Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului
8571 posts, 1469999 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dr2005
Sunt prea apropiate staţiile! Se putea face o staţie între Orizont şi favorit şi o staţie între Dr. Taberei 34 şi Piaţa Sergiu Celibidache. Nu se justifică economic staţii atât de apropiate! Dacă la Orizont şi la Favorit erau numai blocuri cu 20 de etaje, atunci poate se justifica.
Sunt prea apropiate staţiile! Se putea face o staţie între Orizont şi favorit şi o staţie între Dr. Taberei 34 şi Piaţa Sergiu Celibidache. Nu se justifică economic staţii atât de apropiate! Dacă la Orizont şi la Favorit erau numai blocuri cu 20 de etaje, atunci poate se justifica.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Utilizator anonim
Total fals, PLSurile vor fi in zone deschise, nu vor fi afectate parcurile si gradinile din cartier decat unde apar gurile de iesire.
Daca te uti pe planurile puse aici vei vedea zonele afectate... viewtopic.php?f=194&t=1188
Dr2005 wrote:
Cu ocazia asta o să dispară reputaţia cartierului Drumul Taberei de a fi cel mai ,,verde" din oraş, având în vedere că se vor face tot felul de săpături şi organizări de şantier.
Total fals, PLSurile vor fi in zone deschise, nu vor fi afectate parcurile si gradinile din cartier decat unde apar gurile de iesire.
Daca te uti pe planurile puse aici vei vedea zonele afectate... viewtopic.php?f=194&t=1188
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Comentarii au fost si chiar nenumarate pe acesta tema. Metroul pe acolo va semana cu un tramvai subteran, dar in sfarsit. Acum discutiile sunt de prisos. Daca nu avem schimbari de proiect, pe anumite portiuni din cartier vor fi statii din juma in juma de kilometru.
” Alea iacta est “
Comentarii au fost si chiar nenumarate pe acesta tema. Metroul pe acolo va semana cu un tramvai subteran, dar in sfarsit. Acum discutiile sunt de prisos. Daca nu avem schimbari de proiect, pe anumite portiuni din cartier vor fi statii din juma in juma de kilometru.
” Alea iacta est “
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Singurul parc masacrat va fi Eroilor - dar asta e, victima colaterala. Daca se va reface dupa constructia statiei 'Eroilor' ( M 5 ) pe la inceputul anului 2050 vom putea din nou sa ne bucuram de parc acolo. E bine si asa, deja parcul unde este acum 'Eroilor' ( M 1 / M 3 ) incepe sa se refaca - vorbesc de toata zona pana la Podul Cotroceni.
Singurul parc masacrat va fi Eroilor - dar asta e, victima colaterala. Daca se va reface dupa constructia statiei 'Eroilor' ( M 5 ) pe la inceputul anului 2050 vom putea din nou sa ne bucuram de parc acolo. E bine si asa, deja parcul unde este acum 'Eroilor' ( M 1 / M 3 ) incepe sa se refaca - vorbesc de toata zona pana la Podul Cotroceni.
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
Dominatrix
Dr2005 wrote:Statiile dese sunt bune intr-un cartier aglomerat ca Drumul Taberei pentru "captarea" unui numar mare de calatori. Dar cresc foarte mult costurile, fiindca la o statie de metrou, construirea, dar mai ales finisarea ei, sunt foarte scumpe. Deci "baietii destepti" au de unde sa-si traga turta, ca doar nu credeti ca e cineva interesat de deservirea corespunzatoare a cartierului, sau in general de un transport PUBLIC civilizat in Bucuresti. Bonus: cu statii dese de mtrou, poti desfiinta si troleibuzul,fiindca asa cum s-a stabilit: "Cuprul e lucrul dracului" (copyright Popa)
Sunt prea apropiate staţiile! Se putea face o staţie între Orizont şi favorit şi o staţie între Dr. Taberei 34 şi Piaţa Sergiu Celibidache. Nu se justifică economic staţii atât de apropiate! Dacă la Orizont şi la Favorit erau numai blocuri cu 20 de etaje, atunci poate se justifica.
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
George
Sa nu exageram si sa nu fim negativisti. Statiile dese sunt bune, a se vedea exemplul Parisului.
Daca ele se fac si pt. ca lucrarea sa coste mai mult, aceasta e genul de solutie pe care o accept principial, pentru ca avem de-a face cu o imbinare fericita intre interesul public si cel privat (oare prin Europa de Vest de ce s-au construit atatea cai ferate de mare viteza, doar pentru necesitatile obiective ale traficului, ori si pentru industrie? si nu mi se pare ceva rau in asta).
Important e sa se lucreze bine si in termen, sa nu stam nu stiu cate luni ca sa mutam o teava sau pt. ca a intervenit o divergenta pe nu stiu ce deviz ori majorare de preturi. Pentru mine e chiar reconfortant sa stiu ca lucreaza cei de la pasajul Basarab, care dupa un start foarte chinuit (in parte cel putin imputabil primariei) au mers foarte bine. Poate acum vor reusi sa sara peste etapa startului chinuit
Asa ca in loc sa fim scepticii de serviciu, cu faze gen 2050, sa urmarim cu bunavointa ce se intampla.
