Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5583 posts, 1230585 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Aceasta este CV - ul pentru interstația GdN - Basarab ( M 4 ), posibil și pentru stația M 4.
Oricum eu n-am găsit CV - ul pentru stațiile GdN 1 / GdN 2.
Ceea ce am prezentat eu în prima fotografie are legătură cu tunelul abandonat al fostei M 3. Posibil prin culoarele de legătură de acolo să asigure ventilația și pentru cele 2 interstații ( Basarab - GdN 1 / 2 ) Oricum M 1 și fostul tunel al lui M 3 au legătură prin linia M 1 / M 4
Referitor la poza din acest topic, CV - ul este plasat practic peste macazele de intrare în stația GdN 2 deci este posibil să asigure și ventilația pentru GdN 2.
CV - uri plasate excentric eu știu cel puțin 4 și anume
- CV - ul pentru interstația Victoriei M 1 / Ștefan cel Mare care cică este plasată aproximativ la ieșirea din pasajul rutier, dar eu nu am văzut niciodată priza aceea de aer,
- CV - ul interstației Obor - Iancului plasată unde începe pasajul rutier Obor,
- CV - ul interstației Iancului - Muncii plasată unde începe pasajul Muncii
- CV - ul interstației Muncii - Dristor 2 plasată la intersecția de la Baba Novac.
Nu mi-e clar unde e CV - ul interstației Jiului - Parc Bazilescu precum și CV - ul stației Parc Bazilescu.
Avea cu siguranță, posibil să fie acum la stația Gorjului.
Apropo, unde este CV - ul stației Gorjului ?
freyutz wrote:
Aceea este pentru M4.
Aceasta este CV - ul pentru interstația GdN - Basarab ( M 4 ), posibil și pentru stația M 4.
A.JPG (136.84 KB; downloaded 2762 times)
Ceea ce am prezentat eu în prima fotografie are legătură cu tunelul abandonat al fostei M 3. Posibil prin culoarele de legătură de acolo să asigure ventilația și pentru cele 2 interstații ( Basarab - GdN 1 / 2 ) Oricum M 1 și fostul tunel al lui M 3 au legătură prin linia M 1 / M 4
Referitor la poza din acest topic, CV - ul este plasat practic peste macazele de intrare în stația GdN 2 deci este posibil să asigure și ventilația pentru GdN 2.
CV - uri plasate excentric eu știu cel puțin 4 și anume
- CV - ul pentru interstația Victoriei M 1 / Ștefan cel Mare care cică este plasată aproximativ la ieșirea din pasajul rutier, dar eu nu am văzut niciodată priza aceea de aer,
- CV - ul interstației Obor - Iancului plasată unde începe pasajul rutier Obor,
- CV - ul interstației Iancului - Muncii plasată unde începe pasajul Muncii
- CV - ul interstației Muncii - Dristor 2 plasată la intersecția de la Baba Novac.
Nu mi-e clar unde e CV - ul interstației Jiului - Parc Bazilescu precum și CV - ul stației Parc Bazilescu.
sab wrote:
Dar apropo, Lujerului-Pacii nu avea CV de interstatie la peste 2km ? Sau a existat si a fost inglobata cumva in statia Gorjului ?
Avea cu siguranță, posibil să fie acum la stația Gorjului.
Apropo, unde este CV - ul stației Gorjului ?
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Gorjului este aparte si din acest punct de vedere .
Mie mi se pare ca are doua CV, corespunzatoare celor doua bucati diferite ale statiei. Una este vizibila usor, pe spatiul verde de pe marginea bulevardului (sensul spre Pacii). Posibil ca aceasta sa fi fost vechea CV pentru interstatia Lujerului-Pacii.
Cealalta este mai greu de detectat, fiind inglobata in unicul acces de pe partea catre Lujerului.
Referitor la GdN1, priza de aer nu este in imaginea 3 ? Este undeva in zona remizei.
Gorjului este aparte si din acest punct de vedere .
Mie mi se pare ca are doua CV, corespunzatoare celor doua bucati diferite ale statiei. Una este vizibila usor, pe spatiul verde de pe marginea bulevardului (sensul spre Pacii). Posibil ca aceasta sa fi fost vechea CV pentru interstatia Lujerului-Pacii.
