Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere
814 posts, 188008 views
📖 Pagination options
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
cornel001
Stiu ca nu doar politia e de vina, ziceam ca pestele de la cap se impute.
Stiu ca nu doar politia e de vina, ziceam ca pestele de la cap se impute.
- Sava_6115-6315
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Sava_6115-6315
Orasul asta are foarte multe lipsuri, dar, din pacate, doctorul prescrie retete cu pasaje supra si subterane. De ce nu se demareaza un program amplu de constructie de parcari sub/supraterane?? Am un exemplu clar de haos creat cu buna stiinta: zona Victoriei-Buzesti-Titulescu-Ion Mihalache este plina de cladiri de birouri care sufoca traficul rutier, pietonal, ciclist. Nici una din cladirile astea nu are parcari proprii suficiente. Sunt cladiri cu sute de angajati care vin fiecare cu masina la sericiu, cu clienti care vin tot cu masina, iar parcarile din zona nu sunt suficiente. Pana si locurile cu taxa ale locatarilor sunt ocupate cu nesimtire de dimineata pana seara tarziu. Pe langa asta, se parcheaza pe trotuare, se parcheaza pe pistele de biciclisti, se parcheaza pe avarii pe benzile 1 sau 2 dupa caz. Se mai blocheaza adhoc cate un tramvai. Semnele de oprirea interzisa sunt bune de aruncat la fier vechi.... Si de aici rezulta gatuiri, ambuteaje, injuraturi, bezmetici care depasesc coloanele pe linia de tramvai sau pe contrasens, bizoni care gonesc pe interzis si-ti fac flash-uri sa te dai din calea lor.....
Pana la urma degeaba face politia campanii din an in pasti iar , in rest totul e un haos. Macelaru' ar trebui sa vina cu proiecte mai indraznete de fluidizare a traficului de imbunatatire a transportului de suprafata, toate coroborate cu o politie prezenta activ in trafic, nu la miloaga, la ciupit in putinele zone mai libere....
Tineti minte ca au existat camere de filmat fixe in localitati care aveau si rol de radar. Apareau ca ciupercile dupa ploaie. Soferii chiar se mai linistisera in acea perioada... Dar pe principiul : unde-i lege, ii tocmeala! - au fost declarate ilegale... La noi, daca ai tupeu contesti si un radar si castigi in instanta ca nu are verificare metrologica sau alte traznai....
Orasul asta are foarte multe lipsuri, dar, din pacate, doctorul prescrie retete cu pasaje supra si subterane. De ce nu se demareaza un program amplu de constructie de parcari sub/supraterane?? Am un exemplu clar de haos creat cu buna stiinta: zona Victoriei-Buzesti-Titulescu-Ion Mihalache este plina de cladiri de birouri care sufoca traficul rutier, pietonal, ciclist. Nici una din cladirile astea nu are parcari proprii suficiente. Sunt cladiri cu sute de angajati care vin fiecare cu masina la sericiu, cu clienti care vin tot cu masina, iar parcarile din zona nu sunt suficiente. Pana si locurile cu taxa ale locatarilor sunt ocupate cu nesimtire de dimineata pana seara tarziu. Pe langa asta, se parcheaza pe trotuare, se parcheaza pe pistele de biciclisti, se parcheaza pe avarii pe benzile 1 sau 2 dupa caz. Se mai blocheaza adhoc cate un tramvai. Semnele de oprirea interzisa sunt bune de aruncat la fier vechi.... Si de aici rezulta gatuiri, ambuteaje, injuraturi, bezmetici care depasesc coloanele pe linia de tramvai sau pe contrasens, bizoni care gonesc pe interzis si-ti fac flash-uri sa te dai din calea lor.....
Pana la urma degeaba face politia campanii din an in pasti iar , in rest totul e un haos. Macelaru' ar trebui sa vina cu proiecte mai indraznete de fluidizare a traficului de imbunatatire a transportului de suprafata, toate coroborate cu o politie prezenta activ in trafic, nu la miloaga, la ciupit in putinele zone mai libere....
Tineti minte ca au existat camere de filmat fixe in localitati care aveau si rol de radar. Apareau ca ciupercile dupa ploaie. Soferii chiar se mai linistisera in acea perioada... Dar pe principiul : unde-i lege, ii tocmeala! - au fost declarate ilegale... La noi, daca ai tupeu contesti si un radar si castigi in instanta ca nu are verificare metrologica sau alte traznai....
- florin
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
florin
Adică e degeaba. Articolul complet
Bucureștiul are un Sistem de Management al Traficului ultraperformant. DE CE NU FUNCȚIONEAZĂ
Problemele din traficul bucureștean ar putea fi rezolvate printr-o simplă apăsare a unor butoane. Capitala dispune de un sistem de management al traficului ultraperformant, cu senzori și tehnologii care permit intervenția live asupra traficului în orice moment, inclusiv prioritizarea transportului public. Primăria Capitalei nu prea știe însă cum să îl folosească. Astfel, doar 60% dintre intersecțiile semaforizate au fost incluse in sistem și doar 300 de vehicule RATB au fost dotate cu senzori pentru prioritizarea lor în trafic. Primăria Capitalei nu are nici personal calificat pentru administrarea acestui sistem, așa că Centrul de Control este găzduit de o firmă privată, UTI. Însă nici această firmă nu are angajați pregătiți pentru utilizarea sistemului la potențialul real, așa că, în acest moment, Centrul de Control se ocupă doar cu monitorizarea traficului. Între timp, a expirat și contractul de întreținere a sistemului, iar Primăria Capitalei nu l-a reînnoit.
SMTB permite controlarea traficului bucureștean din Centrul de Control, și corectarea live a problemelor, în funcție de situația din teren, la un anumit moment. Inclusiv autobuzele RATB sunt dotate cu emițători ce permit prioritizarea lor în intersecții. În realitate însă, aceste măsuri nu sunt aplicate, pentru că activitatea curentă a Centrului de Control este în principal de a monitoriza evenimentele. "În prezent, nu există intervenție live în program. Totuși, sistemul are capacitatea necesară pentru ca aceasta să fie implementată", se precizează în raportul preliminar al PMUD.
De asemenea, doar 300 de mijloace de transport în comun sunt echipate cu tehnologia necesară pentru a solicita prioritate, dar deoarece acestea nu sunt alocate pe aceleași rute, nu există posibilitatea oferirii de benzi de prioritate pentru autobuzele aflate în întârziere.
Adică e degeaba. Articolul complet
- Serban
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Serban
Bataie de joc...nici macar nu se intretine ce s-a facut inainte.
Bataie de joc...nici macar nu se intretine ce s-a facut inainte.
- clt
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
clt
Am fost recent in Turcia, in zona in care m-am plimbat aveau 2 benzi/sens despartite de spatiu verde, apoi la fiecare intersectie cate un sens giratoriu semaforizat. Circulatia era deosebita, nu am vazut blocaje. Intr-un oras tramvaiele erau un fel de metrou la suprafata, intrarea in statii se facea ca la metroul nostru subteran.
Am fost recent in Turcia, in zona in care m-am plimbat aveau 2 benzi/sens despartite de spatiu verde, apoi la fiecare intersectie cate un sens giratoriu semaforizat. Circulatia era deosebita, nu am vazut blocaje. Intr-un oras tramvaiele erau un fel de metrou la suprafata, intrarea in statii se facea ca la metroul nostru subteran.
- someone
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
someone
Nu intelegeam de ce in ultimul timp traficul e de groaza in oras. Mi se parea ciudat ca si la orele pranzului e f aglomerat, iar azi am aflat raspunsul: SMT nu functioneaza. De ce? Din cauza unui cablu rupt, pe care nu are cine sa il repare, pt ca nu exista contract de intretinere. Mare ti-e gradina! Nu se gasea unu' din primarie care oricum freaca menta sa mearga cu niste banda de izolier si sa panseze firele. Sau cei care au rupt cablul sa fie obligati sa repare ce au stricat. Sictireala si nepasare totala in primarie! Nu e unu' mai rasarit pe acolo. Toti o apa si-un pamant!
Nu intelegeam de ce in ultimul timp traficul e de groaza in oras. Mi se parea ciudat ca si la orele pranzului e f aglomerat, iar azi am aflat raspunsul: SMT nu functioneaza. De ce? Din cauza unui cablu rupt, pe care nu are cine sa il repare, pt ca nu exista contract de intretinere. Mare ti-e gradina! Nu se gasea unu' din primarie care oricum freaca menta sa mearga cu niste banda de izolier si sa panseze firele. Sau cei care au rupt cablul sa fie obligati sa repare ce au stricat. Sictireala si nepasare totala in primarie! Nu e unu' mai rasarit pe acolo. Toti o apa si-un pamant!
- Nightwolf
-
Posted:
-
- George
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
George
Stirile astea explica oarecum de ce in ultima vreme se circula execrabil, mult mai rau decat inainte de vara, de exemplu. Azi coada pe Timisoara cum n-am mai prins de mult, la intoarcere dupa 17 am avut proasta inspiratie sa o iau pe 1 Mai (fosta Compozitorilor), unde era coada de 2 km pana la Tricodava (!)...trafic blocat total, n-am mai vazut in viata mea asa ceva!
Am sunat la 112, stiau deja...la Tricodava semaforul era cazut dar intre timp venise un politist de la rutiera care dirija manual traficul.
Inteleg ca Oprescu e in puscarie si multi altii stau cu valiza la usa, dar trebuie facut ceva si pentru cetatenii acestui oras!
Stirile astea explica oarecum de ce in ultima vreme se circula execrabil, mult mai rau decat inainte de vara, de exemplu. Azi coada pe Timisoara cum n-am mai prins de mult, la intoarcere dupa 17 am avut proasta inspiratie sa o iau pe 1 Mai (fosta Compozitorilor), unde era coada de 2 km pana la Tricodava (!)...trafic blocat total, n-am mai vazut in viata mea asa ceva!
Am sunat la 112, stiau deja...la Tricodava semaforul era cazut dar intre timp venise un politist de la rutiera care dirija manual traficul.
Inteleg ca Oprescu e in puscarie si multi altii stau cu valiza la usa, dar trebuie facut ceva si pentru cetatenii acestui oras!
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
133 313
Managementul traficului, managementul ratb-ului, managementul metroului... Trenuri noi moarte coapte prin depouri, tramvaie noi moarte coapte prin depouri, tatre solo... astea nu erau prin primavara. Troleibuze care circula in trenulet de 4 bucati... Vine iarna pe bicla nu mai merge. La automobil. Linii fantona cu cate doua autobuze, ambele la 4-5 statii distanta intra ele, pe acelasi sens...
Dar ma rog, deviez deja.
Managementul traficului, managementul ratb-ului, managementul metroului... Trenuri noi moarte coapte prin depouri, tramvaie noi moarte coapte prin depouri, tatre solo... astea nu erau prin primavara. Troleibuze care circula in trenulet de 4 bucati... Vine iarna pe bicla nu mai merge. La automobil. Linii fantona cu cate doua autobuze, ambele la 4-5 statii distanta intra ele, pe acelasi sens...
Dar ma rog, deviez deja.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
Nightwolf
Eu sunt extrem de curios de o treaba -- UNDE E URGENTA in situatia de mai sus?? De ce incarcam 112ul de apeluri inutile cand avem linii dedicate pt chestiile astea? Cateodata chestiile astea ma fac sa fiu nerabdator sa apara modificarea legii...
George wrote:
Am sunat la 112, stiau deja...la Tricodava semaforul era cazut dar intre timp venise un politist de la rutiera care dirija manual traficul.
Eu sunt extrem de curios de o treaba -- UNDE E URGENTA in situatia de mai sus?? De ce incarcam 112ul de apeluri inutile cand avem linii dedicate pt chestiile astea? Cateodata chestiile astea ma fac sa fiu nerabdator sa apara modificarea legii...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
aztec
Teoretic ai dreptate..exista numar dedicat.
Si nu e o urgenta, bucuresteanul moare lent..in fiecare zi cate putin...cate 5 minute la un semafor...cate 20 pe un bulevard..Il ajuta primaria, guvernul, diverse ministere...
Si pierderile tot el le plateste..din buzunar , pt benzina arsa degeaba, pt. noxele inhalate..pt intarzieri ...ca banii aia pt sistem au fost cheltuiti ...acum trebuie alta licitatie.
Nu ma iau de tine..te inteleg, dar reprezinti un sistem incapabil sa fie in slujba cetateanului, prin incapabilitatea sefilor de a gestiona situatia, atat financiar cat si umman.
Ce ar zice ministrul tau daca, intro zi...nu ar mai conduce audiul ala cu antemergator si politisti in toate intersectile de pe traseu plus motociclistii de rigoare..
Sa i se raspunda ca nu sunt oameni disponibili ca trebuie sa descongestioneze orasul si pentru muritorii de rand, ca trebuie sa le asigure si lor siguranta in trafic...
L-ar da afara pe sef sau ar face tot posibilul sa angajeze mai multi politisti la rutiera si ar mai scoate efective de la "oficiala"..
Te inteleg, cred ca ai si tu si alte nemultumiri pe care mai ales nu le poti face publice, ai schimba multe si ai aplica legea...dar cu cine(ma refer la decizionali-conducere)... cand ei nu au viziune
Teoretic ai dreptate..exista numar dedicat.
Si nu e o urgenta, bucuresteanul moare lent..in fiecare zi cate putin...cate 5 minute la un semafor...cate 20 pe un bulevard..Il ajuta primaria, guvernul, diverse ministere...
Si pierderile tot el le plateste..din buzunar , pt benzina arsa degeaba, pt. noxele inhalate..pt intarzieri ...ca banii aia pt sistem au fost cheltuiti ...acum trebuie alta licitatie.
