Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5565 posts, 1208482 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Cu siguranță e ceva care-mi scapă...
1+1+1 = 2 + 1.
Dacă îl ai pe 41 și faci schimbul cu metroul la Crângași e cam același lucru daca iei M 5 până la Eroilor și faci schimbul acolo cu M 1. ( Asta dacă vrei să ajungi la Unirii ). Chiar e și mai convebabil...
oache81 wrote:
Am colegi care vor folosi tot pe 41 in loc de metrou pentru ca decat sa schimbe 3 metrouri prefera un metrou sau 2 plus un tramvai.
Cu siguranță e ceva care-mi scapă...
1+1+1 = 2 + 1.
Dacă îl ai pe 41 și faci schimbul cu metroul la Crângași e cam același lucru daca iei M 5 până la Eroilor și faci schimbul acolo cu M 1. ( Asta dacă vrei să ajungi la Unirii ). Chiar e și mai convebabil...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Si daca s-a scumpit ce, cui nu-i convine sa nu cumpere, nu scrie nicaieri ca orice bucurestean trebuie sa-si permita abonament la metrou sau ca metroul este oferit ca incurajare a angajatilor din Bucuresti, este interzis de la UE ca transportul sa mai fie subventionat, companiile de transport trebuie sa faca profit sau sa dea faliment.
Sa ai trenurile pline si grad de taxare maxim este un vis al oricarei companii, si in economia de piata se cheama ca trebuie sa maresti preturile.
La noi la roman este endemic sa se planga, este metroul plin da e prea scump, in sezon sunt statiunile pline da cazarea e prea scumpa, sunt drumurile permanent blocate de masini dar benzina / taxa de drum / asigurarea e prea scumpa, ne merge prost si nu are lumea bani, serios?
Si daca s-a scumpit ce, cui nu-i convine sa nu cumpere, nu scrie nicaieri ca orice bucurestean trebuie sa-si permita abonament la metrou sau ca metroul este oferit ca incurajare a angajatilor din Bucuresti, este interzis de la UE ca transportul sa mai fie subventionat, companiile de transport trebuie sa faca profit sau sa dea faliment.
Sa ai trenurile pline si grad de taxare maxim este un vis al oricarei companii, si in economia de piata se cheama ca trebuie sa maresti preturile.
La noi la roman este endemic sa se planga, este metroul plin da e prea scump, in sezon sunt statiunile pline da cazarea e prea scumpa, sunt drumurile permanent blocate de masini dar benzina / taxa de drum / asigurarea e prea scumpa, ne merge prost si nu are lumea bani, serios?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
subway guru
Shoppy, exista solutii alternative...sa ne cumparam helicoptere si sa ne plangem de lipsa de heliporturi!
Momentan se aplica vechea zicala ceausista:
Nu-ti convine?
Ia-ti masina 'mica'...doar ca astia din ziua de azi nu-si iau decat 'salupe', preferabil 4x7
Shoppy, exista solutii alternative...sa ne cumparam helicoptere si sa ne plangem de lipsa de heliporturi!
Momentan se aplica vechea zicala ceausista:
Nu-ti convine?
Ia-ti masina 'mica'...doar ca astia din ziua de azi nu-si iau decat 'salupe', preferabil 4x7
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Trole
Sunt bulversat, dar poate nu am înțeles o ironie. De unde ideile astea? Asta e chiar una din principalele justificări pentru transportul în comun, asigurarea mobilității generale pentru facilitarea accesul forței de muncă către posturile disponibile. E unanim acceptat ca un cost social necesar pentru obținerea de beneficii economice generale. Nu știu care e textul din legislația UE care interzice subvenția pentru transportul în comun. Dar e clar că autoritățile europene pompează bani grei pentru asigurarea mobilității, compensând perioadele de timp în care gradul de utilizare nu ar justifica existența unor servicii de transport. Ca și caz particular, metroul nostru necesită subvenții poate chiar mai mari, pentru că practic totul e livrat pe euro, din afara țării, iar noi ne așteptăm să avem abonamente de 30 de lei pe lună. Undeva dă cu virgulă...
shoppy wrote:
[...] nu scrie nicaieri ca orice bucurestean trebuie sa-si permita abonament la metrou sau ca metroul este oferit ca incurajare a angajatilor din Bucuresti, este interzis de la UE ca transportul sa mai fie subventionat, [...]
Sunt bulversat, dar poate nu am înțeles o ironie. De unde ideile astea? Asta e chiar una din principalele justificări pentru transportul în comun, asigurarea mobilității generale pentru facilitarea accesul forței de muncă către posturile disponibile. E unanim acceptat ca un cost social necesar pentru obținerea de beneficii economice generale. Nu știu care e textul din legislația UE care interzice subvenția pentru transportul în comun. Dar e clar că autoritățile europene pompează bani grei pentru asigurarea mobilității, compensând perioadele de timp în care gradul de utilizare nu ar justifica existența unor servicii de transport. Ca și caz particular, metroul nostru necesită subvenții poate chiar mai mari, pentru că practic totul e livrat pe euro, din afara țării, iar noi ne așteptăm să avem abonamente de 30 de lei pe lună. Undeva dă cu virgulă...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Impozite platim cu totii dar nu toti putem obtine banii cumva inapoi prin aceste costuri sociale, sunt oameni care nu au nevoie de transportul in comun, oameni care nu-l pot folosi si oameni care nu vor sa-l foloseasca, insa ei sunt obligati sa contribuie la ceva care nu folosesc asa, ca asa functioneaza sistemul.
De aceea legislatia UE spune ca toate regiile de transport sa fie firme comerciale care sa functioneze dupa legile economiei de piata si sa nu mai fie ajutor social de la bugetul de stat(bine, spre asta se tinde, deocamdata UE nu mai acorda nici un fel de fonduri pentru regii de transport subventionate de la buget local).
Impozite platim cu totii dar nu toti putem obtine banii cumva inapoi prin aceste costuri sociale, sunt oameni care nu au nevoie de transportul in comun, oameni care nu-l pot folosi si oameni care nu vor sa-l foloseasca, insa ei sunt obligati sa contribuie la ceva care nu folosesc asa, ca asa functioneaza sistemul.
De aceea legislatia UE spune ca toate regiile de transport sa fie firme comerciale care sa functioneze dupa legile economiei de piata si sa nu mai fie ajutor social de la bugetul de stat(bine, spre asta se tinde, deocamdata UE nu mai acorda nici un fel de fonduri pentru regii de transport subventionate de la buget local).
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Trole
Ah, OK. Doar că Metrorex este SA şi prestează serviciul de transport în baza unui contract de servicii publice încheiat cu MT care stabilește parametrii specifici. E discutabil că PMB nu e parte a contractului, dar în rest chiar e în spiritul legislației UE. Doar că momentan asta e puterea economică locală şi voința de a avea servicii publice de transport.
Ah, OK. Doar că Metrorex este SA şi prestează serviciul de transport în baza unui contract de servicii publice încheiat cu MT care stabilește parametrii specifici. E discutabil că PMB nu e parte a contractului, dar în rest chiar e în spiritul legislației UE. Doar că momentan asta e puterea economică locală şi voința de a avea servicii publice de transport.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Vointa publica este sa nu plateasca impozite / sa mearga cu masina personala la serviciu pentru clasa muncitoare si sa creasca pensiile / sa fie totul gratis pentru pensionari; nu prea vad ca si-ar dori careva sa contribuie la transportul public.
Vointa publica este sa nu plateasca impozite / sa mearga cu masina personala la serviciu pentru clasa muncitoare si sa creasca pensiile / sa fie totul gratis pentru pensionari; nu prea vad ca si-ar dori careva sa contribuie la transportul public.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Vointa populara e sa nu plateasca nimic dar sa aibe standardele cele mai inalte de viata.
Vointa populara e sa nu plateasca nimic dar sa aibe standardele cele mai inalte de viata.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
zapacitu
Pai daca transportul public a ramas in urma cu 20-30 de ani, ne pliem si noi cum putem! Unde mai pui ca Statul la noi nu e proactiv ci reactiv. Adauga la asta 5 ani intarziere la orice pe principiul "pentru ca Romania" si vei constata ca si proiectele NOI sunt cu 10 ani in urma. A se vedea modificarile de bulevarde din zona Pipera bazate pe studii de trafic pe care figureaza platforme industriale.
In conditiile astea, folosim ce avem: drumuri facute pe vremea lu' Plumbuitu' cu puterea nationalizarii si masini de servici. Bine ca avem si drumurile... pacat ca avem idioti care le strica (vezi Pantelimon).
shoppy wrote:
Vointa publica este sa nu plateasca impozite / sa mearga cu masina personala la serviciu pentru clasa muncitoare si sa creasca pensiile / sa fie totul gratis pentru pensionari; nu prea vad ca si-ar dori careva sa contribuie la transportul public.
Pai daca transportul public a ramas in urma cu 20-30 de ani, ne pliem si noi cum putem! Unde mai pui ca Statul la noi nu e proactiv ci reactiv. Adauga la asta 5 ani intarziere la orice pe principiul "pentru ca Romania" si vei constata ca si proiectele NOI sunt cu 10 ani in urma. A se vedea modificarile de bulevarde din zona Pipera bazate pe studii de trafic pe care figureaza platforme industriale.
In conditiile astea, folosim ce avem: drumuri facute pe vremea lu' Plumbuitu' cu puterea nationalizarii si masini de servici. Bine ca avem si drumurile... pacat ca avem idioti care le strica (vezi Pantelimon).
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Complexul de tunele "Eroilor"
cosminduru
Din fericire, Eroilor are foarte multe autobuze care merg spre centru. Si eu am avut ani de zile problema transbordarii si preferam sa ies la suprafata pentru un autobuz spre pta Romana decat sa mai trec prin oroarea de pasaj de corespondenta de la Unirii. E drept ca in ultimii ani la orele de varf este mai mult ca sigur un blocaj pe Stirbei Voda si iesirea in Magheru.
Pentru cei care merg spre nord (Pipera) cred ca va ramane mai avantajos traseul actual 41 + Crangasi + Victoriei.
Din fericire, Eroilor are foarte multe autobuze care merg spre centru. Si eu am avut ani de zile problema transbordarii si preferam sa ies la suprafata pentru un autobuz spre pta Romana decat sa mai trec prin oroarea de pasaj de corespondenta de la Unirii. E drept ca in ultimii ani la orele de varf este mai mult ca sigur un blocaj pe Stirbei Voda si iesirea in Magheru.
Pentru cei care merg spre nord (Pipera) cred ca va ramane mai avantajos traseul actual 41 + Crangasi + Victoriei.
- oache81
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
oache81
Evident ca nu are niciun rost sa ajungi in Pipera schimband 3 metrouri, in loc de 41 + 2 metrouri (mult mai putine statii) ca esti aproape in linie dreapta nu in zig-zag.
Singurii pe care ii va ajuta noul metrou vor fi cei care aveau treaba inspre centru si vor ajunge mai repede decat cu troleibuzele.
Cred ca ar fi fost mai util celalalt racord, din Pantelimon pana la Iancului, mult mai multi calatori si mult mai putine variante alternative, tramvaiul pe Pantelimon e ca si cum n-ar exista pentru ca nu te duce nicaieri (46) si 14 face o suta de ani de la un cap la altul.
Macar in Drumul Taberei - Militari ai tramvaiele de pe Bulevardul Timisoara care au o viteza destul de mare comparativ cu cele din Pantelimon.
Sunt multi din Drumul Taberei care prefera sa o ia pe stradute 10 minute pana la tramvaiele de pe Bulevardul Timisoara decat sa stea in trafic in troleibuz.
Evident ca nu are niciun rost sa ajungi in Pipera schimband 3 metrouri, in loc de 41 + 2 metrouri (mult mai putine statii) ca esti aproape in linie dreapta nu in zig-zag.
Singurii pe care ii va ajuta noul metrou vor fi cei care aveau treaba inspre centru si vor ajunge mai repede decat cu troleibuzele.
Cred ca ar fi fost mai util celalalt racord, din Pantelimon pana la Iancului, mult mai multi calatori si mult mai putine variante alternative, tramvaiul pe Pantelimon e ca si cum n-ar exista pentru ca nu te duce nicaieri (46) si 14 face o suta de ani de la un cap la altul.
Macar in Drumul Taberei - Militari ai tramvaiele de pe Bulevardul Timisoara care au o viteza destul de mare comparativ cu cele din Pantelimon.
Sunt multi din Drumul Taberei care prefera sa o ia pe stradute 10 minute pana la tramvaiele de pe Bulevardul Timisoara decat sa stea in trafic in troleibuz.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Puss in Boots
Si la fel de bine sunt poate unii care isi vor lua doar abonament la metrou chiar daca vor schimba de 2 ori apoi (pt Pipera ma refer, dar si poate pt alte destinatii de pe M2). E si o chestiune de bani pana la urma. Si fiecare face ce vrea si cum vrea, poate destui dintre cei care merg cu 41+ 2 metrouri vor alege 3 metrouri daca le va fi la indemana (cei care merg acum la tramvai ca sa nu stea blocati in troleu de ex). Chiar daca vor schimba de 2 ori... in zilele ploiase, calduroase, cu zapada n-as merge nici 10 min pe jos daca am o alternativa langa bloc. Sau in zona. O sa vedem cand se va drumul la metrou. Momentan lumea de acolo procedeaza cum procedeaza pentru ca metroul nu este dat in circulatie si ca atare nu-l poate lua in considerare, nu stie nimeni cum va fi cand i se va da drumul. Putem doar sa facem supozitii, dar nu bazate pe ceva concret. Obiceiurile oamenilor se schimba.
Vom vedea si in Pantelimon cum vor sta lucrurile cand se va da drumul -intr-un fel sau altul- la linie pana la Granitul. Fiind separata de trafic probabil viteza se va imbunatati si acolo. Momentan degeaba facem comparatii pentru ca in Pantelimon inca se lucreaza (sau nu...) si linia respectiva nu este folosita (si cine stie cat va ramane asa).
Si la fel de bine sunt poate unii care isi vor lua doar abonament la metrou chiar daca vor schimba de 2 ori apoi (pt Pipera ma refer, dar si poate pt alte destinatii de pe M2). E si o chestiune de bani pana la urma. Si fiecare face ce vrea si cum vrea, poate destui dintre cei care merg cu 41+ 2 metrouri vor alege 3 metrouri daca le va fi la indemana (cei care merg acum la tramvai ca sa nu stea blocati in troleu de ex). Chiar daca vor schimba de 2 ori... in zilele ploiase, calduroase, cu zapada n-as merge nici 10 min pe jos daca am o alternativa langa bloc. Sau in zona. O sa vedem cand se va drumul la metrou. Momentan lumea de acolo procedeaza cum procedeaza pentru ca metroul nu este dat in circulatie si ca atare nu-l poate lua in considerare, nu stie nimeni cum va fi cand i se va da drumul. Putem doar sa facem supozitii, dar nu bazate pe ceva concret. Obiceiurile oamenilor se schimba.
Vom vedea si in Pantelimon cum vor sta lucrurile cand se va da drumul -intr-un fel sau altul- la linie pana la Granitul. Fiind separata de trafic probabil viteza se va imbunatati si acolo. Momentan degeaba facem comparatii pentru ca in Pantelimon inca se lucreaza (sau nu...) si linia respectiva nu este folosita (si cine stie cat va ramane asa).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Problema este ca romanul este foarte alergic la platit servicii in avans, daca acum ar spune cineva "scadem impozitele cu 100ron da scumpim CFR Calatori, Metrorex si RATB cu 40%", o sa sara toti ca da.
Problema este ca romanul este foarte alergic la platit servicii in avans, daca acum ar spune cineva "scadem impozitele cu 100ron da scumpim CFR Calatori, Metrorex si RATB cu 40%", o sa sara toti ca da.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Goldmund
Cel mai "rau" este in Paris, pentru o cursa de la nord la sud-vest esti nevoit sa schimbi de mai multe ori metroul, dar e ok..aerul si zgomotul metropolei...simti pulsul adancului.
Sa vezi din 2018 pe cate stradute vor pasi locuitorii din Dr.Taberei sa mearga cu M5 si daca va fi gata pana la Piata Iancului, probabil ca majoritatea absoluta din cartier va lua metroul.
oache81 wrote:
Evident ca nu are niciun rost sa ajungi in Pipera schimband 3 metrouri, in loc de 41 + 2 metrouri (mult mai putine statii) ca esti aproape in linie dreapta nu in zig-zag.
Singurii pe care ii va ajuta noul metrou vor fi cei care aveau treaba inspre centru si vor ajunge mai repede decat cu troleibuzele.
Cred ca ar fi fost mai util celalalt racord, din Pantelimon pana la Iancului, mult mai multi calatori si mult mai putine variante alternative, tramvaiul pe Pantelimon e ca si cum n-ar exista pentru ca nu te duce nicaieri (46) si 14 face o suta de ani de la un cap la altul.
Cel mai "rau" este in Paris, pentru o cursa de la nord la sud-vest esti nevoit sa schimbi de mai multe ori metroul, dar e ok..aerul si zgomotul metropolei...simti pulsul adancului.
oache81 wrote:
Macar in Drumul Taberei - Militari ai tramvaiele de pe Bulevardul Timisoara care au o viteza destul de mare comparativ cu cele din Pantelimon.
Sunt multi din Drumul Taberei care prefera sa o ia pe stradute 10 minute pana la tramvaiele de pe Bulevardul Timisoara decat sa stea in trafic in troleibuz.
Sa vezi din 2018 pe cate stradute vor pasi locuitorii din Dr.Taberei sa mearga cu M5 si daca va fi gata pana la Piata Iancului, probabil ca majoritatea absoluta din cartier va lua metroul.
📖 Pagination options