Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Discuții diverse

4066 posts, 1014080 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 214 215 216 217 218 219 220  ... 291
 
 

📖 Pagination options
  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse anndrei

Lasa ca nici soferii nu sunt toti corecti. Vezi situatia clara din linia 106 unde acel sofer si-a batut joc de program si de calatori. Nu am inteles este firma lui de transport, nu trebuie sa indeplineasca si el anumite cerinte? Daca este inapt sa se lase de aceasta meserie si sa se reprofileze.
Cei de la Autobaza Militari ar trebui sa il tureze vreo 2 luni in minunata linie 162 sa se potoleasca apoi o sa se roage sa vina in linia 106.

 


Re: Discuții diverse Chev Celios

Dar soferul nu trebuie sa isi faca si pauzele?? Nu ma refer strict la cazul liniei 106, dar si aici pot fi diferite cauze. Daca ar fi dupa voi soferul ar trebui sa stea numai la volan de cand vine la munca pana pleaca acasa. Daca pe itinerar are 10 min pauza atunci el este obligat sa isi faca pauza si nimeni nu il poate obliga sa plece in cursa. Si cei de la STB sunt obligati sa respecte niste reglementari ale ARR si UE fie ca ne place sau nu. Putini stiu cu ce sa mananca treaba asta, dar comenteaza aiurea.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Ideea mai e și în felul următor: dacă timpul de staționare de la capăt a fost pierdut în trafic, nu poți fi obligat cum ai venit să și pleci înapoi în cursă. Șoferul autobuzului e tot un om, are nevoie de odihnă, un grup sanitar, o pauză de masă la capăt de linie. Tatăl colegului a fost șofer, al meu la fel, în RATB mă refer (că pentru mine STB nu reprezintă nimic) etc și doar am stat și unul și altul zile întregi în cabina autobuzului și am văzut tot felul de scene, fie în trafic fie din partea călătorului de ”rând”. Nu că țin morțiș partea șoferilor, dar și pasionații cărora le-au plăcut autobuzele doar când făceau naveta ar trebui  să știe că meseria asta te termină psihic. Cele 8-12 ore la volan nu înseamnă doar condus, ci și cele menționate mai sus, bineînțeles că și călătorii trebuie să fie respectați. Nu cred că sunt singurul care am rămas într-o stație la 11 noaptea că autobuzul n-a binevoit să mă ia pe retragere, șoferul nici nu știu cât a apucat să mă observe dar și trecutul ghiulea m-a costat pe mine timpul de aproape o oră să ajung pe jos acasă. Că mai spun unii și alții, dacă nu-i place șofer, să se ”apuce” de altceva. Cu ideea asta sunt pe jumătate de acord, deoarece într-adevăr de unii nu e meseria asta dar și în cazul celălalt, chiar dacă-ți place meseria și vii cu drag la muncă, dar vrei nu vrei, vine și stresul la ”pachet” cu ea. Nu de puține ori din cauza sănătății, cauzate de meserie dar și de problemele personale, s-a ieșit pe ușa casei și nu s-a mai ajuns înapoi.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse anndrei

Dar soferul putea merge chiar cu 60 Km/h, cat este limita pe Bd. Iuliu Maniu, si cu 40 Km/h cat este limita pe Bd. Uverturii. Acesta a mers in bataie de joc cu 20-30 km/h cu un autobuz nou cu performante mult mai bune decat Dac/Ikarus. Putea recupera acele 10 minute fara probleme. Circul zilnic pe aceasta linie si in weekend poate face semicursa in 15 minute. In itinerariu au alocat 19 minute.
ARR si UE nu spune ca dupa 19 minute de condus trebuie sa faca pauza 15 minute!
Referitor la cabina inchisa, au acest lux de aprox. 30 de ani.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Am observat și eu ”șoferi” ca cei de pe microbuze, varianta -low- dar și -hard-. Nu suport să mă urc într-un autobuz și abia să ajung, mai ales într-un trafic lejer, dar nici grăbiți prostește care unii își socotesc timpul în funcție de orarul afișat în stație.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse anndrei

Cei de pe microbuze sunt ,,low" pentru ca trebuie sa observe calatorii care ii fac cu mana din 50 in 50 de metri. In cazul STB-ului nu se poate pune aceasta problema deoarece au statii fixe in care nici nu mai sunt obligati sa opreasca daca nu sunt calatori in statie sau la usa. Dar sa se taraie cu 25-30 Km/h pe un drum cu o singura banda, mai rau incurca circulatia. Va spun sigur ca eram in autobuz si nu avea nicio masina in fata. Atat de liber era. Dupa mine acel sofer ar trebui expertizat si psihiatric. Spun asta deoarece un om normal, cu o gandire normala vazand ca este intarziat si drumul este liber ar fi mers macar cu 40-45 Km/h si nu cu 25 max. 30 Km/h.
Acum el este o ,,victima" a autobazei Militari deoarece a fost ,,agresat" si certat ca nu respecta programul de circulatie stabilit de STB.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Cred că nu m-ai înțeles. :popa:

 


Re: Discuții diverse Costin

ADK wrote:
dar nici grăbiți prostește care unii își socotesc timpul în funcție de orarul afișat în stație.

Alta demna de "galeria ororilor". Timpul intotdeauna se socoteste in functie de orarul afisat in statie, care de-aia e afisat, ca e orar si se respecta! Nu se respecta? Iau un taxi si mi-l deconteaza autoritatea de transport! De unde scoate autoritatea bani? O fi de la soferul care a furat cursa? Poate, nu imi pasa. Oslo, anul 2019, intamplare reala. Vreau sa cred ca si Bucurestiul e tot in 2019.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse anndrei

Asa este! Avem autobuze noi noute cu care se poate circula mai tare fata de vechile Ikarusuri. Dar si cu Ikarusul, soferii din Ungaria fug cu 50-60 Km/h. Doar la noi nu se poate. De ce? Ca nu vrea soferul roman!
Sunt convins ca asa ceva nu se intampla in alte orase mari ale Romaniei. De exemplu, in Cluj nu cred ca ar indrazni vreun sofer sa faca pe nebunul cum a facut acest ,,personaj" ieri. L-am auzit ca se vaita la telefon in timp ce conducea ca este turat toata luna in aceasta linie. Am impresia ca vorbea cu o dispecerea care l-a atentionat ca nu respecta orarul. E clara situatia ca nu avea chef de munca.

 


Re: Discuții diverse orex

La inceputul anilor 90, era si o doamna sofer pe Ikarus cu nr de parc 25. Stiti cum ducea 368-ul ? Ca racheta daca-si propunea! ;)
Am fost calator, de cateva ori, cand se impunea pe traseu! Jos palaria! :yes:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse anndrei

Stim cu totii ca taraitul cu 25-30 Km/h a pornit de la economia motorinei pentru rotunjirea salariilor soferilor. Nu mai are rost sa ascundem acest obicei. Colegul @ADK poate confirma acest lucru...Si Autobaza Alexandria a avut o doamna sofer care isi respecta meseria pe care o practica si nu isi batea joc. Bineinteles ca ceilalti soferi vazand cu nu pot face anumite aranjamente cu dispecerul de la capatul de linie pentru a fura curse, au poreclit-o ,,Ceauseasca". Era titulara tot pe una din liniile care duc in Drumul Taberei.

 


Re: Discuții diverse orex

Cred ca totusi era de la autobaza Floreasca! ;)  La sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90, 168, 268 si 368 se...retrageau exclusiv la ”Floreasca”!  :yes:
PS
Ikarus cu numerele de parc 1-25 apartineau autobazei Floreasca! ;)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

Ce să confirm? Că târâitul cu 30 de km/h e pentru economia de motorină care și-o rezervă șoferul? așa minciună să mai spui în anul 2019 mi se pare penibilă.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse anndrei

Vorbeam pe vremea DAC/Ikarus. Despre asta era vorba.

 


Go to page:  1  ... 214 215 216 217 218 219 220  ... 291
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433714 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use