Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1253 posts, 355026 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
TibiV
Nu uitati si problema razelor de curbura foarte mici pentru liniile care fac dreapta...
Nu uitati si problema razelor de curbura foarte mici pentru liniile care fac dreapta...
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Victor92
Gardurile de pe linia 21 au fost montate si pe Calea Mosilor.
Am surprins situatia de la fata locului astazi, in ultima zi a anului 2017, intre Bulevardul Carol I si intersectia cu Bulevardul Dacia / Strada Mihai Eminescu / Strada Traian.
Gardurile de pe linia 21 au fost montate si pe Calea Mosilor.
Am surprins situatia de la fata locului astazi, in ultima zi a anului 2017, intre Bulevardul Carol I si intersectia cu Bulevardul Dacia / Strada Mihai Eminescu / Strada Traian.
DSC_0156.JPG (288.68 KB; downloaded 4683 times)
DSC_0157.JPG (282.74 KB; downloaded 4684 times)
DSC_0158.JPG (275.4 KB; downloaded 4685 times)
DSC_0159.JPG (287.49 KB; downloaded 4686 times)
DSC_0160.JPG (286.61 KB; downloaded 4690 times)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
misterr
Soluțiile Gabrielei Firea pentru fluidizarea traficului. Autobuzele și biciciliștii, pe linia de tramvai
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/01/03/61931951-2.mp4
Bucureştenii ar putea circula cu bicicleta pe linia de tramvai. Este o idee a primăriţei Capitalei, Gabriela Firea, care susţine că a găsit mai multe soluţii pentru traficul extrem de aglomerat.
De pildă, garduri care să limiteze accesul maşinilor pe linia tramvaielor. În schimb, pe acolo vor merge ambulanțele şi autobuzele, dacă au loc.
Linia de tramvai de pe Calea Moşilor a fost mărginită de garduri. Până acum, şoferii puteau traversa aceasta arteră importantă din Bucureşti legal, în zonele în care şoseaua intersecta străzi laterale, dar acest lucru nu mai este posibil.
Primăria doreşte să transforme linia de tramvai în banda unică. Pe lângă tramvaie, pe aici ar circula autobuze și ambulanţe.
“Bicicliștii vor intra pe aceste benzi unice. Culoarul unic vor ajunge mai rapid la destinație decât pe cale rutieră”, spune primarul.
Mulţi şoferi şi biciclişti nu văd însă cu ochi buni propunerea.
“Este o idee extrem de proastă. Extrem de proastă. Nu mai pot circula nici tramvaiele, nici cicliştii cum trebuie.”
Cu toate acestea, gardurile vor apărea şi pe alte linii de tramvai. Primăria vrea să instaleze garduri inclusiv pe linia de tramvai 16, care circulă pe strada Lizeanu. Doar că şoferii vor avea o mică problemă. Strada este foarte îngustă, ei sunt nevoiţi să circule inclusiv pe linia de tramvai, astfel că, efectiv, nu vor mai avea acces pe acolo.
Şi pe liniile tramvaiului 1 din sectorul 1 şi 32 din sectorul 5 vor fi instalate garduri, care au împărţit şoferii în două.
“E bine, cum e la Londra cu culoarul, unde nu intră nici pisica.”
“Sunt foarte frumoase, cu toată ironia de care pot da dovadă, şi în al doilea rând, nu ştiu cu ce eficientizează traficul.”
Şeful Brigăzii Rutiere Bucureşti susţine că poliţia a avizat gardurile instalate deja. Nu ştie însă dacă instituţia va fi de acord cu benzile unice pe care vor circula autobuzele, ambulanțele sau bicicletele.
Primăriţa Gabriela Firea promite şi o serie de străpungeri, pasarele sau parcări în Bucureşti, fără să menţioneze şi când vor fi date în exploatare. Din păcate, aceste promisiuni au răsunat încă de la începutul mandatului şi puţine lucrări de infrastructură au fost finalizate.
Soluțiile Gabrielei Firea pentru fluidizarea traficului. Autobuzele și biciciliștii, pe linia de tramvai
VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2018/01/03/61931951-2.mp4
Bucureştenii ar putea circula cu bicicleta pe linia de tramvai. Este o idee a primăriţei Capitalei, Gabriela Firea, care susţine că a găsit mai multe soluţii pentru traficul extrem de aglomerat.
De pildă, garduri care să limiteze accesul maşinilor pe linia tramvaielor. În schimb, pe acolo vor merge ambulanțele şi autobuzele, dacă au loc.
Linia de tramvai de pe Calea Moşilor a fost mărginită de garduri. Până acum, şoferii puteau traversa aceasta arteră importantă din Bucureşti legal, în zonele în care şoseaua intersecta străzi laterale, dar acest lucru nu mai este posibil.
Primăria doreşte să transforme linia de tramvai în banda unică. Pe lângă tramvaie, pe aici ar circula autobuze și ambulanţe.
“Bicicliștii vor intra pe aceste benzi unice. Culoarul unic vor ajunge mai rapid la destinație decât pe cale rutieră”, spune primarul.
Mulţi şoferi şi biciclişti nu văd însă cu ochi buni propunerea.
“Este o idee extrem de proastă. Extrem de proastă. Nu mai pot circula nici tramvaiele, nici cicliştii cum trebuie.”
Cu toate acestea, gardurile vor apărea şi pe alte linii de tramvai. Primăria vrea să instaleze garduri inclusiv pe linia de tramvai 16, care circulă pe strada Lizeanu. Doar că şoferii vor avea o mică problemă. Strada este foarte îngustă, ei sunt nevoiţi să circule inclusiv pe linia de tramvai, astfel că, efectiv, nu vor mai avea acces pe acolo.
Şi pe liniile tramvaiului 1 din sectorul 1 şi 32 din sectorul 5 vor fi instalate garduri, care au împărţit şoferii în două.
“E bine, cum e la Londra cu culoarul, unde nu intră nici pisica.”
“Sunt foarte frumoase, cu toată ironia de care pot da dovadă, şi în al doilea rând, nu ştiu cu ce eficientizează traficul.”
Şeful Brigăzii Rutiere Bucureşti susţine că poliţia a avizat gardurile instalate deja. Nu ştie însă dacă instituţia va fi de acord cu benzile unice pe care vor circula autobuzele, ambulanțele sau bicicletele.
Primăriţa Gabriela Firea promite şi o serie de străpungeri, pasarele sau parcări în Bucureşti, fără să menţioneze şi când vor fi date în exploatare. Din păcate, aceste promisiuni au răsunat încă de la începutul mandatului şi puţine lucrări de infrastructură au fost finalizate.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
punmeister
Cu ocazia achizitiei de autobuze electrice vom avea parte de noi culoare unice:
Cu ocazia achizitiei de autobuze electrice vom avea parte de noi culoare unice:
Untitled-2.jpg (92.32 KB; downloaded 5520 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cris_m
Pe Stefan cel Mare intre Obor si Perla sa nu le faca culoar lui 330 si 335, ca nu fac pe semicursa la orele de varf 2 ore din cauza acelei artere...
Pe Stefan cel Mare intre Obor si Perla sa nu le faca culoar lui 330 si 335, ca nu fac pe semicursa la orele de varf 2 ore din cauza acelei artere...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
ByOnu
Unde NU este posibil ma rog pe Magheru? De ce nu si pe Balcescu si Bratianu (Str. Coltei - Rond Universitate). Avem un bulevard cu 8 benzi iar la ore de varf faci 15 minute intre Universitate si Romana.
Sunt trasate marcajele inca de la balamucul din Baneasa.
Intrebarile sunt retorice, n-ai cu cine.
Sa vedem cand o sa le moara bateriile in ambuteiaje.
Unde NU este posibil ma rog pe Magheru? De ce nu si pe Balcescu si Bratianu (Str. Coltei - Rond Universitate). Avem un bulevard cu 8 benzi iar la ore de varf faci 15 minute intre Universitate si Romana.
Sunt trasate marcajele inca de la balamucul din Baneasa.
Intrebarile sunt retorice, n-ai cu cine.
Sa vedem cand o sa le moara bateriile in ambuteiaje.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Puss in Boots
Cat se zicea la Cluj ca e o baterie? 250-300k coconeti? pai la 42 bus = 10 sau 12 mil eur lejer un fleac, dar ramane gloria madamei de a fi introdus fitza zilei.
Cat se zicea la Cluj ca e o baterie? 250-300k coconeti? pai la 42 bus = 10 sau 12 mil eur lejer un fleac, dar ramane gloria madamei de a fi introdus fitza zilei.
- decebalus
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
decebalus
Stimati colegi,
Inainte de toate sunt pieton, apoi biciclist, apoi utilizator de transport in comun si in final conducator auto. Nu pot sa nu remarc insa modul complet neprofesionist in care s-a facut montarea gardurilor pe Sos. Stefan cel Mare, de la Lizeanu si pana la Perla, ingustand simtitor benzile auto pana la a-ti crea impresia ca esti la Monza, pe linia de start-sosire langa Hamilton si Vettel, luptandu-te imediat dupa inceperea cursei cine sa ajunga primul in virajul 1. Banda 3 e de acum foarte ingusta, banda 1 e "afectata" de masinile parcate, iar la Lizeanu pe sensul spre Bucur Obor a disparut pur si simplu o banda, in urma marcajelor nou facute.
Sunt eu defect si doar mie mi se pare?
Stimati colegi,
Inainte de toate sunt pieton, apoi biciclist, apoi utilizator de transport in comun si in final conducator auto. Nu pot sa nu remarc insa modul complet neprofesionist in care s-a facut montarea gardurilor pe Sos. Stefan cel Mare, de la Lizeanu si pana la Perla, ingustand simtitor benzile auto pana la a-ti crea impresia ca esti la Monza, pe linia de start-sosire langa Hamilton si Vettel, luptandu-te imediat dupa inceperea cursei cine sa ajunga primul in virajul 1. Banda 3 e de acum foarte ingusta, banda 1 e "afectata" de masinile parcate, iar la Lizeanu pe sensul spre Bucur Obor a disparut pur si simplu o banda, in urma marcajelor nou facute.
Sunt eu defect si doar mie mi se pare?
- neur000
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
neur000
Îngustarea benzilor auto este binevenită dacă este dublată de crearea unui transport în comun decent, altfel nu.
Viziunea Firicăi cu benzile unice "pe unde este" posibil, mi se pare proastă. Dacă nu este posibil pe tot traseul, nu vei încuraja renunţarea la mersul cu maşina personală.
Cam aşa ar trebui să funcţioneze culoarele unice, nu ca în haosul inventat de primărie:
Îngustarea benzilor auto este binevenită dacă este dublată de crearea unui transport în comun decent, altfel nu.
Viziunea Firicăi cu benzile unice "pe unde este" posibil, mi se pare proastă. Dacă nu este posibil pe tot traseul, nu vei încuraja renunţarea la mersul cu maşina personală.
Cam aşa ar trebui să funcţioneze culoarele unice, nu ca în haosul inventat de primărie:
- punmeister
-
Posted:
-
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Valentin
Decebalus, traficul nu trebuie sa fie prioritar pentru masina personala ci pentru transportul in comun care transporta MULT mai multa lume decat un bulevard plin.. Unii soferi vad tramvaiul ca un singur vehicul, nu si oamenii din el care ar putea fi o masina in plus in trafic..
uite aici o poza, care face cat 1000 de cuvinte...
+ Este vorba de o linie importanta de tramvai care asigura transportul intr-o zona centrala cu un parcurs circular.. MULT mai important ca o banda de circulatie
PS: in poza e un Citaro, gandeste-te ca intr-un tramvai incap mai multi oameni..
Decebalus, traficul nu trebuie sa fie prioritar pentru masina personala ci pentru transportul in comun care transporta MULT mai multa lume decat un bulevard plin.. Unii soferi vad tramvaiul ca un singur vehicul, nu si oamenii din el care ar putea fi o masina in plus in trafic..
uite aici o poza, care face cat 1000 de cuvinte...
+ Este vorba de o linie importanta de tramvai care asigura transportul intr-o zona centrala cu un parcurs circular.. MULT mai important ca o banda de circulatie
PS: in poza e un Citaro, gandeste-te ca intr-un tramvai incap mai multi oameni..
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
punmeister
Prietene, tu chiar compari Nantes cu Bucuresti? Daca s-ar implementa asa ceva la noi sansele sa fie respectate sunt ZERO.[/b:34mh3ksw] Cata vreme legislatia rutiera pentru soferul bucurestean este facultativa, culoarele unice ale RATB/STB trebuiesc obligatoriu separate fizic. Eu unul cand vad ca un retardat din trafic intra in gardul culoarului unic si isi face masina varza ma simt binedispus pentru toata ziua.
neur000 wrote:
Îngustarea benzilor auto este binevenită dacă este dublată de crearea unui transport în comun decent, altfel nu.
Viziunea Firicăi cu benzile unice "pe unde este" posibil, mi se pare proastă. Dacă nu este posibil pe tot traseul, nu vei încuraja renunţarea la mersul cu maşina personală.
Cam aşa ar trebui să funcţioneze culoarele unice, nu ca în haosul inventat de primărie:
Prietene, tu chiar compari Nantes cu Bucuresti? Daca s-ar implementa asa ceva la noi sansele sa fie respectate sunt ZERO.[/b:34mh3ksw] Cata vreme legislatia rutiera pentru soferul bucurestean este facultativa, culoarele unice ale RATB/STB trebuiesc obligatoriu separate fizic. Eu unul cand vad ca un retardat din trafic intra in gardul culoarului unic si isi face masina varza ma simt binedispus pentru toata ziua.
- neur000
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
neur000
Şi acolo sunt delimitate fizic culoarele pentru transport public. Au o bordurică. Dar cel mai interesant e cum sunt realizate staţiile, cum sunt realizate intersecţiile şi faptul că semaforul îi da automat verde autobuzului. Şi nu au alveole.
Şi acolo sunt delimitate fizic culoarele pentru transport public. Au o bordurică. Dar cel mai interesant e cum sunt realizate staţiile, cum sunt realizate intersecţiile şi faptul că semaforul îi da automat verde autobuzului. Şi nu au alveole.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
WT_fan06
Comparația e cam trasă de păr... în imagini se vede un sistem BHNS (Bus à haut niveau de service) sau Bus Rapid Transit în engleză, la o periferie aerisită, cu autobuze speciale pentru acest tip de rută. Nu străzi aglomerate și înguste ca în București.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit
https://en.wikipedia.org/wiki/Nantes_Busway (ce se vede în imagini)
https://fr.wikipedia.org/wiki/Bus_%C3%A ... Strasbourg
Dacă luăm banda specială de pe Bd. Unirii: nu văd ce e în neregulă cu ea. Atâta timp cât mașinile NU intră pe ea (poliția să dea amenzi la greu/să se instaleze camere speciale, dar nu știu dacă legislația ajută), poate fi performantă. Singura schimbare pe care aș face-o ar fi să lase virajele la dreapta pe verde intermitent, astfel încât mașinile să nu încurce la fel de mult autobuzele când se face verde la semafor. Și aș schimba fazele semaforului de la intersecția cu Traian.
În rest, mai mult de atât nici nu văd ce ai putea să faci / nici nu cred că e nevoie...
Comparația e cam trasă de păr... în imagini se vede un sistem BHNS (Bus à haut niveau de service) sau Bus Rapid Transit în engleză, la o periferie aerisită, cu autobuze speciale pentru acest tip de rută. Nu străzi aglomerate și înguste ca în București.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit
https://en.wikipedia.org/wiki/Nantes_Busway (ce se vede în imagini)
https://fr.wikipedia.org/wiki/Bus_%C3%A ... Strasbourg
Dacă luăm banda specială de pe Bd. Unirii: nu văd ce e în neregulă cu ea. Atâta timp cât mașinile NU intră pe ea (poliția să dea amenzi la greu/să se instaleze camere speciale, dar nu știu dacă legislația ajută), poate fi performantă. Singura schimbare pe care aș face-o ar fi să lase virajele la dreapta pe verde intermitent, astfel încât mașinile să nu încurce la fel de mult autobuzele când se face verde la semafor. Și aș schimba fazele semaforului de la intersecția cu Traian.
În rest, mai mult de atât nici nu văd ce ai putea să faci / nici nu cred că e nevoie...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination