnice. “S-a instalat un sistem dedicat pentru monitorizarea 24 din 24 de ore a tasărilor suprafeţei afectate şi pentru clădirile adiacente, cu citire din oră în oră, iar, după stabilizare, la fiecare 3 ore. Facem precizarea că în acest moment situaţia este stabilă şi nu au mai fost înregistrate tasări. Cerem scuze pentru disconfortul creat atât locatarilor zonei, cât şi cetăţenilor capitalei pentru devierile de trafic. Proiectul Magistralei 5 de metrou, cu termen de finalizare sfârşitul anului 2016, este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007 – 2013”, se spune în finalul ultimei comunicări.

De altfel, este singura menţiune referitoare la termenul de finalizare a lucrărilor la Magistrala 5. Nici măcar la secţiunea descrierii proiectului nu se spune data la care au început lucrările şi data la care se vor termina. După cum se poate vedea, nici una din staţiile aflate în lucru nu este terminată 100%, iar lucrările s-au împotmolit la Eroilor 2. În aceste condiţii este greu de crezut că până la sfârşitul acestui an se va avansa până la staţia Universite, pentru ca apoi să se meargă spre al doilea tronson al lucrărilor. De altfel, dacă citim Hotărârea de Guvern emisă în 16 februarie 2016, vom vedea că se avansează termenul de “finele anului 2017” când “toate componentele proiectului trebuie finalizate şi puse în deplină funcţiune”. Fostul Guvern a început tratativele cu Banca Europeană pentru Invesiţii (BEI) de prelungire a termenului de împrumut încă de anul trecut, dar abia pe 16 februarie 2016 a fost ratificat de actualul Executiv.

Amendamentul incomod

Din Hotărârea de Guvern aflăm că finanţarea Magistralei 5 de metrou nu se face doar din fonduri structural nerambursabile, ci şi din împrumuturi de la BEI.

“Articol unic. — Se aprobă Amendamentul nr. 1 convenit prin schimbul de scrisori între Guvernul României şi Banca Europeană de Investiţii semnate la Bucureşti la 9 decembrie 2014 şi 3 august 2015 şi la Luxemburg la 22 iulie 2015, la Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii aferent Proiectului de modernizare a metroului din Bucureşti — etapa a IV-a, Magistrala 5 Drumul Taberei- Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei—Universitate, semnat la Bucureşti la 12 noiembrie 2009, aprobat prin Legea  nr. 133/2010, cu modificările ulterioare. Ştergerea sintagmei „Rapoartele privind progresul proiectului pe parcursul implementării proiectului care vor fi înaintate în cel mult 30 de zile de la finalizarea fiecărei perioade de raportare”, în conformitate cu informarea primită de la Banca Europeană de Investiţii nr. OpsA/SEE-2FSC/nv la 30 august 2012”, se spune în Hotărârea de Guvern.

Din acest paragraf reiese că Metrorex respinge solicitarea de a informa BEI despre stadiul proiectului, după cum nu ne informează nici pe noi ce dobânzi vom plăti pentru prelungirea contractului. Alte noutăţi legate de achiziţii aflăm în acelaşi act normativ.

„Cea de-a doua componentă a proiectului constă în achiziţionarea a 37 noi trenuri care vor permite punerea în funcţiune a Magistralei 5 (13 unităţi) şi înlocuirea vagoanelor vechi (24 unităţi) utilizate în prezent pe liniile existente de metrou, prin redistribuirea a 8 trenuri noi din cele 21 de unităţi iniţial prevăzute pentru Magistrala 5 de metrou. Calendar: Toate componentele proiectului trebuie finalizate şi puse în deplină funcţiune până la finele anului 2017”.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect 133 313

Eu de ce zic ca mass-media noastra e rubbish... nu stii unde se termina omul si incepe trolul.

 


Re: Stiri despre proiect misterr

Alertă pe Bulevardul Eroilor: încă un imobil afectat de surpările de teren

Alertă pe şantierul noii magistrale de metrou din Bucureşti! Încă un imobil din zona Eroilor a fost afectat de lucrările din subteran. Locatarii au constatat cu goază că, din cauza vibraţiilor, structura de rezistenţă a clădirii a cedat. Acesta este cea de-a doua clădire afectată de lucrările la metrou, după ce, în decembrie, un bloc întreg a fost evacuat.

