Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)
6215 posts, 1488887 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
In legatura cu troleele din Berceni, prea multe variante nu sunt, dar inclin sa cred ca alegerea lui 76 pentru prelungirea spre Unirii a fost o idee proasta, fapt confirmat indirect si de RATB, care s-au prins repede de tampenia pe care au facut-o, infiintand apoi linia 77 intre Sudului si Resita.
Decat aranjamentul actual cu 73, 74, 76 si 77, mai simplu ar fi fost asa:
73: Tr. Magurele - Obregia - Piata Sudului
74. Tr. Magurele - Emil Racovita - Piata Sudului - Unirii
76. Piata Resita - Piata Sudului.
O alta alternativa ar fi fost prelungirea lui 73 la Unirii in loc de 74, care cred ca tot cam aia ar fi fost, dar in acest caz 73 si 313 s-ar fi suprapus aproape total. Oricum, ideea este ca din 3 linii care ar fi putut fi prelungite, s-a ales cea mai proasta varianta, fiindca cererea pe 76 e foarte mare in interiorul cartierului Berceni.
In legatura cu troleele din Berceni, prea multe variante nu sunt, dar inclin sa cred ca alegerea lui 76 pentru prelungirea spre Unirii a fost o idee proasta, fapt confirmat indirect si de RATB, care s-au prins repede de tampenia pe care au facut-o, infiintand apoi linia 77 intre Sudului si Resita.
Decat aranjamentul actual cu 73, 74, 76 si 77, mai simplu ar fi fost asa:
73: Tr. Magurele - Obregia - Piata Sudului
74. Tr. Magurele - Emil Racovita - Piata Sudului - Unirii
76. Piata Resita - Piata Sudului.
O alta alternativa ar fi fost prelungirea lui 73 la Unirii in loc de 74, care cred ca tot cam aia ar fi fost, dar in acest caz 73 si 313 s-ar fi suprapus aproape total. Oricum, ideea este ca din 3 linii care ar fi putut fi prelungite, s-a ales cea mai proasta varianta, fiindca cererea pe 76 e foarte mare in interiorul cartierului Berceni.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
bercenicity
Dimineata daca de la Straduintei pana la Piata Sudului te calci in picioare in 313, la Big se aeriseste tare - 50% sau mai putin capacitate ocupata.
Valabil si in sens invers seara. Cerea la sud de Sudului e mult mai mare decat decat cererea pentru 313 la nord.
Daca s-ar muta reteaua mai pe mijloc, pus niste macazuri mai de Doamne-ajuta s-ar reusi cu acelasi parc o frecventa ca a lui 313 si ar plimba aerul un pic mai mult. Asta-i principalul motiv pentru care lumea evita 73-ul: se misca ca moartea in curba de la Straduintei si la macazurile de la Nitu Vasile, 313 oricum vine mai des, mai bine astepti un d-ala ca oricum il depaseste.
AlexCitelis5399 wrote:
De ceva vreme nici linia 73 nu mai â€plimba aerâ€.E drept ca uneori mai pleaca imediat dupa 313 ca sa nu care tot puhoiul de oameni de pe Bd.Obregia.Dar de multe ori vad 73-ul plin de la Piata Sudului.
Dimineata daca de la Straduintei pana la Piata Sudului te calci in picioare in 313, la Big se aeriseste tare - 50% sau mai putin capacitate ocupata.
Valabil si in sens invers seara. Cerea la sud de Sudului e mult mai mare decat decat cererea pentru 313 la nord.
Daca s-ar muta reteaua mai pe mijloc, pus niste macazuri mai de Doamne-ajuta s-ar reusi cu acelasi parc o frecventa ca a lui 313 si ar plimba aerul un pic mai mult. Asta-i principalul motiv pentru care lumea evita 73-ul: se misca ca moartea in curba de la Straduintei si la macazurile de la Nitu Vasile, 313 oricum vine mai des, mai bine astepti un d-ala ca oricum il depaseste.
