Topic: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
410 posts, 159698 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
ByOnu
Dragi colegi, vă invităm să luați la cunoștință, să citiți și să dezbateți propunerea asumată a Asociației Metrou Ușor pentru traversarea Pieței Unirii cu tramvaiul: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Dragi colegi, vă invităm să luați la cunoștință, să citiți și să dezbateți propunerea asumată a Asociației Metrou Ușor pentru traversarea Pieței Unirii cu tramvaiul: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Valentin
Mi se pare interesanta sugestia, corelata cu accesul facil la metrou mi se pare o sugestie de bun simt, chit ca "diversi" inteligenti pe facebook se dau cu caramida in piept ca stiu ei mai bine ce inseamna mobilitate si ca aglomeratia e data de transportul public nu de masinile personale , din pacate lupta nu e doar cu autoritatile, este si cu mentalitata clasica de roman care le stie pe toate.
Revenind la subiect, as plusa putin si pe aspectul unei "posibile" linii dinspre Palatul Parlamentului (un 47 Prel.Ghencea - 13 Septembrie - Libertatii - Bd. Unirii) si de aici fie intoarce la Unirii (prin capatul Sf. Vineri), fie merge catre Alba Iulia - Decebal - Basarabia - si asa mai departe. Stiu ca e un vis si mai indepartat, fata de alte proiecte, dar macar introdus punctat, poate starneste interesul cuiva.
Mi se pare interesanta sugestia, corelata cu accesul facil la metrou mi se pare o sugestie de bun simt, chit ca "diversi" inteligenti pe facebook se dau cu caramida in piept ca stiu ei mai bine ce inseamna mobilitate si ca aglomeratia e data de transportul public nu de masinile personale , din pacate lupta nu e doar cu autoritatile, este si cu mentalitata clasica de roman care le stie pe toate.
Revenind la subiect, as plusa putin si pe aspectul unei "posibile" linii dinspre Palatul Parlamentului (un 47 Prel.Ghencea - 13 Septembrie - Libertatii - Bd. Unirii) si de aici fie intoarce la Unirii (prin capatul Sf. Vineri), fie merge catre Alba Iulia - Decebal - Basarabia - si asa mai departe. Stiu ca e un vis si mai indepartat, fata de alte proiecte, dar macar introdus punctat, poate starneste interesul cuiva.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
1689
Revenind la proiect, unde (daca ?) se mai pot face sugestii pentru traseu ?
Revenind la proiect, unde (daca ?) se mai pot face sugestii pentru traseu ?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
Costin
Documentul a fost deja inregistrat la TPBI si PMB.
Documentul a fost deja inregistrat la TPBI si PMB.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
ByOnu
Pai il putem discuta aici.
Daca vor aparea niste puncte valide si documentate care ne-au scapat si pe care vom avea consens, putem face erate, desigur. La momentul oportun.
Chiar m-am mirat putin ca pe forum documentul nu a generat discutii, unde suntem totusi persoane cu tangenta in domeniul mobilitatii, insa pe Facebook a explodat (+150 comentarii in 24h).
1689 wrote:
Revenind la proiect, unde (daca ?) se mai pot face sugestii pentru traseu ?
Pai il putem discuta aici.
Daca vor aparea niste puncte valide si documentate care ne-au scapat si pe care vom avea consens, putem face erate, desigur. La momentul oportun.
Chiar m-am mirat putin ca pe forum documentul nu a generat discutii, unde suntem totusi persoane cu tangenta in domeniul mobilitatii, insa pe Facebook a explodat (+150 comentarii in 24h).
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
cris_m
Digi a realizat un material pe tema propunerii ONG-ului.
Digi a realizat un material pe tema propunerii ONG-ului.
Proiect: Stații de tramvai conectate la metrou. Ce transformări ar putea avea loc în Piața Unirii
Piața Unirii, din centrul Capitalei, este dificilă și neprietenoasă pentru pietoni. Pe străzi se formează frecvent cozi lungi de mașini, iar stațiile de tramvai sunt la distanțe mari unele de altele. Există un proiect prin care liniile de tramvai să fie unite, iar traversarea pieței să fie mai rapidă și ușoară.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
andrei11
Ce era de discutat / analizat s-a discutat / analizat până acum. Ce a publicat Asociația pe Facebook reprezintă - din punctul meu de vedere - varianta cea mai bună.
ByOnu wrote:
Pai il putem discuta aici.
Ce era de discutat / analizat s-a discutat / analizat până acum. Ce a publicat Asociația pe Facebook reprezintă - din punctul meu de vedere - varianta cea mai bună.
- aztec
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
andrei11
Acum e bine să nu cădem în extreme, legătura E - W cu tramvaie există pe la B-dul Mărăsești.
aztec wrote:
Altă părere..
Acum e bine să nu cădem în extreme, legătura E - W cu tramvaie există pe la B-dul Mărăsești.
- VictorII
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
VictorII
Cum a fost relansată discuția despre interconectarea rețelei de tramvai în Piața Unirii, cu proiectul celor de la Asociația Metrou Usor, m-am gândit și eu la o soluție mai simplistă.
Just for fun, nu că ar conta. Cred că de aproape 15 ani se discută despre asta și nu s-a făcut nimic, cu toate că nu s-a dus lipsă de idei bune, cum ar fi și cele prezentate pe acest forum de-a lungul timpului.
Modalitate mea este mai simplă și destul de ieftină pentru a trece linia lui 32 prin Piața Unirii și de a o uni cu linia lui 21.
Am făcut o schemă mai de ansamblu în prima imagine si una mai detaliată pentru Splaiul Independenței între Parcul Unirii și trotuarul pietonal, metrou, stația de autobuze.
Numerele reprezintă:
1 – O bandă unică pentru autobuze (se poate păstra configurarea existentă)
2 – O bandă unică pentru tramvai cu câte o linie pe sens separată cu un gard de benzile pentru automobile
3 - 3 benzi pentru automobile.
Evident cu prețul „tăierii” a câțiva metri din lățimea parcului. Din estimările mele nu cred ca va fi nevoie de mai mult de 6 metri pentru lățimea benzii pentru tramvaie și mai mult de 10 metri pentru benzile automobilelor. Așadar din parc se va tăia mai putin de 10 m dintr-o lățime de 200.
De menționat este faptul că va fi spațiu pentru nu a modifica cu nimic fântânile propriu-zise.
Mai departe tramvaiul 32 se poate duce spre Sf. Vineri unde poate lua bucla de acolo apoi să se îndrepte spre Sf. Gheorghe pentru a se uni cu linia lui 21, apoi să se întoarcă tot pe la Sf. Vineri. Linia de întoarcere de la Sf Gheorghe spre Sf Vineri există, doar că este folosită ca loc de parcare. Eventual poate avea o stație după ce trece de sinagogă, la intersecție.
Marele avantaj ar fi că nu mai este nevoie de construcția unor stații noi, se pot folosi cele existente.
Marele dezavantaj: Se va tăia o parte parc, dar eu zic că merită. Se poate menține ultima bandă dinspre parc, deja existentă, iar în parc se pot amenaja doar încă două benzi. Dar chiar și cu trei benzi lățime ocupată ar fi de sub 10 metri.
Cum a fost relansată discuția despre interconectarea rețelei de tramvai în Piața Unirii, cu proiectul celor de la Asociația Metrou Usor, m-am gândit și eu la o soluție mai simplistă.
Just for fun, nu că ar conta. Cred că de aproape 15 ani se discută despre asta și nu s-a făcut nimic, cu toate că nu s-a dus lipsă de idei bune, cum ar fi și cele prezentate pe acest forum de-a lungul timpului.
Modalitate mea este mai simplă și destul de ieftină pentru a trece linia lui 32 prin Piața Unirii și de a o uni cu linia lui 21.
Am făcut o schemă mai de ansamblu în prima imagine si una mai detaliată pentru Splaiul Independenței între Parcul Unirii și trotuarul pietonal, metrou, stația de autobuze.
Numerele reprezintă:
1 – O bandă unică pentru autobuze (se poate păstra configurarea existentă)
2 – O bandă unică pentru tramvai cu câte o linie pe sens separată cu un gard de benzile pentru automobile
3 - 3 benzi pentru automobile.
Evident cu prețul „tăierii” a câțiva metri din lățimea parcului. Din estimările mele nu cred ca va fi nevoie de mai mult de 6 metri pentru lățimea benzii pentru tramvaie și mai mult de 10 metri pentru benzile automobilelor. Așadar din parc se va tăia mai putin de 10 m dintr-o lățime de 200.
De menționat este faptul că va fi spațiu pentru nu a modifica cu nimic fântânile propriu-zise.
Mai departe tramvaiul 32 se poate duce spre Sf. Vineri unde poate lua bucla de acolo apoi să se îndrepte spre Sf. Gheorghe pentru a se uni cu linia lui 21, apoi să se întoarcă tot pe la Sf. Vineri. Linia de întoarcere de la Sf Gheorghe spre Sf Vineri există, doar că este folosită ca loc de parcare. Eventual poate avea o stație după ce trece de sinagogă, la intersecție.
Marele avantaj ar fi că nu mai este nevoie de construcția unor stații noi, se pot folosi cele existente.
Marele dezavantaj: Se va tăia o parte parc, dar eu zic că merită. Se poate menține ultima bandă dinspre parc, deja existentă, iar în parc se pot amenaja doar încă două benzi. Dar chiar și cu trei benzi lățime ocupată ar fi de sub 10 metri.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
rosetti61
Statiile se pot realiza in triunghiul din fata Hanului Manuc sau una la Manuc si celalta in zona unde oprea alta data 783 (primul capat al expresului a fost la Manuc). Sensurile beneficiaza de acelasi ciclu semaforic ca in prezent. Problema e la fantani in intersectia cu Bulevardul Unirii, cum faci sa nu bulversezi circulatia.
Statiile se pot realiza in triunghiul din fata Hanului Manuc sau una la Manuc si celalta in zona unde oprea alta data 783 (primul capat al expresului a fost la Manuc). Sensurile beneficiaza de acelasi ciclu semaforic ca in prezent. Problema e la fantani in intersectia cu Bulevardul Unirii, cum faci sa nu bulversezi circulatia.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
andrei11
Deși relocări Metrorex a mai făcut, vezi că << băieții >> au niște cărămizi pe traseu. Vezi ce faci cu ele.
Deși relocări Metrorex a mai făcut, vezi că << băieții >> au niște cărămizi pe traseu. Vezi ce faci cu ele.
21.32.jpg (684.87 KB; downloaded 4264 times)
- V2A
-
Posted:
-
Re: Liniile 21, 32 si traversarea pietei Unirii cu tramvaiul
V2A
PMB a publicat astăzi un anunț de consultare a pieței în vederea obținerii unui preț pentru elaborarea DTE faza Studiu de Fezabilitate pentru conectarea liniilor de tramvai prin Piața Unirii (aproximativ 0,9 km) și pentru viitoarea linie de tramvai de pe inelul median, între Bd. Chișinău și Șos. Giurgiului/Str. Anghel Alexandru (aproximativ 10,8 km).
Legat de Piața Unirii, se propune desființarea buclelor actuale de la Sf. Vineri și capătul liniilor 7, 27, 32, 47, iar liniile ar urma să treacă astfel:
- pe direcția Bd. Regina Maria - Bd. Corneliu Coposu: Aleea II (pe lângă capătul liniilor 361, 783) - Bd. I. C. Brătianu, apoi dreapta pe Bd. Corneliu Coposu;
- pe direcția Bd. Corneliu Coposu - Bd. Regina Maria: Bd. Corneliu Coposu - Str. Halelor - Aleea III (Piața Unirii 1), apoi dreapta pe Bd. Regina Maria.
Data limită pentru transmiterea propunerilor: 21.03.2022.
Data limită a consultării: 22.03.2022.
PMB a publicat astăzi un anunț de consultare a pieței în vederea obținerii unui preț pentru elaborarea DTE faza Studiu de Fezabilitate pentru conectarea liniilor de tramvai prin Piața Unirii (aproximativ 0,9 km) și pentru viitoarea linie de tramvai de pe inelul median, între Bd. Chișinău și Șos. Giurgiului/Str. Anghel Alexandru (aproximativ 10,8 km).
Legat de Piața Unirii, se propune desființarea buclelor actuale de la Sf. Vineri și capătul liniilor 7, 27, 32, 47, iar liniile ar urma să treacă astfel:
- pe direcția Bd. Regina Maria - Bd. Corneliu Coposu: Aleea II (pe lângă capătul liniilor 361, 783) - Bd. I. C. Brătianu, apoi dreapta pe Bd. Corneliu Coposu;
- pe direcția Bd. Corneliu Coposu - Bd. Regina Maria: Bd. Corneliu Coposu - Str. Halelor - Aleea III (Piața Unirii 1), apoi dreapta pe Bd. Regina Maria.
Data limită pentru transmiterea propunerilor: 21.03.2022.
Data limită a consultării: 22.03.2022.
cerinte tehnice.pdf
cerinte tehnice.pdf (336.68 KB; downloaded 209 times)
- Media
-
Posted:
-
Re: Bulevardul Aerogării - Bulevardul Barbu Văcărescu (Linia 5)
Media
După ce se va găsi o soluție ca tramvaiele sa traverseze piața Unirii și sa se lege rețeaua din sud de rețeaua din nord putem avem un 5 din Băneasa la CFR Progresu.
Nu știu dacă ajuta, dar ar fi o alternativa la metrou.
După ce se va găsi o soluție ca tramvaiele sa traverseze piața Unirii și sa se lege rețeaua din sud de rețeaua din nord putem avem un 5 din Băneasa la CFR Progresu.
Nu știu dacă ajuta, dar ar fi o alternativa la metrou.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii
•
Choose destination