MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5583 posts, 1228058 views
 
Go to page:  1  ... 254 255 256 257 258 259 260  ... 399
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex andrei11

essco wrote:
NU va fi instalata nicio poarta, in nicio statie de metrou din Romania, cel putin in urmatorii 15 ani, adica aproximativ timpul pana cand omul va ajunge pe Marte.

Ai vreo informație despre cele două lucruri relatate sau e de la tine ?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Exista o scrisoare de intentie pentru a instala un astfel de PSD intr-o statie, fara costuri de investitie initiala din partea Mrex, dar mai necesita clarificari ce si cum...ca sa nu se transforme intr-un cal troian

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex TibiV

Hmmmm...

Sper ca nu este un cadou de la greci...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex cris_m

Bun, daca sunt atat de folositoare aceste porti, de ce nu sunt decat in 25 din cele 55 de tari de pe glob? Eu unul zic ca astfel de porti s-ar preta numai dupa ce am avea reteaua 100% automata, pentru ca in majoritatea cazurilor unde aceste porti exista, automatizarea vine la pachet cu aceasta investitie.
Si inca o chestie, ar renta o astfel de investitie raportat la numarul de cazuri de suicid? Intreb, nu vreau sa par pisalog... mie mi s-ar parea mai eficienta o paza adevarata, cu oameni capabili sa observe la timp un posibil sinucigas...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex ByOnu

Foarte interesant ce zici, Cristi. Nu pot sa nu ma intreb de ce nu s-a plus problema automatizarii complete a lui M5.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex freyutz

Nici eu nu cred ca se vor monta aceste porti. Pur si simplu ar fi o investitie mult prea mare ce ar genera multe alte probleme pornind de la sistemul de ventilatie care a fost gandit pe principiul circulatiei curentilor de aer intre statii si interstatii, statii unde nu exista posibilitatea fizica de a le monta fara modificari structurale majore (Piata Romana, Piata Victoriei - M2, Lujerului, Eroilor, etc). Deasemenea exista diferente in ceea ce priveste dispunerea usilor la diferite modele de tren (BM1, BM2, BM3), automatizarea retelei, evacuare in caz de urgente, etc.

Intrebare: In cazul in care vor exista porti pe toata inaltimea statiei intr-o statie X, cum credeti ca se va proceda in cazul in care se aprinde (din nou!) vreun izolator cu degajare de fum? Pe unde evacuezi fumul si persoanele din tren in caz de nevoie? Sunt interstatii ce nu au centrale de ventilatie si nici o interstatie nu are iesire de urgenta pentru calatori in caz de pericol. Pana nu comparam mere cu mere si pere cu pere n-aveti cum sa mai aduceti in discutie exemple din alte tari!

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex punmeister

La faza cu usile, asta chiar ar fi o problema pe M2 unde circula atat CAF cat si BM21, CAF-urile avand usile mai inguste fata de BM21 care sunt la fel de late ca cele de IVA.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex aztec

Daca se monteaza"demo" pe undeva normal ar fi in statia cea mai predispusa la accidente din diverse motive...ca doar pt teste ai alege statia putin folosita...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex essco

andrei11 wrote:
essco wrote:
NU va fi instalata nicio poarta, in nicio statie de metrou din Romania, cel putin in urmatorii 15 ani, adica aproximativ timpul pana cand omul va ajunge pe Marte.

Ai vreo informație despre cele două lucruri relatate sau e de la tine ?

Sigur ca e de la mine. Ma bazez doar pe bunul-simt.
Tarile date ca exemplu ... sigur, poti sa dai exemple, asa, la plezneala. Dar daca incepi sa iei la bani marunti, sa analizezi separat, fiecare caz, o sa descoperi probabil (tot de la mine - n-am nicio dovada) ca:
- 80% din tarile alea sunt tari foarte bogate, cu PIB mare pe cap de locuitor, unde industria a mers si merge in continuare excelent de muuulti ani de zile.
- multe din statii asa au fost gandite inca de la constructie;
- nu cred ca exista oras in care toate portile sa fie acoperite - ceea ce face demersul cam... superfluu.
:bere:

