Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere

814 posts, 187999 views
 
Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 59
 
 

📖 Pagination options
Re: Sistemul de Management al Traficului aztec

Printre primi care anunta prin dispecerat problemele majore din trafic sunt soferii RATB.
Eu am auzit de-a lungul timpului diverse discutii sofer-dispeceri.
La problema semnalata de tine...e complicat. Daca trebuie licitatie, caiet de sarcini...dureaza. Asta daca sunt bani.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului George

@Nightwolf: citit cu intarziere, te inteleg, apreciez munca ta. Mai ales ca avem cam...aceeasi zona de activitate. Intotdeauna am lucrat foarte bine cu politia, strict profesional vorbind, iar ca simplu cetatean am fost mereu respectuos si niciodata nu am spus cu ce ma ocup, daca nu am fost intrebat in mod expres. In fata legii suntem toti egali.

Cu 112 am retinut, voi fi mai atent. Nu stiam si cred ca lucrurile astea trebuie explicate si mai la firul ierbii, nu doar intr-un text de lege sau regulament. In fine, desigur ca asta nu te priveste pe tine, ci pe cei platiti pentru comunicare publica.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Nightwolf

danielstan wrote:
@Nightwolf,

....



O sa-ti raspund punctual:
1. Nu fac parte din categoria politistilor onesti. Nu exista asa ceva in politie. Fac parte din categoria politistilor corecti. Asa imi place sa ma consider. Onest nu poti fi ca politist. Din simplul motiv ca trebuie sa minti aproape intotdeauna (ex. "da, o sa facem, o sa dregem, o sa cautam, o sa gasim ...") desi in subconstient e ff clar faptul ca e imposibil sa iti indeplinesti aceste promisiuni. E o vb la noi -- ca sa fi politist bun, trebuie sa fi mai hot decat hotii. Iar asta numai prin onestitate nu se face :) Oricum, sunt convins ca you got my point :)

2. Nu ma pot pronunta pe "risipa" resurselor umane. Nu e job-ul meu, e job-ul altora care sunt platiti mult mai bine ca mine sa gandeasca si sa gaseasca solutii (sunt ironic aici) asa ca prefer sa trec peste ... Pana la urma, cand bagam cardul in bancomat altii iau mai multi bani ca mine ...

3. Exista doua situatii distincte:
    a) interpelarea cetateanului de politistul in uniforma -- acesta este obligat sa se prezinte cu grad, nume si unitatea/subunitatea/formatiunea din care face parte si sa aiba VIZIBIL ecusonul cu nr. de identificare -- ecusonul este acea "insigna" cu vultur, de culoare gri, din metal. A nu se confunda cu insigna de legitimatie (cea colorata si cu forma de "badge") care trebuie sa insoteasca legitimatia. In cazul in care, politistul, nu are vizibil ecusonul cu nr. i se poate solicita in mod expres acest lucru si este OBLIGAT sa il arate pt ca acel numar este UNIC -- pt Buc nr. sunt fara caractere alfabetice, in tara se pune codul judetului ... ex -- agentul Ion din Bucuresti are ecuson cu nr 00023, dar agentul Ion din Ploiesti are ecuson cu nr. PH 00023. SUB NICIO FORMA politistul IN UNIFORMA nu este OBLIGAT sa arate legitimatia de serviciu sau orice alt act. Iar povestile cu politisti "falsi" sunt fumate demult, metoda Maradona (ca asa se numeste) se foloseste in ziua noastra ffffff rar aproape deloc. Anul asta, spre exemplu, n-am avut asa ceva din cate stiu in Bucuresti.
    b) interpelarea cetateanului de politistul in civil -- acesta este OBLIGAT sa se prezinte cu grad, nume si unitatea/subunitatea/formatiunea din care face parte si sa PREZINTE IN MOD OBLIGATORIU legitimatia de serviciu care coroboreaza ceea ce spune el. Cei in civil pot sa aiba agatat de gat ecusonul cu nr. unic care este solutia aleasa pt identificare dar tot sunt obligati sa prezinte legitimatia.
    ATENTIE!! -- politistii in civil pot purta insemne distinctive care sa ateste faptul ca sunt politisti -- veste tactice, hamuri, geci etc inscriptionate citet cu cuv. POLITIA. Mascatii, pt identificare, au aplicate pe uniforma niste nr. care atesta exact persoana care se ascunde sub cagule. Totul tine de atentie.

4. Este total in necunostinta de cauza. Politistii se impart in mai multe categorii din care, pt speta ridicata de tine, indicam doar doua dintre ele -- politistii constatatori si politistii judiciaristi. Politistii constatatori pot lua MASURA ADMINISTRATIVA de conducere la sediul unitatii a unei/unor persoane in vederea identificarii acestora. Acestia NU pot dispune introducerea in arest. In arest se introduc persoanele SUSPECTATE de comiterea unei/unor infractiuni impotriva carora s-a dispus prin ordonanta retinerea pt 24h. Acea ordonanta este dispusa EXCLUSIV de catre politistul judiciarist sau procuror dupa caz si doar DUPA ce urmarirea penala a fost inceputa "in personam" impotriva persoanei respective. ATENTIE! In acceptiunea noului cod penal, suspectul = persoana asupra careia exista indicii rezonabile ca a savarsit fapta pentru care organele de politie au inceput urmarirea penala "in rem" sau care are legatura cu aceasta -- vezi instigarea, marturia mincinoasa etc. Urmarirea "in personam" este atributul EXCLUSIV al procurorului. In concluzie, politia "nu baga" in arest fara incuviintarea acestuia din urma. Ulterior, procurorul poate propune o masura preventiva care poate fi sau nu admisa de catre un judecator de drepturi si libertati. De asemenea, procurorul se poate "suci" in acele 24h daca, printr-o forma sau alta, probatoriul administrat in acest timp inclina spre altceva si poate revoca sau dispune o masura preventiva mai blanda -- vezi controlul judiciar. Asupra masurilor preventive dispuse de procuror se poate face plangere la prim-procuror, acesta din urma fiind obligat sa se pronunte de indata. Asupra deciziei prim-procurorului se poate formula constestatie la instanta competenta a carei decizie este definitiva.

Dpdv legal, politistul NU poate face un abuz privind o retinere a unui cetatean. Conducerea administrativa la sediul politiei a unei persoane NU se substituie retinerii. Folosirea catuselor pt imobilizare este o masura deosebita, de tactica politieneasca, asupra careia politistul intocmeste un raport la final prin care explica de ce a fost nevoie de folosirea catuselor. Impotriva acestui raport NU se poate face plangere. Impotriva politistului se poate face ORICE plangere se vrea care va fi solutionata legal. Rezultatul, iti spun sincer, in 99% din cazuri, va fi ca s-au respectat procedurile. De ce? Pt ca nimeni nu-si pierde timpul sa faca nefacute. Aia care fac asa ceva, raspund penal dupa caz. Daca insa abuzul este probat, aceasta este infractiunea de purtare abuziva sau abuz in serviciu, dupa caz, iar solutia se comunica prin parchet. Se intocmeste dosar penal si se fac cercetari etc. Dupa finalizarea anchetei penale se dispun, dupa caz, sanctiuni disciplinare. Aceste sanctiuni disciplinare "e" destule si le gasesti, te rog, pe net :). Da, exista abuzuri, ca peste tot. In general, se solutioneaza legal. Sefii aia care ti-au spus aberatia aia pot sa iasa la pensie. Singurul care are dreptul sa ancheteze asa ceva este procurorul. Scrie in lege, nu poate sa sanctioneze un sef un subaltern dupa bunul lui plac ca asa i se pare lui. Se face o cercetare prealabila, se intrunesc niste consilii de disciplina etc. Procedura e clara si citet scrisa, o gasesti tot pe google, tocmai ce a intrat in vigoare de 3 saptamani.

Sper ca te-am lamurit :)

ClaudiuL wrote:
Intrebari probabil fara raspuns, probabil nu aici:

Oare ce interventii a facut politia pentru repornirea SMT si intretinerea semafoarelor ?
Si totusi de ce politia rutiera din Bucuresti este mult mai discreta decat anul trecut ?
Statistica accidentelor ce zice ?

Daca transporturile sunt o problema de siguranta nationala ( mult spus ? ) nu vad de ce o sesizare la 112 cand se produce o blocare semnificativa de trafic nu ar fi legitima.


1. Nimic! Nu e treaba politiei ce face primaria cu contractele in PPP sau in ce vor ei. Daca PMB vrea SMT, sa-si faca! Politia Rutiera ii sprijina si indruma si avizeaza dar nu ii poate sanctiona atata timp cat SMT-ul nu e prins in lege. SMT-ul nu face parte din SISTEMATIZARE sau INFRASTRUCTURA. Sa fim ff bine intelesi!
2. Da un mail :) Eu nu iti pot raspunde :)
3. Vezi punctul 2.
4. Pt ca o blocare de trafic, asa cum am mai spus, NU E O URGENTA! Evident, esti liber sa ai parerea ta proprie si personala. Si intelegerea asupra faptului ca pt asa ceva exista alte cai de sesizare ... Si de cand transporturile sunt o problema de sig nationala?!?

George wrote:
@Nightwolf: citit cu intarziere, te inteleg, apreciez munca ta. Mai ales ca avem cam...aceeasi zona de activitate. Intotdeauna am lucrat foarte bine cu politia, strict profesional vorbind, iar ca simplu cetatean am fost mereu respectuos si niciodata nu am spus cu ce ma ocup, daca nu am fost intrebat in mod expres. In fata legii suntem toti egali.

Cu 112 am retinut, voi fi mai atent. Nu stiam si cred ca lucrurile astea trebuie explicate si mai la firul ierbii, nu doar intr-un text de lege sau regulament. In fine, desigur ca asta nu te priveste pe tine, ci pe cei platiti pentru comunicare publica.


Sincer, multumesc!

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Sorin62

Nightwolf wrote:
[...]
Sorin62 wrote:
E mult mai simplu să stăm cu brațele încrucișate că ”nu e treaba mea”. Poliția rutieră a fost prima care știa că nu funcționează sistemul de control. Și?
”Nu e treaba noastră”. ”E o problemă a administratorului drumului”. Da, așa e, responsabilă este Primăria. Dar și poliția rutieră are pârghii legale de acțiune..


Esti intr-o fff grava si mare eroare. Si nu cunosti niste lucruri elementare-legislative simple. Opreste-te acum, pana nu e prea tarziu. Nu de alta, dar s-ar putea sa inceapa lumea sa te citeze prin ziare ca "pe surse" si iar se fac reporterii de rahat :)
[...]


Chiar aș vrea să știu de ce sunt în eroare și care sunt prevederile legale careîmpiedică un polițist să propună modificări ale semaforizării într-o intersecție. (mai ales că la lege spune că trebuie să respecți indicațiile agentului care dirijează traficul chiar dacă semaforul arată altceva...)

Citez de pe site-ul BPR (http://bpr.politiaromana.ro/ro/brigada-rutiera-bucuresti/cadru-legal)
• colaborează cu alte autorităţi publice pentru îmbunătăţirea organizării, sistematizării, semnalizării şi semaforizării traficului rutier ;


Sau vrei să spui că primăria nu ia în considerație sugestiile BPR?

andrei11 wrote:
aztec wrote:
... agentul ar avea un sablon precompletat cu infractiunea, articol, data, zona...cam 20-30 secunde....altul la rand.
Asa,...cu pixul...dureaza minute bune.

Foarte buna observatia. Insist pe camere omologate,fotografiat,  trimis amenda acasa pe e mail, ajunge amenda inainte de a ajunge proprietarul masinii la urmatorul semafor. A, nu e proprietarul la volan ? E treaba lui, nu a statului.

Asta ar fi minunat, dar din păcate voința politică este 0 la capitolul ăsta (acum câțiva ani mi-a spus un polițist că și pixurile alea amărâte și le cumpărau din banii lor); imprimante portabile... pentru ce? majoritatea bizonilor care încalcă legea sunt conducători de autovehicule de peste 40.000 eur...
Nu vezi că nici ridicarea autoturismelor pentru staționarea interzisă nu se mai poate face, pe motiv că ”trebuie reglementat la nivel de Guvern”. Avocatul poporului a promovat la Curtea Supremă un recurs în interesul legii pentru această problemă majoră de drept public care lovea în interesele legitime ale bizonilor care-și lasă cu nesimțire mașinile în mijlocul drumului...
Asta ca să nu mai vorbim de imbecilitatea cu ”bugetarii care sug sângele poporului muncitor privat” și că orice ban dirijat către poliție este ”risipă”...
Off topic - sincer m-am bucurat de episodul cu aia pe care au încătușat-o că a făcut pe nebuna. Încă vreo câteva episoade similare și poate începem să ne îndreptăm în direcția potrivită..

 


Re: Sistemul de Management al Traficului aztec

Aia cu ridicatul masini e cu dus si intors.
Pt ca s-au facut abuzuri majore  de cei de la primarie si politia locala prin hingherii de masini,  am ajuns aici, in imposibilitatea de a ridica o masina de pe linia de tramvai sau din mijlocul strazi.
Cei de la primarie si locala cautau doar profitul...si te trezeai cu masina ridicata dintre blocuri sau zone unde nu bloca nimic, la preturi astronomice.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului danielstan

@Nightwolf,
Mi-ai fost de ajutor cu explicatiile si ti-ai dat seama ca am confundat masura luata de un politist constatator de a incatusa si conduce un cetatean la sediul politiei cu masura luata de alt politist judiciarist sau de procuror de a retine cetateanul pentru 24h.
Noi din strada vedem mai mult partea politistilor constatatori...

Oricum din explicatiile legale pe care mi le-ai dat observ cu mare bucurie ca legislatia noastra s-a schimbat foarte mult fata de ce mostenisem de la regimul Ceausescu (cand un numar mult mai mic de persoane cu diverse functii decideau arestarile iar caile legale de contestatie erau mult mai putine si implicau de multe ori sefii ierarhici superiori ai functionarului reclamat, nu judecatorul si nici alte institutii).
Acum inteleg mai bine ce ai vrut sa spui ca nu se prea mai fac abuzuri flagrante si cu intentie de catre politisti, caci exista atatea mecanisme de verificare si de contestatie incat e greu sa se musamalizeze asa ceva.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Serban

aztec wrote:
Aia cu ridicatul masini e cu dus si intors.
Pt ca s-au facut abuzuri majore  de cei de la primarie si politia locala prin hingherii de masini,  am ajuns aici, in imposibilitatea de a ridica o masina de pe linia de tramvai sau din mijlocul strazi.
Cei de la primarie si locala cautau doar profitul...si te trezeai cu masina ridicata dintre blocuri sau zone unde nu bloca nimic, la preturi astronomice.


Nu stiu ce sa zic in ceea ce priveste asta cu abuzurile...bineinteles, nu cunosc situatia la nivelul intregului oras, dar va spun ce am observat eu in sectorul 1.

Cand au inceput sa ridice masinile, un domn de la firma de ridicari m-a sfatuit sa nu parchez in statiile RATB, pe treceri de pietoni sau colturi de intersectie. In rest, chiar daca e semn de interzicerea parcarii, daca nu blocheaza/incurca si nu e in situatiile de mai sus, nu ridica.

Aproape zilnic in zona in care locuiesc eu se ridicau masini. Absolut mereu erau masini parcate la modul cel mai nesimtit, niciodata nu pot spune ca as fi avut macar 1% indoiala ca trebuie ridicata masina.

Niciodata nu am vazut sa se faca diferente in functie de modelul masinii.

Mereu cand am solicitat chiar eu ridicarea unor masini sau cand am intrat in contact cu domnii de la locala mi s au parut niste oameni absolut respectabili cu care m-am putut intelege si care si-au facut treaba cum trebuie.

Au fost vecini care au solicitat PL pt ca si au gasit locurile de parcare platite ocupate si mereu daca s-a constatat ca e prima abatere politistii au asteptat sa vina soferul si doar i-au dat avertisment si au incercat sa aplaneze eventualul conflict cu cel care a reclamat.

Intr-o discutie cu un domn de la PL acesta mi a spus ca e f riscant pt ei sa ridice masini de care nu sunt 100% convinsi ca trebuie ridicate, pt ca la o eventuala contestatie castigata de catre sofer, politistul urmeaza sa fie sanctionat.

Repet, nu stiu cum e in celelalte sectoare sau in alte zone, dar cat am urmarit eu acest fenomen mi s-a parut foarte corect executat.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului TibiV

serban, corect...
Deşi m-a costat vreo 500 de lei când doamna mea a parcat la 2 metri de trecerea de pietoni pe Obregia. :D

De aia le şi pozau înainte să le salte, mai ales dacă maşina avea zgarieturi sau lovituri...
Pozele spuneau clar unde eşti şi că maşina nu era nou nouţă...

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Nightwolf

Sorin62 wrote:
Chiar aș vrea să știu de ce sunt în eroare și care sunt prevederile legale careîmpiedică un polițist să propună modificări ale semaforizării într-o intersecție. (mai ales că la lege spune că trebuie să respecți indicațiile agentului care dirijează traficul chiar dacă semaforul arată altceva...)

Citez de pe site-ul BPR (http://bpr.politiaromana.ro/ro/brigada-rutiera-bucuresti/cadru-legal)
• colaborează cu alte autorităţi publice pentru îmbunătăţirea organizării, sistematizării, semnalizării şi semaforizării traficului rutier ;


Sau vrei să spui că primăria nu ia în considerație sugestiile BPR?



Vezi ca am scris o intreaga polologhie mai sus. Cauta pasajul referitor la SMT. Data viitoare inainte sa sari repede te rog sa citesti si ce s-a mai scris dupa. Colaborarea nu are nicio treaba cu impunerea. Modificarea unei scheme de semaforizare poti sa o propui si tu ca un simplu cetatean nu neaparat sa vina din partea politiei. In plus de asta, este hilar ca politia sa propuna scheme de semaforizare. Asta ar insemna sa scoatem din productie un numar de tz politisti care sa stea cu orele in intersectie si sa numere masini, secunde, faze si cati pescarusi sunt prin copaci ... e vorba de ratiune aici si de folosirea resurselor umane si NIMENI nu sa stea sa faca treaba asta. NU INTRA in atributiile politiei asa ceva. Aaaa, ca se fac propuneri pe baza celor observate in teren, este cu totul altceva...

Iar primaria ia in consideratie sugestiile cui vrea ea pt ca nu este o relatie de subordonare intre PMB si BPR. CTC poate aviza sau nu, dupa caz, propunerile. Si daca nu le avizeaza uite ca asta e! Nu le avizeaza si gata. Got the pic??

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului ClaudiuL

BPR trebuie sa se implice mai mult inclusiv prin MAI tocmai pentru a nu-si risipi resursele in intersectii din cauza nefunctionarii SMT si a semafoarelor.
Si da, transporturile sunt o problema de siguranta nationala de la podurile lui Traian pina la bombardamentele din Serbia. In timp de pace daca transporturile nu sunt OK economia sufera. Majoritatea cetatenilor care stau inutil in trafic nu au iesit la plimbare.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului andrei11

Hmmm...Putin mai sus ti s-a explicat ( ni s-a explicat ) ca blocajul partial al unui oras din cauza unei circulatii peste previziunile calculate nu este o urgenta.
Iti propun sa faci un experiment simplu.
Dă  drumul la apa in chiuvetă in asa fel incat ce curge de la robinet sa fie > ( mai mult ) decat ce se scurge prin teava de evacuare.
Scrie pe forum ce ti s-a intamplat dupa 10 minute, eventual suna si la 112 ca ai o situatie de urgenta in casa / in baie...
Ti s-a explicat foarte explicit la ce numar de telefon sa suni daca esti blocat in trafic intr-un oras. Si ti s-a explicat ca nu e o situatie de urgenta.
Vezi ca cele 10 minute au trecut, ne spui si noua ce s-a intamplat ?
_________________
Ti-am raspuns in acest stil pentru ca nu inteleg unde e urgenta ca stam blocati in trafic in Bucuresti in anumite ore si in anumite zile. Afla ca eu am facut aproximativ doua ore de la capatul lui 32 pana-n Colentina / Sportului si inapoi in Piata Iancului. Asta e, daca nu ne place ne mutam in surbubii, nu ne obliga nimeni sa stam in Bucuresti.

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Sistemul de Management al Traficului ClaudiuL

O inexactitate : Eu ma refeream la blocajele din cauza nefunctionarii SMT (21 milioane de Euro) si a mentenantei deficitare a semafoarelor (ar fi de verificat contractele respective).

Nu cred ca abordarea mioritica ne ajuta sa rezolvam problemele.

Oriunde ai sta, ai o problema daca nu esti aproape de servici.

La numarul indicat raspunde cineva ?

 


Re: Sistemul de Management al Traficului aztec

Pai sistemul nu functioneaza de cateva luni. Abia acum a  ajuns in presa subiectul..
Problema e ca peste vara au fost concediile, acum au inceput scolile si facultatile.
Asa ca.. unde e urgenta?
Inteleg ce vrei tu sa spui, insa am avut ani de zile un trafic civilizat, in oarecare masura, exceptand zilele speciale cu ploi/ninsori/sarbatori in care era aglomerat spre blocat, dar se circula si fara SMT in zile normale.
Problema mare este lipsa de civilizatie in trafic(tot mai accentuata), santierele nesfarsite...lipsa de personal la circulatie...apoi SMT.

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Nightwolf

ClaudiuL wrote:
O inexactitate : Eu ma refeream la blocajele din cauza nefunctionarii SMT (21 milioane de Euro) si a mentenantei deficitare a semafoarelor (ar fi de verificat contractele respective)...La numarul indicat raspunde cineva ?


Asta se numeste "romanism pur" ce faci tu aici ... Faptul ca tu crezi ceea ce apare in presa denota ca TU, personal, ai o problema fff mare. PRO TV a prezentat, intr-adevar, cu subiect si predicat problema unui sistem achizitionat de PMB. Acei 21 mil de euro nu sunt confirmati de nimeni. Mai mult de atat, acei 21 mil de eur reprezinta, daca asta e suma exacta desi cred ca e mult prea mica din propria-mi experienta de dinainte de MAI, achizitionarea, instalarea si punerea in functiune a unui sistem ce ulterior s-a dezvoltat. Sistemul MERGE, doar ca e AVARIAT! Si ca sa fie reparat, trebuie ca cineva sa vina sa faca asta. Tu, cand ai o problema la tevi in casa, chemi instalatorul. Asa e si aici... doar ca nu e contractata mentenanta. Nu a zis NIMENI NIMIC de mentenanta la sistemele semaforice (unitati fizice). De unde chestia asta?

Nu, nu raspunde nimeni la nr. indicat. L-am dat la misto ca sa ma aflu-n treaba si mi-am rapit cateva zeci de minute din timpul meu sa aberez pe forumul asta...

Aaa sa nu uit: pana acu` nu au fost probleme in trafic, nu si-a pus nimeni problema ca economia merge, imprumuturile curg si bucurestenii isi cumpara cate 2-3 masini de familie. SMT-ul e vinovat.. nu santierele si indolenta unora ce ar fi trebuit sa repare niste artere de circulatie ...

 


Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 59
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2441 forum members have written 435803 posts in 5434 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use