Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1561869 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective lecter

alch3mist wrote:
In plus, mai vrea sa lase fara serviciu controlorii de cap de linie pe criza asta... :evil:


Cu restul aspectelor negative sunt de acord cu tine, dar asta mi se pare o decizie excelenta, impreuna cu eliminarea vanzatorilor de bilete si inlocuirea lor cu automate...trebuie sa ne modernizam si noi candva, functiile astea mi se pare comparabile cu cea de liftier in era moderna.

 


Re: Stiri, noutati, perspective adn2377

alch3mist wrote:
Corect, si in curand vom mai avea DOAR 1000 de autobuze FULL STOP. Intervalele de succedare pe unele linii vor fi DOAR dublate. Iar utlimele mijloace de transport catre cartierele orasului vor fi disponibile DOAR pana la 22:30. Si nu vom mai avea DECAT linii urbane.
Tare mi-e ca panourile electronice despre care vorbeste domnul Adrian vor exista doar pe liniile "bune", izolat si vor avea aceeasi soarta precum panourile de pe linia 41, o statie merge doua nu. Va fi unul din acele proiecte fara consistenta care nu va fi aplicat niciodata peste tot (vezi noile modele de statii de pe Iuliu Maniu, introducerea anuntarii statiilor in tramvaie, etc.) Asta ne trebuie noua acum ? Investitie de cateva milioane de euro in loc sa se gandeasca si la suplimentarea parcului ? In plus, mai vrea sa lase fara serviciu controlorii de cap de linie pe criza asta... :evil:
Ne bagam la o petitie impotriva domnului director ? :twisted:


Cred ca problemele trebuiesc tratate punctual si diferentiat.

1) Problema parcului circulant - e clar ca trebuie intervenit pentru ca in ritmul actual lucrurile nu pot sa mearga decat spre mai rau. Nu exista o viziune, un plan pe macar cativa ani in fata, tramvaiele sunt insuficiente si pe cale sa ajunga o "specie pe cale de disparitie", la fel si troleele... Iar la autobuze e o mare problema faptul ca se caseaza aiurea fara sa se recupereze ce se poate de pe masinile respective, uneori masini inca bune, iar daca vom ramane doar cu Citaro vor "expira" toate cam in acelsi timp ceea ce va face ca efortul financiar necesar pentru inlocuirea lor sa fie prea mare;

2) Ideea unei monitorizari complete a parcului prin GPS, care combina intr-un fel renuntarea la dispecerii de cap de linie si posibilitatea instalarii unor afisaje civilizate in statii, care sa afiseze intervalul in minute pana la sosirea urmatorului vehicol pe fiecare linie. Asa ceva este perfect normal sa se intample, cu atat mai mult cu cat vehicolelel sunt monitorizabile prin GPS deja, din cate inteleg lipseste doar solutia centralizata pentru asta. Acei dispeceri nu trebuie sa fie angajati doar pentru ca ei sunt deja acolo, nici nu ar trebui dati afara ci probabil realocati catre alte proiecte din cadrul RATB. Sa ne gandim ca numai dispeceratul care s-ar ocupa de monitorizarea prin GPS ar avea nevoie de un numar de oameni...
In ceea ce priveste afisajele din statii, e ceva foarte util si odata ce echipamentele necesare sunt deja pe masini nu cred ca ar fi atat de costisitoare (dar nici nu ar fi necesare in toate statiile). E nevoie doar de un afisaj si de un modem de date cu SIM care sa comunice cu reteaua RATB-ului. Evident si un soft pentru asta. Cine a circulat vreodata cu atobuzele de exemplu in Londra a putut vedea asa ceva.

