Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Bulevardul Aerogării - Bulevardul Barbu Văcărescu (Linia 5)

850 posts, 261504 views
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 61
 
 

📖 Pagination options
Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia ByOnu

Pentru ca ONG-ul a primit sesizări cu privire la peroanele noi neaccesibilizate si am fost rugati sa intervenim, reamintesc ca am trimis in martie 2019, chiar cand au inceput lucrarile de modernizare. Au fost sesizate si institutiile de profil, printre care Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati. Toate, dar toate institutiile au redirectionat sesizarea chiar la STB S.A., care a raspuns dupa cum vedeti in scan-ul atasat.

*Nota: mesajul, usor adaptat, a fost ulterior trimis si Primariei Sector 4, deoarece au construit peroane noi fara rampe la Sincai (cel putin).

Pe scurt, nimanui nu-i pasa. Avem autobuze noi cu podea coborata care opresc in alveole la 5m de trotuar, ce mai conteaza. Las astea aici, pentru posteritate. Eu am incercat... Raspunsul a venit abia in August, 3 luni mai tarziu.

In prezent, STB S.A. deruleaza in regie proprie lucrari de modernizare a peroanelor statiilor de tramvai 5 de pe Str. Barbu Vacarescu si Str. Alexandru Serbanescu. Desi modernizarea consta in inlocuirea totala a peroanelor (borduri si asfalt), cele noi nu sunt prevazute cu rampe inclinate in zonele trecerilor de pietoni prin care se realizeaza accesul pe peroane. Punctele de acces dintre trecerile de pietoni si peron se afla la o diferenta de inaltime de 20-25 cm, mult peste prevederile normativului 051 care prevede un maximum de 2 cm inaltime.

  Un exemplu pozitiv este cel de la peronul statiei Muzeul Aviatiei (Str. Barbu Vacarescu, linia 5), modernizat acum cativa ani. Acesta este prevazut cu rampe inclinate pentru a facilita accesul tuturor categoriilor de calatori.

  Lipsa rampelor impiedica accesul la serviciul de transport transport public pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii aflate in scaun rulant, precum si ingreuneaza accesul carucioarelor pentru copii. Avand in vedere faptul ca peroanele sunt reconstruite integral, de ce sa nu se tina cont si de acest aspect?

  Noile peroane construite de STB S.A. incalca Normativul 051, normativ cu titlu de lege care reglementeaza spatiile urbane si care prevede clar o inaltime de maximum 2cm in zonele de acces pe peroanele mijloacelor de transport in comun.

  Cel mai elocvent exemplu este cel de la statia Stefan cel Mare (linia 5, sensul spre Piata Sf. Gheorghe -- vedeti foto atasata), construit nu doar la cativa metri fata de trecerea de pietoni propriu-zisa, dar si flancata in punctul de urcare de indicatoare rutiere care blocheaza pana si accesul persoanelor fara deficiente locomotorii.

  In concluzie, va rog sa prevedeti rampe inclinate de acces pe noile peroane aflate in curs de modernizare pe linia tramvaiului 5, precum si sa le remediati pe cele finalizate deja in mod eronat.
raspuns peroane 5.jpg (116.27 KB; downloaded 4075 times)
peron neconform 2.jpg (878.72 KB; downloaded 4084 times)
peron neconform 1.jpg (801.73 KB; downloaded 4079 times)

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia Albert

Ce răspuns. :headbash: Ei nu executa lucrări de modernizare, ci doar de reparație, drept urmare nu prea ii intereseaza. Totusi, rampele ar fi fost inutile dacă pe acolo nu vor circula tramvaie PPC.

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia andreiiul

Raspunsul este specific STB si in principiu al PMB cand sunt luati la rost ca nu respecta normative.
Cel putin in cazul statiei mentionate in sesizare sunt curios cum ar intrepreta BPR un eventual pieton accidentat de auto sau tramvai. Cine e de vina? Pietonul ca a ajuns la refugiu prin partea carosabila sau linia de tramvai sau conducatorul ca nu a asteptat ca pietonul sa termine traversarea si sa ajunga pe refugiu.