La două luni după ce Bulevardul Eroii Sanitari s-a surpat şi structura de rezistenţă a unui bloc de locuinţe a fost grav afectată, acum un al doilea imobil este în pericol.

Clădirea, au descoperit locatarii ei, are probleme la structura de rezistenta. O grinda s-a fisurat ieri dupa-amiaza din cauza vibratiilor produse de utilaje.

Doi dintre stâlpii de susţinere ai imobilului au cedat, iar o grindă este pe punctul de a se rupe. Locatarii spun, că din vară, de când au început lucrările la metrou în zona Eroilor, casa lor se cutremură în fiecare zi.

De altfel, mai mulţi pereţi ai imobilului au crăpat, iar gardul de beton a început să se încline. Mai mulţi ingineri ai companiei care construieşte noua magistrală de metrou au inspectat clădirea, iar Inspectoratul de stat în construcţii va stabili dacă imobilul este în pericol de prăbuşire, sau nu.

La sfârşitul anului trecut, utilajul care fora tunelul magistralei 5 de metrou a distrus un puţ de colectare a apei. Conseciţa a fost surparea unei porţiuni din bulevardul Eroii Sanitari, iar un bloc din apropiere a fost evacuat, deoarece risca să se prăbuşească. Lucrările de refacere a solului şi reconstrucţie a drumului ar trebui să fie încheiate luna viitoare, dar compania Astaldi a cerut prelungirea termenului de execuţie până în aprilie.

 


Re: Stiri despre proiect seraph1

Încă o casă este afectată de lucrările pentru noua magistrală de metrou din Drumul Taberei. În zona Eroilor, o familie a descoperit fisuri în structura de rezistenţă a locuinţei sale. Oamenii se plâng că, din cauza săpăturilor, casele li se zguduie ca la cutremur.

Oamenii din zona Eroilor sunt revoltați deoarece din momentul în care s-au început lucrările la metrou au început și problemele.

Proprietarul imobilului a constatat că o parte din structura de rezistență a fost afectată în urma vibrațiilor produse de lucrările de la metrou. Fisurile sunt în pivnița casei, fiind descoperite mai multe în zona de rezistență și a fost chemat un expert pentru a le evalua.

Au luat legătura cu autoritățile și până ca acestea să intervină, au luat decizia să monteze niște popi metalici, pentru ca bârna de rezistență să nu cedeze.

Soluții nu au fost gasite chiar dacă la discuții au participat reprezentanți ai primăriei, ai poliției, ai ISU și ai constructorului.

Temerea locuitorilor este că în fiecare săptămână toată zona vibrează din cauza lucrărilor și astfel de fisuri ar putea să devină tot mai ample cu timpul, mai ales că este vorba de un imobil din 1930.



http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Inca+o+casa+afectata+de+lucrarile+la+metrou

 



Re: Stiri despre proiect t530

http://www.economica.net/metrorex-a-decis-trenurile-spaniole-caf-intra-pe-m-5-vechile-trenuri-iva-vor-suplimenta-parcul-de-pe-m3-si-m4_115116.html

Metrorex a decis: Trenurile spaniole CAF intră pe M5, vechile trenuri IVA vor suplimenta parcul de pe M3 şi M4

Pentru a nu fi nevoiţi să inaugureze o magistrală nouă de metrou cu trenuri vechi, Metrorex, împreună cu consultanţii, au găsit soluţia mutării unui anumit număr de trenuri CAF de pe M2, sau din cele ce acum vin din Spania, pe viitoarea M5. Deficitul de pe M2 va fi acoperit de trenuri modernizate IVA. Acestea vor suplimenta parcul existent şi pe M3 şi M4

Magistrala 5 de Metrou Drumul Taberei- Eroilor, care va fi finalizată în primăvara anului viitor, va avea trenuri spaniole CAF, dintre cele 24 de care va dispune, de la anul, Metrorex. Cele 13 trenuri de care este nevoie pentru Metroul de Drumul Taberei vor fi alese dintre cele 16 CAF - deja aflate în circulaţie pe M2 Berceni – Pipera sau dintre cele 8 care au început să sosească din Spania, dintr-o comandă suplimentară pe care Metrorex a făcut-o, în 2014, CAF.