Cealalta este mai greu de detectat, fiind inglobata in unicul acces de pe partea catre Lujerului.
Referitor la GdN1, priza de aer nu este in imaginea 3 ? Este undeva in zona remizei.
Gorjului-CV sens Pacii.jpg (61.38 KB; downloaded 2702 times)
Gorjului-CV sens Lujerului.jpg (124.4 KB; downloaded 2699 times)
GdN1.png (906.99 KB; downloaded 2691 times)
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Daca imi aduc bine aminte, priza de la GdN1 e chiar inainte de "curba".
Daca imi aduc bine aminte, priza de la GdN1 e chiar inainte de "curba".
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Nu e înainte de curbă. Cu siguranță. Prin curbă cred că ai înțeles ieșirea spre Victoriei de la GdN 1.
_______________
Pentru # freyutz referitor la porțile de la stația Piața Romană
Ba da, chiar acolo trebuie montate, în tandem cu interzicerea accesului ( urcare / coborâre ) pe la ușile din mijloc ale fiecărui vagon. Înainte de 1989 erau montate niște bare care interziceau accesul la ușile din mijloc, trebuie reinventate. Inclusiv făcut anunțul la megafoanele trenurilor.
Nu e înainte de curbă. Cu siguranță. Prin curbă cred că ai înțeles ieșirea spre Victoriei de la GdN 1.
_______________
Pentru # freyutz referitor la porțile de la stația Piața Romană
Ba da, chiar acolo trebuie montate, în tandem cu interzicerea accesului ( urcare / coborâre ) pe la ușile din mijloc ale fiecărui vagon. Înainte de 1989 erau montate niște bare care interziceau accesul la ușile din mijloc, trebuie reinventate. Inclusiv făcut anunțul la megafoanele trenurilor.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Asta cu interzicerea accesului pe la usile din mijloc la Romana este o non-solutie. Solutia este o statie normala, nu un "avorton". Nu cred ca mai exista in lumea asta o statie ca Piata Romana. Sau ca Bazilescu, unde abia ai loc sa cobori la primul si ultimul vagon. Noroc ca la Bazilescu nu este asa mare aglomeratie, dar ce faci pe M2 ? Anunti in fiecare statie ca la Romana nu se pot folosi usile din mijloc si calatorii care au treaba la Romana sunt rugati sa se pozitioneze la prima si ultima usa a fiecarui vagon ? Mai ales ca la ora de varf nici nu prea poti sa te deplasezi prin tren ... Apropo, Piata Romana are toate avizele (ISU, Pompieri, etc ?). Nu cred ca s-ar autoriza asa ceva in ziua de azi...
Asta cu interzicerea accesului pe la usile din mijloc la Romana este o non-solutie. Solutia este o statie normala, nu un "avorton". Nu cred ca mai exista in lumea asta o statie ca Piata Romana. Sau ca Bazilescu, unde abia ai loc sa cobori la primul si ultimul vagon. Noroc ca la Bazilescu nu este asa mare aglomeratie, dar ce faci pe M2 ? Anunti in fiecare statie ca la Romana nu se pot folosi usile din mijloc si calatorii care au treaba la Romana sunt rugati sa se pozitioneze la prima si ultima usa a fiecarui vagon ? Mai ales ca la ora de varf nici nu prea poti sa te deplasezi prin tren ... Apropo, Piata Romana are toate avizele (ISU, Pompieri, etc ?). Nu cred ca s-ar autoriza asa ceva in ziua de azi...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
A spus și guru, am studiat și eu problema la nivelul vestibulului, se pot face accesuri la fiecare ușă, nu din două în două.
Pe de altă parte nu știu câte persoane pot coborî pe la ușile din mijloc având în vedere calea de acces destul de îngustă. Pentru că la urcare aproape sigur nu se folosesc ușile din mijloc.
A spus și guru, am studiat și eu problema la nivelul vestibulului, se pot face accesuri la fiecare ușă, nu din două în două.
Pe de altă parte nu știu câte persoane pot coborî pe la ușile din mijloc având în vedere calea de acces destul de îngustă. Pentru că la urcare aproape sigur nu se folosesc ușile din mijloc.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Adica se pot face, dar nu s-au facut cand trebuia ?
Nici eu nu vorbeam de urcare, acolo rezolvi. Problema este la coborare si trebuie sa directionezi calatorii care se urca in fiecare statie si vor sa coboare la Romana catre prima si ultima usa. Greu, ca sa nu spun imposibil.
Adica se pot face, dar nu s-au facut cand trebuia ?
Nici eu nu vorbeam de urcare, acolo rezolvi. Problema este la coborare si trebuie sa directionezi calatorii care se urca in fiecare statie si vor sa coboare la Romana catre prima si ultima usa. Greu, ca sa nu spun imposibil.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Da, cred că trebuiau să facă din prima 24 accesuri pentru fiecare peron.
Hmm...Eu pe timpul lui Ceaușescu știam de treaba asta și când vroiam să cobor la Romană de la urcare mă poziționam unde trebuie.
Dar soluția este să se facă accesuri la fiecare ușă.
Da, cred că trebuiau să facă din prima 24 accesuri pentru fiecare peron.
Hmm...Eu pe timpul lui Ceaușescu știam de treaba asta și când vroiam să cobor la Romană de la urcare mă poziționam unde trebuie.
Dar soluția este să se facă accesuri la fiecare ușă.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Si ce era asa greu sa faci un lucru corect din prima ? Ce era asa greu sa rezolvam problema in 30 ani ? Dar noi avem alte prioritati, nu rezolvarea problemelor mostenite ci crearea unora noi si risipirea banilor pe proiecte fanteziste. Cred ca avem o problema aici...Ca si la Eroilor s-a incercat ceva dupa acelasi model(nu stim foarte bine ce, ca este secret...) si s-a spart peretele dintre liniile 2 si 4. Dar tot asa, lipsesc niste "gauri". Detalii....
Ori facem un lucru asa cum trebuie ori, mai bine, nu il mai facem... parerea mea.
Si ce era asa greu sa faci un lucru corect din prima ? Ce era asa greu sa rezolvam problema in 30 ani ? Dar noi avem alte prioritati, nu rezolvarea problemelor mostenite ci crearea unora noi si risipirea banilor pe proiecte fanteziste. Cred ca avem o problema aici...Ca si la Eroilor s-a incercat ceva dupa acelasi model(nu stim foarte bine ce, ca este secret...) si s-a spart peretele dintre liniile 2 si 4. Dar tot asa, lipsesc niste "gauri". Detalii....
Ori facem un lucru asa cum trebuie ori, mai bine, nu il mai facem... parerea mea.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Cred ca regulamentul ISU nu se aplica retroactiv in cazul unor astfel de edificii. Da. In ziua de azi PR nu ar primi aviz, dar nici sa o inchizi nu poti. Trebuie regandita structura de rezistenta a statiei.
Dar acum o sa fiu eu diabolic si o sa zic ca nu merita sa regandesti statia daca a mers bine pana acum.
Cred ca regulamentul ISU nu se aplica retroactiv in cazul unor astfel de edificii. Da. In ziua de azi PR nu ar primi aviz, dar nici sa o inchizi nu poti. Trebuie regandita structura de rezistenta a statiei.
Dar acum o sa fiu eu diabolic si o sa zic ca nu merita sa regandesti statia daca a mers bine pana acum.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Asta cu regulementul ISU care nu se aplică la anumite stații depăsește puterea mea de înțelegere. Deci la anumite stații pericolul este din start asumat ?
Asta cu regulementul ISU care nu se aplică la anumite stații depăsește puterea mea de înțelegere. Deci la anumite stații pericolul este din start asumat ?
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
TibiV
Absolut corect.
Structura de rezistenta este problema.
(Poate confirma/infirma guru, dar din cate stiu actualele "canale" spre prima si ultima usa a fiecarui vagon au fost gandite asa, "just in case", de proiectantii acelor vremuri, care stiau foarte bine ca lipsa unei statiii la "Romana" era un "anus contra naturii"...)
Deci s-au lasat niste "posibile goluri" in pereti - observati insa ca la Romana peretii aia sunt (probabil) cei mai grosi de pe toata reteaua... Cred ca exact asta a fost ideea. Sa fie atat de grosi incat "la o adica" sa ii poti gauri "pe ici, pe colo" fara sa pui in pericol siguranta constructiei...
Cred ca (fata de situatia actuala) "nu duce" mai multe "gauri"
Inclin sa cred ca proiectantii au avut in vedere tot ce era necesar pentru o statie, fara sa fie nevoiti sa-i spuna impuscatului "Mai nea' Nicu, peste 2 ani o sa ne rogi sa iti facem aici o statie... Asa ca noi am proiectat-o, dar la limita zgarceniei pe care ne-ai impus-o !.. "
Voi va luati de "gaurile" insuficente din zid...
Dar nu va ganditi ca atunci cand a aparut "razgandeala prezidentiala" nu a fost nevoie sa mai darame nimic.
De fapt atunci s-a "finisat" o statie "gata proiectata", insa proiectata ca un compromis: proiectantii stiau ca statia este necesara si ca se va face, dar stiau la fel de bine ca, initial, nea' Nelu le-a spus clar sa NU o faca.
In conditiile date, proiectantii aia au facut o treaba extraordinar de buna...
Sunt convins ca s-ar putea face acum o modernizare a statiei, cu "gaura" la fiecare usa de metrou...
Dar cu inchiderea statiei pe o perioada... hmmm.... "nedeterminata"... Si cu costuri cat pentru inca o statie sau chiar doua...
(By the way, nu aparea problema asta la PSD-uri, ca nu se potrivesc la orice tip de metrou ?!... Desi Piata Romana s-ar potrivi perfect pentru instalat PSD-uri ... Este fix "modelul" potrivit...)
Hai sa lasam statia Piata Romana asa cum este, sa stie si copii ce a insemnat comunismul/absolutismul....
Fica-mea a facut ASE-ul, si evident statia aia a fost "No.1" pentru ea.
S-a plans de multe chestii, dar nu de faptul ca acolo foloseste doar doua din cele patru usi de la metrou...
LE
Andrei, ai si tu dreptate.
DAR...
Sunt convins ca nici Pelesul, nici Castelul Bran si nici Manatirea Cozia (poti completa tu lista...) NU respecta cerintele ISU,,,,,
Atunci ce facem, le demolam/desfiintam ?!....
Eu cred ca trebuie luate in considerare regulile de bun simt ale "dreptului roman" (roman, NU român...)
Legile/regulile/normele se aplica pentru ce se face de acum inainte, nu pentru ce este deja facut si nici nu mai poate fi corectat....
mcosmin wrote:
Cred ca regulamentul ISU nu se aplica retroactiv in cazul unor astfel de edificii. Da. In ziua de azi PR nu ar primi aviz, dar nici sa o inchizi nu poti. Trebuie regandita structura de rezistenta a statiei.
Absolut corect.
Structura de rezistenta este problema.
(Poate confirma/infirma guru, dar din cate stiu actualele "canale" spre prima si ultima usa a fiecarui vagon au fost gandite asa, "just in case", de proiectantii acelor vremuri, care stiau foarte bine ca lipsa unei statiii la "Romana" era un "anus contra naturii"...)
Deci s-au lasat niste "posibile goluri" in pereti - observati insa ca la Romana peretii aia sunt (probabil) cei mai grosi de pe toata reteaua... Cred ca exact asta a fost ideea. Sa fie atat de grosi incat "la o adica" sa ii poti gauri "pe ici, pe colo" fara sa pui in pericol siguranta constructiei...
Cred ca (fata de situatia actuala) "nu duce" mai multe "gauri"
Inclin sa cred ca proiectantii au avut in vedere tot ce era necesar pentru o statie, fara sa fie nevoiti sa-i spuna impuscatului "Mai nea' Nicu, peste 2 ani o sa ne rogi sa iti facem aici o statie... Asa ca noi am proiectat-o, dar la limita zgarceniei pe care ne-ai impus-o !.. "
Voi va luati de "gaurile" insuficente din zid...
Dar nu va ganditi ca atunci cand a aparut "razgandeala prezidentiala" nu a fost nevoie sa mai darame nimic.
De fapt atunci s-a "finisat" o statie "gata proiectata", insa proiectata ca un compromis: proiectantii stiau ca statia este necesara si ca se va face, dar stiau la fel de bine ca, initial, nea' Nelu le-a spus clar sa NU o faca.
In conditiile date, proiectantii aia au facut o treaba extraordinar de buna...
Sunt convins ca s-ar putea face acum o modernizare a statiei, cu "gaura" la fiecare usa de metrou...
Dar cu inchiderea statiei pe o perioada... hmmm.... "nedeterminata"... Si cu costuri cat pentru inca o statie sau chiar doua...
(By the way, nu aparea problema asta la PSD-uri, ca nu se potrivesc la orice tip de metrou ?!... Desi Piata Romana s-ar potrivi perfect pentru instalat PSD-uri ... Este fix "modelul" potrivit...)
Hai sa lasam statia Piata Romana asa cum este, sa stie si copii ce a insemnat comunismul/absolutismul....
Fica-mea a facut ASE-ul, si evident statia aia a fost "No.1" pentru ea.
S-a plans de multe chestii, dar nu de faptul ca acolo foloseste doar doua din cele patru usi de la metrou...
LE
andrei11 wrote:
Asta cu regulementul ISU care nu se aplică la anumite stații depăsește puterea mea de înțelegere. Deci la anumite stații pericolul este din start asumat ?
Andrei, ai si tu dreptate.
DAR...
Sunt convins ca nici Pelesul, nici Castelul Bran si nici Manatirea Cozia (poti completa tu lista...) NU respecta cerintele ISU,,,,,
Atunci ce facem, le demolam/desfiintam ?!....
Eu cred ca trebuie luate in considerare regulile de bun simt ale "dreptului roman" (roman, NU român...)
Legile/regulile/normele se aplica pentru ce se face de acum inainte, nu pentru ce este deja facut si nici nu mai poate fi corectat....
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Adrian Rosca
La Romana peretii aia grosi sunt de fapt 2: perete caseta + perete mulat. Iar cum peretele mulat se duce pana aproape de suprafata, problema a fost cum sa-l gauresti astfel incat sa nu afectezi rezistenta si stabilitatea portiunii de deasupra. Din cate inteleg, asta a fost motivul pentru care nu s-au dat gauri mai multe si mai mari.
Apropo de CV-urile de interstatie, eu imi amintesc ca intre Universitate si Romana a existat o priza de aer la intersectia cu str. Traian Vuia, adica aici: https://goo.gl/maps/QijU3Y6euvq
La Romana peretii aia grosi sunt de fapt 2: perete caseta + perete mulat. Iar cum peretele mulat se duce pana aproape de suprafata, problema a fost cum sa-l gauresti astfel incat sa nu afectezi rezistenta si stabilitatea portiunii de deasupra. Din cate inteleg, asta a fost motivul pentru care nu s-au dat gauri mai multe si mai mari.
Apropo de CV-urile de interstatie, eu imi amintesc ca intre Universitate si Romana a existat o priza de aer la intersectia cu str. Traian Vuia, adica aici: https://goo.gl/maps/QijU3Y6euvq
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
TibiV
Adi,
asa stiam si eu...
("Mulatul" cred ca "tine" si bulevardul de deasupra, dar este doar o parere personala, sunt mari sanse sa gresesc...)
Dar m-am gandit ca nu are rost sa intru in detalii...
Am scris doar ceea ce cred ca este "basic" si usor de inteles de catre toata lumea...
Adrian Rosca wrote:
La Romana peretii aia grosi sunt de fapt 2: perete caseta + perete mulat. Iar cum peretele mulat se duce pana aproape de suprafata, problema a fost cum sa-l gauresti astfel incat sa nu afectezi rezistenta si stabilitatea portiunii de deasupra.
Adi,
asa stiam si eu...
("Mulatul" cred ca "tine" si bulevardul de deasupra, dar este doar o parere personala, sunt mari sanse sa gresesc...)
Dar m-am gandit ca nu are rost sa intru in detalii...
Am scris doar ceea ce cred ca este "basic" si usor de inteles de catre toata lumea...
📖 Pagination options