Topic: Discuții diverse
4072 posts, 1059410 views
📖 Pagination options
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ByOnu
Laptopul meu de serviciu n-arata precum un autobuz indian, ba chiar avem interdictie de a personaliza device-urile, fie ele si date angajatilor in uz pe termen nedeterminat. Ca imi pun sau nu ceva pe camera laptopului e un caz total diferit si satisface cu totul alte nevoi decat a imbraca un vehicul in autocolant fosforescent.
Nu este normal, arata rau, si nu vreau sa decida soferii care ar trebui sa fie aspectul unui vehicul. In cabina as mai intelege, si acolo cu niste limite, dar pe vehicule propriu-zis, nu exista justificare.
Iar tu, la fel ca si mine dealtfel, suntem pasionati intr-o masura sau alta de transport public, nu ne putem astepta sa fie impopotonate vehiculele ca sa le recunoastem noi mai simplu. Adica OK, vrei sa le recunosti mai simplu. De ce? Cu ce utilitate pentru calatorul de rand caruia i se adreseaza serviciul pana la urma?
Laptopul meu de serviciu n-arata precum un autobuz indian, ba chiar avem interdictie de a personaliza device-urile, fie ele si date angajatilor in uz pe termen nedeterminat. Ca imi pun sau nu ceva pe camera laptopului e un caz total diferit si satisface cu totul alte nevoi decat a imbraca un vehicul in autocolant fosforescent.
Nu este normal, arata rau, si nu vreau sa decida soferii care ar trebui sa fie aspectul unui vehicul. In cabina as mai intelege, si acolo cu niste limite, dar pe vehicule propriu-zis, nu exista justificare.
Iar tu, la fel ca si mine dealtfel, suntem pasionati intr-o masura sau alta de transport public, nu ne putem astepta sa fie impopotonate vehiculele ca sa le recunoastem noi mai simplu. Adica OK, vrei sa le recunosti mai simplu. De ce? Cu ce utilitate pentru calatorul de rand caruia i se adreseaza serviciul pana la urma?
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Robert24
Asta e problema ta, pe 99.9% din calatori nu ii intereseaza acesta informatie.
Pe calatori ii intereseaza pe ce linie circula autobuzul, iar pentru asta afisajul trebuie sa fie functional, ii intereseaza sa fie curat, ii intereseaza sa mearga AC-ul sau caldura dupa caz, si sa vina la timp. Sunt cumva rezolvate toate aceste aspecte?
hADRIAN wrote:
Eu unul vreau sa stiu ce autobuz intalnesc si fara numar de parc. Nu mereu apuci sa vezi numarul de parc, mai ales ca nu prea mai e in multe cazuri.
Asta e problema ta, pe 99.9% din calatori nu ii intereseaza acesta informatie.
Pe calatori ii intereseaza pe ce linie circula autobuzul, iar pentru asta afisajul trebuie sa fie functional, ii intereseaza sa fie curat, ii intereseaza sa mearga AC-ul sau caldura dupa caz, si sa vina la timp. Sunt cumva rezolvate toate aceste aspecte?
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
WT_fan06
Recunoscutul mai simplu în trafic nu este ceva ce să aibă vreo relevanță sau să facă mai eficient transportul public. Dimpotrivă, aceste modificări estetice de prost gust pot afecta imaginea companiei, iar acest lucru este tolerat doar la noi. Nicăieri în Occident nu vezi șoferi să personalizeze mașina, nu vezi titulari, etc.. Și haideți să ne înțelegem, că tot am mai văzut pe forum că unii pun "tunning decent" pe vehicul. Tunning-ul este, prin definiția cuvântului, ceva kitsch. Dacă aș recunoaște fiecare autobuz după modificările estetice aduse efectiv m-aș îngrozi.
Am înțeles de pe aici că ar exista unele dispoziții de garaj împotriva acestor practici, însă nu e ceva ce să rezolve definitiv problema, întrucât nu văd un "policy" la nivel de STB...
Recunoscutul mai simplu în trafic nu este ceva ce să aibă vreo relevanță sau să facă mai eficient transportul public. Dimpotrivă, aceste modificări estetice de prost gust pot afecta imaginea companiei, iar acest lucru este tolerat doar la noi. Nicăieri în Occident nu vezi șoferi să personalizeze mașina, nu vezi titulari, etc.. Și haideți să ne înțelegem, că tot am mai văzut pe forum că unii pun "tunning decent" pe vehicul. Tunning-ul este, prin definiția cuvântului, ceva kitsch. Dacă aș recunoaște fiecare autobuz după modificările estetice aduse efectiv m-aș îngrozi.
Am înțeles de pe aici că ar exista unele dispoziții de garaj împotriva acestor practici, însă nu e ceva ce să rezolve definitiv problema, întrucât nu văd un "policy" la nivel de STB...
-
- hADRIAN
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
hADRIAN
Tocmai ca sunt pasionat de transport si imi place sa stiu ce e cu fiecare vehicul in parte. Imi plac si eu le vad pe fiecare unic in felul sau. Dar asta e "ciudatenia mea". Si da, 99.9% vor altceva de la transport, nu sa stie daca e 4171 sau 4454, asta vreau eu. Dar si eu ca toti vreau curatenie, afisaz functional, AC, siguranta, ture suficente care sa acopere cererea, mentenanta facuta de operator si nu cu banii titularului. Nu e normal sa ai titulari cand toate vehiculele sunt apte de drum din toate punctele de vedere din grija celui care le detine si nu a celui care il conduce. Suntem departe de a avea asa ceva. Si da, inca suntem la mentalitatea de lipit chestii pe masinii. Cand toate cele de mai sus vor fi rezolvate, eu unul voi fi de acord cu voi. Pana atunci, vorba aceea, "Agree to disagree"
ByOnu wrote:
Iar tu, la fel ca si mine dealtfel, suntem pasionati intr-o masura sau alta de transport public, nu ne putem astepta sa fie impopotonate vehiculele ca sa le recunoastem noi mai simplu. Adica OK, vrei sa le recunosti mai simplu. De ce? Cu ce utilitate pentru calatorul de rand caruia i se adreseaza serviciul pana la urma?
Tocmai ca sunt pasionat de transport si imi place sa stiu ce e cu fiecare vehicul in parte. Imi plac si eu le vad pe fiecare unic in felul sau. Dar asta e "ciudatenia mea". Si da, 99.9% vor altceva de la transport, nu sa stie daca e 4171 sau 4454, asta vreau eu. Dar si eu ca toti vreau curatenie, afisaz functional, AC, siguranta, ture suficente care sa acopere cererea, mentenanta facuta de operator si nu cu banii titularului. Nu e normal sa ai titulari cand toate vehiculele sunt apte de drum din toate punctele de vedere din grija celui care le detine si nu a celui care il conduce. Suntem departe de a avea asa ceva. Si da, inca suntem la mentalitatea de lipit chestii pe masinii. Cand toate cele de mai sus vor fi rezolvate, eu unul voi fi de acord cu voi. Pana atunci, vorba aceea, "Agree to disagree"
![Hai noroc! :bere:](./images/smilies/bere.gif)
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Nu merita sa discutam justificari, chiar daca vor fi demontate cei care nu vor sa renunte la "dreptul lor" vor gasi alte justificari si tot asa.
Pasiunea adevarata presupune sacrificiul de a pune interesul pasiunii inaintea interesului personal.
Si in tarile civilizate exista pasionati care deosebesc vehiculele foarte bine dupa numarul de parc si numarul de inmatriculare, deci se poate.
Nu merita sa discutam justificari, chiar daca vor fi demontate cei care nu vor sa renunte la "dreptul lor" vor gasi alte justificari si tot asa.
Pasiunea adevarata presupune sacrificiul de a pune interesul pasiunii inaintea interesului personal.
Si in tarile civilizate exista pasionati care deosebesc vehiculele foarte bine dupa numarul de parc si numarul de inmatriculare, deci se poate.
-
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
PaulIP
Eu unul sunt de acord cu titularizarea, stiind cat de "resposabili" si "respectuosi" sunt unii soferi. O spune cineva al carui tata a fost director logistic la o mare companie de transporturi acum aproape 20 de ani, si a avut suficiente situatii de genul
- Cine a busit camionul X?!
- Nu eu sefu', ala dinaintea mea a busit-o, eu-s sofer profesionist!!
sau
- Sefu', s-a stricat *insert nume piesa* la masina.
- Sigur n-ai stricat-o tu?
- Asa am preluat-o, va jur!!
incat sa se puna cate 2-3 titulari pe fiecare masina, si la fiecare schimb de tura sa se faca CIZ la masina cu semnarea unui proces verbal de predare-primire in care se consemneaza exact ce defecte au aparut in tura respectiva. Orice defectiune produsa din vina soferului se repara pe banii acestuia. Intr-o luna de zile toti erau sfintisori si aveau grija de masini ca de ochii din cap.
Eu unul sunt de acord cu titularizarea, stiind cat de "resposabili" si "respectuosi" sunt unii soferi. O spune cineva al carui tata a fost director logistic la o mare companie de transporturi acum aproape 20 de ani, si a avut suficiente situatii de genul
- Cine a busit camionul X?!
- Nu eu sefu', ala dinaintea mea a busit-o, eu-s sofer profesionist!!
sau
- Sefu', s-a stricat *insert nume piesa* la masina.
- Sigur n-ai stricat-o tu?
- Asa am preluat-o, va jur!!
incat sa se puna cate 2-3 titulari pe fiecare masina, si la fiecare schimb de tura sa se faca CIZ la masina cu semnarea unui proces verbal de predare-primire in care se consemneaza exact ce defecte au aparut in tura respectiva. Orice defectiune produsa din vina soferului se repara pe banii acestuia. Intr-o luna de zile toti erau sfintisori si aveau grija de masini ca de ochii din cap.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
WT_fan06
De ce e nevoie de titular ca să știi a cui greșeală a fost?
În Occident are fix 0 relevanță, fiecare șofer își bagă cardul de identitate în sistemul autobuzului pe care l-a primit în ziua respectivă și își vede de drum. Se știe exact cine are ce vehicul în fiecare oră. Dacă unii șoferi sunt „iresponsabili”, sau „nepăsători” cu autobuzul firmei de transport, atunci firma de transport este cea care va tolera sau nu astfel de comportamente. Nu are nicio legătură cu titularii...
De ce e nevoie de titular ca să știi a cui greșeală a fost?
![Nu :no:](./images/smilies/no.gif)
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
andrei11
Fără titulari presupune ca la fiecare predare să se facă multe operații:
Inspecție vizuală a vehiculului. Tăblărie, anvelope, becuri, etc
Controlat lichide în motor.
Verificat CV, ambreiaj, alte subasamble sensibile.
Verificat capet de bară, jocuri, etc.
_________________
Mie mi se pare cam dificil. Cel puțin azi în Ro / București. Dar e o părere pur personală.
Fără titulari presupune ca la fiecare predare să se facă multe operații:
Inspecție vizuală a vehiculului. Tăblărie, anvelope, becuri, etc
Controlat lichide în motor.
Verificat CV, ambreiaj, alte subasamble sensibile.
Verificat capet de bară, jocuri, etc.
_________________
Mie mi se pare cam dificil. Cel puțin azi în Ro / București. Dar e o părere pur personală.
-
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
aztec
Treabă mult usurata de faptul că avem o multitudine de senzori pe mașina...și monitorizarea anumitor parametri se poate face și din birou...
Treabă mult usurata de faptul că avem o multitudine de senzori pe mașina...și monitorizarea anumitor parametri se poate face și din birou...
-
- andrei11
-
Posted:
-
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
shoppy
Inspectie vizuala la intrare in tura oricum trebuie sa faci ca poate peste noapte s-a desumflat vreun cauciuc sau s-a ars vreun bec.
In tarile civilizate au sistem de inregistrare care, pe langa camere, parametrii motorului si alte informatii, inregistreaza acceleratiile pe cele 3 axe si daca ai vreun varf anormal atunci da mesaj sa se programaeze la revizie inainte de termen si sa se investigheze evenimentul.
Inspectie vizuala la iesire din tura oricum trebuie din aceleasi cauze si poate au mai stricat calatorii ceva.
Si gata, asta este tot, totul merge perfect si nu se justifica nici o titularizare.
Inspectie vizuala la intrare in tura oricum trebuie sa faci ca poate peste noapte s-a desumflat vreun cauciuc sau s-a ars vreun bec.
In tarile civilizate au sistem de inregistrare care, pe langa camere, parametrii motorului si alte informatii, inregistreaza acceleratiile pe cele 3 axe si daca ai vreun varf anormal atunci da mesaj sa se programaeze la revizie inainte de termen si sa se investigheze evenimentul.
Inspectie vizuala la iesire din tura oricum trebuie din aceleasi cauze si poate au mai stricat calatorii ceva.
Si gata, asta este tot, totul merge perfect si nu se justifica nici o titularizare.
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
ADK
Într-adevăr, însă tot ce a venit mai cool pentru București (mai ales pentru acele timpuri) au fost introduse prima dată pe liniile express. La fel au făcut și cu DAF-urile, ce au înlocuit Saurer, doar că DAF-urile nu au fost băgate doar pe liniile expres, ci și pe 104 când a luat ființă la prima lor venire în 1994, și treptat și pe alte linii. Doar că la ora actuală Otokarele C-18 sunt băgate pe liniile expres chiar de fanfaronadă.
WT_fan06 wrote:
Exemplul cu Saviem este nepotrivit, întrucât în primul rând nu erau nici autobuze de capacitate mare, iar pe deasupra aveau particularități care le făceau pretabile pe liniile express, anume îmbarcarea pe la ușa 1 cu validare obligatorie și coborâre pe la ușa 2. În plus aveau banchete generoase, ceea ce era un avantaj pentru călătorii liniilor express care, cel puțin teoretic, circulă mai frecvent de la un capăt la altul.
Într-adevăr, însă tot ce a venit mai cool pentru București (mai ales pentru acele timpuri) au fost introduse prima dată pe liniile express. La fel au făcut și cu DAF-urile, ce au înlocuit Saurer, doar că DAF-urile nu au fost băgate doar pe liniile expres, ci și pe 104 când a luat ființă la prima lor venire în 1994, și treptat și pe alte linii. Doar că la ora actuală Otokarele C-18 sunt băgate pe liniile expres chiar de fanfaronadă.
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
cris_m
Se pare ca nu scapam de vechile obiceiuri nici cu noile vehicule. De ce spun asta? Ei bine, am calatorit astazi cu 7024 pe linia 123 intr-o tacere totala, fara sa aud macar un anunt vocal de la Basarab pana la Izvor. Statiile mergeau pe afisajul interior, se actualizau corect, asadar cauza problemei ramane mai mult ca sigur la interfata dintre panoul de comanda si sistem
Se pare ca nu scapam de vechile obiceiuri nici cu noile vehicule. De ce spun asta? Ei bine, am calatorit astazi cu 7024 pe linia 123 intr-o tacere totala, fara sa aud macar un anunt vocal de la Basarab pana la Izvor. Statiile mergeau pe afisajul interior, se actualizau corect, asadar cauza problemei ramane mai mult ca sigur la interfata dintre panoul de comanda si sistem
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Discuții diverse
Andrei Andraș
Sau poate s-a făcut ca aici, la Brașov, unde șoferii dezactivează boxele din salon și, implicit, anunțurile nu se mai aud chit că sistemul merge.
Sau poate s-a făcut ca aici, la Brașov, unde șoferii dezactivează boxele din salon și, implicit, anunțurile nu se mai aud chit că sistemul merge.
📖 Pagination options