Eu nu sunt specialist de metrou. Sunt doar inginer mecanic.
Nu spun ca nu se pot realiza tehnic usile, orice se poate face (desi, poate exista statii in care, intr-adevar nu se poate, nu stiu). Spun doar ca realizarea lor implica costuri atat de mari incat nu se justifica la o punere in balanta avantaje - dezavantaje.
De aceea am lasat o portita PSD deschisa: DACA se vor face vreodata cateva porti, ele se vor face 100% cu scopul ca niste bani sa intre in niste buzunare. Ganditi-va, daca face Firea o poarta din asta! Presa, televiziuni! "Vom face asa la toate statiile!" - o sa spuna Firea. Canci! Nu vor mai face, dar lumea o sa o voteze presedinte. A?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Alte sisteme de metrou au o incarcare mai normala, deci riscul evenimentelor accidentale scade, de asemenea exista alternative la ele deci impactul unui eveniment este mai redus, la noi si incarcarea este anormal de mare deci riscul de eveniment accidental creste, si capacitatea de preluare a alternativelor este foarte slaba, de aici rezulta un impact foarte mare al oricarui eveniment si necesitatea sporita a solutiilor care reduc evenimentele.
De aceea la noi este foarte necesar iar la altii mai putin necesar.

Nu spune nimeni ca PSD-ul cu usile inchise realizeaza separarea ermetica dintre statie si tunel, daca este pana in tavan atunci poate avea pe sus fante care sa permita circulatia aerului(mai ales ca asa nu te mai falfaie vantul cand intra trenul in statie pentru ca acel curent s-ar distribui prin fantele din zona tavanului pe toata lungimea peronului). Asta permite si impingerea aerului curat din statie spre zona incendiului din tunel astfel incat sa dirijezi evacuarea aerului viciat prin spatiile tehnice.

PSD-ul are mijloace de deschidere de urgenta pe partea cu sina, deci daca te aflii pe sina atunci nu esti prizonier acolo din cauza PSD-ului.

Daca ai tavanul mai sus atunci faci ca in poza, nu spune nimeni ca trebuie sa urci cu structura 3 etaje pana la tavan.

Daca ai trenuri cu usi mai late sau mai inguste dar in aceleasi zone atunci PSD-ul trebuie sa aiba usile destul de largi ca sa se potriveasca cu trenul cu cele mai largi usi, daca desteptii au comandat trenuri cu pozitia usilor radical diferita atunci da, daca pui habarnisti sa-ti proiecteze un metrou atat de incarcat ca cel din Bucuresti nu poti avea pretentii sa functioneze bine fara niste investitii suplimentare serioase.
Paris_Metro_St_Lazare.jpg (126.98 KB; downloaded 2246 times)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex essco

shoppy wrote:
...Nu spune nimeni ca PSD-ul cu usile inchise realizeaza separarea ermetica dintre statie si tunel, daca este pana in tavan atunci poate avea pe sus fante care sa permita circulatia aerului(mai ales ca asa nu te mai falfaie vantul cand intra trenul in statie pentru ca acel curent s-ar distribui prin fantele din zona tavanului pe toata lungimea peronului). Asta permite si impingerea aerului curat din statie spre zona incendiului din tunel astfel incat sa dirijezi evacuarea aerului viciat prin spatiile tehnice.

andrei11 wrote:
... e de la tine ?

@shoppy: "pe ce te bazezi?"(cum spunea Moromete). Ai studiat circulatia aerului in incinte mari si tuneluri? Ai studiat comportamentul incendiilor in incinte mari si tuneluri?
shoppy wrote:
..
PSD-ul are mijloace de deschidere de urgenta pe partea cu sina, deci daca te aflii pe sina atunci nu esti prizonier acolo din cauza PSD-ului..

Daca te afli pe sina si vine trenul, mai nimereste calatorul butonul de deschidere de urgenta, din parti!

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Essco, contractele pe bani multi intotdeauna se vor face ca sa ajunga bani in buzunare. Se face mult lobby pe partea asta, nu e cazul sa mai insistam cu asta. Licitatiile sunt castigate de cine trebuie, mereu. Lucrurile se complica atunci cand una din parti nu se tine de cuvânt. De obicei la noi e constructorul.

Cat despre circulația aerului, trenul produce un efect de piston in statie, acel curent poate fi directionat cum vrei tu. Fenomenul este similar cu prizele de aerisire din tunel. Plus ca PSDul blocheaza doar animale si oameni, nu si aer, pe deasupra trenului nu ai nevoie de inchidere, aerul va circula fara probleme pentru ca volumul inchis de PSD e nesemnificativ comparat cu restul statiei.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex TibiV

shoppy wrote:
Uite aici lista de tari in care se folosesc, nu sunt decat 25.
https://en.wikipedia.org/wiki/Platform_screen_doors

"They also impede natural ventilation, increasing climate control costs."

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Essco, ce sa cauti pe sina si sa vina trenul ? Cum ai ajuns tu pe sina cu PSDul inchis si nu stie nimeni ca esti acolo?

 


Go to page:  1  ... 254 255 256 257 258 259 260  ... 399
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2440 forum members have written 435278 posts in 5427 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use