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia Parazitu

S-a mai intaplat ceva nou sau o să murim cu 605 pe capul nostru  :evil:  :?:

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia PTMZ

Din moment ce 605 primește hibride, mai rămânem cam 4-5 ani pe puțin cu el.

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia ByOnu

Fără modernizarea liniei, personal nici nu văd motivul să revină. :cry:

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia TibiV

Mai bine, in loc de tramvaie, bagam troleibuze cu autonomie...

Sau drone aeriene electrice, ca oricum destinatia este Aeroportul Baneasa...


:x

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia Puss in Boots

Cum ar fi :-) 605 cu indicativ troleu.

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia PTMZ

82. Și-așa trec 182 și 282 pe Barbu Văcărescu, hai să avem familie (aproape) completă. :)

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia bercenicity

TibiV wrote:
Mai bine, in loc de tramvaie, bagam troleibuze cu autonomie...
:x[/quote:15ngv6ic]
Pentru troleibuze cu autonomie trebuie o parte importanta a traseului  (60+%) sa fie sub fire. Sau stationare mai mare la capete pentru incarcare. 605 nu se incadreaza

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia TibiV

Dar dronele aeriene pot zbura pe deasupra firelor?...
:lol:

Postarea aia era un fel de "mishto", de aia era italic...

Sincer, troleibuzele cu autonomie NU mi se par o solutie practica si eficienta, mai ales prin prisma manevrelor de conectare/deconectare la/de la retea.
Par utile in cazul distantelor lungi.
De genul de la Piata Unirii la Obregia merge "pe fire", de la Obregia merge "autonom" pana in comuna Berceni si inapoi. Dar nu cred ca au autonomie atat de mare. Bine, ar fi varianta ca si comuna Berceni sa isi faca propria retea de trolee, atunci pot reincarca bateriile la capatul de linie din Berceni.
Distantele lungi ar fi singura motivatie pentru struto-camila "troleibuz cu autonomie" (cred ca avem pe forum un video cu asa ceva undeva in Polonia - dar acolo se mergea multi kilometri pe un DJ in mijlocul campului, intre doua localitati, iar frecventa era - evident- destul de redusa).

Sa folosesti asa ceva pe mai putin de 2 kilometri (exemplu: Unirii-Romana) mi se pare o prostie.
Pentru un tronson care, inevitabil, va avea o frecventa ridicata, costurile de instalare a "liniei de contact clasice" mi se par mult mai mici decat cele generate de pierderea de timp "coboara troleele, ridica troleele"...

Parere personala...  ;)

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia 1689

In conditiile in care o sectiune importanta din traseul liniei 5 a fost deja reabilitata, o decizie de a abandona definitiv acest proiect si de a-l inlocui cu (de exemplu) troleibuze mi s-ar parea cel putin iresponsabila.

Nu inteleg ce mai blocheaza finalizarea capatului de la aeroportul Baneasa. Pina se va lua o decizie de prelungire (daca si cind !), se poate finaliza bucla de intoarcere in o luna de munca sustinuta si reluata circulatia.
Reabilitarea sectiunii dintre Stefan Cel Mare si pod s-ar putea face si pe segmente daca se doreste, cu circulatie pe un fir - desi, iarasi, cu putina mobilizare in citeva luni ar fi gata.

Noi stam, insa, incremeniti in planuri grandioase si nu mai facem nimic.

Anul asta n-a mai fost nici Festivalul Papdiei, nici Sarbatoarea Slapilor, nici Zilele Chiftelei, nici ... nici..., asa ca ar trebui sa existe un surplus la buget din care s-ar fi putut finanta reabilitarea. Traficul in zona este inca mult sub valorile din alti ani datorita restrictiilor inca in vigoare la firmele din zona, ce context mai prielnic puteam astepta ?!

 


Re: Bulevardul Aerogarii - Bulevardul Barbu Vacarescu (Linia andrei11

Reabilitarea NU se poate face numai pe un fir. Se face pe ambele deodată.

 



Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 61
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2311 forum members have written 423297 posts in 5270 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use