Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 279246 views
📖 Pagination options
- Mihai2005
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Mihai2005
Dăr până la urma urmei, autobuzele/troleibuzele Sileo sunt mai bune decât autobuzele Otokar ?
Dăr până la urma urmei, autobuzele/troleibuzele Sileo sunt mai bune decât autobuzele Otokar ?
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
O intrebare total aiurea. Tocmai am discutat 3-4 pagini ca nu se știe nimic despre fiabilitatea lor, iar tu vii și ne intrebi care e mai bun. Și chiar dacă am fi știut, tot e greu sa faci o comparație... E discutabil.
O intrebare total aiurea. Tocmai am discutat 3-4 pagini ca nu se știe nimic despre fiabilitatea lor, iar tu vii și ne intrebi care e mai bun. Și chiar dacă am fi știut, tot e greu sa faci o comparație... E discutabil.
- Trole
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Trole
Rog puțină decență. Fără întrebări de oracol.
Cum se pot emite păreri asupra unui produs care nici măcar nu este în exploatare?
PS Numele producătorului nu primește desinență de plural. Corect: autobuze Otokar.
Similar, dacă ne referim la mai multe familii Popescu, spunem familiile Popescu, nu Popesci/Popesce.
Mihai2005 wrote:
Dăr până la urma urmei, autobuzele/troleibuzele Sileo sunt mai bune decât autobuzele Otokar ?
Rog puțină decență. Fără întrebări de oracol.
Cum se pot emite păreri asupra unui produs care nici măcar nu este în exploatare?
PS Numele producătorului nu primește desinență de plural. Corect: autobuze Otokar.
Similar, dacă ne referim la mai multe familii Popescu, spunem familiile Popescu, nu Popesci/Popesce.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Nu inteleg ce va agitati atata, sa le vedem pe trasee si atunci discutam, cu siguranta daca sunt jafuri vor fi luate masurile necesare, cu siguranta daca sunt jafuri, din 100 vom vedea doar 50 la strada si probleme tractari, dar pana atunci tot ce se discuta pe aici mi se pare timp pierdut aiurea. Si eu cand am auzit prima data de Otokar am zis ca ne-am ales cu niste jafuri care vor pica dupa o luna si iata ca destul de repede s-a dovedit contrariul, masinile sunt la strada zilnic, le vedem aproape pe toate traseele, cand sunt probleme se remediaza prin contract, tractate nu am mai vazut dupa incidentele de la inceput si aia e. Cei care viseaza sa luam si rangi de V3A de la Mercedes ar trebui sa se obisnuiasca cu ideea ca piata se va schimba destul de dramatic in urmatorii ani odata cu modularizarea produselor, practic o caroserie si un design nu mai sunt greu de facut pentru un start-up, iar echipamentele principale (motoare, cv, punti etc) se cumpara pachet de la cativa mari producatori, valabil si pentru echipamentele electrice si electronice.
Nu stiu cati dintre voi au fost in „online” cand a fost licitatia din 2006 la care au castigat Astra-Irisbus-SAERP, deja ma simt ca atunci. Pe vremea aia toata lumea plangea ca nu a castigat Skoda, ca sunt jafuri, ca SAERP face choppere proaste si vor pica toate, ca troncane, ca hodorogesc, ca nu stiu pe unde a luat foc o Agora (caroseria anterioara Citelis) si vor lua foc, ca nu mai stiu ce e, ca de ce chopper si nu invertor si tot felul de povesti. Evident, au rezistat si acum si le vom vedea minim 10 ani si se descurca onorabil, mai ales la cat au fost carpite si dezmembrate acum cativa ani, acum au primit si AC si se descurca ok. Exceptie organizarea interioara, personal sunt departe de a fi fanul lor din punct de vedere al interiorului care e organizat mai mult ca un cotet de gaini inghesuit decat ca un troleibuz, dar aia e, aici nu au fost o evolutie fata de Ikarus 415T care ambele serii s-au dovedit a fi niste produse excelente.
Offtopic - ca sa nu mai zic ce comentarii erau cand au venit Euro 3 in 2006, care la vremea aia erau bijuteriile orasului. Erau chiar scenarii ca sunt produse in Turcia si duse cu vaporul in Germania ca sa le vada lumea venind de acolo...
Nu inteleg ce va agitati atata, sa le vedem pe trasee si atunci discutam, cu siguranta daca sunt jafuri vor fi luate masurile necesare, cu siguranta daca sunt jafuri, din 100 vom vedea doar 50 la strada si probleme tractari, dar pana atunci tot ce se discuta pe aici mi se pare timp pierdut aiurea. Si eu cand am auzit prima data de Otokar am zis ca ne-am ales cu niste jafuri care vor pica dupa o luna si iata ca destul de repede s-a dovedit contrariul, masinile sunt la strada zilnic, le vedem aproape pe toate traseele, cand sunt probleme se remediaza prin contract, tractate nu am mai vazut dupa incidentele de la inceput si aia e. Cei care viseaza sa luam si rangi de V3A de la Mercedes ar trebui sa se obisnuiasca cu ideea ca piata se va schimba destul de dramatic in urmatorii ani odata cu modularizarea produselor, practic o caroserie si un design nu mai sunt greu de facut pentru un start-up, iar echipamentele principale (motoare, cv, punti etc) se cumpara pachet de la cativa mari producatori, valabil si pentru echipamentele electrice si electronice.
Nu stiu cati dintre voi au fost in „online” cand a fost licitatia din 2006 la care au castigat Astra-Irisbus-SAERP, deja ma simt ca atunci. Pe vremea aia toata lumea plangea ca nu a castigat Skoda, ca sunt jafuri, ca SAERP face choppere proaste si vor pica toate, ca troncane, ca hodorogesc, ca nu stiu pe unde a luat foc o Agora (caroseria anterioara Citelis) si vor lua foc, ca nu mai stiu ce e, ca de ce chopper si nu invertor si tot felul de povesti. Evident, au rezistat si acum si le vom vedea minim 10 ani si se descurca onorabil, mai ales la cat au fost carpite si dezmembrate acum cativa ani, acum au primit si AC si se descurca ok. Exceptie organizarea interioara, personal sunt departe de a fi fanul lor din punct de vedere al interiorului care e organizat mai mult ca un cotet de gaini inghesuit decat ca un troleibuz, dar aia e, aici nu au fost o evolutie fata de Ikarus 415T care ambele serii s-au dovedit a fi niste produse excelente.
Offtopic - ca sa nu mai zic ce comentarii erau cand au venit Euro 3 in 2006, care la vremea aia erau bijuteriile orasului. Erau chiar scenarii ca sunt produse in Turcia si duse cu vaporul in Germania ca sa le vada lumea venind de acolo...
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Daddy
Lumea nu se agita degeaba, 96 din 100 vor trebui sa fie apte de traseu mereu, la orice ora. La Berceni de exemplu 46 din 47 (98%). Acest lucru este greu de realizat pentru oricare producator din lume, daramite pentru un producator care nu a furnizat multe astfel de produse, cu fiabilitate necunoscuta. Se repara repede in garantie - ok - dar daca se intampla si evenimente mai deosebite, accidente care necesita imobilizari pe o perioada mai lunga ce facem? Incepem sa taiem din ture? Nu putem pune Ikarus/Citelis in locul lor. Vorbesc din postura utilizatorului final - calatorul.
Lumea nu se agita degeaba, 96 din 100 vor trebui sa fie apte de traseu mereu, la orice ora. La Berceni de exemplu 46 din 47 (98%). Acest lucru este greu de realizat pentru oricare producator din lume, daramite pentru un producator care nu a furnizat multe astfel de produse, cu fiabilitate necunoscuta. Se repara repede in garantie - ok - dar daca se intampla si evenimente mai deosebite, accidente care necesita imobilizari pe o perioada mai lunga ce facem? Incepem sa taiem din ture? Nu putem pune Ikarus/Citelis in locul lor. Vorbesc din postura utilizatorului final - calatorul.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Nu stiu de ce, dar aceasta schimbare a pieței se simte numai in Bucuresti. Drept dovada, Bozakaya nu are vândut niciun troleibuz in UE. Celalalte tari cumpara Solaris/VanHool/HESS. Nici Otokar nu prea am văzut si am fost in destul de mult capitale europene. Si am văzut Mercedes/Solaris/Man/VDL/Iveco, nu turcisme. Cum se face de in alte tari nu are loc aceasta schimbare a pieței?
Cât despre ce s-a intamplat in 2006, oamenii au avut parțial dreptate si atunci. Era mult mai bine dacă le comandau in CA, cum sunt IrisBus-urile de la Cluj. Astra are experienta in vehicule electrice, am inteles ca si UrbanWay-urile de la Cluj merg excelent. Iar Saerp are niște componente destul de calitative, zic eu. Sa discutam si despre Citaro in 2006. Oamenii au avut parțial dreptate si atunci. Administrația locală de atunci a greșit ca nu le-a comandat si cu AC, de aici au pornit si celelalte discuții. Despre euro 4 nu a mai comentat nimeni nimic, pentru ca efectiv nu era nimic de comentat. Iar despre faptul ca Citaro au fost fabricate in Turcia si aduse pe vapor in Germania, asta a fost o știre falsa a opoziției de atunci ca sa arunce cu pietre in Adriean Videanu. Toată lumea care se pricepe cât de cât la vehicule comerciale stie ca Citaro e facut in Germania, iar Conecto in Turcia. Oricum, pentru mine e irelevant locul unde se fabrica, atat timp cât produsul final respecta normele de calitate ale producătorului. Importantă este cercetarea din spate, munca aceea care nu se vede si desigur, si experienta in a fabrica astfel de vehicule.
De asemenea, oricât am încerca noi sa spunem ca aceste start-up-uri fac produse calitative, ele nu au cum sa fie la nivelul producătorilor de top. Nu au nici condițiile lor, nici atâția bani băgați in cercetare...
Nu stiu de ce, dar aceasta schimbare a pieței se simte numai in Bucuresti. Drept dovada, Bozakaya nu are vândut niciun troleibuz in UE. Celalalte tari cumpara Solaris/VanHool/HESS. Nici Otokar nu prea am văzut si am fost in destul de mult capitale europene. Si am văzut Mercedes/Solaris/Man/VDL/Iveco, nu turcisme. Cum se face de in alte tari nu are loc aceasta schimbare a pieței?
Cât despre ce s-a intamplat in 2006, oamenii au avut parțial dreptate si atunci. Era mult mai bine dacă le comandau in CA, cum sunt IrisBus-urile de la Cluj. Astra are experienta in vehicule electrice, am inteles ca si UrbanWay-urile de la Cluj merg excelent. Iar Saerp are niște componente destul de calitative, zic eu. Sa discutam si despre Citaro in 2006. Oamenii au avut parțial dreptate si atunci. Administrația locală de atunci a greșit ca nu le-a comandat si cu AC, de aici au pornit si celelalte discuții. Despre euro 4 nu a mai comentat nimeni nimic, pentru ca efectiv nu era nimic de comentat. Iar despre faptul ca Citaro au fost fabricate in Turcia si aduse pe vapor in Germania, asta a fost o știre falsa a opoziției de atunci ca sa arunce cu pietre in Adriean Videanu. Toată lumea care se pricepe cât de cât la vehicule comerciale stie ca Citaro e facut in Germania, iar Conecto in Turcia. Oricum, pentru mine e irelevant locul unde se fabrica, atat timp cât produsul final respecta normele de calitate ale producătorului. Importantă este cercetarea din spate, munca aceea care nu se vede si desigur, si experienta in a fabrica astfel de vehicule.
De asemenea, oricât am încerca noi sa spunem ca aceste start-up-uri fac produse calitative, ele nu au cum sa fie la nivelul producătorilor de top. Nu au nici condițiile lor, nici atâția bani băgați in cercetare...
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
GPS
# Utilizator anonim, ehhh, tăiem din ture, facem scandal, nu e greu să ne plângem după.
P.S.: Pentru dumneavoastră și dacă vine ultimul troleibuz fabricat pe vapor, tot bijuterie e...
# Utilizator anonim, ehhh, tăiem din ture, facem scandal, nu e greu să ne plângem după.
P.S.: Pentru dumneavoastră și dacă vine ultimul troleibuz fabricat pe vapor, tot bijuterie e...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Nu comparam Otokar cu Sileo-Bozankaya pentru ca am compara mere cu pere. Primii aveau deja produsul existent/fabricat, in vreme ce astialalti nu. Ba mai mult vin si ne spun cu un super tupeu ca nu e prototip, desi conform definitiei cuvantului in sine orice vehicul (indiferent de unde si cum are piesele) care nu a mai existat fizic inainte este un prototip, fiind primul de acel fel. Mie nu mi se pare deloc timp irosit, pentru ca in joc e un produs neconform cu CS, lucru pe care multi dintre voi il sustineati acum cateva pagini in acest topic, dar vad ca v-ati sucit intre timp (mesajele raman sa stiti si e mai aiurea pentru voi dupa ). Repet, nu aveam o problema daca aveau macar cateva produse vandute oriunde in lumea aceasta, macar nu eram noi primii cobai (pentru ca asta se incearca acum).
Nu comparam Otokar cu Sileo-Bozankaya pentru ca am compara mere cu pere. Primii aveau deja produsul existent/fabricat, in vreme ce astialalti nu. Ba mai mult vin si ne spun cu un super tupeu ca nu e prototip, desi conform definitiei cuvantului in sine orice vehicul (indiferent de unde si cum are piesele) care nu a mai existat fizic inainte este un prototip, fiind primul de acel fel. Mie nu mi se pare deloc timp irosit, pentru ca in joc e un produs neconform cu CS, lucru pe care multi dintre voi il sustineati acum cateva pagini in acest topic, dar vad ca v-ati sucit intre timp (mesajele raman sa stiti si e mai aiurea pentru voi dupa ). Repet, nu aveam o problema daca aveau macar cateva produse vandute oriunde in lumea aceasta, macar nu eram noi primii cobai (pentru ca asta se incearca acum).
- Mihai2005
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Mihai2005
Deci voi ce ați vrea? Să avem prototipuri sau să se anuleze licitația?
Deci voi ce ați vrea? Să avem prototipuri sau să se anuleze licitația?
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
@cris, nu s-a sucit nimeni. Eu unul susțin ca e prototip. Si dacă nu ar fi prototip, oricum e serie mica.
@cris, nu s-a sucit nimeni. Eu unul susțin ca e prototip. Si dacă nu ar fi prototip, oricum e serie mica.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
Nu prea cred ca mai poate fi anulata fiindcă deja s-a terminat Evaluarea Tehnica și Financiara..
Nu prea cred ca mai poate fi anulata fiindcă deja s-a terminat Evaluarea Tehnica și Financiara..
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
GPS
Hmmm, să vedem un exemplu.
Începem cu pronosticuri...
Continuăm cu o parte destul de interesantă, unde cineva ne asigură că nu au ce căuta turci, dacă nu se acceptă prototipuri...
Și momentul final, unde putem vedea clar că unii erau contra.
Așa că, cris_m are dreptate. Unii se sucesc după cum bate vântul.
Albert wrote:
@cris, nu s-a sucit nimeni. Eu unul susțin ca e prototip. Si dacă nu ar fi prototip, oricum e serie mica.
Hmmm, să vedem un exemplu.
Începem cu pronosticuri...
punmeister wrote:ticker wrote:
Da, sper si eu la Solaris Trollino.
Mi-e frica insa deȘ
1) Skoda (cu modelul vechi de Solaris https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-26-tr/?from=prod )
2) De SOR in combinatie cu Skoda... Anadolu sunt lihniti dupa bani https://www.sor.cz/en/pripravujeme-novy-typ-trolejbusu/ varianta Skoda: https://www.skoda.cz/en/references/trolleybus-32-tr/?from=prod
3) turcisme? Nu am gasit trolee Menarini/Karsan/Isuzu/Otokar . Poate stiti voi altceva.
P.S. E foarte slaba piata troleelor in Europa...
Pui te rog si CS-ul decriptat? La munca nu am cum sa imi pun program de verificare semnaturi...
Stai linistit, o sa participe sigur doar Solaris cum a fost si la Cluj, Brasov si (probabil) Baia Mare.
Continuăm cu o parte destul de interesantă, unde cineva ne asigură că nu au ce căuta turci, dacă nu se acceptă prototipuri...
punmeister wrote:
Da, sanse mari sa se bage doar Solaris ca la restul licitatiilor de prin tara (Cluj, Brasov, Baia Mare). Asa se pot misca repede cu evaluarea tehnica+financiara si poate vedem semnat contractul intr-un timp scurt.bercenicity wrote:
Daca sunt baieti destepti, (sau, ahem, au fost avizati din timp) Karsan si/sau Otokar ar putea face o colaborare cu Kiepe si/sau Skoda si sa liciteze ceva.
CS-ul accepta prototipuri? Daca nu, sanse zero.
Și momentul final, unde putem vedea clar că unii erau contra.
punmeister wrote:
Turcaletii de la Salzgitter fac doar de 18 si de 25 de metri, deci 100% licitatia va fi anulata
punmeister wrote:
Pai sigur va fi anulata, Sileo nu are troleibuze de 12m in catalog, iar daca se vor lega de e-busul Sileo S12 100% vor fi eliminati.
Multumim de info si bun venit la noi
Deci sa inteleg ca si la licitatia pentru autobuze electrice va fi la fel? Ca in mare parte CS-ul e la fel, plus autonomia de minimum 230km.
Așa că, cris_m are dreptate. Unii se sucesc după cum bate vântul.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Până nu este atribuită, poate fi anulată oricând.
CiprianTRB wrote:
Nu prea cred ca mai poate fi anulata fiindcă deja s-a terminat Evaluarea Tehnica și Financiara..
Până nu este atribuită, poate fi anulată oricând.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
@GPS, cris se referea la discuțiile din ultimele 2 zile. Nu prea mai are sens sa ne uitam la ce s-a discutat acum 3-4 luni.
@GPS, cris se referea la discuțiile din ultimele 2 zile. Nu prea mai are sens sa ne uitam la ce s-a discutat acum 3-4 luni.
📖 Pagination options