Nu ma iau de tine..te inteleg, dar reprezinti un sistem incapabil sa fie in slujba cetateanului, prin incapabilitatea sefilor de a gestiona situatia, atat financiar cat si umman.
Ce ar zice ministrul tau daca, intro zi...nu ar mai conduce audiul ala cu antemergator si politisti in toate intersectile de pe traseu plus motociclistii de rigoare..
Sa i se raspunda ca nu sunt oameni disponibili ca trebuie sa descongestioneze orasul si pentru muritorii de rand, ca trebuie sa le asigure si lor siguranta in trafic...
L-ar da afara pe sef sau ar face tot posibilul sa angajeze mai multi politisti la rutiera si ar mai scoate efective de la "oficiala"..
Te inteleg, cred ca ai si tu si alte nemultumiri pe care mai ales nu le poti face publice, ai schimba multe si ai aplica legea...dar cu cine(ma refer la decizionali-conducere)... cand ei nu au viziune
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Sistemul de Management al Traficului
133 313
Repet si io... poate totusi se aprinde beculetul. Santiere interminabile in mari intersectii si pe mari artere (cu ingustari, devieri, cratere)... semafoare defecte, managementul traficului defect, ratb praf, metrou aproximativ spre praf... astea cumulate si simultane suna un clopotel?
Variantele de raspuns sunt 2 (+1 bonus).
1. Nu sunt bani de nici o culoare, pentru NIMIC!
2. Totul este intentionat ca sa nu se vada cat de putini mai suntem (dupa "criza") prin orasul asta (adica sa se vada exilul) sau intentionat ca nu se vrea, de-ai
3. Amebele de mai sus.
Nici nu stiu care varianta este mai grava. Musamalizarea inutila care nu are putere de reversare a situatiei ba din contra o inrautateste prin cresterea frustrarii din trafic si degradarea situatiei generale si a siguratei traficului SAU lipsa cronica a banilor, fara solutii nedubioase de obtinere, pe termen scurt.
Nici nu stiti cat imi doresc un poll pe tema asta.
P.S. In intersectii, cand nu functioneaza semafoarele functioneaza indicatoarele. Codul rutier e clar, cat se poate de clar. Deci termenul de "urgenta" este usor... fortat. Iar 112 nu poate livra decat politie/jandarmerie/pompieri/salvare/armata/servicii. Nu... reparatii semafoare.
Intarziatul la munca/gradinita/scoala/acasa nu este o urgenta de 112. Este o chestiune de perfecta intelegere intre oameni, daca intarzierea este motivata de factori independenti de vointa proprie, cum sunt semafoarele. Daca exista anturaj care face din ea un capat de lume (astfel incat intarzierea sa ajunga sa fie perceputa drept urgenta)... sunteti in anturajul gresit.
Repet si io... poate totusi se aprinde beculetul. Santiere interminabile in mari intersectii si pe mari artere (cu ingustari, devieri, cratere)... semafoare defecte, managementul traficului defect, ratb praf, metrou aproximativ spre praf... astea cumulate si simultane suna un clopotel?
Variantele de raspuns sunt 2 (+1 bonus).
1. Nu sunt bani de nici o culoare, pentru NIMIC!
2. Totul este intentionat ca sa nu se vada cat de putini mai suntem (dupa "criza") prin orasul asta (adica sa se vada exilul) sau intentionat ca nu se vrea, de-ai
3. Amebele de mai sus.
Nici nu stiu care varianta este mai grava. Musamalizarea inutila care nu are putere de reversare a situatiei ba din contra o inrautateste prin cresterea frustrarii din trafic si degradarea situatiei generale si a siguratei traficului SAU lipsa cronica a banilor, fara solutii nedubioase de obtinere, pe termen scurt.
Nici nu stiti cat imi doresc un poll pe tema asta.
P.S. In intersectii, cand nu functioneaza semafoarele functioneaza indicatoarele. Codul rutier e clar, cat se poate de clar. Deci termenul de "urgenta" este usor... fortat. Iar 112 nu poate livra decat politie/jandarmerie/pompieri/salvare/armata/servicii. Nu... reparatii semafoare.
Intarziatul la munca/gradinita/scoala/acasa nu este o urgenta de 112. Este o chestiune de perfecta intelegere intre oameni, daca intarzierea este motivata de factori independenti de vointa proprie, cum sunt semafoarele. Daca exista anturaj care face din ea un capat de lume (astfel incat intarzierea sa ajunga sa fie perceputa drept urgenta)... sunteti in anturajul gresit.
- andrei11
-
Posted:
-
- Serban
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination