Topic: Pasaj Eroii Revoluției (2007 - 2024)
628 posts, 196342 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
orex
Primăria sectorului 4 reia lucrările pentru construirea pasajului pietonal subteran de la Piața Eroii Revoluției, pasaj pe care PMB l-a început în urmă cu 15 ani / Cum se va circula în zona șantierului
Primăria sectorului 4 reia lucrările pentru construirea pasajului pietonal subteran de la Piața Eroii Revoluției, pasaj pe care PMB l-a început în urmă cu 15 ani / Cum se va circula în zona șantierului
Se reiau lucrările pentru construirea pasajului pietonal subteran din intersecția Piața Eroii Revoluției în sectorul 4 al Capitalei, un pasaj pietonal pe care Primăria Generală l-a început în urmă cu mai bine de 15 ani, șantier abandonat după puțin timp de la primele lucrări.
Primăria Sectorului 4 a anunțat că a preluat investiția PMB și va realiza pasajul pietonal care, pe lângă fluidizarea circulației, va asigura pietonilor legătura cu stațiile STB de tramvai și autobuz, respectiv cu stația de metrou Eroii Revoluției de pe M2.
Practic, pasajul pietonal cu o lungime de 40 de metri va elimina trecerile de pietoni de la suprafață, scutind pietonii de parcurgerea unei distanțe destul de mari, chiar de câteva sute de metri pentru a ajunge în stații.
Intersecția de la Eroii Revoluției care preia traficul de la intrările în București dinspre DN 4 Popești-Leordeni-Oltenița și DN 5 Jilava-Giurgiu este una dintre cele mai aglomerate din Capitală, nod intermodal de transport fiind asigurate legături între transportul în subteran cu metroul și cel de suprafață, iar investiția va reduce riscul de accidente în care sunt implicați pietonii, va crește fluența circulației și va reduce poluarea. Configurația pasajului pietonal este cu trei căi de acces și elevatoare, explică Primăria Sectorului 4.
„Început în urmă cu foarte mulți ani și ulterior pus în conservare până anul trecut, când a intrat în administrarea Sectorului 4 al Municipiului București, Pasajul Pietonal Eroii Revoluției va deveni cel mai modern nod intermodal, la standarde occidentale, ce va putea promova mobilitatea și accesibilitatea cetățenilor. În prezent, călătorii trebuie să parcurgă sute de metri pentru a ajunge în stațiile de tramvai sau autobuz, precum și la stația de metrou, iar traficul intens face ca această intersecție să fie extrem de greu de traversat. Ca urmare a lucrărilor pe care Sectorul 4 al Municipiului București le va demara și având în vedere că Piața Eroii Revoluției este un punct intermodal de transport, pasajul pietonal va face corespondență atât cu stația de metrou, cât și cu celelalte stații STB. Acesta va avea o lungime de 40 de metri, o lățime de 4,5 metri, trei căi de acces, trei escalatoare și trei lifturi pentru persoanele cu dizabilități. Astfel, odată cu finalizarea acestui proiect extrem de important pentru locuitorii Bucureștiului, zonă va fi total reconfigurată”, a transmis Primăria Sectorului 4
Primăria Capitalei a început lucrările pentru pasajul pietonal Eroii Revoluției în 2006, un contract semnat în mandatul lui Adriean Videanu cu asocierea Iridex-Sompet, pentru 11 milioane de lei, ulterior costul a fost majorat la 18 milioane de lei. În 2008, la conducerea PMB a venit Sorin Oprescu și proiectul a fost abandonat.
Restricții de circulație
„În perioada 03-26.04.2022, în vederea construirii unui pasaj pietonal subteran, vor fi instituite restricții de circulație pe trotuar și banda I de circulație în Piața Eroii Revoluției, sensul dinspre Șos Olteniței către Calea Șerban Vodă, iar ulterior datei de 26.04.2022 și până la data de 31.07.2022 se va restricționa traficul și pe banda II de circulație”, a anunțat Poliția Rutieră București.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
subway guru
Atata vreme cat raman semafoarele desfiintarea zebrelor e o prostie cat carul de mare…
Atata vreme cat raman semafoarele desfiintarea zebrelor e o prostie cat carul de mare…
- MikeT
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
MikeT
Exact, excelent punctat, Guru! Nu ai cum sa desfiintezi semafoarele, ca sunt atatea directii care se intersecteaza acolo. Deci masinile vor opri in continuare la semafor.
