Topic: Discuții diverse
4065 posts, 1005902 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
1. Desi CUP'ul a crescut, acest lucru nu o sa tina "o vesnicie", mai precis va tine pana cand vor incepe din nou sa "crape" Mercedesurile sau incep iar sa stea pentru nimicurile sus-mentionate. Cine garanteaza ca acest lucru nu se va intampla? Ce masuri a luat Crit pentru ca in viitor autobuzele sa nu mai stea cu lunile dupa "nimicuri"?
2. Pe masura ce autobuzele Mercedes se invechesc, se vor inmulti si problemele la ele, si pe masura trecerii timpului, vor aparea si defecte mai grave, nu numai nimicuri, daca nu cumva a si inceput sa se intample. Dar din pacate atunci nu vei mai putea suplimenta parcul, fiindca nu mai ai un parc "rece" de rezerva, care poate fi reactivat la nevoie. Mai mult, datorita incarcarii mai mari (cauzata de reducerea de ture), e de asteptat ca si uzura sa fie mai rapida. In timp, suprasolicitarea isi va spune cuvintul asupra suspensiilor si asupra motoarelor care si asa sint destul de "mici".
3. Nu trebuie sa ne ascundem dupa deget si sa nu recunoastem ca toate autobuzele Mercedes ale RATB au fost intr-adevar "facute pentru Romania", cu cutii de viteza proaste (cu scurgeri de ulei si alte defecte), fiind deja necesara inlocuirea lor in majoritatea parcului. Vi se pare normal deci sa te bazezi NUMAI pe aceste autobuze, care s-a dovedit cat de "fiabile" sunt?
4. Crit a "taiat" peste 100 de ture numai la autobuze? In eventualitatea ca cererea de transport creste, cu ce le va inlocui, daca nu vor mai fi autobuze vechi? Cu dube, pardon midibuze? Dar tramvaiele Tatra, care si ele se vor retrage, si asta in conditiile in care si cu parcul actual RATB'ul nu are tramvaie suficiente pentru infrastructura actuala? Sau se preconizeaza si "taierea" unei parti de infrastructura cu totul? Asa se "modernizeaza" transportul public dintr-o capitala a unei tari asa-zis europene?
aici[/url:1ges59dz]":1ges59dz]Cele retrase din circulatie temporar/definitiv in proportie de 99% nu le mai vedem in traseu sa fie clar. Nu se mai reactiveaza nimic stati calmi, si sincer nici nu stiu ce atata caz ca deocamdata nu se mai reduc ture. Asta e trebuie sa trecem peste disparitia Rocar si DAF. Asa ar trebui sa "plangem" dupa n modele de autobuz din istoria STB/ITB/RATB. In plus mie unul mi se pare corect rationamentul: daca tot ai dat sute de mii de euro pe unele masini, de ce sa nu le folosesti si sa le tii in garaj pentru tot felul de nimicuri gen anevelope, parbrize, coltare etc. si sa stai sa te chinui cu autobuze care "crapa" la ordinea zilei, consuma mult mai mult carburant si sunt depasite in momentul de fata si foarte multe alte probleme.Rationamentul (lui Crit?) este GRESIT din cel putin 4 motive:
1. Desi CUP'ul a crescut, acest lucru nu o sa tina "o vesnicie", mai precis va tine pana cand vor incepe din nou sa "crape" Mercedesurile sau incep iar sa stea pentru nimicurile sus-mentionate. Cine garanteaza ca acest lucru nu se va intampla? Ce masuri a luat Crit pentru ca in viitor autobuzele sa nu mai stea cu lunile dupa "nimicuri"?
2. Pe masura ce autobuzele Mercedes se invechesc, se vor inmulti si problemele la ele, si pe masura trecerii timpului, vor aparea si defecte mai grave, nu numai nimicuri, daca nu cumva a si inceput sa se intample. Dar din pacate atunci nu vei mai putea suplimenta parcul, fiindca nu mai ai un parc "rece" de rezerva, care poate fi reactivat la nevoie. Mai mult, datorita incarcarii mai mari (cauzata de reducerea de ture), e de asteptat ca si uzura sa fie mai rapida. In timp, suprasolicitarea isi va spune cuvintul asupra suspensiilor si asupra motoarelor care si asa sint destul de "mici".
3. Nu trebuie sa ne ascundem dupa deget si sa nu recunoastem ca toate autobuzele Mercedes ale RATB au fost intr-adevar "facute pentru Romania", cu cutii de viteza proaste (cu scurgeri de ulei si alte defecte), fiind deja necesara inlocuirea lor in majoritatea parcului. Vi se pare normal deci sa te bazezi NUMAI pe aceste autobuze, care s-a dovedit cat de "fiabile" sunt?
4. Crit a "taiat" peste 100 de ture numai la autobuze? In eventualitatea ca cererea de transport creste, cu ce le va inlocui, daca nu vor mai fi autobuze vechi? Cu dube, pardon midibuze? Dar tramvaiele Tatra, care si ele se vor retrage, si asta in conditiile in care si cu parcul actual RATB'ul nu are tramvaie suficiente pentru infrastructura actuala? Sau se preconizeaza si "taierea" unei parti de infrastructura cu totul? Asa se "modernizeaza" transportul public dintr-o capitala a unei tari asa-zis europene?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dominatrix
Gabi23 wrote:
Ce-i drept nu sunt de acord poate ca s-au tot redus ture aiurea, dar nici sa circuli pe multe linii cu gradul 1-2 de incarcare. Mi se pare corect ca autobuzele sa fie toate undeva la gradul 4 de incarcare. [/quote:xf1ttbsj]Nu te supara ca iti spun asa abrupt, dar asta e o mare aberatie. Ma rog, problema nu e la tine, ci la cei de care depinde soarta transportului in comun din acest oras, care au scapat "pasarica" asta dovedind-si inca o data incompetenta (daca mai era nevoie). Trecand peste faptul ca in nici o capitala europeana dintr-o tara normala la cap, dimensionarea parcului circulant nu se face dupa asemenea standarde "ceausiste", este fizic imposibil ca autobuzele sa mearga TOATE la gradul maxim de incarcare (sau pe aproape).
Nici macar nu poti circula IN MEDIE cu acest grad de incarcare. Asa cum ii spune si numele, e vorba de o incarcare medie, deci unele autobuze vor fi intotdeauna mai pline, altele mai goale. Deci chiar daca IN MEDIE se circula gradul de incarcare stabilit statistic, majoritatea calatorilor vor circula in conditii MAI PROASTE (adica in autobuze aglomerate) decat aglomeratia medie perceputa in statistici, dintr-un motiv foarte simplu: in autobuzele "mai pline" sunt mai multi calatori decat in autobuzele "mai goale". Dar daca incarcarea prognozata e foarte aproape de cea maxima posibila pe vehicul , evident ca asa ceva nu paote functiona in practica, din motivele de mai sus. Ce e asa de greu de inteles?
Deci problema nu e ca se taie niste vechituri de autobuze, ci faptul ca nu se inlocuiesc cu nimic, dovada reducerea totala de parc de peste 100 de ture, si care nici nu vor mai putea fi puse la loc in caz ca cererea de transport creste. Deci prin masurile luate, Crit a dovedit fie ca nu vrea, fie ca nu poate sa inteleaga aceste aspecte "la mintea cocosului", deci cu alte cuvinte e incapabil sa vada "dincolo" de problemele imediate si sa faca o oarecare strategie pe termen mediu si lung. Pe scurt, a dovedit ca e un INCOMPETENT.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Dupa accidentul de saptamana trecuta toate autobuzele vor fi limitate la 50kmh fata de 78kmh cat sunt acum.
Dupa accidentul de saptamana trecuta toate autobuzele vor fi limitate la 50kmh fata de 78kmh cat sunt acum.
- Chev Celios
-
Posted:
-
- Gabriel Cristian
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Gabriel Cristian
La vara o sa simtim lipsa dacurilor, ikarusurilor.chiar si de simoanelor, intr-un euro 3 fara aer si mergand ca melcul pe caldura toropitoare trist dar adevarat
La vara o sa simtim lipsa dacurilor, ikarusurilor.chiar si de simoanelor, intr-un euro 3 fara aer si mergand ca melcul pe caldura toropitoare trist dar adevarat
- laurashgeo
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
laurashgeo
Atasez aici o poza cu un autobuz de 25m din Liege, care circula pe o linie studenteasca la orele de varf.
Si soferii se descurca f bine cu gabaritul lui, chiar daca traseul este destul de aglomerat si cu multe curbe stranse si sensuri giratorii.
Atasez aici o poza cu un autobuz de 25m din Liege, care circula pe o linie studenteasca la orele de varf.
Si soferii se descurca f bine cu gabaritul lui, chiar daca traseul este destul de aglomerat si cu multe curbe stranse si sensuri giratorii.
- adn2377
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
alex230ro
http://www.vanhool.com/Home%20EN/coache ... 300EN.html
aici mai multe nu imi dau seama exactt de capacitatea lui totala
later edit:
150 persoane zic ei
http://www.soderholmbus.com/abc/pdfs/AGG300.pdf
http://www.vanhool.com/Home%20EN/coache ... 300EN.html
aici mai multe nu imi dau seama exactt de capacitatea lui totala
later edit:
150 persoane zic ei
http://www.soderholmbus.com/abc/pdfs/AGG300.pdf
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
150 de personae la 4 călători/metru pătrat. La noi se merge ,,oficial" pe 8 călători/metru pătrat, dar neoficial pe standardul comunist de 11 călători/metru pătrat, dovadă că se tot laudă unii şefi de garaje că ,,trebuie să avem vehicule încărcate gradul III, preferabil IV".
Iată interiorul (din păcate nu mai ştiu sursa):
Nu e deloc înghesuit pentru că, spre deosebire de gioarsele produse la Mannheim (care sunt un fel de ,,MAZurile Europei... ieftine şi disponibile imediat, de o calitate îndoielnică), motorul e plasat elegant într-o cutie între axele B şi C, deci nu mai ai articulaţie împinsă cu risc de a rupe maşina de tot la curbe prea strânse. Nu mai zic că mai ai o axă viratoare, ceea ce ajută mult în curbe (mai ales în trafic urban). În plus, ai roţi simple pe restul axelor (cu excepţia celei motoare), deci spaţiu mai mare de trecere printre ele. Cu scaune simple (nu duble), AGG300 ar fi autobuzul perfect pentru Bucureşti!
150 de personae la 4 călători/metru pătrat. La noi se merge ,,oficial" pe 8 călători/metru pătrat, dar neoficial pe standardul comunist de 11 călători/metru pătrat, dovadă că se tot laudă unii şefi de garaje că ,,trebuie să avem vehicule încărcate gradul III, preferabil IV".
Iată interiorul (din păcate nu mai ştiu sursa):
Nu e deloc înghesuit pentru că, spre deosebire de gioarsele produse la Mannheim (care sunt un fel de ,,MAZurile Europei... ieftine şi disponibile imediat, de o calitate îndoielnică), motorul e plasat elegant într-o cutie între axele B şi C, deci nu mai ai articulaţie împinsă cu risc de a rupe maşina de tot la curbe prea strânse. Nu mai zic că mai ai o axă viratoare, ceea ce ajută mult în curbe (mai ales în trafic urban). În plus, ai roţi simple pe restul axelor (cu excepţia celei motoare), deci spaţiu mai mare de trecere printre ele. Cu scaune simple (nu duble), AGG300 ar fi autobuzul perfect pentru Bucureşti!
- alex230ro
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
alex230ro
sincer nu cred ca se vor mai cumpara articulate in Bucuresti
ma rog la totbuzul asta ziceau ca se conduce ca unul normal bla bla bla,dar la noi ma indoiesc de asa ceva,probabil ca s-ar preta doar pe cateva trasee mai simple adica fara multe viraje si asa am vazut ca unele Citaro au dificultati pe unele trasee in efectuarea virajelor de 90 grade .
sincer nu cred ca se vor mai cumpara articulate in Bucuresti
ma rog la totbuzul asta ziceau ca se conduce ca unul normal bla bla bla,dar la noi ma indoiesc de asa ceva,probabil ca s-ar preta doar pe cateva trasee mai simple adica fara multe viraje si asa am vazut ca unele Citaro au dificultati pe unele trasee in efectuarea virajelor de 90 grade .
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
3mil
Mi se pare o prostie treaba cu limitarea la 50 km/h a autobuzelor Mercedes. Avem cateva linii care mai ies si in afara Bucurestiului si or sa se taraie pe prima banda cu 50 la ora. De parca daca erau limitate autobuzele de mai demult nu se intampla accidentul de saptamana trecuta care s-a petrecut la 38 km/h (cum a precizat Chev Celios in alt topic). Pentru mine unul, e un mister cum a putut sa se petreaca la aceasta viteza in conditiile in care autobuzele acestea au niste frane foarte prompte si nu sunt asa de greu manevrabile. Poate consultarea inregistrarii video de la bord (daca functiona camera) va face ceva lumina in acest caz.
Mi se pare o prostie treaba cu limitarea la 50 km/h a autobuzelor Mercedes. Avem cateva linii care mai ies si in afara Bucurestiului si or sa se taraie pe prima banda cu 50 la ora. De parca daca erau limitate autobuzele de mai demult nu se intampla accidentul de saptamana trecuta care s-a petrecut la 38 km/h (cum a precizat Chev Celios in alt topic). Pentru mine unul, e un mister cum a putut sa se petreaca la aceasta viteza in conditiile in care autobuzele acestea au niste frane foarte prompte si nu sunt asa de greu manevrabile. Poate consultarea inregistrarii video de la bord (daca functiona camera) va face ceva lumina in acest caz.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
Cat despre accident am inteles ca soferul abia venise de pe Daf, si nu era titular pe acea masina.Deci daca e sa o luam asa daca nu se retrageau Dafurile si RdS-urile nu se intampla acest accident.
Cat despre accident am inteles ca soferul abia venise de pe Daf, si nu era titular pe acea masina.Deci daca e sa o luam asa daca nu se retrageau Dafurile si RdS-urile nu se intampla acest accident.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Dr2005
Aici ar trebui să intervină Miliţia. La 137, de exemplu, se poate considera viteză nejustificat de mică pentru autostradă.
Nu sunt greu manevrabile, dar dacă nu le apeşi, nu vor funcţiona din oficiu... plus că aici a fost o depăşire neregulamentară (şoferul nu s-a asigurat că are loc pe lângă dubă), deci a trasde volan şi imediat a intrat în taxi, nu mai avea timp să pună frână.
Oare funcţiona? Că e autobuz de Ferentari, ştim cu toţii de ce nu prea merg camerele acolo.
3mil wrote:
Mi se pare o prostie treaba cu limitarea la 50 km/h a autobuzelor Mercedes. Avem cateva linii care mai ies si in afara Bucurestiului si or sa se taraie pe prima banda cu 50 la ora.
Aici ar trebui să intervină Miliţia. La 137, de exemplu, se poate considera viteză nejustificat de mică pentru autostradă.
3mil wrote:
in care autobuzele acestea au niste frane foarte prompte si nu sunt asa de greu manevrabile.
Nu sunt greu manevrabile, dar dacă nu le apeşi, nu vor funcţiona din oficiu... plus că aici a fost o depăşire neregulamentară (şoferul nu s-a asigurat că are loc pe lângă dubă), deci a trasde volan şi imediat a intrat în taxi, nu mai avea timp să pună frână.
3mil wrote:
Poate consultarea inregistrarii video de la bord (daca functiona camera) va face ceva lumina in acest caz.
Oare funcţiona? Că e autobuz de Ferentari, ştim cu toţii de ce nu prea merg camerele acolo.
📖 Pagination options