Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4042 posts, 926041 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 226 227 228 229 230 231 232  ... 289
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse AlexTennis2005

Ok, iti multumesc inca o data! Cine mai stie de autobuze transferate intre autobaze sa scrie aici si eu voi modifica listele.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 barbuandrei

ADK wrote:
Albert, explică-mi și mie de ce un autobuz titularizat este o prostie.

Nu imi place de fel sa intru in discutii contradictorii, dar va invit pe toti in autobaze, alegeti voi autobaza, pentru a vedea diferentele dintre o masina cu titulari
si una fara. Nu vorbesc de aspectele estetice, pentru ca mereu am fost împotriva actelor de personalizare transformate in lucru de prost gust, enumerand aici doar cateva exemple bine cunoscute: 4361, 4690, 4723, 4755 s.a.m.d. . Problema importanta, aceea ce nu se vede din exterior, ci doar din interior, deoarece am avut ocazia sa petrec cateva luni intr-un dispecerat destul de mare, intr-un birou de maistru al unui garaj foarte mare de la Stb si am constatat diferentele. O masina care are asa zisii "titulari" are un parcurs mult mai indelungat fara defecte, nu are atatea defecte reclamate ca una fara titulari, nu are intrări cu defecte in garaj, necreand lipsa de autobuze in traseu si lista poate continua. De aceea 4755 are statutul de "regina" a garajului Militari, fiindca titularii ei, ca multi altii se lupta pentru piese, se intereseaza pentru ele, se duc in biroul conducerii reclamand problemele. Acest tip de soferi nu sunt ca cei ce doar o parcheaza, fără a spune ce defecte are masina, fara a se zbate ca maine autobuzul sa fie in regula. Ei merg pe principiul: "lasă ca maine e altul".
Sunt soferi ce dimineata dupa ce cauta 30 minute autobuzul in garaj, cu riscul de a pierde el cativa bănuți din buzunar, se duc si reclama un defect ce nu a fost rezolvat cu o zi inainte, fiindcă a lucrat acel tip de sofer pe care nu il intereseaza, iar tot el sta si asteapta reparatia masinii pentru a fii sigur ca isi va putea acoperi turul cu ea.
Ganditi-va si la varianta mea. Sa veniti dimineata la munca si autobuzul pe care trebuie sa lucrati astazi este unul oarecare, sa zicem 44xx, iar acesta are un defect major, neanuntat sau neremediat. In schimb veniti la munca, vii se da 4755 si munciti fara grija, stiind ca aceasta masina corespunde tehnic.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 andrei11

E vorba de o concepție păguboasă a șefilor de garaj, conducere superioară a STB, etc.
Răspunde-mi la întrebarea de ce vasele maritime / trenurile / avioanele nu au titulari ?
Cred că și în WEST în multe orașe nu există noțiunea de titular.
Dar greșeala mare e a șefilor de garaj ( sau cum s-or numi ). Autobuzul NU corespunde ( inclusiv la ultimul bec, curățenie, etc ) nu  iese în traseu. Nu e de vină șoferul, e de vină că întreținerea NU primește destui bani habar n-am de unde, de la primărie probabil.
NU avem autobuze impecabile, inclusiv cu șoferi îmbrăcați la costum, nu se iese pe traseu. Să dea primăria bani de întreținere.
Mai vrei să mă mai lungesc ? Mai am o mie de argumente, se poate  concepe și o teză de doctorat cu acest subiect.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Victor92

Completez, subliniez si il sustin pe barbuandrei in privinta celor spuse de mai sus. Personal, stiu autobuze din vedere care au avut titulari pana anul trecut si cum le-au lasat (marea majoritate dintre ei fortati de conducere) au ajuns neingrijite tehnice si estetic.

Daca barbuandrei a prezentat cateva cazuri mici la Militari, eu trec la Floreasca si va spun cel putin de urmatoarele care si-au pastrat titularii si circula intr-un mod corespunzator, unele dintre ele fara defect pe bord: 4803, 4857, 4858, 4899, 4900, 4902, 4906, 4927, 4928, 4931, 4932, 4933, 4934 - m-am referit la Mercedes-Benz Citaro Euro 4 (pentru ca topic-ul este vorba despre aceste autobuze).

P.s.: 4755 chiar merita sa fie numita Regina de la Militari  :love: De Craciun nu avea vreun defect pe bord  :!:

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 andrei11

Punctul meu de vedere este cel corect, nu al tău. Mentalitatea e de vină și pornește de la șefii de garaje.
Șoferul vine la muncă. Îmbrăcat la costum și bărbierit obligatoriu.Și încălțat regulamentar.Și cu psihologicul luat pe bune. Nu poate pleca în cursă pentru că mașina nu corespunde tehnic, estetic, etc NU e treaba lui. E treaba întreținerii, service-ului, etc. Mașina nu iese din garaj decât impecabil tehnic și estetic. Dacă primăria nu are bani să dea serviciul particularilor, nu are ce să caute să susțină un serviciu care nu și-l permite.
Și nu ocoliți răspunsul, la vapoare / trenuri / avioane de ce nu se aplică regula ?

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 barbuandrei

Nu discutam despre vapoare, barci, masinute teleghidate. Aici este vorba despre Mercedes E4.
Ceea ce spui tu cu mentalitatea este foarte corecta si iti dau dreptate, dar daca soferii ar face ceea ce spui tu, atunci nu ar mai fii autobuze pe strada, iar tu, eu, Victor si altii am sta cate 30-40 minute pentru un autobuz pe 335 sau 381. Problema la noi este mentalitatea celor ce au facut regulamentele, deoarece daca masina este defectă, soferul nu isi primește acel spor de 35% pentru "roata învârtită", asa cum o numesc ei. Asadar, intr-o luna de zile inmulteste te rog 30,32x168 ore, fara a mai pune la socoteală consecutiva sau zilele de week-end si vezi cat castiga mergand cu autobuzul pe strada si apoi inmulteste 22.45×168 si vezi cat castiga stand in garaj.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Victor92

@andrei11: Ce simplu suna in teorie la tine ... ai incercat sa stai nu o zi, ci o ora cu un sofer de la STB sa vezi care e situatia reala?

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Robert24

Soferii se pot educa. Cine nu vrea sa se educe, out! Mai sunt si altii care ar vrea jobul!
Trebuie sa inteleaga o data ca autobuzul, indiferent daca e ceva nou sau un jeg, nu e proprietatea nici a lu' ma-sa si a lu' ta-su! Este un bun public si el este platit sa il conduca conform unui orar si sa aiba grija de el in acest interval. Atat! Daca prin vest se poate, trebuie sa se poata si in RO.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Albert

Aceasta situație se poate rezolva foarte simplu. In primul rând, ar trebui modernizate toate autobazele STB si făcută externalizarea serviciului de mentenanța ( scutind și banii pe care ii dam pe full-warranty la noile vehicule) după modelul Alstom-Metrorex. Apoi, achiziția unui sistem informatic in care sa fie ținuta o baza de date cu vehiculele care au probleme sau sunt imobilizate. De asemenea, trebuie stipulat in contractul de mentenanța ca prestatorul sa mențină cel putin 95% din parc activ. Si, tot programul informatic sa decidă pentru fiecare șofer pe ce masina va lucra in ziua următoare, iar la sfârșitul programului sa raporteze problemele pe care le-a observat la masina respectiva și, de asemenea sa raporteze eventualele tunning-uri. Din punctul meu de vedere, sunt soluții foarte simple care se pot pune in aplicare fără un efort prea mare.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 andrei11

# barbuandrei e "defectă" legislația.
Șoferul trebuie plătit nu la km parcurși, asta este deja de domeniul penalului ! Îți dau și explicația, pentru că se învață la cursurile de licență. Le -am absolvit și le-am absolvit chiar pe bune. Și am dat vreo 15 examene în decursul timpului.
Dacă legi salariul șoferului de km parcurși îl tentezi să încalce legislația, în cazul STB să plece în cursă cu mașina nepusă la punct, să plece oricum în cursă, eventual să facă și ore suplimentare. Obiectivul e să se învârtă roata.
Pentru transportul de marfă în țară / internațional să încalce normele AETR / să depășească viteza legală de deplasare.
Nu discutam despre vapoare, barci, masinute teleghidate. Aici este vorba despre Mercedes E4.

Ce faci, mă iei la mișto ?  Ce e cu Mercedes E4 ? Sunt mai șmechere ca vapoarele, avioanele, locomotivele ? Acolo de ce se poate și aici nu ?  Te rog explică ce-i cu mașinile teleghitate, eu n-am pomenit de ele.
Albert, da, așa e, măsurile propuse  sunt bune.
Victor92 wrote:
@andrei11: Ce simplu suna in teorie la tine ... ai incercat sa stai nu o zi, ci o ora cu un sofer de la STB sa vezi care e situatia reala?

1)  Ai uitat că propui benzi unice nerealiste, inclusiv susții fără argumente linii aiurea gen 641, 642 ?
2) Cum a sugerat și Robert 24, cui nu-i convine să plece. La gogoși, mici, în agricultură, la sapă, marinar, unde vrea. Dar NU la STB.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Cristi N

Titularizarea vine ca un fel de solutie de compromis stiut fiind ca si intretinerea vehiculelor nu e deloc una corespunzatoare. Sistemul nu ar fi in sine o problema daca s-ar impune niste conditii clare. De exemplu daca unul din titulari este in concediu asta nu inseamna ca masina ia si ea concediu sau ca acesta are drepturi sa o "personalizeze". Nu vad vreo problema ca soferul sa conduca aceiasi masina o perioada lunga de timp.

Daca ar fi sa fac o paralela cu domeniul in care lucrez, mie nu mi-ar conveni sa nu am biroul meu si sa stiu ca in fiecare zi ar trebui sa ma asez la altul.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 andrei11

Oare de ce întreținerea nu e corespunzătoare ? Nu de aici ar trebui începută discuția ?

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 Cristi N

Eu vad doua motive: dezinteres si refuzul de a asigura o finantare corespunzatoare. Pana la urma acelasi lucru il vedem si la masinile personale, putini sunt cei care isi fac reviziile la reprezentanta sau macar sa respecte planul de service din carte.

 


Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 4 andrei11

:applause:
Cristi N, nici un primar care va câștiga capitala nu va rezolva problema. Pentru că la noi încă e valabilă zicala << Merge și așa >>. Inclusiv generațiile sub 35 - 40 de ani gândesc așa.

 


Go to page:  1  ... 226 227 228 229 230 231 232  ... 289
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2312 forum members have written 423421 posts in 5273 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use