Lucrarea asta seamana cu ce a vrut sa faca la intersectia B-dul Gh. Sincai/Calea Serban Voda cu B-dul Tineretului/B-dul Dimitrie Cantemir, doar ca acolo voia sa faca pasaje supraterane pentru pietoni.
Exact, excelent punctat, Guru! Nu ai cum sa desfiintezi semafoarele, ca sunt atatea directii care se intersecteaza acolo. Deci masinile vor opri in continuare la semafor.
Lucrarea asta seamana cu ce a vrut sa faca la intersectia B-dul Gh. Sincai/Calea Serban Voda cu B-dul Tineretului/B-dul Dimitrie Cantemir, doar ca acolo voia sa faca pasaje supraterane pentru pietoni.
- shoppy
-
Posted:
-
- Bogdan MD
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
Bogdan MD
Pasajul de la Universitate nu este un exemplu comaparabil, forma intersectiei este complet diferita si pasajul are cu totul alt rol, fiind mult mai bine proiectat. La Eroii Revolutiei pasajul acela pietonal s-a dorit a fi o simpla legatura rapida intre tramvaiele care veneau din 4 directii diferite + metrou, profitand de forma aparte a intersectiei cu reteaua de tramvai comuna, foarte aproape de vestibulul statiei de metrou. Iesirile la suprafata in sine sunt doar un bonus, centrul intersectiei nu contine niciun obiectiv de interes pentru public, toate se afla pe strazile care converg in intersectie, strazi care sunt mult mai bine deservite de peroanele actuale, mai ales dupa ce acestea au fost repozitionate/modernizate, recent, pe niste bani publici.
Desfiintarea acestor statii si mai ales ale trecerilor de pietoni aferente sunt un non-sens, din motivele expuse mai sus cu semaforizarea si orarul (+grevele) metroului, dar si faptul ca obiective majore din zona, liceul Grigore Cerchez si centrul comercial nu pot fi atinse DECAT prin treceri de pietoni, pasajul nu aduce absolut niciun beneficiu pentru acestea.
NB: daca stati si va ganditi, daca chiar ii pasa cuiva de calatori prin PMB sau PS4, ar fi deschis pasajul acum 10 ani, asa neterminat cum era (dupa o zugraveala, bineinteles)! Iesirile din zona centrala sunt deja gata si daca nu ma insel s-a facut si strapungerea in vestibului statiei de metrou. Lipsesc doar cativa metri amarati spre cimitir, care puteau ramane lipsa si pe veci, functia de baza a statiei, aceea de transfer, ramanand neafectata.
Pasajul de la Universitate nu este un exemplu comaparabil, forma intersectiei este complet diferita si pasajul are cu totul alt rol, fiind mult mai bine proiectat. La Eroii Revolutiei pasajul acela pietonal s-a dorit a fi o simpla legatura rapida intre tramvaiele care veneau din 4 directii diferite + metrou, profitand de forma aparte a intersectiei cu reteaua de tramvai comuna, foarte aproape de vestibulul statiei de metrou. Iesirile la suprafata in sine sunt doar un bonus, centrul intersectiei nu contine niciun obiectiv de interes pentru public, toate se afla pe strazile care converg in intersectie, strazi care sunt mult mai bine deservite de peroanele actuale, mai ales dupa ce acestea au fost repozitionate/modernizate, recent, pe niste bani publici.
Desfiintarea acestor statii si mai ales ale trecerilor de pietoni aferente sunt un non-sens, din motivele expuse mai sus cu semaforizarea si orarul (+grevele) metroului, dar si faptul ca obiective majore din zona, liceul Grigore Cerchez si centrul comercial nu pot fi atinse DECAT prin treceri de pietoni, pasajul nu aduce absolut niciun beneficiu pentru acestea.
NB: daca stati si va ganditi, daca chiar ii pasa cuiva de calatori prin PMB sau PS4, ar fi deschis pasajul acum 10 ani, asa neterminat cum era (dupa o zugraveala, bineinteles)! Iesirile din zona centrala sunt deja gata si daca nu ma insel s-a facut si strapungerea in vestibului statiei de metrou. Lipsesc doar cativa metri amarati spre cimitir, care puteau ramane lipsa si pe veci, functia de baza a statiei, aceea de transfer, ramanand neafectata.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
zapacitu
Spre cimitir...puteau ramane ...pe veci.
Daca vestibulul metroului se inchide noaptea ca orice altul, atunci in mod clar O SA APARA treceri de pietoni, altmiteri nu ar avea lumea cum sa ajunga DE/LA statiile de tramvai. Personal sunt pentru mutarea fluxului de trafic pietonal de la suprafata intr-un pasaj, insa cu niste conditii de bun simt: accesibilitate (macar rulante!), spatiu suficient pentru pietoni (desi langa cimitire am remarcat ca in general nu conteaza cat spatiu ramane, vezi Piata Sudului) si disponibilitate cel putin egala cu programul RATB daca e doar acces RATB sau 24/7 daca e traversare pietonala a unui bulevard. La Crangasi mai avem treceri de pietoni? Intreb si eu... ca pana la urma exista pasaj
Spre cimitir...puteau ramane ...pe veci.
Daca vestibulul metroului se inchide noaptea ca orice altul, atunci in mod clar O SA APARA treceri de pietoni, altmiteri nu ar avea lumea cum sa ajunga DE/LA statiile de tramvai. Personal sunt pentru mutarea fluxului de trafic pietonal de la suprafata intr-un pasaj, insa cu niste conditii de bun simt: accesibilitate (macar rulante!), spatiu suficient pentru pietoni (desi langa cimitire am remarcat ca in general nu conteaza cat spatiu ramane, vezi Piata Sudului) si disponibilitate cel putin egala cu programul RATB daca e doar acces RATB sau 24/7 daca e traversare pietonala a unui bulevard. La Crangasi mai avem treceri de pietoni? Intreb si eu... ca pana la urma exista pasaj
- Costin
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
Costin
Discutia despre desfiintarea trecerilor de pietoni e inutila, deoarece semafoare vor exista oricum. Desi principial e o abordare gresita sa denivelam traseele pietonale, in cazul intersectiei de aici nici macar nu ar aduce vreun beneficiu traficului auto, deoarece semafoarele oricum vor ramane in configuratia actuala si cu timpii actuali.
Discutia despre desfiintarea trecerilor de pietoni e inutila, deoarece semafoare vor exista oricum. Desi principial e o abordare gresita sa denivelam traseele pietonale, in cazul intersectiei de aici nici macar nu ar aduce vreun beneficiu traficului auto, deoarece semafoarele oricum vor ramane in configuratia actuala si cu timpii actuali.
- andrei11
-
Posted:
-
- seb
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
seb
O parere strict personala, ca locuitor al zonei:
- vad utilitatea acestui pasaj strict ca transbordare metrou-tramvai - astept practic de vreo 15 ani lucrarea asta
- desigur in intervalul 5:00 - 23:30/00:00 va servi si ca traversare Bellu - Pieptanari, dar in afara acestui interval oricum nu cred ca exista trafic pietonal pe aceasta axa, deci nu cred ca ar fi neaparat o tragedie daca se inchide pasajul peste noapte (da, stiu, s-ar putea gasi o solutie sa ramana deschis traversarii 24/24)
- merg desfiintate trecerile de pietoni dp Oltenitei, Giurgiului (cele fix dinainte de intersectie) si pastrate cele din zona City Mall - Sura Mare, unde sa fie pastrate si statiile dp Oltenitei si mutate 50-70 metri statiile dp Giurgiului in dreptul City Mall (unde de fapt s-a mai creat si un rand de semafoare).
- merge desfiintata si trecerea dp Viilor inainte de intersectie si pastrata doar cea de la Cerchez (mutate si ambele statii de tramvai acolo)
- pe Serban Voda in schimb cred ca poate fi pastrata trecerea existenta, ca acolo nu prea e spatiu de manevra (eventual desfiintata statia de tramvai, ca ar deveni inutila)
- neaparat toate liniile de autobuz ar trebui sa treaca prin mijlocul intersectiei, pe linia de tramvai, in statie comuna tramvai-autobuz; nu mai are nici un rost sa existe statii separate de o parte si de alta a intersectiei, parerea mea
Oricat de in dezacord ati fi cu mine per total, sau poate doar in unele idei avansate de mine, ramane clar avantajul de a avea o transbordare facila STB-metrou, fara fuga oamenilor pe care o vad de ani si ani de zile printre masini, sa prinda tramvaiul, in special pe Giurgiului si pe Viilor. E foarte greu schimbul asta si extrem de riscant mai ales la orele de varf. Nu mai zic in caz de vreme rea (pentru oamenii finuti ).
O parere strict personala, ca locuitor al zonei:
- vad utilitatea acestui pasaj strict ca transbordare metrou-tramvai - astept practic de vreo 15 ani lucrarea asta
- desigur in intervalul 5:00 - 23:30/00:00 va servi si ca traversare Bellu - Pieptanari, dar in afara acestui interval oricum nu cred ca exista trafic pietonal pe aceasta axa, deci nu cred ca ar fi neaparat o tragedie daca se inchide pasajul peste noapte (da, stiu, s-ar putea gasi o solutie sa ramana deschis traversarii 24/24)
- merg desfiintate trecerile de pietoni dp Oltenitei, Giurgiului (cele fix dinainte de intersectie) si pastrate cele din zona City Mall - Sura Mare, unde sa fie pastrate si statiile dp Oltenitei si mutate 50-70 metri statiile dp Giurgiului in dreptul City Mall (unde de fapt s-a mai creat si un rand de semafoare).
- merge desfiintata si trecerea dp Viilor inainte de intersectie si pastrata doar cea de la Cerchez (mutate si ambele statii de tramvai acolo)
- pe Serban Voda in schimb cred ca poate fi pastrata trecerea existenta, ca acolo nu prea e spatiu de manevra (eventual desfiintata statia de tramvai, ca ar deveni inutila)
- neaparat toate liniile de autobuz ar trebui sa treaca prin mijlocul intersectiei, pe linia de tramvai, in statie comuna tramvai-autobuz; nu mai are nici un rost sa existe statii separate de o parte si de alta a intersectiei, parerea mea
Oricat de in dezacord ati fi cu mine per total, sau poate doar in unele idei avansate de mine, ramane clar avantajul de a avea o transbordare facila STB-metrou, fara fuga oamenilor pe care o vad de ani si ani de zile printre masini, sa prinda tramvaiul, in special pe Giurgiului si pe Viilor. E foarte greu schimbul asta si extrem de riscant mai ales la orele de varf. Nu mai zic in caz de vreme rea (pentru oamenii finuti ).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
ByOnu
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Asociatia Metrou Usor a trimis o serie de intrebari institutiilor abilitate pentru a afla exact cum vor sa reorganizeze traficul dupa inaugurarea pasajului.
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Asociatia Metrou Usor a trimis o serie de intrebari institutiilor abilitate pentru a afla exact cum vor sa reorganizeze traficul dupa inaugurarea pasajului.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
Adrian Rosca
Au inceput sa sape la accesul dinspre cimitir, dar trebuie sa devieze niste utilitati ca sa poata continua. In santier am vazut un camion de la Erbasu, posibil ca ei sa fie antreprenorul lucrarii.
Au inceput sa sape la accesul dinspre cimitir, dar trebuie sa devieze niste utilitati ca sa poata continua. In santier am vazut un camion de la Erbasu, posibil ca ei sa fie antreprenorul lucrarii.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
ByOnu
Din raspunsul oferit de PMB Asociatiei Metrou Usor aflam ca nu se pune problema desfiintarii trecerilor de pietoni existente, conform avizului CTC din 2018.
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Pare a fi fost, deci, doar gargara ceea ce a promis PS4.
Insa, PS4 a mai dovedit in trecut ca poate merge peste cuvantul PMB, fara ca cea din urma sa ridice un deget.
Din raspunsul oferit de PMB Asociatiei Metrou Usor aflam ca nu se pune problema desfiintarii trecerilor de pietoni existente, conform avizului CTC din 2018.
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Pare a fi fost, deci, doar gargara ceea ce a promis PS4.
Insa, PS4 a mai dovedit in trecut ca poate merge peste cuvantul PMB, fara ca cea din urma sa ridice un deget.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
andreiiul
Nu uitati ca PS4 a spus ca interventia este una de urgenta (asa si-a si emis AC) si ca ulterior vor obtine toate avizele necesare.
Bag mana in foc ca vor desfiinta trecerile si apoi vor pune PMB si Comisia Tehnica in fata faptului implinit, ramanand doar sa aprobe planuri asa cum le vrea Baluta.
Asa cum a spus si ByOnu, PS4 nu se omoara sa respecte ce decid alte autoritati, mai ales daca deciziile contravin propriilor interese (m-am tot luptat cu PS4 sa refaca marcajul rutier corect, pe Oltenitei in dreptul Petrom fara ca acest lucru sa se intample pt ca au interes ca toate masinile de la ADP4 sa poata intra "legal" in benzinarie; BPR a cerut asta catre ei, dar rezultatul a fost 0)
Nu uitati ca PS4 a spus ca interventia este una de urgenta (asa si-a si emis AC) si ca ulterior vor obtine toate avizele necesare.
Bag mana in foc ca vor desfiinta trecerile si apoi vor pune PMB si Comisia Tehnica in fata faptului implinit, ramanand doar sa aprobe planuri asa cum le vrea Baluta.
Asa cum a spus si ByOnu, PS4 nu se omoara sa respecte ce decid alte autoritati, mai ales daca deciziile contravin propriilor interese (m-am tot luptat cu PS4 sa refaca marcajul rutier corect, pe Oltenitei in dreptul Petrom fara ca acest lucru sa se intample pt ca au interes ca toate masinile de la ADP4 sa poata intra "legal" in benzinarie; BPR a cerut asta catre ei, dar rezultatul a fost 0)
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Pasaj Eroii Revolutiei
Adrian Rosca
Cum arată pasajul pietonal subteran de la Piața Eroii Revoluției pe care Primăria sectorului 4 îl deschide la vară
Cum arată pasajul pietonal subteran de la Piața Eroii Revoluției pe care Primăria sectorului 4 îl deschide la vară
Lucrările pentru finalizarea pasajului subteran din intersecția Eroii Revoluției, în sectorul 4 al Capitalei, avansează, tunelul pietonal urmând să fie deschis în această vară. Primăria Capitalei a început lucrările pentru pasajul pietonal Eroii Revoluției în 2006, un contract semnat în mandatul lui Adriean Videanu cu asocierea Iridex-Sompet, pentru 11 milioane de lei, ulterior costul a fost majorat la 18 milioane de lei. În 2008, la conducerea PMB a venit Sorin Oprescu, iar proiectul a fost abandonat.
Practic, pasajul pietonal cu o lungime de 40 de metri pe care îl termină firma Erbașu va elimina trecerile de pietoni de la suprafață, scutind pietonii de parcurgerea unei distanțe destul de mari, chiar de câteva sute de metri pentru a ajunge în stații. Intersecția de la Eroii Revoluției care preia traficul de la intrările în București dinspre DN 4 Popești-Leordeni-Oltenița și DN 5 Jilava-Giurgiu este una dintre cele mai aglomerate din Capitală, nod intermodal de transport fiind asigurate legături între transportul în subteran cu metroul și cel de suprafață, iar investiția va reduce riscul de accidente în care sunt implicați pietonii, va crește fluența circulației și va reduce poluarea. Configurația pasajului pietonal este cu trei căi de acces și elevatoare, explică Primăria Sectorului 4.
📖 Pagination options