 


Re: Stiri, noutati, perspective adn2377

Si iata ca nu e nevoie sa ne uitam asa departe pentru un model asemanator, habar nu aveam ca exista si in Ploiesti un sistem de acest gen :)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Ploieşti, Timişoara, Oradea, Cluj-Napoca, în curs de implementare în Craiova... deci în oraşele cu transport civilizat, unde se pune accent pe o bună circulaţie a mijloacelor de transport, pe trasee adaptate fluxurilor de călători şi nu pe 1000 de Mercedesuri care vin la 25 de minute pe trasee inutile.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

De acord, oameni buni, nu sugerez ca un astfel de sistem de afisare in statii a orarelor si intervalelor de succedare e rau. Dar ganditi-va ca nu e prioritatea numarul 1 pentru Bucuresti. Ar fi OK sa investim cateva "milioane de euro" si apoi afisajele minunate sa ne arate ca "urmatorul autobuz va veni peste...20 minute" ?
Da, e laudabil ca in orasele mentionate de voi s-a implementat asa ceva. Dar e de luat in calcul ca toate sunt orase cu populatie de 8-10 ori mai mica decat Bucuresti, iar transportul se gestioneaza mai usor in conditiile astea.
Primordiala pentru Bucuresti este marirea parcului RATB. E ca in reclama aceea enervanta de la "Romtelefon", dar de data asta e pe bune - cheltuieste-ti banii cu cap :twisted:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
RATB, afectat de criză: 10% din autobuze au fost scoase de pe trasee din cauza cererii scăzute
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a redus numărul autobuzelor care ies pe trasee. Măsura a fost luată ca urmare a reducerii cererii pentru transportul public. În ultimii trei ani, numărul călătorilor RATB a scăzut cu 30%.

Bucureştenii nu mai vor să se deplaseze cu mijloacele de transport în comun. Din 2008 şi până în prezent numărul celor carre aleg mijloacele de transport în comun ale RATB a scăzut cu 30%. Cererea tot mai mică a determinat conducerea RATB să reducă din parcul circulant.

“Cel mai mult s-a redus la autobuze, 10%. La tramvaie şi troleibuze s-a redus foarte puţin. Nu se justifică să merg cu autobuzul aproape gol. Când o să fie cerere mai mare o să creştem parcul circulant.  Principala cauză care a dus la cererea mică este şomajul. Majoritatea celor care circulau cu mijloacele RATB proveneau din clasa medie, acum puternic afectată de şomaj”, a precizat pentru B365.ro, directorul RATB, Adrian Criţ.

Trasee speciale pentru corporatişti

Pentru a câştiga noi clienţi RATB va crea noi trasee către marile centre comerciale şi clădiri de birouri. La sfârşitul anului trecut a fost înfiinţată linia 331bis, o modificare a liniei 331, care circulă însă  până la sediul Petrom City.

“Era cerere mare în condiţiile în care la sediul Petrom lucrează aproximativ 2.500 de persoane. De asemenea, mai am cereri pentru o clădire  la Podul Otopeni,  care o să fie gata în aproximativ trei luni de zile unde o să lucreze 11.000 de angajaţi. Am cereri şi pentru prelungirea liniei de pe Şoseaua Pipera astfel încât să trec podul în Voluntari, pentru că sunt multe clădiri de birouri acolo”, a precizat directorul RATB.

Parcul circulant al RATB  cuprinde 1.500 de vehicule.

http://b365.ro/news/ratb-afectat-de-cri ... i-scazute/



Un singur comentariu am de facut: BULLSHIT! Admin'ul sa sterga acest mesaj daca il considera urat, dar momentan nu imi vine o exprimare mai potrivita in minte.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Care e cladirea aceea de la Podul Otopeni cu 11.000 de oameni in ea ?

 


Re: Stiri, noutati, perspective linia 69

O tampenie mai mare ca asta n-am mai auzit pana acum din partea RATB. Astia ne cred prosti (scuzati, nu vreau sa jignesc pe nimeni) dar sunt tare revoltat de stirea asta. Asta poate sa le-o spuna alora care pare sa se fi "nascut" in masina si nu pot merge pe jos nici pana in colt sa-si ia paine si care habar nu au nici cat costa un bilet, ca sa nu mai zic de trasee, indicative etc., dar nu noua. Adica in loc sa defiinteze liniile care nu au calatori fie ca sunt mai vechi (traditionale dar care nu se mai justifica), fie ca se dubleaza, fie ca au fost infiintate de dragul de a mai face ceva (chipurile au "rezolvat" cererile mai multor locuitori sau au studiat care sunt si unde merg asa zisele "fluxuri de calatori") astfel incat sa elimine pierderile care survin din asta, reduce cu 30% TOT PARCUL !!!!
"Nu se justifică să merg cu autobuzul aproape gol. Când o să fie cerere mai mare o să creştem parcul circulant." Hai ca-i tare !!!! Pe liniile care nu-si justifica existenta acum, daca nu se schimba nimic, niciodata nu o sa creasca "parcul circulant".
Are dreptate Dominatrix. Repet, sunt revoltat, stiu ca asta nu rezolva nimic ..... mama lui de 47 !!!!  :twisted:
Rusine RATB, rusine domnule Crit si rusine conducerii care sprijina asemenea ideii!!!!
Scuza-ti duritatea verbala dar nu ma pot abtine !

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Dominatrix e mai 'citita' ca mine, desi si eu am prins vremurile, parca prin anii '80 si ceva se taiasera subventiile pentu ITB. Poate stie mai multe Domix, dar mi-e mie  teama ca istoria se repeta...

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Cand dl. director ne spune ca s-a redus cererea de transport, se refera la numarul efectiv de calatori sau se ia dupa numarul de validari ale cardurilor/bilete/abonamente vandute ? :evil:
Tot ce sper este ca, in ciuda cresterii intervalului de succedare, ultimele plecari de la capat de linie sa nu se faca si ele mai devreme decat acum...

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Normal ca dupa numarul de validari, si e corect sa fie asa. Blatistii ce vrei sa faca cu ei, sa-i forteze sa valideze ? Si uite asa calatorii cinstiti sunt direct interesati ca toata lumea sa-si composteze biletul electronic.
Blatistii sunt problema calatorilor cinstiti si nu a RATB - ului. Ce, daca ai fi patron de firma de transport ( marfa sau persoane ) ai accepta sa-ti mearga masinile in pierdere ? Pur si simplu iti cauti alte trasee / beneficiari ca sa poti iesi la suprafata cu cheltuielile.
Este o parere strict personala, daca aveti alta rog sa o expuneti si voi.

 


Re: Stiri, noutati, perspective linia 69

Daca ar fi dupa numarul de validari situatia ar fi si mai tragica sa nu uitam ca cei care au abonamente (orice tip) de obicei nu il valideaza in vehicul + ca mai sunt si cei care cumpara bilete de hartie. Chiar daca se contorizeaza cate abonamente se incarca sau se fac noi tot nu e edificator. Cat despre blatisti .... cine e blatist asa ramane indiferent daca foloseste o singura linie sau face 3,4,5 transbordari. Pentru ei e tot una daca exista o linie lunga sau 2,3 din care s-ar putea creea una lunga sau linii se dubleaza. Lor li se pare ca datoria RATB-ului e sa-i transporte gratis, nu ma refer la cei care nu au bani ci la cei care considera ca asa e normal. Si ei reprezinta unul din factorii care contribuie la pierderile (financiare) regiei.

 


Re: Stiri, noutati, perspective DanCld

Observatie subiectiva: in ultima luna a crescut foarte mult aglomeratia pe linia 117, deja raman oameni prin statii asteptand un alt autobuz poate mai gol care intarzie cam mult  :!:  De mentionat ca vorbim de singura linie de autobuz care uneste zona Salaj si nordul Ferentariului de "oras"..... dar poate dpdv RATB acolo nu traiesc oameni  :roll:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

DanCld wrote:
Observatie subiectiva: in ultima luna a crescut foarte mult aglomeratia pe linia 117, deja raman oameni prin statii asteptand un alt autobuz poate mai gol care intarzie cam mult


Valabil şi pentru 385 (de la Trafic Greu azi pe la 12 - deci nu la oră de vârf, imaginaţi-vă ce e pe la 16, când NU e oră de vârf după RATB şi se circulă la 15 minute! - nu se putea urca, noroc că în 15 minute a apărut un 47), 162+163 (aici e interesantă situaţia, că merg doar în tandem, unul full, altul gol).€

 


Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2467 forum members have written 438293 posts in 5487 topics and 524 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use