MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5565 posts, 1208484 views
 
Go to page:  1  ... 222 223 224 225 226 227 228  ... 398
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre Metrorex subway guru

Trole wrote:
shoppy wrote:
[...] nu scrie nicaieri ca orice bucurestean trebuie sa-si permita abonament la metrou sau ca metroul este oferit ca incurajare a angajatilor din Bucuresti, este interzis de la UE ca transportul sa mai fie subventionat, [...]


Sunt bulversat, dar poate nu am înțeles o ironie. De unde ideile astea? Asta e chiar una din principalele justificări pentru transportul în comun, asigurarea mobilității generale pentru facilitarea accesul forței de muncă către posturile disponibile. E unanim acceptat ca un cost social necesar pentru obținerea de beneficii economice generale. Nu știu care e textul din legislația UE care interzice subvenția pentru transportul în comun. Dar e clar că autoritățile europene pompează bani grei pentru asigurarea mobilității, compensând perioadele de timp în care gradul de utilizare nu ar justifica existența unor servicii de transport. Ca și caz particular, metroul nostru necesită subvenții poate chiar mai mari, pentru că practic totul e livrat pe euro, din afara țării, iar noi ne așteptăm să avem abonamente de 30 de lei pe lună. Undeva dă cu virgulă...

Legislatia europeana interzice subventionarea firmelor de stat de la stat dar incurajeaza subventionarea beneficiarului social, in cazul nostru calatorul...la Metrorex e destul de clara si de simpla problema, ca subventionarea se face 'pe cap de vita transportata', mai complicat e la RATB ca acolo e fara numar si fara socoteala...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Trole

Cred că ne îndepărtăm de textul legii, așa că să vedem ce zice la Art. 2 Definiții din Regulamentul UE 1370/2007, în baza căruia s-a încheiat contractul de servicii publice al Metrorex.

prin „transport public de călători” se înțeleg serviciile de transport de călători care sunt de interes economic general și care sunt prestate către public în mod nediscriminatoriu și continuu

prin „operator de serviciu public” se înțelege orice întreprindere publică sau privată sau orice grup de astfel de întreprinderi care exploatează servicii publice de transport de călători, sau orice organism public care prestează servicii publice de transport de călători;

prin „obligație de serviciu public” se înțelege o cerință definită sau stabilită de către o autoritate competentă, pentru a asigura servicii publice de transport de călători de interes general, pe care un operator, dacă ar ține seama de propriile sale interese comerciale, nu și le-ar asuma sau nu și le-ar asuma în aceeași măsură sau în aceleași condiții fără a fi retribuit;

prin „compensație de serviciu public” se înțelege orice beneficiu, în special financiar, acordat direct sau indirect de către o autoritate competentă din fonduri publice în perioada de punere în aplicare a unei obligații de serviciu public sau în legătură cu perioada respectivă;

prin „contract de servicii publice” se înțelege unul sau mai multe acte obligatorii din punct de vedere juridic și care confirmă acordul încheiat între o autoritate competentă și un operator de serviciu public cu scopul de a încredința respectivului operator de serviciu public gestionarea și exploatarea serviciilor publice de transport de călători, sub rezerva unor obligații de serviciu public; în funcție de dreptul statelor membre, contractul poate consta, de asemenea, într-o decizie adoptată de către autoritatea competentă:
—  sub forma unui act cu putere de lege sau a unor acte administrative speciale sau
—  care cuprinde condițiile în care autoritatea competentă însăși prestează serviciile sau încredințează prestarea unor astfel de servicii unui operator intern

prin „operator intern” se înțelege o entitate cu personalitate juridică distinctă asupra căreia autoritatea locală competentă sau, în cazul unui grup de autorități, cel puțin una dintre autoritățile locale competente exercită un control asemănător cu cel exercitat asupra propriilor sale departamente;  

Întrebare: o Regie corespunde acestei definiții?

prin „servicii publice integrate de transport de călători” se înțeleg serviciile interconectate de transport într-o zonă geografică determinată cu un serviciu unic de informații, un regim unic de taxare a biletelor și un orar unic de transport

Concluzii: transportul public e pentru toți, în virtutea interesului economic general,
- statul poate fi subvenționat de către stat cu condiția existenței și respectării unor reguli, la fel și privatul,
- teoretic, e posibilă modificarea contractului Metrorexului pentru a include PMB ca autoritate, RATB (sau SC TB  :twisted: ) ca operator și pentru a reglementa un regim unic al biletelor în zona geografică determinată: Municipiul București.

Notă: sublinierile îmi aparțin.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

Eu zic ca e vrajeala asta cu interzisul subventiei.  Ca exemplu cetatenii cu domiciliu in insulelele canare (Tenerife si cele pe langa) au subventie la zborurile catre continent (nu pot sa zic catre Spania ca insulele apartin de Spania).Subventia se aplica pentru toate companiile aeriene, de stat sau private care zboara pe rutele respective. Plus caz aflta recent, bacul de la Silistra e redus la jumate pentru masinile de CT si alte 2 judete. Si pietonii au gratis pe bac, asta tot subventie este.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Problema este la "compensatie de serviciu public" acordata direct sau indirect. Cum adica indirect?, adica subventionarea regiei direct de la bugetul public?
In tarile civilizate totul se face direct, adica se identifica, cazurile sociale care au nevoie de subventii si se subventioneaza acestia in mod direct(ori prin emiterea de cartele reduse speciale ori prin rambursarea x % din pretul cartelelor folosite(dar in niste limite fixe, nu asa, fara numar)), insa capul de vita furajera incadrat cu, salariu <= salariul minim plateste pretul intreg si real al calatoriei astfel incat regia sa iasa in profit, nu vine statul si subventioneaza direct regia ca sa fie biletele ieftine sa isi permita oricine sa se plimbe zilnic cu transportul.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Puss in Boots

In continuarea a ceea ce zicea Goldmund, si eu sunt de acord ca vor lua destui metroul si pana la Eroilor in prima faza (si vor renunta la linia 41). Pana la urma sa mergi pe dedesubt direct chiar si schimband de 2x intr-o zi cu frig, cu cald, cu ploaie, zic ca merita. Probabil nr va creste cand metroul va ajunge la Universitate fiind un singur schimb (pt M2 cel putin). Nu stiu cat de multi merg spre Iancului din DT vs celelalte destinatii dar in jos nr de calatori n-are cum sa o ia cand se deschid noi statii, asta e clar. Si va creste si pretul locuintelor :D

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

shoppy wrote:
Problema este la "compensatie de serviciu public" acordata direct sau indirect. Cum adica indirect?, adica subventionarea regiei direct de la bugetul public?
In tarile civilizate totul se face direct, adica se identifica, cazurile sociale care au nevoie de subventii si se subventioneaza acestia in mod direct(ori prin emiterea de cartele reduse speciale ori prin rambursarea x % din pretul cartelelor folosite(dar in niste limite fixe, nu asa, fara numar)), insa capul de vita furajera incadrat cu, salariu <= salariul minim plateste pretul intreg si real al calatoriei astfel incat regia sa iasa in profit, nu vine statul si subventioneaza direct regia ca sa fie biletele ieftine sa isi permita oricine sa se plimbe zilnic cu transportul.


Pai la noi e si direct si indirect, pensionarii, elevii, studentii, si "minoritatile" nu platesc deloc.
Ceilalti platesc mai nimic.
Oricum fata de Bucuresti, in celelalte orase pretul la o calatorie e mai mare, nu sunt sigur dar in Iasi e vreo 3 lei si abonamentul pe toate liniile (mult mai putine ca in Bucuresti) este 125.In plus studentii nu beneficiaza de reduceri acolo din cate stiu.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Puss in Boots

Doar ca idee, ca nu reprezinta subiectul discutiei, in Iasi o calatorie 2 lei, 2 calatorii = 4 lei :) Pret intreg, bineinteles. Au si studentii reduceri, cum sa nu....cam 50% plus minus. Intr-un oras atat de universitar cred ca era rascoala daca nu beneficiau de reduceri :D Si elevii, nu doar studentii. Ca peste tot. Nu cred ca e vreun oras care nu are astfel de tarife.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Trole

Uneori pădurea nu se vede de copaci... În cazul Metrorex, una dintre principalele forme de subvenție indirectă este dezvoltarea infrastructurii. Tunelele noi doar nu se achită integral din 2 lei călătoria - ci inclusiv din banii întregii Europe. Alte exemple posibile în viitorul apropiat - achiziția de trenuri noi...
Ceva exemple recente de la RATB? Liniile de pe Șos. Iancului și de pe Bd. Liviu Rebreanu și, în viitorul apropiat, linia de pe Șos. Pantelimon sau cele 400 de autobuze noi...

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

Sincer, daca nu ar fi 75 la suta suprataxarea combustibilului toti ar lua masina.Asta tot subventie e, sa lovesti in solutiile alternative.Pretul in UE e imens, dublu fata de Rusia si America si de 5-10 ori mai mare ca in alte tari care au petrol.Nu cumva sa fim liberi si sa circulam care cum vrem.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Oare cum functioneaza toate firmele private de transport? Vine vreun nabab cu banii lui de acasa ca are impresia ca se pricepe la transporturi? Nu. Se fac niste planuri de estimari adevarate, cu astea te duci la banca, daca te cred atunci iti dau un imprumut si te apuci de treaba.
Asa trebuie sa functioneze o regie de transport, problema cu politicienii este ca, lafel ca in UK, ajung sa fie condusi de pensionari care nu vad mai departe de speranta lor de viata, adica 2-3 ani.

Tu ai vazut ce ambuteiaje si ce nazbatii se intampla pe drumurile din Rusia?

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex Costin

Offtopicul e la locul lui.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex oache81

shoppy wrote:
Oare cum functioneaza toate firmele private de transport? Vine vreun nabab cu banii lui de acasa ca are impresia ca se pricepe la transporturi? Nu. Se fac niste planuri de estimari adevarate, cu astea te duci la banca, daca te cred atunci iti dau un imprumut si te apuci de treaba.
Asa trebuie sa functioneze o regie de transport, problema cu politicienii este ca, lafel ca in UK, ajung sa fie condusi de pensionari care nu vad mai departe de speranta lor de viata, adica 2-3 ani.

Tu ai vazut ce ambuteiaje si ce nazbatii se intampla pe drumurile din Rusia?



Pai functioneaza cu banii de la primarie, nu de la banca.

Pe RATB oricum e destul de facultativ sa platesti calatoria, la metrou nu prea merge sa nu platesti in schimb.

Daca ar mari pretul calatoriei ar fi si mai putini platitori, ar fi ca la acciza pe motorina, aia care conteaza s-au apucat si au pus combustibil din alte tari, eu deja am zis, din cauza ca au marit pretul la metrou pentru mine deja nu mai renteaza fata de masina, daca ar face 100 de lei deja lumea ar lua Ratb-ul, am avut colegi pensionari (ai voie sa lucrezi la privat si sa fi si pensionar, ca poate unii nu stiu asta) care luau RATB-ul de la Eroii Revolutiei pana in Pipera pentru ca era gratis vs 50-70 de lei metrou si faceau triplu ca timp, dar asta e, nu se grabeau.

Si de ambuteiaje, am vazut pe viu, am stat 45 de minute intr-un giratoriu in Ankara :D.Si nici macar nu era foarte mare intersectia.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex mcosmin

Eu nu stiu cum poti sa compari un abonament de 100 de lei cu pretul pt benzina. 100 de lei dai pe saptamana la benzina.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex ByOnu

Astazi am vazut pentru prima oara o doamna agent de paza la metrou, mai precis in tren, pe M2. :bere:

 


Go to page:  1  ... 222 223 224 225 226 227 228  ... 398
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2425 forum members have written 433797 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use