„Pentru asigurarea capacităţii de transport estimate pentru Magistrala 5, tronsonul I, conform studiului de fezabilitate aprobat prin HG, sunt necesare, pentru activitatea de exploatare, un număr de 13 trenuri, asigurându-se, astfel, un interval de 3 minute între trenuri, la orele de vârf de trafic.  Pe Magistrala 5 de metrou vor fi utilizate numai trenuri de metrou de generaţie nouă, din parcul inventar al Metrorex, sau în urma finalizării procedurii de achiziţie care, în acest moment, este suspendată”, spun reprezentanţii Metrorex pentru ECONOMICA.NET.

Singurele trenuri de generaţie nouă ale Metrorex sunt CAF-urile spaniole. Prin urmare, 13 dintre acestea vor fi mutate de pe M2 pe M5, pentru ca inaugurarea Metroului de Drumul Taberei să se facă cu trenuri noi. Deficitul de trenuri de pe M2 va fi acoperit cu trenuri vechi IVA Arad, modernizate de Alstom. „În prezent, sunt funcţionale un număr de 15 trenuri tip IVA Astra dintr-un parc de 31 trenuri (tip IVA Astra). Acestea sunt şi vor fi utilizate pentru circulaţia cu călători pe Magistrala 4 şi pe Magistrala 3, ca şi trenuri suplimentare, în funcţie de cerinţele de transport existente în momentul punerii în funcţiune a Magistralei 5 şi a extinderii Magistralei 4. Prin redistribuirea pe Magistrala 5 a necesarului de trenuri pentru asigurarea capacităţii de transport nu va fi afectat necesarul de trenuri pentru asigurarea programelor de circulaţie aplicabile pe Magistralele 1, 2, 3 şi 4”, mai spun reprezentanţii Metrorex.

Pe aceasta magistrală, cu extensia către Patelimon, ar fi trebuit să circule trenuri CAF din lotul de 51 pe care spaniolii l-au câştigat prin licitaţie , la începutul anului trecut. Această licitaţie a fost însă suspendată de DNA, pe suspiciuni de corupţie. Cum nu mai este timp pentru reluarea ei(un constructor are nevoie de cel puţin 18 luni pentru livrarea primului tren), s-a găsit soluţia de mai sus.
Magistrala 5 de Metrou, Tronsonul Râul Doamnei – Eroilor, va fi gata în Trimestrul 1 2017. Se estimează că 300.000 de călători vor circula zilnic pe acest tronson. Este un proiect de circa 700 de milioane de euro ce este finanţat în proporţie de peste 60% din fonduri europene nerambursabile.

 


Re: Stiri despre proiect misterr

Încă un imobil din zona Eroilor, afectat de lucrările la magistrala 5 de metrou. FOTO

Încă un imobil din zona Eroilor ar fi fost afectat de lucrările efectuate, în prezent, la magistrala 5 de metrou, susţine proprietarul acestuia. După cum a declarat bărbatul, în pivniţa casei sale ar fi apărut mai multe fisuri, încă de la sfârşitul săptămânii trecute.

"Weekendul trecut, au venit nişte utilaje foarte mari, casa se mişca foarte tare, ca la cutremur, şi luni după-amiază am remarcat nişte fisuri în pivniţă. Am sunat la 112, au venit şi au văzut ce este şi asta a fost tot", a declarat duminică unul din proprietarii clădirii la Realitatea TV care a adăugat că, de atunci, autorităţile nu au luat nicio altă măsură.

În imobilul în cauză locuiesc trei persoane, susţine proprietarul.

 


Re: Stiri despre proiect misterr

Bucurestenii evacuati din cauza tasarii asfaltului, la Eroilor, s-au intors acasa: "Blocul are fisuri, inainte era cazemata"

La trei luni de la surpare, locuitorii cladirii evacuate din zona Eroilor, din Capitala, unde pamantul s-a crapat din cauza lucrarilor de la metrou, s-au intors luni acasa.

Muncitorii le-au zugravit peretii si au inlocuit parchetul in unele locuinte. Dar oamenii se tem ca structura blocului a fost afectata si cer sa fie consolidat.

Locatarii care au venit sa-si preia apartamentele au fost intampinati de fanfara picamerelor de pe santier si de un jandarm. Acesta a verificat pe o lista numele celor care intrau in bloc.

Intre timp, din apartamente ieseau muncitorii care au zugravit peretii, au vopsit geamurile, iar acolo unde s-au spart tevile, au schimbat parchetul.

Doamna Gabriela Radut pare multumita de peretii curati, dar ajunge la geamurile proaspat vopsite.

Gabriela Radut, locatara: "Uitati, s-au lipit si cand le-am deschis, se cojesc la loc."

Oamenii au insa o problema mai grava decat vopseaua de pe geamuri.

Locatarii care s-au mutat astazi in cladirea de pe bulevardul Eroilor Sanitari, numarul 55, cer reabilitarea, dar si consolidarea cladirii. Motivul: in urma incidentului de la metrou, pe pereti au aparut crapaturi care pot fi vazute cu ochiul liber.

Gabriela Radut, locatara: "Fatada a fost afectata, sunt fisuri. Inainte nu avea niciun fel de problema. Era o cazemata, nu o casa."

Asa ca unii locatari nu au semnat procesul verbal de predare - primire. Asteapta consolidarea cladirii in care locuiesc 14 oameni.

Intre timp, angajatii firmei care sapa metroul au facut masuratori cu un aparat special ca sa vada daca exista un pericol si pentru alte case.

Surse apropiate constructorului sustin ca zona este sigura. Mai ales dupa ce au fost efectuate lucrari de consolidare in subteran.

Sub fundatia casei afectate a fost injectat ciment, iar putul fisurat din care a curs apa care a inundat terenul si a provocat tasarea pamantului a fost sigilat.
Problema din zona a aparut pe 11 decembrie, anul trecut, cand cartita care sapa galeria metroului a spart putul. Apa a spalat pamantul din subteran si asfaltul s-a lasat.

 


Re: Stiri despre proiect t530

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Asfalt+nou+distrus+de+santier+Primaria+Capitalei+nu+stie+cine+e+

La cati ati vorbit de M6 s-au prajit si "stirili"!  :popa:

Asfalt nou distrus de șantier. Primăria Capitalei nu știe cine e de vină

Utilajele care lucrează la noua magistrală de metrou din Bucureşti au intrat pe şantier, în zona Eroilor, pe asfalt proaspăt turnat. Administraţia Străzilor a plătit 4 milioane de lei pentru repararea Bulevardului Eroii Sanitari, deşi fusese deja emis avizul de şantier pentru lucrările de la metrou. Iar după jumătate de an, oficialii primăriei Capitalei încă nu ştiu să spună cine a greşit.

Noul asfalt de pe Bulevardul Eroii Sanitari a rezistat doar jumătate de an, înainte să dispară în şantierul magistralei 6 de metrou.

„Au făcut şi marcajele rutiere. Marcajele rutiere au fost făcute inclusiv în vara lui 2015 iar la o săptămână au început să sape. Întâi au mutat reţelele de apă şi canal după care a început efectiv lucrarea”, spune un localnic.

„La scurtă vreme după ce s-a asfaltat, toată zona străzii a fost stricată de accesul maşinilor mari. Mai mult, în acest loc de exemplu s-a turnat o mare placă de beton pentru accesul maşinilor. Aici îţi dai seama că dedesubt ar putea fi o adevărată bijuterie, sunt bordurile din granit în perfectă stare”, relatează Cristian Popa, reporter Digi24.

„Administrația Străzilor a executat lucrări de drumuri (carosabil și trotuar) pe bulevardul Eroii Sanitari în anul 2014. Valoarea totală a lucrărilor a fost de 3.815.000,00 lei cu TVA”, spun reprezentanţii Primăriei într-un răspuns adresat Digi24.

„Cred că din 2013 a fost autorizată lucrarea pentru metrou. Nu pot să vă spun care au fost resorturile care au determinat Administraţia Străzilor să facă acea lucrare”, spune Cosmin Gheorghiu, director general la Direcţia de Infrastructură şi servicii Publice din Primăria Capitalei.

„Vom sesiza autorităţile competente, inclusiv parchetele abilitate, pentru a lămuri aceste situaţii şi cei care se fac vinovaţi de aruncarea pe stradă a baniilor publici să răspundă”, spun e Dan Trifu, activist de mediu.

Oficialii Primăriei Capitalei spun că singura soluţie este ca, la finalul lucrărilor din zona Eroilor, să ceară constructorului metroului să repare şi strada.

 


Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2441 forum members have written 435764 posts in 5434 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use