Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul regional din Ilfov (4XX)

2360 posts, 848573 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 169
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Victor92 wrote:
Incepand cu ora 6:40, linia preorasaneasca 456 nu mai circula, deoarece singurul autobuz repartizat (#4878) s-a defectat in preajma Primariei Clinceni. La ora 9:00 a venit tractarea sa duca masina la Militari...alt autobuz nu a fost trimis din celelalte 2 care mai detin licenta ...


B 26 GOU a tractat autobuzul la Militari. Ulterior, 4442 a iesit pe linia 456 ...

B 26 GOU + 4878 - 21.08.2017.JPG (262.07 KB; downloaded 4804 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) WT_fan06

Fac si eu cateva precizari:
1) Felicitari (din nou) Victor pentru reportajele tale. Nu pot sa nu observ cum cu fiecare reportaj vii cu un volum din ce in ce mai mare de informatii la obiect, faci si istoricuri, intr-un stil foarte pro care ma inspira. (ok gata cu lacrimogenismele  :lol:  :bere: )
2) Nu prea s-a vorbit (s-au n-am fost atent??) despre faptul ca NU scapam in continuare de peretii despartitori dintre postul de conducere si salonul pasagerilor. Nici macar la viitoarele autobuze de 10m pentru rutele preorasenesti/de noapte!  :evil:  Rezolvai civilizat, plateai la sofer, nu mai omorai nici controlori RATB, nici angajati ai primariilor contractate........ in fine... dupa mine, as angaja de cinci ori mai multi controlori si as scumpi amenda. Mi se pare ca la Vienna (am ajuns sa compar Bucurestiul cu Vienna?  :popa: ) amenda e de 100euro. Doar din amenzi RATB si-ar scoate banii de salarii pentru controlori si chiar ar ramane si cu bani in plus...
Oricum, astept cu mare interes si alte reportaje!  :bere:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

Referitor la 418, aseară in stația de la Apărători cred ca autobuzul 4408 a stat cinci minute in stație, asta pentru ca era deschisă numai usa 1, astfel încât lumea sa plătească biletul.

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

@WT_fan06: Multumesc pentru feedback  :bere:

Legat de punctul 2 si de ceea ce a pus GPS, stim cum se spune: romanul trebuie sa se descurce cu ceea ce are. Autobuzele fara cabina despartitoare nu avem si nu vom avea nici in 780/783 unde s-a discutat ca ar fi necesare, asemenea liniilor de noapte sau a celor preorasenesti (din punctul meu de vedere).

Asadar, daca ar fi sa ne descurcam cu ceea ce avem, solutia vine de la singura linie preoraseneasca care a adoptat-o o metoda buna (418): un angajat de-al Primariei Berceni sta in fiecare autobuz la usa 1, are un card incarcat cu bani si le poate oferi calatorilor "bilet" contra cost. Astfel, accesul in mijloacele de transport se face doar de catre cei care isi platesc calatoria.
Angajatul primariei lucreaza in 2 schimburi, precum soferii RATB. Rezultatul: locuitorii din comuna ilfoveana stau la cozi pentru a urca in autobuzul preorasenesc (fapt identificat de catre mine la fata locului acum 2 luni si reconfirmat ieri de GPS). Beneficiul e si al calatorilor, dar si a primariei care nu se va scufunda intr-o gaura in bugetul local.

Ca o completare: avand in vedere numarul mare de calatori de pe linia 418, as scoate cele doua autobuze Euro 3 care au licenta (4179, 4408) si as introduce Euro 4 ...Daca oamenii platesc, de ce sa nu aiba conditii bune? Bine, se discuta la un moment dat, in functie de fluxul calatorilor si a altor factori, sa fie suplimentata linia cu un tur ...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) GPS

Stai calm, au și Euro 4, și ieri era unul, dar nu mai știu numărul.

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Pe linia 418 sunt titulare/au licenta urmatoarele autobuze: 4179, 4408, 4747, 4895 si 6232.

Indata ce voi termina reportajele liniilor preorasenesti, am sa fac un tabel cu toate liniile, autobazele detinute, precum si autobuzele repartizate.

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) rosetti61

Linia 455

Mai bine i-ar fi spus 456, deoarece prima linie de transport de care a beneficiat Magurele a fost 56, cu incepere din 1948 (insa nu s-a mai tinut cont la numerotari de primele linii ci de cele aparute ulterior, la sfarsitul anilor 80 si incepului 90 - 308, 358 etc).
Linia a circulat spre Magurele pana in 1973 cand se prelungeste la satul Alunis; in oras a avut capat la Parcul (Piata) Rahova (1948-1958), Oborul Rahova-Depoul Alexandria (1958-1961), Calea 13 Septembrie (1961-1973). Din 1974 linia trece la ITA, cu capat la Depoul Alexandria (Autogara) si se infiinteaza cursele 56 barat pana la Varteju.
In acelasi an, 1974, pentru a suplini cererea de transport catre IFA Magurele se infiinteaza linia rapida 103 intre centrul orasului (piata Natiunilor Unite) si Magurele.
cu putin timp inainte de schimbarea nuemrotatiei din 1981 se infiinteaza linia 303 Tacerii - IFA Magurele iar 103R primeste indicativul 330 (linia dispare in cursul anului 1984). Ramane numai 303 care spre sfarsitul anilor 80 se prelungeste la ambele capete, in oras pana la cart. T. Vladimirescu iar la periferie pana la Varteju si Electromagnetica Clinceni. In anii 90 se scurteaza la IFA si apar celelalte linii 203, 204, 214.

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Adau cateva completari in privinta urmatoarelor linii preorasenesti:

- 425: autobuzele care detin licenta pentru cursele spre/dinspre Bumbacaria Jilava sunt: 4114, 4552, 4623, 6249;
- 471: Are o turatie asemanatoare cu cea a liniei 428, in care un tur se retrage si iese din garaj dupa o cursa:
Turul 1 are 4 curse de dimineata de la C.F.R. Progresul: 4:30, 5:30, 6:30, 7:30. La 8:25 are retragerea spre Obregia, urmand sa iasa turul 3 cu prima cursa la 10:30. Acest schimb are urmatoarele plecari: 10;30, 12:00, 13:00, 14:00 (4 curse), urmand ca 15:20 sa intre schimbul 2 cu 6 curse: 15:20, 16:45, 18:15, 19:45, 21:30, 22:30, avand o stationare solida la capatul din Bucuresti intre 20:55 si 21:30 ...

 


Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 427: Ghencea - Soseaua Bucuresti-Magurele - Sat Pruni (Strada Arges/DC20)
Autobaza Alexandria: Luni-Vineri: 1 tur; Sambata - Duminica: Nu circula.

Date tehnice

- 28 de statii pe sensul spre Sat Pruni, respectiv 27 de statii spre Capitala;
- Durata unei semicurse: 38 - 40 - 42 - 44 minute (in functie de ora);
- Interval de succedare: 100 - 125 minute (in functie de ora);
- Lungime Traseu: Aproximativ 15,00 km - Conform Google Maps din care 9,15 km in Judetul Ilfov

DUS: Ghencea - Bulevardul Ghencea - Soseaua Antiaeriana - Soseaua Bucuresti-Magurele - Strada Atomistilor - Magurele (Facultatea de Fizica) - Strada Calugareni - DC 19 - Strada Duzilor (Dumitrana) - DC 20 - Sat Pruni (Strada Arges/DC 20)

INTORS: Sat Pruni (Strada Arges/DC 20) - DC 20 - Strada Duzilor (Dumitrana) - DC 19 - Strada Calugareni - Magurele (Facultatea de Fizica) - Strada Atomistilor - Soseaua Bucuresti-Magurele - Soseaua Antiaeriana - Bulevardul Ghencea - Ghencea

Turatie

Luni - Vineri: 1 tur;
Sambata – Duminica: Nu circula.

Mentiuni: La schimbul 1, sunt programate 4 curse si jumatate, cu prima plecare de la Pruni spre Ghencea, ora 5:25, accesul efectuandu-se de la Autobaza Alexandria (timp acces: 30 de minute). Retragerea de la Ghencea la garaj e programata la ora 11:59 si dureaza 15 minute.

La schimbul 2, accesul se face tot in statul Pruni (14:20->14:50), cu prima cursa la ora 14:50. Soferul lucreaza 5 curse, retragerea avand loc din localitatea ilfoveana, la ora 23:08->23:38.

- Autobuze repartizate: 4447, 4692, 4723, 4738

Observatii personale

Coordonate satul Pruni: 44° 19′ 45″ N, 25° 59′ 20″ E

La cata liniste am intalnit in cele 2 sate care apartin de orasul Magurele (Dumitrana si Pruni), nu as fi putut crede ca pe aici trece un autobuz RATB la un interva lde aproximativ 2 ore. Pur si simplu, drumul dinspre localitatea in care se afla Institutul National pentru Fizica Pamantului te poarta intr-o alta lume, uitand total ca te afli la cativa kilometri de aglomeratul Bucuresti.

Inca de la inceput, Drumul Comunal 19 care se intersecteaza cu deja celebrele rauri din Judetul Ilfov pe care le-am tot intalnit in ultimele saptamani (Ciorogarla si Sabar) iti induce o stare de relaxare, fiind asfaltat cu fonduri europene. Diferenta am remarcat-o la fata locului, dupa ce am studiat traseul pe Google Maps.

Inca din anii 2000, locuitorii din satul Dumitrana au beneficiat de transport in comun spre Bucuresti, cu mici perioade in care linia a fost desfiintata si impanzita de dube/maxi-taxi. Linia 427 (fosta 203) a avut din toate tipurile de autobuze care au circulat in Bucuresti in ultimii 20 de ani: Dac-uri, Ikarus-uri, Iveco-uri, Daf-uri, Rocaruri de Simon si Mercedes Citaro Euro 3 si Euro 4. In ianuarie 2010, linia era detinuta de Autobaza Alexandria, avand traseul pana la Sat Dumitrana. Ulterior, a fost desfiintata, iar odata cu reintroducerea acesteia, traseul a fost prelungit pana in satul Pruni, aflat la 800-900 de metri distanta. Cativa ani mai tarziu, linia iar a fost desfiintata, iar de la 1 August 2013, in urma presiunii exercitate de catre Primaria Orasului Magurele, locuitorii din Pruni au vazut din nou pe strada principana din sat autobuze RATB.

Drumul este bun, aproape in fiecare statie exista cate un refugiu amplasat de catre Primaria Magurele. Singure probleme pe care le-as vedea ar fi faptul ca nu exista un program de circulatie afisat in cele 2 sate care apartine de Magurele (bine ... oamenii au invatat cand pleaca autobuzul), dar si concurenta cu dubele care pleaca de la Ghencea cu 5-10 minute inainte de autobuzul RATB. Spre surpinderea mea, la cursa de la 7:30 din Pruni spre Bucuresti, autobuzul a plecat cu toate locurile pe scaune ocupate, iar la Magurele, gradul de ocupare era de 3/5, din cauza faptului ca 455 urma sa plece 10 minute mai tarziu, iar autobuzul de pe linia 453 era pe Strada Atomistilor (sens Varteju). Numarul de curse e unul decent, poate stationarile mult prea trase de par (le veti vedea pe programul de circulatie pozat la statia "Magurele - Facultatea de Fizica"), dar e logic din moment ce soferii trebuie sa isi faca orele, iar numarul curselor sunt stabilite in urma parteneriatului dintre primaria ilfoveana si RATB. De altfel, numarul validarilor titlurilor de calatorie nu este unul mare, fapt ce-ar trebuie sa reprezinte un avertisment avand in vedere ca transportul in comun prestat de catre RATB spre Magurele a mai fost sistat, in trecut.

Acestea fiind spuse, sa urmarim pozele realizate in satele Dumitrana si Pruni, "plecarea" efectuandu-se inainte de intersectia Drumului Judetean 401A cu Drumul Comunal 19 (DJ401A/DC 19) din inima orasului Magurele.

Sursa informatii:

http://www.ziuacargo.ro/stiri/ratb-rein ... si-otopeni
http://adevarul.ro/news/bucuresti/ratb- ... index.html
http://www.capital.ro/ratb-reinfiinteaz ... 41346.html
http://www.ziare.com/stiri/ratb/ratb-in ... ti-1056266
http://primariamagurele.ro/programul-au ... b-magurele
http://www.pnlmagurele.ro/2013/08/progr ... -magurele/

427 Traseu.jpg (203.63 KB; downloaded 5438 times)


427.jpg (49.26 KB; downloaded 5433 times)


DSC_0601.JPG (186.36 KB; downloaded 5435 times)


DSC_0603.JPG (243.62 KB; downloaded 5436 times)


DSC_0606.JPG (290.57 KB; downloaded 5432 times)


DSC_0608.JPG (271.84 KB; downloaded 5433 times)


DSC_0607.JPG (296.02 KB; downloaded 5444 times)


DSC_0609.JPG (261.35 KB; downloaded 5436 times)


DSC_0611.JPG (295.64 KB; downloaded 5433 times)


DSC_0612.JPG (264.9 KB; downloaded 5430 times)

 


Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Continuare Dumitrana - Pruni ...

DSC_0613.JPG (276.15 KB; downloaded 5385 times)


DSC_0615.JPG (232.33 KB; downloaded 5387 times)


DSC_0616.JPG (256.66 KB; downloaded 5386 times)


DSC_0618.JPG (252.96 KB; downloaded 5390 times)


DSC_0619.JPG (272.72 KB; downloaded 5388 times)


DSC_0621.JPG (261.42 KB; downloaded 5384 times)


DSC_0622.JPG (346.2 KB; downloaded 5384 times)


DSC_0623.JPG (350.41 KB; downloaded 5389 times)


DSC_0627.JPG (281.44 KB; downloaded 5384 times)


DSC_0629.JPG (276.86 KB; downloaded 5388 times)

 


Re: Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Turatia, programul de circulatie si cateva placute de statii ... una dintre ele ... creatia proprie a locuitorilor din Dumitrana  :mrgreen:

Linia 427 Repartizare (2).JPG (175.54 KB; downloaded 5388 times)


427 Ghencea.jpg (116.68 KB; downloaded 5404 times)


427 Pruni.jpg (107.75 KB; downloaded 5402 times)


FdF 427, 453.JPG (212.41 KB; downloaded 5386 times)


Dumitrana 427.JPG (244.06 KB; downloaded 5384 times)


S.C. Ispas Marin 427.JPG (202.51 KB; downloaded 5390 times)


Sc. Generala 427.JPG (184.15 KB; downloaded 5385 times)


Dumitrana 427 (2).JPG (183.39 KB; downloaded 5385 times)

 


Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Cateva autobuze titulare si duba  :evil:

4447 - Linia 427 - Ghencea - 08 Noiembrie 2013





4692 - Linia 427 - Satul Pruni - 21 August 2017





4738 - Linia 427 - Ghencea - 27 Octombrie 2014





DSC_0620.JPG (229.08 KB; downloaded 5388 times)

 


Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Linia 439: Depoul Alexandria – Bragadiru - Clinceni
Autobaza Alexandria: Luni-Vineri: 1 tur; Sambata - Duminica: Nu circula.

Date tehnice

- 13 statii pe ambele sensuri;
- Durata unei semicurse: 30 de minute;
- Interval de succedare: 70 – 75 – 80 - 90 (in functie de ora);
- Lungime Traseu: (Aproximativ 10,65  km - Conform Google Maps, din care 9,05 km in Judetul Ilfov)

DUS: Depoul Alexandria – DN 6/E70 (Soseaua Alexandriei – Bucuresti, Bragadiru) – DJ 401A (Soseaua Clinceni) – Primaria Clinceni -  DC 125 (Soseaua Ordoreanu) - Clinceni;

INTORS: Clinceni -  DC 125 (Soseaua Ordoreanu) – Primaria Clinceni – DJ 401A (Soseaua Clinceni) – DN 6/E70 (Soseaua Alexandriei – Bucuresti, Bragadiru) - Depoul Alexandria.

Turatie

Luni - Vineri: 1 tur;
Sambata – Duminica: Nu circula.

Mentiuni: E doar un autobuz de luni pana vineri; schimbul 1 are 7 curse (4:30-13:20), iar schimbul 2 are 8 curse (13:25-23:45).
In weekend nu circula.  

- Autobuze repartizate: 4306, 4450, 4564 (?).

Observatii personale

La nord-vest de orasul Bragadiru, se afla comuna Clinceni, care numara la recensamantul din 2011 aproximativ 7000 de suflete. Aceasta este formata din satele Clinceni (reședința), Olteni și Ordoreanu, fiind traversata de raurile Ciorogarla și ale Sabar. Comuna se afla in plina dezvoltare deoarece numarul locuintelor construite creste pe zi ce trece. E si de inteles pentru ca oamenii cauta relaxare si liniste, departe de agitatia din Capitala. Problema ramane in randul cailor de transport catre oras, cea mai accesibila varianta este cea spre Bragadiru, apoi pe DN 6 spre Bucuresti ... asta pana la construirea pasajului mult promis de la Domnesti si extinderea la 2 benzi pe Prelungirea Ghencea.

Revenind la comuna Clinceni, aceasta poate fi considerata unicata pentru ca 2 linii RATB preorasenesti au capatul aproape de Primarie ( 439 si 456) . Din spusele celor cu care am discutat, acestia mi-au marturisit ca in urma cu 10 ani, pe vremea Dac-urilor, capatul autobuzelor era fix in fata primariei si nu la aproximativ 500 de metri ca-n prezent. Acum, dubele sunt cele care detin monopolul in zona si au prioritate in fata primei institutii din localitate, ceea ce, personal, ma duce cu gandul la o discriminare si o marginalizare a autobuzelor. Desigur, oamenii poate s-au gandit sa amenajeze un capat corespunzator, dar FALS: au trantit un beton pe un teren (adevarul e ca un plus avand in vedere ca sunt alte asa zice terminale in localitatile periferice unde autobuzele intorc pe pamant - romaneste spus), 2 placute de statii si atat, acesta nefiind dotat macar cu o toaleta pentru soferi. Nu exista un program al autobuzelor afisat, decat la cele 2 capete din oras (Depoul Alexandria si Ghencea).

Din punct de vedere istoric, linia 439 exista la mijlocul anilor 2000 cand era deservita cu autobuze DAC de la Autobaza Alexandria. Ulterior, ca urmare a Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 202/2004 privind aprobarea Programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic interjudetean limitrof, intre Municipiul Bucuresti si Judetul Ilfov, s-a hotarat atribuirea prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public. Astfel, incepand cu data de 08 Iulie 2005, liniile RATB preorasenesti au fost desfiintate (inclusiv linia 439), dar cursele RATB catre Clinceni au fost reluate in toamna acelui an. Apoi, iar a disparut linia, fiind reinfiintata luna lui Mos Craciun (Decembrie 2008). In 2010, Rocar-urile de Simon faceau legea spre Clinceni. A urmat o perioada in care nu au mai circulat, iar de pe 09 Mai 2016 transportul in comun spre Clinceni este asigurat cu autobuze Mercedes Citaro de la Autobaza Alexandria.

Traseul liniei 439 se poate parcurge lejer; nu exista lucrari pe traseu care sa ingreuneze circulatia autobuzului repartizat in fiecare zi, doar ca sunt ore la care se formeaza cozi pe Drumul National 6 sau inainte de giratoriul DN 6/DJ 401 (venind dinspre Clinceni). Calatori sunt (am mers de 2 ori cu autobuzul, la ore diferite), dar din pacate apare eterna problema in care numarul validarilor e sub 5% din numarul persoanelor prezente in mijlocul de transport.

Smecheria dubarilor in privinta transportului catre comuna Clinceni e ca folosesc acelasi indicativ cu cel al RATB-ului, iar ultima statia din oras e la Ghencea, comun cu cel al rutei maxi-taxi 456.

Din punct de vedere al autobuzelor repartizate, in vara anului trecut erau repartizate 4306 si 4318. In urma cu aproximativ 2 luni, pe 4318 am tot vazut-o prin 438, iar de curand, 4450 a fost reparata si trimisa cu licenta in 439. In urma cu cateva seri, alta surpriza: 4564 era in 439, desi are licenta pentru cursele catre Domnesti (408). Cert e ca sunt doar autobuze Euro 3 spre Clinceni. O alta ciudatenie e ca soferul de la schimbul 1 are 7 curse, iar cel de la schimbul 2 - 8 curse. Ceea ce mai delicat e in privinta celui de dupa-amiaza care are ca timp de lucru aproximativ 10 ore si 30 de minute (13:20->23:50). Cursele spre Clinceni nu sunt operate in weekend ...

Pentru transportul in comun din Clinceni, pentru rantabilitatea acestuia, as sugera Primariei sa suplimenteze linia cu un autobuz, sa efectueze curse si la sfarsit de saptamana, iar o campanie de incurajare a locuitorilor sa foloseasca aceasta linie, dar si folosirea titlurilor de calatorie ... ar aduce un castig pentru RATB, locuitori si edili.

Calatoria noastra fotografica incepe de la intersectia DJ 401 cu Strada Hotarului (limita administratica a comunei Clinceni).

Sursa informatii:

http://www.informatiazilei.ro/2016/05/0 ... -9342.html
http://jurnalul.ro/stiri/observator/rat ... 13773.html
http://stiri.apropotv.ro/news/util/cele ... te-2154150
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/ ... enesc.html
https://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Clinceni,_Ilfov
http://www.ratb.ro/v_bus_preorasenesc.php?tlin1=439
http://transbuc.info/tag/407/

439.jpg (38.3 KB; downloaded 5284 times)


Traseu 439.jpg (186.28 KB; downloaded 5283 times)


DSC_0637.JPG (249.97 KB; downloaded 5285 times)


DSC_0639.JPG (261.62 KB; downloaded 5283 times)


DSC_0640.JPG (281.74 KB; downloaded 5287 times)


DSC_0644.JPG (271.07 KB; downloaded 5285 times)


DSC_0645.JPG (261.03 KB; downloaded 5285 times)


DSC_0646.JPG (253.96 KB; downloaded 5284 times)


DSC_0648.JPG (255.32 KB; downloaded 5285 times)


DSC_0652.JPG (282.88 KB; downloaded 5283 times)

 


Discuții despre traseele preorășenești ale RATB (4XX) Victor92

Continuare ...

DSC_0653.JPG (251.61 KB; downloaded 5260 times)


DSC_0654.JPG (312.44 KB; downloaded 5259 times)


DSC_0656.JPG (221.84 KB; downloaded 5261 times)


DSC_0658.JPG (217.96 KB; downloaded 5258 times)


DSC_0660.JPG (222.65 KB; downloaded 5267 times)


DSC_0671.JPG (206.95 KB; downloaded 5260 times)


DSC_0667.JPG (186.12 KB; downloaded 5258 times)


DSC_0668.JPG (172.6 KB; downloaded 5258 times)


DSC_0670.JPG (197.8 KB; downloaded 5257 times)


DSC_0799.JPG (185.5 KB; downloaded 5265 times)

 


Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 169
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433357 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use