Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1486433 views
📖 Pagination options
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Trole
@ Waynen Pentru Băneasa există 131...
Dar să vedem o variantă de întoarcere pentru unele linii de troleibuze la Bd. Tineretului. Situație care a mai fost deja propusă.
Avantajele ar fi următoarele:
- reducerea parcursului suplimentar al liniei 76, și implicit a suprapunerii cu linia 381, pentru asigurarea unei frecvențe cât mai bune pe cel mai aglomerat tronson,
- păstrarea stațiilor existente pentru asigurarea acelorași puncte de îmbarcare debarcare pentru orice linie care vine dinspre / se duce spre Cart. Berceni, spre deosebire de varianta întoarcerii sub pasajul Mihai Bravu, ce ar presupune crearea unor alte puncte de oprire,
- corespondența facilă către linia 133 și, de ce nu, către tramvai, ce are stație în imediata vecinătate,
- crearea unei bucle care poate fi folosită și în cazuri de avarii / blocaje / lucrări care ar putea afecta restul traseului spre centru,
- avantajul unei rețele relativ simple, ce nu necesită instalarea unei noi încrucișări tw-tb, precum în varianta întoarcerii sub pasajul Mihai Bravu,
- posibilitatea poziționării macazelor în apropierea stațiilor, în zone unde viteza de deplasare este oricum redusă (nu-mi imaginez că o să se cumpere macaze noi... )
Principalele dezavantaje:
- un traseu oricum prea lung pentru 76,
- un terminal fără puncte de interes evidente
Necesar: câțiva stâlpi, câteva console, traversee, două macaze, vreo 250 m de rețea nouă, bare de curbă, cleme, un retuș al părții carosabile și bordurii pentru ușurarea virajului...
(cu verde - rețeaua existentă, cu portocaliu - bucla propusă)
@ Waynen Pentru Băneasa există 131...
Dar să vedem o variantă de întoarcere pentru unele linii de troleibuze la Bd. Tineretului. Situație care a mai fost deja propusă.
Avantajele ar fi următoarele:
- reducerea parcursului suplimentar al liniei 76, și implicit a suprapunerii cu linia 381, pentru asigurarea unei frecvențe cât mai bune pe cel mai aglomerat tronson,
- păstrarea stațiilor existente pentru asigurarea acelorași puncte de îmbarcare debarcare pentru orice linie care vine dinspre / se duce spre Cart. Berceni, spre deosebire de varianta întoarcerii sub pasajul Mihai Bravu, ce ar presupune crearea unor alte puncte de oprire,
- corespondența facilă către linia 133 și, de ce nu, către tramvai, ce are stație în imediata vecinătate,
- crearea unei bucle care poate fi folosită și în cazuri de avarii / blocaje / lucrări care ar putea afecta restul traseului spre centru,
- avantajul unei rețele relativ simple, ce nu necesită instalarea unei noi încrucișări tw-tb, precum în varianta întoarcerii sub pasajul Mihai Bravu,
- posibilitatea poziționării macazelor în apropierea stațiilor, în zone unde viteza de deplasare este oricum redusă (nu-mi imaginez că o să se cumpere macaze noi... )
Principalele dezavantaje:
- un traseu oricum prea lung pentru 76,
- un terminal fără puncte de interes evidente
Necesar: câțiva stâlpi, câteva console, traversee, două macaze, vreo 250 m de rețea nouă, bare de curbă, cleme, un retuș al părții carosabile și bordurii pentru ușurarea virajului...
(cu verde - rețeaua existentă, cu portocaliu - bucla propusă)
Bucla Vacaresti.jpg (126.78 KB; downloaded 4099 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
rosetti61
Aici chiar au intors troleibuzele incepand cu 1986-87, dupa aducerea lui 133 la Mihai Bravu, dar RATB a uitat ori ii e teama sa repete, avand in spate experienta acelor ani cand fluxurile de calatori erau altele si pe Calea Vacaresti carau aer, motiv pentru care au fost scurtate la Piata Sudului, facand legatura de la metrou in cartier (bucla era la BIG, langa statie, la MB legatura cu metroul e hat, peste garla).
Aici chiar au intors troleibuzele incepand cu 1986-87, dupa aducerea lui 133 la Mihai Bravu, dar RATB a uitat ori ii e teama sa repete, avand in spate experienta acelor ani cand fluxurile de calatori erau altele si pe Calea Vacaresti carau aer, motiv pentru care au fost scurtate la Piata Sudului, facand legatura de la metrou in cartier (bucla era la BIG, langa statie, la MB legatura cu metroul e hat, peste garla).
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Puss in Boots
Deci 73 Obregia, 74 Racovita, 76 Resita toate converg la Nitu Vasile la giratoriu si de acolo ca fratii spre Unirii, corect?
Deci 73 Obregia, 74 Racovita, 76 Resita toate converg la Nitu Vasile la giratoriu si de acolo ca fratii spre Unirii, corect?
- GPS
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Puss in Boots
Pacat ca nu sunt putin mai mari traseele respective daca tot vor duce la Unirii. Sunt putine statii pana ca tronsonul sa devina comun (daca ramanea capat la Sudului nu era o problema, dar asa..). Iar zona s-a dezvoltat, 73 ar putea merge pana mai departe pe bdul Metalurgiei (sunt in jur de 4 statii suplimentare daca se urmeaza linia lui 232) iar 74 pe Magurele-Luica si capat la Resita pe partea cealalta (de ex) daca nu dus spre Progresului si s-ar realiza astfel intrucatva legatura intre Giurgiului si zona Berceni, chiar daca nu cu Oltenitei cum era un proiect in studiul JICA, dar cu tramvaie. Nu invit la discutie, ca e evident ca n-avem trolee pentru asa ceva si lucrarile de largire la strazile respective nici n-au inceput. E mai mult o reflectie. Si asa sunt probleme de mediu destule, n-ar strica sa se investeasca in transportul electric (de ochii lumii, ai Europei etc).
Pacat ca nu sunt putin mai mari traseele respective daca tot vor duce la Unirii. Sunt putine statii pana ca tronsonul sa devina comun (daca ramanea capat la Sudului nu era o problema, dar asa..). Iar zona s-a dezvoltat, 73 ar putea merge pana mai departe pe bdul Metalurgiei (sunt in jur de 4 statii suplimentare daca se urmeaza linia lui 232) iar 74 pe Magurele-Luica si capat la Resita pe partea cealalta (de ex) daca nu dus spre Progresului si s-ar realiza astfel intrucatva legatura intre Giurgiului si zona Berceni, chiar daca nu cu Oltenitei cum era un proiect in studiul JICA, dar cu tramvaie. Nu invit la discutie, ca e evident ca n-avem trolee pentru asa ceva si lucrarile de largire la strazile respective nici n-au inceput. E mai mult o reflectie. Si asa sunt probleme de mediu destule, n-ar strica sa se investeasca in transportul electric (de ochii lumii, ai Europei etc).
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Victor92
De maine ...
De maine ...
image.jpeg (1.45 MB; downloaded 4327 times)
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Puss in Boots
Eu credeam ca circula de azi, am vazut si eu un 73 cu Unirii. Deci nu merge de azi acolo?
Eu credeam ca circula de azi, am vazut si eu un 73 cu Unirii. Deci nu merge de azi acolo?
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Victor92
Nu. De maine. 5128 e cel in cauza pe care l-ai vazut. I-au facut update firmei mai devreme.
In Depoul Berceni, unele troleibuzele au firma pregatita cu 76.
La aceasta ora, #5239 efectueaza probe intre Berceni si Unirii.
Nu. De maine. 5128 e cel in cauza pe care l-ai vazut. I-au facut update firmei mai devreme.
In Depoul Berceni, unele troleibuzele au firma pregatita cu 76.
La aceasta ora, #5239 efectueaza probe intre Berceni si Unirii.
- GPS
-
Posted:
-
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
WAYNEN
Deci,de maine linia 73 dubleaza aproape in totalitate linia 313.Nu se poate modifica traseul liniei de autobuz 313 prin Calea Vacaresti - Timpuri noi - Bulevardul Mircea Voda - Bulevardul Corneliu Coposu pana la Piata Unirii cu intoarcere prin Bulevardul Unirii - Bulevardul Mircea Voda.
Prin acesta modificare se elimina faptul ca doua linii RATB se supraprun pe 95% din traseu si in plus se introduce transport pe Bulevardul Mircea Voda,tronsonul dintre Timpuri noi si Bulevardul Unirii,care in prezent nu este deservit de nicio linie RATB.
Acum doi ani am propus pe topicul de propuneri de noi trasee,prelungirea liniilor de troleibuz pana la Piata Sfanta Vineri cu traseul identic cu cel al autobuzelor 116 si 313 si dezvoltarea retelei de troleibuz din cartierul Berceni.Daca s-ar realiza acest lucru,atunci s-ar crea legaturi intre liniile de troleibuz din Berceni si liniile de autobuz 104,116,123,124,385.
Link cu mesajul respectiv: viewtopic.php?f=228&t=372&start=322
Deci,de maine linia 73 dubleaza aproape in totalitate linia 313.Nu se poate modifica traseul liniei de autobuz 313 prin Calea Vacaresti - Timpuri noi - Bulevardul Mircea Voda - Bulevardul Corneliu Coposu pana la Piata Unirii cu intoarcere prin Bulevardul Unirii - Bulevardul Mircea Voda.
Prin acesta modificare se elimina faptul ca doua linii RATB se supraprun pe 95% din traseu si in plus se introduce transport pe Bulevardul Mircea Voda,tronsonul dintre Timpuri noi si Bulevardul Unirii,care in prezent nu este deservit de nicio linie RATB.
Acum doi ani am propus pe topicul de propuneri de noi trasee,prelungirea liniilor de troleibuz pana la Piata Sfanta Vineri cu traseul identic cu cel al autobuzelor 116 si 313 si dezvoltarea retelei de troleibuz din cartierul Berceni.Daca s-ar realiza acest lucru,atunci s-ar crea legaturi intre liniile de troleibuz din Berceni si liniile de autobuz 104,116,123,124,385.
Link cu mesajul respectiv: viewtopic.php?f=228&t=372&start=322
- drbm
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
drbm
Ratb era demult pe marginea prăpastiei. De când s-au reluat traseele blocate de lucrări, a făcut un mare pas înainte .
Vezi liniile 19, 23 și 27, desființarea de necesitate a liniei 5, intervalele de succedare rezultate în 74, 76 și 73.
Cu milioanele risipite pe statui și donații bisericești se aducea la standard parcul existent și mai și rămâneau bani.
Este vorba DOAR despre (Fi)rea voință.
Până când?!
Ratb era demult pe marginea prăpastiei. De când s-au reluat traseele blocate de lucrări, a făcut un mare pas înainte .
Vezi liniile 19, 23 și 27, desființarea de necesitate a liniei 5, intervalele de succedare rezultate în 74, 76 și 73.
Cu milioanele risipite pe statui și donații bisericești se aducea la standard parcul existent și mai și rămâneau bani.
Este vorba DOAR despre (Fi)rea voință.
Până când?!
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Puss in Boots
RATB are propriul stil de prapastie Nu pica in ea oricati pasi inainte ar face de pe margine.
RATB are propriul stil de prapastie Nu pica in ea oricati pasi inainte ar face de pe margine.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Daddy
In afara de numarul de ture care e foarte mic pentru weekend, cred ca regia a estimat putin gresit durata curselor, la capat de linie pentru 73 si 74 s-a stationat duminica aproximativ 25 de minute, mai mult chiar decat soferii de pe 313 care au o linie mai grea si mai lunga. Dupa parerea mea cam mult, deseori aveam doua troleibuze la capat si trei pe traseu. Cu un tur in plus si cu o durata putin scazuta pe hartie a curselor, intervalele se pot imbunatati cu cateva minute.
Da, varianta aia era ideala in conditiile in care nu puteau intoarce la BIG. Legatura cu 133, parc, Palatul Copiilor. PS4 tocmai ce a schimbat bordurile din scuarul ala dar nu cred ca ar fi suparata sa le schimbe iar. Cu petitii, multa implicare, cred ca se poate realiza. Oricum, lucrurile nu cred ca vor ramane asa.
In afara de numarul de ture care e foarte mic pentru weekend, cred ca regia a estimat putin gresit durata curselor, la capat de linie pentru 73 si 74 s-a stationat duminica aproximativ 25 de minute, mai mult chiar decat soferii de pe 313 care au o linie mai grea si mai lunga. Dupa parerea mea cam mult, deseori aveam doua troleibuze la capat si trei pe traseu. Cu un tur in plus si cu o durata putin scazuta pe hartie a curselor, intervalele se pot imbunatati cu cateva minute.
Trole wrote:
Dar să vedem o variantă de întoarcere pentru unele linii de troleibuze la Bd. Tineretului. Situație care a mai fost deja propusă.
Necesar: câțiva stâlpi, câteva console, traversee, două macaze, vreo 250 m de rețea nouă, bare de curbă, cleme, un retuș al părții carosabile și bordurii pentru ușurarea virajului...
Da, varianta aia era ideala in conditiile in care nu puteau intoarce la BIG. Legatura cu 133, parc, Palatul Copiilor. PS4 tocmai ce a schimbat bordurile din scuarul ala dar nu cred ca ar fi suparata sa le schimbe iar. Cu petitii, multa implicare, cred ca se poate realiza. Oricum, lucrurile nu cred ca vor ramane asa.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Tom
Astăzi în jurul orei 9 am văzut din autobuz în total cam 15-20 de troleibuze între Piața Unirii și pasajul Mihai Bravu (troleibuzele erau pe sensul invers). Aproape fiecare al doilea troleibuz era 76.
Astăzi în jurul orei 9 am văzut din autobuz în total cam 15-20 de troleibuze între Piața Unirii și pasajul Mihai Bravu (troleibuzele erau pe sensul invers). Aproape fiecare al doilea troleibuz era 76.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination