MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile Bombardier Movia 346 (BM2/BM21)

997 posts, 392943 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 72
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile BM2/BM21 Costin

Din cate stiu eu, trenurile de metrou nu pot functiona normal cu alimentare prin pantograf din cauza puterii mari pe care o au motoarele. Adica ar topi firul daca ar accelera la putere normala.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 Robert24

Sunt multe tari unde alimentarea metrourilor se face prin catenara (normala sau rigida)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 TibiV

Da, dar alea sunt proiectate sa fie folosite permanent, in toata gama de puteri necesare.
La noi catenara este doar pentru manevre prin depouri, deci la puteri mici.
De altfel nici pantograful de la care a plecat discutia, folosit acum pe trenurile de pe M2, nu mi se pare un pantograf "de-adevaratelea"...
Este mai mult un mini-pantograf, nu cred ca se compara cu cel folosit la testele cu prototipul 1001 (din pozele puse mai sus de BodoMinea).

 


Re: Trenurile BM2/BM21 bercenicity

Hawkuletz wrote:
Apropos, presupun (chiar, stie cineva concret?) ca puterea trenului este limitata cand se foloseste firul de contact spre deosebire de sina 3.

Viteza trenului e limitata la 15km/h la alimentarea prin pantograf.
In plus, doar vagonele Mp si R sunt alimentate de pantograf. Vagoanele M nu participa la tractiune.
Pantograful are si el un curent nominal care ii permite sa furnizeze doar 250A (500A timp de 5 min), fata de 1200A cat are un captator de sina a treia.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 freyutz

bercenicity wrote:
Hawkuletz wrote:
Apropos, presupun (chiar, stie cineva concret?) ca puterea trenului este limitata cand se foloseste firul de contact spre deosebire de sina 3.

Viteza trenului e limitata la 15km/h la alimentarea prin pantograf.
In plus, doar vagonele Mp si R sunt alimentate de pantograf. Vagoanele M nu participa la tractiune.
Pantograful are si el un curent nominal care ii permite sa furnizeze doar 250A (500A timp de 5 min), fata de 1200A cat are un captator de sina a treia.


R vine de la remorca, adica nu are parte de tractiune.

Despre ce vorbim aici? In reteaua noastra, pantograful se foloseste doar la manevrele din remize/depouri si mai gasim portiuni de catenara peste macazele mai complexe desfasurate pe distante mari ce fac ca sina a 3-a sa nu existe pe zone mai lungi.

In poza de mai sus, probabil s-au facut doar niste probe cu trenul sub tensiune, si au montat alt pantograf ca sa ajunga la retea. De ce atatea discutii si teorii ale conspiratiei pe aici pentru asa o banalitate?

Intradevar, cat sunt conectate la pantograf, trenurile sunt limitate la 15km/h, atat IVA cat si Bombardier sau CAF.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 puidemorosan

Bună ziua.
bercencity are dreptate.
De la pantograful de pe MP se alimentează tracțiunea vagonului MP și convertizorul pentru serviciile auxiliare de pe R.

 


Re: Trenurile BM2/BM21 shoppy

Daca facem o discutie catenara vs. sina a 3-a atunci fiecare sistem are avantaje si dezavantaje.
Principalul avantaj la sina a 3-a e ca nu necesita gabarit suplimentar, deci se pot sapa tuneluri mai mici cu scutul sau in sapatura deschisa, problema e ca nu se poate aplica la macazuri complicate si trebuie scoasa de sub tensiune daca trebuie sa se apropie oameni de linie.
La catenara e fix pe dos, in plus daca sapi tunel circular de linie dubla automat ai disponibil gabarit pentru catenara.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile BM2/BM21 GPS

Ieri la ora 14:00, trenul 1114-2114 a oprit la linia 1 a stației Berceni pentru a lua călătorii, după care s-a defectat.
Călătorii au fost preluati de CAF-ul 1302-2302, de la linia 2! :twisted:

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Pai cum i-a luat CAF-ul de la linia 2? A rebrusat cu ei in tren ?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile BM2/BM21 GPS

Călătorii au coborât din trenul care era in stație (1114-2114) au subtraversat si au ajuns la linia 2!
CAF-ul era in spatele BM-ului, înainte de macaz, a intrat înapoi pe linia 2 (aceeași pe care avenit) a preluat călătorii, după care la plecare spre Dimitrie Leonida a intrat înapoi pe linia 1.
Ca sa fiu mai clar CAF-ul a ocolit BM-ul pe la linia 2! :D

 


Re: Trenurile BM2/BM21 BodoMinea

Live de la o prietenă din Dristor 2.

Trenul Bombardier 1011-2011 Iasomia s-a blocat imediat după intrarea în stație, cred că pe la jumătatea peronului.

Nu poate înainta și nici deschide ușile. Călătorii deschid ușile manual, a venit un domn în cabina mecanicului și umblau la ceva "buton negru".
IMG-20160505-WA0009.jpg (163.51 KB; downloaded 3714 times)
IMG-20160505-WA0008.jpg (158.83 KB; downloaded 3739 times)
IMG-20160505-WA0007.jpg (150.85 KB; downloaded 3730 times)
IMG-20160505-WA0006.jpg (145.5 KB; downloaded 3802 times)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 BodoMinea

Trenul BM21 1116-2116 Varșovia azi pe M1, nu anunța stațiile, avea toate afișajele blocate pe "Gara de Nord" (deși mergea spre Republica) și am impresia că mergea manual. Nici mecanicul nu anunța stațiile. La un moment dat a anunțat că urmează Grozăvești, apoi Dristor 2, apoi a revenit pe Gara de Nord și așa a rămas. Avertizat de mai mulți călători și de bodyguarzi mecanicul a zis că are o problema calculatorul trenului.


20160510_145351-min.jpg (547.68 KB; downloaded 3516 times)

 


Re: Trenurile BM2/BM21 mcosmin

Se mai intampla. Desi destul de rar. De cele mai multe ori isi revine..

 


Re: Trenurile BM2/BM21 cris_m

Intr-adevar se mai intampla, nu am prins niciodata la metrou. Ce sa te faci cu tehnologia asta :lol:

Putin offtopic, aceeasi problema am constatat-o si la autobuzul 4107 care merge de mai bine de 1 an cu afisajul interior blocat la statia Faur... sper sa nu aiba aceeasi soarta si aceasta garnitura :twisted:

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24  ... 72
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433420 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use