- Trole
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Trole
Aceeasi problema si in Militari. Din necesitatea (reala si normala de altfel) de a se crea parcari de resedinta, banda 1 a devenit oficial parcare - cu retea de troleibuz pe deasupra. Asa ca ce performante sa existe...
bercenicity wrote:
Daca s-ar muta reteaua mai pe mijloc [...]
Aceeasi problema si in Militari. Din necesitatea (reala si normala de altfel) de a se crea parcari de resedinta, banda 1 a devenit oficial parcare - cu retea de troleibuz pe deasupra. Asa ca ce performante sa existe...
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
GAC
In legatura cu liniile din Bucurestii Noi, daca tot o sa fie metrou de la anu, cel mai bine ar fi eliminarea tramvaielor atat 20 cat si 24, din mai multe motive: in primul rand, linia troleibuzului e mai lunga decat a lui 20, in al doilea rand, se va putea largi bulevardul (locul aferent liniei va fi asfaltat, rezultand 2 benzi in plus), care e si asa prea stramt pentru un bulevard "iesire din oras", in al treilea rand in acea zona, dupa darea in folosinta a metroului, oferta de transport va creste substantial, deci e posibil ca cererea de transport pe tramvai si troleu sa scada. Mai mult se poate face si economie (nu se mai face o investitie-linia de tramvai). In legatura cu linia de pe Gloriei, oare ce rost are un tramvai care vine la 20 de minute? Oricum 331 are un interval de succedere mult mai bun, 3-5 minute.
In legatura cu liniile din Bucurestii Noi, daca tot o sa fie metrou de la anu, cel mai bine ar fi eliminarea tramvaielor atat 20 cat si 24, din mai multe motive: in primul rand, linia troleibuzului e mai lunga decat a lui 20, in al doilea rand, se va putea largi bulevardul (locul aferent liniei va fi asfaltat, rezultand 2 benzi in plus), care e si asa prea stramt pentru un bulevard "iesire din oras", in al treilea rand in acea zona, dupa darea in folosinta a metroului, oferta de transport va creste substantial, deci e posibil ca cererea de transport pe tramvai si troleu sa scada. Mai mult se poate face si economie (nu se mai face o investitie-linia de tramvai). In legatura cu linia de pe Gloriei, oare ce rost are un tramvai care vine la 20 de minute? Oricum 331 are un interval de succedere mult mai bun, 3-5 minute.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Costin
Acum un an era in plan prelungirea retelei pe Sos. Mihai Bravu pana la Baba Novac si prelungirea unei linii din Berceni pana la Barajul Dunarii sau Bd. Basarabia. Intentia era ca reteaua din Berceni sa nu mai fie izolata, iar Dep. Berceni sa ajute Dep. Vatra Luminoasa cu ture in liniile 70/92. Dar ma indoiesc ca ideea asta a fost vreodata mai mult decat o ... idee.
lucianho wrote:
Venind vorba de reteaua de troleibuz din zona Big eu a-si propune ca reteaua de contact sa fie prelungita(sa se construiasca in continuare) pe Calea Vacaresti viraj stanga Calea Vitan-Unirii (mai exact actualul capat a lui 76).Eu personal ca o astfel de retea ar avea un impact pozitiv asupra publicului calator...
Acum un an era in plan prelungirea retelei pe Sos. Mihai Bravu pana la Baba Novac si prelungirea unei linii din Berceni pana la Barajul Dunarii sau Bd. Basarabia. Intentia era ca reteaua din Berceni sa nu mai fie izolata, iar Dep. Berceni sa ajute Dep. Vatra Luminoasa cu ture in liniile 70/92. Dar ma indoiesc ca ideea asta a fost vreodata mai mult decat o ... idee.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Dominatrix
Pentru reconectarea retelei din Berceni ar fi suficient prelungirea retelei de la Unirii la Universitate. Distanta mult mai scurta decat cea intre Podul Mihai Bravu si Baba Novac, si evident, si investitia poate fi facuta cu fonduri mai mici. Tot in plan (cam prin 2008) era prelungirea retelei pana la Romana. Am dubiile mele privind necesitatea unei asemenea investitii, dar vorba ta, discutam discutii...tocmai s-a spus in alt topic ca in loc sa vedem 150 de troleibuze noi, vom vedea asta:
. Probabil la fel si la tramvaie. Deci cum sa faci prelungiri de retea?
Pentru reconectarea retelei din Berceni ar fi suficient prelungirea retelei de la Unirii la Universitate. Distanta mult mai scurta decat cea intre Podul Mihai Bravu si Baba Novac, si evident, si investitia poate fi facuta cu fonduri mai mici. Tot in plan (cam prin 2008) era prelungirea retelei pana la Romana. Am dubiile mele privind necesitatea unei asemenea investitii, dar vorba ta, discutam discutii...tocmai s-a spus in alt topic ca in loc sa vedem 150 de troleibuze noi, vom vedea asta:
. Probabil la fel si la tramvaie. Deci cum sa faci prelungiri de retea?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Recent a fost pus in vanzare, la toate tonetele de bilete ale RATB, un pachet numit "Pagini de istorie", compus din 10 ilustrate cu vehicule ale STB-ului in perioada interbelica. Poate fi achiziionat la pretul de 5 lei.
Recent a fost pus in vanzare, la toate tonetele de bilete ale RATB, un pachet numit "Pagini de istorie", compus din 10 ilustrate cu vehicule ale STB-ului in perioada interbelica. Poate fi achiziionat la pretul de 5 lei.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
Costin
Parcul de troleibuze este gestionat foarte prost, avand un CUP jenant, de pana in 60% (estimare ochiometrica)... s'ar putea face multe lucruri daca managementul ar fi mai bun. De fapt, problema se rezolva relativ simplu, prin doua miscari:
-angajarea de personal (soferi), lipsa acestora fiind cauza principala pentru care acum ies la strada mult mai putine troleibuze decat s'ar putea.
-reparatia troleibuzelor Ikarus defecte, la Buc. Noi sunt 5 troleibuze nemiscate de 3 luni, din care 2 decedate definitiv. Anul trecut, la Vatra Luminoasa erau 4 moarte definitiv. URACul are posibilitatea sa le repare, dar nu doreste nimeni acest lucru. Le repara si... ce? Cine le conduce?...
Daca s'ar face acesti doi pasi, am putea vorbi de legaturi cu troleibuzul in Gara de Nord, pe Mihai Bravu, poate si un 76 Piata Resita - Piata Rosetti... Fara nici un troleibuz nou cumparat! Din acest punct de vedere mai repede sustin sa dea banii pe tramvaie, iar la troleibuze sa reorganizeze parcul si personalul existent. Alo, RATBul, s'aude?
Parcul de troleibuze este gestionat foarte prost, avand un CUP jenant, de pana in 60% (estimare ochiometrica)... s'ar putea face multe lucruri daca managementul ar fi mai bun. De fapt, problema se rezolva relativ simplu, prin doua miscari:
-angajarea de personal (soferi), lipsa acestora fiind cauza principala pentru care acum ies la strada mult mai putine troleibuze decat s'ar putea.
-reparatia troleibuzelor Ikarus defecte, la Buc. Noi sunt 5 troleibuze nemiscate de 3 luni, din care 2 decedate definitiv. Anul trecut, la Vatra Luminoasa erau 4 moarte definitiv. URACul are posibilitatea sa le repare, dar nu doreste nimeni acest lucru. Le repara si... ce? Cine le conduce?...
Daca s'ar face acesti doi pasi, am putea vorbi de legaturi cu troleibuzul in Gara de Nord, pe Mihai Bravu, poate si un 76 Piata Resita - Piata Rosetti... Fara nici un troleibuz nou cumparat! Din acest punct de vedere mai repede sustin sa dea banii pe tramvaie, iar la troleibuze sa reorganizeze parcul si personalul existent. Alo, RATBul, s'aude?
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
GAC
Da asa e, multe probleme se pot rezolva usor din management, fara cheltuieli prea mari. Iar daca da Domnul sa arunce un ochi peste aceste posturi si un mai mare din RATB, cel mai bine ar organiza o selectie/recrutare de personal, mai ales acum pe timp de criza cand someri sunt multi, iar pretentiile salariale nu sunt prea mari. In urma acestei selectii, se pot alege pe sprinceana cei ce vor fi instruiti in tainele condusului de troleibuze, slava cerului, sunt 5 troleibuze scoala in Bucuresti, deci daca s-ar mobiliza, am putea avea in cateva luni, zeci de soferi noi de troleibuz. In ceea ce priveste contractul de munca, RATB-ul poate impune un contract cu durata minima de 5 ani, astfel incat sa se amortizeze si costul "scolarizarii". La fel se poate pt tramvaie si autobuze, care nu cred ca au un CUP cu mult mai bun.
Dar nu se vrea.....iar costul scolarizarii pe tramvai/troleu e destul de mare. Nu cred ca se risca nimeni sa faca scoala din banii proprii si pe urma sa se trezeasca ca a facut-o degeaba.
Da asa e, multe probleme se pot rezolva usor din management, fara cheltuieli prea mari. Iar daca da Domnul sa arunce un ochi peste aceste posturi si un mai mare din RATB, cel mai bine ar organiza o selectie/recrutare de personal, mai ales acum pe timp de criza cand someri sunt multi, iar pretentiile salariale nu sunt prea mari. In urma acestei selectii, se pot alege pe sprinceana cei ce vor fi instruiti in tainele condusului de troleibuze, slava cerului, sunt 5 troleibuze scoala in Bucuresti, deci daca s-ar mobiliza, am putea avea in cateva luni, zeci de soferi noi de troleibuz. In ceea ce priveste contractul de munca, RATB-ul poate impune un contract cu durata minima de 5 ani, astfel incat sa se amortizeze si costul "scolarizarii". La fel se poate pt tramvaie si autobuze, care nu cred ca au un CUP cu mult mai bun.
Dar nu se vrea.....iar costul scolarizarii pe tramvai/troleu e destul de mare. Nu cred ca se risca nimeni sa faca scoala din banii proprii si pe urma sa se trezeasca ca a facut-o degeaba.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
GAC
Cu 2 instructori, nu se poate face mare lucru, trebuie in orice caz mai multi, care la randul lor, pot fi recrutati din cei mai buni soferi actuali. Nu cred ca ar zice nu la o un spor de salariu de 50-75%
Cu 2 instructori, nu se poate face mare lucru, trebuie in orice caz mai multi, care la randul lor, pot fi recrutati din cei mai buni soferi actuali. Nu cred ca ar zice nu la o un spor de salariu de 50-75%
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Ziarul Ring intelege si el ce poate...
Cum naiba sa te trezesti spunand:
<< O altă veste bună este aceea că, iniţial, vor fi cumpărate aproximativ 500 de autobuze Mercedes fără aer condiţionat şi vor fi dotate cu o astfel de instalaţie ce va funcţiona din vara următoare. “Am făcut o solicitare către municipalitate şi, dacă îmi va fi aprobată, toate cele 1.000 de autobuze vor avea, de anul viitor, aer condiţionat”, a adăugat Criţ. >>
In primul rand, daca ar fi sa se achizitioneze autobuze noi, nu s-ar putea sti de la bun inceput ca vor fi neaparat Mercedes, pentru ca, pana una alta, cumpararea se face prin procedura de licitatie deschisa, nu ca la piata, cand te duci si ceri ce vrei de pe tarabe. In al doilea rand, nu s-ar aduce 500 de modele noi, ci undeva pe la vreo 300. In al treilea rand, cum Dumnezeu sa cumperi o versiune net inferioara de autobuz, dupa ce in 2007 ai inceput sa aduci Citaro Euro 4 cu AC, sistem GPS si alte brizbrizuri? In al patrulea rand, desteptii nu s-au prins ca e vorba, de fapt, despre primele autobuze Citaro - daca e sa dam crezare, pe langa cele cateva zeci de versiuni Euro3 echipate after-market cu AC, si restul pana la 500 vor primi AC pana in vara viitoare. Personal, nu vad cum s-ar putea misca asa de repede, asa ca, pana una alta, e doar praf in ochi.
Ziarul Ring intelege si el ce poate...
Cum naiba sa te trezesti spunand:
<< O altă veste bună este aceea că, iniţial, vor fi cumpărate aproximativ 500 de autobuze Mercedes fără aer condiţionat şi vor fi dotate cu o astfel de instalaţie ce va funcţiona din vara următoare. “Am făcut o solicitare către municipalitate şi, dacă îmi va fi aprobată, toate cele 1.000 de autobuze vor avea, de anul viitor, aer condiţionat”, a adăugat Criţ. >>
In primul rand, daca ar fi sa se achizitioneze autobuze noi, nu s-ar putea sti de la bun inceput ca vor fi neaparat Mercedes, pentru ca, pana una alta, cumpararea se face prin procedura de licitatie deschisa, nu ca la piata, cand te duci si ceri ce vrei de pe tarabe. In al doilea rand, nu s-ar aduce 500 de modele noi, ci undeva pe la vreo 300. In al treilea rand, cum Dumnezeu sa cumperi o versiune net inferioara de autobuz, dupa ce in 2007 ai inceput sa aduci Citaro Euro 4 cu AC, sistem GPS si alte brizbrizuri? In al patrulea rand, desteptii nu s-au prins ca e vorba, de fapt, despre primele autobuze Citaro - daca e sa dam crezare, pe langa cele cateva zeci de versiuni Euro3 echipate after-market cu AC, si restul pana la 500 vor primi AC pana in vara viitoare. Personal, nu vad cum s-ar putea misca asa de repede, asa ca, pana una alta, e doar praf in ochi.
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
O spun de parca pana acum linia 11 ar fi fost complet suspendata. Pacat insa ca zona Ghencea-T. Vladimirescu va ramane fara o linie de tramvai convenabila pe portiunea Terminal Ghencea-Sos. Progresului. E pacat si de calea de rulare in sine si de faptul ca s-a investit in reabilitarea ei.
De luni, doar accesuri/retrageri in/din liniile 41 si 47 si ture anevoioase ale liniei 47 la interval de cateva zeci de minute bune. Total neatractiv.
O spun de parca pana acum linia 11 ar fi fost complet suspendata. Pacat insa ca zona Ghencea-T. Vladimirescu va ramane fara o linie de tramvai convenabila pe portiunea Terminal Ghencea-Sos. Progresului. E pacat si de calea de rulare in sine si de faptul ca s-a investit in reabilitarea ei.
De luni, doar accesuri/retrageri in/din liniile 41 si 47 si ture anevoioase ale liniei 47 la interval de cateva zeci de minute bune. Total neatractiv.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB
bercenicity
Suspecta rau linia asta, nu apare pe niciun indicator de la Piata Victoriei... stie cineva unde are statia ?
RATB infiinteaza linia 462 in perioada evenimentului 'Targusorul Brancovenilor la Mogosoaia'
Vineri, 17 Decembrie 2010
Ca urmare a desfasurarii evenimentului 'Targusorul Brancovenilor la Mogosoaia', in perioada 15.12.2010 - 15.01.2011, RATB infiinteaza linia 462, care va realiza transportul calatorilor din centrul capitalei spre Parc Mogosoaia.
Linia va asigura legatura directa intre 'Piata Victoriei' si 'Parc Mogosoaia', pe traseul: Bd. Ion Mihalache, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Bucuresti-Targoviste.
Autobuzele vor purta inscriptia: '462 Piata Victoriei - Bd. Bucurestii Noi - Parc Mogosoaia'.
Suspecta rau linia asta, nu apare pe niciun indicator de la Piata Victoriei... stie cineva unde are statia ?
- Der Hofmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Der Hofmeister
Nici pana la aceasta ora, RATB nu a emis nici un comunicat de presa cu privire la schimbarile ce urmeaza sa se petreaca maine in zona Grozavesti. Trezirea, oameni buni!
Nici pana la aceasta ora, RATB nu a emis nici un comunicat de presa cu privire la schimbarile ce urmeaza sa se petreaca maine in zona Grozavesti. Trezirea, oameni buni!
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination