Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)
690 posts, 196460 views
📖 Pagination options
- aztec
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
aztec
La mine da cu eroare mereu si zice sa incerc peste 24 ore....
"Acces refuzat temporar...
Si cand reusesti ceva...
Solicitare Istoric Vehicul
Ne pare rău! Datorită unor conjuncturi de moment, solicitarea nu poate fi onorată. Vă rugăm să reveniţi mai tarziu.
Si codul e valabil o singura data....Probabil nu fac fata cererilor...
La mine da cu eroare mereu si zice sa incerc peste 24 ore....
"Acces refuzat temporar...
Si cand reusesti ceva...
Solicitare Istoric Vehicul
Ne pare rău! Datorită unor conjuncturi de moment, solicitarea nu poate fi onorată. Vă rugăm să reveniţi mai tarziu.
Si codul e valabil o singura data....Probabil nu fac fata cererilor...
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
Cristi N
Andrei treaba cu piesele nu ai de unde sa o afli, nici macar daca masina respectiva si-a facut toate interventile la reprezentanta pentru ca desi ei au o baza de date ea este pentru uz intern, asta cel putin oficial.
Serverul e destul de solicitat, in cateva zile o sa se calmeze lumea si o sa mearga instant. In cazul meu codul a venit dupa vreo jumatate de ora.
Andrei treaba cu piesele nu ai de unde sa o afli, nici macar daca masina respectiva si-a facut toate interventile la reprezentanta pentru ca desi ei au o baza de date ea este pentru uz intern, asta cel putin oficial.
Serverul e destul de solicitat, in cateva zile o sa se calmeze lumea si o sa mearga instant. In cazul meu codul a venit dupa vreo jumatate de ora.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
TibiV
Andrei,
ei spun ca vei putea vedea istoricul accidentelor, NU istoricul defectiunilor / reparatiilor curente.
Iar istoricul accidentelor il pot obtine relativ simplu daca se conecteaza la baza de date a societatilor de asigurare... Da, exista asa ceva. ASF-ul de unde crezi ca isi ia datele?.... Sau de unde se iau datele pentru bonus-malus RCA, chiar daca schimbi societatea de asigurare?....
In baza de date nu apare daca ti-ai schimbat planetarele, dar apare daca de exemplu ai avut la masina 5 daune moderate sau o dauna totala.
Iar daca apare cu o dauna totala, nu prea iti mai vine sa o cumperi....
Andrei,
ei spun ca vei putea vedea istoricul accidentelor, NU istoricul defectiunilor / reparatiilor curente.
misterr wrote:
Conducerea RAR lucrează la o versiune îmbunătățită care să conțină și istoricul accidentelor și pentru mașinile înmatriculate în România, și pentru cele aduse din străinătate. Aceasta va fi însă contra cost.
Iar istoricul accidentelor il pot obtine relativ simplu daca se conecteaza la baza de date a societatilor de asigurare... Da, exista asa ceva. ASF-ul de unde crezi ca isi ia datele?.... Sau de unde se iau datele pentru bonus-malus RCA, chiar daca schimbi societatea de asigurare?....
In baza de date nu apare daca ti-ai schimbat planetarele, dar apare daca de exemplu ai avut la masina 5 daune moderate sau o dauna totala.
Iar daca apare cu o dauna totala, nu prea iti mai vine sa o cumperi....
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
andrei11
Da, chestia cu Dauna Totală e invenție capitalistă...
Deci polița RCA ( așadar când tu NU ești de vină ) îți acoperă o parte din cheltuieli, cu cât mașina e mai veche cu atât cheltuielile acoperite de polița RCA sunt mai mici...Dacă din accident dauna este mai mare decât dauna acoperită de polița RCA se declară Daună Totală, deși s-ar putea ca accidentul în sine să aibă drept rezultat o aripă, să spunem un cap de bară / planetară, roată cu totul, un plastic din față și radiatorul...
Concluzia e clară, NU ești de vină, mașina ta are 15 ani dar merge brici, e întreținută, ai accidentul cu pricina, nu-ți mai repară nimeni mașina, ți se dau niște bani, mai pui și tu alții și-ți repari mașina...
Ori eu ca și inginer mecanic, o roată, un cap de bară, o aripă îndoită, un plastic din față și radiatorul NU mi se par a fi o daună totală... Radiatorul se poate sparge și fără să fie îndoită protecția din față...
_________________
Exemplul de mai sus e de la Opelul meu, acum merge brici, n-am nicio treabă. E poveste veche de vreo 3 ani. ( Dar fără radiator, aia e de la mine, pentru plus de dramatism ! )
Plasticul din față m-a costat fix 170 de lei, cu tot cu anexe ( are niște blitz blitzuri negre tot din plastic )
Da, chestia cu Dauna Totală e invenție capitalistă...
Deci polița RCA ( așadar când tu NU ești de vină ) îți acoperă o parte din cheltuieli, cu cât mașina e mai veche cu atât cheltuielile acoperite de polița RCA sunt mai mici...Dacă din accident dauna este mai mare decât dauna acoperită de polița RCA se declară Daună Totală, deși s-ar putea ca accidentul în sine să aibă drept rezultat o aripă, să spunem un cap de bară / planetară, roată cu totul, un plastic din față și radiatorul...
Concluzia e clară, NU ești de vină, mașina ta are 15 ani dar merge brici, e întreținută, ai accidentul cu pricina, nu-ți mai repară nimeni mașina, ți se dau niște bani, mai pui și tu alții și-ți repari mașina...
Ori eu ca și inginer mecanic, o roată, un cap de bară, o aripă îndoită, un plastic din față și radiatorul NU mi se par a fi o daună totală... Radiatorul se poate sparge și fără să fie îndoită protecția din față...
_________________
Exemplul de mai sus e de la Opelul meu, acum merge brici, n-am nicio treabă. E poveste veche de vreo 3 ani. ( Dar fără radiator, aia e de la mine, pentru plus de dramatism ! )
Plasticul din față m-a costat fix 170 de lei, cu tot cu anexe ( are niște blitz blitzuri negre tot din plastic )
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
TibiV
Andrei,
aici este cazul sa le umplem frigiderul societatilor de asigurare...
Dar dpdv legal ei au dreptate.
Ai masina din 97, pa... Si la o bara sparta ei iti dau ”dauna totala”, chiar daca tu nu vrei decat sa iti indrepte aripa strambata si sa iti inlocuiasca farul spart...
Cat timp eu am fost cel pagubit, normal este ca asiguratorul sa imi ASIGURE readucerea vehicuculului MEU la starea de dinaintea accidentului.
Asta spune bunul simt.
Dar bunul simt NU are nici o legatura cu legislatia romaneasca...
Pe legea romaneasca, daca ai un Ford T functional (mostenit de la strabunicul) si te pocneste cineva in far, este dauna totala... Farul ala depaseste cu mult valoarea intregii masini - cel putin pe grilele asiguratarilor...
(Este drept, povestea se schimba un pic daca masina este inregistrata ca vehicul de epoca....)
Andrei,
aici este cazul sa le umplem frigiderul societatilor de asigurare...
Dar dpdv legal ei au dreptate.
Ai masina din 97, pa... Si la o bara sparta ei iti dau ”dauna totala”, chiar daca tu nu vrei decat sa iti indrepte aripa strambata si sa iti inlocuiasca farul spart...
Cat timp eu am fost cel pagubit, normal este ca asiguratorul sa imi ASIGURE readucerea vehicuculului MEU la starea de dinaintea accidentului.
Asta spune bunul simt.
Dar bunul simt NU are nici o legatura cu legislatia romaneasca...
Pe legea romaneasca, daca ai un Ford T functional (mostenit de la strabunicul) si te pocneste cineva in far, este dauna totala... Farul ala depaseste cu mult valoarea intregii masini - cel putin pe grilele asiguratarilor...
(Este drept, povestea se schimba un pic daca masina este inregistrata ca vehicul de epoca....)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
ADK
Au așa de multă importanță acele date aflate probabil de aici? Or fi ele mașinile societății, dar atât de multe date nu cred că ar trebuii postate orișiunde...
Au așa de multă importanță acele date aflate probabil de aici? Or fi ele mașinile societății, dar atât de multe date nu cred că ar trebuii postate orișiunde...
- andrei11
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
ADK
Măcar de aș găsii și pozele făcute la ITP.
Măcar de aș găsii și pozele făcute la ITP.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
aztec
Pt cine nu crede legende...km putini. Masina de noua in Romania...
Nici eu nu cred, dar exista exceptii.
Nu e a mea...
Pt cine nu crede legende...km putini. Masina de noua in Romania...
Nici eu nu cred, dar exista exceptii.
Nu e a mea...
Clipboard02.jpg (35.88 KB; downloaded 3142 times)
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
De a mea ce zici?
De a mea ce zici?
RAR.png (18.8 KB; downloaded 3128 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
aztec
Ce pot sa zic...investitii proaste.
Cred ca era mai ieftin taxiul...
Ce pot sa zic...investitii proaste.
Cred ca era mai ieftin taxiul...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
Perfect adevărat! Asta zic și eu...
Plătesc doar comoditatea de a nu aștepta un taxi (atunci cînd nu folosesc transportul în comun).
Din asta se vede că în București transportul individual e o idee pierzătoare.
Perfect adevărat! Asta zic și eu...
Plătesc doar comoditatea de a nu aștepta un taxi (atunci cînd nu folosesc transportul în comun).
Din asta se vede că în București transportul individual e o idee pierzătoare.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)
misterr
VIDEO INTERVIU Aventurile unui sofer cu mașina electrică: La stațiile de alimentare, e o problemă cu șoferii mai puțin educați/ Drumul către mare e gratis, dar ești limitat. Cel mai rentabil este să o iei prin Bulgaria.
Razvan Barbu
Mașinile electrice sunt o atracție pentru români, chiar dacă prețul lor este mare. Răzvan Barbu este șofer pe o astfel de mașină și merge zilnic prin traficul din Bucureșți. Este încântat de faptul că o poate încărca gratis, însă a vorbit și despre limitările care apar. atunci când mergi cu o mașină electrică în România.
Regula bunului simț nu se aplică întotdeauna la stațiile de alimentare
L-am întâlnit pe Răzvan în timp ce alimenta mașina la una dintre stațiile din parcarea de la Ikea. ”Sunt stații de alimentare în Capitală, însă bătaia de cap ne-o dau șoferii mai puțin educați, care nu folosesc aplicația și nu își dau check-in atunci când alimentează. Nu își pun nici măcar un număr de telefon în geam” - spune Răzvan Barbu.
”Imediat ce am ajuns la stația de alimentare de aici, de la Băneasa, mi-am dat check-in. Este foarte important ca fiecare să facă acest lucru. De exemplu, dacă ar fi fost o singură priză și eu aș fi venit de la Ploiești, de pe DN1, ca să încarc, ar fi trebuit să plec, pentru că este deja cineva. Nu este ca la pompa de benzină, unde aștepti după cel din față 5 minute. Chiar și acolo, oamenii sunt nervoși, câteodată” - afirmă Răzvan Barbu, într-un interviu pentru HotNews.
”Este foarte important ca fiecare șofer care vine să alimenteze, să își dea ceck-in la stația de încărcare pentru că orice mașină se încarcă în câteva zeci de minute. Poate dura totul chiar două sau trei ore. De exemplu, dacă stau o oră să îl aștept pe cel din fața mea care are mașina la încărcat și apoi alte două ore, până se încarcă și mașina mea, nu prea este rentabil. O mașină electrică te face un pic mai responsabil, trebuie să îți organizezi mai bine timpul”.
”Cum ajungi la mare cu o mașină electrică? Cu 90km/h și fără aer condiționat!”
Când mergi cu o mașină electrică ai o serie de avantaje, însă apar și anumite limitări. ”Cu o mașină electrică poți să mergi doar 300 de kilometri fără să o reîncarci, ceea ce este puțin frustrant. Un drum de 500 de km, pe care îi făceai în 4 ore cu o mașină clasică implică și mai mult timp, dacă îl parcurgi cu o mașină electrică. În 2019, nu există nicio stație de alimentare între București și Constanța Ai noștri s-au gândit că ne trebuie stații de alimentare doar în București și doar în Constanța. Dacă ne uităm pe aplicație, se vede că până la mare nu este nicio stație de alimentare. Este una la o firmă din Călărași, dar aceasta funcționează doar pentru clienți.
Ești puțin limitat: pe autostradă trebuie să mergi cu 90 km/h în mod constant. Eu am ajuns la Constanța cu această viteză, fără aer condiționat. La destinație, aveam 27% baterie. Și am încărcat-o trei ore. După un drum de trei ore, oricine are nevoie de un repaus. Și atunci am pus-o la încarcat, am ajuns la peste 60 la sută baterie, apoi am mers în stațiune. Când m-am reîntors, am pus-o iarăși la încărcat, timp în care am fost la un restaurant și am mâncat. Până la urmă, totul ține de organizare. Cel mai rentabil ar fi să mergi la mare prin Bulgaria, ajungi la Mangalia mult mai rapid, vecinii noștri au mai multe stații de alimentare. Așa scapi de limita de 90 km/h și poți folosi și aerul condiționat.
”Drumul către munte cu o mașină electrică, mai simplu decât drumul către mare”
”La munte, în Bușteni, la parcarea de la Penny, era 2 lei/kw. Sunt un om cu principii, nu am vrut să alimentez acolo și m-am dus la un restaurant din Sinaia, unde mi-am putut alimenta mașina gratis. La munte, nici nu trebuie să mergi cu 90 km/h și nici nu trebuie să te reții să nu folosești aerul condiționat. Prima stație de încărcare în drumul către munte este la Câmpina.”
”Atât timp cât combustibilul este gratuit, mașina electrică este rentabilă.”
Răzvan Barbu s-a referit și la costuri. ”Acasă, noi plătim 50-60 de bănuți pe kilowatt, mașina are 40kw. În oraș, ar putea să fie maxim 1 leu pe kw, practic aș plăti 40 de lei pe 300 de km, ceea ce înseamnă vreo 8 litri de benzină, cu indulgență. Cu opt litri de benzină aș merge doar 100 de kilometri. Cu mașina electrică ai acces peste tot, poți să mergi și în parc să iei pe cineva, dacă vrei. Un alt avantaj este că nu plătești așa de mult pentru electricitate. Sunt multe drumuri pe care le faci nu doar în oraș, de exemplu poți merge la mare gratis. Poate că nu sunt mulți bani, dar dacă mergi de zece ori pe lună la mare, se simte”, mai spune Răzvan Barbu.
În perioada ianuarie - februarie 2019, au fost vândute în România 73 de mașini full electrice ( cu 2,8% mai multe decât în primele 2 luni din 2018), 25 din categoria plug-in (-71,6%) și 551 de autoturisme hibrid (+139,6%), conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
VIDEO INTERVIU Aventurile unui sofer cu mașina electrică: La stațiile de alimentare, e o problemă cu șoferii mai puțin educați/ Drumul către mare e gratis, dar ești limitat. Cel mai rentabil este să o iei prin Bulgaria.
Razvan Barbu
Mașinile electrice sunt o atracție pentru români, chiar dacă prețul lor este mare. Răzvan Barbu este șofer pe o astfel de mașină și merge zilnic prin traficul din Bucureșți. Este încântat de faptul că o poate încărca gratis, însă a vorbit și despre limitările care apar. atunci când mergi cu o mașină electrică în România.
Regula bunului simț nu se aplică întotdeauna la stațiile de alimentare
L-am întâlnit pe Răzvan în timp ce alimenta mașina la una dintre stațiile din parcarea de la Ikea. ”Sunt stații de alimentare în Capitală, însă bătaia de cap ne-o dau șoferii mai puțin educați, care nu folosesc aplicația și nu își dau check-in atunci când alimentează. Nu își pun nici măcar un număr de telefon în geam” - spune Răzvan Barbu.
”Imediat ce am ajuns la stația de alimentare de aici, de la Băneasa, mi-am dat check-in. Este foarte important ca fiecare să facă acest lucru. De exemplu, dacă ar fi fost o singură priză și eu aș fi venit de la Ploiești, de pe DN1, ca să încarc, ar fi trebuit să plec, pentru că este deja cineva. Nu este ca la pompa de benzină, unde aștepti după cel din față 5 minute. Chiar și acolo, oamenii sunt nervoși, câteodată” - afirmă Răzvan Barbu, într-un interviu pentru HotNews.
”Este foarte important ca fiecare șofer care vine să alimenteze, să își dea ceck-in la stația de încărcare pentru că orice mașină se încarcă în câteva zeci de minute. Poate dura totul chiar două sau trei ore. De exemplu, dacă stau o oră să îl aștept pe cel din fața mea care are mașina la încărcat și apoi alte două ore, până se încarcă și mașina mea, nu prea este rentabil. O mașină electrică te face un pic mai responsabil, trebuie să îți organizezi mai bine timpul”.
”Cum ajungi la mare cu o mașină electrică? Cu 90km/h și fără aer condiționat!”
Când mergi cu o mașină electrică ai o serie de avantaje, însă apar și anumite limitări. ”Cu o mașină electrică poți să mergi doar 300 de kilometri fără să o reîncarci, ceea ce este puțin frustrant. Un drum de 500 de km, pe care îi făceai în 4 ore cu o mașină clasică implică și mai mult timp, dacă îl parcurgi cu o mașină electrică. În 2019, nu există nicio stație de alimentare între București și Constanța Ai noștri s-au gândit că ne trebuie stații de alimentare doar în București și doar în Constanța. Dacă ne uităm pe aplicație, se vede că până la mare nu este nicio stație de alimentare. Este una la o firmă din Călărași, dar aceasta funcționează doar pentru clienți.
Ești puțin limitat: pe autostradă trebuie să mergi cu 90 km/h în mod constant. Eu am ajuns la Constanța cu această viteză, fără aer condiționat. La destinație, aveam 27% baterie. Și am încărcat-o trei ore. După un drum de trei ore, oricine are nevoie de un repaus. Și atunci am pus-o la încarcat, am ajuns la peste 60 la sută baterie, apoi am mers în stațiune. Când m-am reîntors, am pus-o iarăși la încărcat, timp în care am fost la un restaurant și am mâncat. Până la urmă, totul ține de organizare. Cel mai rentabil ar fi să mergi la mare prin Bulgaria, ajungi la Mangalia mult mai rapid, vecinii noștri au mai multe stații de alimentare. Așa scapi de limita de 90 km/h și poți folosi și aerul condiționat.
”Drumul către munte cu o mașină electrică, mai simplu decât drumul către mare”
”La munte, în Bușteni, la parcarea de la Penny, era 2 lei/kw. Sunt un om cu principii, nu am vrut să alimentez acolo și m-am dus la un restaurant din Sinaia, unde mi-am putut alimenta mașina gratis. La munte, nici nu trebuie să mergi cu 90 km/h și nici nu trebuie să te reții să nu folosești aerul condiționat. Prima stație de încărcare în drumul către munte este la Câmpina.”
”Atât timp cât combustibilul este gratuit, mașina electrică este rentabilă.”
Răzvan Barbu s-a referit și la costuri. ”Acasă, noi plătim 50-60 de bănuți pe kilowatt, mașina are 40kw. În oraș, ar putea să fie maxim 1 leu pe kw, practic aș plăti 40 de lei pe 300 de km, ceea ce înseamnă vreo 8 litri de benzină, cu indulgență. Cu opt litri de benzină aș merge doar 100 de kilometri. Cu mașina electrică ai acces peste tot, poți să mergi și în parc să iei pe cineva, dacă vrei. Un alt avantaj este că nu plătești așa de mult pentru electricitate. Sunt multe drumuri pe care le faci nu doar în oraș, de exemplu poți merge la mare gratis. Poate că nu sunt mulți bani, dar dacă mergi de zece ori pe lună la mare, se simte”, mai spune Răzvan Barbu.
În perioada ianuarie - februarie 2019, au fost vândute în România 73 de mașini full electrice ( cu 2,8% mai multe decât în primele 2 luni din 2018), 25 din categoria plug-in (-71,6%) și 551 de autoturisme hibrid (+139,6%), conform datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sectorul 4
andrei11
OK, nu mai parcheaza pe arterele principale, in schimb s-au umplut trotuarele si strazile secundare, s-a vopsit gardul..[/quote]
Și unde ai vrea să se parcheze ? La Inter / Străulești / pe câmp, lângă centură ? Oricât am fi noi de <<principiali>> majoritatea mașinilor se opresc undeva noaptea...
misterr wrote:
Primarul sectorului 4, Daniel Băluţă, a anunţat înfiinţarea Patrulei Stradale pentru a readuce normalitatea în trafic şi “a reda trotuarele cetăţenilor”.
OK, nu mai parcheaza pe arterele principale, in schimb s-au umplut trotuarele si strazile secundare, s-a vopsit gardul..[/quote]
Și unde ai vrea să se parcheze ? La Inter / Străulești / pe câmp, lângă centură ? Oricât am fi noi de <<principiali>> majoritatea mașinilor se opresc undeva noaptea...
📖 Pagination options