Sa nu exageram si sa nu fim negativisti. Statiile dese sunt bune, a se vedea exemplul Parisului.
Daca ele se fac si pt. ca lucrarea sa coste mai mult, aceasta e genul de solutie pe care o accept principial, pentru ca avem de-a face cu o imbinare fericita intre interesul public si cel privat (oare prin Europa de Vest de ce s-au construit atatea cai ferate de mare viteza, doar pentru necesitatile obiective ale traficului, ori si pentru industrie? si nu mi se pare ceva rau in asta).
Important e sa se lucreze bine si in termen, sa nu stam nu stiu cate luni ca sa mutam o teava sau pt. ca a intervenit o divergenta pe nu stiu ce deviz ori majorare de preturi. Pentru mine e chiar reconfortant sa stiu ca lucreaza cei de la pasajul Basarab, care dupa un start foarte chinuit (in parte cel putin imputabil primariei) au mers foarte bine. Poate acum vor reusi sa sara peste etapa startului chinuit
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Asa ca in loc sa fim scepticii de serviciu, cu faze gen 2050, sa urmarim cu bunavointa ce se intampla.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
sab
Si cu strapungerea de la Razoare ? Ca traseul M5 si al pasajului rutier nu trece prin zona actuala cu sensul giratoriu, ci prin zona strazilor N Gaina si N Dobrin si apoi prin curtea Beruc (aproximativ).
Cred ca de statia Academia Militara vorbesti, care pica exact in curtea Beruc sau ce firma o mai fi in acea zona ..
Utilizator anonim wrote:
Mare parte din terenuri sunt domeniu public al statului sau societati comerciale, nu case sau terenuri ale unor persoane fizice. Exproprieri au fost necesare doar in zona statiilor.
Si cu strapungerea de la Razoare ? Ca traseul M5 si al pasajului rutier nu trece prin zona actuala cu sensul giratoriu, ci prin zona strazilor N Gaina si N Dobrin si apoi prin curtea Beruc (aproximativ).
Cred ca de statia Academia Militara vorbesti, care pica exact in curtea Beruc sau ce firma o mai fi in acea zona ..
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
Orizont cu Favorit mergea, dar Dr Taberei34 cu Pta Celibidache nu mergea deloc pentru ca :
1. la Pta Celibidache se doreste un nou nod intermodal tramvai-metrou, gen Crangasi, ceea ce inseamna ca statia trebuia sa ajunga neaparat sub intersectie pentru a nu exista un parcurs prea lung al calatorilor care fac schimbul metrou-tramvai acolo. La Crangasi a fost o intamplare ca s-a reusit acel nod, nimeni nu s-a gandit la proiectarea statiei la asa ceva. Din pacate unde s-a gandit din proiect asa ceva in final nu s-a mai facut (Victoriei). Deci lucrurile trebuie gandite "cu bataie lunga" sa iasa ceva bun in final.
2.tot la Pta Celibidache va fi legatura cu inelara. Asta inseasmna acelasi lucru, un parcurs cat mai scurt al calatorilor care vor schmba acolo. Plus o linie tehnologica scurta. Daca impingeai statia la jumatatea distantei spre Dr Taberei 34, "se rupea filmul"...Legatura pietonala de la Unirii devenea "copil mic"...
Dr2005 wrote:
Sunt prea apropiate staţiile! Se putea face o staţie între Orizont şi favorit şi o staţie între Dr. Taberei 34 şi Piaţa Sergiu Celibidache. Nu se justifică economic staţii atât de apropiate! Dacă la Orizont şi la Favorit erau numai blocuri cu 20 de etaje, atunci poate se justifica.
Orizont cu Favorit mergea, dar Dr Taberei34 cu Pta Celibidache nu mergea deloc pentru ca :
1. la Pta Celibidache se doreste un nou nod intermodal tramvai-metrou, gen Crangasi, ceea ce inseamna ca statia trebuia sa ajunga neaparat sub intersectie pentru a nu exista un parcurs prea lung al calatorilor care fac schimbul metrou-tramvai acolo. La Crangasi a fost o intamplare ca s-a reusit acel nod, nimeni nu s-a gandit la proiectarea statiei la asa ceva. Din pacate unde s-a gandit din proiect asa ceva in final nu s-a mai facut (Victoriei). Deci lucrurile trebuie gandite "cu bataie lunga" sa iasa ceva bun in final.
2.tot la Pta Celibidache va fi legatura cu inelara. Asta inseasmna acelasi lucru, un parcurs cat mai scurt al calatorilor care vor schmba acolo. Plus o linie tehnologica scurta. Daca impingeai statia la jumatatea distantei spre Dr Taberei 34, "se rupea filmul"...Legatura pietonala de la Unirii devenea "copil mic"...
- francezu72
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
francezu72
mi se pare ca apendicele ala spre valea ialomitei complica treaba...sau e pus in eventualitatea unei extinderi ?
mi se pare ca apendicele ala spre valea ialomitei complica treaba...sau e pus in eventualitatea unei extinderi ?
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
andrei11
Nici o extindere, M 5 nu beneficia de nici o remiza, parcare, de nimic - ca depou in oricecaz nu poate fi numit ceec ce vom avea la Valea Ialomitei. Avand in vedere ca din maretul plan M 5 a ramas cu Raul Doamnei - Eroilor, aceasta linie trebuia dotata cumva cu o remiza si s-a ales sa se construiasca la Valea Ialomitei, ca acolo era loc.
Chiar asa, stie cineva, cele 2 statii 'Bramcusi' si 'Raul Doamnei' se construiesc acum in prima etapa sau raman pe 'mai incolo' ?
Oricum, la 2 statii - Prelungirea Ghencea si Ghencea s-a renuntat, cand or fi vremuri mai bune. Nu spun anul ca voi fi acuzat de carcoteala. Cert este ca ele actualmente sunt sterse de pe lista.
Nici o extindere, M 5 nu beneficia de nici o remiza, parcare, de nimic - ca depou in oricecaz nu poate fi numit ceec ce vom avea la Valea Ialomitei. Avand in vedere ca din maretul plan M 5 a ramas cu Raul Doamnei - Eroilor, aceasta linie trebuia dotata cumva cu o remiza si s-a ales sa se construiasca la Valea Ialomitei, ca acolo era loc.
Chiar asa, stie cineva, cele 2 statii 'Bramcusi' si 'Raul Doamnei' se construiesc acum in prima etapa sau raman pe 'mai incolo' ?
Oricum, la 2 statii - Prelungirea Ghencea si Ghencea s-a renuntat, cand or fi vremuri mai bune. Nu spun anul ca voi fi acuzat de carcoteala. Cert este ca ele actualmente sunt sterse de pe lista.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale: M5 Drumul Taberei - Universitate
sab
De ce sa ramana "pe mai incolo" ? Normal ca se fac in prima etapa, s-a licitat lotul intreg pana la Raul Doamnei....Nu s-a licitat doar pana la Romancierilor .. Doar cele doua statii din Ghencea raman "pe mai incolo", dar dupa noile harti se pare ca s-a renuntat definitiv la ele.
andrei11 wrote:
Chiar asa, stie cineva, cele 2 statii 'Bramcusi' si 'Raul Doamnei' se construiesc acum in prima etapa sau raman pe 'mai incolo' ?
De ce sa ramana "pe mai incolo" ? Normal ca se fac in prima etapa, s-a licitat lotul intreg pana la Raul Doamnei....Nu s-a licitat doar pana la Romancierilor .. Doar cele doua statii din Ghencea raman "pe mai incolo", dar dupa noile harti se pare ca s-a renuntat definitiv la ele.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
andrei11
Asa sa fie ? Deci toate casele din zona 'Razoare' nu sunt proprietate personala ci sunt ale statului si se plateste chirie
Zona aceea e asa de dinainte de '45, nu stiu ce sa spun, ma abtin
Marile probleme cu exproprierile nu se vor mai invoca in realizarea la timp a lucrarilor, deoarece din 130 de imobile ce trebuie expropriate, doar 21 sunt in proprietate privata si nicio cladire nu este de locuit, ci doar spatii comerciale.
Asa sa fie ? Deci toate casele din zona 'Razoare' nu sunt proprietate personala ci sunt ale statului si se plateste chirie
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
-
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
mindmasster
Din ce ai zis pana acum inteleg doar ca nu vom avea probleme cu expropierile si lucrarea va merge bine din punctul asta de vedere . In curand trebuie sa vedem organizarea de santier. Abia astept
andrei11 wrote:Marile probleme cu exproprierile nu se vor mai invoca in realizarea la timp a lucrarilor, deoarece din 130 de imobile ce trebuie expropriate, doar 21 sunt in proprietate privata si nicio cladire nu este de locuit, ci doar spatii comerciale.
Asa sa fie ? Deci toate casele din zona 'Razoare' nu sunt proprietate personala ci sunt ale statului si se plateste chirieZona aceea e asa de dinainte de '45, nu stiu ce sa spun, ma abtin
Din ce ai zis pana acum inteleg doar ca nu vom avea probleme cu expropierile si lucrarea va merge bine din punctul asta de vedere . In curand trebuie sa vedem organizarea de santier. Abia astept
- ionut.iosub
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
ionut.iosub
Asta cu cartierul verde e un mit. Dacă ne referim la zonele dintre blocuri are la fel de mulţi pomi ca şi Berceniul, de exemplu. Cu un parc nu se face primăvara. Cât despre praf şi poluarea fonică actuale să nu mai vorbim.
Dr2005 wrote:
Cu ocazia asta o să dispară reputaţia cartierului Drumul Taberei de a fi cel mai ,,verde" din oraş, având în vedere că se vor face tot felul de săpături şi organizări de şantier.
Asta cu cartierul verde e un mit. Dacă ne referim la zonele dintre blocuri are la fel de mulţi pomi ca şi Berceniul, de exemplu. Cu un parc nu se face primăvara. Cât despre praf şi poluarea fonică actuale să nu mai vorbim.
📖 Pagination options